3210 | 8210 | 8310 | T630 | 6230 | K750i | D900 | e51
[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 6
Pagina: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 last
Nieuw TopicNou, ik ben een oude testking aan het maken om te testen of ik de kennis goed bezit en dat valt VIES tegen.. Er zijn veel vragen die ik niet goed snap of gewoon niet ken. Ik werk zelf ook nooit met exchange en heb de moeilijkheid van dit examen heftig onderschat. Ik zal morgen de score posten.quote:vosss schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:34:
Ow kijk, laat je even weten hoe de 284 gegaan is dan?
Suc6 alvast
edit; maar toch bedankt voor je succeswensen
Hennie-M wijzigde dit bericht 20-05-2008 21:50 (5%)
Misschien is dit zout op de wonden strooien, maar Exchange is imho toch wel 1 van de makkelijkere examens, tezamen met 270 en 290. Ik vraag me overigens af waarom je voor Exchange hebt gekozen als je er eigenlijk nooit mee werkt. Na 2 weken ben je alle kennis weer kwijt. Had je niet beter Security (29x) kunnen doen?quote:Hennie-M schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:49:
[...]
Nou, ik ben een oude testking aan het maken om te testen of ik de kennis goed bezit en dat valt VIES tegen.. Er zijn veel vragen die ik niet goed snap of gewoon niet ken. Ik werk zelf ook nooit met exchange en heb de moeilijkheid van dit examen heftig onderschat. Ik zal morgen de score posten.
edit; maar toch bedankt voor je succeswensen
Reg. datum: 04 juli 2001
Ik doe security hierna!
lol, zat ik ff met mooi het verkeerde nummer in mn kop
Even een vraag die wellicht regelmatig voorkomt.
Ik heb een eigen zaak en dit loopt allemaal prima. Om mezelf wat beter te kunnen verkopen wil ik uiteraard wat microsoft certifications behalen.
Nu lijkt het mij verstandig om eerst voor MCSA te gaan en dit wellicht later uit te breiden met MCSE.
Is deze aanpak verstandig? Klopt het dat ik eerst een MCDST certificate moet behalen voor mijn MCSA? Of de CompTIA exams?
Of is dit meer een advies.
Daarnaast heb ik via deze link een lijst gevonden van welke zaken ik moet leren.
Nu heb ik hierbij een aantal vragen :
1: Is er een bepaalde volgorde waarin ik deze examens moet maken / leren? Of maakt dit niets uit?
2: De twee core exams : 70-290 en 70-291 zijn de belangrijkste twee neem ik aan? Deze zullen hoogst waarschijnlijk ook niet al te makkelijk zijn. Is het verstandig om de bijbehorende boeken in zijn geheel door te werken? Of zijn er proef toetsen waarbij ik precies kan zien welke hoofdstukken ik zou moeten leren?
3: Ik moet kiezen uit 1 client operating system exam. Ik twijfel nog tussen vista en XP. Ik werk momenteel voor 90 % met XP, dus het lijkt me daarom beter om XP te pakken.
Echter, ik heb nog minder ervaring met Vista en zou daarom juist kunnen overwegen om deze te pakken. Wellicht ook voor de toekomstige win2008 examens.Heeft iemand ze allebei gedaan? zo ja, welke was moeilijker?
4: Elective exams (zie link hierboven). Een hele waslijst, hoef ik hierbij maar 1 te kiezen om mijn MCSA te halen? Het zijn er namelijk + - 15-20 stuks.
5: Als alternatief (klopt dit?) kan ik ook een MCDST halen ipv de elective exams van hierboven. Ik neem aan dat de MCDST meer werk is en niet echt een meerwaarde heeft?
Voor de duidelijkheid ik wil mijn examens zo snel halen, omdat ik het eigenlijk al heeel erg druk heb. Ik ben daarom dan ook opzoek naar een korte route naar de eindstreep. Kunnen jullie mij hierbij wat advies geven?
Ik heb al aardig wat ervaring in het beheer van netwerken en clients, dus ik verwacht dat ik hier aardig snel doorheen moet kunnen.
MCP MCDST MCTS MCSA MCSE MCITP MCNPS MCPS + tafeldiploma!
Omdat in het nieuwe certificeringsgebeuren MCSA : Messaging niet meer bestaat mischien?quote:Primator schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:04:
Iemand enig idee waarom je wel bij exchange 2003 (70-284) MCSA: Messaging wordt maar bij Exchange 2007 (70-236) niet?
Ik wil Exchange als elective gaan doen en dan 2007 en vraag me af hoe dit zit.
Ik dacht dat vanaf server 2008 het nieuwe certificeringstraject was ingegaan, Exchange 2007 valt daar inderdaad onder. Antwoord is blijkbaar zo simpel dat ik er zelf nog niet aangedacht had.quote:TheVMaster schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:28:
Omdat in het nieuwe certificeringsgebeuren MCSA : Messaging niet meer bestaat mischien?
There is no place like 127.0.0.1
Is al doorgegevenquote:Audi-Addict schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:15:
Hierboven = Spam?
Reg. datum: 06 augustus 2003
om MCSA te halen heb je vier examens nodigquote:Audi-Addict schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:15:
Hierboven = Spam?
Even een vraag die wellicht regelmatig voorkomt.
Ik heb een eigen zaak en dit loopt allemaal prima. Om mezelf wat beter te kunnen verkopen wil ik uiteraard wat microsoft certifications behalen.
Nu lijkt het mij verstandig om eerst voor MCSA te gaan en dit wellicht later uit te breiden met MCSE.
Is deze aanpak verstandig? Klopt het dat ik eerst een MCDST certificate moet behalen voor mijn MCSA? Of de CompTIA exams?
Of is dit meer een advies.
Daarnaast heb ik via deze link een lijst gevonden van welke zaken ik moet leren.
Nu heb ik hierbij een aantal vragen :
1: Is er een bepaalde volgorde waarin ik deze examens moet maken / leren? Of maakt dit niets uit?
2: De twee core exams : 70-290 en 70-291 zijn de belangrijkste twee neem ik aan? Deze zullen hoogst waarschijnlijk ook niet al te makkelijk zijn. Is het verstandig om de bijbehorende boeken in zijn geheel door te werken? Of zijn er proef toetsen waarbij ik precies kan zien welke hoofdstukken ik zou moeten leren?
3: Ik moet kiezen uit 1 client operating system exam. Ik twijfel nog tussen vista en XP. Ik werk momenteel voor 90 % met XP, dus het lijkt me daarom beter om XP te pakken.
Echter, ik heb nog minder ervaring met Vista en zou daarom juist kunnen overwegen om deze te pakken. Wellicht ook voor de toekomstige win2008 examens.Heeft iemand ze allebei gedaan? zo ja, welke was moeilijker?
4: Elective exams (zie link hierboven). Een hele waslijst, hoef ik hierbij maar 1 te kiezen om mijn MCSA te halen? Het zijn er namelijk + - 15-20 stuks.
5: Als alternatief (klopt dit?) kan ik ook een MCDST halen ipv de elective exams van hierboven. Ik neem aan dat de MCDST meer werk is en niet echt een meerwaarde heeft?
Voor de duidelijkheid ik wil mijn examens zo snel halen, omdat ik het eigenlijk al heeel erg druk heb. Ik ben daarom dan ook opzoek naar een korte route naar de eindstreep. Kunnen jullie mij hierbij wat advies geven?
Ik heb al aardig wat ervaring in het beheer van netwerken en clients, dus ik verwacht dat ik hier aardig snel doorheen moet kunnen.
70-290
70-291
70-270 of 70-620 (xp / vista)
en een elective zoals 70-284 of een andere elective
je hebt hiervoor niet perse MCDST of COMPTIA nodig.... die kunnen als vervangend deel voor elective gebruikt worden.....
maar vergis je niet in de examens.... in de boeken lijkt het simpel, maar de examens kunnen tricky zijn als je ze nog nooit gezien hebt
koop dus bij testking.com 1 of 2 test examens om te oefenen, zijn iets van 50 dollar per stuk maar op kosten voor de zaak (studie budget / doorberekenen aan klanten) moet dat geen probleem zijn
het is meer een kwestie van gewend raken aan de vraagstelling dan de vragen zelf als je genoeg weet.....
voor je MCDST (Desktop Support Technician) heb je dus 2 examens nodig (dus 1 extra als je normaal MCSA traject volgt)
http://www.microsoft.com/...p/mcdst/requirements.mspx
Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum
Ik had ook al een TR aangemaaktquote:
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself
Reg. datum: 12 juli 2002
De melding van de Microsoft site"quote:Pedr0 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 16:14:
Als je dan zakt, binnen wat voor tijd moet je dan die 2nd shot inplannen?
"This free offer—a second shot at any IT professional, developer, project manager, or Microsoft Dynamics certification exam—ends on June 30, 2008. To participate, you must sign up for your free exam voucher by no later than May 31, 2008. "
Je moet herkansing dus inplannen voor 31 mei
xylonite wijzigde dit bericht 21-05-2008 12:45 (38%)
Certificering http://nl.mcwiki.eu/Gebruiker:Xylonite Systemspecs http://specs.tweak.to/7643
Anders ga je even iemand aansporen om illegale exacte kopiën van examens te laten kopen.quote:Peluso schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:53:
koop dus bij testking.com 1 of 2 test examens om te oefenen, zijn iets van 50 dollar per stuk maar op kosten voor de zaak (studie budget / doorberekenen aan klanten) moet dat geen probleem zijn
het is meer een kwestie van gewend raken aan de vraagstelling dan de vragen zelf als je genoeg weet.....
Certificering http://nl.mcwiki.eu/Gebruiker:Xylonite Systemspecs http://specs.tweak.to/7643
Zijn dit exacte kopien? Zijn het niet elke keer random aantal vragen van een pak en beet 100 stuks?quote:xylonite schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:38:
[...]
Anders ga je even iemand aansporen om illegale exacte kopiën van examens te laten kopen.
Voor zover ik weet moet je je eerste examen voor 31 mei doen, dus de betaalde. De herkansing kan dan tot 30 juni. Ik probeer de 291 deze maand nog in te plannen, wie weet een lucky shotquote:xylonite schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:31:
[...]
De melding van de Microsoft site"
"This free offer—a second shot at any IT professional, developer, project manager, or Microsoft Dynamics certification exam—ends on June 30, 2008. To participate, you must sign up for your free exam voucher by no later than May 31, 2008. "
Jups.....zijn ook niet legaal die Testkings...quote:Audi-Addict schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:13:
[...]
Zijn dit exacte kopien? Zijn het niet elke keer random aantal vragen van een pak en beet 100 stuks?
Het lijkt me verstandig om inderdaad wat test examens te maken zodat ik een " feeling " krijg bij de soort examens en de bijbehorende methods.quote:Peluso schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:53:
maar vergis je niet in de examens.... in de boeken lijkt het simpel, maar de examens kunnen tricky zijn als je ze nog nooit gezien hebt
Zijn het allemaal multiple choice? Geen open vragen? Zijn het gewoon vragen in de zin, 2 totaal onlogisch en 2 die op elkaar lijken?
Kan ik proef examens ook krijgen zonder hier 50 euro voor te betalen? Ik kwam Nuggets cursusses tegen, kent iemand deze en hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
Als laatste de vraag.. betaal ik nou alleen de kosten voor de boeken en 140 euro per examen (volgens mij kan ik dit naar 70 brengen? wanneer ik mezelf aanmeld als microsoft partner?)
Het zijn multiple choice vragen maar behalve bij XP en Vista krijg je meestal ook simulaties.
Dit betekend dat je een soort virtuele server voor je neus krijgt en wat dingetjes moet uitvoeren die er in de vraag staan.
Net als alles tegenwoordig te vinden is op het net, staan er ook de proefexames
Als partner krijgt je volgens mij inderdaad korting op je examens.
Als je een eigen bedrijf hebt die met Microsoft werkt is het natuurlijk sowieso al makkelijk om partner te worden voor de andere voordelen die het bied.
Reg. datum: 18 september 2007
Ik interpreteer dit anders (en zo blijkt ook uit de verschuifmogelijkheden van de examens die ik nog pending heb staan). Je moet vóór 31 mei een voucher aanvragen. Ik heb nog een eerste kans 70-285 staan en die kan ik schuiven t/m 30-7 en ik heb nog een tweede kans 70-431 staan die kan ik ook verschuiven t/m 30-7. Als ik nu een nieuwe inplan heb ik in juli ook data beschikbaar.quote:xylonite schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:31:
[...]
De melding van de Microsoft site"
"To participate, you must sign up for your free exam voucher by no later than May 31, 2008. "
Inschrijven uiterlijk 31 mei. Examens beide doen uiterlijk 30 juni.
Waarschuwing: eind juni zal het door de uitstellers wel mudvol geboekt zijn bij de testcentra!!
Johan71 wijzigde dit bericht 21-05-2008 15:13 (11%)
Reg. datum: 11 december 2007
Ik heb vorige week een nieuw voucher met SS binnen gekregen en hier staat bij dat ik toch 1 jaar heb voor me CC... of zou dat komen dat mijn bedrijf dit heeft aangeschaft ??quote:Johan71 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:08:
[...]
Ik interpreteer dit anders (en zo blijkt ook uit de verschuifmogelijkheden van de examens die ik nog pending heb staan). Je moet vóór 31 mei een voucher aanvragen. Ik heb nog een eerste kans 70-285 staan en die kan ik schuiven t/m 30-7 en ik heb nog een tweede kans 70-431 staan die kan ik ook verschuiven t/m 30-7. Als ik nu een nieuwe inplan heb ik in juli ook data beschikbaar.
Waarschuwing: eind juni zal het door de uitstellers wel mudvol geboekt zijn bij de testcentra!!
zie onder:
Voucher: Microsoft examen voucher (70-xxx) (GTR-MSEX)
Vouchernummer: **********, Geldig tot 30-06-2008 (SS)/30-06-2009
A+, ITIL, MCP, MCDST, MCSA-M
Mijn examen planner bij New Horizons zei dat ik het examen voor 31 mei moet doen, daarom intepeteer in de tekst van de Microsoft site op deze manier.quote:Johan71 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:08:
[...]
Ik interpreteer dit anders (en zo blijkt ook uit de verschuifmogelijkheden van de examens die ik nog pending heb staan). Je moet vóór 31 mei een voucher aanvragen. Ik heb nog een eerste kans 70-285 staan en die kan ik schuiven t/m 30-7 en ik heb nog een tweede kans 70-431 staan die kan ik ook verschuiven t/m 30-7. Als ik nu een nieuwe inplan heb ik in juli ook data beschikbaar.
Misschien heeft hij het wel mis
Je voucher is een jaar geldig, maar omdat de second shot actie loopt tot 30 juni 2008 lijkt het me dat je er erna geen recht op heb.quote:nevocom schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:30:
[...]
Ik heb vorige week een nieuw voucher met SS binnen gekregen en hier staat bij dat ik toch 1 jaar heb voor me CC... of zou dat komen dat mijn bedrijf dit heeft aangeschaft ??
zie onder:
Voucher: Microsoft examen voucher (70-xxx) (GTR-MSEX)
Vouchernummer: **********, Geldig tot 30-06-2008 (SS)/30-06-2009
Correct me if i'm wrong
xylonite wijzigde dit bericht 21-05-2008 16:13 (14%)
Ik ben naast het doornemen van het MSPress boek ook de proefexamens aan het doen.
Deze beginnen bijna allemaal met You are the network administrator for your Company. bla bla.
Zijn alle examens zo opgesteld? Met zo'n heel verhaal er bij? niet gewoon vragen met 1 zin?
Hoeveel vragen krijg je gemiddeld voro zo'n examen? 20-30? 50?
Daarnaast de vraag of het uitmaakt bij welk bedrijf ik deze examens ga maken. Het gaat toch allemaal via microsoft?
Rekenen ze nog inschrijf kosten voor zoiets? Of is het ene kwestie van 130 euro voor het examen, achter een pc zitten en de toets maken?
Als laatste nog de vraag, gaan ze gebruik maken van Windows 2003 R2 versies voor de certificatie? Of gaat hierbij om de oude versie?
R2 heeft namelijk weer andere/nieuwe tools en functies.. om een simpel voorbeeld te noemen is de group policy tool gpmc. Zal deze ook worden gebruikt in de praktijk opdrachten?
Workaholic wijzigde dit bericht 21-05-2008 16:42 (56%)
De examens hebben inderdaad een stukje "onzin" erin de nieuwe certificeringen hebben dit niet meer b.v. Vista etc.quote:Audi-Addict schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:12:
Heeft iemand recent 70-290 gemaakt? Is deze pittig? Zijn er bepaalde dingen waar ik me extra op moet concentreren?
Ik ben naast het doornemen van het MSPress boek ook de proefexamens aan het doen.
Deze beginnen bijna allemaal met You are the network administrator for your Company. bla bla.
Zijn alle examens zo opgesteld? Met zo'n heel verhaal er bij? niet gewoon vragen met 1 zin?
290 is voor mij te lang geleden, weet niet meer echt waar het over gaat
Nou, ik ben dus gezakt met 641 punten, maar ik heb een Second Shot aangevraagd (al een paar weken geleden). Ik had wel al zo'n vermoeden dat ik het dus niet ging halen en heb nog tot laat zitten lezen maar ik merk gewoon dat ik de hands-on ervaring mis. Bij een aantal vragen zat ik echt versuft te kijken omdat ik niet wist wat ze wilde vragen en er in de antwoorden termen voorkwamen die ik echt nog nooit gezien had.quote:Cis schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 23:09:
[...]
Misschien is dit zout op de wonden strooien, maar Exchange is imho toch wel 1 van de makkelijkere examens, tezamen met 270 en 290. Ik vraag me overigens af waarom je voor Exchange hebt gekozen als je er eigenlijk nooit mee werkt. Na 2 weken ben je alle kennis weer kwijt. Had je niet beter Security (29x) kunnen doen?
Waarom ik dan toch 70-284 gedaan heb, ik heb bij mijn werkgever een soort trajectje gedaan en in eerste instantie kon je je eigen elective kiezen maar die spelregels waren dus opeens veranderd en toen hadden ze al 70-284 voor me geboekt (boeken, workshop etc etc.. examen natuurlijk niet). Dus helaas volledig tegen eigen wil in moest ik exchange gaan doen..
Dit is inderdaad nog steeds zo voor 290,291 en 284.. en 290 is meer de theoretische kant van Active Directory. Daarom is het ook te adviseren om 290 en 291 redelijk snel achter elkaar te doen. Begin daarom al tijdens het leren van al die droge stof van 290 al tussendoor wat DNS,DHCP en ip berekeningen te leren. Zo wissel je ook voor jezelf ook wat meer praktijkzaken af en dan kan je misschien zelfs wel beide examens op 1 dag maken. Vergis je niet, 291 wordt door vele als HET moeilijkste examen voor mcsa gezien. Ik heb collega's die er al 3x voor zijn gezakt.quote:xylonite schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:16:
[...]
De examens hebben inderdaad een stukje "onzin" erin de nieuwe certificeringen hebben dit niet meer b.v. Vista etc.
290 is voor mij te lang geleden, weet niet meer echt waar het over gaat
Hennie-M wijzigde dit bericht 21-05-2008 22:04 (26%)
Pagina: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 last
Dit topic is gesloten.