Hoofdcategorieën
Topicacties

Nokia N95 (8GB) - Deel 9

Pagina: 1 2 3 4 ... 49 50 51 52 53 54 55 56 57 ... 148 149 150 151 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 09 april 2003

quote:
Ik heb hem al tig keer geprobeerd een tijdje open te laten liggen en verder dan 1 of 2 keer bij satellietinfo 2 keer een leeg balkje zien met daarachter een paar cijfers kom ik niet.
Probeer het buiten, in een open stuk, een plein of een weiland ofzo. Blokkerende factoren zijn dingen als bomen, hoge gebouwen, je begrijpt het wel. Als je binnen een paar minuten geen fix krijgt is er wat mis. Als ik hem op het dashboard in de auto leg onder de voorruit heb ik meestal snel een fix.

Donde estan los conejos?
Reg. datum: 05 maart 2001

Met goede hoop de tomtom fix geprobeerd. GPSd vindt netjes de coordinaten en binnen Tomtom kan ik de interne GPS kiezen.
Helaas blijft hij continu staan op: "bezig met verbinden met GPS." Hier komt hij helaas niet uit.
Gereboot, maar geen effect :-(

Wii friend code: 6460 7247 0127 7819

Reg. datum: 15 november 2006

Wellicht dat iemand mij kan helpen. In het verleden heb ik bij verschillende contacten bepaalde beltonen geconfigureerd. Dat ging erg eenvoudig: het betreffende contact zoeken en dan onder opties - beltonen kon je opgeven welke lokaal opgeslagen beltoon gebruikt moest worden. Dat lijkt na het upgraden naar v21 van de firmware ook nog te gaan alleen een lokale beltoon configureren gaat niet meer, wel is het mogelijk een beltoon van het internet te halen of de standaard beltoon te configureren maar een lokale beltoon is niet meer te kiezen.

Weet iemand hoe ik nu toch nog een bepaalde beltoon bij een bepaald contact geconfigureerd krijg.

Alvast bedankt voor de reacties

Reg. datum: 09 april 2003

quote:
Blindfold schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 09:07:
Met goede hoop de tomtom fix geprobeerd. GPSd vindt netjes de coordinaten en binnen Tomtom kan ik de interne GPS kiezen.
Helaas blijft hij continu staan op: "bezig met verbinden met GPS." Hier komt hij helaas niet uit.
Gereboot, maar geen effect :-(
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar voor zover ik weet moet je "andere bluetooth ontvanger" selecteren. En misschien kan iemand dit bevestigen, maar ik had begrepen dat je bluetooth aan moet hebben staan.

Reg. datum: 03 februari 2005

quote:
Jainoxi schreef op maandag 19 mei 2008 @ 09:32:
[...]

Kan iemand (schumi2004?) dan ff uitleggen hoe 't werkt? Ik ben benieuwd!
Weet niet of je bekend bent met nieuwsgroepen, maar op FTD heeft iemand een goeie handleiding online gezet. Ik ga er vanavond ff mee klooien.

Nokia N95 & TomTom Mobile 6.02 + HP Ipaq 4150 & TomTom Navigator 6.030

Reg. datum: 14 juli 2004

quote:
feelthepower schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 10:24:
[...]

Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar voor zover ik weet moet je "andere bluetooth ontvanger" selecteren. En misschien kan iemand dit bevestigen, maar ik had begrepen dat je bluetooth aan moet hebben staan.
Yep BT moet aan staan.

Donde estan los conejos?

quote:
feelthepower schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 10:24:
[...]

Klopt. Bij de installatie van de fix wordt een soort fake ontvanger toegevoegd aan het lijstje met laatst gebruikte Bluetooth apparaten (waar je normaal de telefoons/ apparaten ziet staan die je recentelijk hebt gebruikt).
Ik kan hem wel selecteren, maar dan blijft hij dus verbinden, zonder ooit echt verbinding te maken.
(en bluetooth staat dus inderdaad aan).
FW: V21.0.0.16

Blindfold wijzigde dit bericht 20-05-2008 11:10 (4%)

quote:
Blindfold schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:09:
[...]

Klopt. Bij de installatie van de fix wordt een soort fake ontvanger toegevoegd aan het lijstje met laatst gebruikte Bluetooth apparaten (waar je normaal de telefoons/ apparaten ziet staan die je recentelijk hebt gebruikt).
Ik kan hem wel selecteren, maar dan blijft hij dus verbinden, zonder ooit echt verbinding te maken.
(en bluetooth staat dus inderdaad aan).
FW: V21.0.0.16
Hoe lang heb je geprobeerd om de fix te verkrijgen en was dat in een open gebied? Bij mij duurde het namelijk ook zeker een minuut of 5 de 1e keer voordat de fix er was. Daarna altijd binnen 10-20 seconden.

Reg. datum: 14 mei 2004

quote:
dafmay schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:07:
[...]

Yep BT moet aan staan.
ja, tot je een fix hebt. Daarna kun je de BT weer uitzetten

Maite wijzigde dit bericht 20-05-2008 11:31 (5%)

N95 | Wii | Digitenne |

Reg. datum: 19 mei 2003

Gister viel me iets op tijdens het kijken van een video op mijn N95-1. Het betrof een mp4 videobestand encoded in H.264 met een resolutie van 320x240 en een bitrate van 192kbps ( aflevering van South Park, omgezet met SUPER ).

Ik had RealPlayer gestart in portraitmode en koos vervolgens voor fullscreen. Vervolgens ging ik naar landscapemode (via de slide) en koos voor fullscreen. Toen was alles opeens veel scherper ! In portraitmode was het een beetje blurry maar omdat de bitrate niet al te hoog is dacht ik dat het zo hoorde maar ik zag een duidelijk verschil in landscapemode.

Het was niet blurry en het leek erop dat de pixelmapping van het videobestand wel goed zijn werk deed (resolutie van het scherm is 320x240 en de video ook van die resolutie dus alles 1 op 1).

In portraitmode (fullscreen) lijkt het alsof de N95 er anders mee omgaat en dat er een waas overheen hangt.

Misschien een raar verhaal maar ik vraag me af of meerdere mensen dit eerder is opgevallen ?! Ik heb trouwens de nieuwste fw (21.0.016)

Donde estan los conejos?

quote:
dafmay schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:24:
[...]

Hoe lang heb je geprobeerd om de fix te verkrijgen en was dat in een open gebied? Bij mij duurde het namelijk ook zeker een minuut of 5 de 1e keer voordat de fix er was. Daarna altijd binnen 10-20 seconden.
Fix heb ik nagenoeg meteen (Binnen GPSd krijg ik ook netjes een lattitude en Longitude te zien). HEt probleem is dat tomtom niet wil/kan verbinden naar de interne GPS (die ik met de eerste fix heb toegevoegd).
De stappen zijn dus geweest:
GPS toegevoegd aand Bluetooth devices via fix 1
GPSd gestart
Tomtom gestart
Binnen tomtom de toegevoegde GPS gekozen
wachten
wachten
wachten

Hij geeft dus niet aan dat hij geen fix heeft, maar hij blijft proberen te verbinden naar de fake BT GPS.

quote:
Blindfold schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 12:03:
[...]

Fix heb ik nagenoeg meteen (Binnen GPSd krijg ik ook netjes een lattitude en Longitude te zien). HEt probleem is dat tomtom niet wil/kan verbinden naar de interne GPS (die ik met de eerste fix heb toegevoegd).
De stappen zijn dus geweest:
GPS toegevoegd aand Bluetooth devices via fix 1
GPSd gestart
Tomtom gestart
Binnen tomtom de toegevoegde GPS gekozen
wachten
wachten
wachten

Hij geeft dus niet aan dat hij geen fix heeft, maar hij blijft proberen te verbinden naar de fake BT GPS.
Dat schiet inderdaad niet echt op :( Moet wel zeggen dat ik na een compleet schone N95 (hard reset) TT heb geinstalleerd. Ik had een aantal issues met installeren en verwijderen van apps. Misschien een optie voor jou. Het kan best zijn dat er op de een of andere manier iets niet helemaal goed zit in de software van jouw N95.

Tweakotine-pleisters te koop?
Reg. datum: 27 september 2003

quote:
dafmay schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 12:48:
[...]

Dat schiet inderdaad niet echt op :( Moet wel zeggen dat ik na een compleet schone N95 (hard reset) TT heb geinstalleerd. Ik had een aantal issues met installeren en verwijderen van apps. Misschien een optie voor jou. Het kan best zijn dat er op de een of andere manier iets niet helemaal goed zit in de software van jouw N95.
Dat kan dan inderdaad het verschil uitmaken!

Ik lees op een forum het volgende:
quote:
before start if u have tomtom installed on your phone, uninstall it...!!!!
and delete TOMTOM folder from memory-card also (for who had errors like, "tomtom is not starting, only globe pic spinning / connecting to bluetooth device and keeps waiting...and then not connecting"
Donde estan los conejos?

quote:
sl1200 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:12:
[...]

Dat kan dan inderdaad het verschil uitmaken!

Ik lees op een forum het volgende:

[..]
Ok. Dan gaan Tomtom nog eens opnieuw installeren.

Thanks voor het meedenken allemaal!

edit: Luie snelle manier werkt niet: configbestanden van Tomtom verwijderen. Tomtom opnieuw installeren.

Waarschijnlijk moet ik of een harde reset doen (waar ik waarschijnlijk mee zal wachten totdat de nieuwe firmware uitkomt), of m'n geheugenkaart leeggooien (ik zal het eerst eens proberen met een lege).

Het zou ook nog te maken kunnen hebben met het feit dat ik de twee fixbestandjes op m'n telefoon heb geinstalleerd en m'n tomtom op m'n geheugenkaart. Is dit bij jou ook zo Dafmay?

Blindfold wijzigde dit bericht 20-05-2008 15:03 (46%)

quote:
Blindfold schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:24:
[...]

Ok. Dan gaan Tomtom nog eens opnieuw installeren.

Thanks voor het meedenken allemaal!

edit: Luie snelle manier werkt niet: configbestanden van Tomtom verwijderen. Tomtom opnieuw installeren.

Waarschijnlijk moet ik of een harde reset doen (waar ik waarschijnlijk mee zal wachten totdat de nieuwe firmware uitkomt), of m'n geheugenkaart leeggooien (ik zal het eerst eens proberen met een lege).

Het zou ook nog te maken kunnen hebben met het feit dat ik de twee fixbestandjes op m'n telefoon heb geinstalleerd en m'n tomtom op m'n geheugenkaart. Is dit bij jou ook zo Dafmay?
Yep, ik heb alle TT .sis bestanden op telefoon geheugen geinstalleerd. TT folder op geheugenkaart.

Reg. datum: 20 mei 2008

Ik kan Pathe Mobiel niet downloaden voor mijn Nokia N95 8GB. (Misschien herkent pathe instelingen de 8GB versie nog niet) Kan iemand een link van de applicatie sturen? Ik kan het verder nergens op internet vinden, behalve eentje die niet fullscreen is.

Ik had er vroeger nooit last van bij mijn gewone N95.

It's me, TP!!
Reg. datum: 26 juni 2002

Heb de GPSd patch ook werkend gekregen, ook alle flitspalen erop gezet en een paar andere stemmen. Minpunten:
-steeds GPSd eerst opstarten
-gps ontvanger keuze wordt niet onthouden door de software
-bluetooth moet handmatig weer worden uitgezet nadat je de ontvanger hebt gekozen

Maar op zich is hier nog wel mee te leven.

Is blij met z'n nieuwe N95

Bubblemaker

Tip voor mensen die TT willen gebruiken en het omslachtig vinden om op te starten:

Gebruik BestProfiles !! Maak een nieuwe profiel aan, bijvoorbeeld "GPS". Dan stel je in dat wanneer je dit profiel selecteerd hij bluetooth activeerd en automatisch zowel GSPd als TomTom opstart. Kies ook voor de optie "kill application when profile ends".

Lijkt mij de ideale oplossing, of het in de praktijk werkt weet ik niet :+ gebruik zelf Garmin

May the bubbles be with ya.

quote:
dcell schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:38:
Gister viel me iets op tijdens het kijken van een video op mijn N95-1. Het betrof een mp4 videobestand encoded in H.264 met een resolutie van 320x240 en een bitrate van 192kbps ( aflevering van South Park, omgezet met SUPER ).

Ik had RealPlayer gestart in portraitmode en koos vervolgens voor fullscreen. Vervolgens ging ik naar landscapemode (via de slide) en koos voor fullscreen. Toen was alles opeens veel scherper ! In portraitmode was het een beetje blurry maar omdat de bitrate niet al te hoog is dacht ik dat het zo hoorde maar ik zag een duidelijk verschil in landscapemode.

Het was niet blurry en het leek erop dat de pixelmapping van het videobestand wel goed zijn werk deed (resolutie van het scherm is 320x240 en de video ook van die resolutie dus alles 1 op 1).

In portraitmode (fullscreen) lijkt het alsof de N95 er anders mee omgaat en dat er een waas overheen hangt.

Misschien een raar verhaal maar ik vraag me af of meerdere mensen dit eerder is opgevallen ?! Ik heb trouwens de nieuwste fw (21.0.016)
Niet zozeer opgevallen, maar wel te verklaren. Downscalen gebeurt ws met een simpel bilinear filter. Dat geeft altijd een wat blurry resultaat. Je zou eens kunnen kijken of het effect met CorePlayer (als je dat hebt) anders is. In CorePlayer kun je ook smoothing aanzetten, maar dat gebeurt dan volledig in software.

Je wilt "Photoshop" voor PHP? Nexime, de foto-extensie!

quote:
Harmani schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 17:06:
Tip voor mensen die TT willen gebruiken en het omslachtig vinden om op te starten:

Gebruik BestProfiles !! Maak een nieuwe profiel aan, bijvoorbeeld "GPS". Dan stel je in dat wanneer je dit profiel selecteerd hij bluetooth activeerd en automatisch zowel GSPd als TomTom opstart. Kies ook voor de optie "kill application when profile ends".

Lijkt mij de ideale oplossing, of het in de praktijk werkt weet ik niet :+ gebruik zelf Garmin
Inderdaad een pracht oplossing! Ik had al zitten denken aan zoiets. Ga het meteen proberen...

Edit : werkt gewoonweg super!!! Wat een pracht oplossing _/-\o_

dafmay wijzigde dit bericht 20-05-2008 17:44 (4%)

Bwuh. Balen. De camera-app slaat foto's standaard op in jpeg. Dat kun je stom genoeg niet veranderen naar een lossless formaat. Er is een j2me-app dat foto's kan maken en ze als DNG opslaat, maar de maximale resolutie van foto's in j2me op de N95 is blijkbaar 640x480. Crap dus. Nou heb ik een Python-scropt gevonden (ViewFinder) dat ook foto's neemt. Deze slaat ze standaard ook als jpeg op, maar dat was eenvoudig naar PNG om te zetten. Dat werkt prima: lossless foto's! Helaas toch ook nutteloos: de maximale resolutie in Python is blijkbaar 1024x768 :(

Kent iemand anders een cameratool voor de N95 of Symbian S60 die wel lossless kan opslaan met de volle resolutie?

Je wilt "Photoshop" voor PHP? Nexime, de foto-extensie!

Eat brain, high fibre!

Wat voor een hoesje gebruiken jullie bij dit apparaat? Ik kan bijzonder weinig vinden waar ik mijn toestel aan wil wagen.

Qua navigatie zit ik nu nog op Nav4all, maar zou graag een gebruiksvriendelijker stukje software vinden. Workaround van TomTom lees ik hierboven, maar Route 66 kan ook naar ik begrepen heb... Suggesties/opmerkingen?

www.avpnews.com

Edem Kleetun

quote:
skullsplitter schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 18:48:
Qua navigatie zit ik nu nog op Nav4all, maar zou graag een gebruiksvriendelijker stukje software vinden. Workaround van TomTom lees ik hierboven, maar Route 66 kan ook naar ik begrepen heb... Suggesties/opmerkingen?
En Garmin, en Sygic McGuider.
  • R66 heb ik gebruikt. De ouwe versie, niet Mobile8. Vond ik wel aardig.
  • Garmin heb ik gebruikt, gaf me te weinig info in het navigatie scherm. Ook kon je niet echt handig routes van te voren berekeken.
  • McGuider gebruik ik nu. Lijkt qua interface op Tomtom. Werk lekker, heeft alleen af en toe vreemde keuzes qua route. Van de snelweg af, en dan dezelfde afrit er weer op bijvoorbeeld. Maar dat gebeurt niet zo heel vaak. Heeft als voordeel dat je meerdere maps tegelijk in gebruik kan hebben, dus in een keer van je adres in nl naar een adres in spanje kan navigeren.
  • TomTom werkt sinds kort, nog niet in gebruik. Volgens mij werkt die workaround alleen met een oude versie van tomtom, en heb je dus verouderderde kaarten (kan iemand dit bevestigen?)
  • En je hebt natuurlijk de standaard navigatie van de N95. Nadeel is dat die gebruikt maakt van je internetverbinding
De vraag die ik dus heb is: is die workaround voor Tomtom alleen toepasbaar bij de oudere versie van TomTom?

Dandelion wijzigde dit bericht 20-05-2008 19:09 (8%)

DPC team Chelloo.com

quote:
Fuzzillogic schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 17:53:
Bwuh. Balen. De camera-app slaat foto's standaard op in jpeg. Dat kun je stom genoeg niet veranderen naar een lossless formaat.
Eh, camphotos in een RAW formaat opslaan? Is dat niet wat overdreven? Krijg nu niet opeens de illusie dat de foto's lossless opslaan opeens de slechte lens en sensor ten opzichte van echte camera's compenseerd.

Gebruik de camera waar hij voor bedoeld is, simpel click en point werk. Lossless voegt dan echt niets toe en maakt bovendien dat geheugenkaarten een stuk sneller vol zitten (en de camera een stuk trager is omdat meer data weggeschreven moet worden).

Als je graag lossless wilt fotograferen, koop dan een echte camera zou ik zeggen.

(BTW: PNG is iets heel anders dan DNG)

xahmol wijzigde dit bericht 20-05-2008 19:32 (7%)

Specs hoofd PC F@H: chelloo.com0xahmol, WCG: chelloocom.xahmol, SETI: chelloo.com~xahmol

DPC team Chelloo.com

quote:
skullsplitter schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 18:48:
Wat voor een hoesje gebruiken jullie bij dit apparaat? Ik kan bijzonder weinig vinden waar ik mijn toestel aan wil wagen.
Waarom heb je een hoesje nodig? In mijn ervaring is de N95 uitermate krasbestendig. Heb hem nu toch alweer ruim een jaar zonder hoesje in mijn broekzak.

Specs hoofd PC F@H: chelloo.com0xahmol, WCG: chelloocom.xahmol, SETI: chelloo.com~xahmol

Pagina: 1 2 3 4 ... 49 50 51 52 53 54 55 56 57 ... 148 149 150 151 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: