Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Darkwolf_1982 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:24:
[...]

Als deze UI op de 3D hardware gerenderd kan worden gaat dit juist accu kracht besparen en snellere response opleveren in de UI zelf.
Met dit idee is al veel vaker gespeeld en heb ik tijden geleden al wat over terug gelezen betreffende de 3D hardware acceleratie chips in mobiele telefoons.
(Zal eens kijken of ik daar nog iets over terug kan vinden.)
Smaken verschillen, maar ik vind alles er veel cleaner en overzichtelijker uit zien zoals in het demo filmpje.
Betreft geheugen gebruik: ik denk dat dit ook wel mee gaat vallen.
Alles zal voornamelijk met vector technologie op het scherm worden getoverd en dat kost echt geen drol.
Kijk, als het OVER de huidige UI word gejast, dan hoeft het van mij dus ook niet.
Maar als het de huidige ECHT vervangt... yes please! :D
Ik moet zeggen dat het erg zeker gelikt uit ziet! Het zou mooi zijn als we in ieder geval de mogelijkheid krijgen om het aan/uit te zetten, en op die manier dus zelf de keus hebben.

quote:
dafmay schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:45:
[...]

Ik moet zeggen dat het erg zeker gelikt uit ziet! Het zou mooi zijn als we in ieder geval de mogelijkheid krijgen om het aan/uit te zetten, en op die manier dus zelf de keus hebben.
Kan dit dan op onze huidige n95-1 en 2's? Op http://nl.youtube.com/watch?v=_hhBedz2xqY wordt namelijk anders beweerd.

quote:
Darkwolf_1982 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 11:25:
[...]

Ik ga echt gek worden als die Kastor UI werkelijkheid gaat worden.
Maar ik vraag mij af of dit ook echt wel kan en gaat gebeuren.
Hoe zit het dan met alle applicaties die nog onder de oude UI draaien?
Word er dan dynamisch terug geswitched naar de originele UI om zo de applicatie compatibiliteit te waarborgen?
Ben zeer benieuwd! :D
Leuk hoor, Kastor UI. Maar gaat dat niet ten koste van je gebruikersgemak? Ik vrees ergens van wel namelijk.. :) Dus mocht het er komen, dan hoop ik dat het niet zo is of dat je het anders ook gewoon weer uit kan zetten... :)
quote:
Ursamajor schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:22:
[...]

Ben niet blind hoor. Maar dit topic wordt aardig kansloos als er niet goed gemodereerd wordt en mensen zonder enig onderzoek maar raak vragen voor iets simpels als een stekkertje.
Zoeken is ook een vak.
Als je al had gezien dat het antwoord er al stond dan had je dat dus aan moeten geven, nou ga je onnodig informatie geven die er al staat en ook daar van krijg je een kansloos topic (om maar even in jouw woorden te spreken), wat we dus niet willen.

Kwam nog iets leuks tegen op Symbian Freak, echt de moeite waard om te installeren.

RealVista Desktop Freeware
quote:
Barfman schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 16:42:
Kwam nog iets leuks tegen op Symbian Freak, echt de moeite waard om te installeren.

Ziet er leuk uit, maar gebruikt net als Vista waarschijnlijk wel weer het nodige geheugen.

Reg. datum: 21 januari 2004

ik heb nu mcguider 7.52 erop ..maar het is maar 3/4 beeld de onderstukje is gewoon wit (leeg) iemand hier ervaringen mee ?

quote:
GenC schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:17:
ik heb nu mcguider 7.52 erop ..maar het is maar 3/4 beeld de onderstukje is gewoon wit (leeg) iemand hier ervaringen mee ?
Lijkt erop alsof je nog geen gps signaal te pakken hebt, of dat je geen kaarten hebt geinstalleerd.

Knowledge Is Power

quote:
berto125 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:19:
Over Sygic (versie 7.52) gesproken, ik vind het maar een pauperprogramma. Ik werd afgelopen vrijdag gewoon een paar keer van de snelweg afgestuurd (a12 en a4, om vervolgens een rotonde driekwart te nemen en weer terug op de snelweg te keren) tijdens mijn ritje naar Kijkduin. Niet dat ik daar intrapte.. maar toch jammer. Geef mij maar Garmin.
Verrek dit gebeurde mij onderweg naar Den Haag.

SPECS----N95

quote:

Ha, ziet er zeker geinig uit! Ik wilde 'm meteen proberen maar bij installeren krijg ik steeds een "file corrupted" melding. Dat krijg ik sinds kort continue bij installeren van .sis bestanden. Ik ben bang dat een hard reset nodig is, maar heb er eigenlijk weinig trek in omdat het kortgeleden nog is gedaan. Heeft iemand misschien een andere tip hoe dit op te lossen?

quote:
dafmay schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 20:51:
[...]

Ha, ziet er zeker geinig uit! Ik wilde 'm meteen proberen maar bij installeren krijg ik steeds een "file corrupted" melding. Dat krijg ik sinds kort continue bij installeren van .sis bestanden. Ik ben bang dat een hard reset nodig is, maar heb er eigenlijk weinig trek in omdat het kortgeleden nog is gedaan. Heeft iemand misschien een andere tip hoe dit op te lossen?
Je geheugen is gewoon corrupt, hard reset zal dat fixen.
quote:
Barfman schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:13:
[...]

Je geheugen is gewoon corrupt, hard reset zal dat fixen.
Yep was ik al bang voor. Moest maar weer eens gebeuren dan....

Reg. datum: 04 mei 2007

Hoi :)

Ik heb sinds vandaag McGuider op mijn n95 'classic' draaien, maar zodra ik een map wil laden gaat hij zeuren dat ik te weinig geheugen heb? Dit terwijl ik niets anders laat draaien op de achtergrond e.d.

Iemand hier ook problemen mee gehad die een oplossing weet?

mvg,

Ramon :)

Van mij mag dat kastor er wel op, hipper de pip man!

Hee mensen

Ik heb een probleem waar ik echt niet uitkom met windows vista in combinatie met one touch access. Op het moment dat ik via mijn laptop online wil komen zegt hij steeds: geen modem

Als ik mijn n95 connect zie ik dat hij drivers begint te laden en dat daar ook n95 usb modem geinstalleerd word ( ik connect via usb, heb geen bleutooth).

Ik heb de nieuwste versie van pc suite ( update gechecked ) en heb alles op administator gezet in vista ( dit waren die tips die ik tot zo ver op het forum heb kunnen vinden ).

Connect ik het spul op me desktop met XP werkt alles zonder enige aanpassingen.

Wie o wie kan mij hiermee helpen?

Alvast bedankt!

Albert

Inmiddels alweer geruime tijd N95 eigenaar..

In het begin was de GPS fix niet al te best, kon nog aardig wat duren (tot 2 minuten aan toe) maar na firmware update met agps ging dat zo omlaag naar 2-15 seconden voor een fix, maar op een gegeven moment begon het weer langer te worden... halve minuut... hele minuut.. half uur... vandaag de dag kost het me gewoon bijna een uur eer ik een fix heb. Mijn neef heeft hetzelfde probleem.

Idëen?

(het ligt niet aan applicaties want neef had er nooit iets op staan)

Happy

quote:
alberthagen schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 23:47:
Hee mensen

Ik heb een probleem waar ik echt niet uitkom met windows vista in combinatie met one touch access. Op het moment dat ik via mijn laptop online wil komen zegt hij steeds: geen modem

Als ik mijn n95 connect zie ik dat hij drivers begint te laden en dat daar ook n95 usb modem geinstalleerd word ( ik connect via usb, heb geen bleutooth).

Ik heb de nieuwste versie van pc suite ( update gechecked ) en heb alles op administator gezet in vista ( dit waren die tips die ik tot zo ver op het forum heb kunnen vinden ).

Connect ik het spul op me desktop met XP werkt alles zonder enige aanpassingen.

Wie o wie kan mij hiermee helpen?

Alvast bedankt!

Albert
Ik ben zelf ook vista gebruiker, en veel dingen zijn idd niet compatible, erg vervelend. Nou heb ik dit nog nooit geprobeerd, dus ben het probleem ook niet specifiek tegengekomen, maar misschien moet je eerst de verbinding opzetten en instellen, voordat je probeert te connecten. Is maar een gedachte, en weet ook niet of je er iets aan hebt.

Een verbinding opzetten kan via internetopties.

Ik zeg ook maar eens wat..

Ik heb vorige week mijn abo moeten verlengen en me jongste zei dat ik de Nokis N95 8 gig moest nemen.

Heb ik dus gedaan....alleen...ik snap er de ballen van :S

Ik ben maar begonnen bij deel 1 en zo tezien duurt het wel een poosje voor ik door al die delen heen ben.

Voor mij was/is de tel. voor bellen en opgebeld worden, maar dit ding is een minipc merk ik.

Voor mij als leek is het allemaal hiero erg moeilijk te begrijpen....al die abracadabra uitleg...shame.
Maar ik doe me best.

quote:
TWeaKLeGeND schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 00:32:
Inmiddels alweer geruime tijd N95 eigenaar..

In het begin was de GPS fix niet al te best, kon nog aardig wat duren (tot 2 minuten aan toe) maar na firmware update met agps ging dat zo omlaag naar 2-15 seconden voor een fix, maar op een gegeven moment begon het weer langer te worden... halve minuut... hele minuut.. half uur... vandaag de dag kost het me gewoon bijna een uur eer ik een fix heb. Mijn neef heeft hetzelfde probleem.

Idëen?

(het ligt niet aan applicaties want neef had er nooit iets op staan)
Ik had dinsdag ook moeite met het krijgen van een fix, maar dat kwam denk ik omdat het datanetwerk van VF eruit lag zodat hij de AGPS niet kon gebruiken. Nu dat het weer doet en ik dus weer gebruik kan maken van de verbinding van VF voor AGPS, gaat ie weer als een tierelier.

Maar dinsdag was het wel echt beroerd: op Google Maps werd ik 2 km zuid-west van mijn werkelijke locatie geplaatst. Overigens verschilt het wel per dag hoe nauwkeurig de N95 de GPS pakt: de ene keer staat mijn plaats links van het huis aangegeven, de volgende dag weer voor etc.

Dat het een uur duurt, is wel erg lang overigens en ook toevallig dat het bij je neef zo is. Lijkt haast of hier een externe factor in het spel is ;)
quote:

Leuk bedacht! Maar de review geeft al direct aan dat het een eenvoudige Flash Lite-applicatie is die een heel beperkte UI heeft en erg traag gaat werken. Het is dus geen waardige vervanging van een skin, maar wel leuk om je vrienden mee om de tuin te lijden. Wel ziet het er erg gelikt uit :)

Kastor biedt wat dat betreft meer potentie, maar ik vrees dat dat ook meer voor de show zal zijn dan dat het lekker snel zal werken - a nice design degrades usability most of the time.

SanderTje! wijzigde dit bericht 15-05-2008 03:29 (23%)

Geen externe factor, like I said onze twee telefoons zijn in zijn geheel verschillend en 100km van elkaar (ik maak gebruik van mijn telefoon en meer dan nav4all had hij er niet op) Ook weet ik niet of hij wel binnen een uur een fix krijgt, zo lang heeftie het nooit getest. Mijne werkt inmiddels weer, never knew AGPS = assisted by dataverbinding... heb in het buitenland vaker dataverbinding uitgelaten en dan was de fix gewoon binnen minuutje alsnog, nu eens dataverbinding uitzetten... inderdaad ook vodafone hier though...

Lijkt het niet wat logischer dat AGPS niks met data maar alles met telefoonmasten te maken heeft? *googled*

Ah DAT is AGPS dus... wel balen dat het zonder AGPS zo sloom is, maargoed zelfs met 1-2 minuten fix valt te leven, maar als het 5-50 minuten moet duren... *gaat met AGPS uit testen*

En ja hoor een fix binnen 30 seconden, binnenshuis... Weet niet wat die firmware update heeft gedaan maar ik ben er blij mee. Mijn neef zijn ook maar eens laten updaten.
quote:
SanderTje! schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 03:25:
[...]

Ik had dinsdag ook moeite met het krijgen van een fix, maar dat kwam denk ik omdat het datanetwerk van VF eruit lag zodat hij de AGPS niet kon gebruiken. Nu dat het weer doet en ik dus weer gebruik kan maken van de verbinding van VF voor AGPS, gaat ie weer als een tierelier.

Maar dinsdag was het wel echt beroerd: op Google Maps werd ik 2 km zuid-west van mijn werkelijke locatie geplaatst. Overigens verschilt het wel per dag hoe nauwkeurig de N95 de GPS pakt: de ene keer staat mijn plaats links van het huis aangegeven, de volgende dag weer voor etc.

Dat het een uur duurt, is wel erg lang overigens en ook toevallig dat het bij je neef zo is. Lijkt haast of hier een externe factor in het spel is ;)

[...]

Leuk bedacht! Maar de review geeft al direct aan dat het een eenvoudige Flash Lite-applicatie is die een heel beperkte UI heeft en erg traag gaat werken. Het is dus geen waardige vervanging van een skin, maar wel leuk om je vrienden mee om de tuin te lijden. Wel ziet het er erg gelikt uit :)

Kastor biedt wat dat betreft meer potentie, maar ik vrees dat dat ook meer voor de show zal zijn dan dat het lekker snel zal werken - a nice design degrades usability most of the time.

TWeaKLeGeND wijzigde dit bericht 15-05-2008 10:34 (10%)

Tweakotine-pleisters te koop?
Reg. datum: 27 september 2003

quote:
berto125 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:19:
Over Sygic (versie 7.52) gesproken, ik vind het maar een pauperprogramma. Ik werd afgelopen vrijdag gewoon een paar keer van de snelweg afgestuurd (a12 en a4, om vervolgens een rotonde driekwart te nemen en weer terug op de snelweg te keren) tijdens mijn ritje naar Kijkduin. Niet dat ik daar intrapte.. maar toch jammer. Geef mij maar Garmin.
Same here, althans niet dezelfde route, maar inmiddels wel 5x een soortgelijke totaal onzinnige aanwijzing |:(
Voor mij om die reden geen Sygic meer, ook al vind ik die nog steeds de beste interface hebben (TT look-a-like) en dat je niet hoeft te switchen tussen de kaarten van verschillende landen als je over de grens gaat.
Helaas dus, maar ik ben sinds een tijdje weer terug naar R66, de 1e versie voor interne N95 GPS.

Ik begreep dat de nieuwere versie van R66 een aantal minpunten tov. de oude versie had, maar wat zijn eigenlijk de verbeteringen? Die zijn volgens mij nog niet besproken.
quote:
sl1200 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:21:
[...]

Same here, althans niet dezelfde route, maar inmiddels wel 5x een soortgelijke totaal onzinnige aanwijzing |:(
Voor mij om die reden geen Sygic meer, ook al vind ik die nog steeds de beste interface hebben (TT look-a-like) en dat je niet hoeft te switchen tussen de kaarten van verschillende landen als je over de grens gaat.
Helaas dus, maar ik ben sinds een tijdje weer terug naar R66, de 1e versie voor interne N95 GPS.

Ik begreep dat de nieuwere versie van R66 een aantal minpunten tov. de oude versie had, maar wat zijn eigenlijk de verbeteringen? Die zijn volgens mij nog niet besproken.
Ja ik heb dit ook al gemerkt in de nieuwe versie van McGuider...
Ik heb nochtans heel lang 1 van de eerste geleakte versies van Sygic gebruikt, en die werkte perfect ...

Kheb nu zelf sinds afgelopen dinsdag de N95-1. Echt geniaal toestel, batterijduur is alleen nog ff wennen :P.

Ik probeer alleen al sinds dat ik hem heb, de firmware up te daten. Dit lukt alleen niet. Hij geeft wel aan dat de nieuweste firmware beschikbaar is en download hem ook. Maar zodra hij wil beginnen met flashen herstart me telefoon, en geeft NSU aan dat ik de telefoon moet herstellen door de batterij eruit te halen.

Nu heb ik al de virusscanner uit gezet, het programma op verscheidene PC's geinstalleerd en geprobeerd (zonder enig resultaat). En het programma opnieuw geinstalleerd.

Zijn er mensen met dezelfde problemen, en die het wel hebben kunnen oplossen?

TnI 4 Life

DPC team Chelloo.com

quote:
sl1200 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:21:
[...]

Ik heb van zowel R66 v7 als R66 v8 een legaal gekochte versie, had eerst v7 op mijn N95 draaien, nu v8.

Pluspunten R66 v8 versus v7:
- VEEL betere user interface;
- Meer opties.

Nadelen R66 v8 versus v7:
- Navigeren naar contacten uit contactlijst werkt meestal niet (heel vaag bij sommige contacten weer wel, nog geen enkel verschil tussen de niet en wel werkende contacten ontdekt, maar 80% werkt dus niet). Onder v7 werkten al deze exact dezelfde contacten uitstekend;
- TMC is opeens niet meer gratis zoals in v7, maar een betaald abo voor verkeersinfo. Voor mij als erg onregelmatige rijder een nogo. Bovendien begrijp ik van iemand die wel voor verkeersinfo betaald heeft dat de info onbruikbaar niet actueel is;
- Klein puntje, maar wel irritant: tijdens het opstarten hoor je Welkom bij Route 66. De ellende is dat je dat dus ook hoort als je je telefoon op mute hebt staan, even stil R66 checken is er dus niet bij. Ook volume settings worden genegeerd, dat welkom klinkt dus echt op vol volume.

Conclusie:
Heb v8 draaien, maar ben er nog niet over uit of ik het per saldo beter vind dan v7. De interface is stukken prettiger, maar het niet kunnen navigeren direct uit je contactenlijst is weer erg vervelend.

Specs hoofd PC F@H: chelloo.com0xahmol, WCG: chelloocom.xahmol, SETI: chelloo.com~xahmol

Ps. 90:1

quote:
Akkemie schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 01:35:
Ik heb vorige week mijn abo moeten verlengen en me jongste zei dat ik de Nokis N95 8 gig moest nemen.

Heb ik dus gedaan....alleen...ik snap er de ballen van :S

Ik ben maar begonnen bij deel 1 en zo tezien duurt het wel een poosje voor ik door al die delen heen ben.

Voor mij was/is de tel. voor bellen en opgebeld worden, maar dit ding is een minipc merk ik.

Voor mij als leek is het allemaal hiero erg moeilijk te begrijpen....al die abracadabra uitleg...shame.
Maar ik doe me best.
Belangrijkste tip die ik je mee kan geven: houd de menutoets ingedrukt, en je ziet alle openstaande applicaties. 't Schijnt dat veel mensen niet doorhebben dat deze telefoon multitasking kent.

Succes! En vragen mag altijd natuurlijk.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws