Hoofdcategorieën
Topicacties

[Flash] Het Sony A820 ervaringentopic

Pagina: 1 2 3 last

Reageer Nieuw Topic

Acties: [view][quote]

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

Het Sony A820 ervaringentopic
http://tweakers.net/ext/f/xGyEkO1Gyp0SPLD0h0GTpeMv/full.jpg
Inhoudsopgave
Inleiding
Specs
Pics en video's
Reviews
Links
Overige
Inleiding
Met de A820 serie lanceert Sony een stel spelers die erg lijken op de Sony Ericsson walkman phones. Gezien de populariteit van die apparaatjes lijkt het erop dat Sony op een concept dat zich heeft bewezen wil voortborduren. En niet geheel onterecht. Deze serie ziet er goed uit en de specs mogen er wezen. Kenmerkende features zijn Bluetooth en noise cancelling. Dat laatste is een feature die maar zelden voorbijkomt in de PMD-wereld.
De speler is waarschijnlijk hierdoor ook vrij aardig aan de prijs. De adviesprijs voor het 16GB model (vooralsnog het grootste model) is 320 euro. Als je de speler op de site van Sony pre-ordered (levering in april) krijg je er overigens wel gratis een bluetooth headset bij.

Met de release van deze spelers krijgen de gevestigde merken er weer een concurrent bij. Het lijkt erop dat deze apparaatjes echt mee gaan doen.
Specs
Playback video, music and pictures with the new slim and light weight Walkman video, including large high quality 2.4" LCD with user friendly interface.
Stream and playback your music through your Bluetooth® headset which comes complete with track and volume controls.

Stores approx. 253 hours of music (128 kbps) and 62 hours of video (384 kbps)
Long battery life of approx. 36 hours of music (128 kbps) (15 hours if Bluetooth® on) and 10 hours of video (384 kbps) (7 hours if Bluetooth® on)
WMT compatible (supports Windows Media Player and Drag & Drop, compatible with WMT music service)
Video playback: AVC(H.264/AVC), MPEG-4
Superior sound quality: Digital Sound Enhancement Engine, Clear Bass, Clear Stereo
High quality EX-headphones supplied
User-friendly interface for easy operation
Multi Codec Support: MP3, AAC, WMA, L-PCM
Video file delete function
Dimensions: 93.6 x 50.2 x 9.3mm
Weight: approximately 58g
Supplied accessories: Headphones, extra ear piece, software (Windows Media Player 11, MP3 conversion tool, Media Manager for WALKMAN), stand and USB cable
Een lijstje met de volledige technische specificaties ontbreekt vooralsnog.
Pics en video's
Pics
http://tweakers.net/ext/f/MsSaYBZtkl5YPMIVoMxFQ6cN/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/Vm614bJvo2pWlfIe4ExV9ioH/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/8Jt3MVkL4UENLwrvuH4LoVNe/full.jpg
Gallery met pics door ABI
sony-a820-acessory.jpgsony-a820-bottom.jpgsony-a820-box.jpgsony-a820-back.jpgsony-a820-back3.jpgsony-a820-front.jpgsony-a820-front2.jpgsony-a820-front-buttons.jpgsony-a820-side.jpgsony-a820-side-buttons.jpgsony-a820-side-buttons2.jpgsony-a820-side-buttons3.jpgsony-a820-top.jpgsony-a820-stand.jpgsony-a820-stand2.jpgsony-a820-stand3.jpgsony-a820-stand4.jpgsony-a820-stand5.jpgsony-a820-compare-all.jpgsony-a820-compare-bottom.jpgsony-a820-compare-sonys.jpgsony-a820-compare-stack.jpgsony-a820-compare-stack2.jpg
Video's

Hands-on video

Reviews
Cnet
TrustedReviews
Anythingbutipod
Links
Productsite
Guidelines for prolonging battery life
Video coderen voor je PMD: Tips en trucs
Nog aan te vullen
Overige
Voor aan- of opmerkingen mag gemailed worden naar http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/123426/FFFFFF/000000 of doe even een DM.
Deze topicstart is gemaakt door RoD

RoD wijzigde dit bericht 09-05-2008 13:58 (57%)

Gereserveerd.

Gsus is my homeboy
Reg. datum: 24 oktober 2004

Leuk topic! Ben benieuwd wat de BlueTooth functie allemaal te bieden heeft en weet je de resolutie?

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB |
4096MB PC6400 - 800MHz - CL 4.5 | 320GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x64 :-)

Ik weet de resolutie niet, maar gezien de grootte van het scherm (die enigszins tegenvalt, had 0,2" bijgemogen) denk ik dat het 320x240 wordt :)

Reg. datum: 02 november 2006

De pre-order prijzen en release datum voor Duitsland zijn bekend.
quote:
The player ships in April and can be pre-ordered now for 169¤ (4GB), 219¤ (4GB bundle), 219¤ (8GB), 269¤ (8GB bundle) or 319¤ (16GB bundle) - all prices taken from Sony Style Germany.

Op Sonystyle Europe is dezelfde informatie te vinden. Wellicht dat dit ook voor de rest van Europa, en dus voor ons geldt :)

Slablaadjes :D
Reg. datum: 17 april 2005

quote:
master007 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 16:02:
De pre-order prijzen en release datum voor Duitsland zijn bekend.

[...]
Waar staat dat bundle voor? Je betaalt meer maar voor welke dingen krijg je extra boven het normale pakket?

Ook vind ik het design bij Sony altijd al zeer goed in orde geweest( zelfs dat paarse zeepblok) Ook dit is weer een zeer geslaagd ding :9~

Psst Psst Huiskopen?

Die bundle staat afaik voor de bluetooth headset die je erbij krijgt. Staat wel op de site van Sonystyle Europe :)

Reg. datum: 17 oktober 2006

Ff wat vraagjes :) :
quote:
De adviesprijs voor het 16GB model (vooralsnog het grootste model) is 320 euro. Als je de speler op de site van Sony pre-ordered (levering in april) krijg je er overigens wel gratis een bluetooth headset bij.
Geld dit dus alleen bij een pre-order? En vervalt deze aanbieding als hij gewoon leverbaar is? En ik zie bij de pre-orders van 16 gig op de ww.sonystyle-europe.com site alleen zwart & goud. Kan ik de zilveren niet pre-orderen?

Verder zie ik hier http://shopper.cnet.com/h...014-13831_9-32596325.html dat de Bluetooth koptelefoon niet zo goed zou zijn.. Iemand misschien al ervaring met dit model?

En als laatste, als ik een divx van 700MB ga converteren naar MPEG-4 om op deze speler te zetten hoe groot wordt het bestand dan ongeveer?

Thx,
Maxcim.

Maxcim wijzigde dit bericht 26-02-2008 02:03 (45%)

The two basic principles of Windows system administration: For minor problems, reboot. For major problems, reinstall.

quote:
Maxcim schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 01:42:
Ff wat vraagjes :) :

[...]

Geld dit dus alleen bij een pre-order? En vervalt deze aanbieding als hij gewoon leverbaar is? En ik zie bij de pre-orders van 16 gig op de ww.sonystyle-europe.com site alleen zwart & goud. Kan ik de zilveren niet pre-orderen?
Ik denk dat je dat het beste aan Sony zelf kunt vragen :)
quote:
Verder zie ik hier http://shopper.cnet.com/h...014-13831_9-32596325.html dat de Bluetooth koptelefoon niet zo goed zou zijn.. Iemand misschien al ervaring met dit model?
Dat is niet relevant voor dit topic. Voor ervaringen met headphones moet je hier niet zijn.
quote:
En als laatste, als ik een divx van 700MB ga converteren naar MPEG-4 om op deze speler te zetten hoe groot wordt het bestand dan ongeveer?
Daar is geen zinnig woord over te zeggen. Divx is een codec die gebruikmaakt van de Mpeg4-standaard, bovendien zegt een 700MB file niets over wat nou precies de inhoud is en hoeveel het verkleind zou kunnen worden. Voor wat algemene videocodeertips kun je eens in Video coderen voor je PMD: Tips en trucs kijken.

US release is in maart
Dat is al vrij snel :) Valt me niet tegen. Hopelijk komt ie niet lang daarna hierheen.

Verder las ik op ABI dat er in de US- en Europese versie géén noise cancelling zit. Dat is wel balen zeg :/ Waarom zouden ze dat er bij de US- en Europese versie uit slopen? Kostenbesparing omdat men in de US en Europa iets minder featuregeil is als in Azië?

plaatjes(Ook van een andere sony speler)
Ik vind het trouwens knap irritant dat ze een ander model nummer nemen voor elke capaciteit.

quote:
RoD schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:24:
[...]
Ik denk dat je dat het beste aan Sony zelf kunt vragen :)
Ok, ben aan het twijfelen over de gouden of de zilveren. Misschien dat ik Sony een mailtje stuur of de zilveren ook mogelijk is in 16 gig.
quote:
[...]
Dat is niet relevant voor dit topic. Voor ervaringen met headphones moet je hier niet zijn.
De headphones worden geleverd bij dit apparaat. Dan lijkt me me toch juist meer dan logisch om de kwaliteit hier te bespreken.. De kwaliteit van de headphone is toch een van de belangrijkste zaken.
quote:
[...]
Daar is geen zinnig woord over te zeggen. Divx is een codec die gebruikmaakt van de Mpeg4-standaard, bovendien zegt een 700MB file niets over wat nou precies de inhoud is en hoeveel het verkleind zou kunnen worden. Voor wat algemene videocodeertips kun je eens in Video coderen voor je PMD: Tips en trucs kijken.
Thx.

Wat ik btw nergens terug kan vinden: Als je de bluetooth headphone gebruikt, blijven je bedraade koptelefoons dan ook werken. Dan kan je dus met zijn 2en luisteren. 1 iemand heeft het ding met de bedrade phones en 1 iemand met de bluetooth.

Denk overigens dat ik een 16 gig model ga pre-ordenen. Vroeger Discman, minidisc & een nw-e407 van Sony gehad. Zeer tevreden over geweest behalve over Sonicstage. Heb op het moment een Creative Zen V en het kwaliteitsverschil tegenover een Sony is om te huilen.. Had net paar weken geleden een Sony violet nwz-a818 besteld omdat ik er achter kwam dat je geen Sonicstage meer nodig hebt, maar deze was niet meer op voorraad. Bestelling nu meteen geanuleerd en ga nu de nwz-A829 bestellen :D

Maxcim wijzigde dit bericht 27-02-2008 01:06 (32%)

The two basic principles of Windows system administration: For minor problems, reboot. For major problems, reinstall.

quote:
Maxcim schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 00:43:
De headphones worden geleverd bij dit apparaat. Dan lijkt me me toch juist meer dan logisch om de kwaliteit hier te bespreken.. De kwaliteit van de headphone is toch een van de belangrijkste zaken.
Kwaliteit van headphones worden apart besproken. We dumpen niet alles in één topic ;) Zie Wat zijn goede headphones? deel 1

Accessoires:

External speaker & Cradle

http://www.anythingbutipo...h-and-video-recording.php

Maxcim wijzigde dit bericht 27-02-2008 20:54 (9%)

Volgens mij zijn er nog wel meer accessoires als ik zo naar de press release kijk. Ik zie er ook een hoesje en een screenprotector staan.
Die speaker vind ik eigenlijk alleen maar jammer. Zorgt alleen maar voor overlast.

Review au Francais. Maar met de vertaling is vast nog wel wat te lezen en de pics zijn leuk :)

Reg. datum: 16 november 2002

Voor degenen die hebben ge-preordered bij sonystyle.. levertijd is tussen nu en 2 weken. Vanmorgen nog met sony aan de telefoon gezeten. Kan niet wachten op de mijne :9

AMD Athlon64 X2 3800+ @ 2.5GHz, Asus AN8 Premium, Asus NGT7800, 2x Corsair TWINX1024-3200XL @ DDR500, WD Raptor 150Gb, 3x WD 500GB, 2x Samsun 250GB, Antec 550W NeoH, Samsung 215TW, Creative Audigy 2, B&W 685 + Rotel RA-04

quote:
" They perform equally well under the throaty, soulful, strain of Amy Whinehouse (even at low volumes) or the high-pitched wail of the ambulance sent to collect her."
:+

Gezever over meningen is de heilige graal van mensen die weten dat ze fout zitten.
Proud member of the Peter Dienes world domination plot!

Reg. datum: 06 augustus 2001

Heeft iemand deze al? Ik zie op dit adres dat hij op voorraad is (nog steeds met gratis koptelefoon). Er staat echter ook nog het woord reserveren?

Ik vind 320 euro alleen veel te veel om hem te kopen zonder reviews gelezen te hebben / hem in mijn handen gehad te hebben.

Ben benieuwd of iemand hier zijn/haar ervaringen kan posten als ze al uitgeleverd zijn.

snoeki wijzigde dit bericht 10-04-2008 14:10 (5%)

Een review van de A820 door Cnet.
Aan het eind van het filmpje zeggen ze dat het goed is dat de speler een stuk kleiner is dan de iPod Classic, wat idioot, de iPod is een hardeschijf speler en de A820 is een flash speler.
De dingen die ze slecht vinden zijn voor mij helemaal niet zo erg
quote:
The Sony NWZ-A820 series doesn't come cheap
Tja
quote:
and it lacks an FM radio
voice recording
Gebruik ik niet.
quote:
memory expansion
Is altijd leuk, maar ik kan prima leven met 16GB
quote:
and a standard USB connection.
Is misschien jammer, maar het zou voor mij geen reden zijn om een speler wel of niet te kopen.
Het lijkt mij best een leuk spelertje.

Vihaio wijzigde dit bericht 10-04-2008 22:43 (41%)

Dat zijn hele kleine dingetjes. Blijkbaar zijn er dus geen opmerkingen over de primaire functionaliteit van het ding. Lijkt me alleen maar goed. Cnet zeurt wel eens vaker over kleine dingen.. al is FM-radio voor sommige mensen wel belangrijk. Memory expansion is ook leuk, maar wordt niet gebruikt door 90% van de consumenten. Verder lijkt het me een voordeel dat je het hebt, en niet zozeer een nadeel dat je het niet hebt. De U5 en de P2 hebben het ook niet, en de E100 is beperkt tot micro-SD.

Woosh-begone

quote:
RoD schreef op donderdag 10 april 2008 @ 22:51:
Dat zijn hele kleine dingetjes. Blijkbaar zijn er dus geen opmerkingen over de primaire functionaliteit van het ding. Lijkt me alleen maar goed. Cnet zeurt wel eens vaker over kleine dingen.. al is FM-radio voor sommige mensen wel belangrijk. Memory expansion is ook leuk, maar wordt niet gebruikt door 90% van de consumenten. Verder lijkt het me een voordeel dat je het hebt, en niet zozeer een nadeel dat je het niet hebt. De U5 en de P2 hebben het ook niet, en de E100 is beperkt tot micro-SD.
Er zijn dan ook nog geen 10% spelers die het hebben. Veel mensen die ik ken die het wel hebben gebruiken het wel, zo'n 50%. Het is ook een vereiste voor me, want anders past er niet genoeg op zo'n ding.

Als ik niet de enige ben die zo denkt, kost het Sony een aardige duit.

Q6600 - 8800GT - P5N32-E SLI Plus - 4 GB PC5300 - Thermalright/Nexus/Antec

Nog een review, door TrustedReviews

Pagina: 1 2 3 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: