hij is reeds jailbroken (inderdaad met ziphone), alleen ik heb nog geen manier gevonden om de applicaties van de iphone (mail weather stocks enz) te activeren.wh00pz schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 18:29:
werkt ziphone niet?
What's in the case?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
hij is reeds jailbroken (inderdaad met ziphone), alleen ik heb nog geen manier gevonden om de applicaties van de iphone (mail weather stocks enz) te activeren.wh00pz schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 18:29:
werkt ziphone niet?
What's in the case?
Anoniem: 105012
Als je 1.1.4 hebt en die is jailbroken, dan ben je toch waar je wil zijn? Ik neem aan dat je met de wiggle functie bedoelt het kunnen herschikken van de iconen.DaannO schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 23:19:
Heb nu de Touch met 1.1.4 jailbreake erop staan. Nou zie ik in de installer een app staan die soft 1.1.4 jailbreak with apps heeft. Onder info staat softupdate from 1.1.2 naar 1.1.4, iemand enig idee of ik die ook gewoon kan runnen met 1.1.4? Zal wel niet, maar nooit geschoten is altijd mis, en ik mis dus de wiggle functie en dat is toch wel erg nodig
Je zou de bootloader als de BIOS van een pc kunnen zien. Zonder dit stukje software krijg je je telefoon niet opgestart. Er zijn inderdaad twee versies in omloop, beide hebben voor en nadelen. Voordeel 3.9: de nieuwste baseband is de unlocken. Nadeel: het is (nog) niet mogelijk om de bootloader zelf te upgraden. Bij 4.6 is dit precies andersom. Wel te up/downgraden, maar het unlocken van de nieuwste baseband is niet mogelijk. Oplossing hiervoor is er ook al: een aangepaste versie van de 3.9 bootloader: 3.9Fakeblank. Met deze versie heb je "best of both worlds"wh00pz schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 22:47:
kan iemand mij nou precies uitleggen wat bootloader en baseband zijn?
bootloader hebben we dus 2 van, nml: 3.9 en 4.6
en baseband weet ik helemaal niet..
wie wilt mij uitleggen wat dit precies is, en welke versie de beste is? of zn voor- en nadelen opnoemen
[ Voor 45% gewijzigd door hapSnap op 09-03-2008 00:15 ]
Klopt idd, echter de Februari aps pack is voor 1.1.4 nog niet beschikbaar, alleen via dus andere hacks blijkbaar maar niet via de installerhapSnap schreef op zondag 09 maart 2008 @ 00:09:
[...]
Als je 1.1.4 hebt en die is jailbroken, dan ben je toch waar je wil zijn? Ik neem aan dat je met de wiggle functie bedoelt het kunnen herschikken van de iconen.
Anoniem: 86399
De bootloader is zeg maar de BIOS van de iPhone, zoals een andere forumlid al eens opmerkte. In principe wordt deze nooit geupdate bij een firmware upgrade, dus als je een pre-1.1.2 iPhone had heb je waarschijnlijk BL 3.9, ook al draai je nu 1.1.4.wh00pz schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 22:47:
kan iemand mij nou precies uitleggen wat bootloader en baseband zijn?
bootloader hebben we dus 2 van, nml: 3.9 en 4.6
en baseband weet ik helemaal niet..
wie wilt mij uitleggen wat dit precies is, en welke versie de beste is? of zn voor- en nadelen opnoemen
Wat ik uiteindelijk gedaan heb met onze Touch is een restore naar 1.1.3 en een Jailbreak met ZiPhone 2.5c. Toen had ik een gejailbreakte 1.1.3 zonder apps en wiggle. Toen heb ik de repo van ipodtouchmasters (ipodtouchmaster.com/files/repo.xml) gebruikt om de 1.1.3 features te installeren. Nu heb ik dus een 1.1.3 met apps en wiggle, hier heb ik het eerst bij gelaten.DaannO schreef op zondag 09 maart 2008 @ 00:16:
[...]
Klopt idd, echter de Februari aps pack is voor 1.1.4 nog niet beschikbaar, alleen via dus andere hacks blijkbaar maar niet via de installer
En met de wiggle functie bedoel ik dat idd, en dat kan ik nu dus niet.
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 86399 op 09-03-2008 15:48 ]
Zo, na wat verder zoeken ben ik er uit, het was niet de fireonfive repo uiteindelijk maar de repo.ispazio.net waar o.a. de het pack te installeren was. Ook een compatibility patch zodat je 1.1.3 software zou kunnen installeren, maar deze heb ik nog niet gebruikt. thanks voor de hulp.Anoniem: 105012 schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 19:57:
Voeg de repo van "fireonfive" toen, en ga in je installer naar "Tweaks 1.1.4". Vervolgens kan je de January Application Patch Pack downloaden, waarmee je dus de apps krijgt. Ik weet de exacte repo url niet meer, en heb ook weinig zin om die op te zoeken, maar dat moet niet moeilijk te vinden zijn
What's in the case?
Anoniem: 115781
Voor mensen die OTB al 3.9 hadden, maakt 't gebruik niets uit. Op de een of andere manier klinkt de methode van Ziphone me beter in de oren dan een prepared FW...Anoniem: 115781 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:11:
Het beste is dat iedereen asap stopt met ZiPhone te gebruiken, aangezien deze de bootloader, onherstelbaar, downgrade naar 3.9. ZiPhone wordt derhalve ten zeerste afgeraden om te gebruiken.
Klopt inzake OTB 3.9 maar lees dit eens na: http://www.jlindenbaum.de...ks-and-why-its-unethical/ voor wat meer inzicht wrm ZiPhone best links te laten liggen is.... official dev team methods ftw.RoelJewel schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:43:
[...]
Voor mensen die OTB al 3.9 hadden, maakt 't gebruik niets uit. Op de een of andere manier klinkt de methode van Ziphone me beter in de oren dan een prepared FW...
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 115781 op 09-03-2008 15:55 ]
Het project is al lang bezig. De twee bijhorende tools wordt momenteel aan gewerkt, naar verluidt. Soon kortom...wh00pz schreef op zondag 09 maart 2008 @ 17:42:
wnr start die project pwnage?
iPlus 2.0 released: http://ipluspwns.blogspot.com/2008/03/released-iplus-20.htmlAnoniem: 86399 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 20:12:
Alles heb ik gedaan met iPlus 1.2 , wat ik iedereen dan ook van harte aanraadt.
Anoniem: 105012
Gewoon relaxen. Als ik jou was, zou ik eerst even het volgende doen, voordat je allerlei rare programma's gaat downloaden, of hem terug brengt. Hij de aan/uit knop in, en de home knop ingedrukt. Zodra je het apple logo ziet verschijnen, laat je de home knop los. Je krijgt dan, als je het goed hebt gedaan, het logo te zien, dat je iPod in herstel mode is (een stekkertje, met een iTunes logo). Sluit hem aan op je pc, en je kan hem weer herstellen.yori1989 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:39:
Hallo,
Mijn gejailbreakte iphone wil helemaal niet meer aan gaan, ik weet niet wat er aan de hand is.
Als ik hem op de dock aansluit dan vind hij hem helemaal niet!
Weet iemand wat dit is?
Ik heb firmware 1.0.2 maar hij gaat helemaal niet meer aan.
Huh vaag... hij deed net helemaal niets.Anoniem: 105012 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:43:
[...]
Gewoon relaxen. Als ik jou was, zou ik eerst even het volgende doen, voordat je allerlei rare programma's gaat downloaden, of hem terug brengt. Hij de aan/uit knop in, en de home knop ingedrukt. Zodra je het apple logo ziet verschijnen, laat je de home knop los. Je krijgt dan, als je het goed hebt gedaan, het logo te zien, dat je iPod in herstel mode is (een stekkertje, met een iTunes logo). Sluit hem aan op je pc, en je kan hem weer herstellen.
[ Voor 6% gewijzigd door yori1989 op 10-03-2008 20:06 ]
What's in the case?
kijk ff 1 post boven jewh00pz schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:31:
ik heb zojuist mijn iphone binnen gekregen.. maar wanneer ik hem nu aanzet, moetk hem perse via itunes activeren.. ik kan niet zien welke versie ik heb, help?
Thanks, volgende week is ze terug en dan gaat haar iPhone eraan geloven...Muthas schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 17:17:
Je kan het altijd proberen. Sowieso hoef je niet te restoren naar 1.1.1, gewoon hup 1.1.4 laten downloaden en daar naar restoren, vervolgens jailbreaken etc. met iPlus of ZiPhone, whatever your voorkeur is
Dit heeft niet meer alleen met voorkeur te maken.. maar eerder met een veilige methode kiezen, en als je veilig wilt spelen dan kies je NIET voor ZiPhone, maar WEL voor iPlusregmaster schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 17:40:
[...]
Thanks, volgende week is ze terug en dan gaat haar iPhone eraan geloven...
Goede tip, dank je. Ik had al het één en ander gelezen over het verschil tussen iPlus en Ziphone.Anoniem: 115781 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 20:21:
[...]
Dit heeft niet meer alleen met voorkeur te maken.. maar eerder met een veilige methode kiezen, en als je veilig wilt spelen dan kies je NIET voor ZiPhone, maar WEL voor iPlus
ik heb hem met ziphone ge-JB'ed onder windows. dus het kan zeker.Relis schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:43:
Nou kan het gewoon zijn dat ik stom ben, maar het lijkt erop dat er gewoon geen manieren zijn om een 114 ipod touch van 16 gb te jailbreaken als windows user?
Of het is mac, of het is alleen voor de iphone ofzo of het is sterk af te raden vanwege een dubbele geheugenkaart?
What's in the case?
www.weefab.com
iPhone in DUF modus, restore met iTunes naar 1.1.4, verder raad ik je aan alles (Jailbreak/Activate/Unlock) met iPlus te doen ipv ZiPhone.Soul__assasin schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 10:13:
Ik ga zaterdag dus naar de UK om een Iphone, nu stel ik me de vraag als ik daar een 1.1.2 firmware iphone krijg hoe ga ik dan te werk?
update ik hem eerst in itunes naar 1.1.4 en jailbreak hem dan met Ziphone
Kan dit alles zonder internet verbinding en kan er niets fout gaan met de iphone?
[ Voor 6% gewijzigd door Soul__assasin op 12-03-2008 10:34 ]
www.weefab.com
Als je niet oppast downgrade ZiPhone je 4.6 BL naar 3.9, dat kan in de toekomst betekenen dat je bepaalde exploits niet kan gebruiken om custom bootloaders te installeren. Je kan namelijk niet terug van 3.9 naar 4.6.Soul__assasin schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 10:29:
is er een goede werkende versie voor apple met een gui van Iplus.
Ziphone did the trick voor de meeste mensen die ik ken maar ik sta open voor sugesties
Google is your friend, in het kort: een recovery mode.Soul__assasin schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 10:29:
edit DUF mode?
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 86399 op 12-03-2008 10:36 ]
www.weefab.com
A *fully automatic* tool for setting up your iPhone! For Windows and Mac OS XSoul__assasin schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 10:41:
heb het inderdaad net gezien maar dat werkt enkel onder Windows volgens wat ik zie
Alles kan op het moment softwarematig.m4yall schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 10:58:
Ik volg de iphone al een tijdje en vroeg mij af of je tegenwoordig nog steeds zo'n 'SIM-oplossing' nodig hebt om je SIM in de Iphone te stoppen en te unlocken. Naar wat ik heb gelezen niet meer, maar ik kom elders ook weer mensen tegen die wel een StealthSim of TurboSim gebruiken...
Waarschijnlijk komt er op korte termijn een Iphone uit Engeland aangezien een kennis in Londen woont. De prijs in Amerika is leuk, maar de euro is ten opzichte van de pond ook al een stuk sterker geworden waardoor het verschil ongeveer 50 euro is en je dus geen gedoe meer hebt met de douane.
Verder lijkt Iplus de beste oplossing voor het unlocken e.d.
Ok nu heb ik denk ik alles op succesvol te kunnen jailbreaken
[ Voor 16% gewijzigd door Soul__assasin op 12-03-2008 11:07 ]
www.weefab.com
Vandaar dat je hem eerst in DUF modus moet zetten, dan wil iTunes hem wel upgraden (maar dan heet het restoren/herstellen).Soul__assasin schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 11:05:
[...]
EDIT: begrijp ik het juist dat ik de iphone eerst in itunes moet upgraden naar 1.1.4
kan dit als de iphone nog niet geactiveerd is of is het eerste
jailbreak, upgrade, jailbrake
sorry voor de vele vragen maar ik wil beetje zekerheid
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 86399 op 12-03-2008 11:35 ]
Thanks! Weer een pluspunt erbij!Anoniem: 86399 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 11:00:
[...]
Alles kan op het moment softwarematig.
Heb je iLiberty al bekeken: http://ipluspwns.blogspot...ivate-only-check-out.htmlSoul__assasin schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 11:05:
[...]
Ok nu heb ik denk ik alles op succesvol te kunnen jailbreaken
ik heb op mijn desktop Iplus en libreadline staan dus als ik de howto die hier staat gebruik zou ik moeten slagen
zelf zoeken en tweakers is toch een schitterende oplossing eh
EDIT: begrijp ik het juist dat ik de iphone eerst in itunes moet upgraden naar 1.1.4
kan dit als de iphone nog niet geactiveerd is of is het eerste
jailbreak, upgrade, jailbrake
sorry voor de vele vragen maar ik wil beetje zekerheid
En sowieso vooraleer je begint lees ALLES op http://ipluspwns.blogspot.com/ van voor naar achter en van achter naar voor. Tot je weet waar aan je begint.Need SAFE Jailbreak/Activate only and don't want to wait for iPlus 2.1? George Zhu has a brand new Windows GUI tool for the iPhone. This initial version does not unlock, but it will do Jailbreak or Activate only, for those people who like to keep-it-simple. ZERO chance of ending up with a downgraded bootloader by accident (as with some other programs).
De schijnt je bios onherstelbaar te downgraden, echter weet ik niet wat daar zo erg aan is
Lezen is ook een kunst? :-) Dit is al gepost hierboven, zie maar: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/29744908
Dat is nog een discussiepunt tegenwoordig.. iedereen zegt dat de ZiPhone methode slecht is en dat je niet de bootloader moet downgraden... het rare is dat de iPlus hem ook downgrade maar alleen de FakeBlank methode gebruikt (BL die geschikt is om weer te upgraden als dat ooit nodig is)Anoniem: 115781 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:21:
[...]
Lezen is ook een kunst? :-) Dit is al gepost hierboven, zie maar: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/29744908
Downgrade bootloader = not done! Alleen hierom al raad ik af om ZiPhone te gebruiken.
En ook wel: http://ipluspwns.blogspot.com/2008/03/iplus-v-ziphone.html
Bij iplus heb je gewoon de mogelijkheid om te upgraden mocht dit nodig zijn. 3.9FB en 3.9 werken beide goed op dit moment en het is ook niet nodig om te upgraden. Als dit in de toekomst wel is zit je dus vast met de Ziphone methode. Maar wat is vast tegenwoordig, ze zullen vast wel weer iets bedenken.The CarNagE Man schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:37:
[...]
Dat is nog een discussiepunt tegenwoordig.. iedereen zegt dat de ZiPhone methode slecht is en dat je niet de bootloader moet downgraden... het rare is dat de iPlus hem ook downgrade maar alleen de FakeBlank methode gebruikt (BL die geschikt is om weer te upgraden als dat ooit nodig is)
Maar nergens staat dat het in de toekomst ook nodig gaat zijn.. en niemand heeft aan de Zibri gevraagd of je terug kan naar een BL 4.6...
Ook vind ik de tekst van iPlus wel erg vaag:
iPlus patches afc2, uses the 3.9Blank bootloader if you unlock and allows you to make custom payloads.
Ziphone empties your refrigerator and makes your dog pregnant.
Niet echt een sterk argument vind ik.. laat ze maar eerst bewijzen zien dat het echt beter werkt..
Je kan de bootloader niet meer terug restoren hoor via ZiPhone, aangezien die permanent overschreven is. Dat gaat dus totaal niet met ZiPhone. Dat is het grote probleem. Voor future exploits zou dit dus nadelig kunnen zijn. Maarja, veel out-of-the-box iphones hebben bootloader 3.9 dus daar kan je wel ZiPhone voor gebruiken, omdat je sowieso geen 4.6 Bootloader hebt.m4yall schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:44:
[...]
Bij iplus heb je gewoon de mogelijkheid om te upgraden mocht dit nodig zijn. 3.9FB en 3.9 werken beide goed op dit moment en het is ook niet nodig om te upgraden. Als dit in de toekomst wel is zit je dus vast met de Ziphone methode. Maar wat is vast tegenwoordig, ze zullen vast wel weer iets bedenken.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 115781 op 12-03-2008 16:37 ]
Anoniem: 91315
Het is al getest .. kan wel enkel via windows PC op het moment. En het is een one command solution ... het installeert al de apps voor je die je in de payload.zip steekt. Maw: fully automatic en poepsimpel. Kan niet wachten tot mijn iphone hier isThe CarNagE Man schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:37:
[...]
Ook vind ik de tekst van iPlus wel erg vaag:
iPlus patches afc2, uses the 3.9Blank bootloader if you unlock and allows you to make custom payloads.
Ziphone empties your refrigerator and makes your dog pregnant.
Niet echt een sterk argument vind ik.. laat ze maar eerst bewijzen zien dat het echt beter werkt..
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 91315 op 12-03-2008 19:16 ]
[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 115781 op 12-03-2008 23:31 ]
Anoniem: 81539
Ja, ze lopen elkaar allemaal lekker zwart te maken, dus volgens mij weet niemand wie er juist is. Het is sowieso een hele soap met elite official etc. Het voordeel is dat er veel verschillende methodes zijn en dat er veel concurrentie is.Anoniem: 115781 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:04:
[...]
Je kan de bootloader niet meer terug restoren hoor via ZiPhone, aangezien die permanent overschreven is. Dat gaat dus totaal niet met ZiPhone. Dat is het grote probleem. Voor future exploits zou dit dus nadelig kunnen zijn. Maarja, veel out-of-the-box iphones hebben bootloader 3.9 dus daar kan je wel ZiPhone voor gebruiken, omdat je sowieso geen 4.6 Bootloader hebt.
Maar weet je waarom je sowieso ZiPhone moet ontwijken? Er is een heel debacle tussen Official Dev Team en Zibri van ZiPhone. Vroeger was Zibri lid van official dev team, maar hij is gekickt omdat hij code gestolen heeft en publiekelijk heeft gemaakt zonder toestemming. Hij doet er nu zelfs enorme winst mee, met exploits die niet door hem geschreven zijn.
Voor een extra woordje hierover verwijs ik je graag naar: http://www.jlindenbaum.de...ks-and-why-its-unethical/ en naar de chat met geohot van official dev team die de eerste exploit heeft gemaakt voor de iphone: http://lpahome.com/geohot/zibri.txt en dan ook nog naar: http://ipodtouch4all.com/2008/03/09/zibri-and-the-devteam/
Dus stoppen met ZiPhone en respect tonen aan Official Dev Team, daar waarmee iPlus affiliated is. En zij doen ook Project Pwnage: http://iphone-dev.org/news:pwnage
En het official dev-team heeft ook reeds firmware 2.0 gekraakt.
Kortom Official Dev Team for the win!
Anoniem: 123921
Er is geen discussie mogelijk hoor. Het is zelfs erg dat je eraan twijfelt. De leden van Official Dev Team hebben de eerste hack gemaakt, zie hier en zij hebben ook als eerste firmware 2.0 gekraakt. Ik zou weten wie ik moet geloven hoor, zeker na al mijn vorige links gelezen te hebben.Anoniem: 81539 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 02:23:
[...]
Ja, ze lopen elkaar allemaal lekker zwart te maken, dus volgens mij weet niemand wie er juist is. Het is sowieso een hele soap met elite official etc. Het voordeel is dat er veel verschillende methodes zijn en dat er veel concurrentie is.
Ik vind zelf ziPhone de beste jailbreak methode die ik tot nu toe heb gehad. Mijn bootloader is nu dus ook naar 3.9, maar het is nog maar te zien hoe erg dit is...
iPlus ziet er goed uit, maar ik ben er niet zo happig op om onnodig bootloaders te downgradenAnoniem: 115781 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:15:
[...]
Er is geen discussie mogelijk hoor. Het is zelfs erg dat je eraan twijfelt. De leden van Official Dev Team hebben de eerste hack gemaakt, zie hier en zij hebben ook als eerste firmware 2.0 gekraakt. Ik zou weten wie ik moet geloven hoor, zeker na al mijn vorige links gelezen te hebben.
Ze hebben nu ook dual-boot methode uitgebracht, zie hier.
Maar goed, jij mag geloven wie je wilt. Er blijft hoe dan ook maar 1 team dat vooruitgang boekt, en dat is zeker niet ZiPhone, want het enige dat die kerel kan is code stelen.
geloof dat iplus 'm niet 'echt' downgrade toch? soort van fake downgrading naar 3.9 zodat je later nog terug naar 4.6 kunt.MarcoC schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 00:30:
[...]
iPlus ziet er goed uit, maar ik ben er niet zo happig op om onnodig bootloaders te downgraden. Ik wil 4.6 houden als ik m'n iPhone straks heb.
Precies! En dat staat toch echt duidelijk op de website geschreven....Mclercx schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 10:57:
[...]
geloof dat iplus 'm niet 'echt' downgrade toch? soort van fake downgrading naar 3.9 zodat je later nog terug naar 4.6 kunt.
Lijkt me duidelijk, JA TOCH.Bootloader downgrading uses BL 3.9FakeBlank, so it is fully reversible.
Wachten lijkt me sterk aanbevolen. Trouwens ZiPhone zet standaard zo een lelijk icoon op je springboard...We hear there's an iPod Touch Jailbreak in ZiPhone 2.6. Apparently it works well on PC, though Mac users report failures. Jailbreak for the Touch is safe-ish, as there's no Bootloader/Baseband downgrade. You're welcome to try it, if you don't mind that big Z on your springboard. (Find it on our Downloads Page).
Post your findings and help requests on our ZiPhone forum. We'll do our best to support you.
We promise to get you a non-Z iPlus version in a day or two!
[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 115781 op 14-03-2008 11:19 ]
Wat ik bedoel is dat er met je bootloader geklooid wordt, en dat hoeft van mij niet.Anoniem: 115781 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 11:15:
[...]
Precies! En dat staat toch echt duidelijk op de website geschreven....
Ik heb zo het idee dat mensen niet de moeite nemen om alles grondig te lezen EN het is net belangrijk om, inzake jailbreaken, je grondig te informeren... jammer is dat.
Ik quote letterlijk van http://www.ipluspwns.com/?q=node/26
[...]
Lijkt me duidelijk, JA TOCH.
PS: Ziphone heeft een nieuwe versie 2.6 die een iPod Touch 32GB kan jailbreaken, MAAR ik raad dit af inzake het volgende: http://www.ipluspwns.com/?q=node/40
[...]
Wachten lijkt me sterk aanbevolen. Trouwens ZiPhone zet standaard zo een lelijk icoon op je springboard...
Ik snap wel dat het niet erg is als hij gedowngradet is en dat het een fake blank bootloader is die allerlei mogelijkheden biedt.It will downgrade the bootloader, unlock, jailbreak and activate the iPhone.
[ Voor 6% gewijzigd door MarcoC op 14-03-2008 11:43 ]
LOL, nu moet ik toch lachen... als je niet wilt dat er via enige wijze geknoeid wordt met je iPod Touch of iPhone wat doe je dan eigenlijk in het Jailbreak-topic? :-)MarcoC schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 11:42:
[...]
Wat ik bedoel is dat er met je bootloader geklooid wordt, en dat hoeft van mij niet.
[...]
Ik snap wel dat het niet erg is als hij gedowngradet is en dat het een fake blank bootloader is die allerlei mogelijkheden biedt.
Your bootloader version determines the kind of unlock you can perform. Because 3.9 is the easy-going, liberal mom, it will allow the dev team to do all sorts of things during the boot process. It makes the phone very accessible.
Bootloader 4.6 is a much more restricting parent. Mrs 4.6 is certain that her iPhone is going to be President someday, and is very controlling about what her iPhone can and cannot do. For example, 4.6 does not allow you to write a baseband that she can't verify. ...
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 115781 op 14-03-2008 11:58 ]
Simpel, je iPhone kan altijd gerestored worden als er niks met de BL aan de hand is. Als de bootloader kapot gaat heb je een dure brick. Dus als 4.6 het ook doet zie ik niet waarom ik een 3.9FB BL zou willen.Anoniem: 115781 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 11:52:
[...]
LOL, nu moet ik toch lachen... als je niet wilt dat er via enige wijze geknoeid wordt met je iPod Touch of iPhone wat doe je dan eigenlijk in het Jailbreak-topic? :-)
Zal ik eens even doornemen.Er is absoluut niks verkeerd aan een fakeblank bootloader... je kan altijd terug naar 4.6 mocht het ooit in de toekomst nodig zijn voor toekomstige exploits die wél native werken op een 4.6 bootloader.
Trouwens het grote verschil in 4.6 en 3.9 is dat de bootloader 4.6 een stuk strenger is en zelfs minder toelaat dan een 3.9 bootloader.
4.6 is gemaakt door Apple om de jailbreakers een halt toe te roepen, tevergeefs want ze kraken toch alles... zie maar naar 2.0 die ook al gekraakt is...
Trouwens je kan nog wat nalezen op: http://acujo.com/bootloaders/why-you-would-want-39-vs-46/ en ook eerder in dit topic staat er een uitgebreide guide over wat nu eigenlijk een bootloader is en wat de verschillen zijn met 3.9 en 4.6 : http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=32604
[...]
De bootloader gaat heus niet kapot door hem te downgraden hoor. Via ZiPhone kan je je toestel niet bricken. Het enige, nogmaals, dat je hebt is dat je op een later tijdstip geen exploits meer kan gebruiken die een 4.6 bootloader vereisen. Maar, je moet geen vrees hebben. Het feit dat er al meer dan een miljoen keer ZiPhone is gedownload wilt zeggen dat heel veel mensen met een downgraded 3.9 BL zitten (en ook de originele out-of-the-box iphones met 3.9 niet te vergeten) en dat betekent dus dat ze altijd hacks zullen blijven maken die ook werken op 3.9 BL.MarcoC schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 12:24:
[...]
Simpel, je iPhone kan altijd gerestored worden als er niks met de BL aan de hand is. Als de bootloader kapot gaat heb je een dure brick. Dus als 4.6 het ook doet zie ik niet waarom ik een 3.9FB BL zou willen.
[...]
Zal ik eens even doornemen.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 115781 op 14-03-2008 12:35 ]
Hmm, iplus -u ftw dan maarAnoniem: 115781 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 12:33:
[...]
De bootloader gaat heus niet kapot door hem te downgraden hoor. Via ZiPhone kan je je toestel niet bricken. Het enige, nogmaals, dat je hebt is dat je op een later tijdstip geen exploits meer kan gebruiken die een 4.6 bootloader vereisen. Maar, je moet geen vrees hebben. Het feit dat er al meer dan een miljoen keer ZiPhone is gedownload wilt zeggen dat heel veel mensen met een downgraded 3.9 BL zitten (en ook de originele out-of-the-box iphones met 3.9 niet te vergeten) en dat betekent dus dat ze altijd hacks zullen blijven maken die ook werken op 3.9 BL.
Alleen kan het zijn dat je dan wat langer moet wachten. Maar hoe dan ook, het komt altijd wel goed.
offtopic:
Over een echte brick gesproken:
Eergisteren op de irc channel van dev-team is er een eerste report gekomen van iemand die zijn iPod Touch écht gebrickt heeft. Ik spreek nu niet zomaar over iemand, maar over de 13 jarige hacker AriX van de iJailbreak methode. Hoe heeft hij dit gedaan zul je denken? Hij heeft getracht de volgende iphone-guide : http://iphone-dev.org/s5l8900:dualboot te gebruiken op zijn iPod Touch, bij wijze van experiment, om te kunnen dual booten. Het is mislukt en nu is zijn boot partition table naar de haaien waardoor hij in een endless reboot-loop blijft hangen bij het trachten te restoren via alle mogelijke wijzes die er zijn momenteel. Dat is een échte brick.
Jij moet je dus geen zorgen maken. Downgrade zal heus niet bricken. En iPlus laat je zelfs restoren naar 4.6 als je dat wilt voor in de toekomst.
Moet het nog duidelijker zijn?
Ik heb zelf enkel en alleen een iPod Touch 32GB die voorlopig nog niet jailbroken is.MarcoC schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 12:36:
[...]
Hmm, iplus -u ftw dan maar? Je hebt me overtuigd
. Heb jij al OTB 1.1.4 met iPlus getest?
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 115781 op 14-03-2008 14:31 ]
Anoniem: 138793
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 138793 op 14-03-2008 22:50 ]
Zo gaan m'n BL 4.6 UK iPhones straks unlocked wordenAnoniem: 115781 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:01:
[...]
Ik heb zelf enkel en alleen een iPod Touch 32GB die voorlopig nog niet jailbroken is.
Ik volg het hele jailbreak gebeuren nu al heel lang in detail, omdat het me bijzonder boeit. </nerd> Vandaar dat ik ook op de hoogte ben van de verschillende methodes en de ervaringen van gebruikers op de verschillende forums.
Ik wacht nu gewoon eventjes op de iPlus variant die de iPod Touch 32GB kan jailbreaken. Dit is aangekondigd door het iPlus team, en dit naar aanleiding van het nieuws van Zibri/ZiPhone.
Doe wel de guides volgen op http://www.ipluspwns.com/?q=node/4De guides daar zijn erkend door iPlus en zijn heel mooi en uitgebreid (inclusief video!) opgeschreven.
- http://www.hackthatphone....ue_unlock_3946bl_mac.html
- http://www.hackthatphone...._true_unlock_windows.html
Het kan niet mislukken dus!Ze hebben ook forums op hun website mocht je uiteindelijk toch nog een probleem opmerken.
Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10
In de installer het programmaatje Bbinfo opzoeken.fingerhead schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:03:
hoe kan je een 1.1.3. iphone firmware updaten naar 1.1.4. kan met zonder problemen verlopen als je dat doet in iTunes? of moet je dat met iets doen? ik heb niet zoveel zin om hele gedoe te doen om hem naar 1.1.4 te krijgen.
hoe krijg je trouwens je boothloader te zien>? van welke versie je hebt.
Als je gewoon in Itunes van 1.1.3 naar 1.14 gaat dan blijft je BL 4.6, maar als je dan de unlockte 1.14 erover gooit gaat hij naar BL 3.9, al kun je er wel ovor zorgen dat je BL 4.6 blijft.. Als je wilt weten hoe.. check iphoneclubfingerhead schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:03:
hoe kan je een 1.1.3. iphone firmware updaten naar 1.1.4. kan met zonder problemen verlopen als je dat doet in iTunes? of moet je dat met iets doen? ik heb niet zoveel zin om hele gedoe te doen om hem naar 1.1.4 te krijgen.
hoe krijg je trouwens je boothloader te zien>? van welke versie je hebt.
ik zie dat ik bootloader 3.9_m3s2 heb. dus geen 4.6 en ik draai op 1.1.3. maar zou graag naar 1.1.4. willen is dat dan ook mogelijk? zonder al teveel moeite en enige risico's dat ik me oude tel er weer bij moet pakkenBlanco88 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 00:46:
[...]
Als je gewoon in Itunes van 1.1.3 naar 1.14 gaat dan blijft je BL 4.6, maar als je dan de unlockte 1.14 erover gooit gaat hij naar BL 3.9, al kun je er wel ovor zorgen dat je BL 4.6 blijft.. Als je wilt weten hoe.. check iphoneclub
Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10
Welke versie BL je hebt is momenteel helemaal niet van belang en heeft geen invloed op het succes van je jailbreak, je kan met elke versie naar elke firmware.fingerhead schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:12:
[...]
ik zie dat ik bootloader 3.9_m3s2 heb. dus geen 4.6 en ik draai op 1.1.3. maar zou graag naar 1.1.4. willen is dat dan ook mogelijk? zonder al teveel moeite en enige risico's dat ik me oude tel er weer bij moet pakken.
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
www.baskoole.com
[ Voor 67% gewijzigd door Relis op 17-03-2008 21:06 ]
Waar zie je welke bootloader je hebt..?fingerhead schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:12:
[...]
ik zie dat ik bootloader 3.9_m3s2 heb. dus geen 4.6 en ik draai op 1.1.3. maar zou graag naar 1.1.4. willen is dat dan ook mogelijk? zonder al teveel moeite en enige risico's dat ik me oude tel er weer bij moet pakken.
Even mijn ervaringen met het jailbreaken/unlocken van bovenstaande iPhone van mijn vriendin. De eerste stappen van [url]http://www.hackthatphone...._true_unlock_windows.html[/url] gingen goed totdat iPlus ineens geen connectie meer kon krijgen met de iPhone. Via iTunes probeerde ik een restore te doen maar die mislukte iedere keer door een unknown error. Ik vond via google een tip om de simkaart te verwijderen en zowel de iphone als de pc opnieuw op te starten en daarna de simkaart terug stoppen.regmaster schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 22:58:
[...]
Goede tip, dank je. Ik had al het één en ander gelezen over het verschil tussen iPlus en Ziphone.
Ben wel heel erg benieuwd of die 8GB geheugen dan ook vrij komt. Wel een vreemde zaak. Anyway, het kan ook gewoon defect zijn. Ze is volgende maand toch weer in Houston dus dan neemt ze maar weer een nieuwe mee
Oke, thanks.Anoniem: 86399 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:04:
Je bedoelt waarschijnlijk de terminal (Term-vt100). Deïnstalleren via Installer.
Je kan zelfs Installer zelf deïnstalleren, maar dat zou ik niet doen.
jigglefunctie?Relis schreef op maandag 17 maart 2008 @ 20:58:
Iemand al een 16 Gb touch geprobeerd te JBen met de nieuwste ZiPhone?
Of zal ik maar de eerste zijn?
Edit:
Nou heb het maar geprobeerd en in minder dan een minuut is mn 16 Gb 1.1.4 iTouch jailbroken (sp?), eerste test laat zien dat hij nog steeds DRM muziek af speelt, en dat weather en safari nog steeds goed werken, de dikke Z in je menu kan je gewoon verwijderen door de 'jigglefunctie' (term?), kan suggestie zijn maar ik denk dat safari ietsje langzamer is geworden, maar het is redelijk weinig verschil
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Je vinger een aantal seconden op een icon houden, dan beginnen ze te wiebelen. Webclips kun je dan verwijderen met het zwarte kruisje. Vanaf 1.1.3.
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
[ Voor 89% gewijzigd door bonzz.netninja op 18-03-2008 15:07 ]
Anoniem: 114234
Sommige werken wel... en een paar niet. maar je kan een file editten op je iphone zodat hij denkt dat het een 1.1.3 ;-)bonzz.netninja schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 15:07:
mmm wiggle.
heb sinds gisteren ipod touch 8gb, werkt als een trein. Vanavond maar eens poging 2 doen met jailbreaken. Kan ik na jailbreak van 1.1.4 vervolgens de apps van 1.1.3 erop zetten?
welke versie van ziphone gebruikte je dan want ik moet echt steeds minutenlang wachten (ziphone 2.5) maar hij lijkt echt helemaal niets te doen!mikevdzanden schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:02:
blijf ziphone proberen.. ik heb het ook gehad, maar het moet gaan werken.. home en aanuit knop tegelijk inhouden.. na 5 seconden aanuit knop loslaten.. dan staat ie in recovery mode.. daarna ziphone er op loslaten..
Ziphone 2.0 is de enige die hier goed werkt.Dapie007 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:12:
[...]
welke versie van ziphone gebruikte je dan want ik moet echt steeds minutenlang wachten (ziphone 2.5) maar hij lijkt echt helemaal niets te doen!
Audi S3
ook hier blijft hij gewoon hangen! Moet ik het blijven proberen of hem gewoon 10 min laten nadenkenMexxT schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:16:
[...]
Ziphone 2.0 is de enige die hier goed werkt.
Jailbreak en verboseboot aanvinken
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq