┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓
Zie dit topic voor een dergelijke discussie. Ik zie het als een pluspunt alhoewel ik liever het hele oppervlak als beeldscherm had gezien i.p.v. brede bezel/luidsprekers aan weerszijden.quote:m3nno schreef op zondag 29 juni 2008 @ 15:37:
Wat ik me nou afvraag, en dan aan degene die dit ding ook daadwerkelijk hebben, is tekst nog leesbaar met deze resolutie op dit formaat scherm.
Door de gebrekkige leverbaarheid van een NL versie en een met een 6 cells accu en 2GB RAM ga ik nu toch maar voor een goedkoop 12" model, denk ik. Misco reageert niet op mijn e-mails met vragen en verbetert de fout in de specs op hun website ook maar niet (ATI Radeon staat er ipv VIA Chrome).
You should try free software. Not just free like in costless, but free in more ways.
Is inmiddels leverbaar maar alleen in de UK voor een forse prijs 580 euro. Dit volgens deze website.quote:Tomino schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 17:20:
[afbeelding]
[video]
A
Nu is het wachten op meer info![/b]
Update 27 maart:
[...]
REVIEW
Review 1
Check hier voor de laatste PocketPC freeware.
quote:
Damn die review-chick heeft een hese stem, iets te hard gefeest dit weekend
Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Reg. datum: 28 september 2007
Ben wel benieuwd voor welk bedrag hij over de toonbank zal gaan zodra HP hem lanceert in NL. Want 749 dollar, das iig de configuratie die ik voor ogen heb, wil ik niet omgegooid zien in 749 euro. Dat doet juist afbreuk aan het hele idee. Bovendien ben ik het eens met degene die opteren voor een OS loze config. Kun je je eigen OS kiezen, geeft je dus vrijheid plus kosten omlaag dus lager prijskaartje. Die 2133 stop ik zo in mijn eastpak en sjouw hem mee naar school, ideaal qua formaat gewoon. Dat ie dan "zwaar" is, persoonlijk zou ik het juist fijn vinden. Heb je tenminste het gevoel echt iets in je handen te hebben i.p.v. een geval dat je met de minste druk kapot krijgt.
Ik ben blij dat Asus het startschot voor umpc's gaf, want juist zo'n geval wil ik graag hebben. Handig om dingen uit te werken voor werk/studie, je mail checken en kijken wat de nieuwste headlines op tweakers zijn. Ik hoop dat HP de opvolger van de 2133 gaat finetunen als in, andere processor en OS vrije keuze en dan koop ik hem zo.
Juist met die 2133 wil je een klein, handig ding wat snel reageerd en dus licht gepacked zit. Dus laat vista maar achterwege, doe net zoals Asus, XP of linux.
Nikon D80 + Tokina AT-X 124 AF PRO DX + Nikkor 70-300 VR | leuk voor ooit er bij: Tamron 17-50 f/2.8
Als iemand hem over wilt nemen en er dan een overzichtje van wil maken dm me maar. Vast wel iets te regelen met een modje oid
Je krijgt bij dit soort sub mini laptops meer voor je centen dan bij een asus EeePC.
Check hier voor de laatste PocketPC freeware.
Niemand heeft deze laptop misschien binnen, maar toch vraag ik me af of iemand duidelijkheid kan scheppen of deze tas hiervoor geschikt is.
Voor de EeePc 701 is deze perfect. Die heeft wel een 7 inch scherm maar de behuizing is zo groot als 9 inch.
Reg. datum: 13 oktober 2005
Welke ghost versie? Staat sata mode op compatible in de BIOS?quote:Dothan schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 15:39:
Ik heb de HP 2133 binnen met Vista Business, maar ik wil er eerst een image van maken. Dit werkt niet omdat Ghost de schijf niet ziet. Dit is wel lastig. Weet er iemand een ander programma wat wel goed werkt?
Reg. datum: 07 december 2004
De wind vind ik zo nogal dik bvb (en typisch 'medion' achtig)
Nu goed, de HP is voor mij als alternatief ook bijna niet relevant meer. Nadien is er genoeg concurrentie gekomen (acer, msi wind, en vooral dell, maar daar is nog niet veel over bekend)
Erg erg jammer van die via cpu en blijkbaar is het scherm ook niet echt aangenaam om lang op te werken. De coating is nogal sterk waardoor je ogen vaak focussen op de coating (als meest prominente focuspoint) en het scherm duidelijk wat dieper ligt. Wat de reviewer als storend ervaarde. Dus niet geschikt om echt lang op te werken lijkt me. Wat bijzonder jammer is, want zoals gezegd vind ik dit ook de mooiste netbook. (review kan ik niet 1 2 3 vinden, maar als je wat googlet kom je er wel)
Dus atom graag, beter scherm, en beschikbaarheid goed regelen. Hopelijk wordt het nog wat
Wat mij betreft richt ik mij vooral op de wind en dell. (maar ik hoef die dingen niet per se te hebben dus het zou vooral een leuke extra zijn. Dus veel meer dan 350 euro wens ik er niet aan uit te geven. En het betekent ook dat ik prima kan wachten op alternatieven)
En idd, dank aan asus om met dit soort laptops te beginnen
Reg. datum: 07 december 2004
Is de HP nu al beschikbaar, of niet? Want op hp.com of hp.be vind ik 'em nergens...
Beter zoeken.quote:alvi schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:17:
Is de HP nu al beschikbaar, of niet? Want op hp.com of hp.be vind ik 'em nergens...
Hij is beschikbaar in de UK en in Nederland vind je her en der de UK versie voor een veel te hoge prijs.
Extra scratch resistant surface. Met het oog op de education market.quote:alvi schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:17:
Ok, dat doen wel meer fabrikanten, maar bij de umpc van HP lijkt het wel heel extreem te zijn. Normaal blinkt alles een beetje, maar nu lijkt er wel meer aan de hand met hoe je het scherm ervaart.
gertvdijk wijzigde dit bericht 17-07-2008 22:45 (45%)
You should try free software. Not just free like in costless, but free in more ways.
Ik heb hem bij Misco gekocht. Het is de UK versie met Vista business, maar je kan ook nederlands installeren kiezen. Het is wel een UK toetsenbord maar ik ben er tevreden mee.quote:alvi schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:17:
Ok, dat doen wel meer fabrikanten, maar bij de umpc van HP lijkt het wel heel extreem te zijn. Normaal blinkt alles een beetje, maar nu lijkt er wel meer aan de hand met hoe je het scherm ervaart.
Reg. datum: 18 januari 2007
Helaas vertelde de UPS man dat ik nog even 120 euro extra aan de deur moest betalen voor de invoer tax maar ach dat hebben we er dan wel voor over.
Ik moet zeggen dat ik het een heel fijn apparaat vind om op te werken zeker ook vanwege het grotere toetsenbord. Vind het wel fijn dat ik de HP uit de VS over heb laten komen. Gewoon de toetsenbord indeling zoals ik die gewend ben.
Ik draai vanaf vandaag Windows XP erop en ook dit is een aardige vooruitgang vergeleken bij de Windows Vista installatie die standaard aanwezig was de machine. Deze was nogal traag en duurde erg lang voordat de machine opgestart was. Met WinXP is dit een stuk sneller en alle hardware werkt net zo goed (of zelfs beter). Er staan genoeg guides op internet over hoe je WinXP erop kunt zetten. Eigenlijk is het gewoon het simpelst om een externe DVD-Drive via de USB aan te koppelen en vanaf deze Windows te installeren. Let wel op dat je of een WinXP cd moet hebben met de HP drivers ingebakken of WinXP met SP3 anders wordt de HDD namelijk niet herkend in de installatie.
Ik ben dus op dit moment nog volop aan het testen (op dit moment schrijf ik dit bericht vanaf de mini-note in de tuin) en uitproberen. Warcraft 3 heeft de mini-note geen problemen mee ^^
Fransert wijzigde dit bericht 27-07-2008 14:15 (44%)
Het MSI WIND topic en de Asus Eee PC topic ontspoorden. Bij dit topic ben ik bang dat dat ook gebeurt. Het is heel leuk die netbooks, maar we blijven op GoT. Ook hier geld dat ik het topic in de gaten zal houden en vanaf nu reacties over shops die hem hebben. levertijden en dergelijke ga trashen. Be warned.
Kryptonite | AMD A X2 5600+ - GigaByte-MA790X-DS4 - 4GB DDR2 - HD3870 512MB - 500GB - openSUSE FormulaF | Asus F3Sc - C2D T7100 - 2GB DDR2 - GeForce 8400M G - 160GB - openSUSE
Heb je een originele XP recovery cdrom erbij gekregen?quote:Fransert schreef op zondag 27 juli 2008 @ 11:17:
Ik heb mijn HP 2133 afgelopen vrijdag ontvangen via de UPS. Via een ebay seller uit de VS gekocht.
Helaas vertelde de UPS man dat ik nog even 120 euro extra aan de deur moest betalen voor de invoer tax maar ach dat hebben we er dan wel voor over.
Ik moet zeggen dat ik het een heel fijn apparaat vind om op te werken zeker ook vanwege het grotere toetsenbord. Vind het wel fijn dat ik de HP uit de VS over heb laten komen. Gewoon de toetsenbord indeling zoals ik die gewend ben.
Ik draai vanaf vandaag Windows XP erop en ook dit is een aardige vooruitgang vergeleken bij de Windows Vista installatie die standaard aanwezig was de machine. Deze was nogal traag en duurde erg lang voordat de machine opgestart was. Met WinXP is dit een stuk sneller en alle hardware werkt net zo goed (of zelfs beter). Er staan genoeg guides op internet over hoe je WinXP erop kunt zetten. Eigenlijk is het gewoon het simpelst om een externe DVD-Drive via de USB aan te koppelen en vanaf deze Windows te installeren. Let wel op dat je of een WinXP cd moet hebben met de HP drivers ingebakken of WinXP met SP3 anders wordt de HDD namelijk niet herkend in de installatie.
Ik ben dus op dit moment nog volop aan het testen (op dit moment schrijf ik dit bericht vanaf de mini-note in de tuin) en uitproberen. Warcraft 3 heeft de mini-note geen problemen mee ^^
Klopt maar er is een officiele hp 2133 xp recovery cdrom in omloop, deze wil ik eens proberen. Ik ben benieuwd of de drivers etc. er gelijk in zitten of het een normale HP oem xp cdrom is.quote:Dothan schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 22:15:
De netbook wordt niet met XP geleverd er zit dus ook geen cd bij. Waarschijnlijk heeft hij zelf een cd van XP genomen.