Gathering of Tweakers

Quicksearch
Nog een vraagje aan de PG6000 eigenaren.
Accepteert de PG6000 een 1080p signaal? Oftewel als je een 1080p bron hebt (blu-ray of game) dan kun je dat naar de PG6000 sturen en vervolgens zal deze intern downscalen naar zn native resolutie. Of accepteert de plasma dit niet en moet je een 720p/1080i signaal sturen?

Ik ben geen eigenaar van de PG6000, maar ik weet wel 100% zeker dat deze tv 1080p input accepteert. En dan wordt het beeld inderdaad gedownscaled.

Nog een positieve review van de PG6000 (waarbij ook een 1080p source is getest):
http://reviews.cnet.co.uk...,39030218,49296359,00.htm

Ja inderdaad weer een positieve review.

De bottleneck voor potentiele kopers is dat het geen 1080p kan weergeven, maar voor mij is dat geen bezwaar. Mijn huidge 1080p lcd gaat er nu uit en de LG komt er voor in de plaats.

Meerdere tests hebben laten blijken dat het verschil op een afstand van 5 meter nihil is, tenzij je een enorm scherm hebt. Ik kan haast niet wachten totdat de LG aan de muur hangt.. :)

quote:
Master Jeff schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:39:
...
Meerdere tests hebben laten blijken dat het verschil op een afstand van 5 meter nihil is, tenzij je een enorm scherm hebt...
Sterker nog: Op een scherm van 50inch wordt het verschil tussen 1080p en 720p pas uberhaupt zichtbaar op een maximale kijkafstand van 9 feet = 2,7 meter. De optimale prestaties van 1080p t.o.v. 720p zie je pas wanneer je maximaal 6 feet = 1,8 meter van je tv vandaan zit.
Bij een 42inch worden deze afstanden respectievelijk 6,5 feet = 2 meter en 5,25 feet = 1,6 meter.
Zie onderstaande afbeelding.

http://img252.imageshack.us/img252/5145/resolutionchart42inchtvkt1.png

Dit was voor mij de reden om voor een HD-ready (720p) toestel te gaan.

Ik denk dat het kijken van teletext levensgevaarlijk is op deze LG omdat de kleuren zo vel en helder zijn dat ik bang ben voor inbranden, iedere keer als ik teletext uitzet zie ik de vormen nog even terug in het grijze scherm,volgens mij kan je dit niet aanpassen,alles staat op 50% en de energie op 4
meer mensen hier last van :?

Pfff ik ga em waarschijnlijk vandaag of morgen bestellen.

Bij diverse winkels is de 42PG6000 overigens weer in prijs gedaald.

Zit er veel verschil tussen de PG3000 en de PG6000? Het enige wat ik heb kunnen vinden is dat de 6000 iets hoger contrast heeft. (3000:1 tov 2000:1)

Ik heb hem gezien en wil hem wel bestellen.

De PG3000 heeft zelfs een hoger contrastratio dan de PX80 2000:1 tegen 15000:1.

Haha, op de site van LG staat dat hij een Resolutie van 1365x768 heeft. wtf? :/

stilmoonbathing wijzigde dit bericht 18-04-2008 17:54 (30%)

check it out it is flawless

Tja contrastwaarden moet je echt met een korrel zout nemen...Iedere fabrikant werkt met andere meetmethoden, en alles wat ze opgeven klopt niet. Een LG plasma heeft echt geen contrastratio van 20000/30000:1...Tot nu toe is het hoogste (gemeten) contrast dat v/d Pioneer plasma's en dat zit rond de 3000:1 als ik het me goed herinner. Pioneer geeft een waarde op van 16000:1 of 20000:1, dus dan weet je hoe je het perspectief moet zien.

Feit is wel dat de verhoudingen natuurlijk wel kloppen, dus een PG6000 met een waarde van 30000:1 heeft een contrast wat 50% beter is dan de PG3000 (contrast 20000:1)

De vraag is dus of het prijsverschil dat waard is!

Of kan je het contrast eventueel nog opschroeven?

Ik sta namelijk op het punt de PG3000 te bestellen O+

Toch maar de 42PG6000 gedaan, beeld is zelfs vanaf 2m subliem! Echt een foto die beweegt.

stilmoonbathing wijzigde dit bericht 19-04-2008 18:14 (22%)

check it out it is flawless

Poepen = ultieme ontspanning
Reg. datum: 30 januari 2000

Heeft iemand een PG6000 met daaraan een PS3 of Xbox360 via HDMI en kan iemand een observatie leveren t.a.v. de weergave? Purple snakes, phosphor trails, musquito noise wegens 100Hz, dat soort zaken.

Hillie wijzigde dit bericht 19-04-2008 20:36 (26%)

Join het Front Anti-Liev!
LTS-zwakstromers met een 3 voor Nederlands zeggen liev!

Borgoth: Vrouwen kunnen gewoon niet lang genoeg hun mond houden om de benodigde druk op te kunnen bouwen voor een scheet. Dat is de enige reden.

Ik heb de tv inmiddel besteld en ik hoop em aankomende week binnen te krijgen. Ik ben vooral benieuwd naar hoe de tv deïnterlaced bij de Wii. Ik heb hoge verwachtingen, aangezien de deïnterlacing gedaan wordt door de ingebouwde DCDi (Faroudja). Iets waar een Panasonic Plasma dus reteslecht in is.

Er zit een Faroudja in? Sjemig, als dat waar is dan krijg je qua processing wel een vooraanstaande bak! Waar heb je die info gevonden?

Borgoth: Vrouwen kunnen gewoon niet lang genoeg hun mond houden om de benodigde druk op te kunnen bouwen voor een scheet. Dat is de enige reden.

quote:
Hillie schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 23:19:
Er zit een Faroudja in? Sjemig, als dat waar is dan krijg je qua processing wel een vooraanstaande bak! Waar heb je die info gevonden?
Ehm.. LG gebruikte die chip ook al in oudere modellen, hoor... Check de specs maar n's van de 42PC1R of de 42PC1RR. :7

Tof! Tja, ik ga niet na wat voor IC's er in ieder apparaat hangen. Het nadeel van die oudere LG's is overigens wel dat de 100Hz-implementatie (meen ik) voor lelijke witte noise zorgt in donkere vlakken. Dan kun je nog zo'n goede de-interlacing hebben, maar dat valt nog harder op. ;)

Dunder-Mifflin, Inc.

Die oudere LG's hebben helemaal geen 100Hz techniekjes. Mijn 42PC1R in ieder geval niet :)

Canon EOS 300D + Canon EOS 1000FN + EF-S 18-55 (3.5-5.6) + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Model wat ik relatief recentelijk nog in een winkel zag staan (maar niet de meest recente serie) had iets dergelijks. In ieder geval kwamen er van die fijne witte spikkels in donkere vlakken, wat voor zover ik begrepen had vooral met brakke 100Hz-spelerij geintroduceerd wordt. Morgen nog eens op pad denk ik. ;)

quote:
Hillie schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 23:19:
De officiële LG site. :P

Ik hoop dat de lokale media markt hem hier heeft staan. PS3 in m'n rugtasje en eens kijken of ik ermee kan spelen. :)

Reg. datum: 30 maart 2008

quote:
Rudey schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 09:50:
Ohja klopt, 32 inch schermen heb je ook. Er is zelfs ook een 32PG6000, maar het is nog niet bekend of die in Nederland uitkomt.
Er staat tegenwoordig een 32PG6000 bij MM Amsterdam Arena, voor de prijs dat jij bij redcoon een 42PG6000 kan halen. Hij ziet er wat mij betreft wel heel erg goed uit, qua uiterlijk en qua beeld. Overigens komen de door MM opgegeven specificaties niet overeen met de LG website. Volgens MM hebben de 32" en 42" 1366*768 pixels.

Ik heb even staan kijken en vond het beeld van de 32" het best, dan die van de 42" en daarna pas de 50". Is ook wel logisch, hoe kleiner, hoe scherper.

quote:
ABD schreef op zondag 20 april 2008 @ 18:22:
[...]

Er staat tegenwoordig een 32PG6000 bij MM Amsterdam Arena, voor de prijs dat jij bij redcoon een 42PG6000 kan halen. Hij ziet er wat mij betreft wel heel erg goed uit, qua uiterlijk en qua beeld. Overigens komen de door MM opgegeven specificaties niet overeen met de LG website. Volgens MM hebben de 32" en 42" 1366*768 pixels.

Ik heb even staan kijken en vond het beeld van de 32" het best, dan die van de 42" en daarna pas de 50". Is ook wel logisch, hoe kleiner, hoe scherper.
MM maakt de laatste tijd wel vaker dat soort fouten. weet niet of het toevallig is. maar de specs worden per fout altijd overdreven. denk dat het een verkooptrukje is.
ik zou gewoon de officiele website van lg geloven

Even een vraag!
Hoe gaan wij dit scherm schoonhouden?
Als het glas is kan het met water en glassex worden schoongemaakt,dus heb ik LG gebeld en gevraagd als er een coating over heen zit,nee dus! maar ik mag het beslist niet met water schoonmaken omdat ik anders het scherm kan beschadigen, het mag alleen maar met een droge doek. Ik snap het even niet meer 8)7

Dunder-Mifflin, Inc.

Je krijgt er gewoon een microvezeldoek bij waarmee je het stof er zo af weegt. Dat ze zeggen dat je geen water mag gebruiken is natuurlijk logisch, want dan kan er water achter de plaat komen (en dus in de tv) bij consumenten die niet snappen dat je dan maar een héééél klein beetje water moet gebruiken.

Dus gewoon afstoffen en aangekoekt spul (dat je sowieso niet op je tv hoort te krijgen, je zit er 2+ meter vanaf :P ) met een doek die een heel klein beetje vochtig is, of eerst op de vlek ademen en dan met de doek erover.

Canon EOS 300D + Canon EOS 1000FN + EF-S 18-55 (3.5-5.6) + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws