Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 06 augustus 2003

quote:
Audi-Addict schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:22:
[...]

Het lijkt me verstandig om inderdaad wat test examens te maken zodat ik een " feeling " krijg bij de soort examens en de bijbehorende methods.

Zijn het allemaal multiple choice? Geen open vragen? Zijn het gewoon vragen in de zin, 2 totaal onlogisch en 2 die op elkaar lijken?

Kan ik proef examens ook krijgen zonder hier 50 euro voor te betalen? Ik kwam Nuggets cursusses tegen, kent iemand deze en hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

Als laatste de vraag.. betaal ik nou alleen de kosten voor de boeken en 140 euro per examen (volgens mij kan ik dit naar 70 brengen? wanneer ik mezelf aanmeld als microsoft partner?)
quote:
Heeft iemand recent 70-290 gemaakt? Is deze pittig? Zijn er bepaalde dingen waar ik me extra op moet concentreren?

Ik ben naast het doornemen van het MSPress boek ook de proefexamens aan het doen.

Deze beginnen bijna allemaal met You are the network administrator for your Company. bla bla.

Zijn alle examens zo opgesteld? Met zo'n heel verhaal er bij? niet gewoon vragen met 1 zin?

Hoeveel vragen krijg je gemiddeld voro zo'n examen? 20-30? 50?

Daarnaast de vraag of het uitmaakt bij welk bedrijf ik deze examens ga maken. Het gaat toch allemaal via microsoft?

Rekenen ze nog inschrijf kosten voor zoiets? Of is het ene kwestie van 130 euro voor het examen, achter een pc zitten en de toets maken?

Als laatste nog de vraag, gaan ze gebruik maken van Windows 2003 R2 versies voor de certificatie? Of gaat hierbij om de oude versie?

R2 heeft namelijk weer andere/nieuwe tools en functies.. om een simpel voorbeeld te noemen is de group policy tool gpmc. Zal deze ook worden gebruikt in de praktijk opdrachten?
de examens bestaan uit multiple choice vragen en simulation vragen

multiple choice is gewoon deels kennis hebben van het onderwerp en deels logica gebruiken
(let goed op dat als er checkboxjes staan, hoeveel antwoorden je moet kiezen omdat ze soms vragen kies 2 antwoorden of kies 3 antwoorden enzovoorts)

simulation is bijvoorbeeld een gebruiker aan moeten maken in AD of iets in die trend....
daar moet je dus wel weten wat je moet doen

soms zijn het allemaal logische antwoorden soms zijn het allemaal onzin op die ene na die correct is

bij de boeken zitten als het goed is ook test examens (heb zelf niet geprobeerd)

het zijn meestal rond de 50 vragen en ja ze beginnen allemaal met de blabla die je al zei

het maakt niet uit via welk bedrijf je examen doet, je hebt een nummer nodig dat bij prometric geregistreerd is (kan je aanvragen bij het eerste examen dat je gaat plannen) en dat koppelt alles aan elkaar (als alles goed gaat)

de examen kosten apart geld, ligt aan plek waar je neemt, ik heb bij New Horizons (vestiging rotterdam) 166 euro betaalt (inclusief btw, baas betaalde dan wel)
en ja, alle vragen hebben een lap tekst en voor de rest is het toch wel achter pc zitten en zorgen dat je binnen 2 en half uur klaar bent (voor 270 291 290 deed ik er allemaal < 55 minuten over)

de versie maakt niet uit of het nou gewoon is of R2, gpmc is een tool die niet besproken wordt dat moet je zelf uitvinden..... ja ze verwachten dat je nog wel wat zelf uitzoekt :)

je moet zorgen dat je van alles wel weet....
als je merkt dat je van een bepaald onderwerp veel vragen krijgt, dan weet je dat je daar fouten zit te maken....

nuggets zijn handig als je door de monotone stem heen kan komen voor paar uur :)
maar opzich wel aan te raden

ps; had er niet bij stil gestaan dat testking, pass for sure, actual tests echt illegaal zijn
rede: als het dan zo illegaal is, waarom gaat MS er niet achteraan ?

Peluso wijzigde dit bericht 22-05-2008 01:30 (3%)

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

quote:
Peluso schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 01:27:

ps; had er niet bij stil gestaan dat testking, pass for sure, actual tests echt illegaal zijn
rede: als het dan zo illegaal is, waarom gaat MS er niet achteraan ?
Daar is Microsoft wel mee bezig, alleen is het nogal lastig aangezien Testking.com geregistreerd staat in Pakistan of Afghanistan ofzo. Het 'bedrijf' zit ook in een of ander vaag land en daar schijnt dus niet echt zo 123 wat aan te doen zijn.

Meer info :
http://redmondmag.com/news/article.asp?EditorialsID=7708
http://mcpmag.com/news/article.asp?EditorialsID=1022
http://www.certguard.com/forums/topic.asp?TOPIC_ID=326
Reg. datum: 11 december 2007

quote:
Peluso schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 01:27:
je moet zorgen dat je van alles wel weet....
als je merkt dat je van een bepaald onderwerp veel vragen krijgt, dan weet je dat je daar fouten zit te maken....
Volgens mij klopt dit niet.
De examens worden 's nachts binnen gehaald op de server heb ik me laten vertellen. De vragen kunnen op de dag zelf of tijdens het examen niet wisselen. Het systeem is echt niet zo slim, dat hij je meer vragen over 1 onderwerp gaat geven, als hij merkt dat je daar veel fouten maakt.

A+, ITIL, MCP, MCDST, MCSA

Reg. datum: 11 december 2007

quote:
xylonite schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:09:
[...]

Je voucher is een jaar geldig, maar omdat de second shot actie loopt tot 30 juni 2008 lijkt het me dat je er erna geen recht op heb.
Correct me if i'm wrong
Heb om uitleg gevraagd en zie onder het antwoord:
Om gebruik te maken van de SecondShot (SS) actie moet het herexamen uiterlijk op 30 juni 2008 worden gedaan. Als er met het voucher al examen is gedaan (maar er is geen herexamen mee gedaan), dan vervalt het voucher op 1 juli 2008.
Als voucher (eenmalig examen) is het nummer tot 30 juni 2009 geldig.

A+, ITIL, MCP, MCDST, MCSA

Vandaag contact gehad met computrain, ze wisten mij vertellen dat er geen kortingen mogelijk waren als microsoft partner. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik dacht namelijk dat er wel tot 50 % korting mogelijk was bij de examens indien je een partner bent van microsoft. Weet iemand hier meer van?

MCP MCDST MCTS MCSA MCSE MCITP MCNPS MCPS + tafeldiploma!

quote:
nevocom schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 06:54:
[...]

De examens worden 's nachts binnen gehaald op de server heb ik me laten vertellen. De vragen kunnen op de dag zelf of tijdens het examen niet wisselen. Het systeem is echt niet zo slim, dat hij je meer vragen over 1 onderwerp gaat geven, als hij merkt dat je daar veel fouten maakt.
Voorheen was dat weel zo hoor. Een aantal jaren geleden werkte dat gewoon zo.

:)

Dus...

quote:
vosss schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:07:
[...]

Voorheen was dat weel zo hoor. Een aantal jaren geleden werkte dat gewoon zo.

:)
Nu iig niet meer.

*** Vicksburg ***

quote:
[...]

Ik heb meestal examens om 9 uur s'ochtends en dan zijn ze zelfs de examens nog aan het downloaden, dit om corruptie te voorkomen.
Payback's A Bitch

quote:
TheVMaster schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 02:26:
[...]

Daar is Microsoft wel mee bezig, alleen is het nogal lastig aangezien Testking.com geregistreerd staat in Pakistan of Afghanistan ofzo. Het 'bedrijf' zit ook in een of ander vaag land en daar schijnt dus niet echt zo 123 wat aan te doen zijn.

Meer info :
http://redmondmag.com/news/article.asp?EditorialsID=7708
http://mcpmag.com/news/article.asp?EditorialsID=1022
http://www.certguard.com/forums/topic.asp?TOPIC_ID=326
tegenhouden kun je het toch niet
als 100 man allemaal 1 vraag onthouden en dat op een forum posten heb je al aanzienlijk wat info binnen

quote:
[...]

nou volgens mij werkt het nog steeds zo, ex-collega van mij die had het IIS en backup gedeelte niet helemaal onder de knie en die werd doodgegooit met vragen hierover......
terwijl ik gewoon vragen kreeg van alles wel wat (geslaagd met 814 punten 70-290)

en de vragen worden hele dag door gedownload (bij NH rotterdam dan) ik zat soms tijdens een examen 2 minuten te wachten met een wit scherm voor mn neus omdat er nieuwe vragen gedownload werden..... (ik heb in maart en april dit jaar examens gedaan)

over testking (en such): ok dan raad ik niet aan dat te kopen, alleen als je er aan kan komen dan zijn ze wel handig om na te kijken zodat je weet hoe een examen er uit kan zien.....

Peluso wijzigde dit bericht 22-05-2008 11:31 (3%)

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

quote:
Ik zeg toch dat het voorheen zo werkte :P

quote:
Audi-Addict schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 09:22:
Vandaag contact gehad met computrain, ze wisten mij vertellen dat er geen kortingen mogelijk waren als microsoft partner. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik dacht namelijk dat er wel tot 50 % korting mogelijk was bij de examens indien je een partner bent van microsoft. Weet iemand hier meer van?
Volgens mij kun je je hier aanmelden met je partner-id en krijg je een voucher welke 32 % korting geeft op examens:

https://partner.microsoft.com/40029182?msp_id=examsavings

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Reg. datum: 18 september 2007

quote:
Hennie-M schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:00:
[...]
70-291 / Ik heb collega's die er al 3x voor zijn gezakt.
Is idd een hele lastige. Ik weet niet meer hoe vaak ik gezakt ben, maar in ieder geval 2x.. Zware dobber!

Payback's A Bitch

quote:
Johan71 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 12:51:
[...]

Is idd een hele lastige. Ik weet niet meer hoe vaak ik gezakt ben, maar in ieder geval 2x.. Zware dobber!
vond 291 juist makkelijker dan 290
DHCP vragen en DNS, met zon mooi schema er bij, goed te doen
subnet bereken vragen vond ik het lastigste, maar over algemeen vond ik het fijner dan 290
komt ook doordat ik meer 291 ervaring had dan 290

quote:
Peluso schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:30:
[...]

nou volgens mij werkt het nog steeds zo, ex-collega van mij die had het IIS en backup gedeelte niet helemaal onder de knie en die werd doodgegooit met vragen hierover......
terwijl ik gewoon vragen kreeg van alles wel wat (geslaagd met 814 punten 70-290)

en de vragen worden hele dag door gedownload (bij NH rotterdam dan) ik zat soms tijdens een examen 2 minuten te wachten met een wit scherm voor mn neus omdat er nieuwe vragen gedownload werden..... (ik heb in maart en april dit jaar examens gedaan)

over testking (en such): ok dan raad ik niet aan dat te kopen, alleen als je er aan kan komen dan zijn ze wel handig om na te kijken zodat je weet hoe een examen er uit kan zien.....
De vragen worden per persoon binnengehaald door de server die elke exameninstituut heeft staan.
Zo kan het dus voorkomen dat ook al doe jij hetzelfde examen als je collega dat je allebei andere vragen krijgt.

Tijdens het examen wordt er niets meer gedownloaded die witte schermen waar je naar aan het kijken was heeft meer iets te maken met de performance van de server en de software van prometric.
Er zijn de laatste maanden een paar patches geweest voor de serversoftware die dit probleem zou aanpakken.

zo, morgenvroeg een audit bij new horizons :) ik ben benieuwd wat ze kunnen bieden op basis van walk-in :)

zijn er mensen die bewust voor walk-in hebben gekozen ipv bijv een miles traject? zoja waarom precies?

asus P5B Deluxe, Q6600, 4x 2GB g-skill pc6400, scythe infinity+ fan, silverstone 560W voeding

Dus...

quote:
rimpeldinky schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 15:07:
zo, morgenvroeg een audit bij new horizons :) ik ben benieuwd wat ze kunnen bieden op basis van walk-in :)

zijn er mensen die bewust voor walk-in hebben gekozen ipv bijv een miles traject? zoja waarom precies?
Wat is een miles traject precies?

*** Vicksburg ***

quote:
DeeJee schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 15:08:
[...]

Wat is een miles traject precies?
miles traject (in ieder geval zoals ik het uitgelegd kreeg) is een klassikaal traject met per examen 1 introdag, dan een week of 2 zelfstudie dan klassikaal een terugkomdag of 2 voor vragen, dan een paar weken voorbereiding gevolgd door het examen (dat dan voor elk examen, vooraf vastgelegd in een planning)

asus P5B Deluxe, Q6600, 4x 2GB g-skill pc6400, scythe infinity+ fan, silverstone 560W voeding

Dan kan je net zo goed gewoon de walk-in pakken. Daar zit ook gewoon een docent bij die je lastig kan vallen als je tegen problemen aanloopt of vragen hebt :)

Reg. datum: 30 augustus 2002

beste users,

Morgen ga ik op voor de 70-291. Ik ben er best zenuwachtig onder ondanks dat ik het aardig door heb. Nu heb ik toch wat vraagjes.

- Hoeveel vraagjes krijg je gemiddeld? 50? 100? iemand enig idee? (ik snap best dat dat bij iedereen verschillend is) Ok, is me duidelijk nu dat het rond de 50 zijn ;)
- Wat komt het meest naar voren? WSUS is mij wel duidelijk, ik zit nog een beetje te stoeien met DNS.
- Hoe vond men de examen? Ik bedoel meer, ik hoorde dat dit The beast wordt genoemd...klopt dat ook een beetje?

En nog een laatste vraag:

Ik ben verhuisd tussen mijn laatste module en deze. Moet ik aan Prometric mijn nieuwe adres doorgeven? of moet ik dan bij Microsoft doen...?

En laatste: nog enige tips voor mij om mijn zenuwachtigheid wat omlaag te gooien? Ik ben pas zo zenuwachtig geworden nadat men mij vertelde dat dit The Beast was.

Yzord wijzigde dit bericht 22-05-2008 18:01 (3%)

Vanmiddag de 70-290 gedaan en met 971 gehaald :*)
Viel op zich wel mee als je maar goed verdiept hebt in Share en NTFS rechten, NTbackup en recovery opties.

Op naar de 70-291....

quote:
Yzord schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 17:59:
beste users,

Morgen ga ik op voor de 70-291. Ik ben er best zenuwachtig onder ondanks dat ik het aardig door heb. Nu heb ik toch wat vraagjes.

- Hoeveel vraagjes krijg je gemiddeld? 50? 100? iemand enig idee? (ik snap best dat dat bij iedereen verschillend is) Ok, is me duidelijk nu dat het rond de 50 zijn ;)
- Wat komt het meest naar voren? WSUS is mij wel duidelijk, ik zit nog een beetje te stoeien met DNS.
- Hoe vond men de examen? Ik bedoel meer, ik hoorde dat dit The beast wordt genoemd...klopt dat ook een beetje?

En nog een laatste vraag:

Ik ben verhuisd tussen mijn laatste module en deze. Moet ik aan Prometric mijn nieuwe adres doorgeven? of moet ik dan bij Microsoft doen...?

En laatste: nog enige tips voor mij om mijn zenuwachtigheid wat omlaag te gooien? Ik ben pas zo zenuwachtig geworden nadat men mij vertelde dat dit The Beast was.
bij mij kwam DNS veel naar voren
zenuwachtig hoef je niet te zijn als je alle stof door hebt genomen en rustig de tijd neemt om de vraagstelling te lezen dan komt het geod :)
kan me niet herinneren dat ik een WSUS vraag kreeg omdat dit geen standaard onderdeel is van een normale windows installatie denk...

je nieuwe adres gegevens moet je bij prometric doorgeven, of in je profile page van de mcp pagina aanpassen (maar makkelijkste is dit dus te checken met prometric)

quote:
Peluso schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 01:08:
[...]

bij mij kwam DNS veel naar voren
zenuwachtig hoef je niet te zijn als je alle stof door hebt genomen en rustig de tijd neemt om de vraagstelling te lezen dan komt het geod :)
kan me niet herinneren dat ik een WSUS vraag kreeg omdat dit geen standaard onderdeel is van een normale windows installatie denk...

je nieuwe adres gegevens moet je bij prometric doorgeven, of in je profile page van de mcp pagina aanpassen (maar makkelijkste is dit dus te checken met prometric)
WSUS komt zeker voor in het examen
Ik heb dinsdag de 70-297 kan iemand vertellen waar ik goed op moet letten bij het examen buiten het feit om dat ik cases krijg (mijn docent had als hoogste 11 cases gehoord).
quote:
rimpeldinky schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 15:07:
Walk-in is veredelde zelfstudie. Er zit wel iemand waar je met je vragen terecht kunt, maar tja, dat kan je in dit topic ook :D

No production networks were harmed during this posting

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws