Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 05 maart 2004

Ik gebruik de examens net zo. Ik heb laatst ivm. dat mijn cv ketel kapot was niet veel tijd gehad om voor de 70-298 te leren heb heel even het oefen p4s examen doorgekeken en gelukkig haalde ik het doordat de basis kennis goed genoeg was.

Wat ik persoonlijk ook wel fijn vind is dat als je een vraag verkeerd beantwoord je vaak een uitleg ziet waar je wat van op kan steken zodat je de vraag beter begrijpt.

Dus ik vind p4s nog niet zo slecht zo lang je er maar wat van op steekt en niet alleen ze in je hoofd zit te stampen.

Reg. datum: 29 november 2006

Ik heb nog een vraagje ivm het verschil tussen Windows 2003 SP2 en Windows 2003 R2. Zelf heb ik de SP2 versie en ik heb al is rondgekeken voor de verschillen maar deze lijken me minimaal.

http://www.microsoft.com/...ate/features/compare.mspx

Werk je best voor je msca met SP2 of R2 ?

Reg. datum: 14 januari 2000

quote:
Jefken schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 00:56:
Ik heb nog een vraagje ivm het verschil tussen Windows 2003 SP2 en Windows 2003 R2. Zelf heb ik de SP2 versie en ik heb al is rondgekeken voor de verschillen maar deze lijken me minimaal.

http://www.microsoft.com/...ate/features/compare.mspx

Werk je best voor je msca met SP2 of R2 ?
De Self Paced Trainingkit boeken zeggen dat je R2 moet gebruiken, zonder dat je de R2 disc (CD2) moet installeren... Dus de verschillen zullen niet echt merkbaar zijn als je alleen SP2 installeert.

quote:
Powershell schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 10:34:
: echte bikkels draaien natuurlijk 64bit 2008 core :P
ALS ik Linux wil draaien pak ik wel redHat ;)

quote:
Ecke schreef op maandag 31 maart 2008 @ 20:47:
[...]

:9 en jij gaat mij vertellen dat jij er niet in hebt gekeken?
ja dat ga ik jou vertellen ja, ik gebruik alleen MeasureUp en CBT Nuggets naast me MS Press Boek

edit: voor W08 upgrade heb ik alleen me huidige ervaring gebruikt, die onderstussen al vrij groot is met 2008 :)

Petrov0078 wijzigde dit bericht 01-04-2008 08:33 (17%)

quote:
Jazzy schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:27:
[...]
Logisch dat ik geen reakties kreeg, het moest 557 zijn. :)

Anyway, ik heb het examen vanmorgen gedaan in een kwartiertje. Ben geslaagd met 957 punten. 8) Eerlijk gezegd vond ik hem erg makkelijk, het waren ook maar 43 vragen.
Jazzy, Hoe vond je dit examen? Ben druk bezig een lab op te zetten om dit onder de knie te krijgen :). Tevens als overbrugging totdat 70-647 er is ;)

Wat voor type vragen kan je verwachten? zitten er sims bij? Had je veel kennis of heb je geleerd? via welke methoden? alvast dank!

Rode ogen

Zijn er nog meer mensen die

70-646 MCITP server administrator
&
70-647 MCITP enterprise administrator

hebben gedaan in BETA afgelopen januari? ik zag woensdag via de site van prometric dat ik fijn geslaagd was voor beiden.

Ik vond ze ook allebei niet bijster moeilijk, 647 voelde als de wat oudere designing examens en 646 was bijna het MCSA examen.

ben iig wel blij dat ik geslaagd ben.

Cheese, It's milk's leap towards immortality

quote:
Perseus schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:43:
Zijn er nog meer mensen die

70-646 MCITP server administrator
&
70-647 MCITP enterprise administrator

hebben gedaan in BETA afgelopen januari? ik zag woensdag via de site van prometric dat ik fijn geslaagd was voor beiden.

Ik vond ze ook allebei niet bijster moeilijk, 647 voelde als de wat oudere designing examens en 646 was bijna het MCSA examen.

ben iig wel blij dat ik geslaagd ben.
LOL Ehh...ja het is hier een paar dagen geleden gecommuniceerd ja :)
Reg. datum: 05 maart 2004

quote:
Petrov0078 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 08:32:
[...]

ja dat ga ik jou vertellen ja, ik gebruik alleen MeasureUp en CBT Nuggets naast me MS Press Boek

edit: voor W08 upgrade heb ik alleen me huidige ervaring gebruikt, die onderstussen al vrij groot is met 2008 :)
Okee netjes kost mij soms teveel tijd de CBT Nuggets vind ik by the way ook een goede site. Wat is het verschil tussen p4s\ testking tegenover measureUp?

Ecke wijzigde dit bericht 01-04-2008 20:02 (6%)

quote:
Helsie schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 06:33:
[...]
De Self Paced Trainingkit boeken zeggen dat je R2 moet gebruiken, zonder dat je de R2 disc (CD2) moet installeren..
Dan gebruik je in feite 2003 SP1 - want de R2 addities staan juist op CD2.
Evengoed zou ik ze toch combineren, want R2 specifieke componenten zijn juist nuttig om te kennen.
quote:
Maarten schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 08:38:
[...]

Jazzy, Hoe vond je dit examen? Ben druk bezig een lab op te zetten om dit onder de knie te krijgen :). Tevens als overbrugging totdat 70-647 er is ;)

Wat voor type vragen kan je verwachten? zitten er sims bij? Had je veel kennis of heb je geleerd? via welke methoden? alvast dank!
Tja, ik heb de 5-daagse cursus gedaan 2 weken gelden. Het was de eerste keer dat die werd gegeven in de EMEA dus ik gok dat jij die nog niet gedaan hebt. :)

Het gaat in weze om 3 producten, Client Security, Server Security for Sharepoint en die laatste foor Exchange. De eerste is de meest complexe, enerzijds qua installatie en anderzijds in gebruik. Wat installatie betreft raad ik je aan om een 3-server lab te bouwen. De eerste server maak je dan DC en WSUS, de tweede je reporting database en de overige rollen op de 3e. Als je vervolgens de installatie doet met behulp van het Techcenter dan ben je een heel eind:
http://technet.microsoft....rary/bb510107(en-us).aspx
http://technet.microsoft....rary/bb404249(en-us).aspx

Daarnaast kun je de virtual labs doen:
http://technet.microsoft....entsecurity/bb499665.aspx

Voor het examen moet je vooral weten welke FCS console je moet raadplegen voor welke status (FCS console, MOM Operator of Administrator Console). Voor FSS moet je weten wat het verschil is tussen de realtime, transport en manual job. Ook moet je weten hoeveel engines worden gebruikt bij maximal performance, favor performance, e.d.

Nog even voor de duidelijkheid, het examen gaat niet over Forefront Edge Security. :)

Als je zeker wilt zijn of je klaar bent voor het examen dan moet je Googlen op 70-557.exe. Deze test komt redelijk goed overeen met het examen.
quote:
Jazzy schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:50:
[...]
Tja, ik heb de 5-daagse cursus gedaan 2 weken gelden. Het was de eerste keer dat die werd gegeven in de EMEA dus ik gok dat jij die nog niet gedaan hebt. :)

Het gaat in weze om 3 producten, Client Security, Server Security for Sharepoint en die laatste foor Exchange. De eerste is de meest complexe, enerzijds qua installatie en anderzijds in gebruik. Wat installatie betreft raad ik je aan om een 3-server lab te bouwen. De eerste server maak je dan DC en WSUS, de tweede je reporting database en de overige rollen op de 3e. Als je vervolgens de installatie doet met behulp van het Techcenter dan ben je een heel eind:
http://technet.microsoft....rary/bb510107(en-us).aspx
http://technet.microsoft....rary/bb404249(en-us).aspx

Daarnaast kun je de virtual labs doen:
http://technet.microsoft....entsecurity/bb499665.aspx

Voor het examen moet je vooral weten welke FCS console je moet raadplegen voor welke status (FCS console, MOM Operator of Administrator Console). Voor FSS moet je weten wat het verschil is tussen de realtime, transport en manual job. Ook moet je weten hoeveel engines worden gebruikt bij maximal performance, favor performance, e.d.

Nog even voor de duidelijkheid, het examen gaat niet over Forefront Edge Security. :)

Als je zeker wilt zijn of je klaar bent voor het examen dan moet je Googlen op 70-557.exe. Deze test komt redelijk goed overeen met het examen.
Heej ben jij ook bij die training geweest :+ Jammer dat je er bij de IAG niet bij bent....als alles doorgaat ben ik er wel.

[offtopic]
WTF....wat doen die lemmings bovenin m'n scherm? Ik zie het al..nieuwe GoT Feature ;)
http://tweakers.net/ext/f/uiyjrQY8WFpjc5ufseYDlSxK/thumb.jpg
quote:
Ecke schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:29:
[...]

Okee netjes kost mij soms teveel tijd de CBT Nuggets vind ik by the way ook een goede site. Wat is het verschil tussen p4s\ testking tegenover measureUp?
ethische verschillen voornamenlijk ;)

Reg. datum: 18 januari 2004

quote:
Ecke schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:29:
[...]
P4S/Testking/ActualTest/ETC zijn allemaal dumps met de exacte vragen en soms foute antwoorden erin.
MeasureUp en Transcender zijn examens die dezelfde stof behandelen als de vragen op het echte examen, maar dan nét anders.
Mijn voorkeur heeft Transcender, de clou van hun vragen is hetzelfde als op het examen, maar dan net iets moeilijker ... dus als je die snapt haal je 'm op het examen ook!

8 pm
Reg. datum: 03 februari 2000

Gisteren de 70-624 gedaan en gehaald, deploying vista en office 2007.

Een vrij makkelijk examen, als je ervaring hebt met WDS, BDD 2007, ImageX, ACT 5 en unattended installaties dan kom je een heel eind. Zit nog een stuk SMS 2003 OSD (Operating System Deployment Feature) bij, deze heb ik zelf nergens in productieomgevingen meegemaakt maar technet helpt je een aardig eind op weg en je kunt de trialversie ervan downloaden om te testen :)

Een boek is hier volgens mij niet voor, heb dit examen gehaald op ervaring en met behulp van Technet.

http://www.deep-sounds.com

Je voelt je lekkerder...

Gisteren begonnen bij een nieuwe werkgever. Het is de bedoeling dat ik me, via zelfstudie, ga certificeren op 2008 niveau (MCITP Enterprise Administrator is het doel). Ik heb nog nooit eerder Microsoft examens gedaan, dus ik ben zeer benieuwd hoe het zal gaan.

Helaas zijn veel boeken nog niet leverbaar voor 2008... Bovendien, welke boeken zijn goed? Ik heb weleens gewerkt met de Self-Paced Training Kits van Microsoft Press, dat vond ik wel fijne boeken, dus zat ik daar nu ook naar te kijken. Wat adviseren jullie me? De MS Press boeken? Boeken van derde partijen? En dan is er ook nog e-Learning heb ik vernomen, dat is ook een mogelijkheid, maar daar heb ik dus geen ervaring mee.

Binnenkort wil in ik ieder geval het Vista examen alvast gaan doen. Hier is ook al een boek voor, dus daar kan ik vrij snel mee aan de slag. Bovendien schijnt dit examen wel goed te doen zijn (al wil ik het zeker niet onderschatten).

Uiteindelijk zal ik dus de volgende examens moeten halen:
  • 70-620: Windows Vista, Configuring
  • 70-640: Windows Server 2008 Active Directory, Configuring
  • 70-642: Windows Server 2008 Network Infrastructure, Configuring
  • 70-643: Windows Server 2008 Aplications Infrastructure, Configuring
  • 70-647: Windows Server 2008 Enterprise Administrator
Maakt het wat uit in welke volgorde je de examens doet? Aangezien nog niet alle boeken leverbaar zijn, zou ik de volgende volgorde kunnen aanhouden:
  1. 70-620 (boek leverbaar)
  2. 70-643 (boek leverbaar)
  3. 70-642 (boek verwacht eind april)
  4. 70-640 (boek verwacht eind mei)
  5. 70-647 (boek verwacht eind juni)
Maar is dit dus slim? Of kan ik beter de volgorde van de nummers aanhouden zeg maar (en dan wat langer wachten tot ik ermee begin)?

Rallye.NL - Dé Nederlandse Peugeot Rallye Site!

Sinds vandaag MCSA binnen. De 284 gehaald met 862 punten na eerst gezakt te zijn met 630.

Alleen had ik de eerste keer 30 vragen, vandaag 50. Is dit normaal dat je de 2de keer meer vragen hebt?
Jeej, 72-620 met 884 punten gehaald, MCTS jaja, poepoe, nounou..

Wat me opviel is dat de vragen anders in opzet zijn!

je hoeft geen complete verhaal meer te lezen over hoe jan-piet-hijn-roderick junior manager is geworden van de afdeling Financien en dat zijn zoon gister een voetbal wedstrijd heeft verloren en dat hij nu verdrietig is en dat nu zijn geluid het niet meer doet 8)7 ... de vragen leken een stuk meer to the point dan in 290 of 270.

alleen nog 291 en MSCA en dan met stage!

Heeft hier trouwens iemand ervaring met het bedrijf WenS? een bedrijf die aan scholieren op stage certificeringen aanbied, daar wil ik 293 294 en 298 gaan doen.

Ik ben niet verantwoordelijk voor het bovenstaand bericht.

quote:
MADG0BLIN schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:38:
Sinds vandaag MCSA binnen. De 284 gehaald met 862 punten na eerst gezakt te zijn met 630.

Alleen had ik de eerste keer 30 vragen, vandaag 50. Is dit normaal dat je de 2de keer meer vragen hebt?
Volgens mij was die eerste keer een ander soort test (wel 284 natuurlijk), dan kijken ze naar wat je goed of fout hebt en gaan ze juist vragen stellen over de onderwerpen waar je fouten in maakt. Als het goed is kon je toen ook niet de terug knop gebruiken?

Ik heb dat soort testen nog niet gehad maar ik heb er wel over gehoord van mijn leraar.

Ik ben niet verantwoordelijk voor het bovenstaand bericht.

Trotse papa van Tigo Nova

Ja.. ik dacht ook wtf.. heb ik er wel maar 3.Krijg je zo bij 1 examen 3 certificaten.
zo morgen op voor de 70-236 (Exchange 2007) als afronding van mijn MCSA :)

I don't drive fast, I only fly low!

Bite My Shiny Ass

Hey!
heb na een tijdje stilgezeten het leren weer opgepakt.
Nu ben ik alleen 1 ding kwijt. De website waar je diverse test examens kan van diverse aanbieders (gratis) downloaden.
het enige wat ik weet dat meeste vce extensie hebben. die ik dan open met visual Certexam manager.
Kan iemand mij die link doorgeven?
thanks1

Bend it Like Bender

Bite My Shiny Ass

Laat maar ik heb het al gevonden www.certfiles.com

Bend it Like Bender

quote:
Was dit niet iligaal??

ZEG HEB JIJ OOK Z'N ZIN??

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws