Specs hoofd PC F@H: chelloo.com0xahmol, WCG: chelloocom.xahmol, SETI: chelloo.com~xahmol
Nokia N95 (8GB) - Deel 9
Pagina: 1 2 3 4 ... 80 81 82 83 84 85 86 87 88 ... 146 147 148 149 last
Reageer Nieuw TopicAh, da's knap klote idd. Ik heb iets soortgelijks gehad een tijdje geleden en schudde daarna iets te hard waardoor het toestel viel. Pakte 'm weer op en rara, probleem voorbij. Verder eigenlijk nooit over nagedacht maar dat zal best eens een niet-helemaal-vast-zittend contactje geweest kunnen zijn. Nu zit ie gelukkig nog steeds vast maar ik kan je de laten-valllen-procedure niet zomaar aanraden.quote:dafmay schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:03:
Zo en nu na een jaar van onbezorgd gebruik, heb ik vermoedelijk mijn eerste hardwarematige probleem![]()
Het begon opeens met het scherm dat zo nu en dan uitviel. Het leek erop alsof het kwam na indrukken van "up" toets. Dat ging een paar keer zo, en daarna doet het scherm helemaal niets meer. De backlight schijnt nog wel door, maar verder zwart scherm. Telefoon start goed op, en toetsen lichten ook normaal op. Telefoon lijkt ook nog normaal te functioneren. Bijv nadat telefoon op de automatische keylock is gesprongen, en daarna indrukken van linker- en rechter softkey, lichten alle toetsen weer op zoals bij een normale unlock. Echter scherm blijft (wel met backlight) zwart.
Ik vermoed of scherm kapot, of een contactje los. Heeft iemand zoiets wel eens gehad? Ik denk erover om het scherm even los te schroeven met een torx5 en te kijken. Weet niet hoeveel zin dat gaat hebben....anders waarschijnlijk langs NSP.
Enig idee of zoiets onder standaard garantie valt? Ik heb verder geen verzekering oid. Iemand enig idee wat zoiets anders gaat kosten?
Dank voor de hulp. Goed klote dit zeg
Succes ermee!
Ja dit kan met FSCaller. Handig en handzaam proggie. Maaar ik het rare is dat hij het bij mij niet heel goed doet, alleen als ik 'm uit- en weer aanzet dan doet 'ie het, maar even later niet meer. Heb de vraag ook al enkele keren hier gesteld maar volgens mij weet niemand het..quote:sanook schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:04:
Je kunt bij de N95 een thumbnail aan een contact hangen zodat je die thumbnail ziet als die persoon je belt of jij die persoon belt. Maar dat is nogal een kleine afbeelding (vandaar thumbnail....), is er een mogelijkheid om die afbeelding groter te krijgen ?
En nu mijn vraag:
is het mogelijk om een bepaald profiel aan een bepaalde naam te koppelen??
Bijvoorbeeld als Piet belt dat hij dan ipv van profiel "normaal" waar je de ringtone hoort naar profiel "werk" waarbij die trilt, overgaat.
BillMcNeal wijzigde dit bericht 20-06-2008 16:28 (58%)
Dat moet je per contact regelen.quote:eastwalk schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:48:
Weet iemand hoe ik video's als beltoon kan instellen. Het is me 1 keer gelukt..maar ik kan nu nergens in de menu-items de optie: 'als beltoon' instellen
Contact zoeken, contact openen en dan keuze beltoon. Daar kun je ook 3gp filmpjes koppelen.
Where is my signature?
Reg. datum: 16 januari 2006
Niet. Als je filmpjes op je mobiel heb staan kan je ze gewoon gebruiken als videoringtone voor alle contacten... staat gewoon in het beltoon lijstje.quote:Krypt schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:46:
[...]
Dat moet je per contact regelen.
Contact zoeken, contact openen en dan keuze beltoon. Daar kun je ook 3gp filmpjes koppelen.
Wat is er allemaal mogelijk met deze hack?
- Programma's installeren ZONDER certificaat.
- Opstartanimatie wijzigen.
- c:\private, c:\sys etc. zijn gewoon benaderbaar.
- Active standby plugins zijn te verwijderen!

Voor alle duidelijkheid: het gaat hier om een N95; ik heb de Search en WLAN scanner uitgezet!
- Hernoemen van geinstalleerde programma's! (mbv van een programma 'MenuEditor')

Als voorbeeld heb ik 'Contacts' hernoemd naar 'Telefoonboek'.
Een guide voor de hack staat o.a. hier, maar googlen op 'FCA00000' (de auteur van deze hack) levert veel meer informatie op.
Schrijfwijzer:
me mijn/m'n | zo-ie-zo (etc.) sowieso | tog toch | zecht zegt | daarintegen daarentegen
En de winnaar is.... is eens
Specs hoofd PC F@H: chelloo.com0xahmol, WCG: chelloocom.xahmol, SETI: chelloo.com~xahmol
Reg. datum: 14 juli 2004
Zojuist retour vanuit Schiedam. Hulde aan Ricom Repairsquote:xahmol schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 09:39:
[...]
Lijkt erg op wat ik had. Viel bij mij onder de garantie.
BTW: Vervangende toestel service betekend niet dat je garantie uitgebreid is. Heb dus gewoon dezelfde garantie als jij. Voordeel is wel dat de service die je krijgt stukken beter is en waarschijnlijk ook dat ze over twijfelgevallen qua garantie minder moeilijk doen.
Maar zou absoluut langs een goede NSP gaan. Ik kon mijn reparatie online volgen en reparatie was binnen een half uur gebeurt en heb geen nieuwe onderdelen op mijn telefoon voor zover ik kan zien. Waarschijnlijk idd los contactje of zo, denk dus dat een goede NSP het ter plekke zou moeten kunnen als het idd hetzelfde is als bij mij.
Men heeft het scherm in z'n geheel vervangen, die was blijkbaar echt helemaal op en aan vervanging toe. Na 20-25 minuten wachten was de reparatie gedaan. Geen kosten, gewoon binnen de standaard Nokia garantie. Echt geweldig, ik ben een zeer tevreden persoon op deze vrijdagmiddag
Dank Pven, ALepH en Xahmol voor de zorgen en tips.
Firmware is niet gehackt, alleen wat files. Heb al een dikke maand een gehackte phone, en je kan er veel meer mee dan standaard. Heb me eigen opstart scherm, me eigen opstart geluid en zo heb je ontzettend veel plugins. Mede door mijn gehackte phone heb ik ook Navigon met interne GPS, wat je standaard niet kan gebruiken. Ik gebruik alleen de rom patcher inplaats van CapsOn/CapsOf, met rom patcher kan je net iets meer en kan je plugins gebruiken,.quote:xahmol schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 17:24:
Hmm. Debranden is één ding, gehackte firmwares een ander ding. Lijkt me niet bevordelijk voor je garantie.
Barfman wijzigde dit bericht 20-06-2008 17:45 (44%)
Schrijfwijzer:
me mijn/m'n | zo-ie-zo (etc.) sowieso | tog toch | zecht zegt | daarintegen daarentegen
Reg. datum: 22 februari 2005
Niet echt handig, je zal het hacken vanwege een reden.quote:Upquark schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:27:
Bovendien is er niets permanents aan de hack: iedere keer dat je je telefoon opnieuw opstart, is alles weer 'standaard'. Dit heeft dan ook helemaal niets met je firmware of hardware te maken.
Hoe je het ook wendt of keert, het blijft een hack.quote:Upquark schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:27:
Bovendien is er niets permanents aan de hack: iedere keer dat je je telefoon opnieuw opstart, is alles weer 'standaard'. Dit heeft dan ook helemaal niets met je firmware of hardware te maken.
The way it should be en gelukkig zoals het bij jou gegaan is. Like said, zo zou het altijd moeten gaanquote:dafmay schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 17:39:
[...]
Zojuist retour vanuit Schiedam. Hulde aan Ricom RepairsDe manier waarop men daar met klanten om gaat, en specifiek het afhandelen van klachten en reparaties, is fenomenaal!!
Men heeft het scherm in z'n geheel vervangen, die was blijkbaar echt helemaal op en aan vervanging toe. Na 20-25 minuten wachten was de reparatie gedaan. Geen kosten, gewoon binnen de standaard Nokia garantie. Echt geweldig, ik ben een zeer tevreden persoon op deze vrijdagmiddag
Dank Pven, ALepH en Xahmol voor de zorgen en tips.
Zo noem ik het zelf toch ook? Niemand die het ontkent hoor. Er wordt alleen gezegd dat het niet slim is voor je garantie om je firmware te hacken, maar dat is hier helemaal niet het geval.quote:ALepH schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 21:43:
[...]
Hoe je het ook wendt of keert, het blijft een hack.
Schrijfwijzer:
Je wilt "Photoshop" voor PHP? Nexime, de foto-extensie!
Eindelijk wordt Symbian een beetje tweakable!
Schrijfwijzer:
Reg. datum: 21 juni 2008
Ben je van al je problemen af, hier staat beschreven hoe je eenvoudig je phone kan hacken zonder blijvende schade (met de al eerder genoemde tijdelijke software hack), en wat vooral handig is, hoe je van het hele sign gedoe afbent. Even een paar minuutjes werk en je hoeft nooit meer iets te signen. (ook weer dmv software!)
Het gaat om een Speedtouch 780 i.c.m. een Planet abbonnement. Zonet heb ik het probleem geherproduceerd en hier het logboek van de router:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| Info 00:01:42 (since last boot) LOGIN User Administrator logged in on [HTTP] (from 192.168.1.65) Fout 00:00:48 (since last boot) IDS dos parser : udp flood (1 of 1) : xxx.xxx.xxx.xxx xxx.xxx.xxx.xxx 0073 UDP 10580->21632 Info 00:00:46 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): disabled rules Info 00:00:45 (since last boot) GRP Default destination is routed via Gateway xxx.xxx.xxx.xxx Waarschuwing 00:00:45 (since last boot) PPP link up (Internet) [xxx.xxx.xxx.xxx] Info 00:00:45 (since last boot) PPP PAP Authenticate Ack received Info 00:00:45 (since last boot) PPP PAP Authenticate Request sent Info 00:00:32 (since last boot) PPP PAP Authenticate Request sent Info 00:00:31 (since last boot) xDSL linestate up (downstream: 3079 kbit/s, upstream: 517 kbit/s; output Power Down: 18.0 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 16.0 dB, Up: 7.5 dB; snr Margin Down: 33.0 dB, Up: 27.0 dB) Info 00:00:13 (since last boot) FIREWALL level changed to Disabled. Waarschuwing 00:00:12 (since last boot) DHCS server up Info 00:00:04 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): enabled rules Info 00:00:01 (since last boot) WIRELESS interface turned on. Waarschuwing 00:00:01 (since last boot) KERNEL Cold restart Info 00:00:01 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): modified rules Info 00:00:01 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): created rules |
De firewall van de router staat uit, UPnP staat aan, hij is WEP beveiligd en hij staat op B/G mixed modus. Reaplayer heeft als laagste UDP poort 6970, als hoogste UDP poort 32000.
Ligt dit aan de instellingen van de telefoon of aan de router, ben ik de enige die dit heeft of komt het ook bij andere merken voor?
Ik hoop dat de lap tekst hierboven niet al te storend is, anders haal ik hem weg..
X2 4200+ Toledo S939, Asus A8N-E, 2x512DDR400 Crucial, GeForce 8600GT 256MB, 2x 320GB Seagate ;( in Raid-0
Reg. datum: 06 juni 2008
Even een vraag, missen jullie ook niet een licht functie op je mobiel?
Ik heb even rondgekeken en vond: Very Soft Nice Light 1.00 (download: http://w13.easy-share.com/1699870440.html)
Een fijn programmatje, maar het werkt niet zoals het hoort op de N95.. Inplaats van wit licht geeft de flitser rood licht, wat een stuk minder fel is.
Heeft iemand een ander programmatje wat wel goed werkt? of een andere oplossing?
Heel erg bedankt!
Reg. datum: 05 oktober 2007
V21, dus zeker een N95 en niet de 8 Gbquote:Garoth schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:48:
Ik heb net een nieuwe N95 ontvangen (zakelijk). Dit is zo ver ik kan zien een N95-1, dus niet de 8GB versie.
Nou werkt het toestel op zich bijna helemaal, maar ik heb iets heel raars met de berichten. Als ik een bericht ontvang zie ik dat ook mooi in het scherm staan, maar zodra ik op tonen druk, flitst het scherm even naar een leeg scherm met kopje "Berichten" om daarna weer terug te springen naar het "bureaublad".
Ook als ik in het menu naar berichten gaat, doet hij hetzelfde (maar springt dan terug naar menu).
Heeft iemand deze error al eens gezien? Hij heeft de laatste firmware volgens mij:
V21.0.016
14-02-08
RM-159
Nokia N95 (02.01)
Enige hulp is zeer welkom!
X2 4200+ Toledo S939, Asus A8N-E, 2x512DDR400 Crucial, GeForce 8600GT 256MB, 2x 320GB Seagate ;( in Raid-0
Reg. datum: 30 mei 2008
ik was gisteren naar v-town dance en KruH moest draaien.. nou hij draaide een keiharde still dre remix en ik wilde dus met me N95 8GB gaan filmen. Ik dat ding aangezet en begonnen met filmen, maar nu hangt de camera om de 2 seconden.. het beeld blijft gewoon hangen.. alsof ie het niet trekt ofzo.. vorige week geen last van gehad op stap.. en vandaag thuis blijft ie ook hangen.. dus t lag niet aan harde muziek/veel bewegende beelden ofzo.
weet iemand hoe dit komt? camera voor foto's is trouwens tzelfde gebleven!
je ziet ook als hij aan het filmen is dat de de flits (of iig daar in de buurt) knippert.. normaal was dat constant een rood lichtje, maar nu hangt dat lichtje ook..
Ook filmt hij altijd de eerste 5 seconden helemaal goed en vanaf dan gaat het slecht..
Het is niet slechts een trialversie. Je krijgt welliswaar een waarschuwing dat het de eerste 30 dagen slechts gratis is maar tot nu toe hebben we nog steeds niet hoeven te betalen voor Live Messenger. Na 30 dagen blijft hij het nog doen.quote:sync schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 15:27:
Heeft iemand een tip voor een fijne Instant messenger voor MSN? MSN messenger is blijkbaar een 30 day trial. Alle andere pakketten die ik heb gevonden zijn dit ook of zitten volgestampt met allemaal nutteloze functies zoals voip en e-mail mogelijkheden.
robertwebbe wijzigde dit bericht 21-06-2008 21:28 (15%)
Wil je voor mij komen werken? http://nl.youtube.com/watch?v=0Ijzuu1Qopo
Reg. datum: 04 april 2004
Als je hem herstart zal die het de eerste keer dat je filmt het goed doen en daarna weer gaan haperen. Denk dat je het beste je telefoon kan soft/hard resesten of refreshen van firmware. Als je de kwaliteit verlaagt zal hij het waarschijnlijk ook doen.quote:basje2k schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 18:59:
Hallo
ik was gisteren naar v-town dance en KruH moest draaien.. nou hij draaide een keiharde still dre remix en ik wilde dus met me N95 8GB gaan filmen. Ik dat ding aangezet en begonnen met filmen, maar nu hangt de camera om de 2 seconden.. het beeld blijft gewoon hangen.. alsof ie het niet trekt ofzo.. vorige week geen last van gehad op stap.. en vandaag thuis blijft ie ook hangen.. dus t lag niet aan harde muziek/veel bewegende beelden ofzo.
weet iemand hoe dit komt? camera voor foto's is trouwens tzelfde gebleven!
je ziet ook als hij aan het filmen is dat de de flits (of iig daar in de buurt) knippert.. normaal was dat constant een rood lichtje, maar nu hangt dat lichtje ook..
Ook filmt hij altijd de eerste 5 seconden helemaal goed en vanaf dan gaat het slecht..
Dali: In Admiration of Music
Pagina: 1 2 3 4 ... 80 81 82 83 84 85 86 87 88 ... 146 147 148 149 last