Gathering of Tweakers

Quicksearch
hallo,

eindelijk een vervangend toestel van Nokia N95 gehad.
echter, software versie 12.0.0.13 erop...en ik had een toestel met 20.0.16 geloof ik erop.

Ik kan hem NIET updaten want de updater geeft aan dat voor dit model dit de laatste versie is.

Klopt dit? Heb ik misschien een 'ouder' toestel als nieuw gekregen?

quote:
WhoMe schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:39:
hallo,

eindelijk een vervangend toestel van Nokia N95 gehad.
echter, software versie 12.0.0.13 erop...en ik had een toestel met 20.0.16 geloof ik erop.

Ik kan hem NIET updaten want de updater geeft aan dat voor dit model dit de laatste versie is.

Klopt dit? Heb ik misschien een 'ouder' toestel als nieuw gekregen?
Dat is zo'n beetje het meest besproken onderwerp op de 9 delen van dit topic, zoek even op productcode + firmware.

quote:
Megalodon_67 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 20:31:
[...]

Dat is zo'n beetje het meest besproken onderwerp op de 9 delen van dit topic, zoek even op productcode + firmware.
Naja hij vraagt nu of die een oud toestel heeft gehad.. is net even anders...

Het kan, maar denk gewoon ongebruikt toestel met andere productcode... Je zal jouw oude product code dnek ik niet meer kunnen achterhalen, maar genoeg andere te vinden die wel de nieuwste firmware hebben...

Ps. 90:1

quote:
Razor.Timo schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:10:
Hoe sla je eigenlijk SMSjes op op de computer? Ik moet een map definiëren oid maar ik begrijp niet helemaal welke map ik dan moet gebruiken op de telefoon...

Edit: Ah hoeft dus niet met dat sync, kan ook gewoon met content copier :)
Het kan zelfs nog makkelijker: gewoon in de Nokia Phone Browser naar je berichtenmap gaan, en kopiëren en plakken maar.

ok,
ik wil mijn productcode aanpassen om zodoende mijn software naar versie 20 te krijgen.

echter, in de 'handleiding' staat dat dit via NSS moet.....maar WAT is NSS??

quote:
WhoMe schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 08:12:
ok,
ik wil mijn productcode aanpassen om zodoende mijn software naar versie 20 te krijgen.

echter, in de 'handleiding' staat dat dit via NSS moet.....maar WAT is NSS??
Nemesis Service Suite

*plaatje is weg*

pven wijzigde dit bericht 25-07-2008 09:29 (8%)

Canon EOS 350D -|- Canon BG-E3 grip -|- Canon EF-S 18-55 Kitlens -|- Sigma 18-125 DC -|- Sigma 70-300 DG Apo Macro -|- Metz Mecablitz 36AF-4C -|- 2GB Kingston HighSpeed || - Specs -

ok,

alles gedaan en jawel hoor, ik heb nu versie 20 !

supersimpel via *weg*

Zoals al meerdere keren is gemeld willen we geen URLs zien naar dit gebeuren.

pven wijzigde dit bericht 25-07-2008 09:28 (54%)

Weet iemand of er een fijne applicatie si om plaatjes mee te bekijken. De ingebakken viewer, maar ook resco doen alles meteen op 1 hoop, en je bekijkt dus alle plaatjes die op je complete telefoon staan. Erg onlogisch eigenlijk magoed.

iemand tips?

p.s
het mapje op hidden zetten verhaal ken ik.. Das niet wat ik bedoel...

Canon EOS 350D -|- Canon BG-E3 grip -|- Canon EF-S 18-55 Kitlens -|- Sigma 18-125 DC -|- Sigma 70-300 DG Apo Macro -|- Metz Mecablitz 36AF-4C -|- 2GB Kingston HighSpeed || - Specs -

quote:
Damian schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 12:14:
Weet iemand of er een fijne applicatie si om plaatjes mee te bekijken. De ingebakken viewer, maar ook resco doen alles meteen op 1 hoop, en je bekijkt dus alle plaatjes die op je complete telefoon staan. Erg onlogisch eigenlijk magoed.

iemand tips?

p.s
het mapje op hidden zetten verhaal ken ik.. Das niet wat ik bedoel...
Je kan toch albums maken en zo je plaatjes onderverdelen naar eigen wens.
De daad bij het woord gevoegd, ben van Nokia afgestapt. Het klipje waar de geheugenkaart achter verdwijnt is eergister afgebroken en de speling in de slider wordt steeds erger. NSP wil er niks meer aan doen (aan beide zaken niet) omdat de slider al eens eerder vervangen is. Wat een drama. Heb dus een HTC Touch Diamond aangeschaft. Wat een openbaring zeg. Toestel zit wél degelijk in elkaar en beeldscherm is vele malen beter. Nokia kan de sch**t krijgen, ik koop er niet meer wat van. Kijk aan ieder toestel kan wat mankeren, maar dit slaat alles. Notabene een exorbitant hoge prijs voor betaald bij introductie (was een eigen keuze natuurlijk, maar dan verwacht ik wel kwaliteit).

Nokia N95 & TomTom Mobile 6.02 + HP Ipaq 4150 & TomTom Navigator 6.030

quote:
Barfman schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 12:25:
[...]

Je kan toch albums maken en zo je plaatjes onderverdelen naar eigen wens.
Ook extra moeite die eigenlijk niet nodig zou moeten zijn. Ik wil gewoon plaatjes per folder op mijn geheugen kijken :(

quote:
bounzer schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 13:18:
De daad bij het woord gevoegd, ben van Nokia afgestapt. Het klipje waar de geheugenkaart achter verdwijnt is eergister afgebroken en de speling in de slider wordt steeds erger. NSP wil er niks meer aan doen (aan beide zaken niet) omdat de slider al eens eerder vervangen is. Wat een drama. Heb dus een HTC Touch Diamond aangeschaft. Wat een openbaring zeg. Toestel zit wél degelijk in elkaar en beeldscherm is vele malen beter. Nokia kan de sch**t krijgen, ik koop er niet meer wat van. Kijk aan ieder toestel kan wat mankeren, maar dit slaat alles. Notabene een exorbitant hoge prijs voor betaald bij introductie (was een eigen keuze natuurlijk, maar dan verwacht ik wel kwaliteit).
Of de Touch degelijk in elkaar zit zal je pas na verloop van tijd kunnen zeggen, je leest op de diverse fora dat op alle smartphones wel wat aan te merken is. Ik denk dat over een aantal jaar de kwaliteit van al deze apparaten (en natuurlijk ook de software er op) zal verbeteren en tegelijk zal de prijs net zoals bij de laptops is gebeurd dalen.

Ps. 90:1

bounzer, ik hoop dat je binnenkort hier nog eens terugkomt om je ervaringen wilt posten, ik ben nl. benieuwd hoe de overstap van Symbian naar Windows Mobile is.

Reg. datum: 30 december 2003

quote:
De daad bij het woord gevoegd, ben van Nokia afgestapt. ...
Toch wel grappig, ben juist van Windows Mobile overgestapt (terug) naar Nokia. Mijn conclusie was kort door de bocht dat windows een OS voor een PC is, en dat dat toch niet lekker werkt op een mobiel. Vooral het moeten werken met een stylus ipv een toetsenbord voor je vingers vond ik vreselijk. En het vastlopen... , toch een windows eigenschap. Nu zo'n 2 maanden m'n N95 8GB en ben super tevreden.

quote:
Ik vind het je sieren dat je daad bij woord doet hoor, maar je moet wel proberen in te zien dat het van jou een mening is. Want slecht in elkaar geld niet voor iedereen. Dat een NSP niet helpt, ligt niet aan jou of Nokia, maar aan de bewuste NSP. En je kan altijd nog verhaal halen bij degene waar je het hebt aangeschaft... Ook na 1 jaar zijn hun wettelijk eerst aanspreekpunt en een slechte slider, is een niet acceptabele fout na net een jaar. Ze zijn wetteleijk verplicht je te helpen en binnen een redelijke periode. (Beetje mazzel kan je hem nog verkopen ook helemaal intact) En NSP zou alles binnen 2 jaar moeten repareren. En dat clipje kost gen drol en ook makkelijk zelf te vervangen, heeft weinig met nokia te maken, is gewoon een gevoelig ding, zeker als je hem vaak gebruikt. En of die degelijk is kan je inderdaad nu niet zeggen. En de introductie prijs is die voor vele nog steeds waard, want er is nog steeds geen model wat veel beter is, alleen die evennaren. Ik doe er nog wel een jaar mee denk ik, zolang er niks beters komt. En hopelijk ben je na een maand of 2 nog zo te spreken, wat best kan.... En scherm is ook niet te vergelijken he als die vga resolutie heeft, maar met de meeste programmatjes die je download heb je er toch weinig aan, want die zijn vaak niet groter gebowud als voor 320x240 . Maar met video en os bekijken is het super. Ben benieuwd hoe de batterij is.

PS: ik had dan op de PRO gewacht volgende week :P

quote:
De daad bij het woord gevoegd, ben van Nokia afgestapt.
Ga je nou alweer weg?

Gezien de aanschaf van een HTC lijkt het dit keer een serieuze poging te worden, dus bedankt voor je nuttige bijdragen aan dit forum d:)b , en ik hoor ook graag hoe de Diamond bevalt. Maar dan wel over een tijdje als je hem grondig getest hebt.

quote:
Ach, soms kan 1 ervaring met een telefoon doen besluiten om van merk te switchen.
Zelf heb ik de N95 nu ruim een jaar, en heb er weinig tot geen problemen mee gehad. Idd ook een afgebroken geheugenklepje. Echter een nieuwe cover(achterkant) kost bij de NSS ¤8,05, en dan nog ¤1,-- voor het batterij dekseltje. Dus dat vond ik het probleem niet.

Verder heb ik NOOIT vastlopers of iets dergelijks, maar ik heb dan mijn foon ook niet overbeladen met allerlei third party progs.
Probleem is dat veel mensen de N95 zien als een digitaal toestel, MP3 speler en navigatiesysteem. En de kwaliteit van die functie's vergelijken ze met bv een compactcamera, IPOD en TomTom.
Ja, dan kom je idd bedrogen uit.

Wanneer je het toestel gewoon ziet als een telefoon met wat uitgebreide optie's, kan je aan de N95 veel plezier beleven.

En qua speling op de slider, is de N95 ook niet de enigste in zijn segment.

Verder veel plezier natuurlijk met je HTC Touch Diamond, en bedankt voor je "bijna" altijd nuttige bijdrages aan dit topic. ;)

Hmm de slider mag dan slecht zijn (heb er zelf geen last van en heb hem sinds de introductie), maar je moet niet vergeten dat elk merk wel zo wat heeft..

Heb voor de N95 jaren lang Sony Ericssons gehad. Maar ja de W800 en T65 (?) ben ik daar vanaf gestapt, aangezien het besturingsknuppeltje altijd na ongeveer een jaar steeds minder begon te werken. Het lijkt erop dat de producenten weten dat veel mobieltjes max 2 jaar meegaan en daar blijkbaar ook op inspelen.

Maar veel plezier met de HTC. Mijn broer heeft hem ook. leuk toestelletje!

quote:
koentjuh schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 11:13:
Het lijkt erop dat de producenten weten dat veel mobieltjes max 2 jaar meegaan en daar blijkbaar ook op inspelen.
Dat gevoel heb ik ook. Meestal begint na 2 jaar een toestel allerlei mankementen te vertonen.
Ook de prestatie van de accu laat na 2 jaar vaak te wensen over. Vandaar ik ook altijd een 1-jarig abbo neem, om al die ellende voor te zijn.

En een 1 jaar oud, simlockvrij toetsel, verkoopt ook nog erg goed.

quote:
patrickt35 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 22:08:
[...]

Ach, soms kan 1 ervaring met een telefoon doen besluiten om van merk te switchen.
Zelf heb ik de N95 nu ruim een jaar, en heb er weinig tot geen problemen mee gehad. Idd ook een afgebroken geheugenklepje. Echter een nieuwe cover(achterkant) kost bij de NSS ¤8,05, en dan nog ¤1,-- voor het batterij dekseltje. Dus dat vond ik het probleem niet.

Verder heb ik NOOIT vastlopers of iets dergelijks, maar ik heb dan mijn foon ook niet overbeladen met allerlei third party progs.
Probleem is dat veel mensen de N95 zien als een digitaal toestel, MP3 speler en navigatiesysteem. En de kwaliteit van die functie's vergelijken ze met bv een compactcamera, IPOD en TomTom.
Ja, dan kom je idd bedrogen uit.

Wanneer je het toestel gewoon ziet als een telefoon met wat uitgebreide optie's, kan je aan de N95 veel plezier beleven.

En qua speling op de slider, is de N95 ook niet de enigste in zijn segment.

Verder veel plezier natuurlijk met je HTC Touch Diamond, en bedankt voor je "bijna" altijd nuttige bijdrages aan dit topic. ;)
Welke NSS is dat? Of gelden die prijzen voor allemaal? Heb namelijk een paar maanden geleden een batterijklepje gekocht op eBay voor 7 euro oid.

Jules

Vakantie

Is het verstandig om een verzekering te nemen van 6 euro per maand bij mijn toestel? Aangezien ik hier veel verhalen lees over kapotte dingen. Nu ik erover nadenk is dat natuurlijk verstandig eigenlijk. Mensen ervaringen met verzekeringen bij een telefoon (liefst bij de N95)? Ik praat hier over een verzekering van 5,95 bij een 2 jarig Hi abonnement.

| Specs |

quote:
Razor.Timo schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 14:09:
Is het verstandig om een verzekering te nemen van 6 euro per maand bij mijn toestel? Aangezien ik hier veel verhalen lees over kapotte dingen. Nu ik erover nadenk is dat natuurlijk verstandig eigenlijk. Mensen ervaringen met verzekeringen bij een telefoon (liefst bij de N95)? Ik praat hier over een verzekering van 5,95 bij een 2 jarig Hi abonnement.
Onverstandig. De vuistregel is dat je alleen dingen moet verzekeren die je niet zelf kunt vervangen, mochten ze defect raken of verloren gaan. Huizen, inboedel, W.A., duur spul dat je voor werk nodighebt, dat soort zaken. Een defecte N95 kun je vervangen voor een veel goedkoper toestel, waar je ook prima mee kunt bellen. Bovendien is er ook nog een eigen risico bij veel van die verzekeringen. Sowieso heb je twee jaar garantie op je toestel.

Wees gewoon zuinig op je spullen.

Je wilt "Photoshop" voor PHP? Nexime, de foto-extensie!

Is het mogelijk om de icoontjes op de front te veranderen?

http://www.wingsofsilver.eu/images/other/1.jpg

Dus zeg maar het icoontje voor bericht, contacten enz enz? Zoja waarmee kan dat?

CreativeMind wijzigde dit bericht 26-07-2008 18:11 (9%)

quote:
Razor.Timo schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 14:09:
Ook ik zeg nee, die voorwaarden waaronder je verzekert zijn waarschijnlijk niet de voorwaarden waar je je graag voor wilt laten verzekeren.

Dus, my advice.. mocht je het echt nog overwegen, lees eerst de polisvoorwaarden goed door.

Ik heb het ook een tijdje verzekerd (toen nog de 6600), maar vond het eigenlijk waanzin. Je betaalt veel, maar het kwam er op neer dat ik alleen een nieuw toestel zou krijgen als ik hem met een mes op de keel moest afstaan. Of als ie uit de auto gejat wordt, dan moet je dashboardkastje op slot hebben gezeten en dan zowel braakschade aan het dashboardkastje en je auto hebben.

Plat gezegd: geldklopperij.
quote:
CreativeMind schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 18:08:
Is het mogelijk om de icoontjes op de front te veranderen?

[afbeelding]

Dus zeg maar het icoontje voor bericht, contacten enz enz? Zoja waarmee kan dat?
Gewoon een custom theme maken met custom icons? :)

"The nice thing about standards is that there are so many of them to choose from."

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws