Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 23 oktober 2005

1500 smsjes in N95 bewaren? Interessant!
Maar je kan 1500 smsjes uitprinten en in een bepaalde map bewaren, dan heeft de N95 lekker minder smsjes, toch. 8)7

Hier 2718 SMSjes in mijn inbox 8)7 , gaat prima. Alleen heb ik soms wel het gevoel dat hij er wat traag door wordt. Maar niet heel erg noemenswaardig.

Ik snap best dat je smsjes wilt bewaren van je vriendin ofzo.. Doe ik ook.. Het is een teringklus om alles te gaan verwijderen tussendoor.. Daarom gebruik ik 'conversations' van nokia bèta labs, waarmee je per persoon alle berichten kunt verwijderen.. Misschien een tip voor sommigen!

quote:
berto125 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:25:
Ik snap best dat je smsjes wilt bewaren van je vriendin ofzo.. Doe ik ook.. Het is een teringklus om alles te gaan verwijderen tussendoor.. Daarom gebruik ik 'conversations' van nokia bèta labs, waarmee je per persoon alle berichten kunt verwijderen.. Misschien een tip voor sommigen!
_/-\o_ _/-\o_

Die staan er dan ook wel in hoor ;) , maar vroeger bij mijn 6230i en 8310 enz begon hij zelf altijd al van ik kan niet meer ontvangen want ik zit vol! Maar zo lang je die melding niet meer krijgt is het meestal, opties > Antwoorden > Via tekstbericht en dan lekker je antwoord typen. Dus ben je het bericht in je inbox al weer vergeten! Wat ook niet echt helpt is die mooie overzet tool via bluetooth van nokia! Je neemt je zwik zo weer mee naar je nieuwe toestel! Vin trouwens FW 21 voor de N95-1 perfect, zijn er nog mensen die tegen problemen aan lopen? De schakeling tussen GSM en 3G duurt soms net te lang, maar voor de rest niks. Maar een algehele snelheid verbetering voor ?FW 22? zou natuurlijk nooit weg zijn!

DPC team Chelloo.com

quote:
berto125 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:25:
Nog een tip: met Psiloc GSync kun je al je SMSjes naar je Google Mail synchen. In Google Mail heb je ruimte zat om ze eeuwig te bewaren, op je telefoon kun je ze dan deleten. Heb je ook meteen een goede backup van je SMSen.
Psiloc Gsync kost alleen wel eenmalig EUR 10,-

Specs hoofd PC F@H: chelloo.com0xahmol, WCG: chelloocom.xahmol, SETI: chelloo.com~xahmol

Op mijn oude Samsung E900 had ik uTrack staan. Weet iemand of er een soortgelijke applicatie voor de N95 is?

Edit: Hier even een uitleg wat uTrack is
quote:
uTrack
Je verloren of gestolen telefoon terugvinden
Is je mobiele telefoon gestolen of ben je hem verloren? Dat hoeft in het vervolg geen drama meer te zijn. Met de functie uTrack biedt Samsung als eerste fabrikant een functie waarmee je je mobiele telefoon weer terug kunt vinden. Zodra er een andere simkaart in de telefoon wordt geplaatst, wordt naar de van tevoren ingestelde mobiele nummers een melding gestuurd.

Als je de functie uTrack inschakelt, kun je een aantal mobiele telefoonnummers opgeven. Zodra de simkaart wordt vervangen, wordt naar deze nummers een sms-bericht gestuurd. Dit sms-bericht bevat als afzender het mobiele nummer van de simkaart die in de telefoon is geplaatst. Met behulp van dit nummer kan de politie achterhalen wie de telefoon in gebruik heeft, en terughalen. Het sms-bericht bevat ook het identificatienummer (IMEI-nummer) van de mobiele telefoon. Met dit IMEI-nummer kun je bewijzen dat jij de rechtmatige eigenaar bent, want dit nummer wordt altijd op de factuur van de mobiele telefoon vermeld.

Het nummer waarnaar de sms wordt gestuurd, kun je zelf kiezen. Dit kan bijvoorbeeld het mobiele nummer van een familielid of een vriend zijn. Je kunt ook meerdere nummers opgeven. De ontvanger wordt in het bericht verzocht het bericht niet te wissen. Bij het inschakelen van de uTrack-functie kun je je naam ingeven. Deze wordt in het sms-bericht vermeld. Ook de tekst van het sms-bericht kun je zelf bepalen.

uTrack heeft nog een positief effect. Verloren of gestolen mobiele telefoons die over de uTrack-functie beschikken, zijn moeilijker door te verkopen en daardoor minder aantrekkelijk om te stelen. Ook zal de vinder eerder geneigd zijn deze bij de rechtmatige eigenaar terug te bezorgen dan deze zelf in gebruik te nemen of te verkopen. Een bijzonder nuttige functie dus.

Let erop dat je bij verlies of diefstal van je mobiele telefoon altijd direct je simkaart door je provider laat blokkeren. Doe ook altijd aangifte bij de politie, zodat deze weet van wie de telefoon is als deze wordt teruggevonden. Bewaar altijd het aankoopbewijs, zodat je kunt bewijzen dat de telefoon van jou is.

Stuntman wijzigde dit bericht 17-06-2008 13:45 (91%)

quote:
Stuntman schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:11:
Op mijn oude Samsung E900 had ik uTrack staan. Weet iemand of er een soortgelijke applicatie voor de N95 is?
Leg eerst ff uit wat het is ;).

Jules

quote:
robertwebbe schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:03:
[...]

Op AAP kun je hem ook downloaden.
Ja of hij had even beetje kunnen zoeken...

Sjengcity in "Nokia N95 (8GB) - Deel 8"

hoef je je niet te registreren bij AAP
quote:
sanook schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:04:
Je kunt bij de N95 een thumbnail aan een contact hangen zodat je die thumbnail ziet als die persoon je belt of jij die persoon belt. Maar dat is nogal een kleine afbeelding (vandaar thumbnail....), is er een mogelijkheid om die afbeelding groter te krijgen ?
zoekfunctie?

Nokia N95 (8GB) - Deel 9 (tijdelijk)

Mau_Maus wijzigde dit bericht 17-06-2008 11:43 (40%)

Reg. datum: 04 september 2006

Mijn gps werkend gekregen! Ik heb bij Connectiviteit het GPS onderdeel gestart. En buiten gestaan. Totdat hij 5 streepjes had en zwart werd. Daarna kon ik Navigatie gebruiken! Duurde wel 10 minuutjes 1e keer

quote:
Holleboomer schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:14:
[...]

Leg eerst ff uit wat het is ;).
quote:
uTrack
Je verloren of gestolen telefoon terugvinden
Is je mobiele telefoon gestolen of ben je hem verloren? Dat hoeft in het vervolg geen drama meer te zijn. Met de functie uTrack biedt Samsung als eerste fabrikant een functie waarmee je je mobiele telefoon weer terug kunt vinden. Zodra er een andere simkaart in de telefoon wordt geplaatst, wordt naar de van tevoren ingestelde mobiele nummers een melding gestuurd.

Als je de functie uTrack inschakelt, kun je een aantal mobiele telefoonnummers opgeven. Zodra de simkaart wordt vervangen, wordt naar deze nummers een sms-bericht gestuurd. Dit sms-bericht bevat als afzender het mobiele nummer van de simkaart die in de telefoon is geplaatst. Met behulp van dit nummer kan de politie achterhalen wie de telefoon in gebruik heeft, en terughalen. Het sms-bericht bevat ook het identificatienummer (IMEI-nummer) van de mobiele telefoon. Met dit IMEI-nummer kun je bewijzen dat jij de rechtmatige eigenaar bent, want dit nummer wordt altijd op de factuur van de mobiele telefoon vermeld.

Het nummer waarnaar de sms wordt gestuurd, kun je zelf kiezen. Dit kan bijvoorbeeld het mobiele nummer van een familielid of een vriend zijn. Je kunt ook meerdere nummers opgeven. De ontvanger wordt in het bericht verzocht het bericht niet te wissen. Bij het inschakelen van de uTrack-functie kun je je naam ingeven. Deze wordt in het sms-bericht vermeld. Ook de tekst van het sms-bericht kun je zelf bepalen.

uTrack heeft nog een positief effect. Verloren of gestolen mobiele telefoons die over de uTrack-functie beschikken, zijn moeilijker door te verkopen en daardoor minder aantrekkelijk om te stelen. Ook zal de vinder eerder geneigd zijn deze bij de rechtmatige eigenaar terug te bezorgen dan deze zelf in gebruik te nemen of te verkopen. Een bijzonder nuttige functie dus.

Let erop dat je bij verlies of diefstal van je mobiele telefoon altijd direct je simkaart door je provider laat blokkeren. Doe ook altijd aangifte bij de politie, zodat deze weet van wie de telefoon is als deze wordt teruggevonden. Bewaar altijd het aankoopbewijs, zodat je kunt bewijzen dat de telefoon van jou is.

ik heb een 'gewone n95'.
Echter; volop problemen. Ik draai versie 21, maar systeem blijft maar rebooten na een tijdje.
geheugenkaart=4gb.(kigston)

bv. route66: na een aantal dagen is de applicatie beschadigd en moet opnieuw worden geinstalleerd.
bv. neem een aantal foto's en video's en plotseling zwart scherm en automatische reboot.

Ik heb geheugenkaart vervangen: geen resultaat.

Iemand nog tip?? (behalve naar nokia-servicepunt gaan dan)

wat kan ik doen voor weer een paar uur verder te zijn met het servicepunt (be)zoeken

quote:
WhoMe schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:35:
ik heb een 'gewone n95'.
Echter; volop problemen. Ik draai versie 21, maar systeem blijft maar rebooten na een tijdje.
geheugenkaart=4gb.(kigston)

bv. route66: na een aantal dagen is de applicatie beschadigd en moet opnieuw worden geinstalleerd.
bv. neem een aantal foto's en video's en plotseling zwart scherm en automatische reboot.

Ik heb geheugenkaart vervangen: geen resultaat.

Iemand nog tip?? (behalve naar nokia-servicepunt gaan dan)

wat kan ik doen voor weer een paar uur verder te zijn met het servicepunt (be)zoeken
Gezien jouw problemen en het feit dat je de geheugenkaart al vervangen hebt: Naar een NSP, aangezien dit niet normaal is en mijn inziens niet zelf te fixen is. Misschien, maar dan ook misschien via een harde reset van het toestel of een herflash van de firmware, maar ik bewijfel het. Succes ermee!

Reg. datum: 04 november 2006

quote:
Stuntman schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:11:
Op mijn oude Samsung E900 had ik uTrack staan. Weet iemand of er een soortgelijke applicatie voor de N95 bestaat.

[...]
Ja, phone Guard ( even Googlen )en Guardian van Symbiantoys .

faire4u wijzigde dit bericht 17-06-2008 15:01 (5%)

BETER 1 VOGEL IN DE HAND DAN GEEN HAND ! Nokia 6600- 6630- 6670- 6681- 6680- N70- N80-N73-N95

DPC team Chelloo.com

quote:
faire4u schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:00:
[...]

Ja, phone Guard ( even Googlen )en Guardian van Symbiantoys .
Kan zelf absoluut Guardian aanbevelen.

Die werkt perfect en doet nog veel meer dan dat Samsung programma kennelijk doet. Niet alleen SMS notificatie van SIM card change, maar je kunt meteen via hidden SMS commando's terug sturen die verborgen de GPS activeerd en je een Google Earth link terugstuurd waar de telefoon zich dan bevind.

Handig als je naar de politie gaat: je kunt ze niet alleen de SIM kaart gegevens en telefoonnummer van de dief geven, maar ook de exacte locatie waar de telefoon zich nu bevind. Je kan de gegevens zelfs over een bepaalde tijd per interval laten sturen: kun je volgen waar de dief heen reist.

Telefoon gelukkig niet gestolen, maar heb het even vanaf mijn zakelijke telefoon getest en het werkt uitstekend.

Ook handig als je je telefoon kwijt bent en geen idee hebt waar dat ding ligt ;-) Je kunt ook een alarmtoon activeren via SMS die ongeacht je profiel een toon laat horen.

Tot slot: je kunt ook individuele applicaties password protecten.

xahmol wijzigde dit bericht 17-06-2008 15:14 (11%)

Specs hoofd PC F@H: chelloo.com0xahmol, WCG: chelloocom.xahmol, SETI: chelloo.com~xahmol

mijn geheugenkaartje van 4gb kan ik niet vanaf een cardreader benaderen. Ziet de pc het kaartje niet. (meerdere PC's gebruikt, allemaal hetzelfde)
Een kleiner kaartje is geen probleem.

Echter: als ik hem in de N95 stop en dán benader kan ik hem wél zien.

Is dit een error in het kaartje of hebben jullie hetzelfde probleem? (4gb Kingston mini--sd)

Determinism rulez !
Reg. datum: 04 februari 2002

quote:
WhoMe schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:17:
mijn geheugenkaartje van 4gb kan ik niet vanaf een cardreader benaderen. Ziet de pc het kaartje niet. (meerdere PC's gebruikt, allemaal hetzelfde)

Is dit een error in het kaartje of hebben jullie hetzelfde probleem? (4gb Kingston mini--sd)
Heb ik ook. Wellicht moet je een nieuwere driver voor je kaartlezer installeren. Dat heb ik in iedergeval wel ergens gelezen. Zelf nog niet gedaan...
The future is not set

quote:
Dat kan mijn kaspersky anti virus ook (voor mijn n95).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

faire4u, xahmol, bedankt voor de info! Ik ga me er eens verder in verdiepen.

quote:

Je moet volgens mij een sdhc micromate gebruiken. zie link
http://www.sandisk.com/Products/Default.aspx?CatID=1193

Ik dacht dat het vanaf 4GB sdhc kaartjes zijn , toen ik die van mij kocht zat de adapter erbij.

captain iglo wijzigde dit bericht 17-06-2008 19:33 (7%)

quote:

Ik begrijp er echt geen reet van. Een kleiner kaartje? Alleen een MicroSDHC van 4GB of groter past in de N95. Kleiner kan ook maar dan is het een MicroSD-kaartje. Probeer jij soms een MiniSD-kaart in je N95 te frotten :?

Kan je het iets duidelijker maken aub? :)

Even een shameless plug: ik heb m'n PHP Share Online server eindelijk bijgewerkt voor Share Online v3.0, welke niet meer handmatig te configureren is. De bijgewerkte serversoftware/demo werkt nu ook met configuratiebestanden, dat scheelt wel fors in de benodigde instellingen, en je kan gelijk wat ondersteunde formaten en resoluties afbakenen.

Ik vermoed dat het ook in Share Online v2.0 moet werken met het configuratiebestand, maar aangezien v3.0 niet te uninstallen is (GRR, ik haat het als je software niet kunt uninstallen!) kan ik dat niet testen zonder een firmware reflash te doen.. Zou iemand dat nog willen proberen?

Je wilt "Photoshop" voor PHP? Nexime, de foto-extensie!

Wat een rampenplan:
vandaag mijn N95 weggebrahct naar Nokia-servicepunt: het toestel blijft crashen, geheugenkaart raakt beschadigd (ook na vervanging), het toestel herstart steeds, kortom er is geen werken mee.

Ik 60km rijden, en het servicepunt zegt: u heeft meest moderne versie 21, dus we kunnen niets doen.
Lekker dan. Ik dus meteen Nokia bellen: wat een arro's daar zeg. Totaal service-loos. Zeiden gewoon: uw probleem, ze moeten u helpen. U moet bij de wederverkoper zijn. Ik zeg dat Nokia verantwoordelijk is voor de producten. Dus Nokia belt uiteindelijk toch het servicepunt.

Ik sta bij het servicepunt dat aangeeft aan Nokia dat een swap het beste is, omdat de problemen anders blijven terugkomen. Nokia weigert 'we moeten de procedure volgen'.

Dus nu minimaal 1 week wachten voor toestel terug is, dan constateren dat toestel waarschijnlijk nog steeds stuk is, weer 60km rijden, weer 4 weken wachten, en dan hopelijk eindelijk een goed toestel.

Kortom Nokia-service: Nul-komma-nul. Wat een arro's (belgisch call-center lijkt het)
Iemand nog tips/gelijksoortige ervaringen

Dagen van gras, dagen van stro

quote:
WhoMe schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:41:
Wat een rampenplan:

...heel verhaal...
Waarom ben je niet naar de winkel gegaan waar je de telefoon gekocht hebt?

The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be

webwinkel...we zijn op vakantie....

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws