[Flash] Het iAudio D2 ervaringentopic
Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 22 oktober 2005
Hier heb ik ook wel eens last van, zelf dacht ik dat het kwam omdat iets tegen het scherm had gedrukt.quote:DjWannaB2002 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:57:
Hmmm heb opeens een vreemde 'vlek' in/onder mijn scherm.
Het vlekje gingen bij mij na een (paar ) uur weer weg gelukkig. Maar sinds dat de D2 niet meer in mijn tas 'mishandeld' is op weg naar school, heb ik ook geen vlekje meer gezien.
Edit: Batterij was op dat moment niet leeg of bijna leeg maar zeker voor de helft vol.
maniac2003 wijzigde dit bericht 15-07-2008 00:24 (8%)
Blijft toch vreemd. Je zou bijna denken dat het met het touchscreen gedeelte heeft te maken. En niet met het scherm zelf. Scherm zelf werkt namelijk nog. Dus misschien dat door een te lage spanning het touchscreen gedeelte verslapt en dat er dus iets van lucht onder kan komen. Zodra er weer genoeg spanning op komt te staan, staat het gedeelte weer strak ofzo...
If you do something, do it good.
Reg. datum: 03 december 2007
Inmiddels heb ik antwoord gekregen en bij deze moet ik me dus verontschuldigen. Volgens Dalmane98 is de transfer snelheid voor elke geheugen versie van de D2 gelijk, deze ligt voor alle 4 de geheugens namelijk op 5.4MB/s.quote:laropo schreef op zondag 13 juli 2008 @ 15:38:
De 8GB versie is inderdaad iets sneller, sowieso met overdracht, misschien ook met rekenkracht e.d., maar behalve de snellere transfersnelheden zal je er weinig van merken.
Raven wijzigde dit bericht 15-07-2008 13:53 (70%)
After the first glass you see things as you wish they were...
After the second you see things as they are not..
Finally you see things as they really are
and that is the most horrible thing in the world...
Max. 35Mbps (Upload Max. 40Mbps)
welke is het nu?
Het jammere van mijn D2 is dat mijn volume omlaag knop stuk is
Trapped in a mau5trap.
After the first glass you see things as you wish they were...
After the second you see things as they are not..
Finally you see things as they really are
and that is the most horrible thing in the world...
p.s. ik heb hem vanmorgen gekregen met ontbijt op bed. (8gb versie)
Reg. datum: 03 december 2007
360gamer: ik vroeg dat, omdat ik je vraag niet snap.
sorry, ik bedoelde: "Welke snelheid is het nou??? iedereen zegt wat anders." Maar ik denk dat het die 35mbps is want ik heb hem nu en het gaat veel sneller dan 5.4mbps.quote:laropo schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:35:
Irminsul: kan je 'm niet meer opsturen voor garantie? Zo niet, kijk op het iAudiophile.net forum, dat is een veel voorkomend probleem. Makkelijk zelf op te lossen.
360gamer: ik vroeg dat, omdat ik je vraag niet snap.
Reg. datum: 28 juli 2007
RoD wijzigde dit bericht 18-07-2008 12:57 (79%)
Verder bevalt hij me heel goed (mijn vader met een gewone Zen is er jaloers op en zoekt hopeloos naar dingen die ik niet heb en hij wel. (het enige wat hij vond was een agenda functie))
Reg. datum: 15 september 2002
Is de beeldkwaliteit van de D2 beter dan de Zen ? Of zijn ze bijna identiek hierin en is de beeldkwaliteit van een gsm nu eenmaal beter dan mp3-spelers?
Heb je niet een winkel in de buurt zoals de mediamarkt. Je zou dan gewoon een foto's kunnen kijken op de D2 en ook op je 6300 ernaast. Je kan ze dan vergelijken en zelf zien of er een verschil tussen zit. Anders zou je denk ik ook wel de Zen en de D2 naast elkaar kunnen leggen als je zoiets hebt als de mediamarkt. Ik moet alleen wel eventjes melden dat het scherm van de 6300 absurd scherp is voor een telefoon.quote:eljee schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 15:26:
Ik wil deze mp3-speler ook aanschaffen. Maar ik vind het ook zeer belangrijk dat mijn foto's zeer scherp getoond worden. Ik heb een paar weken met de creative zen mogen spelen, maar vergeleken met mijn nokia 6300 vond ik de kwaliteit van het scherm van de zen toch wel ondermaats.
Is de beeldkwaliteit van de D2 beter dan de Zen ? Of zijn ze bijna identiek hierin en is de beeldkwaliteit van een gsm nu eenmaal beter dan mp3-spelers?
ALL GLORY TO THE HYPNO TOAD
Ik denk dat de beeldkwaliteit van zowel de Zen als de D2 beter is als een gemiddelde GSM. Wat vooral een belangrijke factor is bij het tonen van een foto, is de resolutie. Hoge resolutie foto's doen het vaak minder goed op zo'n schermpje dan een foto in de native resolutie van het scherm.quote:eljee schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 15:26:
Ik wil deze mp3-speler ook aanschaffen. Maar ik vind het ook zeer belangrijk dat mijn foto's zeer scherp getoond worden. Ik heb een paar weken met de creative zen mogen spelen, maar vergeleken met mijn nokia 6300 vond ik de kwaliteit van het scherm van de zen toch wel ondermaats.
De D2 heeft een scherm met 16 miljoen kleuren. Dit terwijl de meeste GSM's het nog met brakke 56K schermpjes moeten doen. Imo hebben GSM's zoals de Nokia 6300 juist een scherm van ondermaatse kwaliteit. Bij heel veel GSM's in die klasse hoef je het imo niet om de kwaliteit van het scherm te doen. Ik denk dus dat de kwaliteit van de D2 je prima zal voldoen, mits je er op let wat je er qua foto's allemaal op zet. Ook de videokwaliteit vind ik vrij goed. Scherp, best aardige kleuren en genoeg fps.
Voor een telefoon wellicht wel, maar hij kan zich toch niet meten met een fatsoenlijke PMD zoals de D2, imo.quote:Touchdomex schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 15:58:
[...]
Heb je niet een winkel in de buurt zoals de mediamarkt. Je zou dan gewoon een foto's kunnen kijken op de D2 en ook op je 6300 ernaast. Je kan ze dan vergelijken en zelf zien of er een verschil tussen zit. Anders zou je denk ik ook wel de Zen en de D2 naast elkaar kunnen leggen als je zoiets hebt als de mediamarkt. Ik moet alleen wel eventjes melden dat het scherm van de 6300 absurd scherp is voor een telefoon.
RoD wijzigde dit bericht 19-07-2008 17:24 (19%)
Reg. datum: 15 september 2002
ik zet mijn foto's altijd om naar 320x240 (native resolutie Nokia 6300, die trouwens ook 16.7m kleuren heeft)quote:RoD schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 17:23:
[...]
Ik denk dat de beeldkwaliteit van zowel de Zen als de D2 beter is als een gemiddelde GSM. Wat vooral een belangrijke factor is bij het tonen van een foto, is de resolutie. Hoge resolutie foto's doen het vaak minder goed op zo'n schermpje dan een foto in de native resolutie van het scherm.
De D2 heeft een scherm met 16 miljoen kleuren. Dit terwijl de meeste GSM's het nog met brakke 56K schermpjes moeten doen. Imo hebben GSM's zoals de Nokia 6300 juist een scherm van ondermaatse kwaliteit. Bij heel veel GSM's in die klasse hoef je het imo niet om de kwaliteit van het scherm te doen. Ik denk dus dat de kwaliteit van de D2 je prima zal voldoen, mits je er op let wat je er qua foto's allemaal op zet. Ook de videokwaliteit vind ik vrij goed. Scherp, best aardige kleuren en genoeg fps.
[...]
Voor een telefoon wellicht wel, maar hij kan zich toch niet meten met een fatsoenlijke PMD zoals de D2, imo.
Dezelfde eigenschappen als de creative zen en D2, alleen een schermpje van 2", maar de Zen is veel minder scherp (terwijl de meesten dat schermpje (ZEN) helemaal geweldig vinden). qua scherm heeft de nokia 6300 absoluut een wow-factor.
Als de D2 qua scherm dezelfde kwaliteit heeft als de ZEN, is de D2 voor mij geen optie.
Ik ken helaas geen winkel waar ik de D2 live kan zien. Anders had ik deze vraag natuurlijk niet gesteld.
Gisteren bij het importeren van muziek (dit doe ik gewoon via windows verkenner, ik vind JetAudio daar iets te onhandig voor - ik kon alleen artiesten 1 voor 1 ernaar toe slepen) wel mijn eerste vastloper gehad, hij ging ook niet meer aan. Komt waarschijnlijk omdat ik teveel bestanden in 1 keer probeerde over te zetten. Toen heb ik (ergens gelezen) de Menu-knop ingedrukt gehouden en de aanknop ingedrukt, zo "reset" hij hem geloof ik en hij deed het weer. Daarna wat rustiger aan gedaan met het overzetten van muziek en geen problemen meer gehad.
Waar ik erg tevreden over ben, is de geluidskwaliteit. Een aantal jaren terug had ik een Creative Zen Sleek en tot voor kort een Sony NW-HD1 (een oudje, ik weet het), maar de kwaliteit van de D2 steekt er toch wel boven uit.
Bij mijn eerste luistersessie kon ik al details in de muziek horen die ik nog niet eerder heb gehoord. Ik gebruik hierbij Shure E2C oordopjes. Ik vind alleen wel dat de hoge tonen nog erg scherp zijn. Hoe lekker ik het ook vind om met scherpe hi-hats mijn oren open te scheuren, het is toch niet helemaal de bedoeling. Ik heb geprobeerd dit te dimmen met de equalizer, maar ik vond dat die te weinig uithaalde.
Hoe hebben jullie trouwens al die JetEffect instellingen (equalizer, BBE, Mach3Bass enz.)? Wat zijn zo'n beetje de beste all round instellingen, aangezien ik naar veel verschillende muziek luister (voornamelijk electronische)? Ik weet dat het voor iedereen persoonlijk is, maar ik ben benieuwd hoe jullie het hebben ingesteld.
En ik weet niet of ik er nog mee moet oefenen, maar ik had moeite om een playlist "on the go" te maken. Als ik bijvoorbeeld een playlist maakte, moest ik aan het einde van elk nummer weer op play drukken om de volgende te horen.
Ook merkte ik dat als ik vervolgens een heel ander nummer opzette (dus niet aan de playlist toevoegde), hij de oude playlist nog wel bewaarde en elk nummer die je er vervolgens aan toe wil voegen, achteraan de playlist plakt. Ik zou graag zien dat als ik een nieuw nummer opzet, hij de oude playlist verwijdert en ik een nieuwe kan maken. Ik kan wel al de nummers in de playlist apart verwijderen, maar dat duurt me te lang.
Ik moet wel zeggen dat ik nog te weinig ervaring heb met het maken van playlists, dus misschien is dit allemaal wel mogelijk? In ieder geval vond ik dit op mijn Creative Zen Sleek goed uitgewerkt en hoop dat het ook op de D2 kan.
Verder heb ik even op dat iAudiophiles.net forum gekeken en gelijk een mooie(re) theme gedownload. Het is in principe dezelfde als de originele blauwe theme, maar dan in het zwart
Ik ben dus heel erg tevreden met de D2. Het geluid is erg goed en de besturing vind ik dik in orde, zeker vergeleken met mijn vorige speler. Over de andere functies kan ik niks zeggen, omdat ik die nog niet uitgeprobeerd heb en om eerlijk te zijn, daar heb ik de speler ook niet voor gekocht. Toch zal ik er binnekort even een aflevering van Johnny Bravo (
Athlon700, Asus K7V, 192 sdram, Club-3d ATI Radeon 7500 64 DDR Ram Tv-out; Laptop: 1,5 Ghz Centrino, 256 mb ram, Radeon mobility 9700.
Ik heb gisteren wel weer een vastloper gehad, en moest de memory ook clearen. Ik denk dat het lag aan het feit dat ik de speler bij een vriend had aangesloten op zijn Mac, en bij het overzetten van muziek naar mijn speler ging het waarschijnlijk fout.
Ik heb nu wel een beetje die "angst" dat de Firmware niet optimaal is en hij vaker kan vastlopen, maar ik als hij in de toekomst gewoon stabiel blijft vergeef ik deze vastloper.
Athlon700, Asus K7V, 192 sdram, Club-3d ATI Radeon 7500 64 DDR Ram Tv-out; Laptop: 1,5 Ghz Centrino, 256 mb ram, Radeon mobility 9700.
Reg. datum: 16 februari 2008
Vooral de tekenfunctie is een leuke bijkomstigheid, aangezien de meeste flashes die ik heb te langzaam draaien. Maar dat tekenen is isook niet echt perfect. Soms tekent ie zomaar een streep naar boven, best irritant.
Maar al met al de beste portable media player die ik ooit heb gehad.
Reg. datum: 16 februari 2008
1 bericht per dag is genoeg voor iedereen.
Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last