Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 5

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 97 98 99 100 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 13 maart 2008

Vraag je voor Rensz:
Ik ben aan het proberen Xp op mijn Eee te zetten dmv jou tutorial!
Bij het volgende punt loop ik vast:
Type 1 en dan enter. Dit scherm zal erschijnen en klik op de cd-drive of de map waarin de iso is uitgepakt. Vervolges klikken we op "OK"

Heb ik iets gemist? Had ik iets van te voren moeten installeren aangezien ik geen mapje EEE op mijn gewone pc heb?

Ja sorry, ik ben een leek.......

Opterpr0n

quote:
Tuxie schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:05:
Was deze hier al eens gepost?

[afbeelding]

Kun je precies het verschil tussen de 7'' en de 8,9'' zien. Iets groter touchpad ook trouwens.
Die is al gepost ja, maar toch bedankt, want nu kan ik em in de OP knallen ;)

Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca

1365Watt-piek op ons dak!

Zijn de buitenmaten van de 9" ook groter dan van de 7" of zie ik dat verkeerd?

Mijn zonnepanelen en wat testritten met elektrische voertuigen: www.solarwebsite.nl

Opterpr0n

quote:
CanonG1 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:31:
Zijn de buitenmaten van de 9" ook groter dan van de 7" of zie ik dat verkeerd?
Jep de 9" groter en dikker. Maar we hebben het over slechts milimeters.
quote:
Crazyanz schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 23:18:
mensen op eeeuser.com forum hadden ook nog wat benchmarks gevonden.
Ik wacht nog steeds :)

1365Watt-piek op ons dak!

quote:
XanderDrake schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:45:
Jep de 9" groter en dikker. Maar we hebben het over slechts milimeters.
Het kan zijn dat de foto een verkeerde indruk geeft maar ik vind hem toch flink groter lijken... vooral het deksel lijkt 'hoger'.

Mijn zonnepanelen en wat testritten met elektrische voertuigen: www.solarwebsite.nl

Opterpr0n

quote:
CanonG1 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:12:
Het kan zijn dat de foto een verkeerde indruk geeft maar ik vind hem toch flink groter lijken... vooral het deksel lijkt 'hoger'.
Ik denk dat het reuze meevalt. Sowieso, als je geen 701 bij de hand hebt om mee te vergelijken dan lijkt de 900 nog steeds uber compact!
http://bp1.blogger.com/_AUFuDYCEz4s/R86ZZ9yOGaI/AAAAAAAAA9k/rXIDDBmqWgE/s1600/eee-pc--cimg1705--comparison.jpg
Te groot? You be the judge.

En WeL nU!
Reg. datum: 28 augustus 2003

quote:
XanderDrake schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:30:
[...]

Die is al gepost ja, maar toch bedankt, want nu kan ik em in de OP knallen ;)
You're welcome :)

Nu maar hopen dat die 900 echt in april komt, maar ik heb mijn twijfels.....

Hij is onderweg vanuit de USA. Vet hoor, ik kan niet wachten tot hij er is. Ik kon dus ook niet wachten op de 8.9, dat blijkt. ;)

Iemand toevallig ervaring met een USB TV ontvanger in combinatie met de Eee? Draait dit onder de standaard Linux installatie?

Opterpr0n

Nog even over de Atom CPU's

http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?pid=176036#p176036
quote:
zhangmaster12 wrote:

Can anybody confirm that the daimondville is faster than the silverthorne?

I can confirm this. The information is straight from Intel.

I'm Brandon Hill, the guy that wrote the DailyTech article. I'm actually looking at the latest Intel roadmap right now. The Diamondville is officially listed as:

1.6Ghz, 533 fsb, 512K cache, 2 threads, processor number (230)

Launch for the single-core Diamondville is Q2' 08. Dual-core version comes in Q3. Dual-core will have 3xx processor numbers.
Zo, dat is toch fijn :) De Diamondville, de cpu die uiteindelijk in de EEE en in Intel Atom te recht komt is sneller dan de CPU die ge-SuperPi-ed is (dat is namelijk een Silverthorne, die zit in Intel Centrino Atom).
Dus ja, dat is opzich een goed teken.

quote:
Roel76 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:26:
Vraag je voor Rensz:
Ik ben aan het proberen Xp op mijn Eee te zetten dmv jou tutorial!
Bij het volgende punt loop ik vast:
Type 1 en dan enter. Dit scherm zal erschijnen en klik op de cd-drive of de map waarin de iso is uitgepakt. Vervolges klikken we op "OK"

Heb ik iets gemist? Had ik iets van te voren moeten installeren aangezien ik geen mapje EEE op mijn gewone pc heb?

Ja sorry, ik ben een leek.......
Ik ben nou een stapje verder gekomen, ik heb de Xp cd gekozen als Iso.
Alle stapje's prima doorlopen en Xp begint met installeren, en vervolgens krijg ik de volgende melding:
http://www.saabforum.nl/albums/Red76/IMG_3518.jpg :'(
Volgens de eigenschappen van de Eee heb 1.4 gb vrije ruimte, is dat niet genoeg voor Xp? Is het Linux bestand 2,5 gb groot?

Reg. datum: 11 juni 2004

quote:
-Karel schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:31:
Hij is onderweg vanuit de USA. Vet hoor, ik kan niet wachten tot hij er is. Ik kon dus ook niet wachten op de 8.9, dat blijkt. ;)
Trek daar maar 2,5 week voor uit ongeveer. Mits je het via USPS doet iig. Langzame rotzooi :P

En WeL nU!
Reg. datum: 28 augustus 2003

quote:
Roel76 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 15:29:
[...]

Ik ben nou een stapje verder gekomen, ik heb de Xp cd gekozen als Iso.
Alle stapje's prima doorlopen en Xp begint met installeren, en vervolgens krijg ik de volgende melding:
[afbeelding] :'(
Volgens de eigenschappen van de Eee heb 1.4 gb vrije ruimte, is dat niet genoeg voor Xp? Is het Linux bestand 2,5 gb groot?
FYI: 0x000007E = (meestal) Inaccessible Boot Device

Reg. datum: 09 maart 2008

Bron : http://eeepc.asus.com/global/battery.htm

Battery
These extra batteries provide power for extended usage on-the-go.

Specification:
Capacity:
4 cell with 5200mAh (4.5 x 4 x 14cm)
6 cell with 7800mAh (5.5 x 4 x 14cm) *

*Coming soon

6 cell dus 7800/5200* 2.8 uuur = 1.5 * 2.8 uur = 4.2 uur

Begint er op te lijken.

Of vergis ik mij , ik heb m'n EEE-PC's batterij losgehaald , maar ik zou niet weten hoe ze de 6 cell's
aan de EEE-PC kunnen bevestigen.

johnny11 wijzigde dit bericht 13-03-2008 16:51 (28%)

Reg. datum: 01 juni 2005

quote:
Roel76 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 15:29:
[...]Volgens de eigenschappen van de Eee heb 1.4 gb vrije ruimte, is dat niet genoeg voor Xp? Is het Linux bestand 2,5 gb groot?
Om XP te installeren: eerst ALLE partities verwijderen!

quote:
Lolindir schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 16:54:
[...]

Om XP te installeren: eerst ALLE partities verwijderen!
Hoe moet ik dan doen? Ik zie nergens hoe het moet in de tutorial! :/

Ben© Tweaker
Reg. datum: 16 februari 2001

quote:
Roel76 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 17:36:
[...]

Hoe moet ik dan doen? Ik zie nergens hoe het moet in de tutorial! :/
In het scherm waar je de partitie kiest waar je windows op wilt instellen, kan je ook partities verwijderen. Dat bauwe scherm en dan staat volgens mij druk L om partitie te verwijdern (kan ook een andere letter zijn, staat ergens op dat scherm)

Dus wat je doet is alle partities verwijderen en dan 1 nieuwe maken.

about=blank

iBarL
Reg. datum: 02 december 2003

M'n bestelling van Komplett is wederom uitgesteld... hopenlijk komt ie dit jaar nog :'( Het voordeel is dat ik hem al een tijd terug betaald heb en het dan voor mijn gevoel net lijkt of ik er straks een gratis krijg 8)7

Ondertussen alle voorbereidingen al getroffen.. bootable usb stick met winstall er op, macbook heeft ook een nieuwe eigenaar... kortom : hier dat ding :9

Antec P182, Tagan 600W, Asus P5KR, Intel Q6600, 4x1GB DDR2 Corsair C5, 2xWD 250GB Raid-0, Asus EN8800Ultra, 23" ACD, Logitech G15+Mx510 @ Windows Vista Business 64-bit

Ik was eigenlijk van plan om de handoek in de ring te gooien en gewoon op linux verder te gaan! Maar nu probeer ik Bluetooth aan de praat te krijgen en wil ook al niet lukken. :'(

Wie woont er in de buurt van Veldhoven en wil wat geld verdienen met het installeren van Xp op mijn EEE? :)

Reg. datum: 13 september 2001

quote:
BaT schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 18:14:
M'n bestelling van Komplett is wederom uitgesteld... hopenlijk komt ie dit jaar nog :'( Het voordeel is dat ik hem al een tijd terug betaald heb en het dan voor mijn gevoel net lijkt of ik er straks een gratis krijg 8)7

Ondertussen alle voorbereidingen al getroffen.. bootable usb stick met winstall er op, macbook heeft ook een nieuwe eigenaar... kortom : hier dat ding :9
Dat is raar! Ik heb er vanmiddag een besteld (komplett)en de order is al gelopen, ik hoop hem morgen te verwachten.

Gsus is my homeboy
Reg. datum: 24 oktober 2004

Zal wel 'n US'er besteld hebben ;)

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

Opterpr0n

In Ander Nieuws

http://www.fudzilla.com/i...amp;id=6278&Itemid=38

WinXP EEE's moeten 60% van de totale aantal verkochten EEE's worden. De prijs van zon EEE moet rond de 400$ gaan liggen. Ik schat dus ¤349 ongeveer.
Het ziet er verder naar uit dat er dit jaar wel genoeg EEE's gaan zijn. Van oktober tot het einde van 2007 zijn er 300.000 EEE's geshipt, dus 100.000 EEE's per maand. In 2008 moet dat over het algemeen 400.000+ EEE's per maand worden.
Dat klinkt goed in mijn oren :)

Nog ff terugkomend op deel 4

Iemand vermelde dat windows vast liep, athans als de accu bijna leeg was, dat dan windows heel slecht reageerd.

Nu heb ik gisteren zittten stoeien ermee,..maar windows blijft bij mij zeer actief bezig.
Merkwaardig .......

Reg. datum: 13 november 2003

Mooi voor in de SP.

Kant en klaar Eee-PC Linux virtualiseren.

Download moka 5 virtualiseringssoftware op basis van vmware player
http://moka5.de

Download binnen moka5 Eee-PC
http://www.moka5.com/node/1871

Moka 5 download bij elke start het systeem opnieuw. Dit verhelpen door bij settings een grote cache te kiezen iets van 10GB. Download een vm en klik op het tandwieltje en activeer "use without internet" en "Keep my changes".

Zo nu heeft iedereen een Eee-pc _/-\o_

Reg. datum: 23 juni 2003

quote:
XanderDrake schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 15:01:
Nog even over de Atom CPU's

http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?pid=176036#p176036

[...]

Zo, dat is toch fijn :) De Diamondville, de cpu die uiteindelijk in de EEE en in Intel Atom te recht komt is sneller dan de CPU die ge-SuperPi-ed is (dat is namelijk een Silverthorne, die zit in Intel Centrino Atom).
Dus ja, dat is opzich een goed teken.
Komt er dan een 1.6 Mhz processor in de EEE? Of hebben we het hier over een processorserie?

* davidgilmour is de draad kwijt geraakt na de Pentium IV...

davidgilmour wijzigde dit bericht 13-03-2008 21:33 (4%)

Opterpr0n

quote:
davidgilmour schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 21:33:
Komt er dan een 1.6 Mhz processor in de EEE? Of hebben we het hier over een processorserie?

* davidgilmour is de draad kwijt geraakt na de Pentium IV...
Er komt idd een 1.66ghz Intel Diamondville in de EEE :)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 97 98 99 100 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: