:: Pentax K100D : SMC Pentax-DA 1:3.5-5.6 18-55mm : SMC Pentax-M 1:1.4 50mm ::
IK weet zeker dat ik ergens gelezen heb dat het een toegankelijke hdd moest zijn vanwege upgradesquote:Mythrill schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 11:41:
Naar mijn idee is geheugen en een hd toch echt wel een geaccepteerde self-upgrade. Ik weet verder niet hoe HP er daar over het algemeen over denkt maar als het niet mogelijk is zou ik uiteindelijk toch gaan kijken naar een eee of ander alternatief (ik wacht sowieso op de Isaiah, ben heel benieuwd over de uiteindelijke performance en welke sub-notebooks er mee komen).
I got a problem-solver and its name is revolver
Het is inderdaad een vrij makkelijk toegangbare HDD, vanwaar zouden ze de moeite nemen om met zo'n notebook een moeilijk toegangbare HDD te monteren? Het is een subnotebook, ik weet niet wat de winstmarge is maar HP zal zichzelf er mee hebben als de notebook terugmoet voor een RMA.
XXODD XNi570RU-GT: 17" @ 1920 x 1200 | nVidia 8700M GT 512MB DDR3 (770/1850/900) | Intel Core 2 Duo T7700 2.4GHz 2048MB DDR2 - 667MHz DC | 200GB 7200RPM HDD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Ultimate x86
Don3k wijzigde dit bericht 25-05-2008 22:39 (3%)
Hij is nog niet eens leverbaar in NL, enkel met geluk in USAquote:Don3k schreef op zondag 25 mei 2008 @ 22:39:
Heeft iemand deze al? Van waar? Of heeft hem en niet tevreden en verkopen... Wil hem toch misschien gaan halen... CPU is voor mijn doeleinden snel zat
XXODD XNi570RU-GT: 17" @ 1920 x 1200 | nVidia 8700M GT 512MB DDR3 (770/1850/900) | Intel Core 2 Duo T7700 2.4GHz 2048MB DDR2 - 667MHz DC | 200GB 7200RPM HDD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Ultimate x86
Hij is volop te koop op ebay voor eeen redelijke prijsquote:DaMarcus schreef op zondag 25 mei 2008 @ 22:45:
[...]
Hij is nog niet eens leverbaar in NL, enkel met geluk in USA
Don3k wijzigde dit bericht 25-05-2008 22:53 (7%)
Die 540,- is het me trouwens niet waard, ik zou dan pleiten voor een MSI Wind.
Net weer eentje voor 445. Misschien niet de goedkoopste, maar zo'n gekke prijs is het niet.quote:Don3k schreef op zondag 25 mei 2008 @ 22:53:
[...]
Hij is volop te koop op ebay voor eeen redelijke prijsZit te denken hem ook te importeren
Reg. datum: 13 oktober 2005
Even de pluspunten:
-Schitterend design, de aluminium buitenkant is echt prachtig
-Keyboard, erg groot voor het formaat laptop dus ff wennen want mijn hersens verwachten een klein keyboard denk ik.
-Geluid van de interne speakers is heel goed te doen.
-Het scherm is echt heel goed, helder en scherp. Het spiegelen valt ook heel erg mee.
-Expresscard: voor mij erg belangrijk omdat ik een firewire verbinding nodig heb voor mijn hdvcam (alleen voor het capturen tijdens reizen)
Minpunten:
-Wordt warm!
-mag wel wat sneller met multitasken. Mp3, windowsupdates en internet explorer + msn is nog te doen gelijktijdig.
Zo dat zijn mijn indrukken van een uurtje werken.
Is het apparaat snel genoeg voor de captures dan ?quote:Yves_nl schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 19:23:
Ik heb er eentje over kunnen nemen van iemand die hem in HK heeft gekocht. Wat een prachtig apparaat! De snelheid valt mij alles mee, ik heb 1.2ghz, 2gb, vista home basic versie maar er is gewoon goed mee te werken. Voorlopig nog even Vista erop maar mijn HP multibay is inmiddels ook binnen dus we kunnen zo naar Winxp toe.
Even de pluspunten:
-Schitterend design, de aluminium buitenkant is echt prachtig
-Keyboard, erg groot voor het formaat laptop dus ff wennen want mijn hersens verwachten een klein keyboard denk ik.![]()
-Geluid van de interne speakers is heel goed te doen.
-Het scherm is echt heel goed, helder en scherp. Het spiegelen valt ook heel erg mee.
-Expresscard: voor mij erg belangrijk omdat ik een firewire verbinding nodig heb voor mijn hdvcam (alleen voor het capturen tijdens reizen)
Minpunten:
-Wordt warm!
-mag wel wat sneller met multitasken. Mp3, windowsupdates en internet explorer + msn is nog te doen gelijktijdig.
Zo dat zijn mijn indrukken van een uurtje werken.
Welke prog gebruik je voor mp3. MSN geinstalleerd of webversie ?
Ik weet nog niet zeker of het snel genoeg is om te capturen want ik heb nog geen firewire.quote:Dethroned schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:45:
[...]
Is het apparaat snel genoeg voor de captures dan ?
Getest met WMP en Winamp. Live messenger gebruikt.
Zelf wil ik helemaal geen Windows erop, laat staan Vista en laat al helemaal staan ervoor te gaan betalen. Gemiste kans. Te meer omdat nu de performance veel wordt vergeleken a.d.h.v. boot times door de gemiddelde video-reviewer.
Als ie met Linux of zonder OS wordt geleverd kan ik dat uitgespaarde geld weer gebruiken om er een kleine fatsoenlijke ssd in te stoppen en ook nog eens normaal te werken.
Voor mij is de magere performance dus geen probleem, denk ik. Meeste wat ik doe is licht surfen, tekstverwerken en vooral remote zitten (via FreeNX) op de desktop.
Wat in elk geval wel tof is, is dat de hardware in elk geval Linux compatible is (en dat er dus bijv geen ACPI tabellen ranzig zijn) waardoor alle features gewoon werken.
gertvdijk wijzigde dit bericht 18-06-2008 04:00 (5%)
You should try free software. Not just free like in costless, but free in more ways.
GnuPG/PGP key ID: 0x88EF2026
Compile error: circular reflection detected
Reg. datum: 17 oktober 2004
Dan importeer je toch de linux versie uit de UK of VS:Pquote:gertvdijk schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 03:59:
Imho is die HP 2133 helemaal niet geschikt voor Windows en bijv WLM... De processor en slome harddisk breken dan op. Jammer dat de huidige versie die wel in NL te koop is alleen maar leverbaar is met Windows Vista.
Zelf wil ik helemaal geen Windows erop, laat staan Vista en laat al helemaal staan ervoor te gaan betalen. Gemiste kans. Te meer omdat nu de performance veel wordt vergeleken a.d.h.v. boot times door de gemiddelde video-reviewer.
Als ie met Linux of zonder OS wordt geleverd kan ik dat uitgespaarde geld weer gebruiken om er een kleine fatsoenlijke ssd in te stoppen en ook nog eens normaal te werken.
Voor mij is de magere performance dus geen probleem, denk ik. Meeste wat ik doe is licht surfen, tekstverwerken en vooral remote zitten (via FreeNX) op de desktop.
Wat in elk geval wel tof is, is dat de hardware in elk geval Linux compatible is (en dat er dus bijv geen ACPI tabellen ranzig zijn) waardoor alle features gewoon werken.
En je SSD verhaal is zwaar overdreven, normale 7200 RPM HDD is echt geen minpunt voor deze mini pc
StraightOn.NL wijzigde dit bericht 18-06-2008 11:41 (123%)
http://www.kleinelaptops.nl/--------------http://www.kleinelaptops.nl/---------------http://www.kleinelaptops.nl/
spam?quote:StraightOn.NL schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:01:
Hier nog even een kleine samenvatting van de recente ontwikkelingen:
http://www.kleinelaptops....tart_from=&ucat=1&
-langere levertijden voor de MSI Wind, pas vanaf 1 juli beschikbaar
-lager geklokte videokaart GMA950, van 400 naar 133MHz voor de MSI Wind, Asus EEE 901 en -waarschijnlijk ook andere Atom-bases modellen die gebruik maken van de 945GMS
-Geen Turboknop meer op de Wind, maar wel nog speedstep natuurlijk.
::edit::
hmm verkeerd topic...foutje...maar wellicht niet geheel irrelevant hier
Hehehehe, ik zeg nog dat het verkeerde topic is...en ik zou niet weten waarom het spam isquote:
Maar voor alle goede bedoelingen: het was bestemd voor De 7 tot 11 inch subnotebook markt.
Dus niet zo zeuren
http://www.kleinelaptops.nl/--------------http://www.kleinelaptops.nl/---------------http://www.kleinelaptops.nl/
Garantie wordt dan wel erg lastig he.quote:younes0807 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:33:
Dan importeer je toch de linux versie uit de UK of VS:P
Hmm... ik was er te snel vanuit gegaan dat dit een 1.8" hdd was.quote:younes0807 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:33:
En je SSD verhaal is zwaar overdreven, normale 7200 RPM HDD is echt geen minpunt voor deze mini pc
You should try free software. Not just free like in costless, but free in more ways.
Ik heb gister voor het eerst het capturen kunnen testen met een Belkin firewire expresscard en het werkt perfect. Cpu load van rond de 30%. Ik heb HDVsplit gebruikt. Het afspelen van HD filmpjes is alleen een diashow maar dat was te verwachten.quote:Dethroned schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:45:
[...]
Is het apparaat snel genoeg voor de captures dan ?
┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓
Iemand had er 1 uit hongkong meegenomen, die heb ik overgenomen.quote:Dothan schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 00:37:
Waar heb je hem besteld als ik vragen mag? Want ik zie hem nog nergens op voorraad.
Misco heeft 'm. Helaas reageren ze niet op mails van mij met vragen en opmerkingen over de foutieve specificaties. Hij staat atm op 1-3 werkdagen levertijd, maar hij heeft minimaal een week op voorraad gestaan.quote:Dothan schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 00:37:
Want ik zie hem nog nergens op voorraad.
┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓