Nee, er was maar 1 punt waar jij op zat te wachten, dat is wat andersquote:Jeffreyvliet schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:46:
@Hydra,
Je maakt maar 1 goed punt in je hele verhaal wat je heb geschreven.
Maargoed, veel plezier bij de Bruna, ik kijk uit naar je frutsels.
Hehequote:Na 3 jaar geen school, vind ik dat ik een reden heb om alles lekker te verdraaien.
Ja, en welke 'autodidact' weet precies welke tutorial goed is en welke zut is? Wij hebben hier een paar mensen werken die geen echte SE gerichte opleiding hebben, maar vooral aangenomen zijn omdat ze een goeie potentie hebben. Dit zijn overigens wel WOers. Maar deze mensen hebben een hoop begeleiding nodig gehad omdat ze gewoon een hele hoop dingen niet meegekregen hebben. Met een WOer die chemie gedaan heeft ga ik dat risico nog nemen, niet met een MBO dropout, sorry.quote:farlane schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:12:
Een ander groot deel is dat niet. Door beide te lezen/proberen wordt je beter dan je was.
Als wij beiden even slim zijn en evenveel ervaring hebben, maak ik met mijn opleiding betere code in minder tijd dan jij ja. Dat weet ik wel zeker. Tuurlijk kun je door een hoop ervaring en vallen en opstaan ook een eind komen, maar over het algemeen hebben werkgevers toch iets liever dat het in een keer goed gebeurt.quote:Ik was op "mijn pikkie" getrapt door de arrogante formuleringen van de poster. Het feit dat ik geen se opleiding heb gehad zegt niets over de kwaliteit van de software die ik nu maak.
Van die mensen denk ik dat er 0 afgestudeerd zijn.quote:Hoeveel van die mensen doen een se opleiding denk je?
Mag je mij uit gaan leggen wat precies 'coding style' nu concreet inhoudt. Want hoe je iets op gaat lossen is over het algemeen veel meer afhankelijk van het platform en de eisen, dan van je eigen opvattingen. Het gebeurt maar heel weinig dat je from scratch iets mag bouwen en daarbij volledig carte blanche krijgt.quote:Volgens mij is er zelfs met een coding style die opgelegd wordt ruimte om een eigen stijl van programmeren te hebben. Of is het bij jou zo dat als je twee ontwikkelaars een opdracht en een coding style geeft dat ze exact dezelfde software produceren? Ik beweer hier trouwens niet dat als er een "coding style" is binnen een bedrijf dat die genegeerd moet worden. Wat jullie wel lijken te beweren is dat "coding style" synoniem is aan "degelijke software", dat is apekool.
Ja, net zoals een Wo opleiding niks over iemands intelligentie zegtquote:Als de eerste een prutser is en de tweede een vakman geef mij de tweede maar. Die opleiding zegt niets over de kwaliteit van het werk dat iemand zal gaan afleveren
M'n vader heeft elektrotechniek gedaan, en heeft nu een eigen bedrijf. Hij heeft, als hobby, een paar eikenhouten tafels gemaakt. 2 hebben we thuis, 3 heeft 'ie aan vrienden verkocht (voor een prikkie). van een van die tafels valt regelmatig een plank af die er dan weer aangelijmd wordt. Verder zijn de tafels prachtig, heel degelijk, mooi, zien er ook antiek uit, maar omdat hij nooit geleerd heeft op een vakopleiding welke lijm je hiervoor moet gebruiken is het af en toe nodig dat 'ie die tafel even onder handen neemt.quote:Ik heb een collega die hardware design doet die ongelooflijk mooie en degelijke meubels kan maken.