Hoofdcategorieën
Topicacties

Het ATi HD38XX Ervaringen Topic - Deel 6

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 08 november 2007

quote:
THE_FIREFOX schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:17:
Bij 3D Mark is de cpu erg snel de bottleneck. Crysis zou ik niet te veel waarde aan hechten met een quad core aangezien het vaak genoeg zelfs sneller draait op een single core. Met BF2 onder winxp moet het goed draaien (heb zelf ook 2x hd3870 in crossfire). Heb je al een mobo bios reset/update/downgrade geprobeerd?
Met 1 kaart in mijn systeem heb ik 12000 en met crossfire aan heb ik 14000 dus ik denk niet dat het iets met de cpu te maken heeft. Crysis kan ik in zowel vista als xp op zijn hoogst spelen (Zonder AA dan) met een single kaart. Met crossfire aan kan ik echter helemaal nix meer.

Mobo bios update is er niet meer omdat ik al de laatste bios heb en een downgrade heb ik nog niet geprobeerd maar ik denk niet dat het zou gaan helpen.

Reg. datum: 04 november 2005

Bij mij schaalt crossfire ook niet zo bezonder bij 3Dmark. Ik ga van 10000 punten naar 12000 punten. Mijn cpu is hier echt de bottleneck.

Als ik een Core2Duo had op 3,6 ghz, kon ik er veel meer uit halen. Echter zou ik dat verschil alleen met cpu limited programma's merken zoals 3Dmark. In COD4 heb ik bijna een 100% verhoging van de fps en dat met een AMD X2 op 3ghz

Reg. datum: 01 juni 2008

Vraagje : ik heb een Sapphire HD3870, is het nuttig om de bios te flashen? Overclocken doe ik normaal niet, huidige bios versie = 010.073.000.000

Reg. datum: 23 mei 2007

quote:
DareFace schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:13:
[...]

Met 1 kaart in mijn systeem heb ik 12000 en met crossfire aan heb ik 14000 dus ik denk niet dat het iets met de cpu te maken heeft.
Dit snap ik niet. :?

Je haalt maar 2K punten meer met CF en het ligt niet aan je CPU? Het lijkt me dat het juist wel aan de CPU ligt omdat je CF zo slecht schaalt. Vergeet niet dat 3DM06 zelfs geoptimaliseerd is voor CF/SLi...

[Sonata III] - [Gigabyte P35C-DS3R] - [Intel Core 2 Duo E6300 @ 400x7] - [Corsair XMS2 PC5400 2048MB] - [Asus EAH3850/G/HTDI 256M @ 750/1049] - [Samsung T166 320GB] - [NEC-AD 7173S] - [Samsung Syncmaster 206BW]

@DareFace
Wil je het zeker weten moet je tijdens het benchen de resolutie hoger zetten en de AA op z'n hoogst. Daarbij sluit je de cpu bottleneck uit. Ik kan je echt al vertellen dat je score bijna niet inzakt terwijl dit het wel het geval moet zijn als je cpu niet de bottleneck is.
quote:
Tweakers.mette schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 13:24:
Vraagje : ik heb een Sapphire HD3870, is het nuttig om de bios te flashen? Overclocken doe ik normaal niet, huidige bios versie = 010.073.000.000
Je hoef hem niet te flashen. De 010.069.000.000 bios versie had een probleem met powerplay en een 862mhz gpu limit/bug.

THE_FIREFOX wijzigde dit bericht 06-06-2008 15:14 (42%)

quote:
xxxneoxxx schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:13:
[...]

Heb dus ook dezelfde sapphire met single slot cooler.. Bios versie 073.. Zou het nu lukken schaamteloos jouw bios versie hier overheen te mikken, of zou dit problemen geven..? (allicht andere revisie PCB o.i.d?)
Lees ajb mijn post: "The 077 version must to give to another different P/N number of HD3870 series which had different production , modification." Ofwel, nee voor mijn versies (sept'07 en jan'08) Sapphire HD3870s kan ik ze niet met elkaar ruilen. Ik vermoed zelfs ook te maken met verschillende memory types.

Maar ik ben weer wat gaan testen. Ik ben er uren zoet mee geweest, maar ik wil dit weleens weten:
VroeGah (sorry het is laat) :) Had ik een Voodoo 3dfx met daarbij een Add-On kaartje (meesterlijk werk toen) en moest mijn monitor op de andere kaart aansluiten en de 'primary' ge-linkt met een zwarte kabel.
Nu heb ik wat gestoeit met CCC 8.5 op de DVIs hieruit blijkt dat ik geen Crossfire optie krijg als mijn monitor op onderste kaart aanbreng.
Kan ik iemand zo "gek" krijgen hiermee te stunten?

Doen door:
1. Bovenste (hardware) kaart op "disable" zet in je Windows (bij mij onderste in dev.manager)
2. BIOS op PEG2 laten opstarten.
3. "Herkenning" even goed instellen en je en-abled je kaart weer, in je dev.manager.
5. Reboot even voor de zekerheid.
En kijk of je Crossfire hebt?
En zie 'score' 3DMark06 ?
Ik heb niemand dat ooit zien testen of wat ik kan vinden op 'google' .

Intel Core2Duo Q6600@2,639Ghz(3cores: 7x377) Mem 4Gb Crucial 800Mhz 5,5,5,18, 2x ATi Sapphire HD3870 PCI-E GDDR4 512Mb Crossfire , Gigabyte GA-X38-DQ6.

Reg. datum: 18 februari 2005

quote:
X-Rayonline schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 01:43:
[...]

Lees ajb mijn post: "The 077 version must to give to another different P/N number of HD3870 series which had different production , modification." Ofwel, nee voor mijn versies (sept'07 en jan'08) Sapphire HD3870s kan ik ze niet met elkaar ruilen. Ik vermoed zelfs ook te maken met verschillende memory types.
Okido, thanks.. Dan blijf ik er even netjes vanaf. ;) Misschien in de toekomst via het Sapphire forum die techneuten eens aanschrijven voor een nieuwere bios versie; kijken of dit performance oplevert o.i.d. :P

Hold On

Weet iemand of er iets bekend is van Vista 64 bit en Ati Overdrive?
Ik kan namelijk deze functie niet gebruiken, zodra ik een waarde wijzig (of automatisch laat aftasten) dan hangt de hele boel en moet ik de pc resetten.

Op het forum van AMD/Ati zag ik dat meer mensen dit hebben, maar er staat geen oplossing bij..
Jammer, want ik zou mijn 3870X2 graag wat OC'en.

Myspace (tracks & mixes) | Lost Angeles | First Ascent

quote:
Syntagma schreef op zondag 08 juni 2008 @ 14:47:
Weet iemand of er iets bekend is van Vista 64 bit en Ati Overdrive?
Ik kan namelijk deze functie niet gebruiken, zodra ik een waarde wijzig (of automatisch laat aftasten) dan hangt de hele boel en moet ik de pc resetten.

Op het forum van AMD/Ati zag ik dat meer mensen dit hebben, maar er staat geen oplossing bij..
Jammer, want ik zou mijn 3870X2 graag wat OC'en.
Er zijn wel wat betere progjes voor overklokken dan Overdrive hoor. ;)
Rivatuner, AtiTool zijn bijvoorbeeld twee goede programma's hiervoor.
Heb je trouwens de 6 pins en 8 pins PCI-e connectors aangesloten en niet 2 keer een 6 pins PCI-e connector?

Specs Intel Core 2 Duo E7200 4GHz - Crucial Ballistix PC2-5300 @ 1380MHz - ATi Radeon HD4850 @ 700MHz-1000MHz

Hold On

Ja, volgens mij heb ik het wel goed aangesloten. Ik heb AtiTool even gedownload, zal het eens proberen. Je kan zo te zien geen fansnelheid instellen, da's ook jammer.
quote:
-The_Mask- schreef op zondag 08 juni 2008 @ 16:05:
[...]

Er zijn wel wat betere progjes voor overklokken dan Overdrive hoor. ;)
Rivatuner, AtiTool zijn bijvoorbeeld twee goede programma's hiervoor.
Heb je trouwens de 6 pins en 8 pins PCI-e connectors aangesloten en niet 2 keer een 6 pins PCI-e connector?

quote:
Syntagma schreef op zondag 08 juni 2008 @ 17:17:
Ja, volgens mij heb ik het wel goed aangesloten. Ik heb AtiTool even gedownload, zal het eens proberen. Je kan zo te zien geen fansnelheid instellen, da's ook jammer.

[...]
Fansnelheid kan je instellen met RivaTuner. ;)

Specs Intel Core 2 Duo E7200 4GHz - Crucial Ballistix PC2-5300 @ 1380MHz - ATi Radeon HD4850 @ 700MHz-1000MHz

Uitdrijvûrrrr!
Reg. datum: 13 maart 2002

Rrr, heb ik ook 's een 3850 gehaald voor in mn HTPC, geeft het ding de geest binnen twee uur. Allemaal artifacts, ook in het BIOS en op meerdere PC's. Morgen terug naar Alternate dan maar :(

Fiat Stilo/Ford Ka
The chase is better than the catch - Scooter

quote:
xxxneoxxx schreef op zondag 08 juni 2008 @ 10:57:
[...]

Okido, thanks.. Dan blijf ik er even netjes vanaf. ;) Misschien in de toekomst via het Sapphire forum die techneuten eens aanschrijven voor een nieuwere bios versie; kijken of dit performance oplevert o.i.d. :P
Lol,
Dit heb ik dus gedaan en enigste wat ze zeiden is dat de FANspeed is gewijzigd en niets anders.
:P Ik heb dus nu een paar BIOSjes van hetzelfde, maar datum dit jaar, met fanfix erin.
Voorbeeld je van 1:
http://i190.photobucket.com/albums/z219/Modest71/1.jpg

X-Rayonline wijzigde dit bericht 08-06-2008 23:59 (7%)

Intel Core2Duo Q6600@2,639Ghz(3cores: 7x377) Mem 4Gb Crucial 800Mhz 5,5,5,18, 2x ATi Sapphire HD3870 PCI-E GDDR4 512Mb Crossfire , Gigabyte GA-X38-DQ6.

Reg. datum: 23 mei 2007

Ik heb de Asus EAH3850/G/HTDI 256M gekocht. Hij werkt prima en clockt ook goed over (van 669/829 naar 750/1049 stabiel), alleen blijft de fan steken op 25%. Na een tijdje gamen loopt hij dan ook vast omdat de temp dan ruim boven de 80C is. Ik kan de fan wel zelf instellen via RivaTuner. Op 70% is hij acceptabel hoorbaar, en houdt hij de kaart best koel. Dus wanneer hij overschakelt naar 70% of hoger zou ik dit moeten horen. Dit zou moeten gebeuren boven 70C, maar dit gebeurt dus niet. Ik gebruik tijdelijk steeds RivaTuner om handmatig de temperatuur te aanpassen voordat ik game. De "auto" mogelijkheid werkt ook niet van RivaTuner.

[Sonata III] - [Gigabyte P35C-DS3R] - [Intel Core 2 Duo E6300 @ 400x7] - [Corsair XMS2 PC5400 2048MB] - [Asus EAH3850/G/HTDI 256M @ 750/1049] - [Samsung T166 320GB] - [NEC-AD 7173S] - [Samsung Syncmaster 206BW]

quote:
Gamesua schreef op maandag 09 juni 2008 @ 09:58:
Ik heb de Asus EAH3850/G/HTDI 256M gekocht. Hij werkt prima en clockt ook goed over (van 669/829 naar 750/1049 stabiel), alleen blijft de fan steken op 25%. Na een tijdje gamen loopt hij dan ook vast omdat de temp dan ruim boven de 80C is. Ik kan de fan wel zelf instellen via RivaTuner. Op 70% is hij acceptabel hoorbaar, en houdt hij de kaart best koel. Dus wanneer hij overschakelt naar 70% of hoger zou ik dit moeten horen. Dit zou moeten gebeuren boven 70C, maar dit gebeurt dus niet. Ik gebruik tijdelijk steeds RivaTuner om handmatig de temperatuur te aanpassen voordat ik game. De "auto" mogelijkheid werkt ook niet van RivaTuner.
Waarom pas je de bios niet aan met RBE (Radeon Bios Editor) ?

Reg. datum: 01 april 2008

Hoera! Eindelijk m'n 3870X2 binnen (voor slechts 250 euro!)

Maar dan.. Na installatie van de drivers (8.451.0.0) van de cd-rom m'n pc opnieuw opstarten. En vervolgens na het inloggen in Vista 32bt hangt m'n pc na 20 seconden.

Meer mensen met deze ervaring? En wat stellen jullie voor?

Mijn meest relevante specs:
Asus m2n-e SLI (meest recente BIOS)
AMD Athlon X2 4200+ (overgeklokt op 2500)
2 GB Ram
700W Cooler Master voeding

Hold On

Zou iemand precies kunnen uitleggen hoe ik nu te werk moet gaan met zowel Rivatuner als AtiTool?
Overdrive kan ik niet gebruiken, want dat crasht m'n systeem (Vista 64).

Heb nu met Rivatuner de fan wat sneller laten draaien.
Weet iemand of versie 2.09 ook dual GPU's ondersteunt? Ik heb namelijk een HD 3870X2. Ik kan zo te zien wel twee keer kiezen voor de settings, waarbij de ene zegt dat de core 825 is en de MEM 901, en de andere zegt core 297 en MEM 900. Die tweede zal dan wel in 2D mode draaien, aangezien de core veel lager is. Maar nu vraag ik me af, kan ik ze allebei gewoon op dezelfde core en MEM zetten? Of is het verschil met die tweede (die nu veel lager is) dan te groot? En als ik ze allebei gelijk moet/kan zetten, moet dit dan nog met kleine stapjes of kan ik ze allebei gewoon vrijwel in 1x op bijv. core 891 en MEM 999 zetten? Dat zijn namelijk de waardes die volgens andere websites prima gehaald kunnen worden met deze kaart. Dus de vraag is, kan ik in Rivatuner allebei de GPU's gewoon op deze snelheden instellen?

Of kan ik dit alles beter met Atitool doen? Daar zit natuurlijk weer een veiligere scanmodus in om langzaam op te bouwen en te zoeken naar de max. Dan zou ik met Riva de fan regelen en met Atitool overclocken. In Atitool zie ik overigens niets terug van het feit dat je beide GPU's kunt instellen? Als ik hem automatisch laat zoeken naar de max, neemt ie dan beide GPU's mee? Volgens deze site heb je daarvoor weer aan aparte tool nodig..

[edit]
Inmiddels met de tool uit bovenstaande link beide gpu's hoger gezet. Maar als ik nu in Overdrive kijk, dan zegt ie dat de tweede gpu nog steeds op de lage snelheid draait, terwijl de eerste wel hoger aangeeft. Is dit een foutje van Overdrive?

Syntagma wijzigde dit bericht 10-06-2008 21:08 (15%)

_[HD4870X2]_
Reg. datum: 20 oktober 2006

Rivatuner kan ook geen beide cores clocken ,je ziet de 2e wel (297mhz) maar je kunt hem niet aanpassen.(probeer het maar ff)
Voor beiden cores zou ik amdgpuclocktool gebruiken, deze kan nl wel beide cores overclocken.
Je moet wel een aangepaste toollib.dll downloaden.
Maar hou er rekening mee dat je je 2d clocks kwijt bent! Dus de kaart zit altijd in full load ,dus wordt ie heet.

Google :
http://www.google.nl/sear...nG=Google+zoeken&meta=

specs //systeem: Asus Maximus Formula Se, E8500 (C0), Team 2x1024mb ddr2 800 / Corsair TWIN2X2048-6400C4, Watercooled "Asus Top" HD4870X2, Samsung 205BW,Vista ult.64bit, CM M1000

Hold On

quote:
Bullus schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:16:
Rivatuner kan ook geen beide cores clocken ,je ziet de 2e wel (297mhz) maar je kunt hem niet aanpassen.(probeer het maar ff)
Voor beiden cores zou ik amdgpuclocktool gebruiken, deze kan nl wel beide cores overclocken.
Je moet wel een aangepaste toollib.dll downloaden.
Maar hou er rekening mee dat je je 2d clocks kwijt bent! Dus de kaart zit altijd in full load ,dus wordt ie heet.

Google :
http://www.google.nl/sear...nG=Google+zoeken&meta=
Ja die tool had ik idd gebruikt, net ff Crysis ermee gespeeld.
Denk dat ik hem nu maar weer uitzet.
Maar wel handig iig met Riva om de fan wat harder te zetten.

Reg. datum: 25 juni 2001

even een vraag hier. Ik heb uit reviews niet zo een twee drie een antwoord kunnen vinden. Ik heb op dit moment een athlon 64 3000+ (oud beestje) maar de 7800gs (jaja agp) kaart begint rot te raken. Nu zat ik te tubben tussen een hd3850 agp in deze bak te zetten, maar vraag me af of dat wel nut heeft gezien het feit dat mijn cpu zo langzaam is.

uiteindelijk zal ik wel een nieuwe pc kopen, maar als ik dat kan uitstellen, dan doe ik dat graag. De pc zal anders ingezet worden als een office bak, en daar kan ik met een 15 euro agp kaart wel het een en ander mee bereiken.

dus wat is wijsheid?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Reg. datum: 21 september 2007

quote:
justice strike schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 00:53:
even een vraag hier. Ik heb uit reviews niet zo een twee drie een antwoord kunnen vinden. Ik heb op dit moment een athlon 64 3000+ (oud beestje) maar de 7800gs (jaja agp) kaart begint rot te raken. Nu zat ik te tubben tussen een hd3850 agp in deze bak te zetten, maar vraag me af of dat wel nut heeft gezien het feit dat mijn cpu zo langzaam is.

uiteindelijk zal ik wel een nieuwe pc kopen, maar als ik dat kan uitstellen, dan doe ik dat graag. De pc zal anders ingezet worden als een office bak, en daar kan ik met een 15 euro agp kaart wel het een en ander mee bereiken.

dus wat is wijsheid?
Ik persoonlijk, zou even lekker wachten tot na de zomer. Maar dat komt ook omdat ik niet zoveel game in de zomer. Dan na de zomer gewoon een upgrade naar low-end c2duo(lekker oc-en) doen icm p35 mobo met een 3850/4850.

Dan blijf je wel warm van de winter:)

Maar om nu een 3850 AGP te kopen vind ik zonde van je geld. De nieuwere games zul je toch niet kunnen spelen door je cpu.

Bert2000 wijzigde dit bericht 11-06-2008 07:54 (6%)

Reg. datum: 06 december 2006

quote:
justice strike schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 00:53:

dus wat is wijsheid?
Ik zat ook met deze vraag. Had hier een C2D E4300 @ 2,7GHz met een X1950Pro AGP (asrock 865PE). Ik zat te twijfelen tussen een nieuwe 3850AGP of gewoon moederbord, videokaart en geheugen vernieuwen. Uiteindelijk heb ik het laatste gedaan, en heb er veel plezier van gehad. AGP is nu toch echt wel dood aan het gaan. Op Tomshardware.com hebben ze de AGP versie ook nog getest, en hij bleek niet veel sneller meer te zijn dan een X1950Pro op AGP.

Dus ik zeg doe deze inverstering. Koop een mooi moederbord voor een zacht prijsje, een C2D die je lekker kunt overclocken, en DDR2 moet ook niet al teveel meer kosten. Dan kun je straks weer een goede videokaart kopen, en ben je niet meer gebonden aan AGP. Ik heb een 3850OC gekocht van Club 3D om de tijd naar een 4870 te overbruggen. De kaart heeft me ¤85 gekost(alternate), en levert toch nog goede prestaties. ;)

Reg. datum: 09 juni 2005

Mijn 3870 crashed voortdurend in CoD4 multiplayer. Het crashed om de x minuten en herstart dankzij VPU recover van Ati, maar goed dat is enorm irritant, zeker bij multiplayer, natuurlijk.
Ik heb een Peak kaart welke nieuwe coolpasta heeft gekregen en dus koel blijft. Komt in veel games (zoals DoD: Souce) niet voor.
Zat te denken aan de voeding omdat mijn vorige kaart juist kuren had in 2D (internetbrowsers), maar ik heb deze toegewijde videokaart-voeding, http://www.thermaltake.co...PurePower/w0099/w0099.asp , dus met 21A op de 12 voltlijn moet dat wel goed zijn.

Iemand een idee?

Edit: Geen crash vandaag (koeler dan de afgelopen dagen en kast open gezet. Had ik al eerder geprobeerd na problemen, maar toen was de kaart al te heet en kon niet afkoelen gezien het zomerweer.
Het is dus puur een hitteprobleem. Ga een casefan verplaatsen.

Frank76NL wijzigde dit bericht 12-06-2008 16:31 (17%)

Draai eens je COD4 in veilige modus. Bij mij lag het aan de water details (als ik mij niet vergist)

Reg. datum: 14 maart 2007

Misschien dat iemand mij uit mijn verwarring kan halen..
Ik heb een nieuwe Asus 3850 256MB binnengekregen in een CoH doos.
Het vreemde is dat er een Glaciator koeler op zit, terwijl het geen OC of 512MB versie betreft.

Hij ziet er dus zo uit in plaats van zo.
Nou vind ik dat niet erg, aangezien deze koeler een stuk beter presteert en ook stiller is, maar ik vind het een beetje vreemd. Volgens de Asus site bestaat dit model nietecht.

Hier staan alle kaarten die een dergelijke koeler hebben. Als ik echter op de 3850 256MB klik, kom ik op de pagina met de standaard koeler.. 8)7

Op de kaart zelf geeft het label 256mb aan, Rivatuner geeft 256mb aan, Catalyst en Everest geven echter 512mb aan.

Contact met ASUS verloopt nogal stroef. Een mail met bovenstaand verhaal resulteerde in een reply zonder antwoorden en de vraag of ik de kaart in Duitsland heb gekocht. Een reply op die mail is niet mogelijk (undelivered verhaal).

Nou is dit allemaal niet een probleem, maar ik ben gewoon benieuwd wat voor kaart ik precies heb.
Aangezien Google mij niet kon helpen...misschien weet iemand het hier?

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: