Q6600, GA-X38T-DQ6, 2GB OCZ PL. DDR3, 8800GTS 512 Alpha Dog, 7.8TB, 24"Dell + G7 + G15, Specs
[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 10
Pagina: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 last
Nieuw TopicReg. datum: 11 oktober 2007
Hoewel niet zo'n groot probleem voor mij zou zijn, vroeg ik me dat achteraf ook af, aangezien het het toch wat makkelijker zou maken. Heb ze daarvoor ook gebeld, maar een ander rekeningnummer zou ook geen probleem zijn.quote:brambest schreef op maandag 19 mei 2008 @ 17:46:
Als ze niet op adres controleren, kan ik dus gewoon bestellen met andere naam, en dan op mijn adres laten afleveren.. Maar, kijken ze dan ook naar het bankrekening nummer, naar die naam?
Samsung kan dan zelf ook mooi updaten via de USB. Kan je het lekker zelf doen.
Zal wel handig zijn als ze de updates gewoon via hun site aanbieden.
Reg. datum: 23 april 2008
deze zijn hier van te downloaden en er is een pdf met uitleg hoe je moet upgrade.
Dit houd dus in dat je in NL ook die firmware terzijner tijd moet kunnen downloaden als je problemen hebt.
Ben benieuwd of ik ook met de gebakke peren ga zitten. Ze hebben de leverdatum vervroegd en hij
zou er de 22ste moeten zijn (le40a656)
Ziehier een link met pdf, ik zie echter geen voorwaardes staan of dingen zoals het gebruiken geschiet op eigen risico ^^
gaat het fout heb je dus garantie
http://downloadcenter.sam...35328_FW_Update_Guide.pdf
scarewitch wijzigde dit bericht 19-05-2008 20:16 (22%)
Reg. datum: 11 oktober 2007
Er zijn inderdaad niet veel reviews over de 4-serie, welke toch een zeer aantrekkelijke HD-ready serie is. De Amerikaanse site Cnet.com heeft er gelukkig wel eentje, waarin ze er uitermate over te spreken zijn (beste instap 32" van dit jaar tot op heden). Zie de review hier.quote:DarkShadow schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:53:
Ik te denken aan de a45 serie (bv le37a450), ik wil deze gebruiken voor films en games (via xbox360 en gemodde xbox), ik kan echter geen goede reviews van deze serie vinden, enkel de a550 of a650. Wat zijn de ervaringen van deze tv's? Ik heb nu een le27s71, is er een groot verschil in beeldkwaliteit te zien?
hartelijk bedankt! Ik zie overigens dat de tv een optical out heeft. Betekent dit dat als ik via hdmi bv een xbox aansluit ik de optical out kan gebruiken om hem aan te sluiten op een receiver?quote:Ngamer schreef op maandag 19 mei 2008 @ 20:20:
[...]
Er zijn inderdaad niet veel reviews over de 4-serie, welke toch een zeer aantrekkelijke HD-ready serie is. De Amerikaanse site Cnet.com heeft er gelukkig wel eentje, waarin ze er uitermate over te spreken zijn (beste instap 32" van dit jaar tot op heden). Zie de review hier.
DarkShadow wijzigde dit bericht 19-05-2008 23:47 (14%)
Reg. datum: 28 maart 2002
Iemand bekend met die probleem en misschien zelfs een oplossing?
Reg. datum: 03 januari 2008
En dan nog 2 vraagjes:quote:Ik overweeg een LE37A557 te kopen, echter, de specificaties zijn niet eenduidig.
Op de Belgische Samsung site staat enkel de A550,551,552 en 553.
De A553 heeft Movieplus, 24p en is 917mm breed.
Op de Duitse Samsung site staat de A557P.
Die heeft alles van hierboven + Clear Panel, wat ik absoluut niet wil hebben. Teveel reflecties.
Hij is ook even breed.
Op de Britse site staat dan de A557, MAAR, die is plots 984mm breed en er wordt geen vermelding gemaakt van 24p of Clear Panel.
De LE37A557 die ik hier in België koop, wat heeft die nu van specificaties ?!
Kan iemand eens uitleggen wat dat "out of focus" probleem juist is? Niets te vinden op google...
En zijn er mensen die een reflecterend scherm hebben? Kunnen die dan misschien eens wat foto's posten? Zou me graag de LE37A557 aanschaffen, maar ben bang dat ik enorm spijt ga hebben van het reflecterende scherm.
Goed bezig!quote:ReinTheMan schreef op maandag 19 mei 2008 @ 17:56:
---------------------------------------------------------------------
Nieuwe Firmware beschikbaar voor alle 5 en 6 series-Samsung modellen!!:
Deze Firmware is bedoeld om het zogenaamde "out-of-focus" probleem, dat zich bij sommige toestellen blijkt voor te doen, te verhelpen.(4xa656 en 4x55x)
De download link als je stap 1 en 2 wilt volgen: Link
OF
Ik heb het jullie makkelijk gemaakt en de bin file al in de MT8266 map gezet, je hoeft als je het volgende downloadt dus alleen maar stap 2 te volgen(wel eerst even het bestand uitpakken): Link
Deze firmware is door een aantal mensen op avforums getest en het blijkt het probleem effectief te verhelpen.
Instructies:
Step 1
"The file you download is an Excel file. Open MS Excel and on the first page under s/w you will see an icon that looks like box with stuff coming out of it. Copy or drag this icon to your desktop which will produce a file called "T-PRLPEUMD-1007.2.bin" Then you make a new folder and call it "MT8266" and put the T-PRLPEUMD-1007.2.bin file in it.
Step 2
Then copy the whole folder onto the root of your USB stick and proceed.
With the TV in standby (and the USB stick in) press "info" then "menu" then "mute" and finally switch the set on again.
From the menu you then select "Option Table" then "Control" then "USB SVC"
Make sure the *.bin file is in a folder called "MT8226" on the USB stick and remember all your settings are reset afterwards."
Geniet lekker van de nieuwe scherpte op je HDTV
Op AVFORUMS waren ze lovend over deze nieuwe firm
Q6600@3200Mhz, EVGA 780i, 2GB Crucial Ballistix@1100Mhz 5-5-5-15, , SLI 8800GTS g92 512MB@780/1900/2100, Terratec Aureon, 2*74GB AFHD RAPTOR, 2*Spinpoint 753 750GB, SG Barracuda 400GB, Syncmaster 203B, G15, MX1000, LE32R81, XBOX360, SANYO-Z5
Ik gooi deze vraag toch nog maar eens in de groepquote:Fenderman schreef op zondag 18 mei 2008 @ 14:40:
Naast alle financiele vergelijkingen heb ik even een technisch vraagje
Ik meen gelezen te hebben dat er mensen uit dit topic van hun verticale scrolling lines afgekomen zijn doordat samsung het moederbord vervangen heeft en een firmwareupdate gedaan. Ik kan het alleen nergens meer vinden
Ik heb dus die lijnen ook op mijn 40F86 en was benieuwd naar de ervaringen van hen die het succesvol hebben laten verhelpen. Wat voor bron was er toen op aangesloten, met 24, 50 of 60 herz refresh etc.
Zou het op prijs stellen als jullie je nog even melden, ik sta op het punt om Samsung er over te bellen en vind het erg handig om beslagen ten ijs te komen....
Iemand?
Everything is hot-swappable...if you're fast enough :-)
Reg. datum: 06 november 2006
Yep , dit is mogelijk...quote:DarkShadow schreef op maandag 19 mei 2008 @ 23:33:
[...]
hartelijk bedankt! Ik zie overigens dat de tv een optical out heeft. Betekent dit dat als ik via hdmi bv een xbox aansluit ik de optical out kan gebruiken om hem aan te sluiten op een receiver?
Xbox 360 0wner - DJ Gear : 2x Pioneer CDj-1000 MK2 - Dateq XTC - Technics Sl1210 mk2.
Reg. datum: 14 mei 2008
Heb na lang twijfelen de LE37-A552 gekocht en nu lees ik dat daar reeds een firmware update voor te vinden is. Kan iemand me zeggen wat het out of focus probleem is en hoe je het precies kan zien?
Wat ik wel gemerkt heb bij het bekijken van een (niet upgescalede) dvd, is dat bij scenes die zich in het donker en in de verte afspelen, er toch (denk ik) 'ghosting' optreedt, blokjes die verdwijnen een fractie van een seconde nadat bvb het hoofd van een personage beweegt. Of is dit die out of focus?
Pas op, de firmware schijnt bedoeld te zijn voor 4xa656 en 4x55x, dus NIET 3x55x, Pas op met upgraden dus!quote:cyrixke schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:06:
Hey,
Heb na lang twijfelen de LE37-A552 gekocht en nu lees ik dat daar reeds een firmware update voor te vinden is.
Reg. datum: 14 mei 2008
Reg. datum: 06 september 2007
Het out of focus probleem is dat de TV moeite heeft met het scherpstellen van voornamelijk beelden op de achtergrond, wat er toe leidt dat je een wazige achtergrond kan hebben die soms weer scherp wordt etc. Deze firmware lost dit op.
Good luck & dit is wel eigen-risico, ook al zijn er nog geen problemen ontdekt met de firmware. Het is gewoon zo dat je niet weet wanneer samsung officieel deze firmware naar buiten brengt, en dat het dus lang kan duren voordat het probleem op je tv gefixt wordt.
Ik zou zeggen; als je het probleem hebt, gebruik de firmware. Maar het is en blijft eigen risico.
Zijn er hier al gebruikers die dit hebben uitgevoerd?quote:ReinTheMan schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:32:
De firmware kan ook gewoon op de le-37a552 worden toegepast. Ik bedoelde met die 2 type-aanduidingen dat de firmware bedoeld was voor de 5 & 6 serie. de LE-37a5(!)52 duidt dus op de 5-serie. De schermgrootte maakt niet uit. Er zijn al reports van mensen die de 32 inch 5 serie hebben waarop de firmware het out-of-focus probleem verhelpt. Je kunt hem dus gewoon gebruiken.
Het out of focus probleem is dat de TV moeite heeft met het scherpstellen van voornamelijk beelden op de achtergrond, wat er toe leidt dat je een wazige achtergrond kan hebben die soms weer scherp wordt etc. Deze firmware lost dit op.
Good luck & dit is wel eigen-risico, ook al zijn er nog geen problemen ontdekt met de firmware. Het is gewoon zo dat je niet weet wanneer samsung officieel deze firmware naar buiten brengt, en dat het dus lang kan duren voordat het probleem op je tv gefixt wordt.
Ik zou zeggen; als je het probleem hebt, gebruik de firmware. Maar het is en blijft eigen risico.
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
Reg. datum: 03 januari 2008
Wat een bizar probleem.. ik bedoel, zeker vanaf een digitale bron kan zo'n ding het toch gewoon pixel voor pixel weergeven? Waarom zou hij dan 'scherp moeten stellen'? Het is niet alsof er lenzen inzitten.quote:ReinTheMan schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:32:
Altijd hetzelfde, als computers moeten "denken" loopt het meestal misquote:Tijgert schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 16:12:
Het komt door de digitale ruisonderdrukking, die ziet per abuis de scherpte van de pixels mogelijk als ruis en corrigeert dat.
Reg. datum: 15 mei 2008
Zit voorlopig nog even te stoeien hoe dit nu aan te sluiten op mn dvd recorder en versterker met allen HDMI. Als iemand tips heeft... Krijg het geluid van de TV niet over de versterker, of is dat niet mogelijk met dit toestel via HDMI?
Hoewel iemand anders hier zegt dat dit kan, zou het mij zeer verbazen dat dit 5.1 geluid zal geven. Ik heb meerdere malen zo'n soort vraag voorbij zien komen bij andere hdtv's en er was er werkelijk niet 1 die het in 5.1 doorgaf. Alleen in stereo.quote:DarkShadow schreef op maandag 19 mei 2008 @ 23:33:
[...]
hartelijk bedankt! Ik zie overigens dat de tv een optical out heeft. Betekent dit dat als ik via hdmi bv een xbox aansluit ik de optical out kan gebruiken om hem aan te sluiten op een receiver?
Ik zeg niet dat ik zeker weet dat de Samsung het niet zou kunnen, laat t s weten als iemand t heeft geprobeerd.
Reg. datum: 23 november 2002
Het toestel heeft HDMI 3.1, dus de TV ondersteund het wel. De vraag is nu of dat jou reciever wel HDMI 1.3 heeft, of een lagere (waar dat niet wordt ondersteund) heeft. Anders via optical/digitaal aansluiten...quote:Teho schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:39:
Zo juist de LE37A656 mogen ontvangen. Prachtig toestel! Deze is wel degelijk 100 Hz, dus dit staat niet correct op de samsung site.
Zit voorlopig nog even te stoeien hoe dit nu aan te sluiten op mn dvd recorder en versterker met allen HDMI. Als iemand tips heeft... Krijg het geluid van de TV niet over de versterker, of is dat niet mogelijk met dit toestel via HDMI?
??quote:Tijgert schreef op maandag 19 mei 2008 @ 18:29:
Weet iemand hoever die scene zit in Ratatouille?
[P4 3000@3600 mhz][H2O: DD Maze 4 - DD Z-Chip - Eheim 1048 - Coolplex 25 - Airplex Evo 120] Join het DPC Whatpulse team
Pagina: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 last
Dit topic is gesloten.