Zo, nu ook eens een 3870
gehaald 
Een
Sapphire Radeon HD 3870 512 MB
Omdat er een 6200 (nVidia dus) in zat, heb ik nadat de driver verwijdert was, in XP x64 Safe Mode mbv driver cleaner en sweeper de resten verwijdert. Daarna pc uit en de videokaart vervangen.
Tijdens het opstarten in Grub werd er ineens niet meer op de enter gereageerd voor doorstarten, doorstarten deed ie even later zelf wel. Toen windows bijna gestart was een BSOD+reset (had de bekende instelling nog niet verandert...), maar na die reset startte windows gewoon op, Grub reageerde nu wel weer op de ENTER.
Opvallend: Pixelmapping werkt nu bij de BIOS al

, beeld daarvan werd eerst altijd uitgerekt over de 24" widescreen.
Hmm, na de 1e start met driver geinstalleerd kreeg ik een "onbekende hardware gevonden"-melding, dit bleek ATI Function Driver HD-audio te zijn maar daar kon ie geen drivers voor vinden. Nadat ik de meegeleverde cd erin deed wel. Waarom zat dit niet bij de drivers van de ATI site?
Deze files heb ik gedownload en geinstalleerd:
8-4_xp64_dd_ccc_enu_61003.exe
8-4_xp32-64_wdm_61006.exe
O jah, dit viel mij ook nog op: Alle opties bij ATI Overdrive zijn grijs... Kan dat kloppen?
Als 't een 3870X2 was, zou ik denken dat ik geen 8-pins voedingsstekker aangesloten zou hebben, maar dit is geen X2 maar een gewone 3870...
Nu eens 3DMark proberen
Edit: 3DMark03 crasht gelijk, ook met hotfix. Al krijg ik mét hotfix wel even het opstartscherm te zien...
05 en 06 ga ik nu proberen.
Edit:

^ lijkt me wel ok met een Q6600 (stock) en één 3870,
of niet?

Waarom staat daar onderaan bij "Current Clock Settings" 300MHz bij "GPU Clock"? Dat moet toch hoger zijn....
Die 56 graden is na het runnen van 3DMark 05 en 06, de stock-koeler doet dus goed
Raven wijzigde dit bericht 14-05-2008 17:44 (21%)