Gathering of Tweakers

Quicksearch
Heb je zicht op de codenummers van het geheugen? Dan met behulp van de geheugen fabrikant kan je het uitrekenen/zoeken

Volgens de code van Hynix (HY5RS573225B; FP11 744A) is het gewoon 256mb.

Maar dan snap ik nog niet waarom die koeler er op zit.

hpt870 wijzigde dit bericht 15-06-2008 17:01 (52%)

Ik ben net even door de pricewatch aan het browsen om misschien een leuk kaartje te kopen en tot mijn grote verbazing zie ik daar een 3850 met 1GB voor 90 euro! Dat is volgens mij tamelijk goedkoop. De catch is dat het GDDR2 geheugen is dat op 800mhz draait, ipv de 1400mhz van het GDDR3 model (welke 125 euro is). Ik kan nergens benchmarks van dit ding vinden, dus heeft iemand hier misschien ervaring met dit kaartje?

Linkje pricewatch:
pricewatch: Jetway X38PR-EN-1GJ

Rekenaar | Ubuntu | Kernpower! | Determinist | Politiek dakloos

Als je op gpureview.com kijkt en de 3850 opzoekt en daar de memclock omlaaghaald bij advanced options, dan zie je ook wat er met de bandbreedte gebeurt. Die daalt stevig tov 668mhz. Ik weet niet of dit een relevante conclusie is, maar ik zou denken dat het voordeel van 1gb op hoge resoluties dan toch wegvalt als de core het niet aankan.

Dan ben je denk ik beter af met een 512mb ddr3.

hpt870 wijzigde dit bericht 12-06-2008 16:05 (7%)

Klopt het dat je in Vista eigenlijk overal ziet staan dat je 512 MB videogeheugen hebt, ook al zit er een HD3870X2 in?

Myspace (tracks & mixes) | Lost Angeles | First Ascent

If it ain't broke...

quote:
Brent schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:18:
Ik ben net even door de pricewatch aan het browsen om misschien een leuk kaartje te kopen en tot mijn grote verbazing zie ik daar een 3850 met 1GB voor 90 euro! Dat is volgens mij tamelijk goedkoop. De catch is dat het GDDR2 geheugen is dat op 800mhz draait, ipv de 1400mhz van het GDDR3 model (welke 125 euro is). Ik kan nergens benchmarks van dit ding vinden, dus heeft iemand hier misschien ervaring met dit kaartje?

Linkje pricewatch:
Nadeel van die Jetways is dat er meestal bezuinigd wordt op dingen als Temp-sensor, niet regelbare fan, etc.
Kun je mijns inziens beter een XF 9600gt kopen voor 99,- sneller en life-time warranty voor zover ik weet.

KillerAce_NL wijzigde dit bericht 12-06-2008 17:23 (6%)

Kom ook op onze COD4/BHD servers spelen ! @NL

Ik gheet Ghanso
Reg. datum: 08 januari 2005

quote:
Frank76NL schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:08:
Mijn 3870 crashed voortdurend in CoD4 multiplayer. Het crashed om de x minuten en herstart dankzij VPU recover van Ati, maar goed dat is enorm irritant, zeker bij multiplayer, natuurlijk.
Ik heb een Peak kaart welke nieuwe coolpasta heeft gekregen en dus koel blijft. Komt in veel games (zoals DoD: Souce) niet voor.
Zat te denken aan de voeding omdat mijn vorige kaart juist kuren had in 2D (internetbrowsers), maar ik heb deze toegewijde videokaart-voeding, http://www.thermaltake.co...PurePower/w0099/w0099.asp , dus met 21A op de 12 voltlijn moet dat wel goed zijn.

Iemand een idee?

Edit: Geen crash vandaag (koeler dan de afgelopen dagen en kast open gezet. Had ik al eerder geprobeerd na problemen, maar toen was de kaart al te heet en kon niet afkoelen gezien het zomerweer.
Het is dus puur een hitteprobleem. Ga een casefan verplaatsen.
Ik heb hetzelfde met mijn Peak; Accelero S1 opgezet (koeler was afgebroken :/), zelfs 50mhz terug geclockt wat het meeste heeft geholpen. Maar nu heb ik nog steeds driver recovers als ik het spel AA laat gebruiken zoals bij GRID. Ik baal er ontzettend van en zegt wat over de kwaliteit van Peak kaarten... Maar ik ga binnenkort een RMA doen.

Ik heb hier een RX3870 van MSI, deze is qua cooler idem als een Asus 3870 die ik heb (Ati reference). Echter maakt de MSI een ongelooflijke herrie, volgens mij gewoon de fan op 100%. Ik vind dat niet normaal, de temps zijn natuurlijk wel erg laag.

Heeft iemand hiervoor een reeds aangepaste bios?

Carel wijzigde dit bericht 13-06-2008 15:15 (11%)

PSN-id: JDM8, origineel he?
Reg. datum: 26 februari 2008

quote:
Syntagma schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:32:
Klopt het dat je in Vista eigenlijk overal ziet staan dat je 512 MB videogeheugen hebt, ook al zit er een HD3870X2 in?
Ja dat klopt. Jouw kaart is eigelijk twee kaarten in crossfire, google maar eens wat en dan zie je dat je met crossfire het geugen niet kan optellen. Fisiek zit er wel 1gb aan geheugen op, maar elke core gebruikt er 512mb (de helft dus) van. Het is misschien een beejte vaag uitgelegd maar als je even googled hoe crossfire werkt snap je het wel ;)

quote:
Carel schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:54:
Ik heb hier een RX3870 van MSI, deze is qua cooler idem als een Asus 3870 die ik heb (Ati reference). Echter maakt de MSI een ongelooflijke herrie, volgens mij gewoon de fan op 100%. Ik vind dat niet normaal, de temps zijn natuurlijk wel erg laag.

Heeft iemand hiervoor een reeds aangepaste bios?
[Fix] ATi HD38xx how-to STFU je fan :)

Specs Intel Core 2 Duo E6300 3,4GHz - Crucial Ballistix PC2-5300 @ 1380MHz - ATi Radeon HD4850 @ 700MHz-1000MHz

quote:
Brent schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:18:

Linkje pricewatch:
1GB voor een 3850 is nogal overdreven. In de situaties waar 1GB echt verschil gaat maken, extreem hoge resoluties met extreem hoge IQ, trekt de 3850 het toch al niet meer. Ik zou lekker de 512MB variant nemen voor 75 euro.
Mensen,

Ik zit met een klein probleempje waar ik niet uit kom.

Ik heb 2x de Asus EAH3870 TOP/G/HTDI kaart in mijn systeem zitten.

Nu heb ik dus de de laatste drivers + Ati Catalyst geinstalleerd, maar catalyst wil mijn kaarten niet crossfire zetten. Crossfire staat enabled in Catalyst, maar ik zie maar 1 kaart in de pulldown-menu van catalystm ipv van 2 zoals ik bij een maatje van me gezien (heeft zelfde pc specificaties als ik).

Ik heb al geprobeerd om de drivers opnieuw te installeren, maar dat werkte helaas niet.
Ook een eenvoudige reboot mocht helaas niet baten. Verder heb ik nog verschillende dingen aan/uit lopen vinken in catalyst, maar dat hielp ook nog niks.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Je doet me er een enorm groot plezier mee iig. Thanks. :)
quote:
Rakkerzero schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 19:31:
Mensen,

Nu heb ik dus de de laatste drivers + Ati Catalyst geinstalleerd, maar catalyst wil mijn kaarten niet crossfire zetten. Crossfire staat enabled in Catalyst, maar ik zie maar 1 kaart in de pulldown-menu van catalystm ipv van 2 zoals ik bij een maatje van me gezien (heeft zelfde pc specificaties als ik).

Ik heb al geprobeerd om de drivers opnieuw te installeren, maar dat werkte helaas niet.
Ook een eenvoudige reboot mocht helaas niet baten. Verder heb ik nog verschillende dingen aan/uit lopen vinken in catalyst, maar dat hielp ook nog niks.

Zie je ook maar 1 kaart bij de tabblad overdrive? En heb je geen prestatie verbeteringen tegen over 1 kaart ?

quote:
jdm8 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:01:
[...]

Ja dat klopt. Jouw kaart is eigelijk twee kaarten in crossfire, google maar eens wat en dan zie je dat je met crossfire het geugen niet kan optellen. Fisiek zit er wel 1gb aan geheugen op, maar elke core gebruikt er 512mb (de helft dus) van. Het is misschien een beejte vaag uitgelegd maar als je even googled hoe crossfire werkt snap je het wel ;)
Ok thanks, dan is het goed ;)

Myspace (tracks & mixes) | Lost Angeles | First Ascent

gameh

quote:
Rakkerzero schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 19:31:
Mensen,

Ik kan me vergissen hoor, maar kijk eens bij ati overdrive tabje
Klik op dat sleuteltje, en in dat pull-down menu heb je wel 2 kaarten staan.

Zo is het bij mij iig, bij de rest van de tabjes staat er maar 1 (ati radeon hd 3800 series [Syncmaster] )

Specs! | e6750 @ 3720mhz | MSI p35 platinum | 4gb OCZ platinum 930mhz | 2 x Asus EAH3870 512MB | X-fi Xtrememusic | 500gb | Antec Nine-Hundred | Nokia N82 | Samsung 40" M86B

quote:
THE_FIREFOX schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 08:47:
[...]

Zie je ook maar 1 kaart bij de tabblad overdrive? En heb je geen prestatie verbeteringen tegen over 1 kaart ?
Ja daar staat in de onderste pulldown wel 2 kaarten. Maar bij mn maat staat in de andere pulldown. (die daarboven dus) ook een tweede erbij en dat met dezelfde pc-specs als ik.
Ik ga eens ff 3dmark installen en kijken of vermindering in 3d-power merk.
Ik heb zelf recent een Sapphire 3870 gekocht.
Maar ik scoor vrij belabberd in 3dMark06 (maar iets van een 7815 3Dmarks).
Ben ik nu teveel aan het verwachten of ga ik mijn CPU wat moeten OCen?
Ik heb nog een stock e6300.
Ik verwacht van wel, 2.8GHz zal wel genoeg zijn.

Simon Verhoeven wijzigde dit bericht 14-06-2008 12:36 (10%)

Ik haal 8000 met een HD3850 en E6300 stock, dus die van jou zou bij een gelijkwaardig systeem ongeveer 8200-8500 moeten zijn (Ik heb verder een T166 320GB, P35C-DS3R, 2GB 4-4-4-12 op 800Mhz).

[Sonata III] - [Gigabyte P35C-DS3R] - [Intel Core 2 Duo E6300 @ 400x7] - [Corsair XMS2 PC5400 2048MB] - [Asus EAH3850/G/HTDI 256M @ 750/1049] - [Samsung T166 320GB] - [NEC-AD 7173S] - [Samsung Syncmaster 206BW]

Reg. datum: 19 februari 2006

Hoeveel fps halen jullie met een hd3870x2 in test drive unlimited
met alles maxed kwa instellingen en op resolutie 1280*1024

C2Q 9450 @ 3.4Ghz | Sapphire HD3870x2 | MSI P35 Platinum | Transcend DDR2 800 2*1024mb ram 4-4-4-12 | Antec True Power Qauttro 850 watt | 2* 500 Gb Samsung + 320 Gb Samsung |

@Gamesua, net eventjes mijn eerste OC gedaan dus waarschijnlijk zit er meer in.
e6300 eventjes naar 2.8GHz geschopt en nu haal ik 9870 punten.

Moet hem nog een nachtje laten stressen om te zien of de OC helemaal stabiel is en of ik misschien Vcore of Vram kan laten zakken. Staan nu respectievelijk op 1.3125V & 2V.
Op mijn e6300 steekt een 9700LED & ram is gewoon wat transcend zonder koeler op.

Windowlicker!

Ik heb een Gigabyte GA-MA78GM-S2H met een Athlon X2 4850e en een HD3450 als videokaart.

Nu speel ik toch vaker dan verwacht een game op dit systeem en merk dat mn videokaart niet echt top is.
Omdat de prijs nu wel aantrekkelijk is wil ik graag een Sapphire Radeon HD3870 erin doen ipv die HD3450.

Trekt mn cpu en mobo dit wel of wordt dit dan snel de bottleneck?

Anders koop ik een andere cpu en mobo en vorm ik de rest om tot HTPC

Afternaft

Als je wat reviews had gelezen, was je snel klaar geweest met je keuze ;)

Strijd tegen ziektes, sluit je nu aan bij Team MAD!

Windowlicker!

heb dit hele topic vanaf pagina 1 doorgelezen en ben nergens een review tegengekomen :P

quote:
Qosmic schreef op zondag 15 juni 2008 @ 21:21:
heb dit hele topic vanaf pagina 1 doorgelezen en ben nergens een review tegengekomen :P
Er staat ook niet dat ze hier staan, je kunt zelf wat zoeken op het www

Reg. datum: 06 december 2006

Ik ben nu al enkele weken in het bezit van de Club3D 3850 OC, en ik ben er echt heel tevereden over. De kaart heeft me maar ¤85 gekost, en hij doet het echt een stuk beter dan ik had verwacht.

Ik heb hem natuurlijk ook overgeclocked, en heb een paar benchmarks gedaan op de verschillende clocks. Het hoogst wat ik tot nu toe heb geprobeert en wat volledig stabiel was is 810/1017. Dus ten opzichte van de standaart clocks van de 3850 OC is dat zo'n 13% voor de core en het geheugen. In vergelijking met een standaart 3850 is dat zelfs zo'n 21%. De kaart wordt stressed niet warmer dan 55C op 810/1017.

Hier wat tests op de verschillende clock's. 3850 Stock is mijn 3850 op normale 3850 clocks. 3850OC zijn de standaart waardes van mijn Club3D versie. 770/950 was het hoogste dat ik kon instellen in CCC. 810/1017 is het hoogste wat ik tot nu toe heb geprobeert.

Getest met een C2D E4300 @ 3Ghz, 2GB OCZ XTC Titanium @ 800mhz 4,4,4,15 DC, MSI P35 NEO2 FR

Assassin's Creed heb ik getest op 1440x900 4x AA in DX10 met alle settings op de hoogste stand.
http://images.filecloud.com/727616/Assassin's%20Creed.jpg

Zoals je ziet is Assassins Creed volledig soepel te spelen met een kaartje van ¤85. Dat is toch wel bang voor je buck, al zeg ik het zelf. _/-\o_

Gears of War heb ik getest op 1440x900 DX10 AA, met alle settings op de hoogste stand.
http://images.filecloud.com/727617/Gears%20of%20War.jpg

Op de standaart clocks had het spel af en toe last van wat schokken, naarmate ik de kaart hoger ging clocken werd het schokken steeds minder. Maar ik denk dat dit ook komt doordat Gears waarschijnlijk meer dan 2GB nodig heeft. Overclocken heeft in deze game wel degelijk veel nut.

Race Driver GRID op 1440x900 8x AA en de hoogste settings aan.
http://images.filecloud.com/727618/Race%20Driver%20GRID.jpg

GRID loopt ook geweldig op dit kaartje en heeft eigenlijk helemaal geen overclock nodig, maar toch, hoe meer hoe beter. >:)

Test Drive Unlimited op 1440x900 4x AA HDR en High.
http://images.filecloud.com/727619/Test%20Drive%20Unlimited.jpg

Ik vind Test Drive Unlimited een hele mooie game, maar ik kon hem op mijn oude X1950Pro AGP niet vloeiend spelen met HDR aan. De 3850 heeft er duidelijk geen moeite mee, en tovert met gemak hele mooie beelden op je scherm.

Al met al vind ik de Club3D 3850OC een hele mooie kaart, en ik heb er tot nu toe nog geen negatieve dingen mee ondervonden. Het lijkt me de geschikte kaart om de tijd naar de 4800 serie van ATI mee te overbruggen.

PS. weet iemand toevallig waar de jumper achter op de kaart voor is?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws