Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Werkt goed, maar is niet precies wat ik bedoel. Ik moet nu alsnog veel handelingen doen als ik een sms wil versturen, maar het tooltje blijf ik wel gebruiken.

Ik wil vanuit berichten dit t9 al gebruiken.

ik drink niet, ik zuip

quote:
En ik vermoed dat jij je product code naar de originele staat terug hebt gebracht na het flashen met een andere code, dat zou het probleem kunnen zijn dat hij nu geen nieuwe of gelijke firmware ziet. Probeer gewoon even de euro 2 code er weer op te zetten.
Ik ben nergen aan geweest.Maar heb deze telefoon wel 2e hands aangeschaft.De telefoon was echtter pas een maand oud met bon etc erbij.Zou het wat uitmaken voor de garantie? Zou de vorige eigenaar misschien zelfs de phone simlockvrij hebben gemaakt? Ps zal strakks ff kijken naar de code als ik thuis ben

quote:
Twanjo schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:20:
[...]

Ik ben nergen aan geweest.Maar heb deze telefoon wel 2e hands aangeschaft.De telefoon was echtter pas een maand oud met bon etc erbij.Zou het wat uitmaken voor de garantie? Zou de vorige eigenaar misschien zelfs de phone simlockvrij hebben gemaakt? Ps zal strakks ff kijken naar de code als ik thuis ben
Hey Twan,

Hoe sluit je de phone aan op de pc? Ik weet namelijk dat aansluiten op een zogenaamde usb-hub (voorkant pc) problemen kan veroorzaken en de telefoon niet herkend wordt. Als je de mogelijkheid hebt, sluit 'm dan aan op de achterkant van je pc, maw direkt op de usb-poort van het moederbord.

Hopelijk helpt dit, anders hoor ik je wel een dezer dagen ;)

@ Dafmay: Dit is inderdaad wel het geval. Gebruik altijd de voorste poorten. Echter wordt de telefoon wel gewoon gevonden enzo. Maar misschien de gouden tip. Ga het straks meteen proberen.

@ Barfman: Ik vindt het overigens vreemd dat na een harde reset, de setup wizard van nokia verdwijnt.Dit was bij de n82 nooit het geval. Maar dat doe jou 8gb dus ook? Ik heb overigens al wel een file gevonden op symbian freak waar je hem zo mee terug kan zetten.......

quote:
Twanjo schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:00:
@ Dafmay: Dit is inderdaad wel het geval. Gebruik altijd de voorste poorten. Echter wordt de telefoon wel gewoon gevonden enzo. Maar misschien de gouden tip. Ga het straks meteen proberen.

@ Barfman: Ik vindt het overigens vreemd dat na een harde reset, de setup wizard van nokia verdwijnt.Dit was bij de n82 nooit het geval. Maar dat doe jou 8gb dus ook? Ik heb overigens al wel een file gevonden op symbian freak waar je hem zo mee terug kan zetten.......
Ik vind het ook vreemd dat na een harde reset de install wizzard en welkom wizzard verdwenen zijn.
quote:
Twanjo schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:00:
Excuses, ik zie net pas het volgende bericht van jou :

"Ja krijg alleen die firmware niet geflashed , hij zegt iedere keer dat hij de nieuwste al erop heeft staan. Bij de n82 gaf hij dit ook aan , maar kon je toch doorgaan"

Aangezien jouw telefoon wel wordt herkend, ben ik bang dat mijn tip waarschijnlijk geen oplossing zal bieden. Je kunt het natuurlijk proberen, je weet het maar nooit. Succes!

dafmay wijzigde dit bericht 03-07-2008 16:28 (7%)

quote:
Barfman schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:03:
[...]

Ik vind het ook vreemd dat na een harde reset de install wizzard en welkom wizzard verdwenen zijn.
Hoezo...mis je ze dan? Ik heb ze beiden nog nooit nodig gehad, en het waren dan ook de 1e twee apps die ik meteen handmatig verwijderde na installatie van een nieuwe FW. Overbodige rotzooi.

Nou heb het niet echt nodig. Maar het gaat om het principe he. Dat ik de firmware niet kan flashen vind ik erger, tenminste dat ik nog niet weet "waarom"het niet kan. Tja "tweakers" he.......

Hoe kom ik trouwens achter mijn product-code , is dat het nummer onder mijn e-mei dat op de sticker bij de batterij zit. Kan ik het ook softwarematig opvragen?

edit:

Die code is trouwens : 0558190

Bij nokia firmware check zegt hij dat de laatste firmware versie 15.0.015 is , terwijl op mijn phone 20.0.016 staat.

Hoe zit dit nu in elkaar? Zoals ik al vermelde, is de telefoon 2e hands gekocht. Komt van belcompany met kassabon etc. Afgesloten met een kpn hi profile 40 abbo voor 2 jaar. Emei nummers etc klopt allemaal. Toestel prijs 639 euro.

Volgens mij zijn die toestellen van hi en kpn altijd simlockvrij? Waarom zou hij dan toch hebben liggen klote met die productcode? En wat betekent dit voor de garantie? Reden om terug te gaan met de phone naar die gast?

Twanjo wijzigde dit bericht 03-07-2008 17:00 (46%)

quote:
Twanjo schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:52:

Hoe kom ik trouwens achter mijn product-code , is dat het nummer onder mijn e-mei dat op de sticker bij de batterij zit. Kan ik het ook softwarematig opvragen?

Ga eens naar deel 8 van dit topic en doe daar een search (Dit topic (AND)) op "0558190". Ik kreeg veel hits. Het schijnt een Benelux versie te zijn. Heb verder niet gelezen (zit op m'n werk), maar misschien heb je er iets aan....

Overige mogelijkheden :
- Als er een nieuwere FW-versie is, dan kunt je ook nog de FW update bij BC laten doen.
- product code veranderen naar EURO2 0550359 (schijnt makkelijk en zonder issues te kunnen, maar kijk ff goed na!)

dafmay wijzigde dit bericht 03-07-2008 17:33 (21%)

quote:
Twanjo schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:52:
Nou heb het niet echt nodig. Maar het gaat om het principe he. Dat ik de firmware niet kan flashen vind ik erger, tenminste dat ik nog niet weet "waarom"het niet kan. Tja "tweakers" he.......

edit:

Bij nokia firmware check zegt hij dat de laatste firmware versie 15.0.015 is , terwijl op mijn phone 20.0.016 staat.

Hoe zit dit nu in elkaar? Zoals ik al vermelde, is de telefoon 2e hands gekocht. Komt van belcompany met kassabon etc. Afgesloten met een kpn hi profile 40 abbo voor 2 jaar. Emei nummers etc klopt allemaal. Toestel prijs 639 euro.

Volgens mij zijn die toestellen van hi en kpn altijd simlockvrij? Waarom zou hij dan toch hebben liggen klote met die productcode? En wat betekent dit voor de garantie? Reden om terug te gaan met de phone naar die gast?
Het is voor mij duidelijk nu dat je geen reinstall kan doen. De productcode die jij hebt heeft op dit moment geen hogere firmware versie dan die 15.0.015, aangezien je niet kan downgraden (jij hebt namelijk 20.0.016 erop doordat de vorige eigenaar zijn code heeft veranderd zodat hij wel de nieuwste firmware erop kan zetten, hij heeft daarna zijn code weer naar het origineel terug gezet, en zodoende ziet nsu geen nieuwere of gelijke updates voor jou mobiel.) Je kan weer een reinstall doen wanneer je bijv de euro2 code op je telefoon zet, dit is met een poep en een scheet gebeurd.
quote:
Barfman schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 17:39:
[...]

Het is voor mij duidelijk nu dat je geen reinstall kan doen. De productcode die jij hebt heeft op dit moment geen hogere firmware versie dan die 15.0.015, aangezien je niet kan downgraden (jij hebt namelijk 20.0.016 erop doordat de vorige eigenaar zijn code heeft veranderd zodat hij wel de nieuwste firmware erop kan zetten, hij heeft darna zijn code weer naar het origineel terug gezet, en zodoende ziet nsu geen nieuwere of gelijke updates voor jou mobiel.) Je kan weer een reinstall doen wanneer je bijv de euro2 code op je telefoon zet.
Dat lijkt mij inderdaad ook wat er aan de hand is, en de oplossing is door de product code weer aan te passen naar EURO2.

quote:
Barfman schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 17:39:
[...]

Het is voor mij duidelijk nu dat je geen reinstall kan doen. De productcode die jij hebt heeft op dit moment geen hogere firmware versie dan die 15.0.015, aangezien je niet kan downgraden (jij hebt namelijk 20.0.016 erop doordat de vorige eigenaar zijn code heeft veranderd zodat hij wel de nieuwste firmware erop kan zetten, hij heeft daarna zijn code weer naar het origineel terug gezet, en zodoende ziet nsu geen nieuwere of gelijke updates voor jou mobiel.) Je kan weer een reinstall doen wanneer je bijv de euro2 code op je telefoon zet.
Hoe weet je dat hij de orginele code weer terug heeft gezet? Kan je die code niet in je telefoon opvragen? En nogmaals maakt het allemaal wat uit voor de garantie? Is het zichtbaar voor een service punt dat hij er mee heeft lopen klote, anders krijgt hij zijn telefoon gewoon terug.

ps Is inderdaad benelux versie , staat ook op de doos.

quote:
Twanjo schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 17:44:
[...]

Hoe weet je dat hij de orginele code weer terug heeft gezet? Kan je die code niet in je telefoon opvragen? En nogmaals maakt het allemaal wat uit voor de garantie? Is het zichtbaar voor een service punt dat hij er mee heeft lopen klote, anders krijgt hij zijn telefoon gewoon terug.

Het feit dat jij via de Nokia updater als hoogste FW-versie v15.0.015 te zien krijgt komt door de productcode behorende bij de Benelux-versie. Daaruit kun je dus concluderen dat op dit moment de Benelux productcode op jouw toestel staat. Wil je een nieuwere FW-versie kunnen installeren, dan zul je eerst de productcode moeten veranderen naar EURO2. Dan zal de Nokia updater wel een nieuwere FW-versie vinden (behorende dus bij de EURO2 code).

quote:
Twanjo schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 17:44:
[...]

Ik denk dat bijna iedereen zijn code heeft veranderd hierzo :9
Kan geen kwaad en ook niet als je hem zou terug moeten sturen voor reparatie ofzo.
quote:
Barfman schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 17:51:
[...]

Ik denk dat bijna iedereen zijn code heeft veranderd hierzo :9
Kan geen kwaad en ook niet als je hem zou terug moeten sturen voor reparatie ofzo.
Klopt inderdaad, kan totaal geen kwaad.

Nou dan weten we hoe het zit. Is dat ook weer opgelost. :) Thnx .

Waar ik nog wel benieuwd naar ben barfman, ofdat bij jou die aplicatie na een harde reset ook verdwijnt?

quote:
Barfman schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:03:
[...]

Had ik al op geantwoord :P
Wie heeft bewegende thema"s op zijn n95 8gb , en hoe gedaan ??

quote:
Saban564 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 18:59:
Wie heeft bewegende thema"s op zijn n95 8gb , en hoe gedaan ??
Zou ik lekker laten voor wat het is. Het slurpt namelijk je batterij in no time leeg.

Inmiddels alwéér een nieuwe pc suite van nokia ... versie 7.0.7.0.

http://europe.nokia.com/link?cid=EDITORIAL_215671

Ik heb het echt helemaal gehad met de N95 (8GB) |:(

Ik heb sinds half februari een N95 8GB. Na een aantal weken werkte de speaker niet meer (de normale speaker, handsfree speaker werkt nog wel). Toestel weg voor reparatie, na 3 weken terug met een software update. Speaker werkte 2 dagen, daarna weer kapot.
Weer weg ter reparatie. Na 3,5 week weer terug. Speaker werkte weer. Na anderhalve week weer speaker kapot. Weer opgestuurd. Na 2 weken een volledig nieuwe N95 8GB (dus niet alleen board) van Nokia gehad (vorige week).
Guess what... gisteren begon de speaker enorm te kraken, nu doet 'ie helemaal niets meer.

Ik doe er verder geen gekke dingen mee. Garmin erop geïnstalleerd (amper gebruikt), MP3 erop welke ik naar mijn Bluetooth autoradio stream, en af en toe bellen, smssen, en mailen.

Ik vind het een enorm leuk toestel, maar in de praktijk bel ik nu meer met mijn HTC P3300. Het vertrouwen in dit toestel ben ik volledig kwijt.

Athlon XP 3100+ systeem | Asus A6Va | HTC Touch Diamond
Nikon D50 | Nikkor 18-55mm 3.5-5.6 | Tamron AF 70-300 LD 4-5.6 | Nikkor AF-D 50MM 1.8 | en wat filters

DPC team Chelloo.com

quote:
In_The_Aire schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:30:
Balen. Eerste keer dat ik dit probleem hoor.

Specs hoofd PC F@H: chelloo.com0xahmol, WCG: chelloocom.xahmol, SETI: chelloo.com~xahmol

quote:
In_The_Aire schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:30:
...
Jij hebt wel erg veel pech met de N95-8GB :( Jammer, want mijn ervaring is geheel positief (N95-1). Sterker nog, het beste toestel dat ik ooit heb gehad (25+). Ps Weet je 100% zeker dat het laatste toestel een geheel nieuw toestel is?

Helaas heb ik geen tips voor je, behalve dan misschien omruilen voor een N95-1.

dafmay wijzigde dit bericht 04-07-2008 15:20 (4%)

quote:
dafmay schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:17:
[...]

Jij hebt wel erg veel pech met de N95-8GB :( Jammer, want mijn ervaring is geheel positief (N95-1). Sterker nog, het beste toestel dat ik ooit heb gehad (25+). Ps Weet je 100% zeker dat het laatste toestel een geheel nieuw toestel is?

Helaas heb ik geen tips voor je, behalve dan misschien omruilen voor een N95-1.
Yup, nieuw IMEI nummer, nieuw displayfolietje, camerafolietje. Accu en batterijklep zijn volgens mij wel dezelfde.

Athlon XP 3100+ systeem | Asus A6Va | HTC Touch Diamond
Nikon D50 | Nikkor 18-55mm 3.5-5.6 | Tamron AF 70-300 LD 4-5.6 | Nikkor AF-D 50MM 1.8 | en wat filters

Ja, duidelijk een voorbeeld van een maandagochtend productie. Zelf maak ik ook gebruik van de N95 8GB sinds ongeveer februari. Moet zeggen bevalt nog steeds erg goed, ga zelfs steeds meer gebruik maken van de verschillende functie.

Kwaliteit van geluid en beeld is goed. Fingers crossed ;) Sterkte ermee!

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws