Gathering of Tweakers

Quicksearch
Missionary to the word of ska

quote:
_ferry_ schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 21:10:
Ver weg? Het is toch een ambilight? Gooi er een paar IRFZ34N of vergelijkbaars op, en je kan er een shitload aan leds aan knopen :)
Nouja ver moet je niet te letterlijk nemen, maar een meter draad ofzo kom je snel aan. Het zal allemaal wel loslopen, m'n vorige ontwerp waren gewoon FETs direct door logica aangestuurd en verder totaal geen bescherming.
quote:
En dan alsnog, ik heb ook zo'n 9 meter aan kabel/LED's, aangesloten op een chromoflex controller. Geen last van storing oid.
Chromoflex werkt op 120 Hz geloof ik? Die chips van philips zitten op 97kHz, dat zal ook wel verschil maken. Ik heb liever ook een wat lagere frequentie maar de meest geschikte ICs zitten nou eenmaal op 97kHz. Ik hoop dat dat niet al te veel storing gaat geven. De storing zit vooral in de schakelpieken dus die moeten dan niet te snel zijn, maar ook weer niet te langzaam want dan worden de FETs te warm (zeker op 97kHZ, bij 120 Hz speelt dat veel minder).

Het IC is trouwens een PCA9634. Heeft een fm+ (fast mode +) I2C bus die geschikt is voor 4000pF bussen, dus veel langere draden aan kan dan 'normale' I2C IC's die meestal tot 400pF gaan. Adres dacht ik via dipswitches (4 bits ofzo) in te stellen, zo kun je tot 16 modules (met elk 2 RGB kanalen) aansluiten, moet voldoende zijn.
Hier even een subtiel kickje :D

ik vroeg me namelijk af of het mogelijk is dat iemand voor mij een ambilight controller maakt met 2 uitgangen, links en rechts waar ik dan 2 a 3 meter led-strip op aan kan sluiten.
Mijn bedoeling is namelijk om een projectiescherm op te gaan hangen. op de uitgang van de dvd speler (s-video) wil ik dan de beamer aansluiten en op de composite of scart aansluiting dan de controller, ook is het mogelijk volgens mij om een s-video splitter te gebruiken en dan 1 uitgang van die splitter naar de beamer en de andere naar de controller.

eerlijk gezegd ben ik helemaal niet thuis in electronica en dergelijk, wel ben ik tegenwoordig behoorlijk thuis in LED, hoe ik dus een led strip aan moet sluiten is voor mij niet zo moeilijk meer :)

Als iemand dit voor mij in elkaar wil zetten ben ik best bereid om daar wat tegenover te stellen.

Ik hoor graag van jullie!
De ambi licht projecten die er zijn, gebruiken een techniek om het scherm sampelen en de gemiddelde waarde via de seriele poort naar buiten te sturen. Wat jij wil, zijn verschillende mensen wel mee bezig maar is vrij complex en zijn AFAIK geen DIY projecten die dat nu al knap kunnen.

Ambilight 2.0 anyone?
Volgens mij is het mogelijk met een deze slimme, individuele RGB leds inclusief driver!

Macetech ShiftBrite RGB LEDS

http://www.zuurkool.com

is er wel al een kan en klare oplossing dan die dit kan?
quote:
amigaroxx509 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:45:
Ambilight 2.0 anyone?
Volgens mij is het mogelijk met een deze slimme, individuele RGB leds inclusief driver!

Macetech ShiftBrite RGB LEDS
Dat wordt wel een beetje duurt, 4,95 voor een enkel rgb ledje.
quote:
bobo1on1 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:09:
[...]

Dat wordt wel een beetje duurt, 4,95 voor een enkel rgb ledje.
Hmm, ja 126x wel ja (zoals de Philips)...

http://www.zuurkool.com

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws