[iPhone & iPod touch] Jailbreaken Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 130.039 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 23:28
hij is reeds jailbroken (inderdaad met ziphone), alleen ik heb nog geen manier gevonden om de applicaties van de iphone (mail weather stocks enz) te activeren.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105012

Voeg de repo van "fireonfive" toen, en ga in je installer naar "Tweaks 1.1.4". Vervolgens kan je de January Application Patch Pack downloaden, waarmee je dus de apps krijgt. Ik weet de exacte repo url niet meer, en heb ook weinig zin om die op te zoeken, maar dat moet niet moeilijk te vinden zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh00pz
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-03 15:42
kan iemand mij nou precies uitleggen wat bootloader en baseband zijn?
bootloader hebben we dus 2 van, nml: 3.9 en 4.6
en baseband weet ik helemaal niet..

wie wilt mij uitleggen wat dit precies is, en welke versie de beste is? of zn voor- en nadelen opnoemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Heb nu de Touch met 1.1.4 jailbreake erop staan. Nou zie ik in de installer een app staan die soft 1.1.4 jailbreak with apps heeft. Onder info staat softupdate from 1.1.2 naar 1.1.4, iemand enig idee of ik die ook gewoon kan runnen met 1.1.4? Zal wel niet, maar nooit geschoten is altijd mis, en ik mis dus de wiggle functie en dat is toch wel erg nodig :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hapSnap
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-04 19:23
DaannO schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 23:19:
Heb nu de Touch met 1.1.4 jailbreake erop staan. Nou zie ik in de installer een app staan die soft 1.1.4 jailbreak with apps heeft. Onder info staat softupdate from 1.1.2 naar 1.1.4, iemand enig idee of ik die ook gewoon kan runnen met 1.1.4? Zal wel niet, maar nooit geschoten is altijd mis, en ik mis dus de wiggle functie en dat is toch wel erg nodig :S
Als je 1.1.4 hebt en die is jailbroken, dan ben je toch waar je wil zijn? Ik neem aan dat je met de wiggle functie bedoelt het kunnen herschikken van de iconen.
wh00pz schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 22:47:

wie wilt mij uitleggen wat dit precies is, en welke versie de beste is? of zn voor- en nadelen opnoemen :)
Je zou de bootloader als de BIOS van een pc kunnen zien. Zonder dit stukje software krijg je je telefoon niet opgestart. Er zijn inderdaad twee versies in omloop, beide hebben voor en nadelen. Voordeel 3.9: de nieuwste baseband is de unlocken. Nadeel: het is (nog) niet mogelijk om de bootloader zelf te upgraden. Bij 4.6 is dit precies andersom. Wel te up/downgraden, maar het unlocken van de nieuwste baseband is niet mogelijk. Oplossing hiervoor is er ook al: een aangepaste versie van de 3.9 bootloader: 3.9Fakeblank. Met deze versie heb je "best of both worlds"

De baseband is het modem in je telefoon. Deze zorgt ervoor dat je daadwerkelijk kunt bellen.

[ Voor 45% gewijzigd door hapSnap op 09-03-2008 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
hapSnap schreef op zondag 09 maart 2008 @ 00:09:
[...]

Als je 1.1.4 hebt en die is jailbroken, dan ben je toch waar je wil zijn? Ik neem aan dat je met de wiggle functie bedoelt het kunnen herschikken van de iconen.
Klopt idd, echter de Februari aps pack is voor 1.1.4 nog niet beschikbaar, alleen via dus andere hacks blijkbaar maar niet via de installer :)

En met de wiggle functie bedoel ik dat idd, en dat kan ik nu dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86399

wh00pz schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 22:47:

De bootloader is zeg maar de BIOS van de iPhone, zoals een andere forumlid al eens opmerkte. In principe wordt deze nooit geupdate bij een firmware upgrade, dus als je een pre-1.1.2 iPhone had heb je waarschijnlijk BL 3.9, ook al draai je nu 1.1.4.
Vanaf 1.1.2 is Apple begonnen met het gebruik van BL 4.6, in eerste instantie was deze moeilijker te kraken dan 3.9 en dat is in bepaalde opzichten nog steeds zo, maar er is wel een exploit ontdekt waardoor het mogelijk is om van 4.6 naar een andere BL te gaan, 3.9 dus. Aangezien 3.9 wel uitgebreider gekraakt is dan 4.6 wordt vaak gedowngrade naar 3.9 en vervolgens de unlock uitgevoerd. In 3.9 kan namelijk ook de nieuwste baseband versie geïnstalleerd worden, waardoor je nieuwe functionaliteit die hiermee gepaard gaat kan gaan gebruiken. Voornamelijk de Locate Me feature van Maps zal met de baseband die je met 3.9 kan installeren wel werken en met 4.6 niet (alhoewel hier ook alternatieven voor schijnen te zijn Installeer de LocateMe app vanuit de Installer, draai LocateMe na elke reboot om Locate Me in Google Maps werkende te krijgen).
Dat is wat ik er van begrepen heb, als iemand hier opmerkingen op heeft hoor ik het graag, steek ik ook wat van op.
DaannO schreef op zondag 09 maart 2008 @ 00:16:
[...]

Klopt idd, echter de Februari aps pack is voor 1.1.4 nog niet beschikbaar, alleen via dus andere hacks blijkbaar maar niet via de installer :)

En met de wiggle functie bedoel ik dat idd, en dat kan ik nu dus niet.
Wat ik uiteindelijk gedaan heb met onze Touch is een restore naar 1.1.3 en een Jailbreak met ZiPhone 2.5c. Toen had ik een gejailbreakte 1.1.3 zonder apps en wiggle. Toen heb ik de repo van ipodtouchmasters (ipodtouchmaster.com/files/repo.xml) gebruikt om de 1.1.3 features te installeren. Nu heb ik dus een 1.1.3 met apps en wiggle, hier heb ik het eerst bij gelaten.
Het voordeel van 1.1.4 tov 1.1.3 is in dit opzicht miniem, maar het is vast ook mogelijk om op 1.1.4 terecht te komen.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 86399 op 09-03-2008 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
Anoniem: 105012 schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 19:57:
Voeg de repo van "fireonfive" toen, en ga in je installer naar "Tweaks 1.1.4". Vervolgens kan je de January Application Patch Pack downloaden, waarmee je dus de apps krijgt. Ik weet de exacte repo url niet meer, en heb ook weinig zin om die op te zoeken, maar dat moet niet moeilijk te vinden zijn ;)
Zo, na wat verder zoeken ben ik er uit, het was niet de fireonfive repo uiteindelijk maar de repo.ispazio.net waar o.a. de het pack te installeren was. Ook een compatibility patch zodat je 1.1.3 software zou kunnen installeren, maar deze heb ik nog niet gebruikt. thanks voor de hulp.
Uiteindelijk is het dus met een JB 1.1.4 niet moeilijker om dat te installeren, je moet alleen even weten wat voor repo je moet toevoegen.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh00pz
@ hapsnap & minnema, erg duidelijke uitleg, thx!!
ik kan niet wachten op dinsdag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vond deze uitleg op hackint0sh ook erg duidelijk wat betreft Jailbreaking/Activating/Unlocking en Firmwares/Bootloaders/Basebands.

Jailbreak is not Activate is not Unlock
Baseband is not Bootloader is not Firmware

Misschien iets voor de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115781

Minnema, die uitleg op hackintosh is idd erg interessant. Had de links voorheen ook al eens doorgenomen. Zeker iets dat in de overview mag gelinkt worden.

Ik heb overigens nog erg goed nieuw. De nieuwe official dev team methode gaat eraan komen; een methode die alle andere jailbreak methodes volledig overbodig maken. We hebben het dan namelijk over een methode van custom firmwares waarvoor je enkel itunes zult nodig hebben om een pre-jailbroken, activated, unlocked iphone (en ook ipod touch) kunt verkrijgen.

Het kan haast niet makkelijker dan dat. Nalezen op: http://iphone-dev.org/news:pwnage

En een tweede erg goed nieuws is iPlus: http://ipluspwns.blogspot.com/
voor een snelle beschrijving van iPlus en de voordelen: http://windows-mobiles.com/?p=174

iPlus gaat nu aan v1,3 toekomen die ook de iPod Touch zal ondersteunen.

Het beste is dat iedereen asap stopt met ZiPhone te gebruiken, aangezien deze de bootloader, onherstelbaar, downgrade naar 3.9. ZiPhone wordt derhalve ten zeerste afgeraden om te gebruiken.

Conclusie? Voorlopig iPlus gebruiken en vol spanning afwachten op de custom firmware. Soon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 11:55
Anoniem: 115781 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:11:
Het beste is dat iedereen asap stopt met ZiPhone te gebruiken, aangezien deze de bootloader, onherstelbaar, downgrade naar 3.9. ZiPhone wordt derhalve ten zeerste afgeraden om te gebruiken.
Voor mensen die OTB al 3.9 hadden, maakt 't gebruik niets uit. Op de een of andere manier klinkt de methode van Ziphone me beter in de oren dan een prepared FW...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoelJewel schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:43:
[...]
Voor mensen die OTB al 3.9 hadden, maakt 't gebruik niets uit. Op de een of andere manier klinkt de methode van Ziphone me beter in de oren dan een prepared FW...
Klopt inzake OTB 3.9 maar lees dit eens na: http://www.jlindenbaum.de...ks-and-why-its-unethical/ voor wat meer inzicht wrm ZiPhone best links te laten liggen is.... official dev team methods ftw.

Je kan echt beter het veilige iPlus gebruiken ipv ZiPhone. En als je nog even wacht tot iPlus 1.3 dan heb je ook fatsoenlijk werkende iPod Touch compatibiliteit. (Ziphone werkt sowieso slecht op 16/32 zonder de bruteforce workaround...)

iPlus en Project Pwnage zijn duidelijk te verkiezen boven de rest.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 115781 op 09-03-2008 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh00pz
wnr start die project pwnage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wh00pz schreef op zondag 09 maart 2008 @ 17:42:
wnr start die project pwnage?
Het project is al lang bezig. De twee bijhorende tools wordt momenteel aan gewerkt, naar verluidt. Soon kortom... :)

patience is a virtue! :)

Hou je in tussentijd bezig met het volgende:
iPlus:guides:iPod Touch support komt in v1.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb me in het een ander ingelezen en de afgelopen paar uur wat geknutseld en draai nu met een 3.9FakeBlank BL, zodat ik wel de nieuwste Baseband kan gebruiken, maar altijd later nog naar 4.6 kan. Dit heb ik ook getest door zonder problemen terug te gaan naar de 4.6ORIG BL mbv een tooltje genaamd iphone-tools 1.1.4a.
Alles heb ik gedaan met iPlus 1.2 , wat ik iedereen dan ook van harte aanraadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86399 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 20:12:
Alles heb ik gedaan met iPlus 1.2 , wat ik iedereen dan ook van harte aanraadt.
iPlus 2.0 released: http://ipluspwns.blogspot.com/2008/03/released-iplus-20.html

2.1 zou de versie met iPod support worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-05 11:09
Hallo,

Mijn gejailbreakte iphone wil helemaal niet meer aan gaan, ik weet niet wat er aan de hand is.
Als ik hem op de dock aansluit dan vind hij hem helemaal niet!
Weet iemand wat dit is?

Ik heb firmware 1.0.2 maar hij gaat helemaal niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105012

yori1989 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:39:
Hallo,

Mijn gejailbreakte iphone wil helemaal niet meer aan gaan, ik weet niet wat er aan de hand is.
Als ik hem op de dock aansluit dan vind hij hem helemaal niet!
Weet iemand wat dit is?

Ik heb firmware 1.0.2 maar hij gaat helemaal niet meer aan.
Gewoon relaxen. Als ik jou was, zou ik eerst even het volgende doen, voordat je allerlei rare programma's gaat downloaden, of hem terug brengt. Hij de aan/uit knop in, en de home knop ingedrukt. Zodra je het apple logo ziet verschijnen, laat je de home knop los. Je krijgt dan, als je het goed hebt gedaan, het logo te zien, dat je iPod in herstel mode is (een stekkertje, met een iTunes logo). Sluit hem aan op je pc, en je kan hem weer herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-05 11:09
Anoniem: 105012 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:43:
[...]

Gewoon relaxen. Als ik jou was, zou ik eerst even het volgende doen, voordat je allerlei rare programma's gaat downloaden, of hem terug brengt. Hij de aan/uit knop in, en de home knop ingedrukt. Zodra je het apple logo ziet verschijnen, laat je de home knop los. Je krijgt dan, als je het goed hebt gedaan, het logo te zien, dat je iPod in herstel mode is (een stekkertje, met een iTunes logo). Sluit hem aan op je pc, en je kan hem weer herstellen.
Huh vaag... hij deed net helemaal niets.
Ik probeer het zojuist weer en hij boot wel. Vreemd! Nou ik hou de goede moed erin :)
Iphone in DFU mode, proberen te restoren in Itunes, Shift+restore klikken. Krijg error #1015 :o

[ Voor 6% gewijzigd door yori1989 op 10-03-2008 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
error 1015 heb ik veel zien circuleren, het advies was dan volgens mij je pc te rebooten. gl!

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:12
viel me uiteindelijk wel mee dat jailbreaken enz.

heb hem eerst naar 1.1.4 geupdate (was even zoeken maar je moest hem eerst activaten voor je hem kon updaten) dus eerst met ziphone 2.5c geactivate (voor de makkelijkheid), met iTunes een restore gedraaid naar 1.1.4 en toen met iPlus 2.0 hem verder helemaal klaar gemaakt, werkt perfect nu! was uiteindelijk nog geen uurtje werk incl. het zoeken van de software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh00pz
ik heb zojuist mijn iphone binnen gekregen.. maar wanneer ik hem nu aanzet, moetk hem perse via itunes activeren.. ik kan niet zien welke versie ik heb, help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:12
wh00pz schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:31:
ik heb zojuist mijn iphone binnen gekregen.. maar wanneer ik hem nu aanzet, moetk hem perse via itunes activeren.. ik kan niet zien welke versie ik heb, help?
kijk ff 1 post boven je

dankuwel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh00pz
sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Misschien een vraag die ergens al eerder voorbij gekomen is maar ik kan het nergens vinden.
Mijn vriendin heeft vorig jaar juli of zo bij AT&T in de VS een Iphone gekocht. Terug in Nederland heeft ze hem bij één of ander vaag tentje op de Zwarte Markt laten unlocken. Ik denk dat het om firmware 1.11 gaat, kan het even niet controleren omdat ze ermee in Thailand zit :'(
Alleen is de 8GB geheugen niet benaderbaar. Itunes ziet maar 300kb en meer niet. Nu lees ik hier veel over iPlus en Ziphone. Kan ik nu gewoon via Itunes restoren naar de officiele 1.11, dan naar 1.13 en dan hetzij via iPlus of Ziphone Jailbreaken? Zou dan ook die 8GB geheugen weer benaderbaar worden? Of is het gewoon defect? Ik heb overigens tot nu toe nog nergens een relatie kunnen vinden tussen een unlock en het niet werken van het geheugen. Iemand wel die ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Je kan het altijd proberen. Sowieso hoef je niet te restoren naar 1.1.1, gewoon hup 1.1.4 laten downloaden en daar naar restoren, vervolgens jailbreaken etc. met iPlus of ZiPhone, whatever your voorkeur is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Muthas schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 17:17:
Je kan het altijd proberen. Sowieso hoef je niet te restoren naar 1.1.1, gewoon hup 1.1.4 laten downloaden en daar naar restoren, vervolgens jailbreaken etc. met iPlus of ZiPhone, whatever your voorkeur is :+
Thanks, volgende week is ze terug en dan gaat haar iPhone eraan geloven... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

regmaster schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 17:40:
[...]

Thanks, volgende week is ze terug en dan gaat haar iPhone eraan geloven... >:)
Dit heeft niet meer alleen met voorkeur te maken.. maar eerder met een veilige methode kiezen, en als je veilig wilt spelen dan kies je NIET voor ZiPhone, maar WEL voor iPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:42
Nou kan het gewoon zijn dat ik stom ben, maar het lijkt erop dat er gewoon geen manieren zijn om een 114 ipod touch van 16 gb te jailbreaken als windows user?
Of het is mac, of het is alleen voor de iphone ofzo of het is sterk af te raden vanwege een dubbele geheugenkaart? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Anoniem: 115781 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 20:21:
[...]

Dit heeft niet meer alleen met voorkeur te maken.. maar eerder met een veilige methode kiezen, en als je veilig wilt spelen dan kies je NIET voor ZiPhone, maar WEL voor iPlus
Goede tip, dank je. Ik had al het één en ander gelezen over het verschil tussen iPlus en Ziphone.
Ben wel heel erg benieuwd of die 8GB geheugen dan ook vrij komt. Wel een vreemde zaak. Anyway, het kan ook gewoon defect zijn. Ze is volgende maand toch weer in Houston dus dan neemt ze maar weer een nieuwe mee :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
Relis schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:43:
Nou kan het gewoon zijn dat ik stom ben, maar het lijkt erop dat er gewoon geen manieren zijn om een 114 ipod touch van 16 gb te jailbreaken als windows user?
Of het is mac, of het is alleen voor de iphone ofzo of het is sterk af te raden vanwege een dubbele geheugenkaart? :S
ik heb hem met ziphone ge-JB'ed onder windows. dus het kan zeker.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 11:55
iPhone 2.0 Beta Firmware Already Jailbroken!

De screenshots bij 't artikel zijn helaas niet allemaal duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:51

Soul__assasin

de Belbelg

Ik ga zaterdag dus naar de UK om een Iphone, nu stel ik me de vraag als ik daar een 1.1.2 firmware iphone krijg hoe ga ik dan te werk?

update ik hem eerst in itunes naar 1.1.4 en jailbreak hem dan met Ziphone

Kan dit alles zonder internet verbinding en kan er niets fout gaan met de iphone?

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Soul__assasin schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 10:13:
Ik ga zaterdag dus naar de UK om een Iphone, nu stel ik me de vraag als ik daar een 1.1.2 firmware iphone krijg hoe ga ik dan te werk?

update ik hem eerst in itunes naar 1.1.4 en jailbreak hem dan met Ziphone

Kan dit alles zonder internet verbinding en kan er niets fout gaan met de iphone?
iPhone in DUF modus, restore met iTunes naar 1.1.4, verder raad ik je aan alles (Jailbreak/Activate/Unlock) met iPlus te doen ipv ZiPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

is er een goede werkende versie voor apple met een gui van Iplus.

Ziphone did the trick voor de meeste mensen die ik ken maar ik sta open voor sugesties

edit DUF mode?

[ Voor 6% gewijzigd door Soul__assasin op 12-03-2008 10:34 ]

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Soul__assasin schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 10:29:
is er een goede werkende versie voor apple met een gui van Iplus.

Ziphone did the trick voor de meeste mensen die ik ken maar ik sta open voor sugesties
Als je niet oppast downgrade ZiPhone je 4.6 BL naar 3.9, dat kan in de toekomst betekenen dat je bepaalde exploits niet kan gebruiken om custom bootloaders te installeren. Je kan namelijk niet terug van 3.9 naar 4.6.
iPlus downgrade je 4.6 BL naar de zgn. 3.9FakeBlank BL, dat is een speciale versie van 3.9 waarmee je wel terug kan naar 4.6.
Verder heeft iPlus absoluut geen nadelen tov ZiPhone.

En nee, er is geen GUI voor iPlus, maar zo ingewikkeld is de commandline toch ook weer niet?
Google is your friend, in het kort: een recovery mode.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 86399 op 12-03-2008 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

heb het inderdaad net gezien maar dat werkt enkel onder Windows volgens wat ik zie :p

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:00
Ik volg de iphone al een tijdje en vroeg mij af of je tegenwoordig nog steeds zo'n 'SIM-oplossing' nodig hebt om je SIM in de Iphone te stoppen en te unlocken. Naar wat ik heb gelezen niet meer, maar ik kom elders ook weer mensen tegen die wel een StealthSim of TurboSim gebruiken...

Waarschijnlijk komt er op korte termijn een Iphone uit Engeland aangezien een kennis in Londen woont. De prijs in Amerika is leuk, maar de euro is ten opzichte van de pond ook al een stuk sterker geworden waardoor het verschil ongeveer 50 euro is en je dus geen gedoe meer hebt met de douane.

Verder lijkt Iplus de beste oplossing voor het unlocken e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

m4yall schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 10:58:
Ik volg de iphone al een tijdje en vroeg mij af of je tegenwoordig nog steeds zo'n 'SIM-oplossing' nodig hebt om je SIM in de Iphone te stoppen en te unlocken. Naar wat ik heb gelezen niet meer, maar ik kom elders ook weer mensen tegen die wel een StealthSim of TurboSim gebruiken...

Waarschijnlijk komt er op korte termijn een Iphone uit Engeland aangezien een kennis in Londen woont. De prijs in Amerika is leuk, maar de euro is ten opzichte van de pond ook al een stuk sterker geworden waardoor het verschil ongeveer 50 euro is en je dus geen gedoe meer hebt met de douane.

Verder lijkt Iplus de beste oplossing voor het unlocken e.d.
Alles kan op het moment softwarematig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

Ok nu heb ik denk ik alles op succesvol te kunnen jailbreaken

ik heb op mijn desktop Iplus en libreadline staan dus als ik de howto die hier staat gebruik zou ik moeten slagen

zelf zoeken en tweakers is toch een schitterende oplossing eh

EDIT: begrijp ik het juist dat ik de iphone eerst in itunes moet upgraden naar 1.1.4
kan dit als de iphone nog niet geactiveerd is of is het eerste

jailbreak, upgrade, jailbrake

sorry voor de vele vragen maar ik wil beetje zekerheid

[ Voor 16% gewijzigd door Soul__assasin op 12-03-2008 11:07 ]

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Soul__assasin schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 11:05:
[...]

EDIT: begrijp ik het juist dat ik de iphone eerst in itunes moet upgraden naar 1.1.4

Vandaar dat je hem eerst in DUF modus moet zetten, dan wil iTunes hem wel upgraden (maar dan heet het restoren/herstellen).

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 86399 op 12-03-2008 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Anoniem: 86399 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 11:00:
[...]

Alles kan op het moment softwarematig.
Thanks! Weer een pluspunt erbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Soul__assasin schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 11:05:
[...]

Ok nu heb ik denk ik alles op succesvol te kunnen jailbreaken

ik heb op mijn desktop Iplus en libreadline staan dus als ik de howto die hier staat gebruik zou ik moeten slagen

zelf zoeken en tweakers is toch een schitterende oplossing eh

Heb je iLiberty al bekeken: http://ipluspwns.blogspot...ivate-only-check-out.html
Need SAFE Jailbreak/Activate only and don't want to wait for iPlus 2.1? George Zhu has a brand new Windows GUI tool for the iPhone. This initial version does not unlock, but it will do Jailbreak or Activate only, for those people who like to keep-it-simple. ZERO chance of ending up with a downgraded bootloader by accident (as with some other programs).
En sowieso vooraleer je begint lees ALLES op http://ipluspwns.blogspot.com/ van voor naar achter en van achter naar voor. Tot je weet waar aan je begint.

En gebruikt NOOIT ZiPhone. *NOOIT*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
...want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
De schijnt je bios onherstelbaar te downgraden, echter weet ik niet wat daar zo erg aan is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lezen is ook een kunst? :-) Dit is al gepost hierboven, zie maar: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/29744908

Downgrade bootloader = not done! Alleen hierom al raad ik af om ZiPhone te gebruiken.

En ook wel: http://ipluspwns.blogspot.com/2008/03/iplus-v-ziphone.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

Anoniem: 115781 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:21:
[...]

Lezen is ook een kunst? :-) Dit is al gepost hierboven, zie maar: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/29744908

Downgrade bootloader = not done! Alleen hierom al raad ik af om ZiPhone te gebruiken.

En ook wel: http://ipluspwns.blogspot.com/2008/03/iplus-v-ziphone.html
Dat is nog een discussiepunt tegenwoordig.. iedereen zegt dat de ZiPhone methode slecht is en dat je niet de bootloader moet downgraden... het rare is dat de iPlus hem ook downgrade maar alleen de FakeBlank methode gebruikt (BL die geschikt is om weer te upgraden als dat ooit nodig is)
Maar nergens staat dat het in de toekomst ook nodig gaat zijn.. en niemand heeft aan de Zibri gevraagd of je terug kan naar een BL 4.6...

Ook vind ik de tekst van iPlus wel erg vaag:

iPlus patches afc2, uses the 3.9Blank bootloader if you unlock and allows you to make custom payloads.

Ziphone empties your refrigerator and makes your dog pregnant.

Niet echt een sterk argument vind ik.. laat ze maar eerst bewijzen zien dat het echt beter werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
The CarNagE Man schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:37:
[...]

Dat is nog een discussiepunt tegenwoordig.. iedereen zegt dat de ZiPhone methode slecht is en dat je niet de bootloader moet downgraden... het rare is dat de iPlus hem ook downgrade maar alleen de FakeBlank methode gebruikt (BL die geschikt is om weer te upgraden als dat ooit nodig is)
Maar nergens staat dat het in de toekomst ook nodig gaat zijn.. en niemand heeft aan de Zibri gevraagd of je terug kan naar een BL 4.6...

iPlus patches afc2, uses the 3.9Blank bootloader if you unlock and allows you to make custom payloads.

Niet echt een sterk argument vind ik.. laat ze maar eerst bewijzen zien dat het echt beter werkt..
Bij iplus heb je gewoon de mogelijkheid om te upgraden mocht dit nodig zijn. 3.9FB en 3.9 werken beide goed op dit moment en het is ook niet nodig om te upgraden. Als dit in de toekomst wel is zit je dus vast met de Ziphone methode. Maar wat is vast tegenwoordig, ze zullen vast wel weer iets bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

m4yall schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:44:
[...]

Bij iplus heb je gewoon de mogelijkheid om te upgraden mocht dit nodig zijn. 3.9FB en 3.9 werken beide goed op dit moment en het is ook niet nodig om te upgraden. Als dit in de toekomst wel is zit je dus vast met de Ziphone methode. Maar wat is vast tegenwoordig, ze zullen vast wel weer iets bedenken.
Je kan de bootloader niet meer terug restoren hoor via ZiPhone, aangezien die permanent overschreven is. Dat gaat dus totaal niet met ZiPhone. Dat is het grote probleem. Voor future exploits zou dit dus nadelig kunnen zijn. Maarja, veel out-of-the-box iphones hebben bootloader 3.9 dus daar kan je wel ZiPhone voor gebruiken, omdat je sowieso geen 4.6 Bootloader hebt.

Maar weet je waarom je sowieso ZiPhone moet ontwijken? Er is een heel debacle tussen Official Dev Team en Zibri van ZiPhone. Vroeger was Zibri lid van official dev team, maar hij is gekickt omdat hij code gestolen heeft en publiekelijk heeft gemaakt zonder toestemming. Hij doet er nu zelfs enorme winst mee, met exploits die niet door hem geschreven zijn.

Voor een extra woordje hierover verwijs ik je graag naar: http://www.jlindenbaum.de...ks-and-why-its-unethical/ en naar de chat met geohot van official dev team die de eerste exploit heeft gemaakt voor de iphone: http://lpahome.com/geohot/zibri.txt en dan ook nog naar: http://ipodtouch4all.com/2008/03/09/zibri-and-the-devteam/

Dus stoppen met ZiPhone en respect tonen aan Official Dev Team, daar waarmee iPlus affiliated is. En zij doen ook Project Pwnage: http://iphone-dev.org/news:pwnage

En het official dev-team heeft ook reeds firmware 2.0 gekraakt.

Kortom Official Dev Team for the win!

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 115781 op 12-03-2008 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91315

The CarNagE Man schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:37:
[...]

Het is al getest .. kan wel enkel via windows PC op het moment. En het is een one command solution ... het installeert al de apps voor je die je in de payload.zip steekt. Maw: fully automatic en poepsimpel. Kan niet wachten tot mijn iphone hier is :) Heb ook gehoord dat ZiPhone iets doet waardoor er 1 of andere chip onherstelbaar beschadigd zou kunnen worden (zou wel de bootloader kunnen zijn nu ik er over nadenk :)).

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 91315 op 12-03-2008 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iPlus heeft dus nu ook een officiële website: http://www.ipluspwns.com/

Nu enkel nog de iPod Touch support en dan hebben we een regelrechte winnaar! :)

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 115781 op 12-03-2008 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81539

Anoniem: 115781 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:04:
[...]

Je kan de bootloader niet meer terug restoren hoor via ZiPhone, aangezien die permanent overschreven is. Dat gaat dus totaal niet met ZiPhone. Dat is het grote probleem. Voor future exploits zou dit dus nadelig kunnen zijn. Maarja, veel out-of-the-box iphones hebben bootloader 3.9 dus daar kan je wel ZiPhone voor gebruiken, omdat je sowieso geen 4.6 Bootloader hebt.

Maar weet je waarom je sowieso ZiPhone moet ontwijken? Er is een heel debacle tussen Official Dev Team en Zibri van ZiPhone. Vroeger was Zibri lid van official dev team, maar hij is gekickt omdat hij code gestolen heeft en publiekelijk heeft gemaakt zonder toestemming. Hij doet er nu zelfs enorme winst mee, met exploits die niet door hem geschreven zijn.

Voor een extra woordje hierover verwijs ik je graag naar: http://www.jlindenbaum.de...ks-and-why-its-unethical/ en naar de chat met geohot van official dev team die de eerste exploit heeft gemaakt voor de iphone: http://lpahome.com/geohot/zibri.txt en dan ook nog naar: http://ipodtouch4all.com/2008/03/09/zibri-and-the-devteam/

Dus stoppen met ZiPhone en respect tonen aan Official Dev Team, daar waarmee iPlus affiliated is. En zij doen ook Project Pwnage: http://iphone-dev.org/news:pwnage

En het official dev-team heeft ook reeds firmware 2.0 gekraakt.

Kortom Official Dev Team for the win!
Ja, ze lopen elkaar allemaal lekker zwart te maken, dus volgens mij weet niemand wie er juist is. Het is sowieso een hele soap met elite official etc. Het voordeel is dat er veel verschillende methodes zijn en dat er veel concurrentie is.

Ik vind zelf ziPhone de beste jailbreak methode die ik tot nu toe heb gehad. Mijn bootloader is nu dus ook naar 3.9, maar het is nog maar te zien hoe erg dit is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123921

IPlus werkt perfect.

1 commando regel en alles word gedaan voor je en binnen 5 min. heb je een geactiveerde iphone.
Uitgetest op leopard met een 1.1.4 Iphone OTB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81539 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 02:23:
[...]

Ja, ze lopen elkaar allemaal lekker zwart te maken, dus volgens mij weet niemand wie er juist is. Het is sowieso een hele soap met elite official etc. Het voordeel is dat er veel verschillende methodes zijn en dat er veel concurrentie is.

Ik vind zelf ziPhone de beste jailbreak methode die ik tot nu toe heb gehad. Mijn bootloader is nu dus ook naar 3.9, maar het is nog maar te zien hoe erg dit is...
Er is geen discussie mogelijk hoor. Het is zelfs erg dat je eraan twijfelt. De leden van Official Dev Team hebben de eerste hack gemaakt, zie hier en zij hebben ook als eerste firmware 2.0 gekraakt. Ik zou weten wie ik moet geloven hoor, zeker na al mijn vorige links gelezen te hebben.

Ze hebben nu ook dual-boot methode uitgebracht, zie hier.

Maar goed, jij mag geloven wie je wilt. Er blijft hoe dan ook maar 1 team dat vooruitgang boekt, en dat is zeker niet ZiPhone, want het enige dat die kerel kan is code stelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Net m'n iPod (1.1.4) gejailbreaked om MobileScrobbler te draaien zodat de liedjes die ik luister ook op mijn Last.fm worden opgenomen. Start de Installer en wil die Scrobbler installeren, is het alleen voor 1.1.1 en 1.1.2. :{ Lekker is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Hm, ik heb hem ook op 1.1.3 draaien hoor (iPhone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Ow, ik was vergeten het BSD subsystem te installeren. Nu werkt het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:19
Anoniem: 115781 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:15:
[...]

Er is geen discussie mogelijk hoor. Het is zelfs erg dat je eraan twijfelt. De leden van Official Dev Team hebben de eerste hack gemaakt, zie hier en zij hebben ook als eerste firmware 2.0 gekraakt. Ik zou weten wie ik moet geloven hoor, zeker na al mijn vorige links gelezen te hebben.

Ze hebben nu ook dual-boot methode uitgebracht, zie hier.

Maar goed, jij mag geloven wie je wilt. Er blijft hoe dan ook maar 1 team dat vooruitgang boekt, en dat is zeker niet ZiPhone, want het enige dat die kerel kan is code stelen.
iPlus ziet er goed uit, maar ik ben er niet zo happig op om onnodig bootloaders te downgraden :( . Ik wil 4.6 houden als ik m'n iPhone straks heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-05 22:55
MarcoC schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 00:30:
[...]
iPlus ziet er goed uit, maar ik ben er niet zo happig op om onnodig bootloaders te downgraden :( . Ik wil 4.6 houden als ik m'n iPhone straks heb.
geloof dat iplus 'm niet 'echt' downgrade toch? soort van fake downgrading naar 3.9 zodat je later nog terug naar 4.6 kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mclercx schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 10:57:
[...]

geloof dat iplus 'm niet 'echt' downgrade toch? soort van fake downgrading naar 3.9 zodat je later nog terug naar 4.6 kunt.
Precies! En dat staat toch echt duidelijk op de website geschreven....

Ik heb zo het idee dat mensen niet de moeite nemen om alles grondig te lezen EN het is net belangrijk om, inzake jailbreaken, je grondig te informeren... jammer is dat.

Ik quote letterlijk van http://www.ipluspwns.com/?q=node/26
Bootloader downgrading uses BL 3.9FakeBlank, so it is fully reversible.
Lijkt me duidelijk, JA TOCH.

PS: Ziphone heeft een nieuwe versie 2.6 die een iPod Touch 32GB kan jailbreaken, MAAR ik raad dit af inzake het volgende: http://www.ipluspwns.com/?q=node/40
We hear there's an iPod Touch Jailbreak in ZiPhone 2.6. Apparently it works well on PC, though Mac users report failures. Jailbreak for the Touch is safe-ish, as there's no Bootloader/Baseband downgrade. You're welcome to try it, if you don't mind that big Z on your springboard. (Find it on our Downloads Page).

Post your findings and help requests on our ZiPhone forum. We'll do our best to support you.

We promise to get you a non-Z iPlus version in a day or two!
Wachten lijkt me sterk aanbevolen. Trouwens ZiPhone zet standaard zo een lelijk icoon op je springboard... ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 115781 op 14-03-2008 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Anoniem: 115781 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 11:15:
[...]

Precies! En dat staat toch echt duidelijk op de website geschreven....

Ik heb zo het idee dat mensen niet de moeite nemen om alles grondig te lezen EN het is net belangrijk om, inzake jailbreaken, je grondig te informeren... jammer is dat.

Ik quote letterlijk van http://www.ipluspwns.com/?q=node/26

[...]

Lijkt me duidelijk, JA TOCH.

PS: Ziphone heeft een nieuwe versie 2.6 die een iPod Touch 32GB kan jailbreaken, MAAR ik raad dit af inzake het volgende: http://www.ipluspwns.com/?q=node/40

[...]

Wachten lijkt me sterk aanbevolen. Trouwens ZiPhone zet standaard zo een lelijk icoon op je springboard... ;)
Wat ik bedoel is dat er met je bootloader geklooid wordt, en dat hoeft van mij niet.
It will downgrade the bootloader, unlock, jailbreak and activate the iPhone.
Ik snap wel dat het niet erg is als hij gedowngradet is en dat het een fake blank bootloader is die allerlei mogelijkheden biedt.

[ Voor 6% gewijzigd door MarcoC op 14-03-2008 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MarcoC schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 11:42:
[...]
Wat ik bedoel is dat er met je bootloader geklooid wordt, en dat hoeft van mij niet.
[...]
Ik snap wel dat het niet erg is als hij gedowngradet is en dat het een fake blank bootloader is die allerlei mogelijkheden biedt.
LOL, nu moet ik toch lachen... als je niet wilt dat er via enige wijze geknoeid wordt met je iPod Touch of iPhone wat doe je dan eigenlijk in het Jailbreak-topic? :-)

Er is absoluut niks verkeerd aan een fakeblank bootloader... je kan altijd terug naar 4.6 mocht het ooit in de toekomst nodig zijn voor toekomstige exploits die wél native werken op een 4.6 bootloader.

Trouwens het grote verschil in 4.6 en 3.9 is dat de bootloader 4.6 een stuk strenger is en zelfs minder toelaat dan een 3.9 bootloader.

4.6 is gemaakt door Apple om de jailbreakers een halt toe te roepen, tevergeefs want ze kraken toch alles... zie maar naar 2.0 die ook al gekraakt is... ;)

Trouwens je kan nog wat nalezen op: http://acujo.com/bootloaders/why-you-would-want-39-vs-46/ en ook eerder in dit topic staat er een uitgebreide guide over wat nu eigenlijk een bootloader is en wat de verschillen zijn met 3.9 en 4.6 : http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=32604
Your bootloader version determines the kind of unlock you can perform. Because 3.9 is the easy-going, liberal mom, it will allow the dev team to do all sorts of things during the boot process. It makes the phone very accessible.

Bootloader 4.6 is a much more restricting parent. Mrs 4.6 is certain that her iPhone is going to be President someday, and is very controlling about what her iPhone can and cannot do. For example, 4.6 does not allow you to write a baseband that she can't verify. ...

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 115781 op 14-03-2008 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Anoniem: 115781 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 11:52:
[...]

LOL, nu moet ik toch lachen... als je niet wilt dat er via enige wijze geknoeid wordt met je iPod Touch of iPhone wat doe je dan eigenlijk in het Jailbreak-topic? :-)
Simpel, je iPhone kan altijd gerestored worden als er niks met de BL aan de hand is. Als de bootloader kapot gaat heb je een dure brick. Dus als 4.6 het ook doet zie ik niet waarom ik een 3.9FB BL zou willen.
Er is absoluut niks verkeerd aan een fakeblank bootloader... je kan altijd terug naar 4.6 mocht het ooit in de toekomst nodig zijn voor toekomstige exploits die wél native werken op een 4.6 bootloader.

Trouwens het grote verschil in 4.6 en 3.9 is dat de bootloader 4.6 een stuk strenger is en zelfs minder toelaat dan een 3.9 bootloader.

4.6 is gemaakt door Apple om de jailbreakers een halt toe te roepen, tevergeefs want ze kraken toch alles... zie maar naar 2.0 die ook al gekraakt is... ;)

Trouwens je kan nog wat nalezen op: http://acujo.com/bootloaders/why-you-would-want-39-vs-46/ en ook eerder in dit topic staat er een uitgebreide guide over wat nu eigenlijk een bootloader is en wat de verschillen zijn met 3.9 en 4.6 : http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=32604
[...]
Zal ik eens even doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MarcoC schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 12:24:
[...]
Simpel, je iPhone kan altijd gerestored worden als er niks met de BL aan de hand is. Als de bootloader kapot gaat heb je een dure brick. Dus als 4.6 het ook doet zie ik niet waarom ik een 3.9FB BL zou willen.
[...]
Zal ik eens even doornemen.
De bootloader gaat heus niet kapot door hem te downgraden hoor. Via ZiPhone kan je je toestel niet bricken. Het enige, nogmaals, dat je hebt is dat je op een later tijdstip geen exploits meer kan gebruiken die een 4.6 bootloader vereisen. Maar, je moet geen vrees hebben. Het feit dat er al meer dan een miljoen keer ZiPhone is gedownload wilt zeggen dat heel veel mensen met een downgraded 3.9 BL zitten (en ook de originele out-of-the-box iphones met 3.9 niet te vergeten) en dat betekent dus dat ze altijd hacks zullen blijven maken die ook werken op 3.9 BL.

Alleen kan het zijn dat je dan wat langer moet wachten. Maar hoe dan ook, het komt altijd wel goed.

offtopic:
Over een echte brick gesproken:
Eergisteren op de irc channel van dev-team is er een eerste report gekomen van iemand die zijn iPod Touch écht gebrickt heeft. Ik spreek nu niet zomaar over iemand, maar over de 13 jarige hacker AriX van de iJailbreak methode. Hoe heeft hij dit gedaan zul je denken? Hij heeft getracht de volgende iphone-guide : http://iphone-dev.org/s5l8900:dualboot te gebruiken op zijn iPod Touch, bij wijze van experiment, om te kunnen dual booten. Het is mislukt en nu is zijn boot partition table naar de haaien waardoor hij in een endless reboot-loop blijft hangen bij het trachten te restoren via alle mogelijke wijzes die er zijn momenteel. Dat is een échte brick.

Jij moet je dus geen zorgen maken. Downgrade zal heus niet bricken. En iPlus laat je zelfs restoren naar 4.6 als je dat wilt voor in de toekomst.

Moet het nog duidelijker zijn? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 115781 op 14-03-2008 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Anoniem: 115781 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 12:33:
[...]

De bootloader gaat heus niet kapot door hem te downgraden hoor. Via ZiPhone kan je je toestel niet bricken. Het enige, nogmaals, dat je hebt is dat je op een later tijdstip geen exploits meer kan gebruiken die een 4.6 bootloader vereisen. Maar, je moet geen vrees hebben. Het feit dat er al meer dan een miljoen keer ZiPhone is gedownload wilt zeggen dat heel veel mensen met een downgraded 3.9 BL zitten (en ook de originele out-of-the-box iphones met 3.9 niet te vergeten) en dat betekent dus dat ze altijd hacks zullen blijven maken die ook werken op 3.9 BL.

Alleen kan het zijn dat je dan wat langer moet wachten. Maar hoe dan ook, het komt altijd wel goed.

offtopic:
Over een echte brick gesproken:
Eergisteren op de irc channel van dev-team is er een eerste report gekomen van iemand die zijn iPod Touch écht gebrickt heeft. Ik spreek nu niet zomaar over iemand, maar over de 13 jarige hacker AriX van de iJailbreak methode. Hoe heeft hij dit gedaan zul je denken? Hij heeft getracht de volgende iphone-guide : http://iphone-dev.org/s5l8900:dualboot te gebruiken op zijn iPod Touch, bij wijze van experiment, om te kunnen dual booten. Het is mislukt en nu is zijn boot partition table naar de haaien waardoor hij in een endless reboot-loop blijft hangen bij het trachten te restoren via alle mogelijke wijzes die er zijn momenteel. Dat is een échte brick.

Jij moet je dus geen zorgen maken. Downgrade zal heus niet bricken. En iPlus laat je zelfs restoren naar 4.6 als je dat wilt voor in de toekomst.

Moet het nog duidelijker zijn? ;)
Hmm, iplus -u ftw dan maar :o ? Je hebt me overtuigd :). Heb jij al OTB 1.1.4 met iPlus getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MarcoC schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 12:36:
[...]
Hmm, iplus -u ftw dan maar :o ? Je hebt me overtuigd :). Heb jij al OTB 1.1.4 met iPlus getest?
Ik heb zelf enkel en alleen een iPod Touch 32GB die voorlopig nog niet jailbroken is.

Ik volg het hele jailbreak gebeuren nu al heel lang in detail, omdat het me bijzonder boeit. </nerd> Vandaar dat ik ook op de hoogte ben van de verschillende methodes en de ervaringen van gebruikers op de verschillende forums.

Ik wacht nu gewoon eventjes op de iPlus variant die de iPod Touch 32GB kan jailbreaken. Dit is aangekondigd door het iPlus team, en dit naar aanleiding van het nieuws van Zibri/ZiPhone.

Doe wel de guides volgen op http://www.ipluspwns.com/?q=node/4
  1. http://www.hackthatphone....ue_unlock_3946bl_mac.html
  2. http://www.hackthatphone...._true_unlock_windows.html
De guides daar zijn erkend door iPlus en zijn heel mooi en uitgebreid (inclusief video!) opgeschreven.

Het kan niet mislukken dus! :) Ze hebben ook forums op hun website mocht je uiteindelijk toch nog een probleem opmerken.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 115781 op 14-03-2008 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138793

Ik heb sinds vandaag de iTouch 8gb, standaard firmware 1.1.2

Ik wil 'm graag jailbreaken, ik heb al aardig wat research gedaan maar wat raden jullie aan? Upgraden naar 1.1.4 en dan jailbreaken of....? Ik zie door de bomen het bos niet meer wat nou het beste is om het goed werkend te krijgen O-)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 138793 op 14-03-2008 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Anoniem: 115781 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:01:
[...]

Ik heb zelf enkel en alleen een iPod Touch 32GB die voorlopig nog niet jailbroken is.

Ik volg het hele jailbreak gebeuren nu al heel lang in detail, omdat het me bijzonder boeit. </nerd> Vandaar dat ik ook op de hoogte ben van de verschillende methodes en de ervaringen van gebruikers op de verschillende forums.

Ik wacht nu gewoon eventjes op de iPlus variant die de iPod Touch 32GB kan jailbreaken. Dit is aangekondigd door het iPlus team, en dit naar aanleiding van het nieuws van Zibri/ZiPhone.

Doe wel de guides volgen op http://www.ipluspwns.com/?q=node/4
  1. http://www.hackthatphone....ue_unlock_3946bl_mac.html
  2. http://www.hackthatphone...._true_unlock_windows.html
De guides daar zijn erkend door iPlus en zijn heel mooi en uitgebreid (inclusief video!) opgeschreven.

Het kan niet mislukken dus! :) Ze hebben ook forums op hun website mocht je uiteindelijk toch nog een probleem opmerken.
Zo gaan m'n BL 4.6 UK iPhones straks unlocked worden :9. Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-05 09:38

SiliconError

:(){ :|:& };:

Ik vraag me af, in de bovenstaande guides zie je in de screenshots (zowel de windows als mac variant) echt vanalles misgaan, programma's segfaulten, commando's die falen... is dat normaal?

Ik zou me nogal ongemakkelijk voelen als ik bergen foutmeldingen langs zag komen bij het jailbreaken van m'n net nieuwe iPhone/iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
  • Laatst online: 15-03 17:41
hoe kan je een 1.1.3. iphone firmware updaten naar 1.1.4. kan met zonder problemen verlopen als je dat doet in iTunes? of moet je dat met iets doen? ik heb niet zoveel zin om hele gedoe te doen om hem naar 1.1.4 te krijgen.

hoe krijg je trouwens je boothloader te zien>? van welke versie je hebt.

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fingerhead schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:03:
hoe kan je een 1.1.3. iphone firmware updaten naar 1.1.4. kan met zonder problemen verlopen als je dat doet in iTunes? of moet je dat met iets doen? ik heb niet zoveel zin om hele gedoe te doen om hem naar 1.1.4 te krijgen.

In de installer het programmaatje Bbinfo opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

fingerhead schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:03:

Als je gewoon in Itunes van 1.1.3 naar 1.14 gaat dan blijft je BL 4.6, maar als je dan de unlockte 1.14 erover gooit gaat hij naar BL 3.9, al kun je er wel ovor zorgen dat je BL 4.6 blijft.. Als je wilt weten hoe.. check iphoneclub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goh, wat is het ineens stil hier.

De unlock proggies laten inderdaad vaak meldingen zien waar je toch even van schrikt, maar het is eigenlijk de programmeur die stapsgewijs een aantal zaken aan het uitproberen is en soms hoeven die stappen niet en andere keren moeten ze misschien overnieuw (veel schijnt ook af te hangen van timing-specifieke omstandigheden). Maar als je het gewoon door laat draaien (en vooral niet aankomen) komt het allemaal wel goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
  • Laatst online: 15-03 17:41
Blanco88 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 00:46:
[...]

Als je gewoon in Itunes van 1.1.3 naar 1.14 gaat dan blijft je BL 4.6, maar als je dan de unlockte 1.14 erover gooit gaat hij naar BL 3.9, al kun je er wel ovor zorgen dat je BL 4.6 blijft.. Als je wilt weten hoe.. check iphoneclub
ik zie dat ik bootloader 3.9_m3s2 heb. dus geen 4.6 en ik draai op 1.1.3. maar zou graag naar 1.1.4. willen is dat dan ook mogelijk? zonder al teveel moeite en enige risico's dat ik me oude tel er weer bij moet pakken :P.

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fingerhead schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:12:
[...]

ik zie dat ik bootloader 3.9_m3s2 heb. dus geen 4.6 en ik draai op 1.1.3. maar zou graag naar 1.1.4. willen is dat dan ook mogelijk? zonder al teveel moeite en enige risico's dat ik me oude tel er weer bij moet pakken :P.
Welke versie BL je hebt is momenteel helemaal niet van belang en heeft geen invloed op het succes van je jailbreak, je kan met elke versie naar elke firmware.
Wat ik zou doen is je iPhone restoren naar 1.1.4 en dan unlocken met je favo tooltje (iPlus, ZiPhone, whatever).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:46
Ik heb net met de nieuwste ZiPhone mijn iPod touch 8gb gejailbreaked. :>
Ik was er eerst wat huiverig voor, maar ik miste wat standalone games en daarom de gok maar gewaagd. 2 min werk en al m'n instellingen stonden er nog in! :*)
Superproggie!

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Vanochtend 2 nieuwe iphones met de iplus gekraakt, in eerste instantie werkte het niet door een corrupte payload van hackthatphone.com. Let op als je de payload download dat het bestand 12 mb is (niet 6) en dat je het bestand niet uitpakt.

www.baskoole.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
Iemand al een 16 Gb touch geprobeerd te JBen met de nieuwste ZiPhone?
Of zal ik maar de eerste zijn?:P

Edit:
Nou heb het maar geprobeerd en in minder dan een minuut is mn 16 Gb 1.1.4 iTouch jailbroken (sp?), eerste test laat zien dat hij nog steeds DRM muziek af speelt, en dat weather en safari nog steeds goed werken, de dikke Z in je menu kan je gewoon verwijderen door de 'jigglefunctie' (term?), kan suggestie zijn maar ik denk dat safari ietsje langzamer is geworden, maar het is redelijk weinig verschil

[ Voor 67% gewijzigd door Relis op 17-03-2008 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFRtje
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 11:07
fingerhead schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:12:
[...]

Waar zie je welke bootloader je hebt..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
Zeg mensen, als ik sommige dingen probeer te downloaden via installer krijg ik een bericht dat ik 1.1.[123]. nodig heb, nu weet ik dat ik daarvoor de compatabilitypatch moet downloaden van iSpazio, enige probleem is, als ik dat probeer krijg ik precies hetzelfde fout bericht :S
Iemand enig idee wat ik miss mis?
Ik heb open SSH en BSD subsystem geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
regmaster schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 22:58:
[...]

Goede tip, dank je. Ik had al het één en ander gelezen over het verschil tussen iPlus en Ziphone.
Ben wel heel erg benieuwd of die 8GB geheugen dan ook vrij komt. Wel een vreemde zaak. Anyway, het kan ook gewoon defect zijn. Ze is volgende maand toch weer in Houston dus dan neemt ze maar weer een nieuwe mee :*)
Even mijn ervaringen met het jailbreaken/unlocken van bovenstaande iPhone van mijn vriendin. De eerste stappen van [url]http://www.hackthatphone...._true_unlock_windows.html[/url] gingen goed totdat iPlus ineens geen connectie meer kon krijgen met de iPhone. Via iTunes probeerde ik een restore te doen maar die mislukte iedere keer door een unknown error. Ik vond via google een tip om de simkaart te verwijderen en zowel de iphone als de pc opnieuw op te starten en daarna de simkaart terug stoppen.
Restore van de iPhone via iTunes verliep nu vlekkeloos en iPlus was er ook in enkele minuten mee klaar. Het 8GB (effectief 'slechts '7 GB) geheugen is terug. Maar ik ben er wel even zoet mee geweest, die geschetste 5 minuten zal misschien wel kloppen als je de iPhone net uit de doos hebt maar als er ook maar iets mis is dan kost dat toch wel meer tijd en moeite. Gelukkig ben ik handig genoeg om zaken zelf uit te zoeken en te regelen maar als je dat niet bent loop je toch tegen problemen aan.
Mijn vriendin is helemaal gelukkig met haar vernieuwde speeltje maar ze zou alleen die extra iconen die iPlus heeft neergezet weg willen hebben, kunnen die zo verwijderd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je bedoelt waarschijnlijk de terminal (Term-vt100). Deïnstalleren via Installer.
Je kan zelfs Installer zelf deïnstalleren, maar dat zou ik niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Anoniem: 86399 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:04:
Je bedoelt waarschijnlijk de terminal (Term-vt100). Deïnstalleren via Installer.
Je kan zelfs Installer zelf deïnstalleren, maar dat zou ik niet doen.
Oke, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:38

bonzz.netninja

Niente baffi

Relis schreef op maandag 17 maart 2008 @ 20:58:
Iemand al een 16 Gb touch geprobeerd te JBen met de nieuwste ZiPhone?
Of zal ik maar de eerste zijn?:P

Edit:
Nou heb het maar geprobeerd en in minder dan een minuut is mn 16 Gb 1.1.4 iTouch jailbroken (sp?), eerste test laat zien dat hij nog steeds DRM muziek af speelt, en dat weather en safari nog steeds goed werken, de dikke Z in je menu kan je gewoon verwijderen door de 'jigglefunctie' (term?), kan suggestie zijn maar ik denk dat safari ietsje langzamer is geworden, maar het is redelijk weinig verschil
jigglefunctie?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je vinger een aantal seconden op een icon houden, dan beginnen ze te wiebelen. Webclips kun je dan verwijderen met het zwarte kruisje. Vanaf 1.1.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

nice :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Het heet overigens Wiggle ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

mmm wiggle.
heb sinds gisteren ipod touch 8gb, werkt als een trein. Vanavond maar eens poging 2 doen met jailbreaken. Kan ik na jailbreak van 1.1.4 vervolgens de apps van 1.1.3 erop zetten?

[ Voor 89% gewijzigd door bonzz.netninja op 18-03-2008 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Inmiddels zijn er genoeg sources die dat mogelijk maken idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114234

bonzz.netninja schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 15:07:
mmm wiggle.
heb sinds gisteren ipod touch 8gb, werkt als een trein. Vanavond maar eens poging 2 doen met jailbreaken. Kan ik na jailbreak van 1.1.4 vervolgens de apps van 1.1.3 erop zetten?
Sommige werken wel... en een paar niet. maar je kan een file editten op je iphone zodat hij denkt dat het een 1.1.3 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
Als je de 1.1.4 compatibilitypatch (Source toevoegen:http://repo.ispazio.net )download van Ispazio dan kan je alles van 1.1.3 der ook op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapie007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-04 10:50
Ik heb hier een iphone liggen die niet hersteld kan worden via itunes maar ook ziphone of iplus doet weinig hij gaat nog aan kan in recovery mode etc maar het lijkt alsof hij niets kan schrijven naar de iphone! iemand enig idee wat ik nog kan proberen ben een beetje ten einde raad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-05 19:25
blijf ziphone proberen.. ik heb het ook gehad, maar het moet gaan werken.. home en aanuit knop tegelijk inhouden.. na 5 seconden aanuit knop loslaten.. dan staat ie in recovery mode.. daarna ziphone er op loslaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapie007
mikevdzanden schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:02:
blijf ziphone proberen.. ik heb het ook gehad, maar het moet gaan werken.. home en aanuit knop tegelijk inhouden.. na 5 seconden aanuit knop loslaten.. dan staat ie in recovery mode.. daarna ziphone er op loslaten..
welke versie van ziphone gebruikte je dan want ik moet echt steeds minutenlang wachten (ziphone 2.5) maar hij lijkt echt helemaal niets te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Dapie007 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:12:
[...]

welke versie van ziphone gebruikte je dan want ik moet echt steeds minutenlang wachten (ziphone 2.5) maar hij lijkt echt helemaal niets te doen!
Ziphone 2.0 is de enige die hier goed werkt.

Jailbreak en verboseboot aanvinken :)

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapie007
MexxT schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:16:
[...]

Ziphone 2.0 is de enige die hier goed werkt.

Jailbreak en verboseboot aanvinken :)
ook hier blijft hij gewoon hangen! Moet ik het blijven proberen of hem gewoon 10 min laten nadenken
Ziphone 2.0 zegt er dit van:

ZiPhone v2.0 by Zibri. http://zibree.blogspot.com
Source code available at: http://www.iphone-elite.org

Loading zibri.dat.
Searching for iPhone...
tp://zibree.blogspot.com

Loading zibri.dat.
Working...
r iPhone...

Loading zibri.dat.
Please wait 45".
ne...

Loading zibri.dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapie007
Hij zit nu standaard in Recovery modus. Herstellen lukt niet fout 1604 en ziphone 2.5 en ziphone 2.0 halen ook niets uit. blijven gewoon hangen in het proces. Iemand een idee wat ik nog kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet ingegaan worden op het simunlocken.

Bespreek de applicaties in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia & Installer.