[Ervaringen] Dell XPS 1330 - Deel 3
Pagina: 1 2 3 4 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... 31 32 33 34 last
Reageer Nieuw Topic- gaan er binnenkort grote hardware wijzigingen komen (Blu-ray, gigabit lan, nieuwere vga kaarten, betere batterijen etc)?
- kun je meer customizen dan via de website te kiezen is (tragere cpu, meer ram dan diskgrootte bijv)?
- komt er ooit een niet spiegelend scherm?
Overweeg de M1330 als opvolger voor mn 5 jaar oude Compaq Evo. Heb als alternatief de HP 6910P (14 inch, zakelijke lijn) die ongeveer hetzelfde kost. De M1330 heeft veel betere specs en meer eye-candy gehalte als de HP. Echter heb ik geen ervaring met XPS-en (alleen Latitudes). De features die ik zoek zijn minder gewicht, betere accuduur en draagbaarheid / kleiner formaat. Specs als wled, n-gen wifi, betere videokaart zijn leuk maar niet super boeiend voor mijn gebruik.
Via de Dell chat krijg ik alleen maar reakties dat het niet bekend of niet mogelijk is.
Ben al een tijdje aan het twijfelen. Goede ervaringen met HP/Compaq maar deze XPS lijkt me ook wel wat
Je bent tevreden met wat je hebt totdat je iets beters kunt krijgen
Betere batterijen zie ik niet snel gebeuren, en eventueel kan je bijv. 2x een 9cell nemen als je echt heel lang erop moet werken. Een betere GPU zal ook niet snel gebeuren, een 9XXX serie voor mobiles is er nog niet uit en een 8600 past er niet in (ruimte/warmte).
Spiegelend scherm is een no-go denk ik, zal je mee moeten leren leven (en zo erg is het echt niet, al helemaal niet i.c.m. dat LED scherm).
Ik zou gewoon voor een XPS gaan zoals ze d'r nu zijn. Heb d'r nog een in de verkoop, nieuw binnengebracht, dus nog niet gebruikt
heaven.
Ik heb nu 60 gb en dat is wmb meer dan zat. Storage doe ik wel via mn desktop. Zo te zien is 250 gb nu het minimum. Ga ik toch niet gebruiken dus overkill. Zie alleen dat het prijsverschil voor het geheugen en de harddisk niet de moeite is om het niet te doen dus deze wens lost zichzelf opquote:osc4r schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:54:
Ik snap het niet helemaal wat je nu bedoelt. Meer ram dan diskgrootte?
Zie alleen dat de freefall sensor en 7200 rpm schijven er niet meer zijn?
Dell weet aardige prijzen te vragen voor die accu's. Hoef niet meteen een extra accu maar zou het zonde vinden als er over een maand ofzo een compleet nieuwere/veel betere capaciteit accu komt. VGA verhaal is duidelijk, ben niet zo thuis meer in die dingenquote:Betere batterijen zie ik niet snel gebeuren, en eventueel kan je bijv. 2x een 9cell nemen als je echt heel lang erop moet werken. Een betere GPU zal ook niet snel gebeuren, een 9XXX serie voor mobiles is er nog niet uit en een 8600 past er niet in (ruimte/warmte).
quote:Spiegelend scherm is een no-go denk ik, zal je mee moeten leren leven (en zo erg is het echt niet, al helemaal niet i.c.m. dat LED scherm).
Interesting. Specs enzo per dm?quote:Ik zou gewoon voor een XPS gaan zoals ze d'r nu zijn. Heb d'r nog een in de verkoop, nieuw binnengebracht, dus nog niet gebruikt
Je bent tevreden met wat je hebt totdat je iets beters kunt krijgen
Tsja, ik heb ook jarenlang de business notebooks van Compaq gehad: Evo N160, N600, N610, N620, N400, N4000 als laatste.....quote:marccom schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:20:
Ondanks dat het niet helemaal volgens de topic richtlijnen is heb ik toch wat vragen...
- gaan er binnenkort grote hardware wijzigingen komen (Blu-ray, gigabit lan, nieuwere vga kaarten, betere batterijen etc)?
- kun je meer customizen dan via de website te kiezen is (tragere cpu, meer ram dan diskgrootte bijv)?
- komt er ooit een niet spiegelend scherm?
Overweeg de M1330 als opvolger voor mn 5 jaar oude Compaq Evo. Heb als alternatief de HP 6910P (14 inch, zakelijke lijn) die ongeveer hetzelfde kost. De M1330 heeft veel betere specs en meer eye-candy gehalte als de HP. Echter heb ik geen ervaring met XPS-en (alleen Latitudes). De features die ik zoek zijn minder gewicht, betere accuduur en draagbaarheid / kleiner formaat. Specs als wled, n-gen wifi, betere videokaart zijn leuk maar niet super boeiend voor mijn gebruik.
Via de Dell chat krijg ik alleen maar reakties dat het niet bekend of niet mogelijk is.
Ben al een tijdje aan het twijfelen. Goede ervaringen met HP/Compaq maar deze XPS lijkt me ook wel wat
Sinds vorige week de trotse eigenaar van een M1330 en dat bevalt me tot nu toe erg goed.
Reg. datum: 30 september 2007
Reg. datum: 10 januari 2005
Prachtig notebook, mooi afgewerkt. Geen last van een bol toetsenbord o.i.d. wat ik hier enkele keren voorbij zag komen. In eerste instantie leek mij 13" wat klein maar dat valt me 100% mee. Hij voelt heel stevig en goed gebouwd aan.
Accuduur valt me tegen, dit is slechts een uur of 2 bij gewoon typ, internet en licht downloadwerk (althans dat is wat de indicator aan geeft). Nou was ik toch al van plan op eBay een 9-cell te zoeken maar toch.
De HDD is het meest luide onderdeel van het hele ding, maar om eerlijk te zijn hoor ik em niet eens meer als ie eenmaal een paar minuutjes draait.
Er zit aan de linkerkant een iets wijdere kier bij het schanier van het scherm dan rechts, maar als je je daar aan gaat storen ben je aan het
Meteen dat hele ding leeg gehaald en Vista Ultimate x64 erop gezet. Wat problemen met drivers gehad maar nu kwam ik net dit topic tegen dus dat gaat vanavond ook helemaal goed komen.
Wel viel mij op, ik liet hem gisteren half geinstalleerd (zonder drivers dus) staan voor een paar minuten en toen ik terug kwam was hij totaal bevroren. Hard uit moeten zetten dus, dit gebeurde tot 2 maal toe. Daarna geen last meer van gehad, maar toch iets om even in de gaten te houden.
Mogelijk dat ik nog een uitgebreide review ga schrijven maar dat zien we nog wel.
EDIT: Iemand trouwens ervaring met Intel Turbo Memory?
|| Division Brabant || Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker. || Specs ||
Maar kreeg zojuist de volgende melding:
Uw Windows-licentie verloopt over 13 dagen
Maak een back-up van uw bestanden en een installeer een editie van Windows Vista
Is die licentie van Dell maar een half jaar geldig of zo? Ik heb de laptop meteen opnieuw geïnstalleerd toen ik hem binnen kreeg met de bijgevoegde cd's. Het is een 32bit Windows Vista Home Premium editie.
Iemand een idee?
Mpsoft {--- _specs!!!_---} ----- Voor al je hardware ----- _MPSoft_
Edit: Oh ik lees nu dat je dat gedaan hebt met de Dell DVD's. Meestal hoef je dan niet te activeren. Misschien nu wel... Dus gewoon activeren en dan is er niks aan de hand:)
silmaril8 wijzigde dit bericht 18-06-2008 12:05 (52%)
Windows is geactiveerd
Dus dat kan het probleem niet zijn...
Edit:
Dit zie ik dus:

Mister I wijzigde dit bericht 18-06-2008 12:14 (25%)
Heel vreemd
Lijkt me niet te kunnen komen doordat ik Vista Ultimate x64 geinstalleerd heb, dus dan vrees ik voor een hardwareprobleem. Hoe gaat Dell eigenlijk met een DOA om? Evengoed een monteur aan huis of terugsturen van een nieuw exemplaar?
|| Division Brabant || Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker. || Specs ||
Natuurlijk eerst dan de 32bits versie uitproberen. Als je dan geen vastlopers hebt, ligt het waarschijnlijk aan de drivers voor de 64bits versie.quote:The Realone schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:30:
Bah, hij blijkt toch met enige regelmaat te bevriezen. Maar even een mail gestuurd naar Dell hierover.
Lijkt me niet te kunnen komen doordat ik Vista Ultimate x64 geinstalleerd heb, dus dan vrees ik voor een hardwareprobleem. Hoe gaat Dell eigenlijk met een DOA om? Evengoed een monteur aan huis of terugsturen van een nieuw exemplaar?
Reg. datum: 18 juni 2004
Een nieuwe batterij moet zich inwerken. De eerste keer doe je er goed aan ze volledig op te laden en vervolgens helemaal op te doen. In het begin zat ik rond de 2uur (wifi aan, energiebesparend plan maar helderheid op een na hoogste). Nu haal ik 3uur. Dit alles met een 6-cell. Ik heb me toch een 9-cell gekocht, eigenlijk niet zozeer voor de batterijduur, maar voor de extra koeling en betere typstand van de laptop.quote:The Realone schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:11:
Accuduur valt me tegen, dit is slechts een uur of 2 bij gewoon typ, internet en licht downloadwerk (althans dat is wat de indicator aan geeft). Nou was ik toch al van plan op eBay een 9-cell te zoeken maar toch.
Mijn ervaring over het algemeen is dat driverproblemen geen totale lockups veroorzaken. Maar ik zal vanavond de recovery DVD er eens in frotten en kijken of dat ding nog vast loopt.
Is volgens mij ook niet van toepassing bij deze accu's, ik had zelf ook maar tussen de 2 en 3 uur accutijd met de 6 cell, afhankelijk van wat ik deed en hoe fel het scherm stond.quote:The Realone schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 15:02:
Goed, dat wist ik niet! Dacht dat dat allemaal niet meer van toepassing was bij een Li-Ion batterij. Ietwat te voorbarig misschien.
Mijn ervaring over het algemeen is dat driverproblemen geen totale lockups veroorzaken. Maar ik zal vanavond de recovery DVD er eens in frotten en kijken of dat ding nog vast loopt.
Wikipedia: Lithium-ion-accu
* The Realone is een zéér tevreden M1330 gebruiker!
Ik ga ook eens kijken naar dat Turbo Memory van Intel, even zelf bekijken of het wat uitmaakt in prestaties.
Reg. datum: 11 oktober 2007
In mijn ervaring geld het toch wel voor deze batterijen. Ik merk het bij alle Li-ion accu's die ik tot nu to heb gehad. telefoon, mp3 spelers, laptops, ze gaan de eerste paar keer allemaal korter mee op een volle accu dan later. Ik heb de M1330 met 6 cel nu 3 weken en hij draait nu met medium energie besparing zo'n 3 en een half uur. Als ik de energiebesparing op max zet gaat hij vaak nog langer dan 4 uur.quote:JaapWillem schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:54:
[...]
Is volgens mij ook niet van toepassing bij deze accu's, ik had zelf ook maar tussen de 2 en 3 uur accutijd met de 6 cell, afhankelijk van wat ik deed en hoe fel het scherm stond.
Wikipedia: Lithium-ion-accu
Toch lijkt het me niet zo verstandig om te doen aangezien er op meerdere sites wordt gewaarschuwt over 'deep discharge' van je li-ion accu. Het wordt nogal afgeraden...quote:M299 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:14:
[...]
In mijn ervaring geld het toch wel voor deze batterijen. Ik merk het bij alle Li-ion accu's die ik tot nu to heb gehad. telefoon, mp3 spelers, laptops, ze gaan de eerste paar keer allemaal korter mee op een volle accu dan later. Ik heb de M1330 met 6 cel nu 3 weken en hij draait nu met medium energie besparing zo'n 3 en een half uur. Als ik de energiebesparing op max zet gaat hij vaak nog langer dan 4 uur.
Reg. datum: 18 juni 2004
Maar je moet het slechts 1x doen (volledig opladen en ontladen)...quote:JaapWillem schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 02:51:
[...]
Toch lijkt het me niet zo verstandig om te doen aangezien er op meerdere sites wordt gewaarschuwt over 'deep discharge' van je li-ion accu. Het wordt nogal afgeraden...
En dan heb ik geen last van het scherm, want met wat extra brightness is het allemaal prima te lezen. Maar het toetsenbord en alluminium oppervlak! Door de weerkaatsing daar van is het net of je vol in de zon kijkt.
Hebben we eindelijk eens zonneschijn, weet je er toch nog iets negatiefs over te zeggen....quote:The Realone schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 15:21:
Op het moment van schrijven ondervind ik een vervelend minpuntje voor als je lekker in de tuin zit te laptopperen. De zon.
En dan heb ik geen last van het scherm, want met wat extra brightness is het allemaal prima te lezen. Maar het toetsenbord en alluminium oppervlak! Door de weerkaatsing daar van is het net of je vol in de zon kijkt.
Reg. datum: 26 oktober 2003
Ik zit te twijfelen tussen de 250 gb 5400 rpm variant of deze.
Jannibal23 wijzigde dit bericht 26-06-2008 13:31 (7%)
Reg. datum: 15 augustus 2002
Pagina: 1 2 3 4 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... 31 32 33 34 last