Sinds kort ben ik afgestapt van SFTP. Wat een trage zooi is dat zeg. Gewone divx bekijken over SFTP gaat nog, maar zodra je een betere kwaliteit wilt hebben kun je beter de film eerst maar naar je lokale systeem kopieren, en vanaf daar hem bekijken. Sowieso was WinSCP niets voor me, omdat ik dan ineens een andere file manager moet gebruiken.
SftpDrive was dan de tweede keuze, alleen is dat betaalde software, en Windows Media Player wil er niet prettig mee omgaan, mp3 bestanden kunnen dan ineens niet meer mee afgespeeld worden, etc.
Dus nu maar toen ik m'n servertje overzette van Ubuntu naar Slackware gelijk Samba en NFS geïnstalleerd. Samba om met m'n Windows client te gebruiken, en NFS voor Linux (En omdat ik dat nog nooit gebruikt had, en benieuwd was hoe het werkte

)
Heerlijk, onder Windows gewoon de shares mounten als netwerkschijf, en onder Linux standaard de NFS shares mounten (OpenSUSE doet dat zonder problemen).
Ik geloof alleen dat Samba en NFS geen van beide encrypted zijn, maar voordat m'n huisgenote de computer daadwerkelijk begint te begrijpen hoef ik me geen zorgen te maken