www.weefab.com
Have fun iig, het weer zit jullie mee
Pics volgen later. Ik ga nu eerst wokken
Mijn foto's zullen vanaf morgen wel binnensijpelen.
www.weefab.com

1:

2:

3:

4:

5:

6:

7:

8:

9:

10:

Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Mooie haarden en fotos, alleen vind het persoonlijk zonde dat alle fotos die bolling hebben. (fish eye?)
PS: 3e foto vind ik het mooiste met de grond en geel tinten.
Ben net mijn kijkjes aan het bekijken en wat me opvat is dat ze allemaal eigenlijk veeeeeeeeeeeeeel te vrolijk zijn.

Door de zon, lijken ze alles behalve urban, maar meer, mja, "verval tijdens een mooie dag".
Ik denk dat dit wat shopping gaat nodig hebben eer het urban looks krijgt.
-| Hit it i would ! |-
The devil is in the details.
4 en 7 vind ik minder, want die zijn per abuis wat te scheef genomen. (mijn god wat komt dat nauw met een fish). Maarja had geen statief bij ...
Ja het is nogal fish-eye, mijn 10,5 nikkor is er praktisch niet vanaf geweest.
[ Voor 32% gewijzigd door qadn op 09-02-2008 19:42 ]

(er zijn er misschien meer te redden met wat PP, maar toch...)

[edit]
Zo zou hij wat minder zwart moeten zijn
[ Voor 24% gewijzigd door Fire69 op 09-02-2008 22:16 ]
[edit]
Foto aangepast, was idd 1 grote zwarte klodder
[ Voor 25% gewijzigd door Fire69 op 09-02-2008 22:17 ]
Mijn versie van dezelfde auto ... (denk dat iedereen hem gehad heeft)

Anoniem: 130547
Ps: was inderdaad allemaal zeer gezellig, en zeker voor herhaling vatbaar dus! Mijn fotootjes gaan toch nog wel een dagje of twee in beslag nemen om hier terecht te komen, wegens tijdgebrek
[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 130547 op 09-02-2008 23:03 ]
Anoniem: 137493
Thnx Soul__assasin en Fire69 !!
En voilà m'n ruwe foto's (er mag nog wat een gewerkt worden):
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

Graag constructieve commentaar, ik wil hier iets van leren.
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
1: het is een vensterbank, met zooi en je kan korte DOF cree-eren.
2: Mjah, je begrijpt de rule-of-thirds.
3: aah ik zie verlaten huis, vind het onderwerp/compo niet ideaal.
4; waar probeer je de aandacht op te leggen?
5: de vlakken/kleuren doen het hem niet voor mij.
6: stapje dichterbij.
7: leuk gezien, maar OF hele raam meepakken OF meet vloer meepakken. (altans dat zou ik doen)
8: loopt nogal zwart dicht.

Ik heb verrasend veel foto's op dezelfde plekjes (wel anders natuurlijk
3,4,5,12 zijn het voor mij uit deze serie.
Ik zal morgen een tweede serie plaatsen, met minder-haard spul
6 en 7 voor mij...
Verder heel serie matig gewerkt
gugfuz
Kleurtjes op 3 zijn netjes, verder zou het allemaal ietsje extremer mogen met de kleuren en of meer detail of meer omgeving

13, is wat minder, maar ach
11:

12:

13:

[ Voor 6% gewijzigd door qadn op 10-02-2008 00:11 ]
Ja klopt, update van morgen word veel minder serie-matigqless schreef op zondag 10 februari 2008 @ 00:06:
qadn:
6 en 7 voor mij...
Verder heel serie matig gewerkt
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Was een beetje het idee van deze meet: urbexHaTe schreef op zondag 10 februari 2008 @ 00:26:
Is Doel een verlaten dorp ofzo..? Wel creepy
Voor meer informatie over het dorpje en waarom het er zo ongelooflijk gezellig is: http://www.doel2020.org/.
Meteen ook maar even wat commentaar:
qadn: Was me nog niet eens opgevallen dat er zoveel haarden waren. Je reeks is een beetje te veel van het goede, maar best leuk gezien. 7 vind ik veruit de meest sprekende.
gugfuz:
1) leuk detailshot. Geeft mooi de vervallen sfeer weer.
2) mooi gebruik van rule of thirds; ik zoek wel ergens een ankerpunt voor het beeld; Lijkt een beetje te zweven momenteel
3) sfeervolle plaat. Er lijkt wel iets mis met de kleurtjes. Ik herinner me dat mijn automatische witbalans het in die kamer moeilijk kreeg.
4) simpel overzicht, maar weinig onderwerp.
5) te krap om het raam als onderwerp te hebben, en niks op de achtergrond om onderwerp te kunnen zijn. Had ik dus ruimer genomen, zodat heel het gebroken raam er op staat en dat het onderwerp is.
6) mooi
7) hier ga ik met qadn mee. Ofwel hele raam, ofwel geen raam.
8 ) mooie plaat, die we nog gaan zien
qless:
Zeer mooie plaatjes!! De bewerking kan ik absoluut smaken, en past perfect bij het hele sfeertje. Verder weet je detail te vinden in de omgeving en dat maakt het compleet voor mij.
7 is de beste voor mij. Strak en enorm sfeervol.
Laat me raden: 90% op 10mm?
[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 130547 op 10-02-2008 00:49 ]

www.weefab.com
Gugfuz
Beeld 1 en 8 vind ik de beste uit de reeks. de rest kan mss wel beter worden met wat nabewerking. Je hoeft jezelf niet meer bij de absolute Fish te rekenen. Ikzelf schat mij lager in dan jou. Maar ik leer bij en daar doe ik het voor.
Qless
Erg leuke toning gebruik je veel knapper dan de harde toning op je andere locaties.
Plaat 2 geeft perfect de sfeer in doel weer. Platen 9 tem 12 vind ik de toppers uit jouw reeks.
Qadn
Zoals eerder gezegd, erg fishy we zien wel wat morgen brengt...
www.weefab.com
1. Huis met veel licht en de plantjes beginnen naar binnen te groeien (niet op dit proefplaatje zichtbaar).

2. Licht aan de einde van de "tunnel".

3. Hier stond een huis.

4. Overzichtje, waar kranen en hoogspanningsmasten boven de huizen uittorenen.

5. Vrolijke speeltuigen tov een huis en hoogspanningsmast.

6. Huizen worden blijkbaar "opgevreten", zelfs de schaduw moet eraan geloven.

7. Ik was ergens ingekropen om wat houtwerk als kader te gebruiken (niet op dit proefplaatje zichtbaar).

8. Het gevang tov de grote kranen en hoogspanningsmasten.

9. De weg leidt naar het wolkenfabriek.

1.

Het woord dat Doel het beste samenvat. Wanhoop, sommige mensen hadden hun woning net gerenoveerd of waren nog aan het bouwen. Maar bekijk dit beeld onder de juiste hoek is ook hoop, de hoop om ergens anders weer gelukkig te kunnen worden.
2.

3.

Mijn interpretatie van de auto in de garage, gemaakt op een ghetto statief bestaande uit een gasfles en een baksteen.
4.

5.

De Camermanstraat, meerdere mensen waaronder ikzelf lazen deze straatnaam eerst als de Cameraman straat maar we waren dus mis
www.weefab.com
Was in het begin beetje teleurgesteld in men fotos. Heb er 100 gemaakt ( zonder op te letten, dus wat een toeval ). Maar toch nog een boel waar ik de dingen die ik scherp wilde niet altijd scherp op had. Dus daar moet ik toch nog wat op oefenen.
Tevens waren de fotos te vrolijk voro urban vond ik, we hadden dan ook veel te goed weer om sombere fotos te maken. Maar ben blij dat via Corel ik er toch wat van heb kunnen bakken.
Mja, deur die zijn beste tijd wel gehad heeft.
Rommel die her en der lag.
Tekst zegt meer dan woorden.
Iedereen stond achterin deze woning de wagen te trekken, maar daarvoor stond ook nog een mooi plaatje om te schieten
Dust ? Anybody ? Nobody ? Dust.
Bokma graanjenever.
Waterregeling van het haventje van Doel.

Een van de palen aan het haventje van Doel.
Super 98 tank. Vermoeddellijk was 98 ook wel het jaar dat ie voor het laatst gebruikt was.
En hier en daar groeide wat mos op de vensterbanken.
Kerncentrale van Doel.
[ Voor 18% gewijzigd door Falcon10 op 11-02-2008 11:32 ]
-| Hit it i would ! |-
Edit:
Hierbij dan een paar.
Ik heb er meer wat detailshots uitgehaald.

Deze had ik achteraf liever wat lager geframed

[ Voor 65% gewijzigd door M a r c o op 10-02-2008 12:03 ]
Ik ben erg benieuwd naar de cross-processing
Eens naar de foto's kijken.
1: nogal rommelig.
2: leuke compo, het begin is me iets te donker.
3: De schaduw stoort me wat, en hij kijkt niet lekker, geen idee wat het is ... iets met het verkleinen ofzo?
4: voegen de bankjes wat toe? verder kijkt hij net op dezelfde manier verveled als #3. jammer dat de huizen zo in schaduw liggen.
5: leuk. stapje terug en lager? en waar komt die flare vandaan? O_o
6: leuk gezien. teveel ruimte rechts IMO.
7:
8: De kranen enzo zijn mij net iets te onscherp.
9: leuk! maar weer dat storende wegkijken, kijk eens naar hoe je verkleint?
Soul_assasin:
zoveel is 170 beelden niet ... Hoewel ik van gister maar zo'n 70 had.
1: leuk gezien, maar de compositie vind ik niet fijn.
2: compo niet echt fijn wederom. (vooral het driehoekje rechtsonder).
3: Getto!

4: leuk.
5: waarom kies je deze zelf uit?
Falcon10:
leuke serie, leuke kleurtjes.
De laatste past niet echt, en die van de auto vind ik wat minder.
Wel oversharpen je af en toe nogal zwaar.
Marco:
1: leuk! jammer dat de lijnen op het plafond schuin lopen.
2 en de rest ook fijne details.
#7 vind ik de minste.
fire69: goed gezien, en leuke compo. Iets meer ruimte boven bij de stoen was fijn geweest.
[ Voor 9% gewijzigd door qadn op 10-02-2008 12:40 ]

1:

2:

3:

4:

5:

6:
Matig, veranderd in linkje.
http://qadn.shorturl.nl/doel-6.jpg
7:

8:

9:

10:

11:

[ Voor 3% gewijzigd door qadn op 10-02-2008 13:18 ]
Daarom had ik hem ook wat lager geframed willen hebben, dat je dit deel van het plafond niet zag, en juist wel een stukje van de stoelpoten. Misschien crop ik de bovenkant er nog wel even af.qadn schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:38:
Marco:
1: leuk! jammer dat de lijnen op het plafond schuin lopen.
over die van jou
4 Ik zie weer een haard
5 moet je wat draaien, Deze oogt scheef
6 kun je beter weg laten. Die doet mij helemaal niks. De rest is mooier.
9 vind ik erg goed gelukt. Mooie compositie en goed ingeflitst.
Leuke serie, al vind ik het fish effect niet bij alle foto's een toevoeging. Terwijl hij bij sommige juist weer wel een sterke plaat maakt.
@Fire
Inderdaad leuk gezien, ik had dit lint niet zien liggen. Dit was ook in het theater zaaltje zeker?
Marco: bij 5 vind ik het (net iets) scheve iets toevoegen qua sfeer.
Over 6 heb je denk ik gelijk.
#9 was niet de ingeflitste, dat is #10

[ Voor 52% gewijzigd door qadn op 10-02-2008 13:14 ]
Het kan waarschijnlijk rood/paars effect zijn.qadn schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:38:
Rapture:
Ik ben erg benieuwd naar de cross-processing
Ik kan achteraf nog met Sensia 400 experimenteren om een groen/blauw effect te krijgen.
Met 45mm in kleinbeeldtermen proefplaatjes trekken tov 28mm kleinbeeld van de uiteindelijke foto's. Vandaar dat ze "verkleind" of "overdreven gecropt" eruit zien. Hierdoor kunnen ze een "brakke compositie" hebben.qadn schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:38:
Eens naar de foto's kijken.
1: nogal rommelig.
2: leuke compo, het begin is me iets te donker.
3: De schaduw stoort me wat, en hij kijkt niet lekker, geen idee wat het is ... iets met het verkleinen ofzo?
4: voegen de bankjes wat toe? verder kijkt hij net op dezelfde manier verveled als #3. jammer dat de huizen zo in schaduw liggen.
5: leuk. stapje terug en lager? en waar komt die flare vandaan? O_o
6: leuk gezien. teveel ruimte rechts IMO.
7:
8: De kranen enzo zijn mij net iets te onscherp.
9: leuk! maar weer dat storende wegkijken, kijk eens naar hoe je verkleint
Bij 2 kon ik meer van de trap laten zien of juist de trap onderbelichten om enkel het licht aan de einde van de tunnel te laten zien.
3 ga ik waarschijnlijk er tussen uit laten.
4 is een combinatie tussen de recreatie op de dijk (waar de toeristen rondlopen), een vervallen dorp in het donker en de industrie torent met iets vrolijkere kleuren (dan het dorp) boven het dorp uit.
Bij 8 had ik op de tralies gefocust, de uiteindelijke foto was hyperfocaal of had ik ook op de tralies gefocust? Dat ga ik binnenkort wel zien.
1, 2 het ziet er door de belichtingskeuze in de huizen zonnig eruit.qadn schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:44:
En mijn beloofde niet-schoorstenen serie
1: [afbeelding]
2: [afbeelding]
3: [afbeelding]
4: [afbeelding]
5: [afbeelding]
6: Matig, veranderd in linkje. http://qadn.shorturl.nl/doel-6.jpg
7: [afbeelding]
8: [afbeelding]
9: [afbeelding]
10: [afbeelding]
11: [afbeelding]
8 Contrast, tussen donker/licht.
9 Interessant dat je de benzinepompen en de graffiti op 1 foto kan zetten zonder overbelichting.
10 Daar was meer dan 5 stops licht verschil en de flitser kan het bijbelichten.
Wel, vond het eerlijk gezegd ook een reeksje dat het beste past bij het urban gevoel, hoewel die houten paal en die waterregeldingen minder, maar toch ook best leuk zijn.qadn schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:38:
Falcon10:
leuke serie, leuke kleurtjes.
De laatste past niet echt, en die van de auto vind ik wat minder.
Wel oversharpen je af en toe nogal zwaar.
Die laatste past inderdaad niet in de reeks, maar wou em jullie niet onthouden, vond em mooi helder
Hoe bedoel je oversharpen ? Kan je even uitleggen en hoe te voorkomen ?
-| Hit it i would ! |-
Hoe lost je dat op: minder sharpenen.
Bij plaat 5 wou ik vooral de nep cameraman straat in beeld brengen door zowel de teloorgang van Doel mee in het beeld te nemen en een fotograaf. Spijtige genoeg was het een Camerman straat.qadn schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:38:
Soul_assasin:
zoveel is 170 beelden niet ... Hoewel ik van gister maar zo'n 70 had.
1: leuk gezien, maar de compositie vind ik niet fijn.
2: compo niet echt fijn wederom. (vooral het driehoekje rechtsonder).
3: Getto!
4: leuk.
5: waarom kies je deze zelf uit?
Woor zou je dit beeld niet meegenomen hebben?
www.weefab.com
We waren immers met een man of 15.
Ik ben toch wel benieuwd waar de rest mee aankomt.
Als je met gotters foto's gaat maken moet je ze ook delen natuurlijk.
Met zo'n comment ben ik iets. Ik weet dat ik nog een heel lange weg te gaan heb en dat mijn compositie soms ver zoek is maar ik probeer elke tip tot mij te nemen.qadn schreef op zondag 10 februari 2008 @ 22:41:
Mnee, het leek me vooral rommelig en snapshoterig, ik zie wat je er mee probeerd te doen, maar dat komt er niet uit naar voren. zowel de fotograaf als het straatnaambordje valt een beetje weg.
Edit: 5 nieuwe beelden.
6.

7.

8.

9.

10.

[ Voor 48% gewijzigd door Soul__assasin op 10-02-2008 23:16 ]
www.weefab.com
Denk dat nr 5 ook erg moeilijk anders te doen is...Soul__assasin schreef op zondag 10 februari 2008 @ 23:11:
[...]
Met zo'n comment ben ik iets. Ik weet dat ik nog een heel lange weg te gaan heb en dat mijn compositie soms ver zoek is maar ik probeer elke tip tot mij te nemen.
6 7 en 10 vind ik erg sterk (alhoewel 10 niet echt in serie "doel" past)
8 had denk ik beter gewest in portret stand, geen raam rechts
9 vindt ik iet wat te rommelig, teveel details
Jep met een fotomeetkoekoek2003nl schreef op zondag 10 februari 2008 @ 23:32:
wow wat een mooie fotos allemaal, soort van urban exploring ofzo?
8 vind ik vooral wel iets hebben.
bij 6 zou ik net iets hoger geframed hebben zodat in ieder geval het dak er net helemaal op staat.
11.

12.

13.

14.

15.

bij de laatste wel eenbeetje last van bewegingsonscherpte. maar op 1/6sec als sluitertijd ben ik al tevreden dat dit meevalt.
www.weefab.com
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Nu even wat kritiek op wat ik zie.
Als eerste Qadn-1,
Waarom al die haarden en waarom fisheye? Om het consequent te houden? Zoals je het nu fotografeert vertellen de haarden niet veel. Ik dacht misschien dat je persoonlijkheid bij de haarden hebt ofzo, dat je aan de haard kan aflezen wie er gewoond heeft, maar dat zie ik niet zo, daarvoor mist veel context. Vind ook 't licht heel vlak, en de toning gaat van hot naar her.
Dan Fire69-auto,
wel netjes, zwart is goed nu, mooi licht. prototype urban plaat
Qadn-auto, waarom fish? Breekt je plaat volledig af.
Gugfuz:
1: Ik weet 't nooit met closeups, 't is vaak meer een show van je bokeh, helemaal nu je even niks boeinds laat zien in je scherpe stuk. Licht is wel mooi.
2: Ik zou even al dat blauw bovenin wegcroppen. Het doet nu niet echt dienst als negatieve ruimte. Dat kan wat mij betreft veel krapper, wordt ie strakker van.
3: netjes, mooi licht, misschien wat te donker links
4: ik zou hier even je highlights terughalen met recovery, en op je WB letten, die is wat groenig
5: jammer dat er niks achter 't raam zit, nu is 't alleen een gebroken raam
6: mooi, al had je misschien wat meer door de knieën gemoeten.
7: so-so, niet heel spannend maar ok
8: ok, alleen onderin veel ruimte die nu niet functioneel is.
Qless-mensen: over 't algemeen, strakke toning, misschien ietwat te bruin, ze lijkt op #1 wel zwart
Qless-doel:
#1 goed om te laten zien waar 't over gaat, al was ik zelf voor wat wijder gegaan
#2 creepy heel verlaten, dit lukte mij niet echt, overal liepen mensen
#3 had ik ook gespot, vind deze beetje rommelig, moeilijke plek ook..
#4 vind deze wat minder, je kijkt alleen naar een doorkijkje, niet naar iets aan 't einde
#5 wel een nette foto, misschien niet super spannend maar wel ok
#6 wel ok
#7 apart, weet 't niet
#8 gek beeld
#9 deze beschrijft de situatie goed
#10 vind 'm ok, maar is wel standaard urban beeld.
#11 goed doorkijkje
#12 hoe zijn jullie hierin gekomen? de deur zat bij ons op slot
Qadn-2:
#11 heb ik deze niet al gezien? vind de fish hier niets toevoegen
#12 redelijk doorkijkje, maar ook hier die fish, het is alsof je dynamiek wil toevoegen, maar die heeft de boel niet..
#13 je plaat staat scheef..
rapture
#1 hmm vind 'm wel ok, mooi licht, misschien wat lager?
#2 ook ok, beetje rommelig, maar wel ok
#3 bekende plaat, wel duidelijk, maar ik zou 'm anders hebben genomen, weet 't niet
#4 goed overzicht, contrast is wel wat minder dankzij wat tegenlicht
#5 vind de flare hier niet echt mooi, ik denk dat je flare anders keihard (heel sterk) had moeten zijn, en dat je lager had gemoeten
#6 goed spel van schaduw
#7 duidelijk, compositioneel niet super spannend, maar vertelt wel wat
#8 wel ok, maar scherpte op de kraan is imho beter
#9 bekend beeld. wel goed
Soul__assasin
1: Waar kijk ik hiernaar? Ik mis beetje een 'doel' of onderwerp
2: wel boeiend plaatje, maar door 't schuine is ie wat vreemd
3: netjes
4: waarom van bovenaf eigenlijk?
5: rechts staat een fotograaf he? beetje jammer
Falcon10:
Mooie toning, let even bij je kaders op dat ze elke keer 't zelfde kader hebben. Ook het randje boven of onderin aan de rand zit niet bij een echte afdruk (tenzij je echt een prutser bent). Oh en nummer ze even
#1 Sharpening, verder ok
#2 beetje rommelig maar wel ok
#3 mijn smaak, goed, vind 't roze minder, maar wel goed
#4 mooi erg mooi
#5 niet erg boeiend imho, zegt me niet zoveel, vanwege je onderwerpkeuze
#6 zelfde als #5
#7 surrealistische plaat mooi
#8 vind dit niet zo spannend, 't is vooral alleen paal, zegt niet zoveel over doel
#9 die is mooi
#10 hmm, twijfel, het gore komt er goed uit, maar is wel standaard urban
#11 de kerncentrale, duidelijk, al was 't ook mooi geweest als er iets 'doeligs' links bij zat..
M a r c o (poeh al die spaties
#1 mooie toning, lekker rustig, staat dees scheef?
#2 volgens mij had je beter deze lager kunnen framen, nu zegt de plaat mij niet zoveel.
#3 Ik ben nooit zo van de urban borden, helemaal toilet zegt weinig over de plek
#4 wel ok
#5 wel ok
#6 deze heb ik ook, grappig, wel wat wijder. Mooi licht, mooi zwart, mooie plaat los
#7 deze heb ik ook nog gezien, zou dat doel geweest zijn? Zo ja dan is 't een sterke plaat die veel vertelt
Fire69-kerst:
lol
Qadn-rest:
Post je niet teveel? Hold your horses, wees selectief, maak bewuste keuzes en maak er geen CF dump van.
1: hmm wel ok, lekker goor
2: zie hier weer de functie van fish niet, vind de plaat ook niet veel zeggend
3: had ik deze niet al gezien?
4: idem
5: deze heb ik ook bij qless gezien, mis eigenlijk iets aan 't einde
6: was idd wat teveel van 't goede
7: wuh, waar is dit, iemands kelder? gore plek
8: ook deze eb ik geloof ik al gezien
9: licht is wel mooi zo, fish past hier 'redelijk'
10: hier gebruik je keurig je fish voor. vette plaat
11: neet, doet 't niet voor mij
Soul_assisin:
6. staat deze scheef? zit ook een vreemd wit puntje aan een lijn links boven. Weet even niet wat ik van de plaat vind, lijkt wel ok.
7. hmm gore meuk, maar 't schuine..
8. hmm, let even op wat je in beeld brengt, ik zou deze wat croppen, rechts, is ie strakker, dat ding rechts heeft nu niet heel erg veel functie
9. hier vind ik het uitgebeten wit eigenlijk niet zo mooi, past niet bheel erg bij de plaat.
10. grappige plaat, mooi met die palen en iedereen tussen 1 paal
11. meer door je knieën gaan is wel belangrijk, dat maakt deze wat vreemd
12: wat le f. zit er in die tas? wazige plaat
13. het is net te donker, om wat te zien, ietwat fillight of in PS wat doordrukken
14. begint nu een standaard plaat te worden, vind 'm niet slecht, maar ik mis iets erachter, ik mis 't nut van een doorkijkje
15. bewogen past wel, helemaal bij haar handen, hoe klonk de piano?
Mooi iig dat je consequent qua stijl bent gebleven, dat is belangrijk..
Mijn fotos komen later.
|>
Thx voor de comments. 4 heb ik van bovenaf genomen omdat de ladder die naar beneden ging helemaal gammel was ik direfr er mijn gewicht niet op zetten. Maar ik vind wel dat het wel goed uitgekomen is.Simon schreef op maandag 11 februari 2008 @ 11:17:
Soul__assasin
1: Waar kijk ik hiernaar? Ik mis beetje een 'doel' of onderwerp
2: wel boeiend plaatje, maar door 't schuine is ie wat vreemd
3: netjes
4: waarom van bovenaf eigenlijk?
5: rechts staat een fotograaf he? beetje jammer
6.ietwat scheef is mogelijkSoul_assisin:
6. staat deze scheef? zit ook een vreemd wit puntje aan een lijn links boven. Weet even niet wat ik van de plaat vind, lijkt wel ok.
7. hmm gore meuk, maar 't schuine..
8. hmm, let even op wat je in beeld brengt, ik zou deze wat croppen, rechts, is ie strakker, dat ding rechts heeft nu niet heel erg veel functie
9. hier vind ik het uitgebeten wit eigenlijk niet zo mooi, past niet bheel erg bij de plaat.
10. grappige plaat, mooi met die palen en iedereen tussen 1 paal
7.compostitie is smaak, misschien heb ik er op dit moment nog te weinig
8. mijn compositie is inderdaad hier iets te wijd, een stapje dichter was inderdaad beter geweest.
9.
10.missie geslaagd wou exact dat beeld vangen.
11. zou een idee geweest zijn maar bewust niet gedaan.11. meer door je knieën gaan is wel belangrijk, dat maakt deze wat vreemd
12: wat le f. zit er in die tas? wazige plaat
13. het is net te donker, om wat te zien, ietwat fillight of in PS wat doordrukken
14. begint nu een standaard plaat te worden, vind 'm niet slecht, maar ik mis iets erachter, ik mis 't nut van een doorkijkje
15. bewogen past wel, helemaal bij haar handen, hoe klonk de piano?
12. In de tas zitten kerstballen mss iets beter zichtbaar op de grote plaat, ik vond de plaat wel iets hebben.
13. ...
14. ...
15. Piano klonk niet echt gestemd meer. we danken Qadn voor het idee om rond te gaan.
THX voor de mening, hopelijk ben je er wel bij op de volgende meet, de eerste plannen worden al gesmeed maar afwachten is de boodschapMooi iig dat je consequent qua stijl bent gebleven, dat is belangrijk..
Mijn fotos komen later.
Ben super nieuwsgierig naar jouw beelden
www.weefab.com
Leuk dat jullie ook nog zijn geweest. Op zaterdag waren er ook wel toeristen hoor, vooral in de middag. Maar op zondag is het er inderdaad drukker.
Ik ben benieuwd naar jullie foto's.
Over mijn eerste foto, het is moeilijk te zeggen of die scheef is. Ik stond niet in een haakse hoek op he podium, vandaar dat de lijnen op de achtergrond niet recht lopen. De stoel staat ook nog eens niet recht. Dit vind ik mooier dan recht toe recht aan.
De enige referentie lijnen zijn de rechter muur van de boog op het podium en de achterste stoelpoten/leuning. Dan lijkt hij wel redelijk recht.
PS, die spaties hoef je niet te gebruiken hoor
[ Voor 7% gewijzigd door M a r c o op 11-02-2008 11:55 ]
6: ik zou de horizon iets lager in beeld nemen. en rechts minder ruimte.
7: leuk, maar scheef.
8: leuk, maar de niet-baksteen muur rechts past niet.
9: zoals eerst gezecht wat rommelig.
10: leuke symmetrie.
11: doet het hem niet bij mij, de camera is me teveel naar beneden gericht
12:
13: stoelen iets diagonaler?
14: Jammer dat de achtergrond blown-out is.
15: de benen rechts-bovenin in beeld storen me, verder leuk beeld.
bij beeld 15 is croppen spijtig genoeg geen optie aangezien ik dan te veel van haar hoofd verlies, en laat ze nu net zo'n knap kopje hebben
www.weefab.com
Commentaar wat ik heb gekregen komt neer op dat het wel erg vrolijk is allemaal voor zo'n verlaten dorp. Maar dat vind ik juist interessant, het dorp is nog niet volledig verlaten, er wonen nog mensen, er is een brasserie, en gistermiddag wemelde het van de toeristen. Er leeft dus nog genoeg in dat dorp, de directe dreiging is weg, maar toch is het geen gezond dorp.
Een heerlijk dubbele sfeer, die prima vast te leggen valt met foto's die qua kleuren vrolijker zijn dan veel andere fotografen het vast zouden leggen.
1:

2:

3:

4:

Ik heb er meer, maar dit is even voor zo ver ik wat kon uitzoeken..
|>
Hoezo vaag?
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
oh en ik heb geen pola
[ Voor 15% gewijzigd door simon op 11-02-2008 12:22 ]
|>
www.weefab.com
mits enig oerinstinct werk ( aka : glaasje breekSoul__assasin schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:52:
een reflectie in de vila voor het takstation? wel spijtig dat er geen toegang was tot die vila. Ik had er graag ingegaan
-| Hit it i would ! |-
Er waren meerdere gebouwen waar we maar al te graag inwilden maar die helaas afgesloten waren.
|>
Ik mis zelf scherpte af en toe, vooral in de shots binnen. In het vervolg veel meer letten op men sluitertijd dus...
Volledige reeks hierzo.
Alle foto's klikbaar voor groter!
_OUTSIDE_
1)

2)

3)

4)

5)

_INSIDE_
6)

7)

8 )

9)

_DETAILS_
10)

11)

12)

13)

mooie serie verder #9 is erg illustratief
[ Voor 16% gewijzigd door simon op 11-02-2008 15:41 ]
|>
@ Soul__assasin:
11: aandacht wordt meteen naar dat donker gat gezogen, dat laat je wat afvragen. leuk
12: ook hier vind ik het mooi hoe die glinstering in de handtas wel iets toont, maar je toch niet alles toont!
13: mooi overzicht, geeft goed de sfeer weer
14: ook hier weer: totaal afgebroken doorkijkluik, naar een precies steriele kamer.
15: mooi (foto of de pianiste laat ik aan jullie over
@ Wolfensteijn:
1: mooi overzichtje
2: vind ik zeeer mooi, zo steriel... beetje lager had misschien nog mooier geweest?
3: leuk detail, maakt het interessant door de textuur van het behangpapier
4: beetje meer groothoek had mooier geweest denk ik
@ Simon:
schitterende toning voor de fotos, en mooi consequent. Straalt sowieso al koelheid/verlatenheid uit.
1: vooral de personen erbij maken het af. Staan er precies beetje doelloos bij (wat een woordspeling
2: verlatenheid... goede sfeer wer
3: leuk duister tintje
4: geeft ook weer mooi de sfeer weer. is dit in Doel zelf?? Dit ben ik precies niet tegengekomen.
Vond die van jou inderdaad wel mooi dus ben daarnet maar even teruggereden om je idee te stelenSimon schreef op maandag 11 februari 2008 @ 15:40:
#5 heheh lijkt best op mijne... rofl
mooie serie verder #9 is erg illustratief
De nabewerking is wel mijn smaak iig.
Wat saturatie verlaagd en vignetering toegevoegd onder andere?
Inderdaad saturatie verlaagd, vignetering, de witbalans beetje geler gezet en contrast verhoogd.M a r c o schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:52:
weinig op aan te merken viper. Strakke foto's.
De nabewerking is wel mijn smaak iig.
Wat saturatie verlaagd en vignetering toegevoegd onder andere?
Bedankt voor de comment.
LOL @ qadn's woordenschat
Inderdaad, en zolang je je daaraan houd zul je ook locaties kunnen "krijgen" en maar heel weinig problemen hebben mocht je een keer worden opgepakt. Zodra je gaat inbreken (en gereedschap bij je hebt) ben je de pineut (en terecht)Simon schreef op maandag 11 februari 2008 @ 15:29:
De gulden regel bij Urbex is natuurlijk 'take nothing but photographs, leave nothing but footsteps' (of omgekeerd![]()
)
Iets verplaatsen (stoel e.d.) is natuurlijk niet zo'n probleem
He, hierzo is wel mijn site he
(zie mijn profiel)
Mooi foto's, welke nabewerking heb je er op los gelaten?
Woops! Achjah het niveau is nog een stuk lager dan bij jou, dus het valt wel opqless schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:25:
[...]
He, hierzo is wel mijn site he![]()
(zie mijn profiel)
Mooi foto's, welke nabewerking heb je er op los gelaten?
Volledige nabewerking gedaan in Lightroom:
- high contrast
- vignettering
- saturatie -50
- witbalans +20 geel
- hier en daar nóg wat meer contrast
Jij hebt best al veel urbex gedaan vertelde je.qless schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:24:
[...]
Inderdaad, en zolang je je daaraan houd zul je ook locaties kunnen "krijgen" en maar heel weinig problemen hebben mocht je een keer worden opgepakt. Zodra je gaat inbreken (en gereedschap bij je hebt) ben je de pineut (en terecht)
Iets verplaatsen (stoel e.d.) is natuurlijk niet zo'n probleem
Ben je ooit ergens betrapt waar je niet mocht zijn?
Anoniem: 245355
Ik zal proberen morgen even tijd te maken om ook op de andere foto's te reageren. Ik zag al hele leuke foto's voorbij komen van bijvoorbeeld qless.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 245355 op 11-02-2008 19:24 ]
Bij deze een eerste serie van mijn hand:

#4 Deze hebben we vaker gezien

#8 Dit was de onaangenaamste foto om te maken

Een paar in zwart/wit - ik vond deze specifieke foto's zo beter uitkomen

Later wellicht meer
Anoniem: 252128
Gave foto's heeft iedereen zeg!!!!!!!! Leuk om te zien wat iedereen van hetzelfde onderwerp maakt
Hier een aantal van mijn foto's. Drastisch bewerkt met Adobe Lightroom. Bij een spookachtige locaties horen immers spookachtige effecten. De rest van de foto's volgt deze week op mijn website:
http://www.chrisheijmans.nl

Ik ben net begonnen met nabewerking, ik durf ze al haast niet meer te posten...
Oef mooie bewerking! Kun je een tipje oplichten van hoe je dat gedaan hebt?Anoniem: 252128 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 20:55:
...
Hier een aantal van mijn foto's. Drastisch bewerkt met Adobe Lightroom. Bij een spookachtige locaties horen immers spookachtige effecten. De rest van de foto's volgt deze week op mijn website:
...
Ik heb twee verschillende stijlen gebruikt voor mijn serie, dus hou hier rekening mee met je (zeer op prijs gestelde) commentaar:
Stijl 1:

Stijl 2:

[ Voor 8% gewijzigd door Aristos op 11-02-2008 22:05 ]
Enoooorm Blair witch gevoel krijg ik ervan!! Ik kan het alvast appreciëren
Vooral de eerst en laatste vindt ik zeker geslaagd! Nummer je foto's in het vervolg wel even, da's iets gemakkelijker om doelgericht commentaar te geven
Welkom op het forum trouwens!
@ Fire69:
Mooie reeks, al vind ik wel dat je regelmatig nogal strak kadert. Iets meer ruimte zou niet slecht zijn denk ik
5 vind ik een mooi stilleven, alsof alles klaar staat om de volgende ochtend bo'kes klaar te maken.
7 is ook mooi gezien en mooit gefotografeerd er zo frontaal op
9 LOL : hoe een bende fotografen een dorpje kan inpalmen
@ Camphuys:
Mooie reeks ook, al denk ik wel dat er meer uit te halen valt mits wat nabewerking om het wat meer punch te geven zeg maar.
5 vind ik absoluut de meest creepy en dus mooiste!
9 vind ik niet echt bij de serie passen, aangezien er eigenlijk niets te zien is van de verlatenheid. Hetzelfde spelende kind met op de achtergrond een vervallen huis had veel sprekender geweest.
@ Aristos:
1 en 2 doen het voor mij!
De rest is ook zeker niet mis. Ik snap wel niet goed wat je zelf bedoelt met je 2 stijlen. Ik zie immers nog redelijk wat verschillen binnen eenzelfde stijl. Of ik heb hem niet helemaal begrepen, kan ook natuurlijk
Mijn excuses voor de personen die ik nog vergeten ben, maar het gaat wel erg hard hier met de fotos!
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 130547 op 11-02-2008 21:56 ]
Welkom op got Chris, leuk dat je je ook geregistreerd hebt. Met zulke foto's hoop ik dat we meer van je zien.Anoniem: 252128 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 20:55:
Hey mensen! Ik (Het Meisje) heb me dan toch maar geregistreerd :-)
Gave foto's heeft iedereen zeg!!!!!!!! Leuk om te zien wat iedereen van hetzelfde onderwerp maakt
http://www.chrisheijmans.nl
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vooral 3 en 7 vind ik mooi (ik hou van detail shots)
Aristos
1 tot en met 4 zijn top. 5 tm 7 zijn nogal more of the same (maar wat wil je met 15 man op 1 lokatie)
De sterke bewerking bij 2 en 4 werken goed.
Fire
Ook een paar leuke details erbij. 2 mag van mij wel wat donkerder.
Het lijkt net of die huisjes in grote haast zijn verlaten alsof er een ramp gebeurt was oid, wat is het verhaal er precies achter?
Wikipedia: Doel (plaats)koekoek2003nl schreef op maandag 11 februari 2008 @ 22:01:
Echt mooie foto's zeg, vooral die van Chrizzybizzy.
Het lijkt net of die huisjes in grote haast zijn verlaten alsof er een ramp gebeurt was oid, wat is het verhaal er precies achter?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde

#15 (Schaduw viel me nog alleszins mee

En dan een paar buiten serie:
#19 Samen met de waterpomp de enige die ik gecropt heb

#20 Leek wel een toneel

#21 Spiegels zijn leuk

En tot slot wat lichte kost ter afwisseling:
#22 De diepere achtergrond ontgaat me volledig, maar goed

#23 Wie had die beer zo neergezet? Ik niet, en ik heb hem in dit topic nog niet gezien

link werkt niet, hier de correcte.
Wikipedia: Doel (plaats)
Korte Versie: Huizen in het dorp worden onteigend om plaats te maken voor een nieuw dok voor uitbreiding van de haven van Antwerpen. De resterende bewoners verzet zich hier echter sterk tegen en weigeren uit het half verlaten/afgebroken dorp te verlaten.
AangepastM a r c o schreef op maandag 11 februari 2008 @ 22:06:
[...]
link werkt niet, hier de correcte.
Wikipedia: Doel (plaats)
Korte Versie: Huizen in het dorp worden onteigend om plaats te maken voor een nieuw dok voor uitbreiding van de haven van Antwerpen. De resterende bewoners verzet zich hier echter sterk tegen en weigeren uit het half verlaten/afgebroken dorp te verlaten.
Mooie pics voorbij gekomen btw
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 11-02-2008 22:23 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
www.weefab.com