Reg. datum: 17 juli 2007
Reg. datum: 17 juli 2007
Reg. datum: 25 maart 2008
Join het Front Anti-Liev!
LTS-zwakstromers met een 3 voor Nederlands zeggen liev!
Borgoth: Vrouwen kunnen gewoon niet lang genoeg hun mond houden om de benodigde druk op te kunnen bouwen voor een scheet. Dat is de enige reden.
Reg. datum: 10 december 2003
Wat gaat er precies niet goed?
En welk digitaal kastje gebruik je Samsung of Humax?
http://www.tweakers.net/gallery/131188/sys 3dmarks2001:25000+ # 3dmark2003:10500+ # 3dmark2005:4500+ # pifast:38+sec http://specs.tweak.to/10270
Reg. datum: 30 april 2008
Verder geeft de componenten aansluiting, met een lager resolutie (SD signaal), een niet beeldvullende weergave. Rechterzijde is dan een zwarte baan te zien van boven naar onder. Hiervoor is LGE bezig om het op te lossen. Ook is een lichte image retention zichtbaar in een pikdonkere kamer en bij een schemerlamp niet meer. Beeld is ook gevoeliger (nog bij de eerste +/-200uur) voor inbranden, ik was er nog net optijd bij!!!! Dus zet de tv in een meest energiezuinige stand nl stand 4 en zet vooral het contrast niet te hoog. Helderheid mag dan rustig op 60% staan. HDMI (DVI) met een pc aangesloten geeft niet de volle resolutie weer. beeldscherm is 1366x768 en de videokaart zegt 1360x768, hierdoor worden 6 pixels niet gebruikt. Oplossing is 1920x1080 of 1280x768 en eventueel een overscan gebruiken waardoor het beeldvullend wordt weergegen. Dit kan overigens aan mijn videokaart liggen! Videokaart: Sapphire HD2600 PRO 512MB DDR2. Verder een toppertje en ik ben gelukkiger dan met de Philips die overigens ook nog lawaai produceerde uit de achterkant van de tv (de voeding). De 50PG6000 heeft ook ontzettend veel instelmogelijkheden en zet wel de extra opties (ruisonderdrukking etc)zoveel mogelijk uit. Die zorgen absoluut niet voor beter beeld, alleen maar slechter. TIP: zorg voor een calibratie dvd (MONSTER ISF)........!!!!!torrent!!!, en regel de tv af wanneer de tv is ingespeeld. Mijn tv is nog niet ingespeeld en hoop dat hierna de image retetion ook niet meer aanwezig is.
Borgoth: Vrouwen kunnen gewoon niet lang genoeg hun mond houden om de benodigde druk op te kunnen bouwen voor een scheet. Dat is de enige reden.
Reg. datum: 30 april 2008
Deze schermen zijn er gewoon behoorlijk gevoelig voor inbranden aangezien ik al een 1/2 die Philips heb gehad en hiervan totaal geen last van heb gehad, zelfs geen image retention. Het was overigens een samsung plasma panel.
Ik ben nu nog voorzichtiger geworden. Ik ben alleen benieuwd hoe het gaat bij mensen die hier geen "verstand" van hebben? Die zullen met de standaard instellingen binnen een dag al, naar mijn idee, het scherm kunnen beschadigen! Persoonlijk vind ik dat die 200, of misschien wel 400 uur, al de fabriek had moeten gebeuren (burn-in) en niet in een woonkamer. Waarschijnlijk een kostenbesparing.
PS: die schermen worden in Polen inelkaar gezet. Ik ben daar wel blij mee, aangezien ik ook in een fabriek in polen geweest ben waar LG schermen inelkaar gezet werd. Het bedrijf heet trouwens Jabil. Ze werken daar heel netjes, precies volgens de regels en ieder persoon doet maar een paar handelingen waardoor fouten minimaal is. Wij moesten daar weg met onze productie aangezien die niet constant en groot was en LG wel en meer ruimte nodig hadden.
Reg. datum: 05 december 2006
De reviews die ik verder lees geven niet aan dat dit paneel gevoeliger is voor image retention dan andere plasma schermen, is er iemand die dit kan bevestigen / ontkrachten aangezien dit wel 'n probleem is wanneer de logo's echt lang zichbaar blijven?
Xbox Live Tag: Nightwish1980
Ik heb andere plasma schermen niet uitvoerig getest, maar de image retention is na een tijdje gewoon zichtbaar bij bijvoorbeeld een film kijken met ondertiteling. Bij donkere scenes zie je dan twee wazige witte strepen. Een aantal minuten normaal tv kijken zonder ondertiteling en de image retention is alweer verdwenen. Als het goed is moet dit steeds minder worden en is het alleen in het begin zo extreem.quote:NIKDCC schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 09:56:
Weet iemand of de 42PG6000 hetzelfde type is als de 42BG6000 die via redcoon wordt aangeboden?
De reviews die ik verder lees geven niet aan dat dit paneel gevoeliger is voor image retention dan andere plasma schermen, is er iemand die dit kan bevestigen / ontkrachten aangezien dit wel 'n probleem is wanneer de logo's echt lang zichbaar blijven?
Is het een bekend fenomeen dat dit naar verloop van tijd minder wordt dan?quote:Rudey schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 16:17:
[...]
Als het goed is moet dit steeds minder worden en is het alleen in het begin zo extreem.
Reg. datum: 10 december 2003
Ja ook de schermen van Panasonic en Samsung hebben dit dus is een bekend fenomeen.quote:NIKDCC schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 21:43:
[...]
Is het een bekend fenomeen dat dit naar verloop van tijd minder wordt dan?
http://www.tweakers.net/gallery/131188/sys 3dmarks2001:25000+ # 3dmark2003:10500+ # 3dmark2005:4500+ # pifast:38+sec http://specs.tweak.to/10270
Reg. datum: 04 mei 2008
Mijn ervaringen zijn ongeveer gelijk zoals die van Rudey gepost op 29/04. Wow!
Ook ik ben voorlopig aan het inspelen in bioscoop modus met de meeste settings rond de 50%.
Ik heb samen met deze TV de nieuwe LG HT503SH Home Theater aangeschaft, connectie via HDMI met Simplimk en Full HD 1080p Upscaling. Ik ben heel tevreden over beeldkwaliteit (upscaling aan 720) op de 42PG6000. Getest met films als The Matrix, Trans Formers en Star Wars. Wow! Zelfs met de settings voorlopig op 50% spatten de kleuren van het scherm! Mijn kinderen hebben al enkele tekenfilms bekijken zoals Bee Movie; de kleuren zijn schitterend!
Ook een positief punt van deze TV is de optie "Heldere Stem" bij het geluid
Sinds woensdag 30/04 kijk ik digitaal via Telenet HD digicoder (België) aansluiting via HDMI, enkele zenders ontvang ik in HD. Wat een verbetering tov analoog signaal via de kabel!
Enkele min punten:
- image retention; ik heb de "Orbiter mode" geactiveerd en soms doe ik als het te erg is een "White Wash
- nogal reflectie op de glasplaat
- onderkant van de TV en de voet trekken stof aan
Voorlopig heb ik net zoals Rudey het gevoel dat ik prijs/kwaliteit een goed toestel heb aangekocht.
Zie hier:
http://www.stylix.nl/2008_05_03.zip
De filmpjes zijn van officiële DVD oplages, en geen gecomprimeerde download bestanden of HD versies. Verder is de ruis afkomstig van de camera en niet van de film. Hetzelfde met de snelle bewegingen op de foto's. Op de tv zag dit er vloeiend uit, maar de camera kon het niet bijhouden. Foto's zijn gemaakt met een Canon Ixus 50.
Reg. datum: 30 maart 2008
Rudey, al spijt dat je geen Pana hebt gekocht, of totaal niet?
ABD wijzigde dit bericht 09-05-2008 10:05 (8%)
Je hoeft je niet alleen te voelenquote:ABD schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:04:
Schijnbaar zijn er lever problemen met de 42PG6000, aldus de webshop waar mijn TV in bestelling staat. Beetje vreemd, want de televisie is hier op GoT totaal niet populair. Als het goed is, krijgt de leverancier midden volgende week een nieuwe batch binnen. Laten we hopen dat er genoeg zijn voor iedereen die er ook één wil in deze draad. Waarschijnlijk ben alleen ik dat
Rudey, al spijt dat je geen Pana hebt gekocht, of totaal niet?
Wilde eigenlijk eerst voor een Panasonic gaan, maar het ontwerp van de 2008-modellen is zo bedroevend dat deze bovenaan mijn lijstje is komen staan. Binnenkort even bij de Polectro langs, ik heb ze allebei al gezien, maar nog niet naast elkaar
...voor een HTS-upgrade
Reg. datum: 09 mei 2008
Ook is heb interesse in deze plasma,(we zijn al met z'n drieen dus) de verkoper van een filiaal van een grote electronica keten vond het maar vreemd dat ik deze LG wilde kopen en niet de door hem hardnekkig aangeprezen Panasonic.
Na enig aandringen zocht hij de 42PG6000 op in de computer en noemde de prijs: 1299 euro, maar liet nogmaals doorschemeren dat dit een slechte aankoop zou zijn.
Dus maar snel vertroken uit die "Super" store.
Dan maar naar een online shop waar ik hem (hopelijk binnenkort) kan aanschaffen voor 450 euro minder!
Al 4 inmiddels dus, welke webshop hebben jullie in gedachten om de TV te kopen, ik zelf denk dat ik ga voor plasmadiscounter
Reg. datum: 31 mei 2004
Ik heb hem er ook weg! ik denk 4 stuks 100 euro kortingquote:NIKDCC schreef op zondag 11 mei 2008 @ 08:49:
Ik ga ook vrijwel zeker deze TV kopen binnen enkele weken, de panasonic is idd prima in alle reviews maar het oog wil ook wat en daar slaat panasonic de plank helaas volledig mis!
Al 4 inmiddels dus, welke webshop hebben jullie in gedachten om de TV te kopen, ik zelf denk dat ik ga voor plasmadiscounter
vanillakoyak wijzigde dit bericht 11-05-2008 16:44 (8%)