Gathering of Tweakers

Quicksearch
Woei! Gisteren de 50" variant besteld! Over 1.5 a 2 weken hoop ik um thuis te hebben :)

Met mijn geluk trouwens is er een goede kans nu dat er komende week een PG7000 uitkomt die Full HD is en ook nog goedkoper, dus houd je ogen open ;)

Ik mis mijn 156!

Ja, ik denk inderdaad dat ze de FullHD variant goedkoper gaan maken dan de HD Ready uitvoering :?

Nee ik denk niet dat de PG7000 goedkoper wordt dan de 6000

quote:
Gadgeteer schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:33:
Ja, ik denk inderdaad dat ze de FullHD variant goedkoper gaan maken dan de HD Ready uitvoering :?

Nee ik denk niet dat de PG7000 goedkoper wordt dan de 6000
Ik hoop het niet, want dan hoef ik me niet klote te voelen dat ik niet nog even kon wachten ;)

Ik mis mijn 156!

Ik ben nog niet helemaal uit mijn keuze, de 42PG6000 of een panasonic 42PX80. De LG wint het dik als het gaat om design maar de reviews zijn nog niet allemaal even positief.
Bijvoorbeeld deze review op Diskidee.

Ik ga eerdaags eens kijken of ze beide ergens naast elkaar hebben staan/hangen.
Ondanks dat het design me ontzettend aanspreekt, wil ik natuurlijk wel graag het beste beeld wat ik binnen mijn budget kan krijgen.

Gadgeteer wijzigde dit bericht 23-07-2008 09:37 (7%)

quote:
Een reviewer die beweert dat de LG 1080i kan *weergeven* is niet helemaal helder IMHO. Geeft voor mij meteen aan in hoeverre je zijn oordeel nog kan vertrouwen.

En "Plasmacellen die niet 'aan' en dus zwart zijn, verbruiken ook geen stroom." is ook niet waar aangezien plasma-cellen altijd een ready-state hebben, ook als ze een zwart beeld weergeven, waardoor zwart niet echt 100% zwart is maar ook zal glowen in een geheel donkere ruimte.

Brad Pitt wijzigde dit bericht 23-07-2008 11:03 (26%)

Nickname does not reflect reality

Reg. datum: 07 december 2007

quote:
LaTiNo schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 10:20:
Woei! Gisteren de 50" variant besteld! Over 1.5 a 2 weken hoop ik um thuis te hebben :)

Met mijn geluk trouwens is er een goede kans nu dat er komende week een PG7000 uitkomt die Full HD is en ook nog goedkoper, dus houd je ogen open ;)
mwah, weinig over dat ding te vinden alleen ergens wat in het zweeds, maar bij BCC vinden ze geloof ik niet dat ie goedkoper wordt hoor

Ok, de 1 a 2 wkn duurden natuurlijk bijna 4 weken, dus ik heb de order maar gecancelled en besteld bij Plasma-discounter, die had WEL een voorraadje en die leveren nu dus maandag as :)

Dus als je er nog eentje wilt bestellen.....

Ik mis mijn 156!

Ik heb de laatste tijd een probleem met mijn 42PG6000 nl. geluid en beeld lopen niet meer synchroon, er is een kleine vertraging. Mijn input is via HD kabelbox via HDMI; ik heb ook het probleem met mijn Home Theater via HDMI. Ik heb nog niet gecheckt of het analoog ook zo is.

Iemand ervaring om dit probleem op te lossen?

quote:
ypres schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 09:33:
Ik heb de laatste tijd een probleem met mijn 42PG6000 nl. geluid en beeld lopen niet meer synchroon, er is een kleine vertraging. Mijn input is via HD kabelbox via HDMI; ik heb ook het probleem met mijn Home Theater via HDMI. Ik heb nog niet gecheckt of het analoog ook zo is.

Iemand ervaring om dit probleem op te lossen?
Dus als je het ook hebt via de HT waarom zou het dan aan je plasma liggen?
quote:
ma9ma schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 10:44:
[...]

Dus als je het ook hebt via de HT waarom zou het dan aan je plasma liggen?
Klopt via de HT komt het geluid via de luidsprekers van de HT. De HT is niet het grootste probleem; in de setup is er een mogelijkheid om dit bij te regelen.

Maar via de kabelbox komt het geluid uit de invisible speakers van de Plasma en is het ook niet synchroon en hier doet de plasma de verwerking van het geluid... of zou het liggen aan het signaal uit de kabelbox?

Dat bedoel ik te zeggen ja. Als zowel de HT als de LG er last van hebben dan zal het wel veroorzaakt worden door de de aanbieder van het geluid, de kabelbox.

En mocht het specifiek HD materiaal zijn vanuit Ziggo dan kan ik je nu al zeggen dat er niets mis is met je TV, HT of decoder.
Ik heb de knoop ook maar doorgehakt, vandaag een 50PG6000 besteld en betaald via iDeal bij Plasma Discounter. Ik wilde hem eigenlijk op gaan halen, maar na wat meten kwam ik er achter dat hij waarschijnlijk niet rechtop gaat passen in de auto, zelfs zonder doos.

Kleine tegenvaller, hopen dat hun koeriersdienst een beetje vlug is. Iemand ervaring met de levertijden van deze winkel?

edit: De TV is binnen, mijn eerste indrukken zijn zeer goed. Hij heeft nu ongeveer 12 uur gedraaid en ik heb het gevoel dat het beeld inderdaad mooier wordt. Ik vind normaal SD beeld ook erg mooi, DVD's via scart (met een goede, maar wat oudere, dvd speler) En ook het normale TV signaal vind ik boven verwachting goed. Ik heb wel gezien dat het erg belangrijk is om een goede coax kabel te gebruiken en er is, zoals al eerder gezegd hier, een enorm verschil tussen digitale TV (Humax irc fox aangesloten met scart) en een analoog signaal (coax direct op TV) Van dat laatste zou ik echt niet vrolijk worden.

Helaas is mijn Xbox net afgevoerd naar Duitsland vanwege 3 mooie rode ringetjes, die heb ik dus nog niet kunnen testen. Wel heb ik mijn pc aangesloten op de TV, in één woord geweldig! Wat een beeld zeg, zowel 720p als 1080p bronnen worden feilloos weergegeven. Ik heb er nog niet erg lang naar kunnen kijken vanwege de zwarte balken om het beeld heen, dit is volgens mij niet bevorderlijk voor de inspeelperiode en ik kan ze niet weg krijgen door te zoomen, iemand hier tips voor?

sander-sp wijzigde dit bericht 27-08-2008 08:44 (90%)

Ik heb hem maandag binnengehad. Eerste indruk was dat het beeld best grof was. Vooral digi-tv viel tegen. De menu's zagen er lang niet zo strak uit als de plaatjes van bijv het interne menu (instellingen). Een film gekeken en daarbij was het zwart verre van zwart helaas. Maar goed, zal nog het eea moeten instellen nog.
Als je een ATI-videokaart hebt moet je in de ATI-instellingen zoeken naar een slider met OVERSCAN erbij. Die moet op 0 en je randen zijn weg :)

Weet iemand hoe je in het servicemenu kunt komen?

LaTiNo wijzigde dit bericht 28-08-2008 15:50 (5%)

Ik mis mijn 156!

Misschien moet je toch even kijken naar je kabels? Ik weet niet wat voor TV je gehad hebt en wat je gewend bent, maar ik ben er nog altijd erg tevreden mee. Bedankt voor de overscan tip, ik had hem al gevonden, beeld is nu perfect gevuld, erg lekker icm MediaPortal!

Service menu = menu toets op de tv indrukken en tegelijkertijd de menu toets van de afstandsbediening. Eerst even switchen naar ene aansluiting die niet is aangesloten zodat je geen input hebt, anders zie je minder informatie.

sander-sp wijzigde dit bericht 28-08-2008 16:56 (12%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws