Heb mijn C902 ook binnen en heb even twee keer dezelfde foto genomen met mijn K800i en de C902. Ik heb ze naast elkaar gezet en de K800i foto met photoshop geupscaled om ongeveer gelijk te vallen met de foto van de C902.

De K800i volldeig standaard ingesteld
De C902 op daglicht ipv auto (minder flets, de bewolkt setting vond ik dan weer te geel)
Verder mijn bevindingen:
- Ding is plat, voel hem bijna niet in mijn zak zitten
- Knopjes rond de navigatietoets zijn iets anders ingedeeld. Heb wel het idee dat ze nu handiger staan, maar duw vaak verkeerd omdat ik de K800i gewend ben.
- Gewone knoppen kun je minder ver induwen dan bij de K800i, beetje een onwennig gevoel.
- In het snelkoppelingen menu kun je nu directe snelkoppelingen plaatsen naar applicaties. Groot voordeel voor mij omdat ik nu met twee toetsen opera mini kan starten.
- Je kan ook op de navigatietoetsen snelkoppelingen naar apps zetten. Heb opera mini alleen weer snel van de toets naar boven weggehaald omdat ik die af en toe per ongeluk aanraak en dan direct opera begint op te starten.
- Google maps is ideaal, je kunt plaatsen zoeken, straten, taxi's, restaurants etc. Resultaten gesorteerd op afstand van de plaats waar je met de map staat. (Zorg wel voor flat fee internet)
- Plaatsbepaling werkt ook vrij goed waar ik nu ben (is geen gps natuurlijk, maar hij staat gelijk bij het opstarten van google maps op mijn woonplaats met een nauwkeurigheid van 1700m).
- Telefoon is merkbaar sneller dan de K800i met java (opera mini voelt sneller aan), maar ook menu's vlieg je zo doorheen zonder vertragingen.
- Foto's indexeerd hij (moet bijwerken na verwijderen foto) maar echt sneller ga je niet door de foto's heen naar mijn gevoel, maar dat kan ook aan de memory card liggen (oudje van 1GB, ongeveer twee jaar geleden gekocht toen ik mijn K800i kreeg).
- Nieuwe media menu werkt goed. (Je kunt alleen niet meer direct naar de audio player, 8 keer klikken om playlist te openen.)
- Als je op een contatct klikt in het telefoonboek gaat hij niet bellen maar krijg je de keuze iets te versturen naar die persoon en dat soort dingen. Duurde even voor ik erachter was dat je het bel knopje moest induwen om hem te laten bellen.
- Externe speaker geeft goed geluid en meer volume volgens mij dan de K800i (Heb ze niet met detzelfde mp3 naast elkaar gelegd)
- Telefoon op pc browsen over usb zonder dat telefoon zijn functies verliest (Mediaoverdarcht modus) , dit zonder SE software.
- Bestanden overzetten gaat helaas niet echt sneller dan bij de K800i.
-
Werkt helaas niet goed met de HPM-82 (headset met remote ergens midden in de kabel). Hij werkt wel, maar mediaplayer word extreem traag als dat ding is aangesloten.Nog eens geprobeerd, werkte nu goed. (Al duurt het 2 sec. voor de telefoon op de remote reageerd, maar dat was bij de K800i ook al)
edit:
- Is al een keer blijven hangen in google maps toen ik bijna helemaal ingezoomed zo snel mogelijk van maastricht naar eindhoven wilde scrollen, ben tot roermond gekomen
- Geluid werkte opeens niet meer tijdens een potje NFS pro street, restart van de telefoon was nodig om enig geluid terug te kunnen krijgen.
edit2:
- Heb ze nu wel met dezelfde mp3 naast elkaar gelegd op externe speaker, C902 speelt een stukje harder en de geluidskwaliteit is een stuk beter, vooral op de lagere tonen.
[
Voor 15% gewijzigd door
-db- op 20-06-2008 17:47
]