Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
KillerAce_NL schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:22:
[...]

Staar je niet blind, de TS van dat topic klopt niet meer.
Veel videokaart fabrikanten hebben ervoor gezorg dat het vaak wél werkt.
If not gebruik je toch je koop op afstand rechten ?
Tja, en dan wordt het lastig voor mij. Ik heb ook een Nforce4 mobo, dus Pci-express 1.0a. Volgens vele bronnen niet compatibel met de HD 38xx of HD48xx serie.
Iemand een idee waar meer info te vinden is over kaarten die hier wél mee zouden werken? Heb gegoogled, en fabrikanten leveren zelden duidelijke info.

AMD Athlon64 3200+ Venice, MSI K8n-neo, Asus Extreme N6200TC TOP/TD, 2*512MB pc3200 kingston Dual Channel Soundblaster Live! Platinum 5.1, 2x 250 Gig Mirrored 7200rpm sata , Canon EOS350D

Ben erg tevree met mijn X3870 Sapphire, net Devil May Cry 4 DX10 benchmark gedraait (1920x1080 MSAA 4x) en rank B... standaard 1280x720 test geeft me gemiddeld 120fps, 1920x1080 ~55, zou toch zeggen dat dit genoeg moet zijn om het te kunnen spelen.

UT3, R6V2, WoW, GoW etc draaien gewoon heerlijk op 1920x1200, ik zie nog geen reden om een 4850 of 4870 te halen, ik wacht lekker tot deze NOG goedkoper worden :)
Heb al wel 4 x 2gb 667 FBdimm besteld (alleen hopen dat dit gaat werken).

Enige wat ik verschrikkelijk mis is de mogelijkheid om game+video te doen wat om de 1 of andere reden elke keer resulteert in een 'freeze' en ik moet dan m'n systeem resetten. Ik denk dat dit komt door VLC zelf en niet met de drivers omdat ik laatst ook een crash kreeg bij het 'skippen' in een film, zelfs geminimaliseerd crashed de boel. Met WMP is het probleem weer niet merkbaar.

Supermicro X7DAE, 2 x Xeon 5160, 8gb Kingston FB-Dimm 2 x 1TB Samsung, 2 x 320gb Seagate, Radeon 3870, Vista Ultimate.

If it ain't broke...

quote:
big_clarence schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 11:27:
[...]

Tja, en dan wordt het lastig voor mij. Ik heb ook een Nforce4 mobo, dus Pci-express 1.0a. Volgens vele bronnen niet compatibel met de HD 38xx of HD48xx serie.
Iemand een idee waar meer info te vinden is over kaarten die hier wél mee zouden werken? Heb gegoogled, en fabrikanten leveren zelden duidelijke info.
Uit een review van X-bit labs:
quote:
We found no compatibility issues between the new card and mainboards. The ATI Radeon HD 4850 successfully started up on our PCI Express 1.0a mainboards as well as on a modern Intel X38 based mainboard with support of PCI Express 2.0.
Review
http://www.xbitlabs.com/a...ati-radeon-hd4850_14.html

KillerAce_NL wijzigde dit bericht 28-06-2008 15:14 (6%)

Kom ook op onze COD4/BHD servers spelen ! @NL

Voordat er mensen over vallen. Ik heb wel degelijk gebruik gemaakt van de search, maar dit leverde niet de gewenste resultaten.

Ik ben op zoek naar een vervangende koeler van mijn ASUS EAH 3870 512MB. Deze die er nu op zit maakt namelijk een godsherrie. De pc gaat 's avonds gewoon uit maar ik heb liever dat z'n mond 'n beetje houd. Stil moet 'ie zijn! ;)

Heeft er iemand ervaring met vervangende koelers voor deze (of 'n soortgelijke) grafische kaart? En is die dan stil? Of heb je die aangeschaft om de kaart verder op z'n staart te trappen (oc'en)?

Neron wijzigde dit bericht 04-07-2008 00:11 (21%)
Reden: typo

EOS 350D+RC+BG-E3+430EX (glas: Peleng 8mm - EF-s 17-85 IS USM f4-5.6 - Sigma 50 f2.8 DG Macro - EF 70-200L USM f4) - Macbook 1.83, 2GB, 160GB

gameh

Misschien is deze nieuwe koeler iets?
nieuws: Arctic Cooling introduceert Accelero Twin Turbo

Hier zie je ook veel 3870's met een S1 erop zitten... deze dus:
http://www.dslreports.com...-rev2-on-Sapphire-HD-3870

Specs! | e6750 @ 3720mhz | MSI p35 platinum | 4gb OCZ platinum 930mhz | 2 x Asus EAH3870 512MB | X-fi Xtrememusic | 500gb | Antec Nine-Hundred | Nokia N82 | Samsung 40" M86B

quote:
blapje schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 00:31:
Misschien is deze nieuwe koeler iets?
nieuws: Arctic Cooling introduceert Accelero Twin Turbo

Hier zie je ook veel 3870's met een S1 erop zitten... deze dus:
http://www.dslreports.com...-rev2-on-Sapphire-HD-3870
Ik heb ook een Accelero S1 op mijn Jetway 3870 en met een 120mm op 5volt wordt hij niet warmer dan 50 graden met een warme omgeving (zolder :()

Hit Me!

quote:
big_clarence schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 11:27:
[...]

Hoe vaak gaan mensen dit nog zeggen?
Het maakt gaan zak uit of je PCI-e 1.0a, 1.1, 2.0 hebt voor alle kaarten die er nu uit zijn.
Er zijn een paar onbekende via chipsets die moeilijk doen, maar alle nvidia, amd en intel chipsets werken gewoon met alle videokaarten.
Hopelijk gaat iedereen dit nou eens onthouden en blijven we niet steeds dezelfde vraag houden.
Misschien iets voor in de TS?

gameh

quote:
Pinjataaa schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 01:10:
[...]

Ik heb ook een Accelero S1 op mijn Jetway 3870 en met een 120mm op 5volt wordt hij niet warmer dan 50 graden met een warme omgeving (zolder :()
Dat zijn best nette temps, voor een relatief goedkope koeler.... Hoeveel slots neemt hij in beslag? 3 ben ik bang... dat is voor mij net te veel ;[

Specs! | e6750 @ 3720mhz | MSI p35 platinum | 4gb OCZ platinum 930mhz | 2 x Asus EAH3870 512MB | X-fi Xtrememusic | 500gb | Antec Nine-Hundred | Nokia N82 | Samsung 40" M86B

Ben ik ook wel nieuwsgierig naar (ook i.v.m. een eventuele crossfire opstelling voor later). Ik ben benieuwd naar die Twin Turbo. Die ziet er ook wel gaaf uit. Ben benieuwd naar die prestaties.

EOS 350D+RC+BG-E3+430EX (glas: Peleng 8mm - EF-s 17-85 IS USM f4-5.6 - Sigma 50 f2.8 DG Macro - EF 70-200L USM f4) - Macbook 1.83, 2GB, 160GB

Zijn er eigenlijk al vervangende koelers voor de X2?
Ding maakt eigenlijk best wel veel herrie.....

<Dodge|XP2600> nikon is niet slecht
<Dodge|XP2600> maar 't is geen canon
<Oxi> jesus, ik moet gewoon een poesje hebben :D
<Oxi> iemadn die dat quote krijgt een ban :>

gameh

quote:
Francis schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:08:
Zijn er eigenlijk al vervangende koelers voor de X2?
Ding maakt eigenlijk best wel veel herrie.....
Is bij mij (normale 3870's) ook het geval. Echt een pokkeherrie... maar aan de andere kant is het wel noodzakelijk bij mij dat de warmte meteen uit de kast wordt gevoerd. En dat is bij veel aftermarket koelsoluties niet...

Welke versie van de normale bedoel je. De Build By ATI versie? Deze is met de juiste bios mooi still.

De standaard bios (stil) zorgt ervoor dat hij rond de 55 graden zit. De fan fix bios zorg ervoor dat de fan vanaf 40 graden sneller gaat draaien. En er is een BBA bios van VisionTech waarmee je BBA kaart mee kan uitrusten. de gaat vanaf 50 graden sneller draaien. Deze zit eigenlijk tussen de standaard en de fan fix bios.

Let op! Het uitpakken van de VisionTech Bios installer is best wel gevaarlijk. Met een 3rd party tool (7zip/winrar) uitgepakte bios installer kan voor een corrupte bios flash zorgen. Met de VisionTech BBA bios hoor je garantie te behouden aangezien deze alleen op BBA kaarten wilt flashen

THE_FIREFOX wijzigde dit bericht 05-07-2008 16:18 (8%)

gameh

naja, vind een goede temperatuur sowieso belangrijk dus heb op allebei de kaarten de fanfix bios zitten... aangezien de kaarten toch al snel richting de 40 graden gaan met dit weer... wordt het lawaai ook al snel erger.

Daarom wilde ik een andere koeler, maar ik heb nog geen goede koelers gevonden die de lucht naar buiten blazen, zoals de ati reference koeler die ik nu heb...

Ik zou de bios van VisionTek een keer proberen of je bios aanpassen (RBE) zodat het later begint met de fan te versnellen.

http://www.visiontek.com/...aa4369b11178868da12d5cc99

Heb zelf een tijdje terug een HD 3850 van Saphire gekozen met 512MB DDR3 of GDDR 3 (geen idee..) en het is de AGP versie.

Dit heb ik gedaan in ene Xeon werkstation met 4GB RAM.

Ubuntu erop en heerlijk draaien op 2 schermen.

Enige nadeel die ik wel heb is:

Ik had voorheen een KVM tussen een van de schermen. Hierdoor had ik eerst dus van de pc naar de KVM een kabel en dan van KVM naar me beeldscherm. Om de een of andere mannier vin de kaart dat niet leuk aangezien er dan geen singaal uit komt. Er mag geen apparaat tussen zitten.

Deze pc was altijd eigenlijk erg stil. en was eigenlijk bang dat deze Saphire hem een stuk luider zou maken. Nou dat is totaal niet het geval. Hij is nogsteeds lekker stil...

BTO 15W25+ 15,4" @ 1680 x 1050 nVidia GO 8600M GT 512MB Intel Core 2 Duo T7300 2,0GHz 800MHz 4MB 4096MB DDR2 - 800MHz DC 120GB @ 7200 rpm HD/ DVD+-RW Integrated BT & Wi-Fi Ubuntu 8.04 64bit

Ik gheet Ghanso
Reg. datum: 08 januari 2005

quote:
Frank76NL schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 20:24:
[...]

Ik hoor graag of je een goed werkend exemplaar terug krijgt op je RMA. En bedankt voor de terug-clock-tip, 50 Hz lager gezet en ik krijg geen VPU-recover meer. Ik kan eindelijk ARMA spelen.

Weet niet of ik mijn kaart RMA. Het werkt nu en ik denk dat dit mijn laatste videokaart voor de PC wordt. Had met mijn vorige kaart (Nvidia) ook al gezeik. Tijd voor een console dus. :(
Ik heb een nieuwe ontvangen (maandag pas opgestuurd, woensdag al weer binnen, snelle service) en so far is deze wel stabiel op standaard clock, geen recovers meer dus! Dus dat is goed nieuws.

quote:
DarkShadow16 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 02:12:
[...]

Hoe vaak gaan mensen dit nog zeggen?
Het maakt gaan zak uit of je PCI-e 1.0a, 1.1, 2.0 hebt voor alle kaarten die er nu uit zijn.
Er zijn een paar onbekende via chipsets die moeilijk doen, maar alle nvidia, amd en intel chipsets werken gewoon met alle videokaarten.
Hopelijk gaat iedereen dit nou eens onthouden en blijven we niet steeds dezelfde vraag houden.
Misschien iets voor in de TS?
Inderdaad iets voor de TS. Mensen blijven dit zeggen omdat de onduidelijkheid blijft bestaan. Volgens info vanuit de TS (en af en toe de thread) zou mijn Nforce4 set ook niet in orde zijn, dus niet vreemd dat mensen als ik blijven zoeken zolang er niet naar betrouwbare bronnen wordt gerefereerd.
Hoe moet ik iets onthouden als het niet genoteerd staat ? En hoe moet ik iets onthouden als de betrouwbare bronnen aangeven dat het nog altijd onduidelijk is? En uit welke bron put jij, de mij onbekende bron die ik blijkbaar had moeten onthouden...

AMD Athlon64 3200+ Venice, MSI K8n-neo, Asus Extreme N6200TC TOP/TD, 2*512MB pc3200 kingston Dual Channel Soundblaster Live! Platinum 5.1, 2x 250 Gig Mirrored 7200rpm sata , Canon EOS350D

meuh

quote:
big_clarence schreef op maandag 14 juli 2008 @ 09:01:
[...]

Inderdaad iets voor de TS. Mensen blijven dit zeggen omdat de onduidelijkheid blijft bestaan. Volgens info vanuit de TS (en af en toe de thread) zou mijn Nforce4 set ook niet in orde zijn, dus niet vreemd dat mensen als ik blijven zoeken zolang er niet naar betrouwbare bronnen wordt gerefereerd.
Hoe moet ik iets onthouden als het niet genoteerd staat ? En hoe moet ik iets onthouden als de betrouwbare bronnen aangeven dat het nog altijd onduidelijk is? En uit welke bron put jij, de mij onbekende bron die ik blijkbaar had moeten onthouden...
Ik heb een 4850 op een PCIE1.0a NF4 draaien (DFI bordje).. works like a charm..
Dus bij deze ben ik de betrouwbare bron :D

ǝuosǝoq

Heb mijn oude club3d 3850 rma gedaan en binnen een week een nieuwe ontvangen.

Helaas was fanspeed nog niet gefixed, en toen zag ik gister bij toeval een bios staan op een forum, meteen geflashed en fan werkt nu eindelijk zonder speciale tooltjes _/-\o_

http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=58485

Peanut butter jelly time!

Weet iemand toevallig wat de meest recente BIOS-versie voor de HD3xxx kaarten is en welke fixes erin zitten? Ik mis deze info in de startpost :-(

Verkeerd, sorry

ApexAlpha wijzigde dit bericht 14-07-2008 14:49 (89%)

Reg. datum: 03 oktober 2001

Hoe verhoud de 3870X2 zich eigenlijk ten opzichte van de nieuwe 48xx reeks? Kan hier niet zoveel informatie over vinden.

quote:
gnauw schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:17:
Hoe verhoud de 3870X2 zich eigenlijk ten opzichte van de nieuwe 48xx reeks? Kan hier niet zoveel informatie over vinden.
Wat een simpele vraag weer :z

Lees jij uberhaubt nieuws enzo? nieuws: AMD Radeon HD 4870 X2 komt goed uit voorzichtige eerste tests

SupermarktExpert. | Gratishosting met PHP

lawl
Reg. datum: 09 december 2006

Kan het eigenlijk kwaad als je je fan hoger laat draaien met een programma als ATT , want ik heb hem nu op 50% staan idle en als ik game word die warmer dus heb ik hem ingesteld dat die dan op 100% draait . Kan dat kwaad voor mijn videokaart os is het juist beter zo?

bla bla

Yoeri, rust zacht

quote:
Alpac schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 05:23:
Kan het eigenlijk kwaad als je je fan hoger laat draaien met een programma als ATT , want ik heb hem nu op 50% staan idle en als ik game word die warmer dus heb ik hem ingesteld dat die dan op 100% draait . Kan dat kwaad voor mijn videokaart os is het juist beter zo?
Als de temps binnen de perken blijven maakt het geen bal uit :)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws