Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
FrE911 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 04:06:
Sapphire Videokaart PCI-e Radeon HD3870 512MB 2xDVI/HDCP

PowerColor Videokaart PCI-e Radeon HD3870 PCS 512MB 2xDVI/HDCP

Welke zouden jullie kiezen? De powercolor is 4 euro duurder maar heeft wel een betere koeler blijkbaar.
Houd er rekening mee dat als de Powercolor een Xerotherm cooler heeft dat deze kwa rpm niet in te stellen is en dat deze altijd op 100% draait. De pcb heeft dan ook maar 2 fan pennetjes, dus een andere fan met rpm regeling is er dan ook niet op aan te sluiten.

E4400 @ 2808Mhz - Asrock Conroe865PE - G.Skill F1-3200PHU2-2GBZX - Sapphire 1650Pro AGP DDR3 256mb - Tagan Easycon 530W

...

lredev wijzigde dit bericht 08-04-2008 11:38 (92%)
Reden: overbodig geirriteerd :P

[specs] E8200 @ 3.4GHz <br> HTPC: [specs]

quote:
Mickroz schreef op maandag 07 april 2008 @ 14:06:
anders kan je toch ook de waardes overnemen van die fan fix bios en dan je eigen bios aanpassen met die waardes of niet?
Het kan wel, maar wat denk je zelf. Dat is juist dan geen officele bios meer oftewel je garantie vervalt wanneer het ontdekken

Press Play On Tape

Zolang je een backup maakt van je originele BIOS, is er niks aan de hand.

"Idioten willen orde, genieën beheersen de chaos." What the Pulse?! Spread the Firefox!

three chears for tiranny...

Ik heb de 3870 Ultimate (passief dus) van Sapphire nu 4 dagen in huis, vanavond even een avondje gehaktdag met CoD4. Wat wel een aardige inwijding van de kaart is. Wat mij opvalt is dat de kaart nog aardig koel blijft, idle is hij 33 graden en stressed hoop ik strakjes achter te komen, zal GPU-Z monitoren.

Wel ben ik op dit moment nog niet overtuigd van de performance-verbetering t.o.v. mijn X1900XT 512 MB.

Ik draai op dit moment XP SP2 32 bit, maar dit weekend is mijn mobo weer terug van RMA waardoor ik weer Vista SP1 64 bit kan gaan draaien.

System specs:
AMD X2 6000+
4 * 1 GB PC5400 Corsair DDRII
M2N-VM-DVI / M2N32SLI-Deluxe (komt terug van RMA)
2 * 250 GB 16 MB Cache Western Digital
2 * 500 GB 16 MB Cache Western Digital

In een chieftec bigtower kast met 2 * 92mm fan's gericht op de 3870

waar een sar is,is een Baco

quote:
loewie-643- schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:52:
Ik heb de 3870 Ultimate (passief dus) van Sapphire nu 4 dagen in huis,
Die krijg ik als het goe dis ook deze week :P zal voor mij wel een verbetering zijn tov de x800xl :P

http://mrsar.kicks-ass.net:5000

quote:
mrsar schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 14:08:
[...]

Die krijg ik als het goe dis ook deze week :P zal voor mij wel een verbetering zijn tov de x800xl :P
Ik vind het op zich wel een fijne kaart daar niet van, wel zijn de bijgeleverde extra's een beetje mager.

Kartonnen doosje, met daarin dvi -> subd en dvi ->hdmi, driver cd, 3dmark 200x en cyberlink powerdvd. en een pci-e verloopstekkertje. Plus een casebadge maar verder geen game of whatsoever..

Achja.. ik ben blij voor je.. en benieuwd naar je bevindingen :)

quote:
THE_FIREFOX schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:23:
[...]

Het kan wel, maar wat denk je zelf. Dat is juist dan geen officele bios meer oftewel je garantie vervalt wanneer het ontdekken
owh ok, op die manier, weer wat geleerd, dacht dat het zou zijn omdat er dan een bios van sapphire inzit dat het geen goede bios zou zijn vandaar :D

Heb die sapphire hd3870 maar besteld,hopelijk is dit wel die met de reference fan, anders gaat ie gewoon weer terug :P

Press Play On Tape

Dat hangt van het merk af. Bijvoorbeeld ASUS en Gigabyte gooien wel games in hun bundels, maar daar betaal je dan ook (extra) voor.

"Idioten willen orde, genieën beheersen de chaos." What the Pulse?! Spread the Firefox!

gameh

En zoveel heb je ook niet aan die games... kreeg bij m'n asus company of heroes... maar is nog nooit m'n pc in geweest (tenzij er bij een kaart echt een game zit die je graag wilt natuurlijk :p). bovendien zijn drivers te downloaden.

Zie het nut niet echt in van al die extra's.

Specs! | e6750 @ 3720mhz | MSI p35 platinum | 4gb OCZ platinum 930mhz | 2 x Asus EAH3870 512MB | X-fi Xtrememusic | 500gb | Antec Nine-Hundred | Nokia N82 | Samsung 40" M86B

quote:
loewie-643- schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:52:
Ik heb de 3870 Ultimate (passief dus) van Sapphire nu 4 dagen in huis, vanavond even een avondje gehaktdag met CoD4. Wat wel een aardige inwijding van de kaart is. Wat mij opvalt is dat de kaart nog aardig koel blijft, idle is hij 33 graden en stressed hoop ik strakjes achter te komen, zal GPU-Z monitoren.

Wel ben ik op dit moment nog niet overtuigd van de performance-verbetering t.o.v. mijn X1900XT 512 MB.

Ik draai op dit moment XP SP2 32 bit, maar dit weekend is mijn mobo weer terug van RMA waardoor ik weer Vista SP1 64 bit kan gaan draaien.

System specs:
AMD X2 6000+
4 * 1 GB PC5400 Corsair DDRII
M2N-VM-DVI / M2N32SLI-Deluxe (komt terug van RMA)
2 * 250 GB 16 MB Cache Western Digital
2 * 500 GB 16 MB Cache Western Digital

In een chieftec bigtower kast met 2 * 92mm fan's gericht op de 3870
Probeer eens 3dmark 2006; deze zou toch een flinke verbetering tov je 1900xt moeten geven.
En natuurlijk Crysis. Ik draai die op mijn overgeklokte 3850 onder xp met bijna alles op high tussen de 30 en 40 fps.(op 1280x1024 zonder AA) Moet ook veel beter gaan dan je 1900xt

Ben ik weer, zoals eerder deze avond gezegd zou ik even kijken hoe mijn nieuw 3870 Ulimate zich houd als ik de hele avond CoD4 heb gespeeld.

Aanschouw de screens:
CPU-Z CPU
http://home.hccnet.nl/fam.hollanders/cpu-z-cpu.jpg
CPU-Z Memory
http://home.hccnet.nl/fam.hollanders/cpu-z-mem.jpg
CPU-Z SPD
http://home.hccnet.nl/fam.hollanders/cpu-z-spd.jpg

GPU-Z Graphics Card
http://home.hccnet.nl/fam.hollanders/gpu-graphics%20card.jpg
GPU-Z Sensors
http://home.hccnet.nl/fam.hollanders/gpu-sensors.jpg

Speedfan
http://home.hccnet.nl/fam.hollanders/speedfan.jpg

En zo hangt ie erbij:
http://home.hccnet.nl/fam.hollanders/IMG_1585.JPG

http://home.hccnet.nl/fam.hollanders/IMG_1586.JPG

http://home.hccnet.nl/fam.hollanders/IMG_1588.JPG

Met "actieve koeling" van twee 92mm fans in de zijkant van mijn Chieftec Bigtower
http://home.hccnet.nl/fam.hollanders/IMG_1589.JPG

Nu ga ik het lawaai een beetje proberen te temmen wat dan weer mooi aansluit bij: [Geluid] Het stille PC topic deel IV

Al met al gezien de temperaturen, overweeg ik zeer zeker de grens te gaan opzoeken van wat mogelijk is met deze kaart!

loewie-643- wijzigde dit bericht 08-04-2008 22:50 (5%)

gameh

quote:
PaulDune schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 22:35:
[...]

Probeer eens 3dmark 2006; deze zou toch een flinke verbetering tov je 1900xt moeten geven.
En natuurlijk Crysis. Ik draai die op mijn overgeklokte 3850 onder xp met bijna alles op high tussen de 30 en 40 fps.(op 1280x1024 zonder AA) Moet ook veel beter gaan dan je 1900xt
en wat is bijna alles op high dan? Of beter gezegd, wat heb je niet op high staan?
Want ik draai met mijn 3870CF wel alles op high, maar dat loopt pas echt lekker soepel op 1024x768. 1280x1024 is al net iets te laggy in mijn ogen. (heb nog geen fps metingen gedaan, maar het gaat me meer om hoe het voelt/speelt)
aa ook uit btw.
/edit
wel icm vista/dx10

blapje wijzigde dit bericht 09-04-2008 01:00 (3%)

Specs! | e6750 @ 3720mhz | MSI p35 platinum | 4gb OCZ platinum 930mhz | 2 x Asus EAH3870 512MB | X-fi Xtrememusic | 500gb | Antec Nine-Hundred | Nokia N82 | Samsung 40" M86B

quote:
blapje schreef op woensdag 09 april 2008 @ 00:59:
[...]

en wat is bijna alles op high dan? Of beter gezegd, wat heb je niet op high staan?
Want ik draai met mijn 3870CF wel alles op high, maar dat loopt pas echt lekker soepel op 1024x768. 1280x1024 is al net iets te laggy in mijn ogen. (heb nog geen fps metingen gedaan, maar het gaat me meer om hoe het voelt/speelt)
aa ook uit btw.
/edit
wel icm vista/dx10
Ik heb alles op high, behalve shadows (medium) en sound quality (medium). Motion blur heb ik wat lager gezet, omdat ik dat effect hinderlijk vind.
En het spel speelt naar mijn gevoel lekker soepel...
Hier even de gpu bench:
Play Time: 55.10s, Average FPS: 36.29
Min FPS: 15.04 at frame 138, Max FPS: 42.62 at frame 1006

Die drop naar 15 fps is zo kort dat je die niet merkt. in het spel merk ik geen stotters op. (behalve effe in het begin, als je net in een nieuw level zit, maar dit gaat dan ook gepaard met HDD activiteit)
Het zal wel aan dx10 liggen, met zo'n setup moet het toch ook soepel gaan...

PaulDune wijzigde dit bericht 09-04-2008 10:07 (3%)

Maarja CF heeft niet echt toegevoegde waarde in Crysis begreep ik, en daarbij komt DX10 en je hebt alles op high. En de ene vind 25fps al lekker spelen de ander 35 pas dat verscheeld per persoon.

gameh

mmm true, maar dacht dat cf wel werkte in crysis inmiddels... ik merkte iig wel duidelijk verschil toen ik er nog een kaart bijzette...
Hoe doen jullie die benches met farcry? zal het ook eens proberen...

Ik heb hier een Club3D HD3870 X2 en een OCZ StealthXStream voeding. Nou heeft die voeding een 8 pin connector (6 + 2) maar om de een of andere reden werkt dit niet en krijg ik geen overdrive. Nou weet ik niet of dit aan de kaart ligt of aan de voeding. Zou ik een adaptertje kunnen bestellen om 1 van de twee uit te sluiten? ik dacht aan iets als dit:

http://cgi.ebay.com/4pin-...ViewItem#ebayphotohosting

Zou dit werken? Andere suggesties zijn welkom.

Kan maar de laatste twee zijn allebei enkel ground dus ze met elkaar verbinden zou voldoende moeten zijn.

De twee pinnetjes van de videokaart met elkaar verbinden bedoel je?

FFS
Reg. datum: 10 november 2001

Sapphire HD3870 hier, sinds vorig weekend.

De kaart valt me eigenlijk nogal tegen. Tuurlijk, hij is lekker snel in vergelijking met de 8600GT die ik hiervoor heb opgeblazen, maar de kwaliteit is gewoon zwaar pet in vergelijking met de vorige ATi kaart die ik had (Sapphire 9800 Pro). In multimonitor blinkt de kaart uit in het systeem op te hangen als je ook maar iets doet waar je 2 schermen voor hebt aangeschaft, zoals bijvoorbeeld twee dingen tegelijk willen doen.
Filmpje in BSPlayer van het ene naar het andere scherm slepen of resizen? Crash.
Stukje vliegen in FSX in windowed mode terwijl je op het andere scherm even van MP3 wilt wisselen of een mailtje beantwoordt? Crash.
In FSX windowed schakelen van spot view of VC naar 2D cockpit? Crash

Verder zie ik in COD4, TF2 en CS een berg distortions en artifacts waar ik depressief van wordt.

Het wordt beter als ik met Rivatuner de fan continu op 85% zet, maar zelfs dan blijven de crashes in multimonitor. Ik ga nog wat andere (oudere) drivers proberen, maar als het probleem er dan in blijft ga ik mijn geld terughalen. Kom op zeg.

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Press Play On Tape

Heb je wel een clean-windows-install gedaan?

@Tsuru: jij geeft wel heel erg snel die kaart de schuld van crashes, zonder dat je ook maar wat probeert om het probleem aan te pakken.
Wie zegt dat het de kaart is en niet een combinatie van andere factoren (drivers etc.)? Wie weet heeft die kaart gewoon een fabricagefout? Probeer eerst eens een clean Windows install (ja ja, dat kost even wat moeite en tijd) voordat je die kaart loopt te bashen.

98% of the population is asleep. The other 2% are staring around in complete amazement, abject terror, or both

FFS
Reg. datum: 10 november 2001

Sinds wanneer moet iedereen zijn hele systeem omgooien voor alleen een nieuwe graphicskaart? Is het zo raar dat als ik nog nooit eerder echt een probleem heb gehad met wat voor kaart dan ook (zonder windows opnieuw te installeren), ik deze kaart een butkaart vind als ik opeens van alles moet gaan uithalen om het een beetje normaal te laten lopen?

Als het enige dat verandert is aan een systeem de graphicskaart is en hij daarna en alleen daarna opeens spontaan gaat crashen hoe kan het dan niet aan die kaart of de drivers van de kaart liggen? En sinds wanneer is het posten van een negatieve ervaring in een ervaringentopic meteen bashen? Er staat toch duidelijk wat ik allemaal al geprobeerd heb? :/

(Overigens is dit versie 2 van deze reply: mijn systeem crashte weer eens toen ik aan het tikken was gvd)

Ik reken niet op jullie hulp ofzo... dit is mijn ervaring met een HD3870 en dat is, neem ik aan, toch waar dit topic voor bedoeld is. :w

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Press Play On Tape

True, maar ik weet uit ervaring dat een clean install nog altijd beter is. Verder kan het probleem door andere factoren veroorzaakt worden, zoals door instabiele/zwakke voltages.

Marion Raven fan
Reg. datum: 06 november 2004

En hoe wil je dat dan doen met een X2 kaart? Windows XP ondersteund zo-een dacht ik niet tenzij drivers gesplistreamed worden toch? Omdat 't crossfire is...

After the first glass you see things as you wish they were...
After the second you see things as they are not..
Finally you see things as they really are
and that is the most horrible thing in the world...

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws