Gathering of Tweakers

Quicksearch
.......
Reg. datum: 13 januari 2002

quote:
r_mnk schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:25:
[...]

Zou goed aan je monitor kunnen liggen. Ik heb de VX2025WM en daarvan deed de DVI-uitgang het ook opeens niet meer, na het verwisselen van een moederbord. Daarna weer tijdelijk wel en toen na het verwisselen van een videokaart definitief niet meer. Je moet maar eens zoeken, bv hier, dan zie je dat het probleem bekend is; er zijn verschillende oplossingen voor die bij mij alleen allemaal niet werkten. De garantieregeling bij Viewsonic is trouwens best ok, ik heb ze gebeld, wilden ze wel even weten of het met een andere DVI-kabel ook zo was en toen dat bleek kreeg ik per koerier een nieuw exemplaar waarbij het probleem zich niet voordeed.
Dank je voor je tip. Ik had zelf ondertussen ook al zoiets gevonden. Heb Viewsonic nu via de site een mailtje gestuurd dus ik hoor het wel wat ze doen. Hoe oud was de jouwe trouwens? Die van mij is al weer 1,5 jaar oud dus ben benieuwt of ze dan ook zo makkelijk zijn.

gameh

quote:
Mickroz schreef op zondag 06 april 2008 @ 13:30:
[...]

ik ga die van mij terug sturen Asus EAH3870, en op zoek naar 1 met een reference fan,kan met deze niets,las ergens dat die fan pas gaat draaien als de kaart 80 graden wordt,en dat schiet niet op met een beveiliging van 75 graden op mn moederboard wat niet hoger of uit kan :(

denk dat ik voor een sapphire ga kijken dan,aangezien die de een fanfix bios heeft...

iemand nog suggesties?
ik snap dat het een lastige situatie is, omdat met flashen je garantie vervalt.
Maar de fan gaat gewoon niet harder dan 20%. Ik heb fanfix op beide kaarten... en allebei komen ze niet boven de 60 graden uit.
Ik vraag me af of sapphire al wel een standaard fanfix op zijn kaarten heeft, mss wel die single slot kaarten ;o

Specs! | e6750 @ 3720mhz | MSI p35 platinum | 4gb OCZ platinum 930mhz | 2 x Asus EAH3870 512MB | X-fi Xtrememusic | 500gb | Antec Nine-Hundred | Nokia N82 | Samsung 40" M86B

quote:
blapje schreef op zondag 06 april 2008 @ 14:29:
[...]

Het vervalt alleen als je een bios erin flash die er niet in hoort. Dus een bios met het passende p/n zal geen problemen met je garantie veroorzaken.

Iemand overigens met een Sapphire 3870 kaart (die met de blauwe single slot fan) die weet of er al een nieuwe bios uit is voor de kaart? :P
Sapphire forum wordt ik ook niet veel wijzer van, alleen bepaalde revisies van kaarten schijnbaar?

hallo, ik heb laatst een asus eah 3850 aangeschaft alleen ik heb tijdens het spelen van call of duty 4 superveel last van gigantische framedrops.
Mijn systeem draait op winxp home edition met de volgende onderdelen.

Intel Core 2 Duo E8200
Asus P5B Deluxe/Wifi ap
2GB Crucial Ballistix PC8500
Hitatchi T7K500 320GB

Als ik met cod4 een game start heb ik, hoe ik de grafische instellingen ook maar instel maar 30fps constant en door de framedrops zit ik soms op 6frames. Ik vindt dit erg vreemd omdat zelfs mijn nvidia M8400GT op mijn laptop Call of duty al kan draaien op de minimale grafische instellingen met constant 50fps. Hebben jullie een idee wat het probleem kan zijn? (ik heb uiteraard ook de nieuweste drivers geinstalleerd.

quote:
wilcohaverkamp schreef op zondag 06 april 2008 @ 19:51:
hallo, ik heb laatst een asus eah 3850 aangeschaft alleen ik heb tijdens het spelen van call of duty 4 superveel last van gigantische framedrops.
Mijn systeem draait op winxp home edition met de volgende onderdelen.

Intel Core 2 Duo E8200
Asus P5B Deluxe/Wifi ap
2GB Crucial Ballistix PC8500
Hitatchi T7K500 320GB

Als ik met cod4 een game start heb ik, hoe ik de grafische instellingen ook maar instel maar 30fps constant en door de framedrops zit ik soms op 6frames. Ik vindt dit erg vreemd omdat zelfs mijn nvidia M8400GT op mijn laptop Call of duty al kan draaien op de minimale grafische instellingen met constant 50fps. Hebben jullie een idee wat het probleem kan zijn? (ik heb uiteraard ook de nieuweste drivers geinstalleerd.
Toevallig mijn postje hierboven al gelezen? Heb vrijwel hetzelfde moederbord en ik ben bang dat je niet op stock speeds draait:
Crusader in "Het ATi HD38XX Ervaringen Topic - Deel 6"

98% of the population is asleep. The other 2% are staring around in complete amazement, abject terror, or both

de dank is groot :D _/-\o_ k had wel wat beter kunnen lezen maar ik was het zegmaar even goed zat nadat ik net een nieuwe pc in elkaar had geflanst en dat een game dan zo hapert maar tnx het is nu idd opgelost hij liep niet helemaal std lees: 3,8ghz >:) TNX!

wilcohaverkamp wijzigde dit bericht 06-04-2008 22:31 (3%)

quote:
wilcohaverkamp schreef op zondag 06 april 2008 @ 22:30:
de dank is groot :D _/-\o_ k had wel wat beter kunnen lezen maar ik was het zegmaar even goed zat nadat ik net een nieuwe pc in elkaar had geflanst en dat een game dan zo hapert maar tnx het is nu idd opgelost hij liep niet helemaal std lees: 3,8ghz >:) TNX!
Graag gedaan... het blijft een wazig bord, die Asus P5B. Kan gewoon niet overklokken omdat de PCIe bus dan naar 1x snelheid gaat.

98% of the population is asleep. The other 2% are staring around in complete amazement, abject terror, or both

FUD Führer.
Reg. datum: 12 oktober 2001

Een kleine vraag over CrossFire.

In december heb ik een 3850 256MB aangeschaft. Stom stom stom, want ik game de laatste tijd vaak op 1920 * 1200. Nu wil ik in CrossFire gaan werken, maar ik lees her en der dat je qua performance niet simpelweg 1 + 1 = 2 kan doen. Echter, hoe zit dit met het geheugen? Presteren twee 3850's 256MB hetzelfde als één 3850 512MB wanneer het om hoge resoluties gaat? Of lukt het met CrossFire niet om de volle 512MB (2 * 256MB) aan te spreken?

2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.

Lukt dus inderdaad niet. Ze kunnen maximaal 256MB gebruiken. Maar voor een dergelijk hoge resolutie kun je misschien beter je oude HD3850 verkopen en een 8800GTX kopen? (die zijn redelijk goedkoop atm en toch nog steeds zeer krachtig, zeker op hoge resoluties). Of een HD3870X2 natuurlijk :*) Succes in ieder geval!

XPS M1530 Tuxedo Black - T8300 - 4GB RAM - 8600M GT 256MB - 250GB 7200RPM - 15.4" WSXGA+ - 9 cells

FUD Führer.

quote:
Sp!tF!re schreef op maandag 07 april 2008 @ 09:39:
Lukt dus inderdaad niet. Ze kunnen maximaal 256MB gebruiken. Maar voor een dergelijk hoge resolutie kun je misschien beter je oude HD3850 verkopen en een 8800GTX kopen? (die zijn redelijk goedkoop atm en toch nog steeds zeer krachtig, zeker op hoge resoluties). Of een HD3870X2 natuurlijk :*) Succes in ieder geval!
Bedankt, daar was ik al bang voor. Ik vind het nu best zonde dat ik op 1440 * 900 games prima kan spelen, op 1680 * 1050 al een stuk minder en dat het met 1900 * 1200 vaak huilen met de pet op is. Iets dat volgens mij aan het geheugen te verwijten is.

Waarschijnlijk gaat het een passief gekoelde HD38750 worden nu.

quote:
Geqxon schreef op maandag 07 april 2008 @ 09:50:
Waarschijnlijk gaat het een passief gekoelde HD38750 worden nu.
Wow, zijn ze al zo ver!? :P

Ontopic:
Ik heb laatst een HD3850 besteld (mijn allereerste Ati! ;)) en mijn monitor draait op een resolutie van 1680 x 1050. Ik ben toch wel benieuwd naar hoe deze kaart zich gaat houden op die resolutie. Aangezien ik zelf toch nog wel een redelijke graphic whore ben hoop ik dat hiermee geen miskoop heb gedaan. De reviews tot nu toe vond ik erg indrukwekkend maar wat Geqxon hierboven schrijft over de 1680 x 1050 performance vind ik een beetje zorgwekkend. Time will tell :)

Antec 900, Asus A8N-SLI Deluxe, AMD X2 4200+, 4 x 512 MB Corsair TwinX C3200PT, ATI 3850 256 MB, 2 x 250GB Maxtor Diamondmax 10, 1 x 750GB Samsung Spinpoint

FUD Führer.

quote:
UTwizard schreef op maandag 07 april 2008 @ 09:55:
[...]

Wow, zijn ze al zo ver!? :P

Ontopic:
Ik heb laatst een HD3850 besteld (mijn allereerste Ati! ;)) en mijn monitor draait op een resolutie van 1680 x 1050. Ik ben toch wel benieuwd naar hoe deze kaart zich gaat houden op die resolutie. Aangezien ik zelf toch nog wel een redelijke graphic whore ben hoop ik dat hiermee geen miskoop heb gedaan. De reviews tot nu toe vond ik erg indrukwekkend maar wat Geqxon hierboven schrijft over de 1680 x 1050 performance vind ik een beetje zorgwekkend. Time will tell :)
Nou, ik speelde gister nog Need for Speed Pro Street, 1920 * 1200, en dat ging prima. Maar als ik de settings op high zet, moet ik wel een stapje terug naar 1680 * 1050 of soms zelfs 1440 * 900. Omdat de performance niet evenredig slechter wordt gok ik dat mijn bottleneck het geheugen is. :)

gameh

Precies, de 3850 zijn echt goede kaartjes. Maar voor dat geld mag je er bijna niet vanuit gaan dat je op zulke resoluties lekker kan gamen met alles maxed out... of heb ik dat mis?

Zelf kom ik nooit hoger dan 1280x1024... en met bv crysis merk ik al veel verschil tussen 1280x1024 en 1024x768 in de zin van, 1280 loopt op high (dx10) net niet lekker genoeg... en 1024 loopt op high gewoon smooth like a banana

Specs! | e6750 @ 3720mhz | MSI p35 platinum | 4gb OCZ platinum 930mhz | 2 x Asus EAH3870 512MB | X-fi Xtrememusic | 500gb | Antec Nine-Hundred | Nokia N82 | Samsung 40" M86B

Reg. datum: 21 september 2007

Mannen,

Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb tijdens het spelen van UT3 gigantische framedrop op een hoop maps.
Ik heb in UT3 alles op low staan, en speel een resolutie van 1024x768.

Deze instellingen behoren mij een fps te geven die niet onder de 60-70 komt.Mjin fps schiet geregeld naar de 40. Deze schommelingen zijn zeer irritant.

Ik draai andere games overigens zonder problemen.

Overige specs:
C2D 4400@ 2.7ghz
2gb ram
Gigabyte P35
HD 3850 10% overclocked
380watt coolersmaster voeding
WiXP
Catalyst 8.3

ps. Geen problemen met overhitte onderdelen, GPU komt niet boven de 67 graden. Heb een grote fan in de zijkant van mn kast zitten.

3dmarks: 9500

Nu heb ik de kaart ook in het systeem van een maat van mij gedaan. Hij heeft hetzelfde systeem maar hij heeft een E6750 @ 2.66ghz en een 500watt voeding.
UT3 draaide bij hem stabiel, dezelfde drivers en ook winXP.

Ik heb zelfs de cpu van mn broertje E2160 @ 3ghz getest, zelfde brakke performance.

Ik begrijp er niets van, zou het aan mijn voeding liggen? en hoor ik dan niet in andere games ook problemen te hebben?

Heeft iemand tips hoe ik verdere onderdelen kan uitsluiten?

Bert2000 wijzigde dit bericht 07-04-2008 10:45 (6%)

Reg. datum: 23 oktober 2007

quote:
xxxneoxxx schreef op zondag 06 april 2008 @ 17:06:
Iemand overigens met een Sapphire 3870 kaart (die met de blauwe single slot fan) die weet of er al een nieuwe bios uit is voor de kaart? :P
Sapphire forum wordt ik ook niet veel wijzer van, alleen bepaalde revisies van kaarten schijnbaar?
Ik heb 2x een Sapphire 3870 met blauwe singleslot cooler in crossfire op een Gigabyte EX38-DS5 en de fans doen het prima. Alleen als de kaart wat warmer word maken ze toch wel aardig wat geluid... Daar heb ik dan niet zo heel veel last van omdat ik een redelijk stille kast heb.

Reg. datum: 12 september 2005

quote:
GG85 schreef op zondag 06 april 2008 @ 14:26:
[...]

Dank je voor je tip. Ik had zelf ondertussen ook al zoiets gevonden. Heb Viewsonic nu via de site een mailtje gestuurd dus ik hoor het wel wat ze doen. Hoe oud was de jouwe trouwens? Die van mij is al weer 1,5 jaar oud dus ben benieuwt of ze dan ook zo makkelijk zijn.
Graag gedaan. Mijn monitor was toen net geen jaar oud, maar op zich geven ze toch 3 jaar garantie? Bellen kan trouwens ook, die garantielijn is goed, geen vaag 0900-nummer (053 484 9308).

Press Play On Tape

quote:
Bert2000 schreef op maandag 07 april 2008 @ 10:44:
Mannen,

Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb tijdens het spelen van UT3 gigantische framedrop op een hoop maps.
Ik heb in UT3 alles op low staan, en speel een resolutie van 1024x768.

Deze instellingen behoren mij een fps te geven die niet onder de 60-70 komt.Mjin fps schiet geregeld naar de 40. Deze schommelingen zijn zeer irritant.

Ik draai andere games overigens zonder problemen.

Overige specs:
C2D 4400@ 2.7ghz
2gb ram
Gigabyte P35
HD 3850 10% overclocked
380watt coolersmaster voeding
WiXP
Catalyst 8.3

ps. Geen problemen met overhitte onderdelen, GPU komt niet boven de 67 graden. Heb een grote fan in de zijkant van mn kast zitten.

3dmarks: 9500

Nu heb ik de kaart ook in het systeem van een maat van mij gedaan. Hij heeft hetzelfde systeem maar hij heeft een E6750 @ 2.66ghz en een 500watt voeding.
UT3 draaide bij hem stabiel, dezelfde drivers en ook winXP.

Ik heb zelfs de cpu van mn broertje E2160 @ 3ghz getest, zelfde brakke performance.

Ik begrijp er niets van, zou het aan mijn voeding liggen? en hoor ik dan niet in andere games ook problemen te hebben?

Heeft iemand tips hoe ik verdere onderdelen kan uitsluiten?
Om te controleren of het aan je voeding ligt, zul je even de voltages moeten nagaan. Post ze eventueel even hier. Het kan net zo goed aan de drivers liggen. Een clean driver install doe je zo; deinstalleren drivers>>(xp veilige modus) met driversweeper + drivercleaner pro driverinstallatie resten verwijderen>> drivers installeren(xp normale modus).
Verder is dit ook wel handig om je systeemvermogen te laten berekenen.>> Extreme Power Calculator

"Idioten willen orde, genieën beheersen de chaos." What the Pulse?!

Reg. datum: 21 september 2007

quote:
Xadeon schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:11:
[...]

Om te controleren of het aan je voeding ligt, zul je even de voltages moeten nagaan. Post ze eventueel even hier. Het kan net zo goed aan de drivers liggen. Een clean driver install doe je zo; deinstalleren drivers>>(xp veilige modus) met driversweeper + drivercleaner pro driverinstallatie resten verwijderen>> drivers installeren(xp normale modus).
Verder is dit ook wel handig om je systeemvermogen te laten berekenen.>> Extreme Power Calculator
Bedankt voor je response,

Ik kwam met de calculator uit op 230 watt. Ik zal als ik bij mn pc ben nog eens de volt lijnen controleren.

Catalyst 8.3 voor XP is het probleem, driver is niet in orde. Vergelijk maar eens een paar 3D marks met catalyst 8.2. De 8.3 versie voor Vista werkt prima overigens. Terug naar 8.2 en je probleem is opgelost :)

Phyxion.net | ><((((º>

quote:
Viss schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:33:
Catalyst 8.3 voor XP is het probleem, driver is niet in orde. Vergelijk maar eens een paar 3D marks met catalyst 8.2. De 8.3 versie voor Vista werkt prima overigens. Terug naar 8.2 en je probleem is opgelost :)
Daarom is er ook een hotfix uit O+

Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

quote:
blapje schreef op zondag 06 april 2008 @ 14:29:
[...]

Maar de fan gaat gewoon niet harder dan 20%. Ik heb fanfix op beide kaarten... en allebei komen ze niet boven de 60 graden uit.
Ik vraag me af of sapphire al wel een standaard fanfix op zijn kaarten heeft, mss wel die single slot kaarten ;o
volgens dit topic [Fix] ATi HD38xx how-to STFU je fan is die fanfix voor de sapphire met reference fan.
quote:
THE_FIREFOX schreef op zondag 06 april 2008 @ 15:39:
[...]

Het vervalt alleen als je een bios erin flash die er niet in hoort. Dus een bios met het passende p/n zal geen problemen met je garantie veroorzaken.
anders kan je toch ook de waardes overnemen van die fan fix bios en dan je eigen bios aanpassen met die waardes of niet?

quote:
Phyxion schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:51:
[...]

Daarom is er ook een hotfix uit O+
Die hotfix deed het anders bij mij net zo slecht.

Sapphire Videokaart PCI-e Radeon HD3870 512MB 2xDVI/HDCP

PowerColor Videokaart PCI-e Radeon HD3870 PCS 512MB 2xDVI/HDCP

Welke zouden jullie kiezen? De powercolor is 4 euro duurder maar heeft wel een betere koeler blijkbaar.

quote:
Welke zouden jullie kiezen? De powercolor is 4 euro duurder maar heeft wel een betere koeler blijkbaar.
Kan je je zelf niet verstaan/lezen? Je zegt eigenlijk al dat je voorkeur hebt aan de powercoler... Ik snap dat nooit hoor...

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws