Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
robertwebbe schreef op zondag 13 april 2008 @ 20:17:
[...]

Ik denk dat je me niet begrijpt. N-Gage is een platform, deze is op 4 april geopend. Vanaf die datum konden gebruikers met een N81 de N-Gage applicatie upgraden, andere toestellen werden nog niet ondersteund. Sinds afgelopen worden ook de N95 en N82 ondersteund.

Als je nu een Orange N-Gage icoon in je menu hebt, dan heb je een offline versie waar je een paar test spelletjes kunt spelen maar verder niets kunt downloanden. Installeer je nu de nieuwe N-Gage applicatie (dan het het N-Gage icoon blauw), dan kun je meer spelletjes downloaden. Ook zitten er nog meer dingen in zoals high-scores uit de hele N-Gage community.

Als je dit interessant vindt, kijk dan even op http://www.n-gage.com/. Bovenin staat "Get N-Gage", daar kun je de nieuwe N-Gage applicatie vinden.

[...]

Dit klopt, op het moment dat de laatste softwareversie gereleased werd, was het platform ook nog niet beschikbaar. Je zult hem dus nog zelf moeten downloaden en installeren. Waarschijnlijk zal hij pas in de volgende versie automatisch meekomen.
Hoe werkt dat N-gage nouw?? Eerst had ik een oranje icoontje + aantal demo's.
Toen heb ik die applicatie gedownload, en nu is het icoontje uit mn hoofdmenu weg, maar staat er iets bij toepassingen!

Maar nu heb ik helemaal geen games meer? ??

.

schaduw

Kent iemand dit probleem: ik heb geen geluid in los geinstalleerde (java-)games, in n-gage games werkt het geluid wel. Uiteraard staat het geluid in de games zelf wel ingeschakeld.

e2160 + Big Typ | Asus P5N-E sli | 7600GS | Diamondmax 10 300gb | 4gb pc6400

Reg. datum: 25 oktober 2004

quote:
Twister336 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:43:
[...]

Zelfs met dunne vingers geeft de bediening problemen dus ik zou de N82 zeker eerst in de winkel uittesten voor je hem koopt.
Ik vind de bediening vrij vlekkeloos. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Ik had gedacht dat die toetsen niet zo prettig zouden werken, maar niets is minder maar. Zelfs met mijn redelijk grote handen is het allemaal goed te doen.

Dikke vette fratsen. Dat scheelt

Acties: [view]

Door: pven Moderator TCM
Modbreak:
We staan toe dat er gediscussieerd wordt over de TomTom-hack. Hierbij wel de opmerking dat we GEEN links naar de TomTom-software willen zien.

pven wijzigde dit bericht 20-05-2008 11:17 (6%)

quote:
Yasintha schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:34:
Misschien een rare vraag, maar hoe is het met de bediening van de knopjes gesteld heb namelijk dikke vingers vroeg me af of dat geen problemen geeft met de bediening van deze telefoon.
Alvast bedankt.
Iedereen bedankt voor jullie antwoord ik zal hem eerst maar gaan testen in de winkel voor ik hem aanschaf.
Nog een vraagje zijn er drie kleuren of twee? Ik weet dat er in iedergeval een zwarte is, maar ik zie steeds ook iets van white en tetanium nog wat.

quote:
Yasintha schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:05:
[...]

Iedereen bedankt voor jullie antwoord ik zal hem eerst maar gaan testen in de winkel voor ik hem aanschaf.
Nog een vraagje zijn er drie kleuren of twee? Ik weet dat er in iedergeval een zwarte is, maar ik zie steeds ook iets van white en tetanium nog wat.
Er is inderdaad een titanium versie + zwarte versie.

Ook is er een witte versie, maar hiervan is enkel de achterkant wit(ter), en de voorkant gewoon hetzelde als de titanium!

Heeft iemand al een idee hoe je de helderheid van het scherm kunt verhogen? Dan is inderdaad redelijk (erg) laag. Als je dan sygic opent is dit een stuk feller!!

Ook vergeleken met een K850i (SE), is het beeld van de n82 zeer zwak (best vervelend in de zon!!)

.

Sinds vorige week heb ik een zwarte N82 in mijn bezit. Nu is het mijn opgevallen dat er aan de linkerkant van het toestel speling zit rond de behuizing en het scherm. Ook aan de bovenkant van de telefoon is er sprake van speling. Aan de linkerkant is de speling dusdanig dat de USB-poort tussen de behuizing door zichtbaar is. Ik heb het toestel bij 2call gekocht en hen deze week gebeld met mijn klacht. Daarna heb ik een mailtje gestuurd incl. foto om te laten zien wat ik bedoelde aangezien ze zeiden het probleem niet te kennen. Nu heb ik antwoord gekregen van de repairafdeling en zij zeggen dat alle N82's hier last van hebben en dat het dus geen zin heeft om het toestel om te ruilen. Ik ken verder niemand met een N82 dus ik kan dit niet natrekken maar het lijkt me stug dat alle telefoons hier last van hebben, volgens mij is het gewoon een fabricagefout.

Onderstaande foto laat zien wat ik bedoel, bij mij is het trouwens iets minder erg.
http://img405.imageshack.us/img405/6959/n82coqueyu4.jpg

Kan deze speling kwaad en heb ik recht op een nieuw toestel of is het alleen een schoonheidsfoutje? :?

schaduw

Ik heb die speling ook, al is het net iets minder erg dan op de foto.

Athlon64 X2 6400+

Ik heb die speling ook zitten.
verder heb ik ook stof(vingerafdruk) rechts onder in het scherm en inmiddels al 4 dode picels.. ik ga aankomende week ook naar een nokia center, vind dat je voor dat geld toch wel wat mag verwachten!

I'am Older Than I've Ever Been, And Now I'am Even Older, And Now I'am Even Older, And Now I'am Even Older. And Now I'am Older Still.

Reg. datum: 04 december 2006

quote:
schaduw schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:44:
Ik heb die speling ook, al is het net iets minder erg dan op de foto.
hier hetzelfde geval.

en om dan maar eens op de tomtom in te gaan, hier werkt hij iig al op m'n zwarte n82.
moet alleen wel het meekantelen van het scherm uitschakelen, want zodra hij dat wil doen slaat tomtom vast. voor de mensen die het ook willen proberen: op ftd/nieuwsgroepen staat een post waarmee je het piekfijn voor mekaar moet kunnen krijgen.
ook staat daar trouwens iets om je programma's te kunnen signen

Bij mij zit er ook speling rondom en de rechterkant kraakt zo erg dat ik er jeugdsentiment van krijg...
*verlangt weer naar het stapelbed van vroeger...*

Ik heb nu al een tijdje de N82 Black van KPN (Sim lock vrij), en ben er dus achter dat in het internet abbo geen youtube zit. Volgens de medewerkster van KPN zou dit teveel dataverkeer veroorzaken, en dus geblocked. Ik weet niet hoe het zit bij bijvoorbeeld Vodafone, maar ik dacht laat het even weten. Vond het zelf nogal erg jammer dat ik niet buiten even snel dat ene videootje kan laten zien. Hoop dat dit nog gaat veranderen.

Ook vind ik het jammer aan de N82 dat als je een bericht krijgt, en alleen staat " 1 nieuw bericht". Op mijn vorige telefoon (U600) stond er ; aantal berichten/datum en tijd/ en belangrijkste VAN WIE.

quote:
PCTHAB88 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 01:53:
Ik heb nu al een tijdje de N82 Black van KPN (Sim lock vrij), en ben er dus achter dat in het internet abbo geen youtube zit. Volgens de medewerkster van KPN zou dit teveel dataverkeer veroorzaken, en dus geblocked. Ik weet niet hoe het zit bij bijvoorbeeld Vodafone, maar ik dacht laat het even weten. Vond het zelf nogal erg jammer dat ik niet buiten even snel dat ene videootje kan laten zien. Hoop dat dit nog gaat veranderen.

Ook vind ik het jammer aan de N82 dat als je een bericht krijgt, en alleen staat " 1 nieuw bericht". Op mijn vorige telefoon (U600) stond er ; aantal berichten/datum en tijd/ en belangrijkste VAN WIE.
Weet je dat zeker? Ik kan gewoon filmpjes kijken via de mobiele YouTube site, RealPlayer gebruikt daarbij gewoon het 'KPN Internet' access point en niet het 'KPN Streaming' access point. Als ik m'n Hi saldo opvraag via SMS geeft hij aan dat ik geen dataverkeer heb gebruikt (heb Eindeloos Online), volgens mij is er op m'n vorige rekening niet nog eens apart dataverkeer afgerekend.

I'm staying. I'm finishing my coffee. Enjoying my coffee.

ik had "al" die accesspoints geprobeerd en bij de ene is het gelijk "Netwerkfout" o.i.d, en de ander blijft hij lang staat op "Verbinden" en zegt hij vervolgens "TimeOut". Dus ik ging bellen met KPN (afdeling data verbindingen ofzo) en daar zeiden ze dat Youtube niet in het mobiele internet pakket zit bij KPN (Eindeloos Online)

Maar jij hebt het dus over een Hi aansluiting.. ik heb echt een KPN aansluiting, die van de reclame in bushokjes en op de site.

Zou wel gaar zijn als daar een verschil in zit

PCTHAB88 wijzigde dit bericht 19-05-2008 11:29 (27%)

Reg. datum: 18 oktober 2007

Ik heb de tomtom patch aan de praat met de interne GPS, werkt zowel met de legale als de bijgeleverde illegale tomtom software.

Rare is dat de GPSd -de Bluetooth GPS emulator- niet werkt als je Assisted GPS communicatie niet toestaat (bij de 2e vraag bij het opstarten):
Error
java.lang.SecurityException:Permission = javax.microedition.io.Connector.serversocket

Lijkt dus dat voorlopig A-GPS nodig is. Al gaat jet ook goed als ik in Offline modus werk en hij dus geen dataconnectie kan maken....

Iemand die dit probleem al opgelost heeft?

de 2de vraag moet je wel met ja beantwoorden maarje kan A-gps in je toestel uitzetten en dan werkt het nog steeds.

Nokia N82 met SanDisk micro SD-HC Card 8GB, EEEPC 901, Blackberry 8310

schaduw

quote:
schaduw schreef op zondag 18 mei 2008 @ 17:10:
Kent iemand dit probleem: ik heb geen geluid in los geinstalleerde (java-)games, in n-gage games werkt het geluid wel. Uiteraard staat het geluid in de games zelf wel ingeschakeld.
Heeft iemand hier al een oplossing voor, ik kan echt nergens in het toestel een instelling hiervoor vinden :(

Ik had dat probleem ook. Ik heb het opgelost door 'warning tones' aan te zetten bij de settings.
Vraag me niet wat de logica hier achter is want ik weet het ook niet :?

provides truthiness.

quote:
PCTHAB88 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:23:
ik had "al" die accesspoints geprobeerd en bij de ene is het gelijk "Netwerkfout" o.i.d, en de ander blijft hij lang staat op "Verbinden" en zegt hij vervolgens "TimeOut". Dus ik ging bellen met KPN (afdeling data verbindingen ofzo) en daar zeiden ze dat Youtube niet in het mobiele internet pakket zit bij KPN (Eindeloos Online)

Maar jij hebt het dus over een Hi aansluiting.. ik heb echt een KPN aansluiting, die van de reclame in bushokjes en op de site.

Zou wel gaar zijn als daar een verschil in zit
offtopic:
Hi sluit niet expliciet YouTube uit, maar sluit alle video en audio streaming uit in hun FUP.
Dit betekent dat je in principe voor alle dataverkeer naar audio/video streaming diensten een rekening kan krijgen.

Daarnaast geven ze aan dat je in principe onbeperkt internet hebt, maar dat als je 10x het gemiddelde verbruik gebruikt in 1 maand, dan krijg je een waarschuwing (1x) en vervolgens een rekening of wordt je afgesloten.
quote:
vogelaarke135 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 09:18:
[...]

Ik heb zelf de Hi helpdesk/bestellijn even gebeld over de simlock: er zit wel degelijk simlock op de toestellen van Hi.nl, maar het is wel mogelijk om de telefoon te updaten met nieuwe firmware (hij had zelf de N95 die een maand geleden een firmware upgrade kreeg). Bovendien zijn de telefoons niet-branded.
Mijn N82 komt via Hi en is volledig Sim-Lock vrij. Ligt misschien aan de deal die je sluit. Ik heb het via de Primafoon afgesloten als een verlenging van mijn KPN abbo.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.

Dan nog een vraag over de N82 zelf: hoe snel is een fix buiten (binnen kan lang duren heb ik al gelezen, als in een paar minuten) ongeveer als je géén A-GPS gebruikt? (neem namelijk geen Eindeloos Online erbij).

Een moderator wijzigde dit bericht 19-05-2008 16:46 (53%)

Amd64 3200+, Asrock 939Dual-Sata2, 1 GB Ram, Sapphire X800GTO2 (@ X850: 16 pijplijntjes open), Hitachi Deskstar T250K 160GB, Win XP pro, Ubuntu 6.10

ik weet niet precies wat het inhoud maar als ik het begrijp is A-GPS, dus met ondersteuning van internet?

Ieder geval, ik heb nog mijn oude vodafone abbo in mijn N82 zitten, waar ik geen internet mee heb en dan is de fix van GPS locatie enkele seconden. Ik was laatst op het strand van Hoek van Holland en daar duurde het geloof ik maar 2 seconden ofzo. Tussen gebouwen in de stad kan het iets langer duren, maar nog vind ik het supersnel.

Hoe of wat?

Dankzij de accelero-meter van de N95 en N82 is het mogelijk om hem als LightSabre te gebruiken. Echt een grappig gadget-appje. Wanneer je dan met je N82 zwaait hoor je die StarWars-achtige zwaard-geluiden.

Niet nuttig, wel geinig!

Google op "graham's weblog" en kom bij de maker van dit progje uit. Kwam er gisteren toevallig achter. Oorspronkelijk is het voor de N95 bedoelt, maar heb het ook op de N82 getest en het werkte.

Erg grappig... FYI!

Pentium Dualcore E2160 - 2 x 1024mb PC2-5300 - MSI G31M - XFX 8800GTX

quote:
NokNok12 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 12:50:
de 2de vraag moet je wel met ja beantwoorden maarje kan A-gps in je toestel uitzetten en dan werkt het nog steeds.
Ik verwacht dat deze vraag iets te maken heeft met bluetooth. Als je in je bluetooth menutje bij gepairde apparaten kijkt staat er namelijk een nieuw bluetooth device bij. Ik denk dat de hack je interne GPS gegevens afvangt, een bluetooth device emuleert, en zo via het bluetooth protocol weer aanbiedt. Daarom moet je in tomtom een externe ontvanger selecteren, dan kom je bij het nieuw gepairde apparaat uit.

Heeft iemand de hack ook op een originele tomtom versie uitgeprobeerd?

schaduw

quote:
Twister336 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 13:15:
Ik had dat probleem ook. Ik heb het opgelost door 'warning tones' aan te zetten bij de settings.
Vraag me niet wat de logica hier achter is want ik weet het ook niet :?
Nou, het werkt inderdaad! Helaas staan nu alle Java geluiden op maximaal volume, au, mijn oren! Enig idee waar dit te veranderen is? In de Java games zelf is er alleen een optie voor geluid aan of uit. En het veranderen van het belvolume of gespreksvolume haalt niets uit.

Acties: [view]

Door: pven Moderator TCM
Enkele berichten over waar de N82 voor welke prijs te krijgen is, zijn verwijderd. Zie de topic-waarschuwing voor het waarom.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws