Gathering of Tweakers

Quicksearch
Payback's A Bitch

quote:
thijs_e schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:35:
Mijn 1e MCP welcome kit welke ik 5 weken geleden heb besteld is nog niet geleverd, ik zie hem wel een keer in de brievenbus verschijnen.

Vandaag trouwens de 70-620 met 953/1000 punten behaald, ik had 56 vragen met o.a. veel UAC, Firewall, Wireless(netwerk) vragen. Het examen is in vergelijking met XP Client (70-270) een stuk eenvoudiger! Vooral de vernieuwde vraagstelling is een welkome verandering.

Nu met de 70-290 verder :)
nieuwe vraagstelling is idd veel beter, geen vragen meer alla
mijn moeder heeft een tarzan gehaald maar nu doen de batterijen het niet meer, aangesloten op de usb drive van server 2003 maar de tarzan wordt niet gedetecteerd, kan windows xp tablet pc geupgrade worden naar vista home editie?

vaag, als ik inlog op de MCP site krijg ik weer die authenticatie site er voor
dat je je MCPID en Acces Code moet intypen, maar dit heb ik al paar maanden geleden gedaan, ;x

Pensmaster-B wijzigde dit bericht 07-05-2008 09:25 (9%)

Reg. datum: 08 augustus 2006

quote:
Pensmaster-B schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:21:
[...]
dat je je MCPID en Acces Code moet intypen, maar dit heb ik al paar maanden geleden gedaan, ;x
Heb hier precies hetzelfde probleem, zal wellicht een storing op de site van Microsoft zijn...

heb et probleem ook

Hmm, valt weer mee dan :P

Vorige week 2 mcp-id's laten mergen, vandaag even checken of ze de wijzigingen al hadden doorgevoerd, en dacht dat ze m'n account gef*cked hadden :P.

Nouja, rustig afwachten, wordt wel gefixed :)

Intel C2D 6600@3.4 | Gigabyte P35-DS4 | XFX 8800GTS320MB | 4x 1GiB PC6400 Kingston DDR2 | 2x Seagate Baracuda 7200.7 SATA 8MB 200GiB in Raid0

quote:
Nogmaals inloggen. De ene keer werkt het wel en de andere keer niet.

" 1 muis maakt nog geen piepshow ! "

even offtopic: ik heb gehoord dat bedrijven soms enorme verhogingen/bonussen geven als je Microsoft certificaten haalt. Hoe is dat bij jullie?

WHWWLMXP
Reg. datum: 05 februari 2003

quote:
lentheman1 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:43:
even offtopic: ik heb gehoord dat bedrijven soms enorme verhogingen/bonussen geven als je Microsoft certificaten halen. Hoe is dat bij jullie?
50 euro bruto per certificaat.

WHWWLMXP

Payback's A Bitch

quote:
Timmai17 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:58:
[...]

50 euro bruto per certificaat.
das lekker, heb zelf da niet :<

Je voelt je lekkerder...

Het verschilt heel erg per bedrijf. Met name detacheerders doen het wel, omdat ze mensen duurder kunnen verkopen naarmate ze meer certificaten hebben. Bij bedrijven met interne systeembeheerders speelt dat natuurlijk niet, dus die doen dat niet zo vaak.

AntwerpRunners Roparun Team 2008 - Kom op tegen Kanker!
Rallye.NL - Dé Nederlandse Peugeot Rallye Site!

Phone Home
Reg. datum: 04 augustus 2001

quote:
Pensmaster-B schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:21:
[...]

Kennelijk is het toch een wat groter probleem
quote:
MCP Site
This site is under emergency maintenance. We apologize for any inconvenience.
Ik denk ik ga mijn MCSA kit aanvragen, maar dat moet in deze nog maar even wachten dan.

Toshiba Satellite A100-803; Core2duo T5200 1.6Ghz; 2GB DDR2; 120GB Sata; 15,4" WXGA; Ubuntu 8.04

Verwacht het onverwachte.

Die site krijg ik nu ook voorgeschoteld, maar wat ik ook doe kom er niet voorbij. Gisteren is ook mijn MCP ID samengevoegd met een ander MCP ID (lang verhaal over hoe dat zo komt).

Tevens is gisteren door de samenvoeging mijn certificeren een tandje omhoog getild.

Gisteren 45 minuten met microsoft en een 30 minuten met Prometric aan de lijn gehangen door de migratie van deze ID's . Vandaag geen zin gehad om te bellen over waarom ik die site niet op kom, dus microsoft een email gestuurd.

Ben benieuwd.

quote:
MCP Site
This site is under emergency maintenance. We apologize for any inconvenience.
Hmm..that sucks. 'k zal eens ff informeren of bekend is hoelang het gaat duren...
Reg. datum: 18 januari 2004

quote:
Entity schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 14:50:
Het verschilt heel erg per bedrijf. Met name detacheerders doen het wel, omdat ze mensen duurder kunnen verkopen naarmate ze meer certificaten hebben. Bij bedrijven met interne systeembeheerders speelt dat natuurlijk niet, dus die doen dat niet zo vaak.
Nou, mijn detacheerder hanteert toch anders niet zo'n systeem, bij elk behaald certificaat krijg je helemaal niets! Wel heb ik een keer 1000 punten gehaald (70-298) en toen mocht ik samen met mijn vriendin uit eten gaan en de bon opsturen :9

Maar als je héél veel certificaten haalt gaat je loon soms tussentijds wel omhoog ;)

quote:
TheVMaster schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 21:22:
[...]

Hmm..that sucks. 'k zal eens ff informeren of bekend is hoelang het gaat duren...
Heb er inmiddels geen last meer van.

quote:
Bouwe schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 23:25:
[...]

Heb er inmiddels geen last meer van.
Klopt...het is opgelost. Ze weten (nog) niet wat het was, ik citeer :
quote:
Georgeo P.‎‎ [23:54]:
they're not saying as of yet. I don't believe they've confirmed the root cause. the level 3 engineers are still investigating the system and case logs.
Dat was als antwoord op de vraag of duidelijk is wat de oorzaak was...
Ik heb echt een hele domme vraag, maar ik zie het zelf op dit moment waarschijnelijk over het hoofd.
Ik ben bezig met 70-290 en wil het één en ander nakijken. Neem als voorbeeld de zaken die te maken hebben met Performance Counters. Staat in mijn index SC-19, SC-20, etc., maar waar kan ik dat in vredesnaam vinden?

Ik ben van ergenis maar op google gaan zoeken, maar dat schiet ook bepaald niet op om daar een duidelijke website van te vinden.

PS. Wel zo handig om te weten, ik gebruik de orginele moc's

Iznogoud wijzigde dit bericht 08-05-2008 17:42 (6%)

quote:
Iznogoud schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 17:35:
Ik heb echt een hele domme vraag, maar ik zie het zelf op dit moment waarschijnelijk over het hoofd.
Ik ben bezig met 70-290 en wil het één en ander nakijken. Neem als voorbeeld de zaken die te maken hebben met Performance Counters. Staat in mijn index SC-19, SC-20, etc., maar waar kan ik dat in vredesnaam vinden?

Ik ben van ergenis maar op google gaan zoeken, maar dat schiet ook bepaald niet op om daar een duidelijke website van te vinden.

PS. Wel zo handig om te weten, ik gebruik de orginele moc's
Er zit volgens mij een hoofdstuk over monitoring in als ik me niet vergis. Ik ken de inhoud van elke moc niet uit mijn hoofd.
Daar zal iets over het programma perfmon (type maar in bij run) staan waarin de counters aan bod komen.
Tevens zul je dit waarschijnlijk ook in de moc's van XP kunnen terugvinden.

quote:
RagEnigma schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 22:29:
[...]

Er zit volgens mij een hoofdstuk over monitoring in als ik me niet vergis. Ik ken de inhoud van elke moc niet uit mijn hoofd.
Daar zal iets over het programma perfmon (type maar in bij run) staan waarin de counters aan bod komen.
Tevens zul je dit waarschijnlijk ook in de moc's van XP kunnen terugvinden.
Klopt dit is hoofdstuk 10 uit mijn hoofd, alleen wordt het daar lichtelijk behandeld, terwijl bij mijn proefexamen er meer aan bod kwam.

Maar zoals ik nu het één en ander na heb gekeken kom je met logisch nadenken al een heel eind.
Zou alleen handig zijn als ik er alleen wat meer over kon lezen.

Reg. datum: 18 september 2007

Vanmorgen 70-431 gedaan, 583 punten gehaald zonder voorbereiding. Mag binnenkort gratis voor de 2nd shot.

35 vragen, ik dacht dat is korter dan de 4 uur die beloofd was. Daar kwamen dus nog 12 sims achteraan.

Vandaag de 291 gehaald met 794 punten

Totaal 47 vragen, waarvan 1 sim.

De nadruk lag op DNS, ongeveer 20 vragen.
Stuk of 8 over WSUS, 5 over netwerk monitoring, ongeveer 10 over DHCP en nog wat over IPsec.

Sim was een MX record maken voor computerC, met prio van 10
En 2 andere records een lagere prio geven.

niet zo spannend ;)

Op naar de 284 en 270 :)

Zabimaru wijzigde dit bericht 09-05-2008 22:23 (3%)

Typ- en of spelfouten onder voorbehoud...

8800GT

Waar kan ik het beste MSPress boeken bestellen? Wil namelijk mijn MCSA/E (daarna upgraden naar 2008) af gaan maken en zo'n boek erbij is altijd handig en leuk voor de verzameling.

Ik moet "70-291 Implementing, Managing and Maintaining a Microsoft Windows Server 2003 Network Infrastructure" nog steeds doen |:(

Gewoon de MSPress pakken hiervoor?

b.v. http://search.barnesandno...quiry.asp?isbn=0735622884
of deze http://www.comcol.nl/detail/62115.htm

Pedr0 wijzigde dit bericht 13-05-2008 15:28 (15%)

quote:
Zabimaru schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 22:22:
Vandaag de 291 gehaald met 794 punten

Totaal 47 vragen, waarvan 1 sim.

De nadruk lag op DNS, ongeveer 20 vragen.
Stuk of 8 over WSUS, 5 over netwerk monitoring, ongeveer 10 over DHCP en nog wat over IPsec.

Sim was een MX record maken voor computerC, met prio van 10
En 2 andere records een lagere prio geven.

niet zo spannend ;)

Op naar de 284 en 270 :)
Dat was ook de enig Sim die ik had.

I think i've gone insane, I can't remember my own name. Team garbage? It could be worse, I could be you.

Benz Diesel Power

quote:
Zabimaru schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 20:08:
Vernieuwde vraagstelling ? :P

Anyway, ik had bij de 290 veel over ntbackup, file en share permissies en usergroups.
Tussendoor een vraagje over printers, schijfbeheer (over raid configs), en een enkele WSUS vraag.

Ik had een paar sims;
1 waar ik een user account moest kopieren van een bestaande, een user account moest maken, en een user account moest aan passen
1 waar ik met perfmon een warning moest maken voor schijfcapaciteit
en 3 over share en ntfs permissies

verder nog 40 gewone vragen over het bovenstaande.

Edit: mijn mcp welcome kit kreeg ik vorige week, ongeveer 4 weekjes na bestelling
Hoeveel vragen krijg je in totaal met 70-290 ik moet deze aankomende vrijdag doen. :)

Ik kreeg 40 vragen en 5 sims, dus een totaal van 45 vragen bij de 70-290.

Voor de 291 had ik er 47 in totaal waarvan 1 sim (zoals ik een stukje naar boven al zei)

Typ- en of spelfouten onder voorbehoud...

quote:
Pedr0 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 15:18:
Waar kan ik het beste MSPress boeken bestellen? Wil namelijk mijn MCSA/E (daarna upgraden naar 2008) af gaan maken en zo'n boek erbij is altijd handig en leuk voor de verzameling.

Ik moet "70-291 Implementing, Managing and Maintaining a Microsoft Windows Server 2003 Network Infrastructure" nog steeds doen |:(

Gewoon de MSPress pakken hiervoor?

b.v. http://search.barnesandno...quiry.asp?isbn=0735622884
of deze http://www.comcol.nl/detail/62115.htm
Ik zou deze pakken:

http://www.comcol.nl/detail/58444.htm

Waarom? Zelf gebruikt en weer zeker dat deze goed is :p

" 1 muis maakt nog geen piepshow ! "

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws