Het Samsung SGH-U900 SOUL Topic
Gerelateerde producten
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 19 20 21 22 last
Reageer Nieuw Topicik zat te denken aan secondelijm ertussen smeren met een mesje. maar zie er tegenop.quote:Dodgy_Bob schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 06:57:
en heb je er iets aan kunnen doen? Ik irriteer me er mateloos aan, maar ik heb in de winkel twee toestellen uitgepakt en beide hadden het ook, nieuw uit de verpakking
[sig]
Reg. datum: 09 november 1999
totaal geen last van zelf. Standaard diamond pack versie. Nu Dik 2 maanden in bezit.
Zou ik nooit aan beginnen, dan kan je dus mooi fluiten naar je garantie...quote:MrJayMan schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 21:48:
[...]
ik zat te denken aan secondelijm ertussen smeren met een mesje. maar zie er tegenop.
Reg. datum: 06 januari 2007
Ik zit er ook aan te denken om deze telefoon te kopen, maar ik zit toch nog met een paar vraagjes.
1. In deze review zeggen ze dat het scherm erg krasgevoelig is. Hebben jullie die ervaring ook? Dus als je de telefoon gewoon netjes gebruikt zonder screenprotector ofzo en er niet mee loopt te gooien dat er geen krassen op het scherm komen?
2. De accuduur schijnt ook niet erg hoog te zijn. Er staat hier maar een ervaring op en dat is dat ie binnen 3 dagen leeg is bij normaal gebruik. Hebben meer mensen deze ervaring?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
1. In deze review zeggen ze dat het scherm erg krasgevoelig is. Hebben jullie die ervaring ook? Dus als je de telefoon gewoon netjes gebruikt zonder screenprotector ofzo en er niet mee loopt te gooien dat er geen krassen op het scherm komen?
2. De accuduur schijnt ook niet erg hoog te zijn. Er staat hier maar een ervaring op en dat is dat ie binnen 3 dagen leeg is bij normaal gebruik. Hebben meer mensen deze ervaring?
AMD1800 wijzigde dit bericht 04-08-2008 22:29 (6%)
1: ja snel krasjes. Aan te raden om scherm te beschermen met een film laagje.quote:AMD1800 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 22:28:
Ik zit er ook aan te denken om deze telefoon te kopen, maar ik zit toch nog met een paar vraagjes.
[...]
2: ja met name wanneer je belt dmv blue tooth in de auto. Aparte auto adapter is aan te raden. Die was overigens bij ThePhoneHouse niet leverbaar. Uiteindelijk bij de t-mobile store car adapter gehaald voor ander type samsung maar het past en werkt goed.
[sig]
Reg. datum: 03 mei 2008
Hoi E-VOW, enorm bedankt om de "unbranded" firmware op rapidshare te zetten met de handleiding!!
Ik ga zelf nog even wachten met het flashen, dus ik hoor graag jullie bevindingen over deze firmware
Merk je enig verschil in de interface? is het openen van SMS-berichten nog steeds aan de trage kant?
Werkt de camera nog even goed met die firmware ?
En kan je nog games installeren via BitPim?
Alvast bedankt!
Ik ga zelf nog even wachten met het flashen, dus ik hoor graag jullie bevindingen over deze firmware
Merk je enig verschil in de interface? is het openen van SMS-berichten nog steeds aan de trage kant?
Alvast bedankt!
1. Nog geen problemen mee gehad, als je hem netjes gebruikt geen krassen.quote:AMD1800 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 22:28:
2. Accuduur is bij mij 3/4 dagen bij 3/4 maal per dag smse en keer ~5 min bellen.
al 2x een mail gestuurd, 0 reacties...quote:
Reg. datum: 04 februari 2002
Reg. datum: 04 februari 2002
Mijn batterij duur van de soul is anders behoorlijk goed. Kanttekening is hierbij dat bluetooth wel uit staat. Maar 7 dagen is geen uitzondering op een volle accu.
Ik heb trouwens nu wel ook het probleem dat mijn inbox van sms vol is (na 215 berichten al). Ik vind dit wel tamelijk snel dus hoop de smsjes nu te kunnen opslaan op me geheugen kaart, maar ik kan alleen niet uit vinden hoe. Weet iemand dat?
Ik heb trouwens nu wel ook het probleem dat mijn inbox van sms vol is (na 215 berichten al). Ik vind dit wel tamelijk snel dus hoop de smsjes nu te kunnen opslaan op me geheugen kaart, maar ik kan alleen niet uit vinden hoe. Weet iemand dat?
Don't fuck with me!
Reg. datum: 15 mei 2008
Reg. datum: 15 mei 2008
mijn bevindingen zijn goed.quote:MIVEC schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:42:
Hoi E-VOW, enorm bedankt om de "unbranded" firmware op rapidshare te zetten met de handleiding!!![]()
Ik ga zelf nog even wachten met het flashen, dus ik hoor graag jullie bevindingen over deze firmware![]()
Alvast bedankt!
nog geen problemen ondervonden
interface blijft hetzelfde. camera hetzelfde.
alleen de i (als die er staat)verdwijnt uit het touch gedeelte en word een menu button.
heb je een branded telefoon, dus alles aangepast aan je provider dan zal dit allemaal verdwijnen en krijg je er de standaard "kale" menu's voor terug.
let wel op, alles wat er op telefoon opgeslagen staat zul je kwijtraken, dus maak eerst een backup van balangrijke bestanden
succes met flashen.
zover ik weet werkt bitpim nog wel.
een aantal berichten terug heb ik een andere manier beschreven voor de javagames. via wap
heb je een onbeperkt internet pakket is dit een aanrader
E-VOW wijzigde dit bericht 06-08-2008 18:27 (8%)
Dat is best lang. Wat doe je dan allemaal met je telefoon en hoe lang verricht je die handelingen?quote:Craytahar schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:25:
Mijn batterij duur van de soul is anders behoorlijk goed. Kanttekening is hierbij dat bluetooth wel uit staat. Maar 7 dagen is geen uitzondering op een volle accu.
[..]
Verder iedereen bedankt voor jullie reacties.
Reg. datum: 08 augustus 2008
Reg. datum: 08 augustus 2008
Same here, ik kan er niet uit komen!quote:Craytahar schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:25:
Waar kan ik dat instellen?
Reg. datum: 10 augustus 2008
Reg. datum: 10 augustus 2008
E-VOW, bedankt voor je firmware! Met succes geflashed en ben van die verschrikkelijke T-mobile firmware af. 
Alles werkt nog net zo goed als voorheen.
Alles werkt nog net zo goed als voorheen.
Bull72 wijzigde dit bericht 10-08-2008 11:18 (15%)
Reg. datum: 07 december 2004
Wow, hallo!
Hoe kan ik deze gsm nu gemist hebben bij m'n roundup op zoek naar een nieuw apparaat. (ok, eigen fout, ik had bij voorbaat samsung al uitgesloten
) Toch heb ik op gsmarena.com nog eens bij samsung rondgekeken, en daar viel deze telefoon mij op.
De reden dat ik samsung al had uitgesloten, is omdat ik geen vertrouwen had ik 'sliders'. Na een gesprekje met een gsm shop verantwoordelijk waarbij ik hem vroeg naar uitvalpercentage bij sliders (of mechanische problemen) ben ik echter gerustgesteld. Hij wist mij te zeggen dat de meeste sliders die binnenkomen ter garantie dat NIET zijn omwille van de slidermechaniek zelf. Dus vandaar mijn vernieuwde interesse in samsung
Daarnaast heb ik via vrienden wat ervaring opgedaan met D en E sliders (D900 enz...) en vond ze té plasticky en niet echt mooi, waardoor ik ook in eerste instantie samsung niet meenam in m'n opties.
Dit is echter van een totaal ander kaliber zeg! De review bij gsmarena is laaiend enthousiast, met nauwelijks minpunten die naam waardig. Waar ze het meest over vielen is de QVGA video recording, maar dat is net wat mij het minste interesseert
En nagenoeg alle phones doen het zo (SE, ...)
Voor een feature phone is dit blijkbaar een erg compleet apparaat.
Ze vergelijken de camera met de camera van een N95, en vinden ze nagenoeg gelijk presteren!

En dan dit: in phonehouse en belcompany kost dit ding >400 euro. (ik ben belg, dus simlockvrij only), wat natuurlijk overdreven is, ik wil niet in de prijsklasse gaan. Maar hier: telecomlink.nl slechts 250 euro!
Dit is goedkoepr dan m'n vorige '1st choice' (SE K850i) De site heeft prima userreviews in de shopreview, ziet er erg professioneel en gelikt uit, goede voorwaarden, keurmerk op de site...
Onder rembours heb ik weinig risico, dus misschien koop ik het wel zo!
Ander voordeel van een slider is dat bij een klein en licht formaat toch nog grote en comfortabele toetsen kunnen gebruikt worden. De interactieve controls zien er ook geweldig uit zeg! (voor een feature phone dan toch) met de veranderende icoontjes...
Nadeel(tje) (zo op het eerste zicht): de icoontjes van samsung zien er wel vrij saai uit en zijn allemaal in dezelfde kleur, daar waar nokia en SE toch moeite doen voor stijlvolle, grafische, gemakkelijk te herkennen iconen in het hoofdmenu. Kan dit aangepast worden?
De G600 lijkt mij ook een optie, helaas geen 3G support, maar daar kan ik eventueel wel mee leven. Ik zal m'n blikveld in elk geval verbreden voorbij SE
(en ja, het lijkt overdreven hoe ik een telefoon kies, maar ik ga voor duurzaamheid en een lang gebruik, ik wil niet zoals de meeste onder jullie elk jaar een andere gsm kopen)
Hoe kan ik deze gsm nu gemist hebben bij m'n roundup op zoek naar een nieuw apparaat. (ok, eigen fout, ik had bij voorbaat samsung al uitgesloten
De reden dat ik samsung al had uitgesloten, is omdat ik geen vertrouwen had ik 'sliders'. Na een gesprekje met een gsm shop verantwoordelijk waarbij ik hem vroeg naar uitvalpercentage bij sliders (of mechanische problemen) ben ik echter gerustgesteld. Hij wist mij te zeggen dat de meeste sliders die binnenkomen ter garantie dat NIET zijn omwille van de slidermechaniek zelf. Dus vandaar mijn vernieuwde interesse in samsung
Daarnaast heb ik via vrienden wat ervaring opgedaan met D en E sliders (D900 enz...) en vond ze té plasticky en niet echt mooi, waardoor ik ook in eerste instantie samsung niet meenam in m'n opties.
Dit is echter van een totaal ander kaliber zeg! De review bij gsmarena is laaiend enthousiast, met nauwelijks minpunten die naam waardig. Waar ze het meest over vielen is de QVGA video recording, maar dat is net wat mij het minste interesseert
Voor een feature phone is dit blijkbaar een erg compleet apparaat.
Ze vergelijken de camera met de camera van een N95, en vinden ze nagenoeg gelijk presteren!
quote:The results showed that Samsung U900 Soul's camera was really up to the task, producing better pictures than the N95 8GB on most occasions. Samsung U900 showed lower noise levels, more precise exposure metering and better in-camera processing.
Het heeft ook alles wat ik van m'n nieuwe gsm verwacht:quote:Samsung U900 Soul is quite a capable performer and the sleek looks are a well appreciated bonus. Having spent that extra time with it, we can still testify that the first impression holds. The Soul does have its issues here and there, which just couldn't have escaped the scrutiny of a detailed review. But hey, we won't be the one to cast the first stone. So, if you can put up with the small-capacity battery and the handicapped web browser, Samsung U900 Soul can just be your next favorite handset. Even at this pre-release stage, the U900 has a camera capable of remarkable picture quality. You can also enjoy the texting-friendly keypad.
The touchpad of Samsung U900 Soul is not as capable as the InteractPad of LG KF600 but it was never meant to be. The Soul is supposed to impress with overall performance rather than one-of-a-kind functionality and it does the job, big time. With the release date just around the corner (14th April), all we're waiting for is the price tag. It's what stands between promising and bestseller.
- bouwkwaliteit: Veel metaal gebruikt, een aangename verademing tov de vaak 'krakende' plastics tegenwoordig
- goede camera
- 3G
- minstens 2.2" met videoplayback mogelijkheden
En dan dit: in phonehouse en belcompany kost dit ding >400 euro. (ik ben belg, dus simlockvrij only), wat natuurlijk overdreven is, ik wil niet in de prijsklasse gaan. Maar hier: telecomlink.nl slechts 250 euro!
Onder rembours heb ik weinig risico, dus misschien koop ik het wel zo!
Ander voordeel van een slider is dat bij een klein en licht formaat toch nog grote en comfortabele toetsen kunnen gebruikt worden. De interactieve controls zien er ook geweldig uit zeg! (voor een feature phone dan toch) met de veranderende icoontjes...
Nadeel(tje) (zo op het eerste zicht): de icoontjes van samsung zien er wel vrij saai uit en zijn allemaal in dezelfde kleur, daar waar nokia en SE toch moeite doen voor stijlvolle, grafische, gemakkelijk te herkennen iconen in het hoofdmenu. Kan dit aangepast worden?
De G600 lijkt mij ook een optie, helaas geen 3G support, maar daar kan ik eventueel wel mee leven. Ik zal m'n blikveld in elk geval verbreden voorbij SE
Reg. datum: 25 mei 2008
Reg. datum: 25 mei 2008
Wie kan mij helpen??? Ik heb sinds vorige week ook een soul, ik heb alleen problemen met het afspelen van filmpjes. Ik kan alleen filmpjes afspelen die ik met mijn eigen toestel heb gemaakt. Maar andere filmpjes niet. ik krijg dan (ongeacht mp4 of 3gp) de melding ''niet ondersteunde reslolutie'' ik ben al met een converteerprogramma bezig geweest, en wat blijkt. Hij speelt alleen bestanden af die 320x240 (en kleiner) zijn. Zelfs filmpjes van mijn oude x820 kunnen niet bekeken worden. Ik heb samsung hier al over gesproken, die hadden hier nog niet van gehoord, en adviseerde me er nieuwe software op het toestel te laten zetten bij een samsung service punt. Omdat ik het toestel nog maar een paar dagen heb ben ik terug naar de winkel (primafoon) gegaan om het toestel omte ruilen, ik kreeg zonder moeite een nieuwe mee. Maar wat blijkt............ deze heeft precies het zelfde.
Vrij irritant dus... ik kan geen enkel filmpje bekijken die een ander formaat heeft dat 320x240(of kleiner) Mateloos irritant dus, want de meeste filmpjes in omloop zijn dat dus wel.....
Wie weet een oplossing voor dit probleem ??? Nog meer mensen die dit hebben?????????
Vrij irritant dus... ik kan geen enkel filmpje bekijken die een ander formaat heeft dat 320x240(of kleiner) Mateloos irritant dus, want de meeste filmpjes in omloop zijn dat dus wel.....
Wie weet een oplossing voor dit probleem ??? Nog meer mensen die dit hebben?????????
Aangezien mijn N73 steeds uitvalt moet ik een andere telefoon kiezen.
De U900 heeft mijn voorkeur, ook gezien de prijs (¤250).
Ik ben de leeftijd inmiddels gepasseerd dat ik perse een splinternieuw toestel wil.
Nou lees ik hier dat de Nederlandse versie een 'diamond pack' is.
Daarop heb ik met een webshop ge-e-mailed, waar ik het toestel wil gaan bestellen, of het model dat zij leveren uit Nederland komt. Als antwoord: Het toestel is afkomstig uit Duitsland. Menu in het toestel is wel origineel Nederlandstalig. Handleiding wijkt dus alleen af. Het toestel heeft volledige garantie hier in NL. Wat kan, buiten de handleiding om, een probleem zijn met een toestel uit Duitsland? Of is dat juist geen probleem?
Ik ben de leeftijd inmiddels gepasseerd dat ik perse een splinternieuw toestel wil.
Nou lees ik hier dat de Nederlandse versie een 'diamond pack' is.
Daarop heb ik met een webshop ge-e-mailed, waar ik het toestel wil gaan bestellen, of het model dat zij leveren uit Nederland komt. Als antwoord: Het toestel is afkomstig uit Duitsland. Menu in het toestel is wel origineel Nederlandstalig. Handleiding wijkt dus alleen af. Het toestel heeft volledige garantie hier in NL. Wat kan, buiten de handleiding om, een probleem zijn met een toestel uit Duitsland? Of is dat juist geen probleem?
Kijk, dat begrijp ik nu niet. Ik zie dit toestel ook simlockvrij bij telecomlink.nl aan 250 euro staan. De belgische prijzen:quote:JostR. schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 08:57:
Aangezien mijn N73 steeds uitvalt moet ik een andere telefoon kiezen.
- bij mobistar winkel: 489 euro,
- bij phonehouse: 449 en
- belcompany: 444 euro.
Ook allemaal simlockvrij natuurlijk.
Ze positioneren die phone hier in BE echt als een fashion phone, maar voor dat geld koop je bijna een touch diamond (niet dat ik mezelf nu wel pijnigen met windows mobile, maar je begrijpt m'n punt wel
Het ís ook een fashion phone, want die contextgevoelige, touchsensor keypad is wel vrij cool en gebruiksvriendelijk, het moet gezegd.
Ik heb echt veel zin om die U900 te bestellen (zeker gezien het prijsverschil) en telecomlink adverteert 'em ook als simlockvrij, dus ik loop normaalgezien geen enkel risico... Maar toch, vanuit mijn standpunt is het zo een waanzinning onwaarschijnlijke prijs. Nochtans heeft telecomlink een goede feedback in de shopsurvey. Misschien maar onder rembours proberen.
Zoals gezegd een prachtige gsm: N95 fotokwaliteit, snel OS en snelle interface (dat doet samsung tegenwoordig wel aardig, de G600 is ook al echt snel), behuizing grotendeels uit metaal (duurzaamheid). 3G.
Zelf heb ik m'n eisen duidelijk afgelijnd (en overbodige eisen laten vallen). Ik kom nu tot:
- goede camera
- goede behuizing
- videoplayerfunctie
- (3G, maar hoeft niet)
alvi wijzigde dit bericht 19-08-2008 23:19 (10%)
Telecomlink is inderaad goedkoop, maar niet de enige die hem voor onder de ¤275 aanbied. Mocht je het niet vertrouwen zijn er altijd nog andere aanbieders. Wel is telecomlink de goedkoopste, ik wil de mijne daar ook gaan bestellen.quote:alvi schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:17:
[...]
Kijk, dat begrijp ik nu niet. Ik zie dit toestel ook simlockvrij bij telecomlink.nl aan 250 euro staan. De belgische prijzen:
- bij mobistar winkel: 489 euro,
- bij phonehouse: 449 en
- belcompany: 444 euro.
![]()
![]()
Ook allemaal simlockvrij natuurlijk.
Moraal van het verhaal: De prijs is niet dusdanig goedkoop/vreemd dat je moet gaan wantrouwen!
Bedenk wel dat aanbieders van abonnementen een bepaalde winstmarge hebben. Die marge lopen ze mis wanneer ze de telefoon simlockvrij verkopen. Dat willen ze dus compenseren/voorkomen door de telefoons zonder simlock zo duur te maken.
JostR. wijzigde dit bericht 20-08-2008 14:39 (13%)
Reden: aanvulling
Heb hem nou een week of 4. Nou begint bij het trillen van de telefoon bij dichtgeplakte stand te klapperen dit klinkt zeer irritant. Daarbij gaat de linkerkant kraken (als je er op drukt) bij dicht blijven van de telefoon. Ik ga er mee terug naar de winkel.
Gewoon niet accepteren natuurlijk, gewoon een goed toestel eisen!quote:Dodgy_Bob schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 18:05:
Hallo,
Ik heb sinds een week mijn u900/soul en mij viel op dat het frontje, vlak onder het display een beetje bol ging staan. Ik heb dit bij een kpn servicesenter gemeld en kreeg gelijk een nieuwe mee. Nu heb ik deze net een dag en staat het frontje weer bol.
Hier is een artikel waar wat goede foto's staan van dit probleem.
http://www.mobilecowboys.nl/mwc/6776
Zijn er hier meer mensen die dit hebben? of heb ik misschien toevallig twee foute toestellen te pakken?
Dan laten ze maar een paar andere komen, is toch te gek voor woorden.
Je krijgt ze niet gratis!
Reg. datum: 21 augustus 2008
Reg. datum: 21 augustus 2008
Hallo,
Ik heb sinds een paar dagen mijn Soul, heel blij mee!
Maar nou vroeg ik me af, heeft deze telefoon nou echt niet de zaklamp-functie zoals mijn vorige samsungs? Dat je zegmaar de flitser permanent aan kan zetten? Iemand enig idee? Alvast bedankt!
Groetjes!
Ik heb sinds een paar dagen mijn Soul, heel blij mee!
Maar nou vroeg ik me af, heeft deze telefoon nou echt niet de zaklamp-functie zoals mijn vorige samsungs? Dat je zegmaar de flitser permanent aan kan zetten? Iemand enig idee? Alvast bedankt!
Groetjes!
in video-opname-modus kan je het xenonlampje continu laten branden.quote:Maret schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 20:41:
[...] heeft deze telefoon nou echt niet de zaklamp-functie zoals mijn vorige samsungs? Dat je zegmaar de flitser permanent aan kan zetten? Iemand enig idee? Alvast bedankt!
Groetjes!
[sig]
Bedankt voor de tips E-VOW! Weet je soms ook of het flashen je toegevoegde woorden in de T9-woordenboek allemaal wist?
Ik zoek iets dat de volledige T9-woordenboek kan resetten naar fabrieksinstellingen
Als jullie nog handige shortcuts of andere tips kennen voor de Soul, lees ik die graag!!
Twee shortcuts die jullie waarschijnlijk al kenden:
Als je in een nieuw bericht de hekjestoets (spatie) ingedrukt houdt, krijg je de symbool-stand.
Als je in woord- en lettermodus een cijfer ingedrukt houd, krijg je na een paar seconden het cijfer dat je gedrukt hebt.
Ik zoek iets dat de volledige T9-woordenboek kan resetten naar fabrieksinstellingen
Als jullie nog handige shortcuts of andere tips kennen voor de Soul, lees ik die graag!!
Twee shortcuts die jullie waarschijnlijk al kenden:
Als je in een nieuw bericht de hekjestoets (spatie) ingedrukt houdt, krijg je de symbool-stand.
Als je in woord- en lettermodus een cijfer ingedrukt houd, krijg je na een paar seconden het cijfer dat je gedrukt hebt.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 19 20 21 22 last