Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik geloof dat ik iemand zo nodig een nog slechtere dag heb bezorgd O-)
Geachte heer van der Geijn,

De mail van Cameratools is volstrekt onjuist. Wij hebben geen e-mail database en kunnen deze zeker niet verkopen. We hebbe Cameratools gebeld en verzocht een rectificatie te sturen en onze naam te zuiveren. Daarnaast hebben wij onze juridisch adviseurs verzocht Cameratools formeel hier op aan te spreken.

Ik dank u voor uw email en hoop op deze manier dit soort malafide praktijken in de kiem te smoren!

Mocht u nog meer informatie wensen, dan kun u mij altijd bellen of mailen.

Met vriendelijke groet / Best regards,

docdata commerce

..........

Manging Director
Die zijn ook al niet echt vrolijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Apoca

Array Technology Industry

Ik had ook al op de site van docdata gekeken, en kon ook al niet echt de link leggen dat ze een dergelijke database hadden.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:40
jelvank schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 17:45:
Is het jullie opgevallen dat op die archive versie van konijnenberg ook een "Bert Velema" vermeld staat als verkoper? Wellicht de (Al)bert van Velgor Beheer B.V. te Hattem?
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 18:23:
Ook de nieuwbrief ontvangen.
Mooie overzichtelijke site.
Het is wel toevallig dat er de naam "fotocameratools.nl staat geregistreerd onder de naam van Foto Konijnenberg.
Over fair trade gesproken.
Als het waar is dat ze de database van Konijnenberg hebben gebruikt, zal dit uit pure frustratie zijn gebeurd.
En als het jullie niet aanstaat , dan niet kopen bij cameratools.
Is zeker de eerste keer dat jullie ongewild een e mail ontvangen.
Die nickname, post counts, hmm.. toeval :?

Docdata lijkt mij overigens ook niet al te gecharmeerd van deze actie, haha. :+

[ Voor 5% gewijzigd door De_Bastaard op 08-02-2008 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10-2023

sanderander

anders

Ik ben vanmiddag even gaan kijken bij Cameratools. Mooie zaak! Ik sprak een eigenaar, die zei van Konijnenberg af te komen. Ik heb er een Lowepro Slingshot 200 gekocht en een extra accu voor op mijn 40D. Aardig, prima geholpen, niks mis mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:02

Arfman

Drome!

sanderander schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 21:01:
Ik ben vanmiddag even gaan kijken bij Cameratools. Mooie zaak! Ik sprak een eigenaar, die zei van Konijnenberg af te komen. Ik heb er een Lowepro Slingshot 200 gekocht en een extra accu voor op mijn 40D. Aardig, prima geholpen, niks mis mee!
Top, bedankt voor het belonen van mensen die bedrijfsgegevens jatten!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Van mij mag je, maar ik koop voorlopig niks in Apeldoorn.

Inmiddels (ongevraagd) een net mailtje binnen uit Den Ham met dezelfde strekking als hierboven. Neem aan dat alle klanten ditzelfde mailtje hebben ontvangen.

[ Voor 16% gewijzigd door Toff op 08-02-2008 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelvank
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-03 22:49
Arfman schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 21:41:
[...]

Top, bedankt voor het belonen van mensen die bedrijfsgegevens jatten!
Ook hier, zie postcount. Die vorige was wel heel duidelijk, zeker met die actie "per ongeluk" een nieuw topic openen, maar ook over deze heb ik mijn twijfels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
O fijn, dus docdata weet er gewoon niks van af die 1,3 miljoen adressen?
En ik denken dat Joran erg is :o Kon het niet laten

[ Voor 15% gewijzigd door Fairy op 08-02-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Ronald schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 18:43:
[...]

Ik heb een reaktie van Konijnenberg, een die ongetwijfelt door meerdere is ontvangen.

Samengevat:
- Konijnenberg is grondig op de hoogte, en zal uitzoeken wat er gebeurd is met de klantgegevens.
- Klantgegevens zijn niet met toestemming bij cameratools beland.
- Konijnenberg geeft aan dat er passende maatregelen genomen zullen worden. Dit nadat duidelijk is geworden wat en hoe er is gebeurd.
- Konijnenberg bied haar verontschuldigingen aan.

Mijn gevoel zegt dat er een en ander erg "slordig" gehandeld is. Mede door de mails die Fairy gepost heeft. De heer Velema gaat serieus met mailings om over de kwestie.

Ongetwijfeld zullen mensen de heer Velema als boeman zien, maar ik kan me het enthousiasme van een nieuw op te zetten bedrijf wel voorstellen, en een mens is een mens, en iedereen kan kleine en grote fouten maken, zeker in dergelijk enthousiasme!
De gevolgen van de fout zijn aan konijnenberg en cameratools om af te handelen, niet aan ons.
Vergeet je niet dat het wel om onze gegevens gaat? Het zijn ook nog eens NAW gegevens van de concurrent.

Als de heer Velema (nou lijk ik wel op Moszkowicz) gewoon direkt eerlijk aangaf hoe de vork in de steel zit was het wat mij betreft lang niet zo erg als eerst nog even docdata voor het karretje te spannen.

Aan de ene kant ben ik hartstikke enthousiast en zou graag die winkel eens willen zien maar mijn gevoel over de gang van zaken houd mij buiten. Ik heb ook geen zin in een confrontatie over dit geheel en ik hou mij er vanaf nu ook buiten. Dit is tussen Konijnenberg, Docdata en Cameratools.nl.

[ Voor 4% gewijzigd door Fairy op 08-02-2008 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Dat was ook de vraag van FK, en geheel terecht. Dit is ongewild erg negatieve publiciteit, en dat willen ze niet laten uitbreiden. Dit 'schandaal' is verbonden met een naam die zorgvuldig is opgebouwd.

Eigenlijk zijn zij nog meer slachtoffer dan wij.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
nou ja, peter eeeerrrrrjjjj kan iig trots zijn op jullie laster campagne :X (edit: dit was mijn reactie op fairy's bericht van 22:55)

ja, spam is hinderlijk en zeker dit soort gerichte spam. heb zelf ook het mailtje gekregen (en overigens nooit enige zaken met konijnenberg gedaan), maar mijn rol houdt op bij melding doen bij OPTA. en daar zou mijns inziens jullie rol ook op moeten houden. volksgericht echter lijkt het ding van 2008 te worden...

[ Voor 6% gewijzigd door lateef op 08-02-2008 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:18
Oxi schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 23:11:
Dat was ook de vraag van FK, en geheel terecht. Dit is ongewild erg negatieve publiciteit, en dat willen ze niet laten uitbreiden. Dit 'schandaal' is verbonden met een naam die zorgvuldig is opgebouwd.

En tegelijkertijd misschien wel veroorzaker. Zou iemand in mijn bedrijf gepakt worden met het misbruiken/meenemen/doorgeven van bedrijfsinfo, dan istie de komende XX jaar aan het werk om de boeteclausule te voldoen. Mocht FK daar een slecht contract aan verbonden hebben, dan zijn ook zij mede-verantwoordelijk voor het lekken van de gegevens. Om maar eens advocaat van de duivel te spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Oxi schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 23:11:

Dat is waar, maar ieder weldenkend mens begrijpt dat een medewerker deze gegevens kan bemachtigen.

Ik kan op de zaak zo alle concurrentiegegevens, personeelsgegevens en de hele mikmak ongezien meenemen als ik wil, maar dit haal ik niet in mijn hoofd!

Als ik zou willen zou ik het bedrijf waar ik werk ook een slechte naam toe kunnen brengen.
Dit is natuurlijk niet de insteek geweest van cameratools, maar wel een gevolg door het handelen. Aangezien ik geen respons meer heb ontvangen na mijn laatste mail en dat er over ene docdata gesproken word die van niks weet zijn mijn conclusies natuurlijk bevestigd, zeker na de reactie van konijnenberg. Deze heb ik dan niet rechtstreeks ontvangen omdat mijn onderhoud met konijnenberg telefonisch was. Ter bescherming van de persoon zal ik hier ook geen namen noemen en houd ik mij bij deze ook afzijdig.

* Fairy gaat naar bed, morgen weer een dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben als enige in dit topic volgens mij niet gemaild maar het is wel een interessant topic. Ik vind het toch nodig om even te reageren. Want persoonlijk vind ik dat sommige hier een beetje overreageren. Ik schets gewoon even een situatie zoals het ook zou kunnen zijn: Het is inderdaad niet netjes wat er is gebeurt maar ergens kan ik ook wel begrijpen dat je wanneer je een nieuwe zaak begint je in je enthousiasme iedereen wilt vertellen over je zaak. In de afgelopen tijd heb ik verschillende mensen een nieuwe zaak zien starten en sommige daarvan zijn niet zo betrokken bij internet en de dilemma's die dat oplevert mbt privacy. Ik kan best begrijpen dat deze manier van reclame maken vergeleken wordt met alle meer traditionele manieren van reclame, die tot op zekere hoogte geaccepteerd wordt. Ik vermoed dat het in dit geval een inschattingsfout is geweest en ik denk ook niet dat zij die fout nog eens zullen maken. Daarnaast heeft hij aangeboden persoonlijk telefonisch contact op te nemen met een van de posters. Mocht je echt zo ontstemd zijn over deze zaak dan vind ik het wel fatsoenlijk om hem die kans te bieden door op zo een aanbod in te gaan. Je hebt dan de ruimte om hem te vragen wat je wilt. Het is namelijk wel makkelijk bashen met z'n allen op zo een forum. Ik wil het niet goed praten maar persoonlijk vind ik dat er een beetje over gereageerd wordt op aannames. Maar als ik dat mailtje had gehad, had ik vriendelijk verzocht om geen mailtjes meer te ontvangen en ik had hem in mijn trash bin gegooid. Als ik me zo druk zou maken over elk spam mailtje dat ik binnen krijg was ik nu overspannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kissyfur
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-09 21:10
Ik kan het hier toch niet mee eens zijn. Sure, het is maar een mailtje. Sure, het kan een inschattingsfout zijn geweest waarbij niet goed ingeschat is wat voor inbreuk is gemaakt op de privacy van de mensen die gemaild zijn. Maar kom op. Als jij de mailadressen van je oudwerkgever meeneemt voor je eigen zaak, dan weet je dat het niet goed zit. Je kunt dan de juridische kennis missen, maar je weet dat je over de schreef gaat. Simple common sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik nou de enige die me afvraagt of we niet even geheel per abuis met een paar duizend man die site kunnen DDos'en? :+

Echt, ik hoop voor die kerel dat ie lekker een setje rechtszaken aan z'n broek krijgt. Ongemanierd gedoe zeg. Hij heeft het gepresteerd om me het eerste spammailtje van dit jaar te bezorgen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 01:20:
Ben ik nou de enige die me afvraagt of we niet even geheel per abuis met een paar duizend man die site kunnen DDos'en? :+

Echt, ik hoop voor die kerel dat ie lekker een setje rechtszaken aan z'n broek krijgt. Ongemanierd gedoe zeg. Hij heeft het gepresteerd om me het eerste spammailtje van dit jaar te bezorgen O-)
kijk, als burger mag je alert zijn, de instanties waarschuwen, en best de betrokken partijen bevragen. Maar het recht in eigen hand nemen is iets totaal anders en enorm af te raden.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoefff of wie dan ook, sluit aub dit topic want blijkbaar heeft niemand de intentie om momenteel iets nuttigs met zijn/ haar leven te doen.

Ik kan mij niet voorstellen dat deze zaak al 2 dagen lang door de hoofdjes van de tweakertjes aan het suizen is......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De helft van m'n familie heeft m'n mailadres nog geen eens. Dan vind ik het wel verdacht dat een of ander vreemd figuur het uit een database jat van een winkel die ik vertrouw en er vervolgens op gaat spammen.

En ik denk dat er we lmeer GoT'ers zijn die het op dat punt met mij eens zijn. Als er geen juridische consequenties aanzitten voor die zaak is dat alleen maar aanmoediging voor anderen om ook die vuile tactiek te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:35
Grappig. Ik ben principieel tegen spam, ben ik al heel lang. Ik zou een spammer nooit belonen door daar spullen te gaan halen. Blijkbaar denkt niet iedereen er zo over.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kissyfur
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-09 21:10
Eén woord: registratiedatum

[ Voor 78% gewijzigd door kissyfur op 09-02-2008 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:24

YellowCube

Wait...what?

imo is het zo wel genoeg geweest. Het is duidelijk hoe of wat en ik heb niet het idee dat dit topic nog een grote bijdrage kan gaan leveren aan FGA.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Klachten over spam kan je kwijt op spamklacht.nl.