Hoofdcategorieën
Topicacties

[iPhone & iPod touch] Jailbreaken

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 32 33 34 35 last

Reageer Nieuw Topic

Acties: [view][quote]

Door: Hoedje
Moderator APL / PMD
we know! we know!
Reg. datum: 24 april 2003

Jailbreaken

http://tweakers.net/ext/i/1192654721.jpg

Wat is jailbreaken?

Het jailbreaken van je iPod touch of iPhone zorgt ervoor dat je op het filesystem kan komen, iets wat zonder jailbreaken (nog) niet mogelijk is.

Nog niet mogelijk, dat komt dus wel?

Inderdaad, Apple heeft beta van de Software Development Kit uitgebracht die het voor ontwikkelaars mogelijk maakt de iPod te voorzien van andere applicaties. Vanaf juni zal het ook echt mogelijk zijn om de applicaties aan de man te brengen, aangezien dan de v2.0 software uit zal komen voor iPhone (gratis) en iPod touch (betaalde upgrade) gebruikers die o.a. de SDK zal ondersteunen.

Wat voor voordelen biedt het jailbreaken?

Je kunt daardoor allerlei applicaties installeren op je iPod of iPhone. Een mooi overzicht van o.a. jailbreak applicaties is te vinden in: [iPhone & iPod touch] Handige & onmisbare applicaties. Het voordeel is dat je hierdoor de functionaliteit kunt uitbereiden. Daarnaast is het mogelijk om bijv. op de iPod touch de applicaties van de iPhone te installeren. Let op: dat het niet is toegestaan om het hierover te hebben op GoT.

Zitten er ook nadelen aan verbonden?

Jazeker, je iPod touch of iPhone kan er een stuk trager van worden en is minder stabiel. Crashes komen een stuk vaker voor op een gejailbreakte iPod of iPhone dan op een 'gewone'. Daarnaast kan het zijn dat, omdat je gaat rotzooien in het filesystem, je iPod of iPhone nergens meer op reageert en je hem zal moeten herstellen. Jailbreaken kan in principe géén onherstelbare schade toebrengen, dus je hoeft niet bang te zijn voor een kapotte iPod of iPhone.

Door te jailbreaken verlies je wel je garantie. Uiteraard kun je, als je gebruik wilt maken van je garantie, voor het opsturen de iPod of iPhone herstellen, wat de jailbreak in principe weer ongedaan maakt. Het is echter nog onduidelijk of er na het herstellen nog bestanden achterblijven van de jailbreak. Als dit zo is en Apple vindt ze heb je dus geen garantie en een kapotte iPod touch of iPhone.

OK, hoe moet ik jailbreaken?

Aha, kijk en dan wordt het interessant :P. Er zijn inmiddels de nodige methodes uit om te jailbreaken. Lees altijd eerst even het topic door voor de details en evt. nieuwere methodes. Ik zal linken naar de how-to's en de methode heel kort bespreken. Eerst komt 1.1.4 en daarna komt 1.1.3 aan bod:

Jailbreaken van 1.1.4

official dev team
Mac OS X | Windows (binnenkort) | iPhone | iPod touch (binnenkort?)
Handig om rekening mee te houden, de nieuwe official dev team methode; een methode die in principe alle andere jailbreak methodes volledig overbodig maakt. We hebben het dan namelijk over een methode van custom firmwares waarvoor je enkel iTunes nodig hebt om een pre-jailbroken iPhone (en ook iPod touch) te krijgen.

Overigens is dit ook de meest verregaande van alle jailbreak methodes en het is daarom (potentieel) ook degene het grootste veiligheidsrisico. Pas dus op met wat je precies download en lees altijd even het topic door voor ervaringen.

iLiberty+
Mac OS X | Windows (binnenkort) | iPhone | iPod touch (binnenkort?)
Verschillende makers hebben hun krachten gebundeld. Het gevolg is een krachtige jailbreak applicaties met alle opties in een makkelijk te gebruiken GUI voor alle platformen, en voor zowel de iPhone als de iPod touch..

iPlus
Mac OS X | Windows | iPhone
Dit zou een veiligere methode moeten zijn als ZiPhone. Verder is het handig dat ook meteen de installer en andere applicaties geinstalleerd worden.

iNdependence (gebaseerd op ZiPhone)
Mac OS X | iPhone
Het is niet nodig om te downgraden voor deze methode. Gewoon via iTunes upgraden naar 1.1.4 en jailbreaken. Het geeft wel nog wat kleine 'problemen'. Youtube werkt bij een hoop mensen niet meer (fix is beschikbaar) en je moet apart de installer er op zetten. Deze methode is aan te raden boven de ZiPhone methode als je een iPhone hebt, bij de ZiPhone is er namelijk een kans dat je de radio CPU bricked.

ZiPhone
Mac OS X | Windows | iPhone | iPod touch
Inmiddels is versie 2.5 van ZiPhone te downloaden. Hiermee is het mogelijk om de iPhone en 8GB iPod touch te jailbreaken. Sommige 16 GB iPod touches zullen ook werken, maar neem geen risico. Het werkt namelijk alleen goed, als je maar 1 geheugenchip erin hebt zitten (altijd het geval bij de 8GB en de iPhone). Er zijn ook (voornamelijk voor iPhone gebruikers) nadelen verbonden aan deze methode, die de bovenstaande twee methodes niet kennen.

iJailbreak (gebaseerd op ZiPhone)
Mac OS X | iPhone | iPod touch (?)
Deze methode is alleen geschikt voor Mac OS X. De nieuwste versie ondersteunt (voorlopig) alleen de iPhone. Het werkt wel met de 8GB iPod touch, maar geeft daarna bij sommige mensen problemen, zoals het niet meer kunnen syncen met iTunes. Gelukkig geven ze aan dat er binnenkort een jailbreak komt voor alle iPod touch modellen. Dus nog even afwachten.

George's (gebaseerd op ZiPhone)
Mac OS X | iPhone
George heeft de vorige versie van ZiPhone voor 1.1.3 aangepast, zodat het ook voor 1.1.4 werkt. Ook hier is een Youtube fix nodig en moet de installer apart geinstalleerd worden.

Tot slot

Hier geldt natuurlijk ook: De software van de Apple TV, iPhone en iPod touch aanpassen ;).

Suggesties en opmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom, neem dan even contact op via DM of e-mail. Je kunt ook in het topic posten :)

Met dank aan ScottB, Fredd-E en natuurlijk de posters in dit topic _/-\o_

Hoedje wijzigde dit bericht 02-06-2008 15:19 (198%)

This is dirty water, but it's still something worth drinking down, if it can cure my dehydration from the words you let slip out. Cuz we've got dirty laundry and we've got closets with hinges that beg to bust.

Apple hoer

Ha kijk eens aan! Overzicht! Erg fijn aangezien mijn iPhone onderweg is!

Dank je wel!

Reg. datum: 23 augustus 2006

mooi overzicht inderdaad,
quote:
ZiPhone
Mac OS X | Windows | iPhone | iPod touch
Dit is enerzijds een van de meest gemakkelijke methodes. Maar anderzijds, ook de meest omstreden methode, omdat deze methode vooral in het begin tot een stormvloed aan klachten leidde. Deze methode werkt zowel voor de iPhone als de iPod touch. Het geeft echter nog wel problemen met iPods/iPhones met twee geheugenchips. Dus als je een 16 of 32 GB iPod touch hebt, dan wil je hier liever niet aan beginnen.
in het begin staat hier, dus is dat nu over? ik wil wel jailbreaken, maar problemen die je kunt krijgen op mijn net nieuwe itouch wil ik liever niet. Zowiezo hoef ik niet allemaal van die progrmamatjes zoals gameboy emulator enzo (al vind ik mail, google maps, en die functie om je main screen aan te passen wel leuk), eigenlijk wil ik gewoon de skin aanpassen enzo, maar daarvoor moet je nog steeds een jailbroken ipod hebben.

Ik ben ook niet zo heel handig, en ziphone doet geloof ik meeste zelf dus is in principe het makkelijkst.

Moderator APL / PMD
we know! we know!

quote:
LeVortex schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 17:17:
in het begin staat hier, dus is dat nu over? ik wil wel jailbreaken, maar problemen die je kunt krijgen op mijn net nieuwe itouch wil ik liever niet. Zowiezo hoef ik niet allemaal van die progrmamatjes zoals gameboy emulator enzo (al vind ik mail, google maps, en die functie om je main screen aan te passen wel leuk), eigenlijk wil ik gewoon de skin aanpassen enzo, maar daarvoor moet je nog steeds een jailbroken ipod hebben.

Ik ben ook niet zo heel handig, en ziphone doet geloof ik meeste zelf dus is in principe het makkelijkst.
Ik weet niet zeker of het nu over is. Maar volgens de maker zijn de problemen (iig 99%) vanwege het incorrect volgen van de instructies. Als uit dit topic blijkt dat ZiPhone prima werkt, dan zal ik het weghalen ;). Voorlopig houd ik liever een slag om de arm.

This is dirty water, but it's still something worth drinking down, if it can cure my dehydration from the words you let slip out. Cuz we've got dirty laundry and we've got closets with hinges that beg to bust.

ZiPhone werkt in elk geval heerlijk. Heb nu 2 iPhone hiermee jailbroken en het is enkel een kwestie van even in restoremode zetten en afwachten. Op 5 minuutjes is alles in orde en kan je beginnen met bellen.

Nog geen problemen gehad in verband met stabiliteit en dergelijke. Dit is werkelijk de beste en makkelijkste manier die ze al hebben ontwikkeld. Iedereen kan een iPhone nu jailbreaken.

Reg. datum: 23 augustus 2006

hmm dan zal ik binnenkort denk ik me itouch 8gb ook eens jailbreaken, ik volg de instructies toch heel goed, heb ze al een paar keer doorgelezen en als ik het ook echt ga doen doe ik het nog wel een paar keer. bedankt voor de snelle reply
quote:
ou can restore the phone to "refurbished" state just issuing:
ziphone -e

then ziphone -D and do a full restore to any os. (thieves, you are warned!)
zie net dit staan op de website, nu ga ik ervanuit dat ziphone -e ervoor zorgt dat hij terug gaat naar de staat hoe je hem kocht. (versie 1.1.1 niet gejailbreaked)

maar waar staat -d dan voor?? vooral door dat thieves you are warned snap ik het niet meer

LeVortex wijzigde dit bericht 20-02-2008 19:22 (79%)

Reg. datum: 20 augustus 2007

Hallo mensen Ik heb nu een gejailbreakte ipod touch met firmware 1.1.3. Ik heb hier nu ook installer op. Deze maakt steeds fouten en zegt dat er een error is. Ook heeft deze niet de functie om iets in de quoe te zetten wat ik op versie 1.1.1 wel had. En ja ik heb versie 3.0 op mn ipod Ook summerboard doet het niet. Ik hou het zwart op de achtergrond en dat kan ik niet veranderen. Iemand een idee?

Moderator APL / PMD
we know! we know!

WybWyb, ik heb je reactie verplaatst vanuit [iPod touch] Ervaringen & Discussie - Deel 4. Jailbreaken mag voortaan hier of in een nieuw topic besproken worden (bij problemen of specifieke vragen).

Ik verwacht dat dit gewoon een bijgevolg is van een "foute" jailbreak methode :). Ik zou daarom de iPod herstellen en opnieuw jailbreaken.

Maar eigenlijk Maciej

Ik heb gister nog een iPhone met ijailbreak geunlocked. Werkte ook heel goed. Is wel alleen voor OS X. Maar die kan misschien ook in de startpost.

Think different.

I am the Great Cornholio!
Reg. datum: 20 maart 2002

Ik heb zojuist mijn iPhone 1.1.3 Jailbreaked (en Unlocked) met iJailBreak en dat werkte perfect... Dit terwijl ik met de ZiPhone GUI voor MAC een 'error 1' terugkreeg...

Je kunt hem downloaden op www.ijailbreak.com (Misschien kun je hem toevoegen aan startpost zoals Maciek al zei)
Deze is wel Mac only trouwens...

Werner wijzigde dit bericht 20-02-2008 20:11 (10%)

Are You Threatening Me?

Moderator APL / PMD
we know! we know!

quote:
Maciek schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:07:
Ik heb gister nog een iPhone met ijailbreak geunlocked. Werkte ook heel goed. Is wel alleen voor OS X. Maar die kan misschien ook in de startpost.
Dat is toch de officiële Dev Team methode die in de startpost staat? Mocht dat niet zo zijn, heb je dan een linkje met wat meer info of een tutorial. Het is allemaal vrij ingewikkeld met alle methodes :P

Edit: @hierboven: aha, ik zal even kijken :)

Edit 2: ik heb de methode toegevoegd.

Hoedje wijzigde dit bericht 20-02-2008 20:20 (9%)

Apple hoer

Is het de bedoeling dat in dit topic ook interessante apps genoemd gaan worden of zou dat in een apart topic moeten?

Moderator APL / PMD
we know! we know!

quote:
MrAcid schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 00:20:
Is het de bedoeling dat in dit topic ook interessante apps genoemd gaan worden of zou dat in een apart topic moeten?
Goed dat je het vraagt :) . Ik denk dat het voor de overzichtelijkheid het beste is om dit topic echt voor het jailbreaken te houden (dus how-to) en kleine algemene problemen daarmee.

We zijn nog even aan het overleggen of er een soort onmisbare software topic komt voor de iPhone en iPod touch en wat de inhoud dan precies wordt (dus alleen jailbreaken, alleen webapps, alleen SDK, een combinatie of helemaal wat anders).

Apple hoer

quote:
Hoedje schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 00:26:
[...]

Goed dat je het vraagt :) . Ik denk dat het voor de overzichtelijkheid het beste is om dit topic echt voor het jailbreaken te houden (dus how-to) en kleine algemene problemen daarmee.

We zijn nog even aan het overleggen of er een soort onmisbare software topic komt voor de iPhone en iPod touch en wat de inhoud dan precies wordt (dus alleen jailbreaken, alleen webapps, alleen SDK, een combinatie of helemaal wat anders).
Prima, dan wacht ik dat even af. :)

Reg. datum: 07 juni 2004

Moderator,

Graag de volgende toevoeging bij de iJailbreak sectie: "Het is mogelijk om iJailbreak te gebruiken op eender welk platform, dus ook WinXP, want er is een methode die volledig WiFi gebaseerd is; met name de iJailbreak mobile methode." Een uitgebreide gids hiervoor kan je vinden op: http://touchpodium.com/20...2-gig-touch-the-wifi-way/

Opgelet wel voor de mensen die hun drm-muziek nog zouden willen kunnen afspelen, een recente ontdekking door de schrijver van de gids laat namelijk blijken dat met een soft-upgrade zoals deze er een probleem ontstaat met het afspelen van drm-muziek.

Fredd-E wijzigde dit bericht 21-02-2008 01:39 (3%)

Moderator APL / PMD
we know! we know!

quote:
Fredd-E schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 01:38:
Graag de volgende toevoeging bij de iJailbreak sectie: "Het is mogelijk om iJailbreak te gebruiken op eender welk platform, dus ook WinXP, want er is een methode die volledig WiFi gebaseerd is; met name de iJailbreak mobile methode." Een uitgebreide gids hiervoor kan je vinden op: http://touchpodium.com/20...2-gig-touch-the-wifi-way/

Opgelet wel voor de mensen die hun drm-muziek nog zouden willen kunnen afspelen, een recente ontdekking door de schrijver van de gids laat namelijk blijken dat met een soft-upgrade zoals deze er een probleem ontstaat met het afspelen van drm-muziek.
Ik kan het zelf nauwelijks meer uit elkaar halen :P. Als ik het goed heb dan kan dit onder het kopje iJailbreakMobile. Ik zal het even aanpassen, dan wordt dat gewoon het kopje iJailbreakMobile.

Edit: Ik heb de methode toegevoegd. Volgens mij hebben we nu een aardig compleet overzicht :)

Hoedje wijzigde dit bericht 21-02-2008 10:16 (4%)

Reg. datum: 07 juni 2004

quote:
Hoedje schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 10:06:
Edit: Ik heb de methode toegevoegd. Volgens mij hebben we nu een aardig compleet overzicht :)
Inderdaad. En eigenlijk is de beste methode om toe te passen, de Official Dev Team methode die uitvoerig door RupertGee werd besproken. Met die methode werken namelijk alle stock apps en is het mogelijk om muziek met drm af te spelen. Ook heb je de beste compatibiliteit met de third party apps.

Moderator, ik zou dus die methode van RupertGee bovenaan in je lijstje zetten als de te verkiezen methode. Je moet er wel meer tijd in investeren maar achteraf heb je er ook meer plezier van. En het gaat sowieso nog beter worden zodra het Official Dev Team hun eigen easy-mode-jailbreak (zoals ZiPhone en dergelijke) gaat uitbrengen nadat Apple de nieuwe firmware+sdk heeft aangekondigd. Maar dat is nog afwachten. Voorlopig zou ik het dus echt wel houden bij de guide van RupertGee.

Moderator APL / PMD
we know! we know!

Bedankt voor de input. Ik heb de volgorde even aangepast :)

Reg. datum: 18 januari 2002

Ik vind het vreemd.

Jailbreaking is toch illegaal of heb ik het mis?

Door: DaannO
Moderator WBM/TP/Pricewatch Admin
Phone Addicted

quote:
Silver7 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 11:17:
Ik vind het vreemd.

Jailbreaking is toch illegaal of heb ik het mis?
Het is soms idd een beetje scheef. Dit wordt als tweakers achtig geacht en dus prima, maar er zijn idd zat voorbeelden waarbij soortgelijke dingen niet worden toegestaan :)

Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!

Doe mee aan mijn interview en maak kans op o.a een Stereo Bluetooth headset!

Moderator APL / PMD
we know! we know!

Het beleid staat duidelijk uitgelegd in De software van de Apple TV, iPhone en iPod touch aanpassen. Als jullie erover willen discussieren dan kan dat natuurlijk altijd. Maar liever niet hier, dat kan dan bijv. in Apple Talk Feedback :).

Door: DaannO
Moderator WBM/TP/Pricewatch Admin
Phone Addicted

offtopic:
De discussie heeft al een keer plaatsgevonden meen ik er vervolgens zijn ze daar op terug gekomen. Verder ook niet meer boeiend imho. :)

Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!

Doe mee aan mijn interview en maak kans op o.a een Stereo Bluetooth headset!

Reg. datum: 04 november 2006

heey,
als ik mijn iPod jailbreak naar 1.12 , en dan vervolgens windows.bat wil runnen krijg ik steeds de eroor dat iphuc niet kan worde geladen, iemand een ideetje?

Ik heb je post verplaatst, jailbreak vragen mogen in dit topic :)

Hoedje wijzigde dit bericht 21-02-2008 17:42 (22%)

Reg. datum: 31 oktober 2007

Ik ben nog maar een newbie op dit gebied, maar ik zit toch wel met een klein probleempje. Ik kan niks meer invoeren. Steeds na het invoeren van 1 letter, loopt mijn ipod touch 1.1.3 jailbreaked vast. Ik had al op google gezocht daar kon ik 1 link vinden dat is deze: http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=22951 maar daar heb ik eigenlijk niks aan want ik weet/snap niet precies wat hij nou heeft gedaan.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen :D

Reg. datum: 19 maart 2004

Heb op dit moment een gejailbreakte 1.1.1 als ik deze nu gewoon update naar 1.1.3 ben ik dan ook al mijn muziek kwijt of slechts de programma's die mogelijk zijn door een jailbreak?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 32 33 34 35 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: