Gathering of Tweakers

Quicksearch
Vantage HotFix drivers... uHhmmmm... :/

Phoe Phoe... :| ... Dat is nog eens een geweldig groot verschil zeg! Geld dit alleen voor de HD3870 serie (in dit geval de HD3870X2), of de hele HD38xx serie? En als het voor de gehele HD38xx serie is, geld dit dan ook voor de AGP-interface kaarten?... :9

Wie Ohwww-Wie kan heel toevallig wat meer vertellen over dit onderwerp?

Do not be afraid, live on your own path!

Zojuist mijn Asus 3870 ontvangen, de singel slot versie, op het eerste gezicht een goeie kaart.
Tijdens het inbouwen en het installeren helemaal geen problemen gehad.
Daarna ben ik Company of Heroes gaan spelen, na een minuut fo 15 kreeg ik even voor 1 seconde een zwart scherm, en 2 minuten daarna klapte ik uit het spel.

Eerst heb ik de drivers opnieuw geinstalleerd (to be sure) en eens Furmark gedraait om te zien of hij ook extreem heet werd, na een minuut of 20 zat hij nog altijd op 74 graden.

Na deze handelingen uitgevoerd te hebben ben ik weer CoH gaan spelen en bleef het probleem zich voordoen.

Iemand nog tips...?

Systeem: P5W DH Deluxe - E6600 - 4GB OCZ PC6400 - Samsung F1 Spinpoint 750GB - Asus x1950 pro - Creative X-FI Extreme Music - Sennheiser HD595 - Zallman HP-600 PSU - 215TW - G15 & G5

NederVlaming
Reg. datum: 28 november 2000

Ik heb ergens gelezen dat deze hotfixes ook in de catalyst versie 8.5 komen. En die zal toch wel zeer binnenkort gereleased worden? Ik hoop stiekum ook op een performance gain voor de agp kaarten, want ik meen ergens gezien te hebben dat die drivers nog niet helemaal super waren.

Marion Raven fan
Reg. datum: 06 november 2004

quote:
Raven schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:30:
Zo, nu ook eens een 3870 gehaald :)
Een Sapphire Radeon HD 3870 512 MB

Nu eens 3DMark proberen :)

Edit: 3DMark03 crasht gelijk, ook met hotfix. Al krijg ik mét hotfix wel even het opstartscherm te zien...
05 en 06 ga ik nu proberen.

Edit:
http://www.ravenslair.nl/GoT/Thor-3DMark05-Q6600.2.4GHz-HD3870.JPG
http://www.ravenslair.nl/GoT/Thor-3DMark06-Q6600.2.4GHz-HD3870.JPG
^ lijkt me wel ok met een Q6600 (stock) en één 3870, of niet? :?
3DMark03 start nu wél op... blijkbaar was een reboot na die fix noodzakelijk.

Anyway, vanmorgen de cpu overgeclocked naar 3GHz, dit leverde de volgende scores op:
http://www.ravenslair.nl/GoT/Thor-3DMark05-Q6600.3GHz-HD3870.JPG
http://www.ravenslair.nl/GoT/Thor-3DMark06-Q6600.3GHz-HD3870.JPG

Vcore=standaard, 1.2v aldus CPU-Z
MP=9
FSB=334
CPU temps: 55/55/48/48, na 4u Prime95.
quote:
Depep schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:19:
[...]

Dit is wel héél erg makkelijk zelf op te zoeken hoor. klik

Je 3DMarks scores lijken me wel oké, maar je gaat een flink stuk hoger scoren als je je Q6600 overclockt, wel de moeite dus.
Flink hoger? Hoe flink?
Zie nieuwe scores

After the first glass you see things as you wish they were...
After the second you see things as they are not..
Finally you see things as they really are
and that is the most horrible thing in the world...

Nu ook mijn MSI 3870 OC geïnstalleerd en lopend een paar dagen en wel.

COD4 loopt lekker vlot 50-100fps (een enorm verschil met mijn oude 7600GS ;)), geen artifacts, en het beeld is over het algemeen ook prima strak.

Nu merk ik wel dat ik met zowel de Catalyst Control Center als ATITool (0.27beta3) niet kan overklokken. Op het moment dat ik de Core frequentie verander loopt de boel vast. Is dat een alleen een probleem van MSI, of komt het omdat ik voorlopig nog op XP32 draai?

My first programming language was SOLDER! [ Terry Pratchett ]

quote:
Stoney3K schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 22:59:
Nu ook mijn MSI 3870 OC geïnstalleerd en lopend een paar dagen en wel.

COD4 loopt lekker vlot 50-100fps (een enorm verschil met mijn oude 7600GS ;)), geen artifacts, en het beeld is over het algemeen ook prima strak.

Nu merk ik wel dat ik met zowel de Catalyst Control Center als ATITool (0.27beta3) niet kan overklokken. Op het moment dat ik de Core frequentie verander loopt de boel vast. Is dat een alleen een probleem van MSI, of komt het omdat ik voorlopig nog op XP32 draai?
Met core frequentie veranderen, bedoel je daarmee dat ie dat bij 1mhz al doet of wanneer je veel verder gaat?

Hit Me!

quote:
Stoney3K [15 mei 2008 @ 22:59]:
"Nu merk ik wel dat ik met zowel de Catalyst Control Center als ATITool (0.27beta3) niet kan overklokken. Op het moment dat ik de Core frequentie verander loopt de boel vast."
Dat klopt! Dit komt doordat de benadering, op het gebeid van overclocken, nog niet goed verloopt bij CCC, ATITool en ATITrayTool in combinatie met een HD38xx serie... Momenteel gebruik ik, zonder problemen, RivaTuner voor het overclocken van mijn HD3850 Pro. Dit werkt zelfs zonder de 'stapjes van 1MHz' methode.

Probeer het zelf maar, je zult zien dat jij je doel dan hebt bereikt... tenminste, grote kans van wel :P .

DavyJones wijzigde dit bericht 16-05-2008 09:32 (21%)

NederVlaming

ATi Tray Tool nieuwste beta builds hebben wel HD3xxx support! Je kan hem hier downloaden.
Meer info vind je in de ATT beta with HD 3xxx (and may be 2xxx) support draad op guru3d Ik zelf kan mijn kaart perfect overclocken met deze versie van ATT.

quote:
Harrie schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 12:05:
ATi Tray Tool nieuwste beta builds hebben wel HD3xxx support! Je kan hem hier downloaden.
Meer info vind je in de ATT beta with HD 3xxx (and may be 2xxx) support draad op guru3d Ik zelf kan mijn kaart perfect overclocken met deze versie van ATT.
Ik vind als HD3870 crossfire gebruiker juist van niet. De tweede kaart reageert niet op de overclock (fan control werkt trouwens ook niet) en bij de eerste kaart werkt dan powerplay niet meer. De powerplay is juist fijn omdat je kaart koeler blijft in desktop mode.

NederVlaming

quote:
THE_FIREFOX schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 13:22:
[...]

Ik vind als HD3870 crossfire gebruiker juist van niet. De tweede kaart reageert niet op de overclock (fan control werkt trouwens ook niet) en bij de eerste kaart werkt dan powerplay niet meer. De powerplay is juist fijn omdat je kaart koeler blijft in desktop mode.
Ah oke, dat van de slechte crossfire support wist ik niet. Is er geen optie om de tweede kaart te selecteren? Want als je crossfire met een 3870+3850 hebt wil je toch ook niet dat ze beide op dezelfde snelheid draaien? Dat van de powerplay is inderdaad jammer, als je eenmaal de kloksnelheden met ATT gezet hebt gaan ze niet meer terug naar de 2D kloks. (Pas bij een reboot).

zoals je in de thread bij guru3d kan lezen is de auteur iig erg actief bezig met de ontwikkelingen, dus best die in de gaten houden voor overclocking van multi-gpu dingen... Dat van de niet werkende powerplay kan aan de drivers liggen lees ik daar, maar ik heb gewoon catalyst 8.4....

Harrie wijzigde dit bericht 16-05-2008 15:59 (15%)

quote:
Harrie schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:55:
[...]
Is er geen optie om de tweede kaart te selecteren? Want als je crossfire met een 3870+3850 hebt wil je toch ook niet dat ze beide op dezelfde snelheid draaien?
Nee, zo optie is er op het ogenblik niet. Er is wel de mogelijkheid om beide core's op de zelfde snelheid te laten werken maar dat werkt niet goed. Ik heb al met de ATT auteur gesproken over het probleem en dat is weer een maand of 2 geleden.

Hey guys zal een HD3870 volledig tot zijn recht in het volgende systeem;

Processor: AMD 3800x2 @ 2.0ghz
Moederbord: Epox NiVida4 chipset
Geheugen: 2gb Twinmos ddr2 (timings niet interresant denk ik)
Voeding: 450watt (Enermax of de opvolger ervan ben de naam even kwijt.)

Huidige videokaart: NV 7900GT maar heeft brak geheugen.
Vanalles geprobeerd maar ik blijf artifacts krijgen tijdens bios en in windows nog niet super erg maar beter verkomen dan verhelpen.

Nu ben ik aan het denken om toch weer terug te gaan naar ATi omdat ik simpel weg met mij gesoftmodde 9500 ->9700pro werkelijk nooit problemen heb gehad.
En gevoelsmatig is er bij nvidia altijd wel iets niet goed.

overigens speel ik op de computer alleen nog maar World of Warcraft en wat oudere shooters ;)

||XBOX live ID DnA fatrabbit || WoW: Fatrabbit 70 Blood Elf Paladin @ Sunstrider <Death Knell> Deathknell.Dark-Portal.nl

Nou je CPU is zeker een bottleneck hier. Maar het zal je wel een stuk vooruit helpen t.o.v. je oude kaart. Gezien de nieuwprijs (heb ze al voor 109 euro gezien) is het ook niet iets om je een buil aan te vallen..

Damn wat presteerd de HD3870 goed icm de Accelero S1!!! Ik haal gewoon een Idle temp van 29 graden, met stock cooler zat hij telkens tegen de 50!

Hit Me!

Reg. datum: 12 februari 2004

quote:
Pinjataaa schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 00:29:
Damn wat presteerd de HD3870 goed icm de Accelero S1!!! Ik haal gewoon een Idle temp van 29 graden, met stock cooler zat hij telkens tegen de 50!
Toevallig gister een Accelero S1 op m'n Sapphire Radeon HD 3870 gezet maar ik idle rond 38 graden, en full load 61 graden?
Heb jij toevallig die turbo module?

soganta wijzigde dit bericht 17-05-2008 09:12 (4%)

quote:
soganta schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 09:11:
[...]

Toevallig gister een Accelero S1 op m'n Sapphire Radeon HD 3870 gezet maar ik idle rond 38 graden, en full load 61 graden?
Heb jij toevallig die turbo module?
Ik heb een 120mm koeler op 5v met tie-wraps op de koeler gemaakt, maar die draait amper.

Hit Me!

Afternaft

quote:
dna_fatrabbit schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:55:
Hey guys zal een HD3870 volledig tot zijn recht in het volgende systeem;

Processor: AMD 3800x2 @ 2.0ghz
Moederbord: Epox NiVida4 chipset
Geheugen: 2gb Twinmos ddr2 (timings niet interresant denk ik)
Voeding: 450watt (Enermax of de opvolger ervan ben de naam even kwijt.)

Huidige videokaart: NV 7900GT maar heeft brak geheugen.
Vanalles geprobeerd maar ik blijf artifacts krijgen tijdens bios en in windows nog niet super erg maar beter verkomen dan verhelpen.

Nu ben ik aan het denken om toch weer terug te gaan naar ATi omdat ik simpel weg met mij gesoftmodde 9500 ->9700pro werkelijk nooit problemen heb gehad.
En gevoelsmatig is er bij nvidia altijd wel iets niet goed.

overigens speel ik op de computer alleen nog maar World of Warcraft en wat oudere shooters ;)
Wat denk je zelf? WoW = oud. Dat spel heeft al een vette CPU-bottleneck met een 7900GT. Met een HD3870 gaat dat er dus niet beter op worden, zou het niet? ;)
quote:
DavyJones schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:51:
Jongens...
Bij deze dus tot nu toe mijn geweldige ervaring met de HD3850 Pro.
Dat ziet er inderdaad goed uit ja, het bewijst maar eens dat AGP niet dood is... nog niet tenminste :)

En what the heck is de gedachte achter al die stukjes vette tekst? Nou wil ik het weten ook :>

Ik ben benieuwd wat voor verbeteringen ATi Catalyst 8.5 gaat brengen, met name de Crossfire-tech kan nog wel een schop onder z'n achterwerk gebruiken. Al zeg ik natuurlijk ook geen nee tegen extra singlecard-performance O-) . Voorlopig lijkt het weer iets om naar uit te kijken, gezien de slides die CJ postte.

Strijd tegen ziektes, sluit je nu aan bij Team MAD!

"En what the heck is de gedachte achter al die stukjes vette tekst? Nou wil ik het weten ook :> "

Ik houd ook van jou hoor Jejking! :')

Saphier 3870 X2 geinstalleerd samen met driver/ccc-pack 8-4_xp32_dd_ccc_wdm_enu_60999.exe

Krijg nu in eventviewer onder ACEEvenlog bij het opstarten de volgende melding:

1. Event Type: Information
Event Source: ACEEventLogSource
Event Category: None
Event ID: 0
Date: 17-5-2008
Time: 13:02:32
User: N/A
Computer: XXXXXX
Description:
0000000001: 2008-05-17 13:02:32:015 Exception <atixcode.dll>: Retrieving the COM class factory for component with CLSID {981145A7-E08E-48F3-A1C4-52C28BCAAAF9} failed due to the following error: 80040154.
Exception Called by: ATI.ACE.CLI.Aspect.TransCode.Graphics.Shared.TC_Component::CheckTrancodeComObject processID:02152 threadID:(CCCThreadNew:Wizard) domainName:(ccc.exe ) assemblyName:(CLI.Aspect.TransCode.Graphics.Shared, Version=2.0.2939.23764, Culture=neutral, PublicKeyToken=90ba9c70f846762e)

De file ATIXCODE.DLL is niet op mijn systeem aanwezig.

What to do?

Press Play On Tape

Betreft dit met een verse windows installatie? Anders even een clean-driver-install; deinstalleer drivers>>(xp veilige modus) met driversweeper + drivercleaner pro driverinstallatie resten verwijderen>> drivers installeren(xp normale modus).

"Idioten willen orde, genieën beheersen de chaos." What the Pulse?!

quote:
Xadeon schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 19:51:
Betreft dit met een verse windows installatie? Anders even een clean-driver-install; deinstalleer drivers>>(xp veilige modus) met driversweeper + drivercleaner pro driverinstallatie resten verwijderen>> drivers installeren(xp normale modus).
nee, waren nvidea drivers, na de-installatie met Driver Cleaner.Net in veilige modus geschoond en vervolgens geinstalleerd.
Ga nu jouw combi eens proberen.

Die ATIXCODE.DLL hoort er wel te zijn?

In welk programma kan ik AA e.d. instellen per game. Ik zie het niet staan in CCC.
Ik ken Powerstrip, maar dat vind ik te log aangezien het nog maar voor een paar oudere games (BF1942) geldt dat je het niet in het spel zelf kunt instellen.
Welk (klein) programma kan dit ook?

Reg. datum: 15 september 2007

quote:
DavyJones schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:35:
[...]

...als in CS speler? Huhh :?... Vertel 's R420R... Bespioneer je me of zo? :P
Ooit eens bij de |-RDS-| clan gezeten? Zat ook een Nibiru in. En ik spioneer niet kan me die naam alleen herinneren. Ik kwam er alleen pas bij toen jij al weg was :P.

Intel Core 2 Duo E6750 @ 3,60GHz, MSI P35 Neo-F, 2Gb Kingston DDR800, MSI GeForce NX8800GTS T2D512E-OC - 15359 3dmarks!

quote:
Ik had zeker wel meer van jouw setup verwacht. Ik haal zelf 10.129 met een E2160 @ 3Ghz en HD3850 @ 770/1040. Dat is een budget processortje met 1MB cache en een tragere videokaart.
Marion Raven fan
Reg. datum: 06 november 2004

Hmm, enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

De 3870 laat ik trouwens @ stock lopen, alleen de CPU wordt geOC'ed. Al vind ik 3GHz op moment wel even goed, snel zat. :P

After the first glass you see things as you wish they were...
After the second you see things as they are not..
Finally you see things as they really are
and that is the most horrible thing in the world...

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws