Gathering of Tweakers

Quicksearch
Review door Anything but iPod
Conclusie: Deze speler is nogal duur maar wel heel erg goed.

Acties: [view][quote]

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
De A820 heeft schijnbaar een van de beste boxed earphones. Grappig :)

Ik heb sinds eergisteren een sony A826 met de bluetooth koptelefoon.
En de speler bevalt echt super! Hij voelt heel degelijk, en ziet er erg mooi uit. En de geluidskwaliteit is super! Je krijgt naast de koptelefoon ook gewoon de in-ears, alleen die heb ik nog niet veel beluisterd. Maar de eerste indruk is heel goed.
Ik kan echt iedereen de versie met bluetooth koptelefoon aanraden! Het is gewoon zo ontzettend gemakkelijk. Alleen de batterijduur van de koptelefoon is korter dan de mp3 speler. Maar het laden daarintegen gaat super snel (met de apart bijgeleverde adapter).

Het enige waar ik wat problemen mee had was de juiste programma vinden om filmpjes te converteren.
Dan kreeg ik de melding dat de mp3 speler het niet ondersteunde als ik het ernaartoe sleepte.

Ik hoop vanavond even wat foto's te maken.

Jij leest mijn signature

Ik had hier Fatalfelix in "Show je draagbare mediaspeler!" mijn bevindingen van deze gave en goede speler (A829) al gepost, maar ik vroeg me eigenlijk nog één ding af...

Klopt het dat er geen gewone ac oplader bij het pakketje zit, en dat je voor deze normale oplader weer extra moet lappen ? In dat geval vind ik het wel erg slecht voor een speler van dik 250,- euro :o.

Verder heb ik er overens veel plezier van gezien de geluidskwaliteit prima is, en de bijgeleverde oordopjes bevallen ook goed (natuurlijk niet hetzelfde als m'n Technics DJ1210, maar voor op de fiets prima :) ).

We Can't Get Enough

Dat er geen netstroomadapter meer bijgeleverd wordt is tegenwoordig vrij gewoon. Alles gaat tegenwoordig via USB, en daarnaast heb je de netstroomadapter -inderdaad- als optionele accessoire.

Oké, ik zie persoonlijk liever een normale ac oplader dan een trage usb optie (zeker in de prijsklasse), aangezien die normale oplader op vakantie juist ontzettend handig is (en juist dan gebruik ik m'n portable gear)...

Heb inmiddels al een alternatief gevonden, aangezien Sony's eigen oplader+stand 49,50 was en deze niet voor m'n vakantie geleverd kon worden :'(

We Can't Get Enough

Er zijn wel meer mensen die graag een netstroomadapter willen, en de fabrikanten spelen daar handig op in door belachelijke prijzen te vragen voor hun opladers. Dat is een beetje de tactiek tegenwoordig. Nu spelers via USB opgeladen kunnen worden komen ze er mee weg.

Ben me idd jammergenoeg bewust van de nieuwe tactiek...

Toen ik 5 jaar terug mijn N710 Net MD kocht zat daar werkelijk alles bij: speler, laadstation, lederen hoesje, oordopjes, standaard, diverse kabeltjes en een losse dedicated accu + gewone batterij mogelijkheid.

Nu betaal ik 30,- euro voor het bijpassende lederen hoesje, en bijna 50,- euro voor een fatsoenlijke oplader + stand (alhoewel je ook voor een kleine 30,- euro ook een lader met snoer kan kopen :+ ).

Jammer ook dat het tegenwoordig standaard wordt, niet alleen bij Sony maar dus blijkbaar bij zowat alle fabrikanten (vandaar ook de overvloei in accesoires deze dagen). Vraag dan gewoon 50,- euro meer voor die speler en lever een compleet pakket, dat komt netter over naar de klant, en het leverd ze uiteindelijk vrijwel hetzelfde op :) .

Maar desalniettemin geniet ik nogsteeds hartstikke van m'n nieuwe aanwinst :)

We Can't Get Enough

Hey allemaal,

heb sinds gister ook de A829 en het is een erg fijn apparaatje, vooral het formaat.
Nu is het geval dat ik bij ieder mp3'tje de artiest, titel, titel van het album, jaar, nummer en genre heb staan. Toen ik de mp3 opstartte waren er al een paar mp3's op gezet en daar was de "release year" (onderste regel) te zien. Ik verwijderde die mp3's en zette er de mijne op, nu is het zo dat bij "release year" bij ieder nummer "unknown" staat terwijl er toch zeker een jaartal bijzit. Ook als ik ga naar Music Library -> Release Year, zie ik alleen maar "unknown" staan.
Iemand enig idee hoe dit kan en hoe het verholpen kan worden? Alvast bedankt.

Je weet zeker dat het in de tag goed staat? Dat is de enige reden die ik kan verzinnen waarom het niet getoond wordt namelijk.

Naar mijn idee staat het allemaal goed in de tags.
dit plaatje is zoals het op de pc staat: http://i33.tinypic.com/vrx6r6.png
en dit is het plaatje zoals het op de Sony staat: http://i37.tinypic.com/2rqc3yg.png
Het is te zien dat bij het plaatje van de Sony onder het kopje "jaar" helemaal niks staat en op de pc wel.

ik weet dat wat ik hier nu dump niet 100% hier hoort maar de oor dopjes die er bij zitten zijn vind ik van een goede kwaliteit geluid maar ik vind de bekabeling echt kut ik heb ze van wegens kabel breuk al na 3 week weg ge gooit terwijl ik er niks vreemdst me doe

Lotus Elise 111S
Reg. datum: 12 oktober 2001

quote:
Se7en_ schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 20:59:
Naar mijn idee staat het allemaal goed in de tags.
dit plaatje is zoals het op de pc staat: http://i33.tinypic.com/vrx6r6.png
en dit is het plaatje zoals het op de Sony staat: http://i37.tinypic.com/2rqc3yg.png
Het is te zien dat bij het plaatje van de Sony onder het kopje "jaar" helemaal niks staat en op de pc wel.
Bij de NWZ-A810 serie was deze fout ook al aanwezig. Het is een fout in de firmware voor zover ik weet en er is dus niks aan te doen want er zijn geen firmware updates beschikbaar.

| PC1 | PC2 |

Only one way to fly;mescaline

Dit topic is bedoelt voor discussies en ervaringen mbt de speler zelf, en niet voor opsommingen over webwinkels.Voor prijzen en ervaringen met shops kun je op de FP terecht.

RoD wijzigde dit bericht 20-07-2008 22:33 (79%)

Na veel zoeken en afwegen heb ik toch besloten om de A828 van Sony te halen. Ik twijfelde tussen de Zen X-Fi, Zune (oud model) en de Itouch.

Aangezien ik veel waarde hecht aan goed geluid, viel de Itouch vrij snel af. Ik had het apparaat tijdelijk geleend, maar het geluid was ronduit slecht op mijn Sennheiser CX 300.

De Zune vond ik in veel opzichten perfect. Een groot nadeel: niet in Nederland te koop. Heb 'em een keer uit Amerika geïmporteerd, maar is enkele maanden na aankoop komen te overlijden. Geen garantie dus.

De Zen X-Fi werd niet al te positief beoordeeld door anythingbutipod.com. Ik had gehoopt dat de geluidskwaliteit goed zou zijn, maar dat bleek dus ook niet al te geweldig.

Vandaar de keuze op de Sony A828! Als 't goed is krijg ik 't dinsdag binnen. Dan kan ik een reviewtje geven. Ben erg benieuwd :)

misschien offtopic, maar als de iPod Toch ronduit slecht klinkt op je CX300 ligt dat volgens mij meer aan het bestandstype dat je afspeelt dan aan de iPod.
Reg. datum: 13 november 2007

quote:
master007 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:15:
misschien offtopic, maar als de iPod Toch ronduit slecht klinkt op je CX300 ligt dat volgens mij meer aan het bestandstype dat je afspeelt dan aan de iPod.
Als je een echte speler hebt gehoord (zoals een A820 of een Iaudio D2 enz) dan klinkt elke willekeurige Ipod altijd ronduit slecht :P

quote:
master007 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:15:
Eh, nee. Daar lag het echt niet aan. De liedjes die ik getest heb kwamen van mijn oude Iriver H10, en daar klonken ze zeer goed op. Ik ben eerlijk gezegd zeer geschrokken van de slechte kwaliteit van de Ipods. Mijn vriendin heeft een Nano 4GB en daar klonken de meeste nummers ook heel slecht als het volume redelijk open stond.

Edit:
Overigens weet ik niet welke compressie Itunes nou toepast. Misschien ligt het daar aan?

Placid_K wijzigde dit bericht 21-07-2008 22:43 (7%)

Lotus Elise 111S
Reg. datum: 12 oktober 2001

quote:
Placid_K schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:09:
Na veel zoeken en afwegen heb ik toch besloten om de A828 van Sony te halen. Ik twijfelde tussen de Zen X-Fi, Zune (oud model) en de Itouch.

Aangezien ik veel waarde hecht aan goed geluid, viel de Itouch vrij snel af. Ik had het apparaat tijdelijk geleend, maar het geluid was ronduit slecht op mijn Sennheiser CX 300.

De Zune vond ik in veel opzichten perfect. Een groot nadeel: niet in Nederland te koop. Heb 'em een keer uit Amerika geïmporteerd, maar is enkele maanden na aankoop komen te overlijden. Geen garantie dus.

De Zen X-Fi werd niet al te positief beoordeeld door anythingbutipod.com. Ik had gehoopt dat de geluidskwaliteit goed zou zijn, maar dat bleek dus ook niet al te geweldig.

Vandaar de keuze op de Sony A828! Als 't goed is krijg ik 't dinsdag binnen. Dan kan ik een reviewtje geven. Ben erg benieuwd :)
Hey, ik heb ook een paar dagen geleden een A828 in het silver (=mooi) gekocht, en toevallig heb ik ook Sennheisers CX 300, die ik al had. Moet zeggen dat het geluid echt goed is, vind de Sennheisers er goed mee klinken vooral met de EQ gewoon flat. Vind ze beter klinken met deze mp3 speler dan de meegeleverde doppen die ook erg goed zijn, maar zien er een beetje raar uit en zitten ook niet optimaal vind ik. Maarja die Sennheisers zijn al goed ingespeeld en die van Sony nog niet dus misschien gaat dat nog veranderen.

| PC1 | PC2 |

Heb sinds maandag (gisteren dus) ook een Sony A-828 gehaald!

Had daarvoor een Samsung YP-P2 maar ik vond em totaal niet praktisch op de fiets enzo! Dus heb ik een kutsmoes verzonnen en hem kunnen inruilen >:).

Ism Sennheiser CX 300 dopjes heb je inderdaad super geluid! Echt ongekend goed. Alleen wel wennen die inear dopjes!

Hij is binnen! Heerlijk dat drop&drag! En het geluid is subliem. Ga er ff verder meespelen.

Dit topic gaat over de A820, en niet over allerlei randzaken.

RoD wijzigde dit bericht 25-07-2008 20:01 (111%)

Iemand ervaring met de DR-BT21G headset (bluetooth) die standaard met de A-829 wordt geleverd (geloof ik)?

Ik zit namelijk te twijfelen of ik hem nog apart zal bestellen maar na enkele reviews die nogal negatief getint zijn twijfel ik toch. Zo schijnt de "bass response" goed te zijn maar de bas niet erg diep? En schijnt het geluid welleens wat last van storing te hebben waardoor je tikjes hoort of iets in die trend.

Ik heb de DR-BT21G headset binnen dus ik zal even een hele korte review doen! Meteen kleine bump voor de topic. Vreemd trouwens dat deze speler zo onpopulair is onder de tweakers.

Maar ik kreeg de headset binnen en na aardig wat negatieve reacties te hebben gelezen was ik op het ergste voorbereid maar dat was compleet onterecht! De headset schijnt licht te zijn itt anderen maar ik vond em nog wel wat zwaar. Niet te zwaar want hij zit wel lekker alhoewel ik wel weer moet wennen aan het dragen van een headset.
Verder is het koppelen via bluetooth in 5 seconden gedaan en is het geluid echt super. Er werd vaak gezegd dat ze heel erg open zijn en dat je echt álles hoort om je heen. Ok het zijn lang geen in-ears (die overigens helemaal niet zo comfortabel zitten en hun eigen herrie meebrengen (draadje,ademen,lopen etc) maar ze zijn niet zo open als de gewone sennheiser dopjes die ik ook welleens draag.
Het geluid is wat aan de scherpe kant (treble) maar heel erg zuiver en de bas is ook redelijk lekker. Ver onder in-ear niveau maar wel wat boven het niveau van normale dopjes. De treble ga ik overigens nog een beetje tweaken met de equalizer want ik houd persoonlijk niet zo van scherp geluid.

De headset is opklapbaar maar je schiet er weinig mee op omdat je hem nog steeds niet echt goed weg kunt stoppen. Hij voelt verder wel goed aan, niet te slap. Hij zit wel goed maar niet bijzonder. Gewoon net als elke andere headset vind ik zelf.
De knopjes voelen allemaal erg goed aan lekker soepel en degelijk. Het skippen van nummers en het volume regelen via de headset zelf is echt ideaal! Niet coonstant je mp3 speler uit je zak hoeven te halen omdat je zin hebt in een ander nummer. Moet er wel bij zeggen dat je het volume _niet_ op de mp3 speler zelf kunt aanpassen als je gekoppeld bent met de headset dat kan dan alleen via de headset zelf.

Conclusie:
Hij ging mn verwachtingen eerlijk gezegd te buiten! Veel beter dan ik had gedacht en de geluidskwaliteit vind ik zelf echt enorm goed!

Edit:
Oja! Wel 1 minpuntje. Hij wil inderdaad welleens een fractie van een seconde wegvallen als je met je hand erg in de weg van de headset zit of hem volledig over je mp3 speler houdt!

Pindamann wijzigde dit bericht 09-08-2008 20:35 (5%)

Iemand enig idee waar de NWU5 oplader voor m'n A829 te koop is ? Sonyplaza heeft hem niet, en sony.europe is loeiduur :'(

http://www.digimedia.ru/UserFiles/Image/news/21.02.08/TDM_NW10_SONY_001.jpg

We Can't Get Enough

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws