Hoofdcategorieën
Topicacties

[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 10

Pagina: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 04 november 2005

quote:
Taro schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:01:
Ik heb de LE46A656 in de winkel bekeken en deze had een Blu-ray demo opstaan. Het stilstaande beeld vond ik heel mooi en ik kwam er echt met de intentie deze aan te schaffen, ik had mijn vrouw meegenomen om haar ervan te overtuigen dat dit hem moest worden.

Toen het beeld ging bewegen, ging het niet vloeiend en werd het beeld vaag. Dit is vast met een aantal instellingen weer deels op te lossen, maar het principe dat je hem moet finetunen stond mij niet aan, ik wil gewoon een tv die het standaard goed doet.

Naast deze Samsung stond de Panasonic TH-46PZ85, Plasma, +- 100 euro duurder en een hoger stroomverbruik, maar deze heeft een veel hogere contrast ratio, een verversings frequentie van onder de 0,1 ipv 3,0 of 4,0 , etc. Allemaal leuke waarden om te vermelden, maar een feit was dat dit beeld echt veel beter, kleurrijker en zwarter was. De specificaties zoals 24P, HDMI versies, Full HD, etc. zijn allemaal redelijk gelijk, maar het is een Plasma en ik was toch in 1 keer verkocht.

Al jaren naar een goede LCD aan het kijken, ik wil hem aanschaffen, sta in de winkel en besluit ineens anders. Kortom, de Samsung leek mij de ideale LCD TV, dat is het nog steeds, maar ben toch voor Plasma gegaan, voor dit prijsverschil denk ik een betere keuze. Ik kraak de Samsung ook zeker niet af, maar kan wel iedereen aanraden ook even naar deze Panasonic te kijken, tenzij jullie daar weer andere slechte ervaringen mee hebben natuurlijk :)
Ik respecteer je keuze en ben ook van mening dat je gewoon de tv moet kopen waarvan jij het beeld het meest natuurlijk vindt, maar het argument van fine-tunen vind ik hier absoluut niet relevant.
Je weet nooit wat een verkoper met de instellingen van een tv doet tijdens het verkoopgesprek met zijn vorige klant.

Jouw argument om het niet te kopen vanwegen schokkende beelden is perfect op te lossen d.m.v. 100Hz motion plus, deze kun je zelfs in 3 gradaties instellen en ik weet zeker dat hij dan net zo vloeiend loopt als de Panasonic. Ik vind het juist een groot voordeel dat deze functie aan/uit middel/hoog/laag ingesteld kan worden, dat zie je bij concurrentie weer niet.

Als ik een blu-ray film kijk zet ik et uit, ook als ik ps3 spellen speel...

Reg. datum: 03 januari 2008

Zijn er eigenlijk al mensen die met de nieuwe Samsungs (met name de 656 serie) naar SD materiaal hebben gekeken? Ik heb immers nog een berg DVD's liggen en kijk ook nog regelmatig naar gewone SD-zenders. Is de kwaliteit van de upscaler een beetje te doen? Om nou voor het journaal nog een ouwe CRT tv ernaast te zetten...

Reg. datum: 25 mei 2004

quote:
chieliek schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:23:
[...]
Als ik een blu-ray film kijk zet ik et uit, ook als ik ps3 spellen speel...
Wanneer zet je het dan wél aan? Als films en PS3 spellen de 100 hz. functie helemaal niet nodig hebben vraag ik me af wat dan wel... digitale TV heeft het denk ik ook niet nodig.

op de Samsung LE46A552 krijg je nu zelfs 300,- retour volgens mij.. dus dan is ie nog maar zo'n 1100,-

Reg. datum: 27 juni 2007

quote:
dhhdante schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:26:
op de Samsung LE46A552 krijg je nu zelfs 300,- retour volgens mij.. dus dan is ie nog maar zo'n 1100,-
Ken jij dan een fysieke winkel (geen webwinkel dus want die komen hiervoor niet in aanmerking) die hem voor 1400 aanbiedt dan?

Reg. datum: 11 oktober 2007

Heeft iemand hier zijn 5-serie Samsung op de PC aangesloten via HDMI ipv VGA? Ik ben namelijk benieuwd of de nieuwe generatie goed met PC --> HDMI --> TV overweg kan, aangezien dit in de oude modellen niet altijd goed scheen te werken, waardoor via VGA aansluiten vaak de betere manier was.

Work Smart - Not Hard
Reg. datum: 13 juli 2006

Even in het kort mijn verbazing hier noteren:

WTF - WTH - WOW - FUCKING AMAZING! _/-\o_

40A552 aangesloten en inmiddels nog steeds verbaasd over het feit HOE GROOT DAT DING WEL NIET IS :D Damn, in de winkel vond ik 40" altijd heel klein overkomen en wilde al gauw richting de 46 - 50" kijken. Maar nu eenmaal thuis de 40" geinstalleerd te hebben kan ik je vertellen dat ik blij ben met mijn keus. 46" zou echt te groot zijn geweest.

Ik heb geen digitale televisie dus SD kwaliteit valt reuze mee maar is toch minder mooi. Net een dvd gekeken op mijn xbox360 en via HDMI aangesloten. Geen idee hoe goed de upscaler werkt maar vond het echt prachtig uitzien.

Qua geluid mag ik niet klagen. Er komt meer geluid uit dan wat ik voorheen dacht.

Nu heb ik zelf een aantal vragen:
- Ik wil deelnemen aan de Samsung actie en moet dus een sticker van mijn doos afhalen. Wie kan mij vertellen welke sticker dat is? Er zit een grote witte sticker met daarop de seriecode maar dat van de doos afpulken gaat niet zo eenvoudig. |:(
- Er is een aantal keren hier een calibratie dvd genoemd waarmee je de kleuren kunt instellen van je tv. Kan iemand mij vertellen hoe zoiets heet?
- Ik woon in een Athome gebied en vraag mij af hoe mooi het beeld is wanneer ik via een HDMI DECODER ZIGGO1 zou bestellen van Athome:
HDMI DECODER; Samsung DCB-H360R
http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/25B0771BFC5BEC87C125722D004433AF_big.jpg Zo'n kastje kost 170 euro. :(

Dagi wijzigde dit bericht 17-05-2008 00:00 (11%)

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.

Reg. datum: 07 november 2002

Niemand een antwoord op de door mij eerder gestelde vraag??

Sinds een week heb ik thuis staan een LE32A552. Wat mij opvalt is dat wanneer ik een dvd aan 't kijken ben, er soms een vertraging met het geluid onstaat. Dus geluid komt halve of hele seconde na de beweging op beeld. Iemand enig idee hoe dat komt?

AMD Athlon 2200+ * 512 ram pc2700 * ASUS A7V8x * ASUS GeForce 4400 128 MB * WD 40 GB 7200 * Creative Audigy * Creative 5.1 5300 * EN VOORLOPIG GEEN GOED SCHERM (voorheen samsung 191T)!!!

Reg. datum: 18 september 2004

quote:
Domovoi schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:53:
Zijn er eigenlijk al mensen die met de nieuwe Samsungs (met name de 656 serie) naar SD materiaal hebben gekeken? Ik heb immers nog een berg DVD's liggen en kijk ook nog regelmatig naar gewone SD-zenders. Is de kwaliteit van de upscaler een beetje te doen? Om nou voor het journaal nog een ouwe CRT tv ernaast te zetten...
Als je goed sd wilt hebben moet je een philips 9603 kopen. Bij de 656 serie moet je echt wel een decoder ertussen hangen.

Reg. datum: 03 december 2006

Weet iemand al hoe TNT controlleerd? Ik wilde gister de actie lijn bellen, maar was net iets te laat met bellen...

Work Smart - Not Hard

Ik wil graag deelnemen aan de Samsung actie maar begrijp niet wat zij bedoelen met:

* Voeg de originele streepjescode van de verpakking bij

Is dit de witte stickervel of juist de gele? De witte is overigens vrij lastig te verwijderen.

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.

Reg. datum: 02 februari 2008

quote:
Dagi schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 12:06:
Ik wil graag deelnemen aan de Samsung actie maar begrijp niet wat zij bedoelen met:

* Voeg de originele streepjescode van de verpakking bij

Is dit de witte stickervel of juist de gele? De witte is overigens vrij lastig te verwijderen.
Ik zou deze vraag even bij Samsung stellen, even bellen of een mail struren.

Reg. datum: 30 november 2006

dat is het streepjescode op de doos, deze moet je met een mesje eruit snijden en voor jezelf een kopie maken.

Reg. datum: 19 september 2000

quote:
RichieB schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 00:16:
[...]

Wat is de garantie van Panasonic en/of de winkel mbt het inbranden van je plasma scherm? Ik heb mijn LCD TV al een paar keer per ongeluk een nachtje aan laten staan met een stilstaand beeld. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd was als ik een plasma had gehad.
Geen idee, ik check altijd of alles uit staat voordat ik een ruimte verlaat, dus dat zal niet voorkomen en anders heb ik gewoon dikke pech. Dat is voor mij geen reden een tv wel of niet aan te schaffen.

Reg. datum: 19 september 2000

quote:
chieliek schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:23:
[...]

Ik respecteer je keuze en ben ook van mening dat je gewoon de tv moet kopen waarvan jij het beeld het meest natuurlijk vindt, maar het argument van fine-tunen vind ik hier absoluut niet relevant.
Je weet nooit wat een verkoper met de instellingen van een tv doet tijdens het verkoopgesprek met zijn vorige klant.
Ik heb zelf jarenlang bij deze winkel gewerkt en nu de tv's op de fabrieks standaard bekeken, dit is dus ook niet van toepassing. Tuurlijk moet je een tv altijd naar eigen inzicht gaan instellen, maar dat zou niet nodig moeten zijn voor dit soort grote veranderingen. Als je iets uit de doos haalt moet het perfect werken en als je sport/gamed/normaal kijkt, heb ik geen zin altijd een instelling om te zetten. Leg dat trouwens ook maar eens uit aan een vrouw, die begrijpen er vaak al weinig van, dit helemaal niet :)

Reg. datum: 30 maart 2008

quote:
Taro schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 14:09:
[...]

Geen idee, ik check altijd of alles uit staat voordat ik een ruimte verlaat, dus dat zal niet voorkomen en anders heb ik gewoon dikke pech. Dat is voor mij geen reden een tv wel of niet aan te schaffen.
Buiten dat, veel apparaten hebben screensavers die in werking gaan als het apparaat op pauze staat. Je kan ook de sleeptimer instellen als je voor je TV in slaap valt of de TV met een timer aansluiten. Overigens schijnen de nieuwe plasma's helemaal niet meer in te branden. Je kan, vooral als de TV nog niet is ingespeeld, wel last hebben van image retention, maar dat is maar tijdelijk.

Reg. datum: 20 oktober 2004

quote:
Taro schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:01:
Ik heb de LE46A656 in de winkel bekeken en deze had een Blu-ray demo opstaan. Het stilstaande beeld vond ik heel mooi en ik kwam er echt met de intentie deze aan te schaffen, ik had mijn vrouw meegenomen om haar ervan te overtuigen dat dit hem moest worden.

Toen het beeld ging bewegen, ging het niet vloeiend en werd het beeld vaag. Dit is vast met een aantal instellingen weer deels op te lossen, maar het principe dat je hem moet finetunen stond mij niet aan, ik wil gewoon een tv die het standaard goed doet.

Naast deze Samsung stond de Panasonic TH-46PZ85, Plasma, +- 100 euro duurder en een hoger stroomverbruik, maar deze heeft een veel hogere contrast ratio, een verversings frequentie van onder de 0,1 ipv 3,0 of 4,0 , etc. Allemaal leuke waarden om te vermelden, maar een feit was dat dit beeld echt veel beter, kleurrijker en zwarter was. De specificaties zoals 24P, HDMI versies, Full HD, etc. zijn allemaal redelijk gelijk, maar het is een Plasma en ik was toch in 1 keer verkocht.

Al jaren naar een goede LCD aan het kijken, ik wil hem aanschaffen, sta in de winkel en besluit ineens anders. Kortom, de Samsung leek mij de ideale LCD TV, dat is het nog steeds, maar ben toch voor Plasma gegaan, voor dit prijsverschil denk ik een betere keuze. Ik kraak de Samsung ook zeker niet af, maar kan wel iedereen aanraden ook even naar deze Panasonic te kijken, tenzij jullie daar weer andere slechte ervaringen mee hebben natuurlijk :)
Hele goede keuze! Veel plezier ermee :)

Work Smart - Not Hard

Zojuist digitale televisie van Ziggo geinstalleerd en het beeld is nu pas echt superstrak geworden _/-\o_

Reg. datum: 27 augustus 2002

Jij bent er snel bij.. ik roep nog gewoon casema ;) of ...
quote:
Dagi schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 18:20:
Zojuist digitale televisie van Ziggo geinstalleerd en het beeld is nu pas echt superstrak geworden _/-\o_

Work Smart - Not Hard

quote:
HamsterDance2 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 18:43:
Jij bent er snel bij.. ik roep nog gewoon casema ;) of ...

[...]
Hahaha ja voor mij was het ook Athome maar goed :)
Kwaliteit van SD signaal was voor mij aardig teleurstellend. Maar nu met digitale televisie is het echt een genot. Ik overweeg nu om mijn Samsung Scart decoder in te ruilen voor een Samsung HDMI decoder. Ik ga er dan vanuit dat het kwaliteit van mijn beeld op vooruit moet gaan.

VRAAG:
Het voetje van mijn 40A552 zat al gemonteerd aan mijn LCD toen ik het uit de verpakking haalde. Is dit normaal? Of heb ik misschien een gebruikt exemplaar?

Dagi wijzigde dit bericht 18-05-2008 11:52 (13%)

Ik overweeg een LE37A557 te kopen, echter, de specificaties zijn niet eenduidig.

Op de Belgische Samsung site staat enkel de A550,551,552 en 553.
De A553 heeft Movieplus, 24p (Wat is movieplus trouwens? Ik dacht dat dat die 100Hz techniek was, maar 100Hz heeft ie niet.) en is 917mm breed.

Op de Duitse Samsung site staat de A557P.
Die heeft alles van hierboven + Clear Panel, wat ik absoluut niet wil hebben. Teveel reflecties.
Hij is ook even breed.

Op de Britse site staat dan de A557, MAAR, die is plots 984mm breed en er wordt geen vermelding gemaakt van 24p of Clear Panel.

De LE37A557 die ik hier in België koop, wat heeft die nu van specificaties ?!

Reg. datum: 27 augustus 2002

Volgens de samsung handleiding; connecting en preparing pagina 4 van 629 ;-)

Installing the stand..

Ik GOK dus dat het er LOS bij had moeten zitten?
quote:
Dagi schreef op zondag 18 mei 2008 @ 09:50:
[...]

Hahaha ja voor mij was het ook Athome maar goed :)
Kwaliteit van SD signaal was voor mij aardig teleurstellend. Maar nu met digitale televisie is het echt een genot. Ik overweeg nu om mijn Samsung Scart decoder in te ruilen voor een Samsung HDMI decoder. Ik ga er dan vanuit dat het kwaliteit van mijn beeld op vooruit moet gaan.

VRAAG:
Het voetje van mijn 40A552 zat al gemonteerd aan mijn LCD toen ik het uit de verpakking haalde. Is dit normaal? Of heb ik misschien een gebruikt exemplaar?

Work Smart - Not Hard

quote:
HamsterDance2 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 10:34:
Volgens de samsung handleiding; connecting en preparing pagina 4 van 629 ;-)

Installing the stand..

Ik GOK dus dat het er LOS bij had moeten zitten?

[...]
LOL ja dat kwam ik dus gisteren ook zo tegen. Alleen had ik van een verkoper een tijdje terug gehoord dat Samsung ze voortaan ook geinstalleerd aflevert. Ik weet alleen niet of dit de waarheid is.

Reg. datum: 16 februari 2001

Ik heb mijn oog laten vallen op de LE-32A656. Ik heb hem bij Saturn (Hoofddorp) en MediaMarkt (Amsterdam ArenA) zien hangen en ik vind hem er erg goed uitzien. Wat ik jammer vind is dat het vrij moeilijk reviews vinden is, Google is doodgespamd met vergelijking sites. Weet iemand een review van dit model?

Reg. datum: 13 maart 2007

quote:
PolarBear schreef op zondag 18 mei 2008 @ 10:58:
Ik heb mijn oog laten vallen op de LE-32A656. Ik heb hem bij Saturn (Hoofddorp) en MediaMarkt (Amsterdam ArenA) zien hangen en ik vind hem er erg goed uitzien. Wat ik jammer vind is dat het vrij moeilijk reviews vinden is, Google is doodgespamd met vergelijking sites. Weet iemand een review van dit model?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, en dan vooral in vergelijking met de LE32A552. Deze lijkt er wat betreft specificaties namelijk erg veel op...

LE32A552 is genoeg over te vinden maar over de LE32A656 ben ik nog niet al te veel tegen gekomen.

Persoonlijk denk ik dat is voor de 552 ga kiezen omdat ik die mooier vind wat het design betreft (geen rode rand die de 656 wel heeft) en omdat ik daar wel veel goede reviews over heb gelezen.

Dat er nog weinig reviews zijn over de 656 komt waarschijnlijk omdat dit model nog niet al te lang uit is.

Pagina: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: