Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Onderstaande berichten zijn deels afgesplitst van een ander topic waardoor de volgorde wat onlogisch kan overkomen. De originele startpost van dit topic vind je @ RoelJewel in "Cameratools.nl" :)

Ik kreeg ineens net een nieuwsbrief van een winkel cameratools.nl binnen, dit is een nieuwe winkel in Apeldoorn die morgen open gaat en het lijkt een beetje op konijnenberg als ik het zo zie.

Heb alleen wel even een mailtje gestuurd over de prijs van de inkt want die was echt niet normaal (zie onder).

PS. Ik ken de hele winkel niet, dit is dus ook geen reclame maar gewoon even om te laten weten.
Geachte heer/mevrouw,

Zojuist ontving ik uw nieuwsbrief (ik kan me echter niet herinneren mezelf ooit ingeschreven te hebben, wat mijn spamfilter kon bevestigen, maar jullie zitten toevallig in de buurt en ik kende de winkel nog niet).

Ik had echter een klein foutje gevonden op de website, dus vandaar dat ik even mail.
Ik zag bij de Canon BCI-6 inkpatronen een schrikbarende prijs staan van €15,95, terwijl deze op veel plaatsen om en nabij de 10 euro te verkrijgen zijn (Foto Konijnenberg 9,75 - Mediamarkt 10,50).
Dit zal ongetwijfeld een typefoutje zijn, dus vandaar even een berichtje.

Misschien dat ik binnenkort eens even binnenloop, de foto's van de winkel zijn veelbelovend!

PS.
Bij uw contactgegevens op de website staat bij het KvK en BTW nummer "123" in plaats van het werkelijke nummer viel me zo op.

Overigens mijn complimenten voor de opzet van de website, Heel fris, overzichtelijk en netjes, erg mooie site!

Met vriendelijke groet,

[ Voor 8% gewijzigd door Zoefff op 07-02-2008 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 15:41
Ik kreeg die mail ook, nu wil ik weten hoe ze aan mijn e-mail adres komen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04 21:43

ThunderNet

Flits!

Simon schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:42:
Ik kreeg die mail ook, nu wil ik weten hoe ze aan mijn e-mail adres komen.
Ik hier 2 mailtjes van hun :/

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-04 21:27
ben ook al benieuwd hoe ze aan mijn mailadres komen... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Beste CameraTools,

Net viel mijn oog op een mailtje van jullie nieuwe winkel, met een aankondiging. Nu ben ik erg benieuwd hoe jullie aan mijn e-mail adres komen. ik heb mij toch absoluut niet opgegeven voor een nieuwsbrief van jullie. Ik vind dergelijke praktijken nogal rieken naar spam en dat siert een integer bedrijf niet.. Ik hoop dat jullie een goede verklaring hebben, want ik heb al snel begrepen dat ik niet de enige ben die deze ongevraagd heeft ontvangen.

Ik hoop dat er een passend antwoord komt,
ik zou zeggen, stuurt ieder dat mailtje naar mailto:info@cameratools.nl, ik heb 't gevoel dat ze hier op t.net hebben zitten bladeren...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

idem. :X

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Idem :X Gelijk mail terug gestuurd hoe ze aan m'n adres komen en dat ik hier niet van gediend ben. Anders met z'n allen bij de OPTA indienen?

https://www.spamklacht.nl...ienen/klachtformulier.asp

Gewoon met z'n allen indienen :Y)

[ Voor 27% gewijzigd door neographikal op 07-02-2008 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Simon schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:53:
[...]

ik zou zeggen, stuurt ieder dat mailtje naar mailto:info@cameratools.nl, ik heb 't gevoel dat ze hier op t.net hebben zitten bladeren...
Ik kreeg dat mailtje ook, en niet op het adres wat ik hier @ t.net heb ingesteld. Dus vermoedelijk hebben ze het ergens anders vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Emiel-
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-12-2019
Pentaxianen vallen ze niet lastig. (Logisch ook..)

Pentax K3-II | Glasbak: DA*60-250 F4, DA 12-24F4, Sig10-20, Sig17-70, Tamron17-50&28-75, Sig 70-300 [TE KOOP] | 6 MF-primes | Pentax AF FG360Z | stapel filters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
Beetje asociaal om zomaar mensen te gaan spammen als nieuwe winkel zijnde. Door dit soort dingen ben aan de ene kant blij dat mijn email adress niet klopt (lees: SirNobax is zijn wachtwoord vergeten :') ).

Voor mij al een reden om die winkel over te slaan als de benodigde spullen ook ergens anders te krijgen zijn. Bah.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
toevallig gejat van DPZ ofzo? hmmmmmm

Ik maar denken dat ík een keer een primeur heb :D

[ Voor 41% gewijzigd door Fairy op 07-02-2008 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
WTF ik krijg respons nog nu zelfs op de avond!
Geachte heer,

Dank voor uw email. De prijzen zijn inmiddels aangepast, net als de KVK-gegevens.

Met vriendelijke groet,

Team CameraTools
Misschien krijgen jullie ook over de spam reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Geachte heer,

U kwam voor in onze database en om privacy redenen kunnen wij de bron niet noemen.

We hoopten dat we met onze kijk op fotografie u van dienst te wezen met deze melding en hebben absoluut niet de bedoeling om u verder tot last te zijn.
We garanderen u dan ook dat u vanaf heden verwijderd bent uit ons bestand en bieden onze welgemeende excuses aan voor deze onzorgvuldigheid.

Met vriendelijke groet,
Team CameraTools
inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
nieuwe mail naar hun toe:
Geachte heer/mevrouw,

Zojuist heb ik mijn collega fotografen ingelicht over het bestaan van uw bedrijf. Echter kreeg ik massaal reactie dat zij ook een mail van u hadden ontvangen met een nieuwsbrief waar zij zich niet voor hadden ingeschreven. Nu had het zo kunnen zijn dat ik mijzelf ooit had ingeschreven en dit vergeten was, maar dat is nu niet meer aan de orde.

Graag wil ik u vragen welke bron u hebt gebruikt om uw publiek te gebruiken, aangezien ik bij élke nieuwsbrief en website aanmelding duidelijk vermeld dat het niet aan derden mag worden uitgegeven of doorverkocht. Ik mag graag op de hoogte worden gehouden van de markt, maar ik stel het niet op prijs om reclame te ontvangen waar ik mij niet persoonlijk voor het ingeschreven.

Ik wil u hierbij ook vragen om hierop te reageren.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Op het bericht hierboven: De bronvermelding heb je recht op, dat is gelijk aan het ongevraagd bellen. Bedrijven die jouw nummer hebben zijn verplicht om dit aan de ontvanger te melden als hier om gevraagd word.

[ Voor 10% gewijzigd door Fairy op 07-02-2008 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Fairy schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:31:
nieuwe mail naar hun toe:

Op het bericht hierboven: De bronvermelding heb je recht op, dat is gelijk aan het ongevraagd bellen. Bedrijven die jouw nummer hebben zijn verplicht om dit aan de ontvanger te melden als hier om gevraagd word.
Klopt, laat je niet afschepen met een dergelijke mail. Verwijs ze desnoods naar de WBP. Volgens diezelfde WBP heb je er ook recht op om je gegevens te laten verwijderen, en/of in te zien wat ze allemaal van je weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Van DPZ zal het niet komen, daar ben ik niet geregistreerd, en ook ik heb deze nieuwsbrief ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Ik was je voor Wilko, reply was al de deur uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Het lijkt erop dat ze een deel handmatig hebben gedaan. Ik heb hem op mijn zakelijke info@ gekregen terwijl ik daar op geen enkel forum mee ben geregistreerd. Hoogstens bij wat webwinkels, maar dat zijn alleen de bekende toko's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Van tweakers.net email adres komt het niet. Die in mijn profiel is namelijk anders dan het adres waar ik een mailtje op heb ontvangen. Adres waar ik hem op kreeg gebruik ik bij een paar shops waar ik regelmatig wat bestel en als een persoonlijk adres. Voor de rest heb ik mijn hotmail.

Voor mij hebben ze het IIG meteen afgedaan, klantgericht bla bla bla en dan wel ongewenst email versturen. Nee, ik ga wel gewoon naar de winkels die zich bewezen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
_ferry_ schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:39:
Van tweakers.net email adres komt het niet. [...] Adres waar ik hem op kreeg gebruik ik bij een paar shops waar ik regelmatig wat bestel en als een persoonlijk adres.
neographikal schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:39:
geen enkel forum mee ben geregistreerd. Hoogstens bij wat webwinkels, maar dat zijn alleen de bekende toko's...
Hebben we een winnaar?

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-04 19:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik heb hem ook gehad. Kunnen we dit beter niet even laten afsplitsen naar een apart topic? Middels een TR?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Ik heb alvast een reactie op een mail die er onherroepelijk aan zit te komen:
weg
Bijgewerkte versie: Fairy in "Cameratools.nl"

[ Voor 154% gewijzigd door Fairy op 07-02-2008 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Ik kreeg de spam op mijn zeelandnet adres waarmee ik hier geregistreerd ben.
Volgens mij heb ik de meeste bestellingen bij webshops met mijn 'andere' mail adres gedaan.
Ik heb iechter wel al bij veel webshops besteld (konijn, foka, digital street, kamera express) dus misschien zou het toch wel kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-12-2021
Ik heb ook een mail gehad van cameratools.nl. Ben benieuwd hoe ze er aan zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
M a r c o schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:53:
[...]

Ik kreeg de spam op mijn zeelandnet adres waarmee ik hier geregistreerd ben.
Volgens mij heb ik de meeste bestellingen bij webshops met mijn 'andere' mail adres gedaan.
Ik heb iechter wel al bij veel webshops besteld (konijn, foka, digital street, kamera express) dus misschien zou het toch wel kunnen
Je dacht toch niet dat Konijn zijn klantenbestand aan de concurrent gaat uploaden :D

Naja in ieder geval ik wil weten waar het vandaan komt mijn mailadres.
Of ze mij als klant kunnen winnen is sterk afhankelijk van het antwoord wat ik van ze krijg. Maar ik denk dat ik toch maar blijf omrijden naar Konijn.

PS, ik staat NIET bij foka, digital street of kamera express in het systeem (nooit wat gekocht) maar wel bij Konijn. Of hebben ze daar ingebroken ofzo :*

Zit nu te F5'en op mijn Thunderbird :P Maarja ik heb Spamhaus al ingelicht dus wie weet komt het niet aan 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Fairy op 07-02-2008 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-04 19:21
offtopic:
Ook hier mail; mijn adres bij tweakers en dpz zijn anders dan waarheen ze deze mail hebben gestuurd... Het zou theoretisch wel konijn of digitalstreet ofzo kunnen zijn...

@hieronder: Uit jouw rijtje, met het e-mailadres waar deze mail heen ging: Konijn, Kamera express, Digital street, hvstar

[ Voor 25% gewijzigd door Dannr op 07-02-2008 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Edit: bijgewerkt met lijstje Dannr
"verdachten".

*Waar heb ik ooit iets camera gerelateerds gekocht
Konijnenberg / Foka / kamera express / digital street / redcoon / hvstar / ebay.

*Waar ben ik geregistreerd
enkel tweakers.

Misschien komen we er met wat cross referencing achter

[ Voor 10% gewijzigd door M a r c o op 07-02-2008 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Dannr schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 21:03:
offtopic:
Ook hier mail; mijn adres bij tweakers en dpz zijn anders dan waarheen ze deze mail hebben gestuurd... Het zou theoretisch wel konijn of digitalstreet ofzo kunnen zijn...
Geen digitalstreet, daar sta ik weer niet geregistreerd. Als ze bij konijn aan het jatten zijn geweest ga ik daar intern een onderzoek aanslingeren, ik ken daar mensen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

Kwestie van de grootste gemene deler vinden. Krijg net die mail binnen, Konijnenberg en KE zijn de enige shops waar ik ooit fotospul van heb gekocht.
Mischien een ex-werknemer met ambities 8)
Correctie; bij KE alleen aan de balie cash gekocht en nooit email opgegeven.

[ Voor 18% gewijzigd door coorz op 07-02-2008 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Ook het belgische terrein is geraakt met spam.
http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?p=1738818
:/

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-10-2024

Toff

FP ProMod
Ik kreeg hem op mijn konijnenadres, wat afwijkt van dat van tweakers en kamera express en verder vrijwel nooit gebruikt wordt door mij. Ik zet mijn geld op Den Ham...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-12-2021
Konijnenberg en hvstar kloppen voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Konijnenberg hier ook... Maar op een ander email adres waar ik ook deze mail op gekregen heb, heb ik niet bij konijn iets gekocht.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-04 12:44
Houder van de domeinnaam cameratools.nl is ene Wijtze Velema uit Kampen. Linkt iig niet naar Foto Konijnenberg BV (tenminste... niet direct).

Dus wel:
W. Velema is (oud???) bedrijfsleider van Foto Konijnenberg. Zie http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=156665

Volgens http://www.fotokonijnenberg.nl/news.php?news_id=247 was ie op 4 februari nog bedrijfsleider... Eigen zaakje ernaast?

Iig niet netjes om blijkbaar het mailbestand van Foto Konijnenberg te misbruiken...... :/

[ Voor 61% gewijzigd door RoelJewel op 07-02-2008 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Bij mij kloppen de meeste opgegeven bedrijven wel, heb zowat overal wel een keer wat besteld. :P

Waaronder knijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Wie mailt Konijnenberg even? Fairy? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
RoelJewel schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 21:20:
Houder van de domeinnaam cameratools.nl is ene Wijtze Velema uit Kampen. Linkt iig niet naar Foto Konijnenberg BV (tenminste... niet direct).

Dus wel:
W. Velema is (oud???) bedrijfsleider van Foto Konijnenberg. Zie http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=156665

Volgens http://www.fotokonijnenberg.nl/news.php?news_id=247 was ie op 4 februari nog bedrijfsleider... Eigen zaakje ernaast?

Iig niet netjes om blijkbaar het mailbestand van Foto Konijnenberg te misbruiken...... :/
Ondertussen mijn mailtje ook aangepast en deze persoon toegevoegd. Morgen maar een Konijnenberg inlichten hierover of ze ook zo blij zijn dat de concurrent haar klanten gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

au... lijkt me pijnlijke zaak... geen goed begin voor de beste man lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Fairy schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 21:26:
[...]

Ondertussen mijn mailtje ook aangepast en deze persoon toegevoegd. Morgen maar een Konijnenberg inlichten hierover of ze ook zo blij zijn dat de concurrent haar klanten gebruikt.
Kan zijn dat Velema nog steeds bedrijfsleider van Konijn is hoor :). 3 dagen geleden blijkbaar wel... Goedkoop zaakje ernaast wellicht? Concurrent zou ik 't niet meteen noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Ik heb de mail ook gehad. Heb met dit adres besteld bij Konijn en Digital street.

offtopic:
site van cameratools is wel kansloos traag trouwens.... als ze ook in dit tempo bestellingen versturen, heb ik tegen mn pensioen t product wel binnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
RoelJewel schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 21:27:
[...]

Kan zijn dat Velema nog steeds bedrijfsleider van Konijn is hoor :). 3 dagen geleden blijkbaar wel... Goedkoop zaakje ernaast wellicht? Concurrent zou ik 't niet meteen noemen...
In de privacy policy van konijnenberg staat duidelijk dat persoonsgegeven NIET worden verstrekt met uitzondering van vordering en wetgeving.

http://www.fotokonijnenberg.nl/news.php?news_type=privacy

[ Voor 6% gewijzigd door Fairy op 07-02-2008 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Cameratools.nl is blijkbaar een nieuwe fotowinkel. Aanleiding voor het openen van dit topic is de verzending van een e-mail aan vele mensen, zonder dat zij zich hiervoor hebben aangemeld. Zie de reacties vanaf Fairy in "[Fotoapparatuur] Mijn nieuwe apparatuur ..." en verder.

Houder van de domeinnaam cameratools.nl is ene Wijtze Velema uit Kampen. Uit bijvoorbeeld http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=156665 blijkt dat W. Velema (oud???) bedrijfsleider van Foto Konijnenberg is. Volgens de afsluiting van dit recente bericht was Velema op 4 februari nog bedrijfsleider... Eigen zaakje ernaast?

Iig niet netjes om blijkbaar het mailbestand van Foto Konijnenberg te misbruiken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Het topic Cameratools.nl geopend om dit topic niet in een cameratools-topic te laten verzanden :). Wellicht een move van de relevante posts uit dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:03

Arjan A

Cenosillicafoob

De website is volgens mij nog niet helemaal "af".
Bij objectieven kom ik niet verder dan het overzicht, en bij andere links kom ik op de login voor het CMS.
Ik zag overigens een Apeldoorns adres op de website..

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Laatst online: 13-06-2024
Niet oké, dit verklaart een hoop.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
RoelJewel schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 21:39:
Het topic Cameratools.nl geopend om dit topic niet in een cameratools-topic te laten verzanden :). Wellicht een move van de relevante posts uit dit topic?
Graag, ps ik heb een medewerker van konijn ingelicht hierover en hoop A.S.A.P. wat te horen.

Als ik wat hoor, dan laat ik het weten.

w velema belgium op google intikken kom je al op belgiumdigital op het topic uit, google is snel :D

[ Voor 17% gewijzigd door Fairy op 07-02-2008 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Heeft er iemand al gezien hoeveel bedrijven er wel niet claimen op het adres te zitten van Cameratools.nl?

Paramariboweg 41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
* Fairy haakt aan, even mijn aankomende post naar die zaak hier neer zetten:
Privacy van de bron is in dit geval niet aan de orde.
U gebruikt MIJN gegevens die u waarschijnlijk via een 3e partij hebt verkregen/gekocht.
U gebruikt deze gegevens met een commercieel doel zonder dat hiervoor toestemming is verleend (in feite dus gewoon Spam).
Als eigenaar van dit mailadres wens ik dus ook de bron van deze informatie te ontvangen zodat ik verdere verspreiding in de toekomst kan voorkomen. Ik neem aan dat u bekend bent met de WBP (Wet Bescherming Persoonsgegevens)?

Uw eerste mail met de nieuwsbrief maakte mij toch wel enthousiast maar nu ik er achter kom hoe er met persoonlijke gegevens word omgegaan slaat u de plank toch wel redelijk mis.

Ik ben vaste klant bij Foto Konijnenberg in Den Ham, sta daar met bedrijf, naam en alle persoonlijke gegevens en zakelijke en prive adressen, btw nummers etc. etc. in het systeem en weet gewoon 100% zeker dat hier gewoon zorgvuldig mee omgegaan word, of toch niet ?!? Ik heb namelijk sterk het vermoeden dat u juist klanten van Konijnenberg bereikt. In zo'n geval gaat het zelfs om diefstal van bedrijfsgegevens. U zult begrijpen dat het absoluut zaak voor u is om zo snel mogelijk dit verhaal op te helderen. Indien het namelijk wél om gegevens van Konijnenberg gaat, en het is een kwestie van tijd voordat alle bronnen uitgesloten kunnen worden, dan zal ik hier ook zeker achteraan gaan. Dat is geen goede reclame om mee te beginnen!

Ondertussen kunnen we de persoon W. Velema, ongetwijfeld bij u bekend, als bedrijfsleider bij Foto Konijnenberg koppelen. Ik vraag mij af of Foto Konijnenberg het ook zo eens is met de actie van dhr. Velema, indien dit de verborgen bron blijkt te zijn, bedrijfsgegevens naar de concurrent brengen wordt over het algemeen niet zo heel erg gewaardeerd!

Het verbaast mij dus dat u nu zomaar een groot gericht publiek bereikt en ongevraagd abonneert op uw nieuwsbrief en u vervolgens beroept op de privacy. Dat is dus de omgekeerde wereld.

Als u een beetje op het internet op forums rondleest zult u merken dat deze acties u niet in dank worden afgenomen. Zelfs op Belgische forums word het onderwerp besproken...

De mail die u mij namelijk net stuurde had ik ruim ervoor al op het forum gelezen.

Voor de volledigheid de Privacy Policy van Konijnenberg, die dus aangeeft GEEN persoonlijke gegevens te verspreiden, enkel voor wettelijke vorderingen of vanwege wetgeving:

Verzamelen van persoonlijke gegevens
Voor sommige onderdelen van de website wordt u gevraagd om persoonlijke gegevens in te vullen. Denk bijvoorbeeld aan het inschrijven voor een product of als u u aanmeldt voor de nieuwsbrief. Meestal gaat het hierbij alleen om een e-mailadres, maar soms hebben we meer informatie nodig.

Foto Konijnenberg verzamelt bovendien informatie over de pagina’s die u bezoekt binnen onze site. Deze informatie wordt niet gekoppeld aan persoonlijke gegevens.

Het gebruik van persoonlijke gegevens
Als u persoonlijke gegevens achterlaat, worden ze gebruikt voor de volgende zaken:
• Om ervoor te zorgen dat Foto Konijnenberg de orders correct kan verwerken
• Zodat u kunt reageren op producten
• Zodat u eventueel op de hoogte kunt blijven van het laatste nieuws geboden op deze website

Gegevens over bezoeken aan deze site worden samengevoegd met anonieme demografische gegevens voor onderzoeksdoelstellingen. Daarnaast kan deze informatie worden gebruikt om de site beter aan te passen aan uw wensen. In bepaalde delen van een Foto Konijnenberg site worden, als u daarmee instemt, gegevens over bezoeken aan deze site gecombineerd met u persoonlijke gegevens zodat wij inhoud kunnen aanbieden die op uw wensen is afgestemd.

In bepaalde gevallen zal Foto Konijnenberg derden voorzien van uw persoonlijke gegevens indien de wet dit vereist of als Foto Konijnenberg in goed vertrouwen gelooft dat dit nodig is om: (a) Te voldoen aan wettelijke verordeningen of juridische processen met betrekking tot Foto Konijnenberg of de website; (b) De rechten en eigendommen van Foto Konijnenberg en eventuele verwante websites te beschermen; (c) Te kunnen reageren in dringende omstandigheden met betrekking tot het beschermen van de persoonlijke veiligheid van Foto Konijnenberg -werknemers, gebruikers van Foto Konijnenberg -producten en -diensten, en overige personen. (d) Om correct uw order te kunnen verwerken in samenwerking met bijvoorbeeld een importeur/distributeur.

Geen van bovenstaande punten zijn op deze mailing van kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Arjan A schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 21:47:
De website is volgens mij nog niet helemaal "af".
Bij objectieven kom ik niet verder dan het overzicht, en bij andere links kom ik op de login voor het CMS.
Ik zag overigens een Apeldoorns adres op de website..
Ik kom nu op de homepage al uit bij de login voor het cms... Vage gang van zaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Josh schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 21:55:
Heeft er iemand al gezien hoeveel bedrijven er wel niet claimen op het adres te zitten van Cameratools.nl?

Paramariboweg 41
Dat hoeft niet meteen heel schokkend te zijn ;). Lijkt me een bedrijventerrein of industrieterrein o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-04 16:30
Waarschijnlijk komt het emailbestand inderdaad van Konijnenberg af. Ook ik heb daar wel eens wat besteld namelijk.

Overigens doet de site het nu niet meer, waarschijnlijk onderhoud...

Op de fiets vervuil je niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Is die tent al uit de lucht ofzo :?

B-In-Zite is een contentmanagement systeem ontwikkeld door IB-Vision.

Ze zijn nu het klantenbestand van Kamera Express aan het uploaden ;) . O wat zijn we weer suggestief :P

[ Voor 31% gewijzigd door Fairy op 07-02-2008 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 09:10

Zoefff

❤ 

Modbreak:De berichten uit [Fotoapparatuur] Mijn nieuwe apparatuur [deel 2] heb ik afgesplitst naar dit topic.

LET OP: Het heeft geen zin om hier alleen te melden dat je de mail ook hebt gekregen, het is inmiddels duidelijk dat de mail naar veel mensen is gegaan. Constructieve toevoegingen zijn uiteraard wel welkom, maar let hierbij op dat er geen heksenjacht geopend wordt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Zoefff op 07-02-2008 22:01 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-04 21:38
Wilde toevallig ook een topic openen. Mailtje ook gehad! Alleen op een emailadres dat niet op Tweakers geregistreerd staat (zover ik weet). Ben wel geregistreerd bij Cameranu.nl, maar lijkt mij niet dat hun mijn emailadres doorverkocht hebben.

Heb trouwens wel een spamklacht ingediend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
gideon82 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:01:
Wilde toevallig ook een topic openen. Mailtje ook gehad! Alleen op een emailadres dat niet op Tweakers geregistreerd staat (zover ik weet). Ben wel geregistreerd bij Cameranu.nl, maar lijkt mij niet dat hun mijn emailadres doorverkocht hebben.

Heb trouwens wel een spamklacht ingediend :)
Kijk eens of je toevallig ook een keer bij konijnenberg op de site hebt aangemeld. hoef je niet eens wat besteld te hebben. Druk voor de grap eens op wachtwoord vergeten en kijk of je er in staat alsjeblieft, dan weet je het zeker als je dan een wachtwoord krijgt.

Microsoft JScript runtime error '800a01b6'

Object doesn't support this property or method

/_classes/CBizView.asp, line 1446

---

Foutmelding :
Pagina niet gevonden

Mocht deze fout zich herhalen, wilt u ons u dit dan aan ons melden via info@ib-vision.nl , met vermelding van onderstaande gegevens Technische info :
Site : cameratools
Url : http://www.cameratools.nl...entmgr/editor/default.asp
Ref : -
Page : 0
Doc : 0
Numb : 7
Desc : De door u opgevraagde pagina bestaat niet

<< terug naar hoofdpagina
PLAT :D
Ik heb via die cms een siteje erbij aangemaakt, hoefde niet eens een password in te tikken en toen daarna bovenstaande :D Kan ook toeval zijn :P

[ Voor 36% gewijzigd door Fairy op 07-02-2008 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

RoelJewel schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 21:57:
[...]

Dat hoeft niet meteen heel schokkend te zijn ;). Lijkt me een bedrijventerrein of industrieterrein o.i.d.
Ook op hetzelfde nummer?

Trouwens, ik heb op hetzelfde telefoonnummer ook al gevonden, van ene Mevrouw M. Zwier (onderaan: link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Kijk eens, de oplossing voor iedereen :P

Ik pis onderhand in m'n broek van het lachen van alle reacties hier....als m'n broek ook maar enigzins nat wordt dan klaag ik jullie allemaal aan!!!!! Mijn advovaat heeft al een brief opgesteld....8)

Niet iedereen is toch serieus he.....alsjeblieft......

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226341

Via google zoeken --> cached

een pagina met o.a. "De website van CameraTools is in bewerking" :P :+

p.s. Ook ík heb hem binnen zie ik, 17.38, mailadres was o.a. bij konijnenberg bekend.

edit: site is weer online..

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 226341 op 07-02-2008 22:13 . Reden: site is weer online ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Sirius schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:10:

Ik pis onderhand in m'n broek van het lachen van alle reacties hier....als m'n broek ook maar enigzins nat wordt dan klaag ik jullie allemaal aan!!!!! Mijn advovaat heeft al een brief opgesteld....8)

:')

no offence hoor, maar je mag als burger best bedrijven laten weten dat dit echt niet de gang van zaken is, spam opzich is een bekend probleem, maar ik wil weten hoe dit persoon aan mijn e-mail adres komt.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Sirius schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:10:

Diefstal van persoonsgegevens ligt nu eenmaal gevoelig :Y je gaat toch geen tent opzetten met het klantenbestand van de concurrent waar je notabene gewerkt hebt en waar ook nog eens een privacy policy bestaat? Dan ben je wel erg dom.

Je maakt in ieder geval een bult reclame...... Al dan niet negatief!

[ Voor 5% gewijzigd door Fairy op 07-02-2008 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
Als het inderdaad een lijst is van FK, dan heeft die cameratools wel een probleem neem ik aan! Of het moet in overeenstemming gegaan zijn, maar dat lijkt me sterk.

Ikzelf heb even gekeken op de site en daarna het mailtje weggegooid, maak me nooit zo druk om dat soort dingen...1 klikje meer of minder maakt mij niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
QuestionMarc schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:13:
Als het inderdaad een lijst is van FK, dan heeft die cameratools wel een probleem neem ik aan! Of het moet in overeenstemming gegaan zijn, maar dat lijkt me sterk.

Ikzelf heb even gekeken op de site en daarna het mailtje weggegooid, maak me nooit zo druk om dat soort dingen...1 klikje meer of minder maakt mij niet uit...
Aangezien je bij aanmelding op de konijnenberg site de privacy policy accepteerd waarbij dus staat dat de gegevens niet aan derden wordt verstrekt overtreden ze hier zowel de wet als de policy van konijnenberg. Als ik konijnenberg zou runnen zou ik dit echt niet zomaar laten gebeuren.

Hebben ze eindelijk een vette kluis waar niet in of uit kan, jatten ze de klanten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Leest iedereen eroverheen dat die site door de bedrijfsleider van Konijn Den Ham is geregistreerd? En dat diezelfde persoon recent nog als bedrijfsleider onder een bericht op de site van Konijn stond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-04 21:38
Fairy schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:07:
[...]

Kijk eens of je toevallig ook een keer bij konijnenberg op de site hebt aangemeld. hoef je niet eens wat besteld te hebben. Druk voor de grap eens op wachtwoord vergeten en kijk of je er in staat alsjeblieft, dan weet je het zeker als je dan een wachtwoord krijgt.

[...]
Jup, krijg een wachtwoord binnen. Vrijwel zeker dat fotokonijnenberg dan de emailadressen heeft doorverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Fairy schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:15:
[...]

Als ik konijnenberg zou runnen zou ik dit echt niet zomaar laten gebeuren.
Die Velema rúnt Konijnenberg ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

RoelJewel schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:16:
Leest iedereen eroverheen dat die site door de bedrijfsleider van Konijn Den Ham is geregistreerd? En dat diezelfde persoon recent nog als bedrijfsleider onder een bericht op de site van Konijn stond...
Allang bekend.

[ Voor 91% gewijzigd door Oxi op 07-02-2008 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
http://www.fotokonijnenberg.nl/news.php?news_type=profiel

Die Wijtse Velema staat niet (meer) in het smoelenboek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Klopt, had ik zelf gepost :). Maar daarna kwamen nog wat posts waarin mensen zich afvroegen waar de gegevens vandaan komen. Dat lijkt dus duidelijk...

Nu alleen de vraag nog wat die Velema van plan is. Nog steeds bedrijfsleider van Konijn? Of daar weggegaan en mailadressen gejat voor z'n eigen fotowinkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:11
edit: niet goed gelezen..

[ Voor 84% gewijzigd door CptMorgan op 07-02-2008 22:24 ]

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
http://scdereeve.nl/ouwe%20doos/OK%202002/index

Wie kan 'm vinden?
RoelJewel schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:21:
[...]

Klopt, had ik zelf gepost :). Maar daarna kwamen nog wat posts waarin mensen zich afvroegen waar de gegevens vandaan komen. Dat lijkt dus duidelijk...

Nu alleen de vraag nog wat die Velema van plan is. Nog steeds bedrijfsleider van Konijn? Of daar weggegaan en mailadressen gejat voor z'n eigen fotowinkel?
Tja, zit er dik in, maar eerst maar eens zien wat ze zelf te zeggen hebben.

Ze reageren alleen niet meer.

[ Voor 80% gewijzigd door Fairy op 07-02-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
Als je zo'n beetje door de site bladert, dan begint het er steeds meer op te lijken dat CameraTools.nl gewoon een uitbreiding van Konijn is. Het lijkt me sterk dat je zo'n grote winkel vanuit het niets begint, ik bedoel met zo veel voorraad! Daar moeten echt veel euries in gestoken zijn...
Als dat klantenbestand van Konijn gejat is dan zou ze dat erg veel ellende opleveren, iets wat je niet wilt voordat je zo'n winkel begint!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
QuestionMarc schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:24:
Als je zo'n beetje door de site bladert, dan begint het er steeds meer op te lijken dat CameraTools.nl gewoon een uitbreiding van Konijn is. Het lijkt me sterk dat je zo'n grote winkel vanuit het niets begint, ik bedoel met zo veel voorraad! Daar moeten echt veel euries in gestoken zijn...
Als dat klantenbestand van Konijn gejat is dan zou ze dat erg veel ellende opleveren, iets wat je niet wilt voordat je zo'n winkel begint!
Het categoriën gebeuren is bijna een kopie van konijn. Echter dit is echt geen uitbreiding van Konijn, want die doen dat natuurlijk onder hun eigen naam, en al zeker niet zo dicht bij elkaar qua locatie.

De emailgegevens zijn de BV van konijn uit gegaan en dat is niet netjes. Als ze nu in hun privacy policy hadden staan dat ze de gegevens aan jan en alleman gaven dan had je het kunnen verwachten, maar dit niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Fairy op 07-02-2008 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
QuestionMarc schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:24:
Wellicht een 'discounter' van Konijn ofzo (alsof ze dat nodig hebben...). Had al gecheckt of dezelfde producten bij zowel Konijn als CameraTools niet op voorraad waren, maar dat was niet 't geval.

Ik zou me kunnen voorstellen dat die Velema met ruzie is weggegaan en snel z'n eigen shopje is begonnen (vooral ook omdat ie dat domein op z'n privénaam heeft geregged).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
RoelJewel schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:28:
[...]

Wellicht een 'discounter' van Konijn ofzo (alsof ze dat nodig hebben...). Had al gecheckt of dezelfde producten bij zowel Konijn als CameraTools niet op voorraad waren, maar dat was niet 't geval.

Ik zou me kunnen voorstellen dat die Velema met ruzie is weggegaan en snel z'n eigen shopje is begonnen (vooral ook omdat ie dat domein op z'n privénaam heeft geregged).
Als discounter je eigen winkel beconcurreren, geloof je het zelf :D en ps, update, ze zijn DUURDER ipv goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Fairy schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:30:
[...]

Als discounter je eigen winkel beconcurreren, geloof je het zelf :D
Ik zou het ook raar vinden, maar goed, je weet 't nooit :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Lijkt me behoorlijk vreemd, Foto Konijnenberg hoort niet volgens de gegevens bij CameraTools, en nu zijn het meer concurrenten... Ook de W. Velema is vreemd..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Bedankt voor het lezen van mijn modbreak :)

[ Voor 81% gewijzigd door Zoefff op 07-02-2008 22:38 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Laatst online: 08:56

Apoca

Array Technology Industry

Ik neem aan dat ze alleen de @ gegevens hebben.... :/

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
'Concern'-gegevens uit handelsregister:

Afbeeldingslocatie: http://lh6.google.com/roeljewel/R6t5pdntj5I/AAAAAAAAEMA/QjvkBdfS9l8/s800/cameratools.jpg

[ Voor 108% gewijzigd door RoelJewel op 07-02-2008 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Wel gek dat iemand zo'n grote toko kan starten in zijn eentje. Kijk eens hoe groot die tent is, en alles is gewoon al klaar, zoals de thin clients met website erop. Dat is gewoon het concept van konijnenberg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Heeft er wel opgestaan (vorig jaar iig, als 'verkoopleider')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
RoelJewel schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:38:
[...]

Heeft er wel opgestaan (vorig jaar iig, als 'verkoopleider')
Bingo !

Webarchive is niet echt snel...

[ Voor 5% gewijzigd door Fairy op 07-02-2008 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Fairy schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:40:
[...]
Bingo !

Webarchive is niet echt snel...
Wat heet niet snel, hier doet ie erg weinig. Wat staat er achter de link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Ik kan bij konijnenberg niet meer mijn gegevens opvragen :/

Of doen ze der 15 min over je een linkje te sturen met je login?

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:14

Rudedadude

Maybe we were born to run

Als Cameratools de emailadressen van Konijnenberg op onrechtmatige wijze heeft verkregen, wat voor stappen zou Konijnenberg dan kunnen nemen tegen Cameratools?.
En de (jullie, ik heb geen mail gehad :P) 'gedupeerden', moeten die zich richten op Cameratools (zoals nu lijkt te gebeuren), of toch op Konijnenberg (die blijkbaar toch niet zorgvuldig met de persoonsgegevens zijn omgegaan).

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
wat draagt het plaatsen van iemand z'n foto bij aan een constructieve discussie (waar Zoefff eerder om gevraagd heeft)? Bovendien toon je, door eerste de verkeerde foto te plaatsen, al aan dat een vergissing die nadelig kan uitpakken voor anderen zo gemaakt is

Flats,

Shit man had net eerst de verkeerde foto gepost :o Sorry gozer :D Kon het me al niet voorstellen :P

[ Voor 255% gewijzigd door YellowCube op 08-02-2008 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Uittreksel uit handelsregister van Cameratools B.V.

Eind vorig jaar opgericht (dus geen impulsieve actie na een eventueel vertrek eerder deze week ofzo).
Zijn ook wat beheer-bv'tjes in Hattem, Kampen en Hengelo bij betrokken.

Blijft de vraag wat een bedrijfsleider van een fotozaak met een eigen concurrerende fotozaak moet.......

[ Voor 36% gewijzigd door RoelJewel op 07-02-2008 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-04 14:10

DeFeCt

je wéét toch

Ik voel me een beetje een loser... een amateurtje... boehoe ik wil er ook bij horen!! ;)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Dan is hij er toch al een maand of twee mee bezig, terwijl hij op 4 februari nog bij konijnenberg zat. Misschien achter hun rug om gehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 11:58
Dan zou je de uittreksels van die beheer bv-tjes er eigenlijk ook nog bij moeten pakken. Maar dat gaat wel wat in de papieren lopen denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-04 19:16
Fairy schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:38:
Wel gek dat iemand zo'n grote toko kan starten in zijn eentje. Kijk eens hoe groot die tent is, en alles is gewoon al klaar, zoals de thin clients met website erop. Dat is gewoon het concept van konijnenberg!
Jaja..
De koffie staat klaar!!
Klinkt ook bekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Maar zou je dit nu kunnen zien als een soort van identiteitsdiefstal, als ze bij Konijnberg de mailgegevens niet gewoon hebben verkocht...

Wat trouwens gewoon mega kansloos zou zijn }:|

[ Voor 20% gewijzigd door Apoca op 07-02-2008 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175251

Wat wel raar is, is dat niet alle geregistreerden bij Konijn die e-mail krijgen, aangezien ik er nog geen gehad heb en mijn spammap ook niet. Misschien zijn ze alleen gestuurd naar mensen met een bepaald aantal bestellingen of een bepaald uitgegeven bedrag, aangezien dit bij mij respectievelijk 1 en 500 Euro is. (niet dat 500 Euro niet veel is maar in de fotografie wereld wordt veel uitgegeven.)

De actie heeft blijkbaar wel geholpen, want negatieve publiciteit is ook publiciteit.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 175251 op 07-02-2008 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
grote toko? 3 medewerkers..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Anoniem: 175251 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 23:08:
Wat wel raar is, is dat niet alle geregistreerden bij Konijn die e-mail krijgen, aangezien ik er nog geen gehad heb en mijn spammap ook niet. Misschien zijn ze alleen gestuurd naar mensen met een bepaald aantal bestellingen of een bepaald uitgegeven bedrag, aangezien dit bij mij respectievelijk 1 en 500 Euro is. (niet dat 500 Euro niet veel is maar in de fotografie wereld wordt veel uitgegeven.)
Op Belgiumdigital reageren veel mnsen die daar nooit iets gekocht hebben en toch deze mail hebben gehad.. Da's dan weer vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ik heb bij "Konijn" slechts 1x iets besteld en dat was een voorzet lensje van iets van 80 euro ofzo, waarbij ik even moet aanmerken dat ik niet al te beste ervaringen daardoor met hun heb, wellicht is dat relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 11:58
Ik heb nooit iets besteld bij konijn, mij alleen maar ingeschreven op die website op een gegeven. Weet niet eens meer waarom. Dus tja, het kan met de leeftijd van de informatie te maken hebben, of andere redenen zijn. Zeker als de informatie gejat is, dan zal je er niet echt een logica in kunnen ontdekken.

Wel grappig trouwens, paar jaar geleden zijn er bij mij op school mensen van de opleiding getrapt, omdat ze dus klant gegevens van een stage gever hadden gebruikt voor een persoonlijke mailing. Tja, moet je dus ook niet doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Wolfensteijn schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 23:12:
[...]

Ik heb nooit iets besteld bij konijn, mij alleen maar ingeschreven op die website op een gegeven. Weet niet eens meer waarom. Dus tja, het kan met de leeftijd van de informatie te maken hebben, of andere redenen zijn. Zeker als de informatie gejat is, dan zal je er niet echt een logica in kunnen ontdekken.
Precies. Ik heb wel een winkelmandje gevuld bij Konijn, maar nooit iets besteld.
Het lijkt me ook het meest logische bij een dergelijke actie: als je toch het bestand "overneemt" (op welke wijze dan ook), ga je natuurlijk alle geïnteresseerden mailen, en niet alleen de klanten die iets gekocht hebben.

Maar verder nog een opmerking: heeft Cameratools.nl enig organisatorisch verband met Foto Konijnenberg? Als de een een dochter is of op een andere manier "verbonden" zijn (en niet met alleen dezelfde eigenaar), kan het mogelijk zijn dat er intern met het bestand geschoven is. Iets wat niet expliciet in de policy vermeld staat, en daarmee in een grijs gebied terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
mithras schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 23:20:
[...]
Precies. Ik heb wel een winkelmandje gevuld bij Konijn, maar nooit iets besteld.
Het lijkt me ook het meest logische bij een dergelijke actie: als je toch het bestand "overneemt" (op welke wijze dan ook), ga je natuurlijk alle geïnteresseerden mailen, en niet alleen de klanten die iets gekocht hebben.

Maar verder nog een opmerking: heeft Cameratools.nl enig organisatorisch verband met Foto Konijnenberg? Als de een een dochter is of op een andere manier "verbonden" zijn (en niet met alleen dezelfde eigenaar), kan het mogelijk zijn dat er intern met het bestand geschoven is. Iets wat niet expliciet in de policy vermeld staat, en daarmee in een grijs gebied terecht komt.
Uit het uittreksels van Cameratools blijkt niet dat het binnen de Foto Konijnenberg-groep valt.
De namen van die beheer-bv'tjes lijken te zijn ontleend aan de naam Velema: VELgor en VELhen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Boel speculaties hier. Kan foto konijnenberg geen uitsluitsel geven?
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Klachten over spam kan je kwijt op spamklacht.nl.