Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
BastiaanN schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:13:
[...]

Dat niet persé, de kaarten van mijn pda werken er ook niet op. Dus volgends mij heeft TomTom voor Symbian aparte kaarten.

TomTom kaart 6.75 PDA: 394MB
TomTom kaart 6.75 N82: 103MB
Ah duidelijk. Ik was zowieso hoofdzakelijk van TT afgestapt vanwege de sublieme rijbaan begeleiding van McGuider.

quote:
BastiaanN schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:53:
[...]

Mijn moeder heeft een TomTom Go 300 die het zelfde euvel had. eens gebeld met TomTom en die zeiden doodleuk dat ze een nieuw kaartje moest kopen die mapshare ondersteund. dat heeft ze maar gedaan en nu heeft het kaartje opeens versienummer 7.xxx én de pas gebouwde snelweg hier staat er in... geldklopperij..
offtopic:
Dus pas bij een nieuwe kaartversie komt de nieuw A35 erop te staan? (tenminste, gezien je uit V'hoop komt) Dat is wel een beetje schraal. Dan moeten we misschien toch maar een keer weer een nieuwe kaart kopen, voor een slordige 90-100 euro ofzo.

quote:
bartbh schreef op maandag 30 juni 2008 @ 00:04:
[...]

offtopic:
Dus pas bij een nieuwe kaartversie komt de nieuw A35 erop te staan? (tenminste, gezien je uit V'hoop komt) Dat is wel een beetje schraal. Dan moeten we misschien toch maar een keer weer een nieuwe kaart kopen, voor een slordige 90-100 euro ofzo.
Offtopic: Daar komt het op neer ja. Ik heb nog niet precies door hoe het werkt, maar die nieuwe 7.x kaarten hebben mapshare. Via mapshare worden dan "veranderde stukjes" kaart opnieuw in de tomtom gezet zonder dat de hele kaart opnieuw hoeft worden binnengehengeld. Ik zou wel even controleren of je device mapshare compatible is.

p.s. de kaarten zijn vandaag 30% afgeprijs. 59,95 dacht ik.

quote van stomstom:

"Wegen veranderen, dus kaarten veranderen mee
Gemiddeld 15% van de wegen verandert elk jaar. Na verloop van tijd raken kaarten dus verouderd. TomTom biedt nu gloednieuwe kaarten waarop de meest recente veranderingen in het wegennetwerk zijn verwerkt en zorgt er zodoende voor dat je je TomTom-navigatiesysteem optimaal kunt gebruiken."

BastiaanN wijzigde dit bericht 30-06-2008 09:21 (18%)

"The nice thing about standards is that there are so many of them to choose from."

Reg. datum: 30 oktober 2002

Hoe zit het met de verkeersinfo van Sygic? TMC, via Internet, gratis, betaald?

quote:
Kan ik actuele verkeersinformatie krijgen?
In de zomer van 2008 kunt u via een software-update beschikken over TMC. Neem contact op met het Tele Atlas Service Centre of met navigation.teleatlas.com voor het laatste nieuws.
Kortom, op dit moment nog niet. In de zomer alleen via een TMC Ontvanger.

"The nice thing about standards is that there are so many of them to choose from."

Papa van Dewi en Robin :-)

quote:
hars73 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:20:
Ik heb inmiddels mijn Kenwood bluetooth carkit aangesloten, heb een Brodit houder gekocht en een autolader erbij.

Het enige probleem wat ik dus nu nog heb, is dat als de toetsenblokkering aanstaat als ik de telefoon aan de autolader hang, de toetsenblokkering en screensaver er niet automatisch vanaf gaan.
Niemand die ook een bluetooth carkit en headset gebruikt en weet hoe bij het pairen automatisch de toetsenblokkering eraf kan? Ik heb wel gezien dat op mijn N82 het icoontje van de hoofdtelefoon staat en geen autootje ofzo.

Asus M2NPV-VM / Athlon 64 X2 4600+ / 3x250Gb Samsung / 2048 Mb / Win XP Pro/ Asus WL500G deluxe

quote:
hars73 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:26:
[...]

Niemand die ook een bluetooth carkit en headset gebruikt en weet hoe bij het pairen automatisch de toetsenblokkering eraf kan? Ik heb wel gezien dat op mijn N82 het icoontje van de hoofdtelefoon staat en geen autootje ofzo.
er is volgends mij een programma dat je keypad kan unlocken op een bepaald profiel... zal eens zoeken of ik het weer kan vinden. (net zoiets als best profiles, echter een aanvulling)

Edit; ik zou onderstaand programma eens proberen :)
http://www.smartphoneware...0-3rd-edition-product.php

BastiaanN wijzigde dit bericht 30-06-2008 10:34 (15%)

quote:
BastiaanN schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:31:
[...]
er is volgends mij een programma dat je keypad kan unlocken op een bepaald profiel... zal eens zoeken of ik het weer kan vinden. (net zoiets als best profiles, echter een aanvulling)
Hey dat was een goed idee.. ik heb snel even gezocht.. "Best KeyLocker" heet het.. kan op profiel, applicaties en oplader wel/niet automatisch locken..

http://www.symbiangear.co...?id=145533&noreload=1

Moet ik die maar eens aanschaffen!

Asus M2NPV-VM / Athlon 64 X2 4600+ / 3x250Gb Samsung / 2048 Mb / Win XP Pro/ Asus WL500G deluxe

Probeer eerst eens de trail :) zonde als je hem koopt en het schijnt niet te werken!

Ik weet namelijk niet of hij ook automatisch unlocked op het moment dat het profiel carkit actief wordt terwijl de tb. blok er al op staat :)

BastiaanN wijzigde dit bericht 30-06-2008 10:37 (46%)

quote:
BastiaanN schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:34:
Probeer eerst eens de trail :) zonde als je hem koopt en het schijnt niet te werken!

Ik weet namelijk niet of hij ook automatisch unlocked op het moment dat het profiel carkit actief wordt terwijl de tb. blok er al op staat :)
Hmm kon je wel eens gelijk in hebben. Alleen maar rules om te locken en niet om te unlocken via profielwissel. Maar zie wel deze rule staan en die zou het zeker wel moeten doen:

- Rule to lock or don't lock if charger connected.

Ik word hier nu echt een beetje gek van:

Als ik mijn n82 wil verbinden met mijn PC, via de USB kabel zegt hij heeel vaak:

Dat het verbinden mislukt is, omdat mijn geheugenkaart momenteel in gebruik is!

Hoe kan dit? Terwijl hij het misschien 1 minuut geleden nog wel deed (en niks geen programma's gestart sindsdien).

Ook zijn alle programma's dan gewoon gesloten en het camere klepje dicht!

??

.

quote:
Johantjuuh schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:49:

Als ik mijn n82 wil verbinden met mijn PC, via de USB kabel zegt hij heeel vaak:

Hoe kan dit? Terwijl hij het misschien 1 minuut geleden nog wel deed (en niks geen programma's gestart sindsdien).

Ook zijn alle programma's dan gewoon gesloten en het camere klepje dicht!

??
Gebruik je de standaard geheugenkaart

Nokia N82 met SanDisk micro SD-HC Card 8GB, EEEPC 901, Blackberry 8310

quote:
Johantjuuh schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:49:

Laat je toevallig je sms-jes op de geheugenkaart opslaan. Zie SMS settings...

quote:
dafmay schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:46:
[...]

Laat je toevallig je sms-jes op de geheugenkaart opslaan. Zie SMS settings...
nee ik telefoon geheugen zie ik...

Het is ook niet altijd, maar wel regelmatig... En als ik het dan een minuutje later weer eens probeer (zonder iets gedaan te hebben) lukt het ineens (SOMS) wel!?!

.

ik heb ook wat problemen met het installeren van flitspalen in Sygic.

( http://www.n82.nl/howtos/flitspalen-installeren-op-sygic/ )

Iemand die me wilt/kan helpen?
Voeg me anders even toe (msn?) (mail adres staat in mn profiel)..

.

quote:
Johantjuuh schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:38:
ik heb ook wat problemen met het installeren van flitspalen in Sygic.

( http://www.n82.nl/howtos/flitspalen-installeren-op-sygic/ )

Iemand die me wilt/kan helpen?
Voeg me anders even toe (msn?) (mail adres staat in mn profiel)..
Waar gaat het mis ?

quote:
Dit is de "handleiding":

Om te beginnen heb je het volgende programma nodig: Poiedit

Dit programma haalt de nieuwste flits palen binnen en installeert deze op je apparaat (bijvoorbeeld SD kaart)

Je hebt WEL een uiteraard GRATIS account nodig op http://www.flitspaal.nl alwaar je onder DOWNLOADEN POI een uitgebreide handleiding gaat vinden.

Wanneer je bijvoorbeeld SYGIC Drive gebruikt kun je de gedownloade flitspalen (t.b.v tomtom) omzetten via dit programma Ov2Upi Translator.

Dat gaat als volgt:
Je kan gewoon op flitspaal.nl de flits palen (mobiele versie) van TomTom downloaden. Nu moet je de Ov2 bestanden om gaan zetten naar .upi bestanden.

Dit doe je op de volgende manier:
- pak de rar file uit en start het programma ov2upi translator
- klik linksonder op de knop .ovi->.upi
- ga naar de map waar je tomtom flits palen staan (*.ov2) selecteer een bestand
en open deze. de omzetting is dan gelijk gedaan.

herhaal dit met de andere *.ov2 bestanden.

de upi bestanden komen in dezelfde map als waar je tomtom flits palen in staan.

vervolgens moet je de upi bestanden in de landen map zetten
als je dus de nl map gebruikt komen de bestanden dus in geheugenkaart:maps\nld te staan.

De plaatjes (bmp file’s) moeten in de map geheugenkaart:\Sygic\Icons of geheugenkaart:\res\Icons
(geheugenkaart is dus de root van de kaart)

vervolgens kan je in het poi menu van sygic de flitspalen instellen.
menu, np beheer, waarschuw in de buurt van, selecteer 1 van de flitspaal icoontjes
en stel de waarschuwing in, herhaal dit met de andere bestanden! _/-\o_

Dus op flitspaal.nl, heb ik de tomtom kaarten gedownload (er zijn 2 versies, maar ik heb de smartphoneversie gedownload) (.ov2)
Omzetten met dat programma lukt gewoon. Heb de hele map met icons gedownload en die allemaal in res/icons gezet.

Alleen nou is het wat lastig, omdat ik voor Sygic heel Europa erop heb staan. Dus als kaart kies ik: Full Europa. benelux zou voor mij ook wel een optie zijn, maar ik moet dat mapje .upi , in het land zetten. En dat benelux staat er bij mij niet bij (in de map: maps).

Verder heb ik als test even de nederlandse kaart erop gezet, en hem in de map: NLD gezet, maar ik krijg dus geen flitspalen te zien. Ook kan ik bij NPbeheer geen flitspalen icons toevoegen!?

.

quote:
Johantjuuh schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:01:
[...]

Dus op flitspaal.nl, heb ik de tomtom kaarten gedownload (er zijn 2 versies, maar ik heb de smartphoneversie gedownload) (.ov2)
Omzetten met dat programma lukt gewoon. Heb de hele map met icons gedownload en die allemaal in res/icons gezet.

Alleen nou is het wat lastig, omdat ik voor Sygic heel Europa erop heb staan. Dus als kaart kies ik: Full Europa. benelux zou voor mij ook wel een optie zijn, maar ik moet dat mapje .upi , in het land zetten. En dat benelux staat er bij mij niet bij (in de map: maps).

Verder heb ik als test even de nederlandse kaart erop gezet, en hem in de map: NLD gezet, maar ik krijg dus geen flitspalen te zien. Ook kan ik bij NPbeheer geen flitspalen icons toevoegen!?[/b]
Goedemiddag zeg! Je hoeft echt niet de hele handleiding te plaatsen :*) Ik weet namelijk precies hoe het werkt.

Je moet de upi bestanden direct in de specifieke landen map zetten, dus niet in een folder en dan onder de map dir.

En gebruik Ov2Upi Translator 2.3 voor het omzetten. Een latere versie werkt niet goed. Dit heb ik ook een keer ondervonden. Zelf gebruik ik nog steeds de 2.3 versie en werkt prima.

Hopelijk gaat het zo lukken....

Ok. zo nog even proberen.

Maar wat moet ik bijvoorbeeld het .benelux_flitspaal_all.upi plaatsen?
Aangezien dit voor 3 landen is...

Of moet het gewoon in de map maps??

Dus: root/maps/ (ALLE LANDEN MAPJES) + .mlm bestandjes +(.upi)?

Ik gebruik trouwens converter versie 2.1 .. O+

.

quote:
Johantjuuh schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:49:
Ok. zo nog even proberen.

Maar wat moet ik bijvoorbeeld het .benelux_flitspaal_all.upi plaatsen?
Aangezien dit voor 3 landen is...

Of moet het gewoon in de map maps??

Dus: root/maps/ (ALLE LANDEN MAPJES) + .mlm bestandjes +(.upi)?

Ik gebruik trouwens converter versie 2.1 .. O+
Upi bestanden moeten direkt onder de landen map, zoals ik eerder ook al schreef. Dus bijv root/maps/nld/flitspaal.upi

Ik zou zeggen probeer het eerst met 1 land, bijv nederland. Dan kun je zien of Sygic de flitspaal bestanden herkend en je ze kunt gebruiken in NP beheer. Zo ja, probeer dan de flitspaal bestanden in andere landen mappen, indien toepasbaar uiteraard.

quote:
dafmay schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:57:
[...]

Upi bestanden moeten direkt onder de landen map, zoals ik eerder ook al schreef. Dus bijv root/maps/nld/flitspaal.upi

Ik zou zeggen probeer het eerst met 1 land, bijv nederland. Dan kun je zien of Sygic de flitspaal bestanden herkend en je ze kunt gebruiken in NP beheer. Zo ja, probeer dan de flitspaal bestanden in andere landen mappen, indien toepasbaar uiteraard.
Jaa, zo heb ik het bestandje er nu in staan.
In sygic ingestelde kaart: Nederland.

Hoe kan ik nu testen of de flitspalen erin staan?
Want bij NP beheer vind ik niks van flitspalen verder?

.

quote:
Johantjuuh schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:01:
[...]

Jaa, zo heb ik het bestandje er nu in staan.
In sygic ingestelde kaart: Nederland.

Hoe kan ik nu testen of de flitspalen erin staan?
Want bij NP beheer vind ik niks van flitspalen verder?
Zolang je bij NP beheer de flitspalen niet ziet staan, dan is er iets niet goed met de plaatsing van de bestanden. Dus alles nog even rustig nalopen en op de juiste plaats zetten.

Het is gelukt.

Ik deed alles wel gewoon goed, alleen ik had de verkeerde "pack" gedownload.

Had de smartphone.. gedaan maar moest dus blijkbaar de andere zijn.

Nu heb ik alsnog een vraag...

Want nou probeerde ik die plaatjes (bmp) files er nog bij te zetten, maar nu krijg ik steeds (in sygic): Unexpected error! Bijna overal?

Heb nu de plaatjes weer verwijderd, maar nog steeds errors...

Johantjuuh wijzigde dit bericht 30-06-2008 23:05 (73%)

.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws