Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostingh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-04 15:55
Sony Ericsson C902 Topic

Afbeeldingslocatie: http://www.belgiquemobile.be/wp-content/uploads/2008/02/c902.jpg

Afmetingen:
• 108.0 x 49.0 x 11.0 mm

Gewicht:
• 107.0 gr

Kleuren:
• Luscious Red
• Swift Black

Afbeeldingslocatie: http://img.hc360.com/home-a/info/images/200802/20080213l06.jpg

Display:
• 240x320 pixel
• 262,144 color TFT QVGA

Intern geheugen:
• 256MB

Extern geheugen:
• Memory Stick Micro™ (M2™) support

Verbindingen:
• EDGE
• GSM 850
• GSM 900
• GSM 1800
• GSM 1900
• UMTS 2100
• HSDPA

Messaging:
• SMS
• EMS
• MMS

Camera
• Automatisch scherpstellen
• Beeldstabilisator
• BestPic™
• Camera - 5 megapixel
• Digitale zoom - 16 x
• Een video opnemen
• Flitser
• Photo fix
• Rode ogen reductie
• Video light
• Videostabilisator

Links
http://www.sonyericsson.c...ications/c902?cc=nl&lc=nl

Mijn mening
Ik ben al een tijdje opzoek naar een telefoon welke ik wel zou willen hebben als vervanger voor mijn W810i. Nu had ik ook zowaar naar andere merken gekeken maar ik kom toch altijd weer uit bij SE. En aangezien ik mijn camera op mijn huidige toestel veel gebruik wil ik nu ook een goede. De telefoon heb ik altijd bij me dus handig voor snelle foto's

Al met al kwam ik het volgende toestel tegen en ben erg onder de indruk hiervan. Ben er nog niet achter gekomen wanneer deze geleverd kan gaan worden.

Wanneer mensen meer informatie hebben over de telefoon of er over willen hebben met voor en nadelen kan dit hier. En mensen wees een beetje vriendelijk :D

Overige informatie volgt nog

[ Voor 41% gewijzigd door joostingh op 28-04-2008 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Al een prima opzet voor een TS, echter zie ik puur uit een paar specs geen discussie ontstaan. Dus, waarom dit topic en waarom dit toestel en wat lijkt jou wel en niet leuk eraan. Etc.. Dit zou ik graag nog terug willen zien in de ts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-04 23:56
Ik ben wel benieuwd wanneer deze in de winkels komt te liggen, heb er ook nog geen (hands-on) reviews van kunnen vinden :)

Telefoon lijkt me heel aardig, verwacht wel het een en ander van de fotokwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostingh
Helaas heb ik ook alleen nog maar kunnen vinden dat de telefoon leverbaar gaat worden in het tweede kwartaal van 2008. En laat dit nu eigenlijk net te laat zijn...

Ik ga denk ik wel even met een phonehouse praten dat ik graag wil dat ze me op de hoogte gaan houden hierover. Want deze telefoon voldoet gewoon aan de specs die ik aan een telefoon stel (een goede camera dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229972

Om alvast een beetje licht in de duisternis te scheppen:

De C902 is gepland om begin juni op de markt te verschijnen en ook Vodafone zal dit toestel gaan verkopen.
Verdere details zijn nog niet bekend.

Antoine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
En toen :? Zulke reacties kan je beter achterwegen laten omdat ze niks toevoegen :)

[ Voor 70% gewijzigd door DaannO op 08-04-2008 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:06
mooi... 20-5 is mijn contract afgelopen. Dit wordt denk ik weer eens een keer mijn opvolger. Ik zit alleen nog te twijfelen tussen een nieuwe pda of deze... Met name de camera spreekt me erg aan, maar de perfecte outlook synchronisatie van WM ben ik toch ook heel aardig aan gewend... Twijfel, twijfel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostingh
Dat was ook mijn twijfel, of deze of de G900, deze heeft touchscreen en meer kantoor mogelijkheden. En persoonlijk wil ik geen Windows Mobile dus ga ik denk ik maar voor gewoon een goede telefoon met goede camera en deze staat nu boven aan mijn lijstje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieler
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-04 13:38
Zelf zit ik ook op deze te wachten.
Sinds ik de k800i heb aangeschaft was ik verkocht aan de SE's.

Enigste nadeel waar ik me altijd kapot aan ergerde was dat klepje van de camera, welke hier beter uitgevoerd is.
Dus ga dit topic zeker nog volgen.

Tot slot is er op de SE site over deze telefoon nog veel meer te vinden welke alleen iets meer moeite vereisen om over te typen.
Camera
* Automatisch scherpstellen
* Beeldstabilisator
* BestPic™
* Camera - 5 megapixel
* Digitale zoom - 16 x
* Een video opnemen
* Flitser
* Photo fix
* Rode ogen reductie
* Video light
* Videostabilisator
Het is tenslotte een camera phone en dat vergeet je dit :P

[ Voor 14% gewijzigd door Pieler op 19-04-2008 19:31 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier zo'n filmpje waar die best duidelijk te zien is.
YouTube: Sony Ericsson C902 Cyber-Shot - Esato view

@pieler:
Ook hier sinds de k800i SE gek :) Jammer van dat klepje inderdaad, maar goed ik heb zo veel met dat klepje lopen spelen als ik niks te doen had en nog steeds werkt ie het goed :P

[ Voor 119% gewijzigd door Executor16 op 20-12-2013 03:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-04 08:44
Anoniem: 229972 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:47:
Om alvast een beetje licht in de duisternis te scheppen:

De C902 is gepland om begin juni op de markt te verschijnen en ook Vodafone zal dit toestel gaan verkopen.
Verdere details zijn nog niet bekend.

Antoine
Ik snap dat dit niet echt het juiste topic is voor dit, maar om nou alleen voor deze vraag een compleet nieuw topic te gaan openen...
Weet je toevallig ook of de G900 rond dezelfde tijd uit gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Mooi dingetje, heb miin SE k800i al 1.5 jaar en nog wel tevreden, alleen krasjes in het glas en hij begint wat te slijten. De joystick reageert ook niet meer zo goed als vroeger.

Dit lijkt mij straks een waardige vervanger, mijn sony cybershot 3.2mp camera is erg goed. Ik verwacht dat deze beter is, en hij is een stuk minder dik en ik irriteer dat mijn fotolens een uitstekend kapje heeft.

Bij deze c902 is tie helemaal mooi weggewerkt, erg mooi.

Kijk ernaar uit om em te kopen straks :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-04 15:45

Martinspire

Awesomeness

Inderdaad een mooie telefoon en in ieder geval een redelijke kleur (blauw), want die kleuren van SE de laatste tijd.

Anyways, ik ben nog een beetje aan het twijfelen tussen deze en de G900.
Voordeel van deze is dat er een fatsoenlijke camera op zit. Maar bij de G900 heb je weer Symbian (veel applicaties voor te krijgen en zelfs tomtom!) en heb je een touchscreen. Alleen die camera is niet echt mega en na mijn W850 wil ik toch wel eens fatsoenlijke foto's kunnen maken (in het donker).

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:06
Hoe kom je aan blauw? er staat toch redelijk duidelijk zwart en rood lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Paultje3181 schreef op zondag 27 april 2008 @ 17:24:
Hoe kom je aan blauw? er staat toch redelijk duidelijk zwart en rood lijkt mij...
Ik kon ook geen blauwe vinden :D op sonyericsson.com iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Martinspire schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 17:37:
Inderdaad een mooie telefoon en in ieder geval een redelijke kleur (blauw), want die kleuren van SE de laatste tijd.

Voordeel van deze is dat er een fatsoenlijke camera op zit. Maar bij de G900 heb je weer Symbian (veel applicaties voor te krijgen en zelfs tomtom!) en heb je een touchscreen. Alleen die camera is niet echt mega en na mijn W850 wil ik toch wel eens fatsoenlijke foto's kunnen maken (in het donker).
De G900 en C902 hebben dezelfde camera-unit :)
The G700 packs in a no-frills 3 MP unit without autofocus, whereas the G900 comes in with a 5 MP autofocus-enabled unit. Although it is totally identical to the one installed in the Sony Ericsson C902, meaning that it is pretty average in terms of quality, it is quite another matter that it carries over manual focusing from stand-alone digital cameras with touch-sensitive screens. It is a truly wonderful thing: you look at the screen, pick the object you want by tapping on the display and then the camera will obediently focus on it. Upcoming handsets in the Cyber Shot range will feature this ability too.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Paultje3181 schreef op zondag 27 april 2008 @ 17:24:
Ja da bedoel ik, maar dan met blauwe knopjes enzo. Al had ik beter zwart kunnen zeggen.

Maar ik heb gewoon nix met bruin of met groen of donkerrood

Dat die camera's hetzelfde zijn kan wel zo zijn, deze heeft echter een filtser en auto focus.

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 27-04-2008 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostingh
Zoals ik heb begrepen licht hier het accent meer op de foto camera waardoor de software daar beter voor geschikt is e.d.

Dat is één van de redenen dat ik deze liever heb dan de G900 (welke ook nog wel op het lijstje staat alleen nu op nummer 2)
Het is tenslotte een camera phone en dat vergeet je dit :p
@Pieler...

Ja dank je, helemaal vergeten dus er nu bij gezet!

[ Voor 22% gewijzigd door joostingh op 28-04-2008 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229972

Megalo schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 13:45:
[...]
Ik snap dat dit niet echt het juiste topic is voor dit, maar om nou alleen voor deze vraag een compleet nieuw topic te gaan openen...
Weet je toevallig ook of de G900 rond dezelfde tijd uit gaat komen?
De G900 verwachten we begin/half juli en waarschijnlijk zullen ook wij dit toestel gaan verkopen.
Van de G900 zijn eveneens nog geen verdere details bekend.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 229972 op 28-04-2008 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostingh
Anoniem: 229972 schreef op maandag 28 april 2008 @ 10:51:
[...]

De G900 verwachten we begin/half juli en waarschijnlijk zullen ook wij dit toestel gaan verkopen.
Van de G900 zijn eveneens nog geen verdere details bekend.
Ik denk dat het beter is hier het over de C902 te hebben en als iemand een topic wil maken over de C900 be my guest. Maar die moet denk ik dan wel in het andere gedeelte en niet in de GSM bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218899

Hoe weet je dat de camera niet zo geweldig is van de G900? 5mp lijkt me 5mp toch? ik sop ook helemaal de pan uit :9~ wachtend tot ie eindelijk een keertje komt. Ben al aan het lijntje gehouden door algebeld.nl :? waar ik mn abo 1 jr kon verlengen en de G900 gratis kon krijgen, zou eerst 5 mei zijn en is nu alweer verplaatst naar begin juni. Ik heb de order even stopgezet, wellicht dat ik m elders eerder kan krijgen. Ik ga nog even op de SE site de specs van de G900 en de C902 naast elkaar leggen voordat ik een belcompany marathon begin... [lees: alle companies ga bellen]

ben benieuwd naar de eerste G900 reviews *O*

PS in een ander topic uiteraard ... sorry voor dit beetje misplaatste bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248577

De C902 en C702 zijn inmiddels (edit:live te bekijken en te proberen) leverbaar. Gespot bij de Saturn. Leverbaar pas vanaf een nog niet bekende datum in juni.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 17-05-2008 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieler
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-04 13:38
Hopen dat hij snel op andere locaties aanwezig zal zijn, mis hem toch graag zelf even testen.
En indien mogelijk even wat foto's maken om te zien hoe het allemaal eruit ziet.

Vergelijken met me k800i, zien of het een vooruitgang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 23:57
Anoniem: 218899 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:22:
[...]

Hoe weet je dat de camera niet zo geweldig is van de G900? 5mp lijkt me 5mp toch?
En daar ga je al de mist in, de hoeveelheid megapixels zegt niets over de kwaliteit van de uiteindelijke foto's behalve dat die een hoge resolutie heeft. Ruis, scherpte, kleuren en dergelijke zullen uit de reviews moeten blijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:09

FutureCow

(C) FutureCow

Prijzen en leverbaar:

Sony Ericsson G900 04-06-2008
Prijs: 346 Euro

Sony Ericsson C902 16-06-2008
Prijs: 372 Euro

Er zit idd verschil tussen de camara van de 2 telefoons ondanks dat ze beide 5mp zijn

Dit heeft de C902 wel en de G900 niet:

- best pic
- 16x digital zoom
- Flitser

[ Voor 43% gewijzigd door FutureCow op 20-05-2008 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-04 11:20
Leverbaar waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Wie gaat hem al gelijk halen 7 juni? Het topic loopt nog niet echt storm, maar ik denk dat ie best wel gaat lopen straks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostingh
Om eerlijk te zijn vind ik de reviews van de telefoon nog niet echt goed te noemen. Ik wacht ook even af wat de reviews gaan zijn over het productie model.

Ze vinden namelijk de camera niet goed en de meeste mensen vinden de vorm van het toestel niet mooi (hetgeen subjectief is)

Daar blijf ik even op wachten en ga even lekker op vakantie en daarna ga ik beslissen welke telefoon ik ga nemen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 23:48

Sport_Life

Solvitur ambulando

Mijn abonnement van Vodafone loopt bijna af en ik kreeg alweer 'aanbiedingen' binnen van Vodafone voor nieuwe toestellen. Mijn huidige K750i heb ik al sinds de dag dat hij uitkwam (mei 2005!) en hij is nu wel aan vervanging toe, ben inmiddels wel een pro SE geworden dus ben zeer beniueuwd naar dit toestel! Ik mis alleen een lampje, ben wel gehecht geraakt aan die van de K750i, maar zit volgens mij niet op deze?

Weet iemand trouwens hoe dat zit als je 2 maanden tevoren je abo verlengt met een telefoon, krijg je die phone dag gelijk of pas zodra het nieuwe abo ingaat?

[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 30-05-2008 01:11 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostingh
Wanneer je verlengt krijg je over het algemeen meteen de nieuwe telefoon mee. Niet wanneer je dit online doet volgens mij maar wel wanneer je naar een winkel hiervoor gaat.

Alleen ga ik weg bij Vodafone, te veel storingen de laatste tijd en te duur dus KPN word mijn vriend (hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

ach ben wel tevreden over Vodafone.. alleen kut dat ik elke maand gigantisch over het maandbedrag ga, maja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

zullen we er een combinatie C702/C902 topic van maken??

Hier een review van de C702 : http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_c702-review-230.php

[ Voor 45% gewijzigd door Sport_Life op 02-06-2008 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-04 09:48

nielsvv

100% Afol

Kan iemand met zekerheid zeggen ofdat de c902 een echte xenon flits heeft? Want volgens de filmpjes die ik zag is het een gewone led flits-lamp!

Heeft er iemand al wat meer info kunnen vinden over de specs van het video opnemen? Frame/sec, resolutie etc?

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostingh
www.google.nl is je vriend... maar ik heb het toestel nog niet in het echt kunnen zien maar ik heb wel van de Phonehouse te horen gekregen dat deze in week 25 verkocht gaat worden. Dus even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:09

FutureCow

(C) FutureCow

als ik het zo her en der lees heeft deze helaas geen xenon flits maar een LED flits. Deze schijnt wel een stuk beter te zijn dan de LED flitsen die er op dit moment in andere mobieltjes zitten.

Maar had toch liever een xenon flits gehad(net als in mijn K800)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

Dit is inderdaad voor mij ook een afknapper.

T'zal kiezen worden voor mij, deze of de n95.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Laatst online: 22:24

Cheezus

Luiaard

Ik vind een LED juist wel fijn, ik gebruik hem nu op m'n w810i best vaak als zaklamp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

De C702 is leverbaar vanaf 25 juni en waarschijnlijk de C902 ook rond die periode. Nog paar weekies wachten dus.. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Laatst online: 22:24

Cheezus

Luiaard

Op o.a. bol.com staat een levertijd van 3-5 dagen (C702). Ze verwachten hem dus wel eerder? Of is hun levertijdsindicatie zo brak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holographer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-02 22:51
Sport_Life schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 00:56:
De C702 is leverbaar vanaf 25 juni en waarschijnlijk de C902 ook rond die periode. Nog paar weekies wachten dus.. :).
Ik heb vandaag een mailtje van Sony Ericsson gekregen waarin staat dat de c902 er vanaf nu is.
Ik wacht op de reviews :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

primusz schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 07:27:
Op o.a. bol.com staat een levertijd van 3-5 dagen (C702). Ze verwachten hem dus wel eerder? Of is hun levertijdsindicatie zo brak :)
Op bol.com staat ook dat hij leverbaar was vanaf begin april, lijkt me ook niet te kloppen. Overigens is de telefoon bij bol.com ruim 20 euro duurder dan bij andere webshops.. (ex. abo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-04 17:17

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Ik sta op het punt mijn abonnement te verlengen, wat zeg ik.. om weg te gaan bij T-Mobile en over te stappen naar Vodafone of KPN (dit is nog een keuze welke ik wel overwogen nog moet bepalen ;) ). Bijna had ik de G900 al meegenomen bij de BelCompany, totdat ik deze review van de C902 voorbij zag komen.. ik wacht in ieder geval tot de C902 fysiek hier in de winkels ligt.

Ik hou jullie op de hoogte over verdere ontwikkelingen..

Cheers

ps Tip: Ik kies bewust voor een algemene telefoon-winkelketen t.o.v. de Vodafone, KPN etc. etc. winkel omdat je dan tenminste nog non-branded toestellen krijgt.

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-04 18:46
Ik heb een vraagje

Is er al bekend hoeveel GB memory stick memory deze telefoon ondersteund ?
Ik wil zeker weten dat ik geen 4gb in huis haal om er achter te komen dat deze telefoon amper 2 GB ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

Ik hoop dat se eindelijk terug eens vernieuwende phones op de markt gaat brengen. Want het hinkt maar steeds verder op nokia.

Ik wacht nog steeds geduldig op de eerst psp phone :)

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

primusz schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 07:27:
De C702 is in principe vanaf volgende week leverbaar bij o.a. Saturn en Bellcompany. Sony Ericsson heeft overigens nog geen mails verstuurd met de exacte leverdatum van de C702. Dit gebeurt vermoedelijk pas wanneer het toestel daadwerkelijk leverbaar is, volgende week als het goed is.

Is er al een topic over de c702?

Twijfel zelf nog tussen de c702 en de Nokia N78 (beiden a-gps maar de SE is spatwaterdicht en heeft een aparte lenscover). Scherm van de N78 is iets groter en zo te zien ook iets scherper. De SE is 100 euro goedkoper. De Nokia vind ik er wat meer trendy uitzien maar de SE is natuurlijk robuuster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Ik ging ook net de C702 ter sprake brengen (omdat er geen topic voor is). En misschien is het geen slecht idee om van dit topic een C702/C902 topic te maken, gezien dit topic toch niet erg hard loopt.

De C702 dan; 298 euro en directe concurrent van de N78, welke 50 euro duurder is. De C702 is dan ook nog eens spatwaterdicht en stofdicht (!!) De N82 is op alle fronten nog net een ietsje beter, maar de C702 lijkt me op papier wel redelijk spectaculair.

En de vraag is dan, waarom zou je dan nog deze C902 kopen? 70 euro duurder, en moet gps missen (en de robuuste bouwkwaliteit). ? Camera misschien? Maar kom nou, hoe belangrijk is dat op een gsm.

Eenmaal je gps hebt ben ik er van overtuigd dat je die wel redelijk wat zal gebruiken. City tripje, locaties terugvinden, vergeten waar de dichtsbijzijnde McDonalds/weet ik veel is => google maps + gps. Auto terugvinden, log entry maken, enz...

De G900 is trouwens 370 euro, de C902 is 395 euro. Opnieuw dezelfde vraag? Waarom dan de C902? G900 heeft touchscreen, symbian (toch een 'breder' platform dan SE propriatary?) en ook 5 MP camera (en ze hebben daar bij SE echt geen 10 verschillende 5 MP camera's liggen, dat is gewoon dezelfde unit)

Ik zie het nut van de C902 niet echt, niet in het SE aanbod zelf, en voor 390 euro ga je gewoon een nokia N82 halen imo. (wél gps, wel symbian, groter scherm, ook candy bar...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reizende o Roel
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-08-2024
zie bovenstaand, ben ik het geheel mee eens. Ik zat ook te tijfelen tussen de C902 en de N82. Nu lees ik hier over de G900, lijkt me dan een betere concurrent voor de N82. De C902 is wel een mooi apparaatje, maar vergeleken met de andere twee is het eigenlijk niet nix..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

De G900 heeft dan wel geen gps, maar wel een touchscreen, hangt er van af wat je voorkeur is.

In het rijtje C702,C902,G900 en N82 zijn alleen de eerste en de laatste interessant.

De eerste omdat dit zowat de goedkoopste gps phone moet zijn die er bestaat. (maar wel niet op symbian, dus een navigatiepakket zit er waarschijnlijk niet in. Dit is meer de 'gewone' telefoon met gps), en N82 omdat die even duur is als de C902 en G900 maar wél gps heeft en symbian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Anoniem: 131051 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 04:58:
Ik ging ook net de C702 ter sprake brengen (omdat er geen topic voor is). En misschien is het geen slecht idee om van dit topic een C702/C902 topic te maken, gezien dit topic toch niet erg hard loopt.

De C702 dan; 298 euro en directe concurrent van de N78, welke 50 euro duurder is. De C702 is dan ook nog eens spatwaterdicht en stofdicht (!!) De N82 is op alle fronten nog net een ietsje beter, maar de C702 lijkt me op papier wel redelijk spectaculair.

En de vraag is dan, waarom zou je dan nog deze C902 kopen? 70 euro duurder, en moet gps missen (en de robuuste bouwkwaliteit). ? Camera misschien? Maar kom nou, hoe belangrijk is dat op een gsm.

Eenmaal je gps hebt ben ik er van overtuigd dat je die wel redelijk wat zal gebruiken. City tripje, locaties terugvinden, vergeten waar de dichtsbijzijnde McDonalds/weet ik veel is => google maps + gps. Auto terugvinden, log entry maken, enz...

De G900 is trouwens 370 euro, de C902 is 395 euro. Opnieuw dezelfde vraag? Waarom dan de C902? G900 heeft touchscreen, symbian (toch een 'breder' platform dan SE propriatary?) en ook 5 MP camera (en ze hebben daar bij SE echt geen 10 verschillende 5 MP camera's liggen, dat is gewoon dezelfde unit)

Ik zie het nut van de C902 niet echt, niet in het SE aanbod zelf, en voor 390 euro ga je gewoon een nokia N82 halen imo. (wél gps, wel symbian, groter scherm, ook candy bar...)
Ben ik het niet mee eens.

Het is volkomen logisch dat SE een brede lijn van GSM's op de markt zet. De C902 is de "luxe/mooie" versie van de C702 (902 is dunner, betere camera, stijlvoller) dus er zal wel degelijk een markt voor zijn. En dat mensen er geen foto mee willen maken kun je ook niet zeggen, hier wat willekeurige reacties uit dit topic van tweakers en dat zijn zelfs al mensen die enigszins research hebben gedaan voor ze een uitspraak doen: (maw: de gemiddelde consument kijkt niet verder dan uiterlijk en 5mp camera en weten niet eens dat windows mobile mogelijk is).

Technisch gezien heb je wel gelijk vind ik, als je alles bij elkaar optelt kom je uit op scheve verhoudingen (5mp camera zou 100e duurder zijn dan gps oid), maar als ze de 902 niet duurder maken dan was die ook niet "luxer" en "exclusiever" ;). Dan zou het de C602 of C703 heten en zou het niet interessant zijn.

Arsenius schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 17:34:
Mooi dingetje, heb miin SE k800i al 1.5 jaar en nog wel tevreden, alleen krasjes in het glas en hij begint wat te slijten. De joystick reageert ook niet meer zo goed als vroeger.

Dit lijkt mij straks een waardige vervanger, mijn sony cybershot 3.2mp camera is erg goed. Ik verwacht dat deze beter is, en hij is een stuk minder dik en ik irriteer dat mijn fotolens een uitstekend kapje heeft.

Bij deze c902 is tie helemaal mooi weggewerkt, erg mooi.

Kijk ernaar uit om em te kopen straks :9
joostingh schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:37:
Dat was ook mijn twijfel, of deze of de G900, deze heeft touchscreen en meer kantoor mogelijkheden. En persoonlijk wil ik geen Windows Mobile dus ga ik denk ik maar voor gewoon een goede telefoon met goede camera en deze staat nu boven aan mijn lijstje :D

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 16-06-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is mij een raadsel waarom de c902 geen GPS aan boord heeft. Als je GPS wilt en een betaalbaar candybar model heeft SE alleen de C702 in de aanbieding. Nokia heeft de N78 en N82. De N82 is wat dikker en zwaarder dan de N78 maar heeft wel een 5 MP camera en een lenscover. De N78 daarentegen ziet er gelikter uit maar heeft een 3.2 MP camera en geen lenscover. De C702 is tenslotte wel veruit de goedkoopste van de drie, heeft een 3.2 MP camera met lenscover en is spatwaterdicht. Het gat tussen de C702 enerzijds en de N78 en N82 anderzijds is echter te groot. De C702 is primair bedoeld voor een andere doelgroep en ziet er ook iets minder gelikt uit dan de N78. SE moet snel met een echte concurrent van de N78/N82 komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 16-06-2008 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
Ik twijfel dus tussen de C902 en de C702

De C902 is in haast alle punten superieur
Betere specificaties,
Mooier uiterlijk,

Het enige wat mij aan het twijfelen brengt is de ontbrekende gps functie,
Ik ben zo een type die al snel de weg kwijt raakt, Is er iemand met deze telefoon in bezit die mij een beoordeling kan geven betreft het gps systeem in de C702

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jeffrey88 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 00:25:
Ik twijfel dus tussen de C902 en de C702

De C902 is in haast alle punten superieur
Betere specificaties,
Mooier uiterlijk,

Het enige wat mij aan het twijfelen brengt is de ontbrekende gps functie,
Ik ben zo een type die al snel de weg kwijt raakt, Is er iemand met deze telefoon in bezit die mij een beoordeling kan geven betreft het gps systeem in de C702
Volgens mij is de C702 nog niet leverbaar. Alleen te bekijken bij sommige winkels (o.a. Saturn). De GPS van de C702 werkt via Google maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-02 11:54
Gisteren heb ik even gespeeld met de C902 en G900. Ik vond het slide mechanisme niet heel geweldig op de C902. Ging erg stroef en er zaten al enorm veel krassen op het zwarte gedeelte. Daarnaast wel erg grappig de combinatie van normale telefoon en touchscreen. Stiekem vind ik het alleen niks meer toevoegen op de markt. De combi touch en gewone telefoon is leuk, maar doet mij niet zo veel. De tabbladen vond ik wel ok en doet mij denken aan de snelkoppelingen in de huidige N-series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

wow!

Iemand meer info? Wanneer in winkel en tegen welke prijs. Ik vind het namelijk wel een erg mooi apparaatje (8.1 misschien iets te veel)

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:55

-db-

Hoi

Is de C902 al verkrijgbaar in winkels?
Ik heb net namelijk een C902 besteld (abbo verlengd bij Hi) maar moet zeker nog een week wachten voor ze hem kunnen leveren kreeg ik te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:27

Chiron

Moderator Discord
Scharnout schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 13:46:
[...]

wow!

Iemand meer info? Wanneer in winkel en tegen welke prijs. Ik vind het namelijk wel een erg mooi apparaatje (8.1 misschien iets te veel)
Ze hebben het over Q4 2008, dus dat zal ergens vanaf september zijn.

Maar ik denk dat terzijnertijd wel een apart topic geopend wordt voor de C905, het gaat nog altijd om de C902 hier :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-02 11:54
-db- schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:14:
Is de C902 al verkrijgbaar in winkels?
Ik heb net namelijk een C902 besteld (abbo verlengd bij Hi) maar moet zeker nog een week wachten voor ze hem kunnen leveren kreeg ik te horen.
Ligt hier gewoon bij de Saturn in Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
Voor welke prijs verkopen ze hem los ?

En @ bert-nl

Dankje ik heb geen idee hoe google maps werkt maar dat kan ik nog uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppie000
  • Laatst online: 17-03-2012
Ik heb hem net binnen. Phone House had ze vrijdag binnen gekregen en vandaag zijn ze in de winkels van Phone House te krijgen, als je om 1 had gevraagd. :P

Geil ding, al zeg ik het zelf. Ik zal proberen er wat foto's op te plaatsen die ik met mijn nu inmiddels oude, veels te dikke k800i heb gemaakt :D
Al de foto's gemaakt, maar zit nu niet op mijn eigen pc, dus ff kijke of het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
Ik ga morgen een 902 halen bij de Saturn in Rotterdam

Maar ik weet nog steeds niet hoeveel gb kaartjes deze telefoon slikt,

Ik zit hier thuis met een memory stick pro duo 4gb maar die past helaas niet meer in deze telefoon.
Anders had ik die er ingepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Hoeveel kost ie dan?

[ Voor 108% gewijzigd door Executor16 op 20-12-2013 03:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
Ik ben student en heb een een gratis ov jaar kaart,

Dus ik ga een dagje rotterdammen en kijken wat ze er voor vragen.
Ik zal de prijs vermelden zodra ik het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-04 16:06
Valt er nog een beetje te internetten op deze telefoon?
Bij Hi hebben ze nu namelijk een mooie studenten aanbieding.
20 euro per maand. En daar zit dan ook eindeloos internet bij.

Is dit internet een beetje hetzelfde als op de n95?
Op de n95 kan je bijvoorbeeld een youtube of msn applicatie installeren.
Dat gaat bij deze telefoon zeker niet lukken?

Daar zal de G900 wel geschikter voor zijn. Maar die zie ik bij Hi nog niet in de shop staan.
Zal die op korte termijn ook beschikbaar zijn?

[ Voor 16% gewijzigd door Mandarijntje op 18-06-2008 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

Svennos_1990 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 13:59:
Valt er nog een beetje te internetten op deze telefoon?
Bij Hi hebben ze nu namelijk een mooie studenten aanbieding.
20 euro per maand. En daar zit dan ook eindeloos internet bij.

Is dit internet een beetje hetzelfde als op de n95?
Op de n95 kan je bijvoorbeeld een youtube of msn applicatie installeren.
Dat gaat bij deze telefoon zeker niet lukken?

Daar zal de G900 wel geschikter voor zijn. Maar die zie ik bij Hi nog niet in de shop staan.
Zal die op korte termijn ook beschikbaar zijn?
Java applicaties werken wel, zo kun je bijvoorbeeld nimbuzz gebruiken voor msn. Youtube applicatie zou ik niet weten. En gewoon internetten gaat goed, ik gebruik op mijn k800i nu opera mini, werkt perfect. Maar het blijft natuurlijk wel zo dat voor een simbian of windows mobile telefoon veel meer software beschikbaar is.

En nog iets, dat eindeloos online abbo is alleen gprs, dus 128kbit(16KB/s) down. Niet echt geschikt voor youtube, wel voor msn en wat surfen op tweakers of got.

[ Voor 8% gewijzigd door -db- op 18-06-2008 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
Hmm okee bedankt voor je antwoord!
Nou, dat zal vast handig zijn om onderweg even op hyves of telegraaf.nl te kijken lijkt me.

[ Voor 25% gewijzigd door Mandarijntje op 18-06-2008 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppie000
exec, ik zal ze er hopelijk vanavond opzetten. als ik de tijd ervoor vind.

Dacht dat het btw de moeite waard was om erbij te vermelden, sommigen dachten voordat ie uitkwam dat videocalling er niet bij zat. zit er dus wel bij. Dat rechtervakje bovenin, daar zit stiekumpjes een hele kleine camera in. Kom ik ook net pas achter. Niet dat ik het ga gebruiken, met die tarieven. Moet echt ff het boekje gaan lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
Ik ben verkeerd geïnformeerd,

Rotterdam heeft het nog niet. Ben echt alle mogelijke zaken afgegaan.

In de metro staat al een week lang op de voor pagina(Links onderin) een advertentie met de C902
Maar zelfs bij de Hi winkel hebben ze hem nog niet !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
Jeffrey88 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:04:
Ik ben verkeerd geïnformeerd,

Rotterdam heeft het nog niet. Ben echt alle mogelijke zaken afgegaan.

In de metro staat al een week lang op de voor pagina(Links onderin) een advertentie met de C902
Maar zelfs bij de Hi winkel hebben ze hem nog niet !!
Uhm jawel hoor. http://shop.www.hi.nl/hi/...csson-C902/TSEC902bl.html
Staat ook op de voorpagina.

[ Voor 5% gewijzigd door Mandarijntje op 18-06-2008 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09-2024
Geen Wifi he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie!
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-04 20:37
Ben sinds gisteren in het bezit van 'n C902. Mooi toestel! Maar wat mij opvalt t.o.v. van mijn oude K800i, is dat de foto's wat fletser zijn, dus dat de kleuren niet zo mooi worden weergegeven. Meer mensen hier last van toevallig? Of is het inderdaad gewoon een iets mindere camera dan die in de K800i? Videokwaliteit is trouwens wel een stuk verbeterd t.o.v. de K800i!

@leolinedance: geen wifi nee...

[ Voor 4% gewijzigd door Ollie! op 18-06-2008 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppie000
Hier wat piccehs gemaakt met mijn oldie k800i.

Ik heb je foto's even weg gehaald omdat ze belachelijk groot zijn en de layouyt verzieken. Geen idee of de URL's hieronder werken ...

http://toppie000.tripod.com/Box
http://toppie000.tripod.com/Daar_is_ie
http://toppie000.tripod.com/Kabeltjes
http://toppie000.tripod.com/VEEL_boekjes
http://toppie000.tripod.com/nu_nog_het_plastic
http://toppie000.tripod.com/voelt_lekker
http://toppie000.tripod.com/lekker_dun
http://toppie000.tripod.com/serieus_dunner_dan_zippo

Dit zijn even wat snelle pics die ik dinsdag had gemaakt toen ik hem net in mijn handen had.
Ik zal even kijken of ik morgen even wat mooiere kan maken, maar beloof niks.

Zal ff wat ervaringen mededelen; let wel, dit is vanuit mijn ervaring met mijn k900i. Dus als iets al in de k850i is verwerkt, ik heb dat grote logge ding nooit gebruikt.
Heb hem nu anderhalve dag gebruikt; is wel ff wennen.
Jammer dat ik de file manager in het menu niet meer terugvind (zal wel ergens verstopt zijn).
Ze hebben de contacts wat uitgebreider gemaakt wat wel handig is, want ik ken wel wat mensen die teveel contactnummers hebben en alles onder 1 naam is wel zo handig. nu heb je dus voor mobiel zowel standaard, prive mobiel en werk mobiel. [mis hier alleen nog extra others voor eventuele buitenlandse nummers voor dezelfde contacten.]
Het valt me op dat er nu geen knopje meer is om je muziek in 1 klap te resumen, misschien moet ik een knopje langer ingedrukt houden, maar waar het bij de k800i aan de linkerzijkant zat, bij de c902 zit er slechts de slot voor de kabel, wat gelijk weer een pluspunt is, de k/c series hebben nu eindelijk die slot niet meer onderin [voor handsfree kabeltje was dat een drama, ik had vaak mijn koptelefoon op en van die kabel heb ik er al 3 of 4 versleten]. Nu het aan de zijkant is, zal het minder snel kapot buigen.
De software lijkt een beetje traag [of ik wil te snel gaan :p], helemaal met foto's en zo.
De foto's zijn tot nu toe wel erg mooi, heb nog niet de goede instellingen qua brightness/contrast whatever etc, maar de kwaliteit is mooi. Dat nieuwe face detection is ook heel leuk en het werkt, zolang de ander maar niet als een hippie gaat staan springen [al geprobeerd, werkt niet].
Ook al heb ik kritische noten, ben er wel erg blij mee. Het design is ronduit geil. Hij is letterlijk 2x zo dun als mijn k850i (wat natuurlijk mede komt door dat lompe, uit stekende beschermschuifdingetje voor de camera), zie ook laatste foto met zippo. Hij is dus dun maar geeft toch een solide gevoel. Bij het in je hand houden voelt het lekker aan net als bij de k800i, in tegenstelling tot de k850i die ik ooit in een winkel in mijn handen heb gehad, die voelde zo plastic glad als maar kon. Die matte feel is relaxed. Ook is hij best zwaar voor zijn thickness en das een geruststelling als je bang bent dat te licht straks niet meer opvalt als je hem uit je zak laat vallen. Als laatste de camera....
Dat uitschuiven is gewoon zo kinderlijk leuk, betrap me erop dat ik dat net zo vaak doe om het uitschuiven zelf als het daadwerkelijk foto's maken.
Zelfde geldt voor die leuke 8 touchscreen knoppies. Leuk om op te merken is, dat het dus niet alleen tevoorschijn komt bij het uitschuiven en ook weer uitdooft. Ook als je bijvoorbeeld naar video gaat en face detection kan niet, dan dooft het face detection knoppie ook uit, zo hoef je nooit af te vragen waarom je op dat knopje drukt en er niks gebeurt, want het knopje verdwijnt. [schrok hierbij wel 1ste x, dach, heb hem paar minuten en nu al 1 ding kapot :P ]

Ok, het is nu wel erg laat.... vroeg... en dis een mega grote, slecht geschreven post [je ziet duidelijk dat ik nooit post hier op tweakers] dus ik kap ermee.
Laat maar weten wat jullie ervaringen of gedachtenspinsels zijn over de c902.
Zal nogmaals proberen wat betere foto's ervan te maken, maar beloof niks, heb het best druk.

[ Voor 3% gewijzigd door pven op 19-06-2008 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

leuke review Toppie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:24

robertwebbe

Robert Webbe

Vandaag is de C902 ook binnen gekomen bij de BelCompany :)
Hier heb ik wat foto's geplaatst welke ik heb gemaakt:
http://www.flickr.com/groups/795205@N21//.
Wat ik wel erg jammer vind is dat de GPS plaatsbepaling niet wordt opgeslagen in de EXIF data van de foto. Als ik hem nu upload naar Flick.com dan weet hij niet waar de foto is genomen. Het enige dat je er nu mee kunt is via het fotoalbum van het toestel kijken waar deze gemaakt is via Google maps.

Ik heb er ook even snel een filmpje mee gemaakt:
http://nl.youtube.com/watch?v=MLO2vFfap4U.

[ Voor 61% gewijzigd door robertwebbe op 20-06-2008 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-04 11:20
De C902 heeft toch geen GPS? Of heb jij een GPS enabler erbij gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

cocico schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:13:
Same question here... de C902 heeft geen GPS inside... vandaar trouwens mijn ineens sterk opkomende twijfel of ik niet moet wachten tot de C905 er is? Iemand die trouwens weet of de GPS en Google Maps onafhankelijk werkt van internet, m.a.w. is het free to use? :)

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppie000
c905 staat gepland voor Q4 volgens mij, dus die komt pas in 2k9 Q1 uit :P

De c902 kan idd zien waar je de foto hebt gemaakt. via google. zorg wel btw dat je een inet abbo hebt btw, want ik merk dat het flink wat kbs vreet. Je kan ook gelijk zoeken naar cafes, hotels etc in je buurt.

Heb btw de file manager gevonden, zit bij organizer... ach ja, was ook wel logisch eigenlijk :P

thx voor de edit btw, zag te laat dat die foto's er te huge op kwamen.

edit:
zie ook btw, dat mijn post vorige nacht vol met fouten zit. kan het niet meer editen in de oude post, excuses ervoor.
FYI: k800i mijn oude, k850i nog nooit gehad, ervaring dus van k800i naar c902. :P

[ Voor 18% gewijzigd door Toppie000 op 19-06-2008 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie!
@Toppie000 -> File manager zit onder "pijltje rechts" als je in stand-by bent.

Hmm, heb de foto's wel al iets beter. Volgens mij werkt de automatische kleurbalans niet zo geweldig :? Kies ik voor "bewolkt" dan heb ik telkens betere foto's (qua kleur) dan wanneer ik 'm instel op automatisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:24

robertwebbe

Robert Webbe

cocico schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:13:
Ik was eerst in de veronderstelling dat er een GPS ontvanger in zat maar dat blijkt dus toch niet het geval te zijn. Toch kunnen foto's gegeotagged worden en kun je zien waar ze genomen zijn. Sony Ericsson heeft hier blijkbaar een deal voor gesloten met Google. Google heeft een techniek waardoor het mogelijk is om toch met een redelijk goede nauwkeurigheid de locatie te bepalen, zonder dat je GPS hebt. De iPhone 1 gebruikt deze techniek ook. Het werkt volgens mij op basis van de Cell-ÍD's van de netwerken. Zolang Google Maps Mobile beschikbaar is, wordt er informatie verzameld door Google van gebruikers die wel GPS hebben. Zij zenden hun exacte locatie door en de ontvangststerkte van alle cell-ID's die ze ontvangen. Als Google voldoende data heeft verzameld, dan kunnen ze op basis van de veldsterkte van de cell-ID's je plaats bepalen.

Nadeel aan deze techniek is dat je per netwerk de cell-ID's nodig hebt (dus apart voor KPN, Vodafone en T-Mobile netwerk) en daarnaast ook nog eens apart voor het GSM en UMTS netwerk (beide zijn twee aparte netwerken met andere cell-ID's).

Ik heb zelf de proef op de som genomen door met een Nokia N82 (heeft wel GPS ontvanger) op het Vodafone netwerk te gaan Google mappen. Door een steeds grotere omtrekkende beweging om mijn huis te gaan maken, werden de cell-id's en de locaties steeds nauwkeuriger vastgelegd. Ik heb mijn N82 zo ingesteld dat ik geforceerd gebruik maakte van het GSM netwerk en niet het UMTS netwerk (omdat de iPhone 1 alleen maar GSM heeft).
Voor dat ik de proef had gedaan, kreeg ik met een iPhone 1 en een Vodafone SIM een cirkel om de hele wijk, ongeveer 1000 meter nauwkeurig. Direct nadat ik thuis was, was er nog niets veranderd maar enkele weken later wel. Blijkbaar wordt de informatie niet realtime verwerkt maar wordt dat eens per periode verwerkt. Maar nu heb ik een zeer hoge nauwkeurigheid, ongeveer 30 meter. Maar zodra ik een Orange SIM in mijn iPhone doe, weet hij niet eens waar hij is, blijkbaar heeft er nog nooit iemand met een Orange SIM de cell ID's gekoppeld aan de daadwerkelijke GPS coördinaten.

Doordat deze techniek niet echt een zeer hoge nauwkeurigheid heeft, zal de reden zijn dat ze de data niet in EXIF data van de foto zetten. Ik weet niet wat ze dan wel opslaan, vermoedelijk de veldsterktes van de cell-id's. Op het moment dat je dan gaat kijken waar die foto is gemaakt, dan wordt dit pas opgevraagd via Google Maps Mobile. Dat kost je uiteraard data en aangezien er kaartmateriaal geladen moet worden, eventueel zelfs satellietbeeldweergave, kan het dataverbruik snel oplopen. Reden te meer om een flatfee abonnementje te nemen van rond een tientje.
Toppie000 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:36:
c905 staat gepland voor Q4 volgens mij, dus die komt pas in 2k9 Q1 uit
Nee, in oktober dit jaar al, althans volgens de planning.

Ik vind de kwaliteit van de camera toch wel wat tegenvallen voor een Sony Ericsson Cybershot camera. Op Flickr heeft iemand een foto gemaakt van hetzelfde beeld met een C902 en een N82:
http://www.flickr.com/photos/garethphotos/2591496234/sizes/l/. Zijn begeleidende verhaal:

Ok, On the LEFT we have an image from the the Nokia N82, and on the RIGHT we have the Sony Ericsson C902. Both 5.0Mp Cameraphones.

Both phones had their camera's set to "Auto"... Both where taken from the same place 15 seconds apart...

Now, for years I've been a fan of Sony Ericsson phones; good built quality, reliable, good cameras, good battery life.
However, some time in November last year Sony Ericsson decided to throw all this good work in the bin....

W910i
- Nice idea, thin slide phone with Walkman Branding, "Shake control" for your music, 2.0Mp Camera, Auto Screen Rotate...and thats the end of the good stuff...
Battery life = Sh*t, No flash on camera = Sh*t, Camera Quality = Average at best, Call Quality = Poor, Random and serious software faults: Deleting all data without warning, switching off and never coming back on again, heating up so much you can't keep it in your pocket! The list goes on…

W580i
-Same as the W910i, not as thin, no auto screen rotation….same faults *PLUS* keys that crack after 6 days and continue to do so until you can’t use them!
A very good friend of mine has one and has had 8 or 9 replacements in 6 months for this very fault alone!

K850i
-The Flagship Model! Que the camp guy clapping his hands...Yey!
First 5.0Mp proper Camera phone after the N95, looks good on paper…
Auto Screen Rotate, Xenon Flash from the K800/K810 series…Whooooops!
This handset has got to be the single biggest embarrassment after the Nokia N95 last July! No Question!
Camera is….ok….could have been better, and as for faults! Where to start!?
- Stlying... It has all the appeal of one of those lovely jumpers your Dad always seemed to have had on during the 70's, and is about 2 cm shorter, and 6 grams lighter than a static caravan.
And I thought Moore's Law basically said that technology should half in size and double in speed every two years, something Sony Ericsson decided to reverse with this phone!

And now… The C902 (you'll have seen the ad on TV) – The New Flagship Model, just 6 months after the last one…
Nothing different about this phone except it is 1/3 the size of the K850i and the camera has Face Detection now…Big Deal! But why take away the Xenon Flash and put in a wee LED instead? Don’t get me wrong, a nice solid feeling handset, yes, but the fact you pull the end of it up to activate the camera is a gimmick that’s going to break easily as it is made of cheap, thin plastic. Better get insurance with that one!

The best phone they have made in the last 2 years? My K810i…It just works!

Now I know some of you out there may have some of the above mention handsets and are still using them without any of the *issues* that they have and *may* want to disagree with me… but when you have had to deal with these things every single weekend in last 2 years then will understand how refreshing it is to see the outcome of my little test above. :-)
And the overwhelmingly great feeling that in August I will no longer have to deal with it ever again…No more Mobile phone related retail for me!

The Nokia N82 might well be a little slower to use, thicker, and if you can put up with those silly little keys, a good alternative to the New Nokia N95 8Gb, but at least from what I can see Nokia have actually put a real camera in there and spent time making sure it can take a decent photo you would want to print and put up on your wall, and say “I took that with my phone!”
You can even tag your image(s) location on Google Maps with its inbuilt GPS if you want!
And yes, I know, Nokia have had their fair share of faults too…most of the range since about…2006 in my opinion…except maybe the 6300 and the 6500 classic, with hardly any faults between them, but the rest? Pah! Ignore anything the begins “N Series”…

But now it would appear the tides are turning, Sony Ericsson are the ones being laughed at…

In my opinion it is the pressure of these all manufacturers put on themselves to have the newest, best, most feature packed phone on the market, and they seem to have forgotten about testing them first.

And yes, I know I didn’t mention the other 5.0Mp cameraphones:-
Samsung G600, U900, Tocco and the LG Viewty, but to be honest these where never for people who wanted a phone for its camera capabilities, these are people who like “Shiny, Pretty Things” – People who think a good weekend out is to go shoe shopping!

[ Voor 50% gewijzigd door robertwebbe op 20-06-2008 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

Heb mijn C902 ook binnen en heb even twee keer dezelfde foto genomen met mijn K800i en de C902. Ik heb ze naast elkaar gezet en de K800i foto met photoshop geupscaled om ongeveer gelijk te vallen met de foto van de C902.
Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/34fo6ix.jpg
De K800i volldeig standaard ingesteld
De C902 op daglicht ipv auto (minder flets, de bewolkt setting vond ik dan weer te geel)

Verder mijn bevindingen:
- Ding is plat, voel hem bijna niet in mijn zak zitten :P
- Knopjes rond de navigatietoets zijn iets anders ingedeeld. Heb wel het idee dat ze nu handiger staan, maar duw vaak verkeerd omdat ik de K800i gewend ben.
- Gewone knoppen kun je minder ver induwen dan bij de K800i, beetje een onwennig gevoel.
- In het snelkoppelingen menu kun je nu directe snelkoppelingen plaatsen naar applicaties. Groot voordeel voor mij omdat ik nu met twee toetsen opera mini kan starten.
- Je kan ook op de navigatietoetsen snelkoppelingen naar apps zetten. Heb opera mini alleen weer snel van de toets naar boven weggehaald omdat ik die af en toe per ongeluk aanraak en dan direct opera begint op te starten.
- Google maps is ideaal, je kunt plaatsen zoeken, straten, taxi's, restaurants etc. Resultaten gesorteerd op afstand van de plaats waar je met de map staat. (Zorg wel voor flat fee internet)
- Plaatsbepaling werkt ook vrij goed waar ik nu ben (is geen gps natuurlijk, maar hij staat gelijk bij het opstarten van google maps op mijn woonplaats met een nauwkeurigheid van 1700m).
- Telefoon is merkbaar sneller dan de K800i met java (opera mini voelt sneller aan), maar ook menu's vlieg je zo doorheen zonder vertragingen.
- Foto's indexeerd hij (moet bijwerken na verwijderen foto) maar echt sneller ga je niet door de foto's heen naar mijn gevoel, maar dat kan ook aan de memory card liggen (oudje van 1GB, ongeveer twee jaar geleden gekocht toen ik mijn K800i kreeg).
- Nieuwe media menu werkt goed. (Je kunt alleen niet meer direct naar de audio player, 8 keer klikken om playlist te openen.)
- Als je op een contatct klikt in het telefoonboek gaat hij niet bellen maar krijg je de keuze iets te versturen naar die persoon en dat soort dingen. Duurde even voor ik erachter was dat je het bel knopje moest induwen om hem te laten bellen. :+
- Externe speaker geeft goed geluid en meer volume volgens mij dan de K800i (Heb ze niet met detzelfde mp3 naast elkaar gelegd)
- Telefoon op pc browsen over usb zonder dat telefoon zijn functies verliest (Mediaoverdarcht modus) , dit zonder SE software. _/-\o_
- Bestanden overzetten gaat helaas niet echt sneller dan bij de K800i.
- Werkt helaas niet goed met de HPM-82 (headset met remote ergens midden in de kabel). Hij werkt wel, maar mediaplayer word extreem traag als dat ding is aangesloten.Nog eens geprobeerd, werkte nu goed. (Al duurt het 2 sec. voor de telefoon op de remote reageerd, maar dat was bij de K800i ook al)

edit:
- Is al een keer blijven hangen in google maps toen ik bijna helemaal ingezoomed zo snel mogelijk van maastricht naar eindhoven wilde scrollen, ben tot roermond gekomen :+
- Geluid werkte opeens niet meer tijdens een potje NFS pro street, restart van de telefoon was nodig om enig geluid terug te kunnen krijgen.

edit2:
- Heb ze nu wel met dezelfde mp3 naast elkaar gelegd op externe speaker, C902 speelt een stukje harder en de geluidskwaliteit is een stuk beter, vooral op de lagere tonen.

[ Voor 15% gewijzigd door -db- op 20-06-2008 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

C702 nog steeds niet leverbaar in fysieke winkels.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 20-06-2008 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb net een mailtje gestuurd naar PDAshop.com (oid) met de vraag wanneer hij daar verkocht wordt. Ben benieuwd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
Het kan aan mij liggen, maar de foto kwaliteit van de K800 en de C902 zijn bijna exact het zelfde,
Het verschil is mimimaal als je het vergelijkt tussen een telefoon van 150 euro of eentje van + 400

Wat is de schiet snelheid van de C902 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Jeffrey88 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:08:
Ik ben student en heb een een gratis ov jaar kaart,

Dus ik ga een dagje rotterdammen en kijken wat ze er voor vragen.
Ik zal de prijs vermelden zodra ik het weet.
Ik ben daar ook geweest, maar ze hebben hem helemaal nog niet.. Ze kunnen hem wel voor je bestellen. Prijs is €455,-

Vind ik wel net iets TE nog.. Op internet is ie een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Dus als ik de heren hierboven goed begrijp kun je dus niet een tomtom oid erop zetten en in de auto gebruiken als navigatie? Das dan weer een zwaar minpunt voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Mailtje terug van PDAshop over de levertijd:
De Sony Ericsson C702 is inderdaad een mooi toestel. Op het moment verwachte wij dit toestel midden juli te mogen ontvangen.
Nog ruim een maand wachten dus op de SE C702.. Jammer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

Jeffrey88 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 01:49:
Het kan aan mij liggen, maar de foto kwaliteit van de K800 en de C902 zijn bijna exact het zelfde,
Het verschil is mimimaal als je het vergelijkt tussen een telefoon van 150 euro of eentje van + 400

Wat is de schiet snelheid van de C902 ?
Voor de fotokwaliteit alleen hoef je het niet te doen idd, maar als je naar het verschil in grootte van de camera unit kijkt is gelijke kwaliteit nog best indrukwekkend.
En voor die extra €250,- krijg je wel een toestel met minder dan helft van het volume met meer functies, snellere processor, meer geheugen etc.
En schietsnelheid op 5MP is vergelijkbaar met K800i op 3,2MP wat zeker niet slecht is voor een mobiele telefoon. Films zijn ondanks gelijke resolutie wel veel beter in kwaliteit.
Martinspire schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 12:30:
Dus als ik de heren hierboven goed begrijp kun je dus niet een tomtom oid erop zetten en in de auto gebruiken als navigatie? Das dan weer een zwaar minpunt voor mij.
Nee, het is geen echte smartphone. Dus geen echte navigatie tenzij je een java variant kunt vinden. Ik heb wel java-software gehad op mijn K800i die met een GPS muis kon samenwerken, maar nog geen volwaardig navigatiesysteem gevonden.
Met google maps kun je overigens wel route plannen, op kaart bekijken, stap voor stap rij-instructies en ik denk dat als je een gps muis verbind hij zelfs automatisch door die instructies heen gaat als je rijdt.
Wat dan niet gaat is gesproken instructies, kaart in andere positie dan van bovenaf, automatische herberekening als je verkeerd gaat of navigeren zonder internet.

[ Voor 36% gewijzigd door -db- op 21-06-2008 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sport_Life schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 12:32:
Mailtje terug van PDAshop over de levertijd:

[...]

Nog ruim een maand wachten dus op de SE C702.. Jammer :).
In de bestelsystemen van winkels zit ie nog steeds voor eind juni. Volgende week dus. Ben benieuwd wat het nu wordt dan. Zou graag begin juli zowel de c702 als de Nokia N78 naast elkaar in de winkel willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

-db- schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 14:44:
[...]

Voor de fotokwaliteit alleen hoef je het niet te doen idd, maar als je naar het verschil in grootte van de camera unit kijkt is gelijke kwaliteit nog best indrukwekkend.
En voor die extra €250,- krijg je wel een toestel met minder dan helft van het volume met meer functies, snellere processor, meer geheugen etc.
En schietsnelheid op 5MP is vergelijkbaar met K800i op 3,2MP wat zeker niet slecht is voor een mobiele telefoon. Films zijn ondanks gelijke resolutie wel veel beter in kwaliteit.

[...]

Nee, het is geen echte smartphone. Dus geen echte navigatie tenzij je een java variant kunt vinden. Ik heb wel java-software gehad op mijn K800i die met een GPS muis kon samenwerken, maar nog geen volwaardig navigatiesysteem gevonden.
Met google maps kun je overigens wel route plannen, op kaart bekijken, stap voor stap rij-instructies en ik denk dat als je een gps muis verbind hij zelfs automatisch door die instructies heen gaat als je rijdt.
Wat dan niet gaat is gesproken instructies, kaart in andere positie dan van bovenaf, automatische herberekening als je verkeerd gaat of navigeren zonder internet.
Nee ok, maar dan voegt die aGPS ook weinig toe aan de functionaliteiten en is het bij deze telefoon meer een extra (voor foto's) dan voor dagelijks gebruik. Jammer, want dit had een groot pluspunt kunnen zijn van deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

Martinspire schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 16:45:
[...]

Nee ok, maar dan voegt die aGPS ook weinig toe aan de functionaliteiten en is het bij deze telefoon meer een extra (voor foto's) dan voor dagelijks gebruik. Jammer, want dit had een groot pluspunt kunnen zijn van deze telefoon.
Nou, kan toch handig zijn. Stel je bent ergens waar je onbekend bent en hebt een taxi nodig, aGPS bepaald ongeveer je locatie en in google maps hoef je maar te zoeken naar taxi en je krijgt alle taxi's in de buurt met adres, telefoonnr. en website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265912

Hey mensen,

ik heb het toestel:)! super toestel maaruhh ik heb eigenlijk nooit eerder een sony ericson gehad maar als ik op het knopje rechtsboven duw gaat die naar internet.. kun je die snelkoppeling veranderen naar wat anders? kan het zo 1,2,3 niet vinden in het boekje.

alsvast bedankt

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie!
Jah vind die snelkoppeling naar internet ook vrij irritant, maar kon ook niks vinden om die te veranderen. Had ff 'n mail naar SE gestuurd. Reactie was dat die snelkoppeling (net als die naar Media) niet gewijzigd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
SE heeft dat op wel meer telefoons. Ik vind dat ook vrij irritant. Zit geregeld per ongeluk op internet. Ik snap niet waarom ze die nog steeds niet user customizable gemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230433

weet iemand iets over het sms opslag limiet ?

of is deze oneindig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230433

ik weet het al, alle A200 modellen hebben oneindige opslag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265912

Dat van die internet snelkoppeling vind ik echt jammer, gat me veel geld kosten ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Je kunt de SE locken dmv de knop linksonder (hekje) en vervolgens '3' in te toetsen. Dat werkt iig bij de K750i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Net de C902 in handen gehad, wat is dat ding dun zeg tov mijn k800i koelkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Hebben jullie allemaal een non-branded version van de C902? Ik twijfel namelijk bij het verlengen van mijn huidige abo om dit rechtstreeks te doen bij één van de providers ivm de altijd maar aangepast software...

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
Hi heeft geloof ik als 1 van de weinige nog geen branded toestellen.
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste