Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 18 oktober 2007

quote:
TenaciousR schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:15:
[...]
Tis alleen wel heel lullig als het displaay dan net als bij mij al ruim 2 maanden in back-order staat.
Oplossing lijkt me erg eenvoudig als het zo belangrijk voor je is:
Nu bestellen bij mijn 'leverancier' (ze hadden nog meer voorraad en tonen op hun site alleen wat bij hen of bij hun levernacier op voorraad is.) en dan meenemen naar je NSP. Zij ook weer blij.

quote:
aritmeester schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:49:
ik maak gebruik van de n82 in combinatie met een sony mex-bt2500. deze combinatie werkt voor mij perfect.

ik heb echter nog 1 probleempje. ik heb mijn telefoon gepaired met de radio. standaard word het headset en het audio profiel gepaird.
ik wil echter alleen maar gebruik maken van het headset profiel zodat ik navigatiestemmen over de telefoon hoor terwijl ik naar een cd kan luisteren.

is er iemand die weet hoe ik ervoor kan zorgen dat de pairing alleen headset pakt en geen audio/
Dit kan je volgens mij vergeten. Of je moet het voor elkaar zien te krijgen om op je headset het een of ander te disablen, en dan nog...

Nederlandse Website gewijd aan de N82 http://www.n82.nl

Ik heb gisteren de zilvere uitvoering gehaald i.c.m met een 1-jarig Hi student 40 abonnement (met de studenten korting: 32 euries per maand i.p.v 40, 325 minuten, toestel gratis). Voor de studenten die van plan zijn dit toestel ook te gaan halen binnenkort, een gouden tip dus.

Wat ik zo grappig (lees: leuk en fijn) vind is dat ik het komende jaar dus 12 x 32 = 384 ga betalen voor een 1-jarig abonnement i.c.m. met een toestel dat alleen al 409 euro kost, en dan gaan we nog uit van de prijs bij de Smartphoneshop

De afzetters bij de T for Telecom en de Belcompany durfden mij nog 190 euro voor het toestel te vragen i.c.m 2-jarig (!) T-Mobile Flex 30 abonnement, waar ik in eerste instantie voor wilde gaan. (Bij de Smartphoneshop 40 euro voor het toestel, maar wel nog steeds vast aan 2 jaar lang 30 euro per maand)

Maar dat terzijde,

Ik ben tot nu toe erg blij met het toestel. Heb bij het aanzetten van de telefoon meteen eerst zitten klooien met o.a. de navigatie. Ik heb gemerkt dat wanneer je het het beeldscherm roteert (toestel horizontaal leggen) terwijl je aan het navigeren bent, Nokia Maps vanzelf afsluit, en ik weer terug kom op de stand-by scherm. Hebben jullie dit ook?

Overigens ben ik er nog steeds niet uit of het aanzetten van A-GPS van invloed kan zijn op je maandelijkse kosten bij een abonnement. Het is tenslotte een netwerkdienst, gaat mijn provider (Hi) mij in rekening brengen voor het gebruiken van A-GPS?

Ik ga ervanuit dat het gebruik van WLAN en GPS gewoon gratis is in Nederland, is dit in het buitenland ook het geval?

Dit zijn momenteel de enige 3 dingen waar ik mee zit. Een duidelijk antwoord op alle vragen zou perfect zijn :)

superattie wijzigde dit bericht 10-06-2008 01:07 (21%)

Overigens is de batterij binnen 28 uur van helemaal opgeladen naar helemaal leeg gegaan, zonder dat ik er iets heel extreems mee heb gedaan (af en toe dus de GPS aangezet om te checken hoe het navigeren in elkaar zit en zo nu en dan het nieuws gelezen op internet met WLAN, niemand gebeld)

De N82 is geweldig, maar ik had wel gehoopt dat de batterij het minstens 2 dagen zou kunnen houden met hetgeen wat ik heb uitgevoerd met het apparaat. Denken jullie dat de batterij enigzins zal "versoepelen" als ik hem wat vaker oplaad?

superattie wijzigde dit bericht 10-06-2008 00:52 (6%)

Geef de batterij wat tijd, een splinternieuwe batterij gaat nog niet lang mee, dit beterd met de tijd, zorg dat je ze vol houdt maar laat ze eens om de zo veel tijd eens (bijna) helemaal leeg lopen, je zal dan merken dat je na verloop van tijd ook makkelijk 2 dagen doet.

WLAN is gratis overal ter wereld ALS je een verbinding krijgt. Bij sommige hotspots is dit niet zo en kom je automatisch op een "gratis" website uit waar de tarieven te vinden zijn. GPS is uiteraard ook overal ter wereld gratis.

Het is niet normaal dat Nokia Mpas zichzelf afsluit, maar dat kan waarschijnlijk opgelost worden door de nieuwste firmware op je N82 te zetten en vervolgens Nokia Maps 2.0 (niet de beta maar de volledige release).

Dat abonnement van je klinkt wel aanlokkelijk, spijtig dat we hier in belgie niet zo iets hebben wegens het verbod op de koppelverkoop:-(

Panasonic Lumix FZ-7, Acer Aspire 1692, Cowon iAudio D2 4GB, Nokia N82 Black, Logitech Z5400

quote:
Tunboy schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 01:55:
Geef de batterij wat tijd, een splinternieuwe batterij gaat nog niet lang mee, dit beterd met de tijd, zorg dat je ze vol houdt maar laat ze eens om de zo veel tijd eens (bijna) helemaal leeg lopen, je zal dan merken dat je na verloop van tijd ook makkelijk 2 dagen doet.

WLAN is gratis overal ter wereld ALS je een verbinding krijgt. Bij sommige hotspots is dit niet zo en kom je automatisch op een "gratis" website uit waar de tarieven te vinden zijn. GPS is uiteraard ook overal ter wereld gratis.

Het is niet normaal dat Nokia Mpas zichzelf afsluit, maar dat kan waarschijnlijk opgelost worden door de nieuwste firmware op je N82 te zetten en vervolgens Nokia Maps 2.0 (niet de beta maar de volledige release).

Dat abonnement van je klinkt wel aanlokkelijk, spijtig dat we hier in belgie niet zo iets hebben wegens het verbod op de koppelverkoop:-(
En hoe zit het dan met A-GPS? Ook gratis?

Reg. datum: 18 oktober 2007

quote:
superattie schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:59:
[...]
En hoe zit het dan met A-GPS? Ook gratis?
A-GPS kost je ongeveer 20 cent per keer; wordt gebruikt bij het eerste keer positioneren van de 'normale' GPS wanneer je hem aanzet. Kan ook voorkomen als je een zgn GPS witte vlek zit, bv in de bergen. Zijn er niet zoveel meer in Europa ....

Ik heb net mijn LCD display binnen gekregen en in mijn N82 gezet: eitje en voor 34,- is de telefoon weer perfect. Geen stress dus meer mocht ooit je scherm kapot gaan. Ik zou er bijna een op voorraad nemen 8)7

Sinds vandaag werkt mijn 2 gb sd kaart ook niet meer, dus ik dacht ga wel even naar een NSP in venray. Werd mij verteld dat hij het inderdaad niet meer werkte. Alleen had ik de telefoon niet bij hun gekocht dus konden ze me niet verder helpen. Want ik moest met de telefoon maar wegbrengen waar ik hem gekocht had en dit heb ik via internet gedaan.

Ik dacht dus dat als je een nokia telefoon hebt je gewoon naar een NSP kunt gaan ivm garantie of is dit gewoon een slecht bedrijf dat me niet wil verder helpen.

quote:
emmerx schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 14:38:
[...]

A-GPS kost je ongeveer 20 cent per keer; wordt gebruikt bij het eerste keer positioneren van de 'normale' GPS wanneer je hem aanzet. Kan ook voorkomen als je een zgn GPS witte vlek zit, bv in de bergen. Zijn er niet zoveel meer in Europa ....

Ik heb net mijn LCD display binnen gekregen en in mijn N82 gezet: eitje en voor 34,- is de telefoon weer perfect. Geen stress dus meer mocht ooit je scherm kapot gaan. Ik zou er bijna een op voorraad nemen 8)7
Lijkt me een beetje afhankelijk van welk abonnement je hebt. Sommige providers rekenen per kb, sommigen rekenen per 15 minuten (wat ik vreemd vind voor packet switched data).

Als je niet zeker weet of jou met of zonder w geschreven moet worden, gebruik dan je
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

quote:
bigjohnny schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 19:43:
Sinds vandaag werkt mijn 2 gb sd kaart ook niet meer, dus ik dacht ga wel even naar een NSP in venray. Werd mij verteld dat hij het inderdaad niet meer werkte. Alleen had ik de telefoon niet bij hun gekocht dus konden ze me niet verder helpen. Want ik moest met de telefoon maar wegbrengen waar ik hem gekocht had en dit heb ik via internet gedaan.

Ik dacht dus dat als je een nokia telefoon hebt je gewoon naar een NSP kunt gaan ivm garantie of is dit gewoon een slecht bedrijf dat me niet wil verder helpen.
Is dit wel een echte NSP dan of een bedrijf wat ook Nokia toestellen kan repareren. Geloof dat je op de site van Nokia kan zien waar je de dichtst bijzijnde NSP is.

quote:
F-O-C-U-Z schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:42:
[...]

Is dit wel een echte NSP dan of een bedrijf wat ook Nokia toestellen kan repareren. Geloof dat je op de site van Nokia kan zien waar je de dichtst bijzijnde NSP is.
Volgens de nokia site wel. Want als je limburg in tikt dan staat hij er tussen. Deze zouden toch mijn klacht moeten kunnen behandelen of niet

Net contact gehad met nokia en daar vertelde ze me dat op het geheugen kaartje 90 dagen garantie zit. :( :(

bigjohnny wijzigde dit bericht 11-06-2008 12:53 (11%)

Reg. datum: 02 maart 2001

Vandaag telrekening van afgelopen maand binnen gekregen. Naar aanleiding van de hoogte van dit bedrag wil ik toch liever mijn belgedrag bijhouden. Bestaan er al programma's die hierin voorzien. Ik denk aan dingen als:
  • Een melding als je over de belbundel heen bent.
  • De opbouw van een database die je bijvoorbeeld kan uitdraaien naar excel
  • Mogelijkheid tot het maken van een samenvatting van belgedrag van een bepaalde periode.

quote:
Orcie schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:45:
Vandaag telrekening van afgelopen maand binnen gekregen. Naar aanleiding van de hoogte van dit bedrag wil ik toch liever mijn belgedrag bijhouden. Bestaan er al programma's die hierin voorzien. Ik denk aan dingen als:
  • Een melding als je over de belbundel heen bent.
  • De opbouw van een database die je bijvoorbeeld kan uitdraaien naar excel
  • Mogelijkheid tot het maken van een samenvatting van belgedrag van een bepaalde periode.
Ik gebruik daar het Log voor. Op de dag dat belbundel ingaat, zet ik alle tellers op 0, en setting voor Log Duration staat altijd op 30 dagen. Ik doe toch wel om de week of zo de totalen in het Log opvragen (en dan tellers weer op 0), en dan in excel-sheet bijhouden. Je weet maar nooit of je telefoon opeens kuren krijgt waardoor je de totalen tussentijds kwijt raakt. Maar op deze menier houd ik dus mijn maandelijkse beltegoed bij.

Reg. datum: 02 maart 2001

quote:
dafmay schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:50:
[...]

Ik gebruik daar het Log voor. Op de dag dat belbundel ingaat, zet ik alle tellers op 0, en setting voor Log Duration staat altijd op 30 dagen. Ik doe toch wel om de week of zo de totalen in het Log opvragen (en dan tellers weer op 0), en dan in excel-sheet bijhouden. Je weet maar nooit of je telefoon opeens kuren krijgt waardoor je de totalen tussentijds kwijt raakt. Maar op deze menier houd ik dus mijn maandelijkse beltegoed bij.
Ja, dat is een manier. Alleen een beetje primitief. Ook niet geheel functioneel. Een provider meet namelijk per gesprek minuten naar boven afgerond. Dit vraagt ook behoorlijk wat input van de gebruiker. Wat als ik vergeet de teller op 0 te zetten?

quote:
Orcie schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:12:
[...]

Ja, dat is een manier. Alleen een beetje primitief. Ook niet geheel functioneel. Een provider meet namelijk per gesprek minuten naar boven afgerond. Dit vraagt ook behoorlijk wat input van de gebruiker. Wat als ik vergeet de teller op 0 te zetten?
Het vergt zeker zelf-initiatief en inderdaad, ik moet handmatig ieder gesprek even nalopen om te zien hoe lang er precies gebeld is bij gesprekken korter dan 1 minuut. En die totalen ook weer handmatig bij het overall-totaal optellen. Het is zeker niet de handigste methode :)

quote:
superattie schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 00:34:
Ik heb gisteren de zilvere uitvoering gehaald i.c.m met een 1-jarig Hi student 40 abonnement (met de studenten korting: 32 euries per maand i.p.v 40, 325 minuten, toestel gratis). Voor de studenten die van plan zijn dit toestel ook te gaan halen binnenkort, een gouden tip dus.

Wat ik zo grappig (lees: leuk en fijn) vind is dat ik het komende jaar dus 12 x 32 = 384 ga betalen voor een 1-jarig abonnement i.c.m. met een toestel dat alleen al 409 euro kost, en dan gaan we nog uit van de prijs bij de Smartphoneshop
Ik heb de zwarte besteld met 1 jaar Hi 30 @ 25,05 euro per maand, geen studentenkorting, scheelde niets (6 euro korting ipv 5.05, maar geen 3 maand online voor 2,95/p maand). Ik moet 9,95 bijbetalen.

ik ben benieuwd of het toestel echt zo fijn is als overal wordt gezegd, collega van mij heeft hem en is er wel tevreden over, ook over de snelheid. Dit is een zwak punt van mijn huidige telefoon, de n80.

NoepZor wijzigde dit bericht 13-06-2008 08:55 (34%)

quote:
bigjohnny schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 23:02:
[...]

Volgens de nokia site wel. Want als je limburg in tikt dan staat hij er tussen. Deze zouden toch mijn klacht moeten kunnen behandelen of niet

Net contact gehad met nokia en daar vertelde ze me dat op het geheugen kaartje 90 dagen garantie zit. :( :(
Standaard kaart is toch niet zo super. Denk dat je er slim aan doet om gewoon een nieuwe te kopen en zonder problemen je Nokia N82 te gaan gebruiken.

quote:
superattie schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 00:34:
De afzetters bij de T for Telecom en de Belcompany durfden mij nog 190 euro voor het toestel te vragen i.c.m 2-jarig (!) T-Mobile Flex 30 abonnement, waar ik in eerste instantie voor wilde gaan. (Bij de Smartphoneshop 40 euro voor het toestel, maar wel nog steeds vast aan 2 jaar lang 30 euro per maand)
Tja het verschil tussen internet en een winkel, gelocked of simockvrij, service bij een winkel, of ingeval van een defect zelf opsturen via de post, kost ook weer geld.

Daar zit eenmaal een prijsverschil tussen, afzetters zijn het (als het goed is) niet 8)

Nokia: N82 (2x), 6110 Navigator, N73 (2x), 6681, 6610, 6310i, 6210, 7110, 6150, 5110 & 1600 (2x) en nog wat telefoons van andere merken

Reg. datum: 02 november 2006

Ze kunnen gewoon extra geld verdienen aan naïeve klanten. Klanten die naar een winkel gaan voor een telefoon, die daar halen en blij zijn. Maar als ze beter rondsnuffelen zien ze dat het goedkoper kan.

quote:
...Ze kunnen gewoon extra geld verdienen aan naïeve klanten....
Vergeet de service niet, dat kost ook geld. En de onkosten voor huisvesting enz...

Ik heb sinds kort ook de N82. Meteen een 4GB kaartje bij besteld, maar de bestanden op de kaart verdwijnen ineens. Ik denk dat het dus aan het kaartje ligt, of zou het volgens jullie ook aan de telefoon zelf kunnen liggen?

Reg. datum: 02 november 2006

quote:
DeRoeje schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:14:
[...]

Vergeet de service niet, dat kost ook geld. En de onkosten voor huisvesting enz...
Dat klopt, maar er zit ook een (soms erg flink) prijsverschil tussen verschillende winkels.

quote:
Pumanike schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:44:
Ik heb sinds kort ook de N82. Meteen een 4GB kaartje bij besteld, maar de bestanden op de kaart verdwijnen ineens. Ik denk dat het dus aan het kaartje ligt, of zou het volgens jullie ook aan de telefoon zelf kunnen liggen?
Ga er maar vanuit dat het gewoon aan het kaartje ligt. De kwaliteit van het bijgeleverde kwaliteit is behoorlijk slecht. Bij mij heeft dit kaartje het ook al begeven, maar heb nu een 8GB Sandisk en die bevalt prima :*)

"The nice thing about standards is that there are so many of them to choose from."

quote:
bassjuh schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 15:14:
[...]

Ga er maar vanuit dat het gewoon aan het kaartje ligt. De kwaliteit van het bijgeleverde kwaliteit is behoorlijk slecht. Bij mij heeft dit kaartje het ook al begeven, maar heb nu een 8GB Sandisk en die bevalt prima :*)
Ik heb geheugen-online gisteren al gemaild. Nu eventjes wachten op antwoord :).

Reg. datum: 10 juni 2002

N82 eigenaars ik wil jullie graag vragen hoe de kwaliteit van de wifi is.

Ik heb nu een E65 en ben nogal teleurgesteld over de kwaliteit van de wifi en de camera van de E65.
Ik weet uit dit topic dat de camera van de N82 prima is, en als nou ook de wifi beter werkt dan die van de E65 dan heb ik een goede reden om over te stappen.
Ik wil graag en GSM met goede camera, wifi en liefst GPS, en de N82 ziet er uit als een goede keus.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws