Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Joomla 1.5 CMS

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

Reageer Nieuw Topic
AboutDJ

quote:
raptorix schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 14:41:
[...]

Naja beetje zelfde als Joomla, heel veel meuk erin, veel aandacht voor features, weinig voor kwaliteit.
Valt reuze mee, het kan er wel in zitten maar dat betekent niet dat je het HOEFT te gebruiken. Ik gebruik zelf eigenlijk vrij weinig van Joomla aan extra's en het zit me alles behalve in de weg. Joomla 1.5 is flink vooruit gegaan ten opzichte van 1.x als het gaat om de codebase. Veel minder overhead, veel meer controle.

Umbraco is hartstikke leuk en aardig maar voor veel mensen net een beetje te ingewikkeld en de user community is veel kleiner dan die van Joomla. Joomla 1.5 is zo bagger nog niet, het volstaat voor heel veel mensen prima. Ik heb een tijd lang zitten twijfelen tussen Typo3 en Joomla 1.5 maar ben uiteindelijk bij Joomla 1.5 uitgekomen omdat er ook mensen mee moeten kunnen werken die 0,0 verstand hebben van websites. Met Joomla 1.5 lukt dat aardig tot op heden en de code die er uit word getuft is vandaag de dag gewoon netjes te noemen mits je er zelf ook wat moeite in steekt.

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

quote:
Reind schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:55:
Umbraco is hartstikke leuk en aardig maar voor veel mensen net een beetje te ingewikkeld
Je hebt in principe alleen kennis van HTML en XSLT nodig om aan de gang te kunnen.
99 procent van functionaliteit kan je met XSLT gebruiken, en XSLT is nou niet de meest ingewikkelde taal. Ik zal binnenkort eens wat screencasts maken om te laten zien hoe makkelijk het werkt.

Overigens denk ik dat het verstandig is om deze discussie niet meer in dit topique te doen (sorry voor het kapen :X ). Er is volgens mij nog een algemene CMS'en thread.

Reg. datum: 29 augustus 2005

Weet iemand hoe je de parameters van een menu kan laden in je module? Krijg op dit moment alleen maar de parameters van de menu module zelf.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties: [view][quote]

Door: BtM909
Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )
Reg. datum: 08 juni 2000

Ik krijg twee verzoekjes waar ik zelf even niet meer uitkom:

1. Automatisch publishen van artikelen op de frontpage
In <1.5 was daar een aanpassing voor mogelijk in ACL's en een script wijziging. In 1.5 kan ik geen enkele pointer meer vinden waar ik het op kan uitproberen :)

2. Een compacte shoutbox
Beetje vergelijkbaar met Risp's Shoutbox 1.2. Ik weet dat hij bezig is met het finalisen van z'n versie voor Joomla 1.5 (http://risperdal.student....joomla/content/view/21/2/), maar dat duurt helaas al langer dan ik had gehoopt.

Het valt me op er geen antwoorden te vinden zijn op het wereld wijde web, terwijl dit toch geen hele vreemde vragen zijn. Ik kom overigens deze vragen ook niet terug in dit of voorgaande topic (alhoewel die dan even buiten scope zijn).

Wie o wie kan me een duwtje in de goede richting geven?

Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

quote:
BtM909 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:03:
Ik krijg twee verzoekjes waar ik zelf even niet meer uitkom:

1. Automatisch publishen van artikelen op de frontpage
In <1.5 was daar een aanpassing voor mogelijk in ACL's en een script wijziging. In 1.5 kan ik geen enkele pointer meer vinden waar ik het op kan uitproberen :)
Hoe bedoel je 'automatisch' je vinkt toch gewoon 'show on frontpage' aan wanneer je de content item op de frontpage wilt hebben?
quote:
2. Een compacte shoutbox
Beetje vergelijkbaar met Risp's Shoutbox 1.2. Ik weet dat hij bezig is met het finalisen van z'n versie voor Joomla 1.5 (http://risperdal.student....joomla/content/view/21/2/), maar dat duurt helaas al langer dan ik had gehoopt.
Of eentje zelf maken. :*) 't is niet meer dan INSERT en een SELECT query. Anders moet je hier eens kijken.
quote:
Het valt me op er geen antwoorden te vinden zijn op het wereld wijde web, terwijl dit toch geen hele vreemde vragen zijn. Ik kom overigens deze vragen ook niet terug in dit of voorgaande topic (alhoewel die dan even buiten scope zijn).

Wie o wie kan me een duwtje in de goede richting geven?
Tja er zijn wel antwoorden te vinden maar het is even zoeken. Gelukkig gooien mods hier op GoT niet zo snel je topic dicht. :>

Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )

quote:
xzaz schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 16:43:
[...]

Hoe bedoel je 'automatisch' je vinkt toch gewoon 'show on frontpage' aan wanneer je de content item op de frontpage wilt hebben?
En automatisch betekent? Ik wil dat vinkje gewoon default aan hebben ;)

Ben ondertussen al de code ingedoken en aangezien er *gelukkig* van een MVC model gebruik is gemaakt, moet het niet zo spannend meer zijn :)
quote:
[...]

Of eentje zelf maken. :*) 't is niet meer dan INSERT en een SELECT query. Anders moet je hier eens kijken.
* bannen
* ip log
* anti-cursing
* captcha

en zo zijn er wel meer dingen waarvan ik me afvraag waarom ik het wiel opnieuw moet uitvinden ;) Had ik net zo goed een CMS ala joomla kunnen bouwen ;)
quote:
[...]

Tja er zijn wel antwoorden te vinden maar het is even zoeken. Gelukkig gooien mods hier op GoT niet zo snel je topic dicht. :>
Ehm, nogmaals echt antwoorden zijn er niet.... Tenzij jij bovenstaande vragen beantwoord met oplossingen die op 't net staan (zelf bouwen is dan geen oplossing in deze ;))

NederCam.nl

Shoutbox 1.3 Beta: (1.5 Legacy)
http://extensions.joomla....k/link_id,4834/Itemid,35/

TurtuShout: (1.5 Native)
http://extensions.joomla....k/link_id,4465/Itemid,35/

En misschien/vast nog wat andere van http://extensions.joomla....ts/cat_id,1862/Itemid,35/ die "1.0" zijn, maar mogelijk gewoon met 1.5 werken als je de Legacy plugin aanzet.

Nakebod's Webcam Archive
Trying is the first step to failure.
GTA San Andreas Multiplayer

Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )

Legacy moet ik vanwege andere redenen juist uithebben, maar je twee linkjes hebben me hopelijk verder geholpen :)

Thnx

NederCam.nl

Ben wel benieuwd waarom je dan juist geen legacy wilt? Het maakt immers qua performance niet uit: Nakebod in "[Ervaringen] Joomla 1.5 CMS"

En als die shoutbox dingen niet voldoen, zou je eens een poging kunnen wagen om Yuri Volkov, maker van o.a. yvComment en yvSmiley, te vragen of hij yvShout :+ zou willen maken. Past wel in de reeks extensies die hij heeft :)

Nakebod's Webcam Archive

Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )

PHP4 is een van de redenen en een plugin die alsnog niet werkt in legacy mode ;)

Reg. datum: 26 oktober 2006

eej mensen
ik heb even een vraag.
ik ben met een site bezig en daar wil ik in het main menu een nieuw item plaatsen. nou staat de naam van het item dat ik er wil plaatsen wel maar de tekst die ik er in heb gezet kan niemand bekijken want er staat dan dat je niet gemachtigd bent om het te bekijken.
ik snap alleen niet hoe ik bij dit kopje nou ook tekst krijg zodat iedereen het kan zien.
www.aid.hu.nl voor als je even wilt kijken waar ik het over heb. onder het kopje "word ook sponser"
super bedankt mensen alvast.

Th3_BuuRMaN wijzigde dit bericht 10-05-2008 13:13 (3%)

Th3_BuuRMaN / Wii code: 6685-0084-3028-4666

NederCam.nl

Kijk eens naar de foutmelding: U dient zich in te loggen.
Wat maken we daaruit op? Juist, de pagina is niet public, maar registered of hoger.
Sim-pel.

Nakebod's Webcam Archive

quote:
Nakebod schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:21:
Kijk eens naar de foutmelding: U dient zich in te loggen.
Wat maken we daaruit op? Juist, de pagina is niet public, maar registered of hoger.
Sim-pel.
dat is al een vooruitgang:D maar hoe kan ik de hele pagina public maken dan? ik kan wel per content public maken maar ik weet niet hoe dat voor de hele pagina moet
bedankt

NederCam.nl

In de Article Manager moet je even die pagina opzoeken, en in de colom Access Level staat gok ik Registered. Als je daarop klikt zal hij veranderen naar Special, nog een keer klikken en hij is Public.
Ik zie wel dat je Joomla 1.x gebruikt, en geen Joomla 1.5.x, maar de werking is daar hetzelfde, alleen heet de colom dan gewoon Access.

Nakebod's Webcam Archive

quote:
Nakebod schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:53:
In de Article Manager moet je even die pagina opzoeken, en in de colom Access Level staat gok ik Registered. Als je daarop klikt zal hij veranderen naar Special, nog een keer klikken en hij is Public.
Ik zie wel dat je Joomla 1.x gebruikt, en geen Joomla 1.5.x, maar de werking is daar hetzelfde, alleen heet de colom dan gewoon Access.
ik heb geen articel manager:( wel content manger section manager en category manager:) ik heb als het goed is alles al public gezet.
ik heb oko geprobeerd het gewoon weg te gooien en een nieuw content aan te maken maar daar snap ik neit goed hoe ik tekst meot invoeren wnat daar kan ik alleen settings invoeren:(
ik kan hem ook niet opwaarderen tot 1.5 toch?
ik krijg ook die verlepte placeholders aan de rechter zeikand niet weg:( gaat niet erg goed allemaal:(
bedankt

Th3_BuuRMaN wijzigde dit bericht 10-05-2008 14:07 (5%)

NederCam.nl

1.x heeft als het goed is een Static Content Manager en Show all Content, als ik mij niet vergis.
Daar zou hij ergens bij moeten staan, je hebt immers die pagina ook aangemaakt ergens, daar moet je wezen :)

En je kan wel upgraden naar 1.5, maar dat is niet zo 123 te doen, kans is aanwezig dat de template niet helemaal in 1.5 werkt, dat het converteren van 1.x naar 1.5 niet soepel verloopt.
http://docs.joomla.org/Migrating_from_1.0.x_to_1.5_Stable voor als je ooit over wilt gaan.
Een goede testomgeving en backup is zeker wel aan te raden voordat je er uberhaupt aan begint.

Nakebod's Webcam Archive

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik voel me echt een n00b, maar ben er al 3 dagen mee bezig en krijg het gewoon niet voor elkaar.

Ik heb een menu (mainmenu) waaraan ik per menuitem een submenu wil hangen. Klinkt simpel, maar ik kan het serieus nergens vinden. Ik krijg het wel voor elkaar om een submenu onder alle items in mainmenu te maken, maar geen aparte per mainmenuitem...

Iemand die mij dit misschien in stappen uit kan leggen?
Reg. datum: 08 augustus 2001

quote:
CrashOne schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:49:
Ik voel me echt een n00b, maar ben er al 3 dagen mee bezig en krijg het gewoon niet voor elkaar.

Ik heb een menu (mainmenu) waaraan ik per menuitem een submenu wil hangen. Klinkt simpel, maar ik kan het serieus nergens vinden. Ik krijg het wel voor elkaar om een submenu onder alle items in mainmenu te maken, maar geen aparte per mainmenuitem...

Iemand die mij dit misschien in stappen uit kan leggen?
Maak een nieuw menu-item aan. Vervolgens kun je in de listbox aan de linkerkant ("Hoofdniveau") aangeven onder welk bestaande menu-item je hem wilt hangen.

Disclaimer: het is mogelijk dat dit bericht onvolledig is, onjuistheden bevat, niet voor u is bestemd of te laat wordt ontvangen. K-Jay aanvaardt daarvoor geen enkele aansprakelijkheid.

quote:
K-Jay schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 21:15:
[...]

Maak een nieuw menu-item aan. Vervolgens kun je in de listbox aan de linkerkant ("Hoofdniveau") aangeven onder welk bestaande menu-item je hem wilt hangen.
Als ik het goed lees dan krijgt hij dat wel voor elkaar maar hij wil aparte menu's.
Je maakt dan in menumanager een nieuw menu aan. Je moet daar twee namen invullen namelijk menu-naam en module-naam.
Er word dan automatisch een menu-module aangemaakt. Als je naar de module gaat kun je daar weer het nodige instellen.
heeft werk.

Omdat ik toch nog best een beginner @ Joomla ben en dat de kennis van Joomla als startende webdesigner toch wel handig is om te hebben, heb ik besloten om maar gewoon een boek te kopen.

Dus net dit boek besteld:

http://automatiseringgids.sdu.nl/ag/images/9789012123426_lowres_tcm398-392271.jpg

Hopelijk wordt Joomla dan snel wijzer :Y)

quote:
Rakkerzero schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:09:
Omdat ik toch nog best een beginner @ Joomla ben en dat de kennis van Joomla als startende webdesigner toch wel handig is om te hebben, heb ik besloten om maar gewoon een boek te kopen.

Dus net dit boek besteld:

[afbeelding]

Hopelijk wordt Joomla dan snel wijzer :Y)
PCM had ook een DVD uit gegeven met allemaal video tutorials van Joomla. Daar heb ik het mee geleerd.

JayGTeam (213177)
Reg. datum: 07 februari 2001

quote:
xzaz schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 09:22:
[...]

PCM had ook een DVD uit gegeven met allemaal video tutorials van Joomla. Daar heb ik het mee geleerd.
Vond je er wat aan? Ik heb er ook 3 liggen volgens mij, allen verschillend, maar heb nog niet de moeite genomen ze te bekijken :) Vind Joomla topspul om mee te klooien, professioneel zou ik het niet aanraden.
quote:
AaroN schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 12:28:
[...]
Vind Joomla topspul om mee te klooien, professioneel zou ik het niet aanraden.
want?
heeft werk.

Ik heb het boek inmiddels binnen en moet zeggen dat het allemaal best duidelijk wordt uitgelegd en toegelicht enzo. Ik denk dat het hiermee wel gaat lukken.
quote:
Dat vraag ik me ook af inderdaad. Joomla 1.5 heeft erg leuke dingetjes in zijn API waardoor je standaard zaken (zoals bijv het lezen van een dir etc..) neit meer zelf hoeft te lopen scripten, natuurlijk heeft het ook zo zijn eigenaardigheden maar welk Framework heeft dit nou niet?

Threads.....

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: