Hoofdcategorieën
Topicacties

[Flash] Het iAudio D2 ervaringentopic

Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 28 juli 2007

De D2 nu een paar weken in bezit, maar nog niet veel tijd gehad om er mee bezig te zijn.
Ik heb er wel al wat muziek op gezet,in WAV en MP3.
In eerste instantie viel de klank wat tegen, minder bass dan met m'n merkloze oude mp3-speler.
Maar na wat spelen met de equalizer en Jeteffects klinkt hij al stukken beter.

Ik heb daarnet ook even de radio geprobeerd, maar dat is qua ontvangst en klankkwaliteit niet veel soeps.
Gelukkig heb ik 'm daarvoor niet gekocht, maar het was een leuk extraatje geweest.

Nog een vraagje : ik heb gemerkt dat sommige nummers minder luid afspelen dan andere (iets wat bij mij vorige mp3 speler minder opviel). Ik weet dat dit ligt aan de kwaliteit van de opnamen, maar als je bvb met Nero een muziek-cd brandt, kan je kiezen om de tracks te "normalizeren", waardoor ze allemaal ongeveer even luid klinken.

Bestaat er een manier om dit ook te doen met mp3-bestanden?

Reg. datum: 28 januari 2004

quote:
LucHofmans schreef op zondag 06 juli 2008 @ 00:01:
De D2 nu een paar weken in bezit, maar nog niet veel tijd gehad om er mee bezig te zijn.
In eerste instantie viel de klank wat tegen, minder bass dan met m'n merkloze oude mp3-speler.

Ik heb daarnet ook even de radio geprobeerd, maar dat is qua ontvangst en klankkwaliteit niet veel soeps.
Gelukkig heb ik 'm daarvoor niet gekocht, maar het was een leuk extraatje geweest.

Nog een vraagje : ik heb gemerkt dat sommige nummers minder luid afspelen dan andere (iets wat bij mij vorige mp3 speler minder opviel). Ik weet dat dit ligt aan de kwaliteit van de opnamen, maar als je bvb met Nero een muziek-cd brandt, kan je kiezen om de tracks te "normalizeren", waardoor ze allemaal ongeveer even luid klinken.

Toevallig al gezocht op google naar: normalize mp3? Vast niet!

If you do something, do it good.

Reg. datum: 03 oktober 2003

quote:
LucHofmans schreef op zondag 06 juli 2008 @ 00:01:

De D2 is een kwaliteitsspeler en dus niet te vergelijken met goedkope MP3 spelertjes. Onvolkomendheden in opnames of slechte compressie van MP3 files hoor je dan ook beter.

Voor de rest moet je natuurlijk ook een kwalitatief goede headset/oordopjes gebruiken wil je de D2 goed kunnen gebruiken. Pas dan haal je eruit wat erin zit.
Ik heb zelf de Sennheiser CX300 wat geen super dure dopjes zijn maar wel een prima geluid geven. De EQ instellingen heb ik allemaal op neutraal (=0) of uit staan.
Er blijft ruim voldoende bass over.
Voor dopjes bestaat een apart topic, maar ik wil hiermee maar zeggen dat de combinatie van speler en dopjes de gehele geluidservaring bepalen. Dat is ook wel logisch.

Lees de draad voordat je blaat!

PES FC 0817 3795 9910
Reg. datum: 17 oktober 2003

Hi,

Ik kreeg deze week de D2 16GB binnen. En ik wil weten hoe het zit met de coverart. Ik heb ze nu netjes in elke map zitten genaamd "folder" op mijn pc.
Laat de D2 het dan ook netjes zien op het scherm? Of moet ik het ook in de ID3v2-tags vermelden?

En wat gebruiken jullie aan je D2 voor oordopjes, een L stuk of gewoon een rechte verloopstuk.

DFC-Neo wijzigde dit bericht 06-07-2008 18:31 (16%)

realityalways start as a dream

Reg. datum: 28 januari 2004

quote:
DFC-Neo schreef op zondag 06 juli 2008 @ 15:16:
Hi,

Ik kreeg deze week de D2 16GB binnen. En ik wil weten hoe het zit met de coverart. Ik heb ze nu netjes in elke map zitten genaamd "folder" op mijn pc.
Laat de D2 het dan ook netjes zien op het scherm? Of moet ik het ook in de ID3v2-tags vermelden?

En wat gebruiken jullie aan je D2 voor oordopjes, een L stuk of gewoon een rechte verloopstuk.
Dat is bij mij maar net wat voor dopjes er aan zitten. Heb geen specifieke voorkeur.

If you do something, do it good.

Tubes Only
Reg. datum: 03 juni 2001

Pas ook een D2 8Gb gekocht met Creative EP-830 oortjes. Iemand ervaring met de Cmoy headphone amp die je voor de speler kan kopen?..

;)

Tubes....It's what make music music!

PES FC 0817 3795 9910
Reg. datum: 17 oktober 2003

Dit hoort hier dus niet thuis.

RoD wijzigde dit bericht 06-07-2008 22:31 (84%)

realityalways start as a dream

*knip* offtopic

RoD wijzigde dit bericht 06-07-2008 22:31 (94%)

|AMD 64 3000+|MSI K8N Neo-Platinum|2048 MB 400 Mhz Transcend|Club3D 7800GS AGP|Creative Xi-Fi XtremeMusic|Samsung SH-S162L|Logitech Z-5500D/diNovo Media Desktop|Telfort Internet|SonyEricsson W890i|Ceramic White Sony PSP|MSI S270 MT-37 100 GB|

Reg. datum: 28 juli 2007

Wat heeft dit met de iAudio D2 van doen?

RoD wijzigde dit bericht 07-07-2008 00:33 (85%)

Acties: [view][quote]

Door: RoD
Moderator PMD / FP ProMod
Reg. datum: 14 september 2004

Even voor de duidelijkheid, dit topic is bedoelt voor ervaringen en discussie mbt de Cowon iAudio D2. Het is geen adviestopic voor allerlei aankopen of het vragen naar ervaringen met andere producten.

Met andere woorden: Nu weer graag ontopic aub. :)

Reg. datum: 15 juni 2008

ik las dat je er ook teksten op kan lezen, heeft iemand daar ervaring mee? Kan je er bijvoorbeeld goed een boek op lezen?

Dat ligt er helemaal aan wat je van het apparaat verwacht. Het is geen vervanger voor een eReader. Maar, een paar regeltjes lezen kán opzich wel. Op dat kleine schermpje is het alleen, net als het kijken van video, zeer onprettig.

Als jij een boek in een tekstfile wil proppen, en lezen op een 2,5" scherm... prima. Maar ik zou het niet aanraden. Het lijkt mij handiger voor memo's, of boodschappenlijstjes.

oke, zoiets dacht ik al. Dat is ook iets waar ik hem niet voor gekocht heb. (moet nog ff wachten tot mijn verjaardag maarja)

Reg. datum: 03 december 2007

Volgens mij heb ik ook op iAudiophile ergens gelezen dat woorden gewoon onderbroken worden en door gaan op de volgende regel. Dus nee.. ik ben het eens met de rest, alleen als je het erg echt voor over hebt.

Maarja.. aan de andere kant, er zijn ook mensen die de bijbel op hun D2 lezen...

ik was ook niet van plan hem daarvoor te gebruiken, maar ik kwam een online gratis boek tegen en ik dacht zou dat er ook op kunnen? (nog 9 dagen wachten tot ik hem krijg)

Marion Raven fan
Reg. datum: 06 november 2004

Hehe, mijn D2 is weer terug en back in business :D

Vorige maand op de 4e teruggebracht naar MM omdat na een maand of 13-14 de accu begon af te takelen. Playtime was nog maar 50% +-, maar na lang wachten heb ik 'm weer terug.
Accu is vervangen (dat ze daar een maand over doen :? ) en er is een nieuwe(re) FW opgezet, 2.55 met flash ondersteuning :o .

Nu alleen even een manier vinden om de nieuwe accu te testen.
Zal eens topic doorneuzen of er een soort van stopwatch bestaat in flash die in een txt bijhoud hoelang ie bezig is.
Edit: dat kan dus blijkbaar niet, muziek afspelen en tegelijk flash draaien...

Btw, als je de D2 uit en aan zet, hoe kun je 'm ook alweer laten onthouden waar ie in het laatst afgespeelde nummer is gebleven? Bij de vorige FW deed ie dat wel, maar bij deze...

Raven wijzigde dit bericht 09-07-2008 16:41 (21%)

After the first glass you see things as you wish they were...
After the second you see things as they are not..
Finally you see things as they really are
and that is the most horrible thing in the world...

Aanraakbatterij
Reg. datum: 17 april 2005

quote:
Raven schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:24:

Vorige maand op de 4e teruggebracht naar MM omdat na een maand of 13-14 de accu begon af te takelen. Playtime was nog maar 50% +-, maar na lang wachten heb ik 'm weer terug.
Accu is vervangen (dat ze daar een maand over doen :? ) en er is een nieuwe(re) FW opgezet, 2.55 met flash ondersteuning :o .

Zal eens topic doorneuzen of er een soort van stopwatch bestaat in flash die in een txt bijhoud hoelang ie bezig is.
Edit: dat kan dus blijkbaar niet, muziek afspelen en tegelijk flash draaien...

Btw, als je de D2 uit en aan zet, hoe kun je 'm ook alweer laten onthouden waar ie in het laatst afgespeelde nummer is gebleven? Bij de vorige FW deed ie dat wel, maar bij deze...
Er weer een andere firmware opzetten :+ Mijn 3.57 heeft namelijk wel. Daar staat het onder settings-->general-->Resume. Die is ook helemaal up to date qua firmware en heb tot nu toe weinig last gehad van bugs :>

Die maand wachttijd is te verklaren door controle media markt. Daarna opsturen, controle en analyse Cowon en daarna vervangen en daarna terugsturen. Dat het een maand duurt vind ik nog weinig. De media markt vertelde mij bij mijn Telefoon dat het wel 3 maand kon duren. Dat is mij toch best wel veel :/

Touchdomex wijzigde dit bericht 09-07-2008 18:47 (11%)

ALL GLORY TO THE HYPNO TOAD

Reg. datum: 28 november 2003

Mijn Trekstor Vibez begint zijn laatste adem uit te blazen (het grote wiel doet het niet meer), en dus is het weer tijd voor een nieuwe.
Ik lees over het SDslot in deze, waardoor je sinds kort zelfs 32gb erbij kan pluggen. Dus is mijn vraag eigenlijk: maakt het uit watvoor geheugen je gebruikt? Ik bedoel hiermee waarom je de 16gb versie zou kopen, als je voor minder geld ook de 4gb versie kan kopen, en daar dan een x-aantal gb's bij kan gooien. Dus maakt het uit of je muziek op een losse-flashkaart staan, of op het geheugen? (is het te merken in zoek/menu-snelheid, 'gap' tussen de nummers, organisatie van je muziek (al las ik dat ie beide geheugens samenvoegd)?)
En raden jullie aan om er een tasje bij te nemen? Ik hoor regelmatig om mij heen dat schermpjes van morderne gadgets (telefoons vooral) snel barsten. Met een degelijk uitziende iAudio6/7 lijkt me dat overbodig, maar een touchscreen is kwetsbaar.
Verder snap ik niet veel van de Rockbox-site, maar heb wel gehoord dat ze bij de Sandiskspelers erg veel hebben toegevoegd. Als Rockbox op de D2 komt, wat houdt dat dan precies in?

Een reden om de 16GB versie te kopen is om er een 48GB speler van te kunnen maken ;) Maar het is goedkoper om een D2 met 4GB te nemen en dan "slechts" met 36GB genoegen te nemen ja. Echter, volgens mij zijn 32GB kaartjes nog redelijk schaars en duur. Qua snelheid maakt het weinig uit wat voor kaart je neemt. Alleen het uploaden zal waarschijnlijk iets sneller gaan. Qua afspeelsnelheid of snelheid met browsen door je muziekbibliotheek zal het niets uitmaken; elke kaart is daar snel genoeg voor.
Tasje vind ik persoonlijk niet nodig, als je fatsoenlijk met je D2 omgaat. Maar voorkomen is beter dan genezen, natuurlijk. Het blijft een afweging die je zelf moet maken.

Wat Rockbox toevoegt staat trouwens gewoon op de site. Ik vind persoonlijk de mogelijkheden van de D2 meer dan goed genoeg.

Marion Raven fan

quote:
Touchdomex schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 18:45:
[...]

Er weer een andere firmware opzetten :+ Mijn 3.57 heeft namelijk wel. Daar staat het onder settings-->general-->Resume. Die is ook helemaal up to date qua firmware en heb tot nu toe weinig last gehad van bugs :>

Die maand wachttijd is te verklaren door controle media markt. Daarna opsturen, controle en analyse Cowon en daarna vervangen en daarna terugsturen. Dat het een maand duurt vind ik nog weinig. De media markt vertelde mij bij mijn Telefoon dat het wel 3 maand kon duren. Dat is mij toch best wel veel :/
settings-->general-->Resume.... klinkt bekend :o Volgensmij is 't dat! Probeer die later wel even, daar de D2 nu 24/7 aan het werk zit om te kijken hoelang ie nu speelt. Accu was toen ie terugkwam 75% (aldus de indicator die niet helemaal te vertrouwen is weet ik al), als ie leeg is nog eens proberen met een volle accu.

Maand< reparatie-tijd was volgens MM te lang. Als ie vandaag niet binnen zou zijn geweest kreeg ik een nieuwe. Zou normaal 3-4 weken moeten duren, waren er 5, dan vinden hun het ook te lang worden...

Ben iig blij dat ie er weer is :D
De D2 klinkt toch even héél wat beter dan mijn Inovix IMP-64 (mijn 1e mp3-speler 8) ) die ik onderweg naar Oslo heb gebruikt met de CX300 eraan.

Tubes Only
Reg. datum: 03 juni 2001

quote:
Raven schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:24:

Er is een TIMER op iAudiophile verkrijgbaar. Zo kan je de testen hoelang je accu meegaat..
:)

Tubes....It's what make music music!

So Fucking What

quote:
RoD schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:19:
Een reden om de 16GB versie te kopen is om er een 48GB speler van te kunnen maken ;) Maar het is goedkoper om een D2 met 4GB te nemen en dan "slechts" met 36GB genoegen te nemen ja. Echter, volgens mij zijn 32GB kaartjes nog redelijk schaars en duur. Qua snelheid maakt het weinig uit wat voor kaart je neemt. Alleen het uploaden zal waarschijnlijk iets sneller gaan. Qua afspeelsnelheid of snelheid met browsen door je muziekbibliotheek zal het niets uitmaken; elke kaart is daar snel genoeg voor.
Tasje vind ik persoonlijk niet nodig, als je fatsoenlijk met je D2 omgaat. Maar voorkomen is beter dan genezen, natuurlijk. Het blijft een afweging die je zelf moet maken.

Wat Rockbox toevoegt staat trouwens gewoon op de site. Ik vind persoonlijk de mogelijkheden van de D2 meer dan goed genoeg.
Mijn ervaring is juist dat mijn 16GB 6x SDHC kaartje sneller is dan het interne geheugen van de D2. Ik weet niet of het ook werkelijk zo is maar het voelt wel sneller aan. Bovendien is de bandbreedte een stuk hoger. Dat is weer makkelijk met muziek overzetten.

He Who Controls The Present Commands The Future, He Who Commands The Future Conquers The Past

Als je hem op mp3spelers.nl koopt krijg je er een tasje bij. Dat heb ik ook gedaan (tijdens een dagaanbieding, scheelde 20 euro) en hij was de volgende dag binnen, met tasje.

Marion Raven fan

quote:
silitek schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 09:37:
[...]

Er is een TIMER op iAudiophile verkrijgbaar. Zo kan je de testen hoelang je accu meegaat..
:)
Die bewaart de gelopen tijd niet, na uit en aanzetten is ie 't kwijt.
Daarbij is die flash, de D2 kan niet tegelijk music afspelen en flash draaien.

Maar heb andere methode. Ding blijkt de nr's op titel te hebben gesorteerd, al gooit ie titels die beginnen met een ü achteraan..., maar aangezien de D2 onthoud welk nr het laatst gespeeld was is het vrij makkelijk erachter te komen hoelang ie gespeeld heeft. Gewoon de afgespeelde nummers in WinAmp selecteren en dan staat er rechts onderaan de totale tijd. :)

Raven wijzigde dit bericht 10-07-2008 13:24 (5%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: