Gathering of Tweakers

Quicksearch
Om de MediaDirect knop voor wat anders te gebruiken:

In het register het volgende aanpassen (voorbeeld om MediaCenter te starten, maar kan ieder willekeurig programma zijn):

Open RegEdit en maak bij de volgende locaties;

Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\MobilePC\HotStartButtons\
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\MobilePC\HotStartButtons\
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\Control\MobilePC\HotStartButtons\
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet003\Control\MobilePC\HotStartButtons\

Een Key aan met als naam 0, je krijgt dan;

Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\MobilePC\HotStartButtons\0\
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\MobilePC\HotStartButtons\0\
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\Control\MobilePC\HotStartButtons\0\
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet003\Control\MobilePC\HotStartButtons\0\

Vul iedere key met een String die ApplicationPath heet en geef als waarde %SystemRoot%\ehome\ehshell.exe

Zo werkt het bij mij. Ik heb zelf trouwens geen ControlSet002.

quote:
Malandro schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 15:09:
Om de MediaDirect knop voor wat anders te gebruiken:

In het register het volgende aanpassen (voorbeeld om MediaCenter te starten, maar kan ieder willekeurig programma zijn):

Open RegEdit en maak bij de volgende locaties;

Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\MobilePC\HotStartButtons\
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\MobilePC\HotStartButtons\
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\Control\MobilePC\HotStartButtons\
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet003\Control\MobilePC\HotStartButtons\

Een Key aan met als naam 0, je krijgt dan;

Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\MobilePC\HotStartButtons\0\
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\MobilePC\HotStartButtons\0\
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\Control\MobilePC\HotStartButtons\0\
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet003\Control\MobilePC\HotStartButtons\0\

Vul iedere key met een String die ApplicationPath heet en geef als waarde %SystemRoot%\ehome\ehshell.exe

Zo werkt het bij mij. Ik heb zelf trouwens geen ControlSet002.
Malandro,

Als ik met bovenstaande register wijzigingen een ander programma wil opstarten dan MediaDirect, b.v. Microsoft Mediaplayer, kan ik dan bij een schone installatie van Windows, de installatieprocedure voor MediaDirect achterwege laten (Eerst met de MediaDirect CD de MediaDirect partitie aanmaken, daarna Vista installeren, en vervolgens MediaDirect installeren)?

Of is het niet nodig om de MediaDirect partitie aan te maken en MediaDirect te installeren? M.a.w. kan ik de MediaDirect partitie gewoon deleten en vervolgens met behulp van de registerwijzigingen elk willekeurig programma (zoals Windows Mediaplayer) aan de MediaDirect knop toewijzen?

Dat zou mooi zijn!

Ik heb zelf alle dell partities eraf gehaald (op dat test gebeuren na) en een schone Vista installatie gedaan. Deze staat op C en dan een D partitie voor persoonlijke bestanden.

Geen MediaDirect dus en bij mij werkt het gewoon.

Mijn 9-cel batterij is eindelijk binnen gekomen. De laptop wordt opvallend minder warm, op hoge prestaties haal ik er net geen 5uur autonomie uit. Het typen is nu ook veel relaxer doordat het keyboard wat verhoogd is. Als je nog een m1330 moet bestellen, ga ineens voor de 9-cel!!! Een aanrader.
Reg. datum: 15 augustus 2002

Ik heb heel veel ruis over de koptelefoon uitgang. Weet iemand iets wat je er kan doen? Irriteert mij mateloos aan als ik rustig muziek aan het luisteren ben.

Reg. datum: 11 oktober 2007

quote:
Sky2k schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 21:18:
Ik heb heel veel ruis over de koptelefoon uitgang. Weet iemand iets wat je er kan doen? Irriteert mij mateloos aan als ik rustig muziek aan het luisteren ben.
Ik ken het probleem. Het verschilt echter nogal per koptelefoon die je er op aansluit. De bijgeleverde in-ear phones geven veel ruis maar met sommige andere oordopjes of een grote koptelefoon van goeie kwaliteit hoor je bijna niks. Ook heeft de linker er bij mij wat meer last van dan de middelste.

Yep the Bios updates come thick and fast and on Wednesday they released A12. The list of changes are small but significant considering the people having problems with heat management and the recent news of problems with the NVidia chipset.

Fixes/Enhancements
------------------
1. Added enhancement for thermal control.
2. Update GM965 Graphics VBIOS from 1466 to 1588.
3. Update Intel CPU family name.

Here's the proof: NVidia remedies the 84 / 86 heating problems by making the fan kick in sooner / spin faster...

Not much of a root cause resolution, just a way to buy more time till it fails some time later.

Nvidia has found that "significant quantities" of older graphics cards that shipped in notebook PCs were defective. Nvidia says it has not determined the exact cause of the problem, but it is associated with a packaging material used with some of the chips, and the thermal design of some notebooks. Nvidia will introduced a software driver that will cause the cooling fan in a notebook to spin sooner to make the chips run cooler, reducing stress on the chips. The products have been failing at "higher than normal rates."
The company has taken significant hits in the stock market, seeing its stock drop about 30%. The expected repair/replacement costs will total between $150 and $200 million, which it will take against its second quarter earnings. There are no specifics as to which products were affected, except for the fact that they are graphics cards and media and communications processors. To top everything off, Nvidia has lowered is second quarter earnings forecast.

Full Story (Yahoo.com)

For the source of all this "good news" see:

http://www.nytimes.com/id...A1944.html?ref=technology

This explains the two new BIOS versions for the XPS M1330 in 3 weeks time, both with changed thermal settings for the GPU.....

So more battery power drainage, more noise, and to top things off, the failure now most likely (or hopefully from NVidia / Dell's viewpoint?) taking place after warranty has expired, so we can pay for the motherboard replacement ourselves....

Happy slapping....

als het toch maar voor de fan is dan installeer ik hem liever niet... ik zit op a10 en ondervind niets van problemen...

Reg. datum: 11 oktober 2007

quote:
d4damager schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 08:29:
als het toch maar voor de fan is dan installeer ik hem liever niet... ik zit op a10 en ondervind niets van problemen...
Ik heb nu A12 er op staan en het enige wat ik merk is dat ie misschien een seconde sneller door het laadscherm heen is bij het opstarten. De vans lijken niet eerder te beginnen maar ik doe ook niet veel belastende dingen op de laptop. Kortom het maakt het eigenlijk helemaal niks uit 8)

quote:
M299 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:41:
[...]

Ik heb nu A12 er op staan en het enige wat ik merk is dat ie misschien een seconde sneller door het laadscherm heen is bij het opstarten. De vans lijken niet eerder te beginnen maar ik doe ook niet veel belastende dingen op de laptop. Kortom het maakt het eigenlijk helemaal niks uit 8)
En omdat BIOS flashen riskant kan zijn, kan je de update beter niet installeren ;)

Somewhere in Texas there is a village missing an idiot - Specs

quote:
Petervanakelyen schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:51:
[...]

En omdat BIOS flashen riskant kan zijn, kan je de update beter niet installeren ;)
De BIOS flashmethode van DELL is nochtans erg robuust. Enkel ervoor zorgen dat de stroomadapter aangesloten is ;) .

Edit: Net de biosupdate van A10 naar A12 uitgevoerd. Ik merk tot nu toe geen verschil. Update is zonder problemen verlopen.

Edit: Na een halfuurtje werken is me opgemerkt dat de fan steeds draait (weliswaar in stille modus). De temperaturen van mijn T7500 schommelen nu rond de 32°C.

FezzFest wijzigde dit bericht 17-07-2008 11:56 (31%)

Reg. datum: 15 augustus 2002

Gisteren ook maar de nieuwe biosupdate geinstalleerd. Ik merk wel dat die langer en eerder de fan in schakelt. Maar wel gelukkig de stille modus. Anders is het niet te harde met zo'n herrie in de kamer.

Temperatuur van mijn GPU is rond de 70 graden vind ik persoonlijk veel te hoge kant en mijn CPU is rond de 60 graden vind ik ook te hoge kant... FezzFest met welke programma heb jij de temperatuur gemeten? Ik zelf met everest.

Intel GM965 Express Chipset Family nieuwste versie probeerde ik te installeren maar ik krijg een error na het uitpakken. "This computer does not meet the minimun requirements for installing the software. Setup will exit" Weet iemand wat ik er mee moet doen?

quote:
Sky2k schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 15:47:
Gisteren ook maar de nieuwe biosupdate geinstalleerd. Ik merk wel dat die langer en eerder de fan in schakelt. Maar wel gelukkig de stille modus. Anders is het niet te harde met zo'n herrie in de kamer.

Temperatuur van mijn GPU is rond de 70 graden vind ik persoonlijk veel te hoge kant en mijn CPU is rond de 60 graden vind ik ook te hoge kant... FezzFest met welke programma heb jij de temperatuur gemeten? Ik zelf met everest.

Intel GM965 Express Chipset Family nieuwste versie probeerde ik te installeren maar ik krijg een error na het uitpakken. "This computer does not meet the minimun requirements for installing the software. Setup will exit" Weet iemand wat ik er mee moet doen?
Ik gebruik coretemp. Volgens mij levert dit programma betrouwbare temperaturen.
Ik ben van plan de Cu Mod uit te voeren, heeft iemand hier al ervaring mee?
quote:
FezzFest schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 22:31:
Ik ben van plan de Cu Mod uit te voeren, heeft iemand hier al ervaring mee?
Geen ervaring mee, maar lijkt me iets dat zeer haalbaar is.
Men vervangt de blauwe spulletjes, door goede koelpasta.
Dat heb ik met mijn Fujitsu Siemens ook gedaan, en vervangen door Zalman Koelpasta.
Het resultaat is dat de AthlonXP die erin zat, zomaar eventjes 10°C minder heet werd !
Het lijkt me dus zeker de moeite waard.

offtopic:
Wanneer heb je tijd, kan ik komen helpen :P

Somewhere in Texas there is a village missing an idiot - Specs

Ik heb de 22e een dell M1330 besteld. 23 was de betaling verstuurd ontvangen en ging hij in preproductie. Nu log ik vanochtend in (25e) en er staat dat hij verzonden is.

Het is een product Red met een T8300, 2,4 Ghz processor, 4GB RAM, en een 64GB SSD, ook zit er een 9 cell batterij bij. Ik hoop dat ik de goede keuze gemaakt heb met de 9 cell batterij, en dat ik me niet ga irriteren aan het uitsteeksel.

Op dit forum heb ik veel gekeken en gezocht naar informatie over de SSD, maar nouwelijks gevonden. Toch heb ik hem besteld, vooral het lage stroomverbruik en het gebrek aan geluid spreken mij aan. Ik zal er meer over laten weten.

Hoe groot is de kans dat 6 cell goedkoper verkrijgbaar zal zijn in de toekomst? Of zou het handig zijn om dell te bellen en te zeggen dat ik ook graag een 6 cell zou hebben bij mijn laptop, maar geen ~160 euro wil betalen?

Een klein vraagje van een aanstaand m1330-gebruiker: ik heb in reviews gelezen dat er standaard een Dell sleeve voor de laptop wordt meegeleverd. Is dat in Nederland ook zo?

Ratelbak - Lapflop || + Play. ▌▌ Pause. ■ Stop.◄ Rewind

-=PLACEBO=-

quote:
KoppenSneller schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 09:29:
Een klein vraagje van een aanstaand m1330-gebruiker: ik heb in reviews gelezen dat er standaard een Dell sleeve voor de laptop wordt meegeleverd. Is dat in Nederland ook zo?
Ja

Dookie Fundamentalist
Kan iemand mij helpen aan de single Snow van Saloon?

Dat is mooi :) Hoef ik geen losse sleeve meer te kopen voor vervoer in mijn rugtas! Bedankt voor het snelle antwoord!

Ratelbak - Lapflop || + Play. ▌▌ Pause. ■ Stop.◄ Rewind

Zelfs als de Dell-medewerker zegt dat het niet zo is en er een gratis Targus sleeve bij levert - je krijgt er een keurig XPS-tasje bij ;) Iemand geïnteresseerd in een 13,3" tasje? ;)

* Gullie007 ook sinds deze week trots eigenaar van een M1330 met een T8100, 200GB 7200rpm HDD, 4GB intern, WLED LCD, Vista Business (Eng.) en 9 cell accu als belangrijkste opties.
quote:
Gullie007 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 09:40:
Zelfs als de Dell-medewerker zegt dat het niet zo is en er een gratis Targus sleeve bij levert - je krijgt er een keurig XPS-tasje bij ;) Iemand geïnteresseerd in een 13,3" tasje? ;)

* Gullie007 ook sinds deze week trots eigenaar van een M1330 met een T8100, 200GB 7200rpm HDD, 4GB intern, WLED LCD, Vista Business (Eng.) en 9 cell accu als belangrijkste opties.
Dat is super mooi dan, want ik vond het zo'n mooi tasje in die uitpakfilmpjes op youtube, maar ik dacht dus dat wij hem er niet bij kregen omdat dat ook expliciet erbij vermeld staat. Wat een aangename verassing!

Zitten zelfs oordopjes bij ;) En ook weer een tasje om die oordopjes in op te bergen :P
Nu zijn de meningen over die dopjes verdeeld, maar ik vind ze iig prima klinken. Daarentegen ben ik geen audiofiel...
Ik kan niet wachten, hij zou woensdag aan komen volgens UPS tracker. Het heeft van betaling tot ontvangst slechts 1 week geduurt als hij ook echt woensdag aankomt. Ik vind het heel netjes iig.

quote:
Takenzo schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 08:18:
Op dit forum heb ik veel gekeken en gezocht naar informatie over de SSD, maar nouwelijks gevonden. Toch heb ik hem besteld, vooral het lage stroomverbruik en het gebrek aan geluid spreken mij aan. Ik zal er meer over laten weten.
Takenzo: Een SSD verbruikt niet minder stroom dan een traditionele (spinning) notebook harddisk, wel is het zo dat een SSD geen geluid produceert. ook qua performance is het verschil minimaal, zeker voor office automation toepassingen. Ik ben benieuwd naar je ervaring qua ermee.

Er is een uitstekend onderzoek dat SSD vergelijkt met traditionele schijven, ik zal het eens gaan zopzoeken en hier posten.

Maaruh, je hebt een super notebook hoor, ik ben er nog steeds erg tevreden over, hoop alleen dat de problemen met NVidia niet gaan opspelen. Maar zolang dat niet gebeurt, ben ik nog steeds van mening dat dit het neusje van de zalm is. Zou ook nu opnieuw weer voor de XPS 1330 kiezen.

Veel plezier woensdag gewenst met je aanwinst!

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws