Gisteren begonnen bij een nieuwe werkgever. Het is de bedoeling dat ik me, via zelfstudie, ga certificeren op 2008 niveau (MCITP Enterprise Administrator is het doel). Ik heb nog nooit eerder Microsoft examens gedaan, dus ik ben zeer benieuwd hoe het zal gaan.
Helaas zijn veel boeken nog niet leverbaar voor 2008... Bovendien, welke boeken zijn goed? Ik heb weleens gewerkt met de Self-Paced Training Kits van Microsoft Press, dat vond ik wel fijne boeken, dus zat ik daar nu ook naar te kijken. Wat adviseren jullie me? De MS Press boeken? Boeken van derde partijen? En dan is er ook nog e-Learning heb ik vernomen, dat is ook een mogelijkheid, maar daar heb ik dus geen ervaring mee.
Binnenkort wil in ik ieder geval het Vista examen alvast gaan doen. Hier is ook al een boek voor, dus daar kan ik vrij snel mee aan de slag. Bovendien schijnt dit examen wel goed te doen zijn (al wil ik het zeker niet onderschatten).
Uiteindelijk zal ik dus de volgende examens moeten halen:
- 70-620: Windows Vista, Configuring
- 70-640: Windows Server 2008 Active Directory, Configuring
- 70-642: Windows Server 2008 Network Infrastructure, Configuring
- 70-643: Windows Server 2008 Aplications Infrastructure, Configuring
- 70-647: Windows Server 2008 Enterprise Administrator
Maakt het wat uit in welke volgorde je de examens doet? Aangezien nog niet alle boeken leverbaar zijn, zou ik de volgende volgorde kunnen aanhouden:
- 70-620 (boek leverbaar)
- 70-643 (boek leverbaar)
- 70-642 (boek verwacht eind april)
- 70-640 (boek verwacht eind mei)
- 70-647 (boek verwacht eind juni)
Maar is dit dus slim? Of kan ik beter de volgorde van de nummers aanhouden zeg maar (en dan wat langer wachten tot ik ermee begin)?