Volgens mij heb ik meerdere keren aangegeven dat basiskennis een vereiste is en je dat wel kunt vergaren buiten een opleiding maar dat dat veel zelfstudie kost en dus erg veel tijd en NOG MEER inzet en zelfdicipline. volgens mij heb je dat zelfs nog gequote in een van je posts...quote:Afterlife schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 18:10:
[...]
Natuurlijk is dat basiskennis, maar wat geeft jou het recht te bepalen dat alleen mensen met een IT opleiding over die basiskennis kunnen/mogen beschikken?
En waarom blijf je kleinerend doen richting mensen die geen IT opleiding hebben, maar zich vaak al wel uiterst verdienstelijk hebben bewezen als SE?
Ja vooral in het Programmeer Gilde rond 1700 was dat erg in.quote:Basiskennis leer je niet alleen op school, maar ook en vooral daarna. En vroeger leerde de gezel die basiskennis zelfs 'on the job' van de meester...
Wat, dat ik gelijk heb of niet? Laat ik het genuanceerd proberen te brengen: I don't care. Als jij vindt dat je een topprogrammeur bent en iedereen van harte kunt aanbevelen om gewoon whatever studie te doen voordat je programmeur wordt, want basiskennis is wel te leren na een studie en al-doende-leert-men, dan is dat jouw verantwoordelijkheid.quote:Enne... van die clashes leer je soms ook nog 's, wanneer je erachter komt dat de andere partij gelijk heeft. (nee EfBe, in deze discussie gaat je dat niet lukken)
Lead developer of LLBLGen Pro, the productive O/R mapper for .NET
My .NET Blog
Microsoft MVP (C#). PSN ID: EfBe. XBL ID: OtisInf