Reg. datum: 25 maart 2008
Join het Front Anti-Liev!
LTS-zwakstromers met een 3 voor Nederlands zeggen liev!
Borgoth: Vrouwen kunnen gewoon niet lang genoeg hun mond houden om de benodigde druk op te kunnen bouwen voor een scheet. Dat is de enige reden.
Reg. datum: 30 maart 2008
Lijkt me sterk dat je als consument minder rechten hebt, omdat de zaak waar je die TV vandaan hebt gehaald zijn producten elders in de EU betrekt. Op de site van LG staat dat de TV 60000 uur meegaat, dus heb je die 60000 uur garantie lijkt mij. Misschien niet volledige garantie, maar zeker een deel.quote:Rudey schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 12:47:
Het is inderdaad een buitenlands model. Je krijgt dan minder garantie. Ik heb de mijne bij Goedkopen.nl besteld. Dat is wel een Nederlands model en je krijgt dan 2 jaar aan huis garantie.
Die BG versie is nergens te vinden, behalve op de redcoon sites. Ik neig dan ook naar een typo, des te meer omdat LG de typeaanduiding van zijn plasma's consequent met een P laat beginnen en die van zijn LCD's met een L.
Redcoon zelf geeft in een antwoord aan dat het duidelijk een ander model is. Ze zullen dan wel bedoelen een buitenlands model bedoelen want de specs tussen een P en een B zijn identiek, zo op het eerste oog dan.quote:ABD schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 19:01:
Die BG versie is nergens te vinden, behalve op de redcoon sites. Ik neig dan ook naar een typo, des te meer omdat LG de typeaanduiding van zijn plasma's consequent met een P laat beginnen en die van zijn LCD's met een L.
Garantie hebben en recht hebben zijn twee verschillende dingen. Tuurlijk kan je via allerlei omwegen nog steeds je gelijk krijgen via de rechter.quote:ABD schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 19:01:
[...]
Lijkt me sterk dat je als consument minder rechten hebt, omdat de zaak waar je die TV vandaan hebt gehaald zijn producten elders in de EU betrekt. Op de site van LG staat dat de TV 60000 uur meegaat, dus heb je die 60000 uur garantie lijkt mij. Misschien niet volledige garantie, maar zeker een deel.
Maar ik heb het hier over garantie en niet rechten. In principe bepaalt de verkoper de garantie, maar houden ze zich vaak aan de fabrieksgarantie (of minder). In Nederland geeft LG 2 jaar aan huis garantie. Dit hoeft in een ander land niet zo te zijn. Dus als je een Duitse tv koopt, dan krijg je de garantie die LG in Duitsland geeft. Maar goed, het is ook verschillend per verkoper. Uiteindelijk bepaalt de verkopende partij de garantie.
Mijn tv is gisteren afgeleverd en ik ben tot nu toe best onder de indruk. Binnenkort geef ik een korte review. Ik heb alleen geen HD bron, maar wel een dvd speler die leuk kan upscalen (Harman Kardon HS 500).
Rudey wijzigde dit bericht 27-04-2008 17:25 (8%)
Kun je die 100Hz zooi trouwens uitzetten, of is dat 'per default' aan op sommige formaten/bronnen?
Borgoth: Vrouwen kunnen gewoon niet lang genoeg hun mond houden om de benodigde druk op te kunnen bouwen voor een scheet. Dat is de enige reden.
Het enige waar ik me aan erger is image retention (maar dat komt doordat de tv nog nieuw is), ruis bij sd materiaal (maar niet bij DVD's, kan aan mijn speler liggen) en mosquito noise bij slechte kwaliteit materiaal.
Rudey wijzigde dit bericht 27-04-2008 21:29 (31%)
Lijkt mij een oorzaak van de bron, want dat doet mijn CRT ook.quote:Oscar Mopperkont schreef op zondag 27 april 2008 @ 17:13:
Maar een minpunt vond ik wel dat hij last had van een soort "divx artifacts". Hij lets soms blokjes zien, wat je ook vaak ziet als je een te lage bitrate gebruikt bij divx. Dat was op zich wel storend om te zien.
Het was dan ook bij langzame beweging met huidtinten met heel subtiele overgangen erin. Aan de bron lag het niet, want de schermen er omheen hadden er geen last van. TV was daar wel brak afgesteld trouwens, maar ik zal eens kijken of ik er meer over kan vinden.quote:Rudey schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:26:
Ik kan geen menu optie vinden waar je het kan uitzetten. Van het gene wat jij beschrijft heb ik echter geen last van. Ik heb de tv ook getest met de Wii, bij spellen met snelle bewegingen, en ook geen last van dingen die blijven hangen.
Vraag ik me af, het was een HD demo die op alle LG toestellen werden afgespeeld en op de andere viel het me eigenlijk niet op.quote:ABD schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:49:
[...]
Lijkt mij een oorzaak van de bron, want dat doet mijn CRT ook.
In de specs staat dat de LG een 16bit scherm. Dat is niet erg veel. Misschien dat dat het kleurverloop kan verklaren.quote:Hillie schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:53:
[...]
Het was dan ook bij langzame beweging met huidtinten met heel subtiele overgangen erin. Aan de bron lag het niet, want de schermen er omheen hadden er geen last van. TV was daar wel brak afgesteld trouwens, maar ik zal eens kijken of ik er meer over kan vinden.
"Just because it is written, does not make it necessarily so..."//PSN: Shiver23
We zullen zien. Ik heb mijn TV een week geleden besteld bij Azerty en verwacht hem in de loop van de week binnen. Ik heb zo'n beetje elke kwaliteit in huis om mee te kunnen vergelijken, waaronder Bladerunner BluRay.quote:Oscar Mopperkont schreef op zondag 27 april 2008 @ 22:03:
[...]
Vraag ik me af, het was een HD demo die op alle LG toestellen werden afgespeeld en op de andere viel het me eigenlijk niet op.
Het kleurverloop was goed, het probleem was het tijdelijk hangen van stukjes gezicht.quote:Shiver23 schreef op zondag 27 april 2008 @ 22:12:
[...]
In de specs staat dat de LG een 16bit scherm. Dat is niet erg veel. Misschien dat dat het kleurverloop kan verklaren.
edit: Overigens, 16 bit zal dan wel per kleurkanaal zijn. Er zijn namelijk 3 kanalen, en 16 is niet deelbaar door 3. Qua kleurverloop ziet het scherm er trouwens goed uit hoor, niets op aan te merken.
Hillie wijzigde dit bericht 27-04-2008 23:20 (23%)
Het eerste wat ik heb gedaan is de modus veranderen naar Bioscoop. Vervolgens heb ik het contrast omlaag geschroeft naar 50. Brightness stond al op 50. Sharpness naar 40 gezet. Dit vanwege het inspelen, maar het beeld is onder deze instellingen nog steeds mooi.
Beeld i.c.m. digitale tv Casema:
De kwaliteit verschilt heel veel per zender. Ik neem SBS6 als voorbeeld, aangezien deze zender van goede kwaliteit is. De kleuren zijn mooi en levendig. Je ziet wel dat het beeld iets is uitgerekt en wat waziger is vergeleken met mijn oude crt, maar dat komt (volgens mij) door de grootte van het scherm. Er wordt gesproken in reviews over artifacts, zoals ruis en mosquite noise. Met mijn inspeel instellingen heb ik er echter geen last van. Er is een anti ruis instelling, maar die helpt in mijn ogen niet veel. Wat wel helpt is de sharpness wat omlaag zetten. (bij slechte kwaliteit zenders is ruis en mosquito noise wel duidelijk aanwezig).
Beeld i.c.m. Home Cinema H/K HS 500:
Ik was letterlijk verbluft toen ik als test de dvd van The Transformers er in stopte. Echt een super beeld, ik heb 0,0 artifacts kunnen waarnemen. De kleuren sprongen van het beeld af. Iets wat ik nog op geen LCD tv gezien heb. Ik vermoed ook dat het voor een groot deel komt door de kwaliteiten van de dvd speler. Het zwart is wel mooi, maar niet zo zwart als dat ik op foto's heb gezien, m.a.w. niet zo zwart als de rand van de tv.
Vervolgens een XviD bestand afgespeelt via de home cinema. Deze wordt ook prachtig geupscaled. Goeie kwaliteit XviD bestanden vertonen heel weinig artifacts. Alleen bij hele snelle beelden zie je wat blokvorming. Bij slechte kwaliteit XviD bestand zijn de artifacts wat duidelijker zichtbaar. Dit ligt in mijn ogen niet aan de tv.
Beeld i.c.m. de Wii:
Voor de Wii heb ik een speciale component kabel gekocht en de beeld instellingen op 480p gezet, aangezien ik bij een voetbalwedstrijd heb gezien dat het deinterlacen toch niet helemaal geweldig gaat. Maar op 480p ziet het beeld er echt strak uit, de kleuren zijn ook mooi, iets te mooi waardoor je meer kans hebt op image retention.
Beeld algemeen:
De kleuren van het beeld kwamen in mijn ogen natuurlijk over. Rood is echt rood, zwart is echt zwart, wit is echt wit, groen is echt groen en blauw is echt blauw.
Wat ik wel jammer vind is de image retention. Na het gamen is de HUD nog wel zichtbaar en gaat pas weg nadat er andere kleuren dan zwart overheen zijn geweest. Dus meteen erna een film kijken met boven en onder zwarte balken is geen gezicht. Wat wel weer fijn is, is de optie white wash. Als je deze 30s draait is de image retention alweer verdwenen.
Geluid:
Het geluid heb ik nog niet uitgebreid getest, maar klonk goed voor normaal tv gebruik. Ook bij films op tv en muziek viel het niet tegen. Ik gebruik echter 95% van de tijd het geluid via de home cinema. Wat ik ook netjes vind aan de tv is dat er een equalizer bij zit.
Conclusie:
Ik heb echt wel het gevoel dat ik een goede tv heb aanschaft. Ik heb al menig bezoekers jaloers gemaakt. Het eerste woord dat meestal valt is: Wow! Ook het uiterlijk van de tv creëert een wow effect (wel vlekgevoelig
Gewaagde uitspraakquote:Rudey schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 10:01:
Er zijn absoluut betere tv's op de markt, maar daar moet je minimaal ¤500,- meer voor neerleggen.
Reg. datum: 17 juli 2007
Rudey heb jij nou de 50inch of de 42 inch?quote:Rudey schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 10:01:
Conclusie:
Ik heb echt wel het gevoel dat ik een goede tv heb aanschaft. Ik heb al menig bezoekers jaloers gemaakt. Het eerste woord dat meestal valt is: Wow! Ook het uiterlijk van de tv creëert een wow effect (wel vlekgevoelig). De perfecte tv bestaat niet, maar voor deze prijs vind ik wel dat je heel veel krijgt. Er zijn absoluut betere tv's op de markt, maar daar moet je minimaal ¤500,- meer voor neerleggen.
Reg. datum: 17 juli 2007
Kan je wat foto's maken van het scherm en op het forum plaatsen?