Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Dell XPS 1330 - Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 11 oktober 2007

quote:
Jannibal23 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:12:
Heeft iemand ervaringen (geluid + prestaties) met de 200 gb 7200 rpm schijf in de XPS?

Ik zit te twijfelen tussen de 250 gb 5400 rpm variant of deze.
Ik heb de 200gb 7200rpm schijf en hij bevalt uitstekend. Je kan hem in een volledig stille ruimte wel horen aangezien het het enige geluidmakende onderdeel zolang de ventilator nog niet is aangesprongen. Het geluid is zeker niet storend en er hoeft maar een beetje achtergrond noise te zijn en je hoort het niet.
Ik kan de prestaties natuurlijk niet heel goed vergelijken met een andere 1330, maar ik heb wel het idee dat het vooral bij het opstarten, afsluiten en zware programma's een voordeel levert. Vooral het opstarten gaat aanzienlijk sneller dan de laptop van een huisgenoot die verder redelijk vergelijkbaar is geconfigureerd.
Het hangt er vanaf wat je van plan bent met je laptop of je de 7200rpm nodig hebt. Als je veel lichte programma's draait die niet veel de harde schijf gebruiken zou ik het laten, het kost immers wel aardig wat extra.

Reg. datum: 22 februari 2008

quote:
Sky2k schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:40: Ik heb sinds kort ook een dell xps 1330. Na de binnenkomst heb ik meteen geformatteerd en alles op nieuw geïnstalleerd. Ik heb 1 probleem met een programma dat is mediadirect een of andere manier wilt die niet installeren. Heeft iemand ook zo'n probleem gehad en weet toevallig een oplossing voor. Laat me graag weten.
Heb je wel de mediadirect partitie opnieuw geinstalleerd voor vista?

Reg. datum: 26 oktober 2003

quote:
Dank voor je reactie. Ik ga denk ik dan toch maar voor de 7200 rpm schijf. Hij kost namelijk op het moment maar 8 euro (ex btw) extra.

Trouwens ik ben nog benieuwd, en dat is meer een algemene Dell vraag, of het mogelijk is om bij bestelling (door te bellen ofzo) aan te geven dat je geen software geinstalleerd wilt hebben. Gewoon een kale laptop met OS en dergelijk op DVDtje erbij. Heeft iemand hier ooit van gehoord of geprobeerd? Ik ben benieuwd.

Jannibal23 wijzigde dit bericht 27-06-2008 19:42 (39%)

Reg. datum: 30 september 2007

quote:
Jannibal23 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 19:08:
[...]

Dank voor je reactie. Ik ga denk ik dan toch maar voor de 7200 rpm schijf. Hij kost namelijk op het moment maar 8 euro (ex btw) extra.

Trouwens ik ben nog benieuwd, en dat is meer een algemene Dell vraag, of het mogelijk is om bij bestelling (door te bellen ofzo) aan te geven dat je geen software geinstalleerd wilt hebben. Gewoon een kale laptop met OS en dergelijk op DVDtje erbij. Heeft iemand hier ooit van gehoord of geprobeerd? Ik ben benieuwd.
Ik heb zo'n schijf. Werkt goed, snel en geluid.. tja... ik hoor om de zoveel seconden een harde tik, heb er een keer iets over gelezen, maar weet al niet meer wat.
Verder werkt het goed en best stil hoor.

Kaal geleverd krijgen zal niet lukken, heb er meermaals om gevraagd, maar volgens de verkoper (zakelijk) zou er nieteens een installatie dvd bij komen, alleen een recovery, zodat je hun partitie terug kunt zetten..

Even wat anders: Werkt bij andere XPS gebruikers het toetsenbord ook zo vaag. Bij mij pakt hij niet altijd de letter die je intoetst. Oh en ook lekker, blijkt een vingerafdruk in de lak van de "Insert" toets te zitten.. Ik allemaal poetsen.. Bah

-=PLACEBO=-
Reg. datum: 03 mei 2004

quote:
Malandro schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 23:06:
[...]

Ik heb zo'n schijf. Werkt goed, snel en geluid.. tja... ik hoor om de zoveel seconden een harde tik, heb er een keer iets over gelezen, maar weet al niet meer wat.
Verder werkt het goed en best stil hoor.
Notebook Hardware Control installeren (de Dell versie) en HD op performance zetten. :)

Dookie Fundamentalist

HEh?
Reg. datum: 01 november 2001

Ik neuse vandaag wat rond op de site van dell bij de drivers en merkte op dat er nieuwe sound drivers waren. Ik dus die sigmatel drivers lopen installeren. Na een reboot doet geen enkel geluid het meer op mijn lappie. Iemand ervaring of een oplossing behalve een systeem herstel?

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

-=PLACEBO=-
Reg. datum: 03 mei 2004

Apparaatbeheer/Configuratiescherm checken? Lijkt mij het eerste dat je doet.

Dookie Fundamentalist

HEh?
Reg. datum: 01 november 2001

Ja heb ik natuurlijk gedaan maar die geeft geen fouten weer. Als ik in wmplayer een mp3 wil luisteren krijg ik een fout melding. En bij filmpjes van youtube krijg ik gewoon simpel weg geen geluid.

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

quote:
Roamor schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 23:08:
[...]

Notebook Hardware Control installeren (de Dell versie) en HD op performance zetten. :)
Heb via apparaatbeheer en de bios al zoiets gedaan. NHC doet nog iets anders dan?

Reg. datum: 20 februari 2007

Op de Dell site zag ik een nieuwe Bios versie staan voor de M1330: A11, schijnt wat beter om te gaan met de warmtehuishouding van de laptop.

Gelijk gedownload en geinstalleerd, de temperaturen zijn inderdaad lager dan voorheen.

Heb trouwens nu ook Vista 64 bits geinstalleerd, jemig wat snel!

HD3870 CrossFire

quote:
Sperminator schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 23:50:
Ja heb ik natuurlijk gedaan maar die geeft geen fouten weer. Als ik in wmplayer een mp3 wil luisteren krijg ik een fout melding. En bij filmpjes van youtube krijg ik gewoon simpel weg geen geluid.
Hetzelfde hier, maar dan met een Realtek ALC880 met R1.94-driver en Vista SP1. In YouTube heb ik ook geen geluid meer.

Jij hebt het met een Sigmatel, ik met een Realtek. Ligt het nou aan Vista?

XXODD XNi570RU-GT: 17" @ 1920 x 1200 | nVidia 8700M GT 512MB DDR3 (770/1850/900) | Intel Core 2 Duo T7700 2.4GHz 2048MB DDR2 - 667MHz DC | 200GB 7200RPM HDD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Ultimate x86

Reg. datum: 29 juni 2008

quote:
ScanWeb schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 22:21:
Op de Dell site zag ik een nieuwe Bios versie staan voor de M1330: A11, schijnt wat beter om te gaan met de warmtehuishouding van de laptop.

Gelijk gedownload en geinstalleerd, de temperaturen zijn inderdaad lager dan voorheen.

Heb trouwens nu ook Vista 64 bits geinstalleerd, jemig wat snel!
Dat was ik ook van plan als mijn apparaat aankomt (nu nog fase 2).
Volgens jou is het dus aan te raden om de 64-bits erop te zetten? Drivers van de Dell site getrokken veronder stel ik? Heb je noemenswaardige problemen gehad?

quote:
Vompaq schreef op zondag 29 juni 2008 @ 09:30:
[...]

Dat was ik ook van plan als mijn apparaat aankomt (nu nog fase 2).
Volgens jou is het dus aan te raden om de 64-bits erop te zetten? Drivers van de Dell site getrokken veronder stel ik? Heb je noemenswaardige problemen gehad?
Nadat ik Vista 64-bit had geinstalleerd, deden de updates de rest voor wat betreft de drivers, alleen de fingerprint driver moest ik even separaat ophalen. Rest werkte gewoon direct na updaten.

Ik heb totaal geen problemen gehad, met 3 GB Ram zoef ik als een trein, ik regel er binnenkort nog wel een 2 GB module bij zodat ik 4 in totaal heb.

quote:
ScanWeb schreef op zondag 29 juni 2008 @ 10:44:
[...]

Nadat ik Vista 64-bit had geinstalleerd, deden de updates de rest voor wat betreft de drivers, alleen de fingerprint driver moest ik even separaat ophalen. Rest werkte gewoon direct na updaten.

Ik heb totaal geen problemen gehad, met 3 GB Ram zoef ik als een trein, ik regel er binnenkort nog wel een 2 GB module bij zodat ik 4 in totaal heb.
Ah, ideaal. Geen problemen gehad dat ie de MediaDirect overschreef? (of staat die op een andere partitie?) Ik heb 4Gb besteld, en vond het sowieso al krom van Dell dat ze Vista 64-bit niet meeleveren, maar wel je aanbevelen om 4Gb ram te nemen. ("Meer werkgeheugen is de makkelijkste manier om je computer sneller te maken").
In ieder geval top dat 't goed werkt, laat je nog even weten als je toch fouten mocht ontdekken?

Reg. datum: 17 augustus 2006

quote:
Vompaq schreef op zondag 29 juni 2008 @ 11:11:
Ik heb 4Gb besteld, en vond het sowieso al krom van Dell dat ze Vista 64-bit niet meeleveren, maar wel je aanbevelen om 4Gb ram te nemen. ("Meer werkgeheugen is de makkelijkste manier om je computer sneller te maken").
Vista 32bits ziet 3,2GB-tot-3,5GB van die 4GB. En dat is dus nog altijd meer dan 2GB of 3GB.

Dus waarom vind jij dit krom?

silmaril8 wijzigde dit bericht 29-06-2008 11:42 (3%)

HD3870 CrossFire

quote:
[...]

Ah, ideaal. Geen problemen gehad dat ie de MediaDirect overschreef? (of staat die op een andere partitie?) Ik heb 4Gb besteld, en vond het sowieso al krom van Dell dat ze Vista 64-bit niet meeleveren, maar wel je aanbevelen om 4Gb ram te nemen. ("Meer werkgeheugen is de makkelijkste manier om je computer sneller te maken").
In ieder geval top dat 't goed werkt, laat je nog even weten als je toch fouten mocht ontdekken?
Bij Microsoft kan je je 32-bitkey omzetten naar een 64-bitkey :)

XXODD XNi570RU-GT: 17" @ 1920 x 1200 | nVidia 8700M GT 512MB DDR3 (770/1850/900) | Intel Core 2 Duo T7700 2.4GHz 2048MB DDR2 - 667MHz DC | 200GB 7200RPM HDD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Ultimate x86

quote:
silmaril8 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 11:34:
[...]

Vista 32bits ziet 3,2GB-tot-3,5GB van die 4GB. En dat is dus nog altijd meer dan 2GB of 3GB.

Dus waarom vind jij dit krom?
Ok, ik dacht dat ie maar 3GB zag. Maar toch, ik zou het op z'n minst netjes vinden als ze dat er bij zouden zetten. Want toevallig weet ik dat nu wel, maar kan mij inbeelden dat relatief weinig mensen dit niet doorhebben, en denken dat ze met een upgrade naar 4GB, 33% ram meer krijgen (ivg met 3GB), in plaats van de werkelijke 6-16% als ze er geen andere windows op zetten. Daarom vind ik het nog steeds een beetje krom.

quote:
[...]

De Mediadirect staat op een andere partitie van ik meen 117 mb, maar daar doe ik helemaal niets mee.

Vista 64-bits is wat mij betreft een aanrader!

quote:
DaMarcus schreef op zondag 29 juni 2008 @ 11:37:
[...]

Bij Microsoft kan je je 32-bitkey omzetten naar een 64-bitkey :)
Niet helemaal waar. Elke Windows key werkt sowieso met zowel de 32-bit als de 64-bit variant van de software (althans, Windows). Dus dat is geen probleem. Het enige wat je bij Microsoft kunt opvragen is een nieuwe CD/DVD waar dan de 32 of 64-bit versie op staat. Echter, dit kan weer niet bij OEM versies, alleen bij retail pakketten.

Even wat anders, ik gebruik die fingerprint reader. Eigenlijk meer voor de lol, maar ook omdat het makkelijk inloggen is. Op het bureaublad verschijnt zo'n 'Personal Safe', maar die wil ik dus weg hebben.

Dus ik dacht, laat ik eens in de opties van die software snuffelen. Maar zodra ik de opties van die personal safe wil openen krijg ik een fout, zonder melding. Slechts het bekende rood+witte kruis. >:) Software als eens opnieuw geinstalleerd en de nieuwste versie gedownload. Geen succes.

Nog manieren om dat ding van m'n bureaublad te krijgen?

|| Division Brabant || Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker. || Specs ||

Reg. datum: 13 december 2007

Wanneer je "slechts" 4Gig intern geheugen hebt en Vista 64 bit gebruikt houd je zelfs nog minder netto geheugen over dan wanneer je Vista 32 bit gebruikt omdat je bij 64 bit veel meer adresruimte nodig hebt (je moet inders 64 bit adressen gebruiken ipv 32 bit)....

Doe maar eens wat research op dat gebied. 64 bit biedt op dat vlak geen enkel voordeel wanneer je 4Gig intern geheugen gebruikt.

Zo!

de 250 gb schijf van mijn XPS M1330 begon vanmorgen verdacht te klikken, bij een reboot begon chkdsk zelfs de c partitie te onderzoeken en vond 2 bad blocks.

Toch maar even Dell bellen!

Reg. datum: 25 november 2006

quote:
The Realone schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:34:
[...]

Even wat anders, ik gebruik die fingerprint reader. Eigenlijk meer voor de lol, maar ook omdat het makkelijk inloggen is. Op het bureaublad verschijnt zo'n 'Personal Safe', maar die wil ik dus weg hebben.
quote:
d4damager schreef op maandag 28 april 2008 @ 11:27:
http://www.upek.com/suppo..._winqual/psql_upgrade.asp

hier staat de nieuwste versie voor de UPEK fingerprintreader... ;)

Het ziet er stukken beter uit en voor securitysoftware is de laatste nieuwe versie toch wel aan te raden
Heb je de laatste versie van dell of van upek gehaald? ik kan bevestigen dat de versie op bovenstaande link perfect werkt. Het lijk wel raar dat er altijd een crash gebeurd. Heb je DEP voor alle programma's ingeschakeld? Misschien eens afleggen. Heb je de software al eens in een andere map geinstalleerd of heb je gezorgd dat alle data van het programma effectief weg was?

Heel misschien kan je eens inloggen als admin en zo proberen of de software reageert. Fouten zoals jij ze omschrijft zouden mij de muren doen oplopen. En idd het icoontje vind ik ook onnodig. Ik kan je ook bevestigen dat je het kan afleggen via de instellingen.

Succes!

Reg. datum: 04 april 2001

Klopt het nou dat je met die Dell Experience knop je de laptop op kunt starten in mediacenter-modus zodat je een filmpje kunt zien op je plasmascherm of foto's kunt bekijken, muziek aanzetten etc?

Ik kan dat nergens concreet terugvinden.

Ik mis mijn 156!

quote:
LaTiNo schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:06:
Klopt het nou dat je met die Dell Experience knop je de laptop op kunt starten in mediacenter-modus zodat je een filmpje kunt zien op je plasmascherm of foto's kunt bekijken, muziek aanzetten etc?

Ik kan dat nergens concreet terugvinden.
Ja dat klopt, Standaard wordt Media Experience opgestart wanneer je die knop gebruikt. Maar als je zelf gaat formatteren en installeren kun je het ook zo doen dat mediacenter wordt opgestart, of ieder willekeurig ander programma.

Reg. datum: 13 december 2007

quote:
Malandro schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:48:
[...]

Ja dat klopt, Standaard wordt Media Experience opgestart wanneer je die knop gebruikt. Maar als je zelf gaat formatteren en installeren kun je het ook zo doen dat mediacenter wordt opgestart, of ieder willekeurig ander programma.
Voor zover mij bekend kan alleen MediaDirect worden opgestart, geen ander programma. Malandro, kan jij aangeven hoe je een ander programma dan MediaDirect kan opstarten onder die knop? Ik ben benieuwd, dat is iets wat veel gebruikers willen, maar waarvoor ik nog nooit een oplossing heb gevonden. Ook op de DELL website forums is daar veel belangstelling voor, maar tot dusverre helaas geen oplossing....

Pagina: 1 2 3 4 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: