Hoofdcategorieën
ATTENTIOOOON!!!

In mijn sig staat een link naar picasa, daar kan je wat probeersels vinden. Die close up van dat boterbloempje is gewoon niet helemaal scherp zoals ik gehoopt had bijvoorbeeld.
Reg. datum: 22 september 2006

quote:
Lt. Marx schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 09:52:
In mijn sig staat een link naar picasa, daar kan je wat probeersels vinden. Die close up van dat boterbloempje is gewoon niet helemaal scherp zoals ik gehoopt had bijvoorbeeld.
Heeft dit niets met je sluitertijd te maken, 1/200?
Heb zelf de 450D en ben hier zeer tevreden over.(onder ISO 400)
Werk wel niet meer met de kitlens misschien doet dit erook iets aan?
Reg. datum: 27 augustus 2004

quote:
mig29 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 18:43:
Dit is absoluut geen reden voor iets als garantie oid. Valt in de categorie gebruikersellende ;) en cosmetische "schade".
Ik ben vandaag terug geweest naar de MM, zij hebben naar dit probleem gekeken en het bleek geen stof te zijn maar een "krasje op de spiegel" volgens een medewerker. Dat ik dacht dat het leek te bewegen heb ik me dan wellicht ingebeeld. Daarna hebben ze hem probleemloos geruild voor een nieuwe body. Ik ben weer tevreden. :*)

Everything is possible if you really want it.

ir. single malt
Reg. datum: 19 februari 2001

Kijk, dat is service ;)

Sowieso schrijf je zo!
40D | HF100 | PS3 | 115pk/250Nm

XPS1330
Reg. datum: 19 augustus 2006

quote:
anthonycd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:16:
[...]

Bij de MM zat die er niet bij... Misschien van de week even langs gaan en oppikken maar, lijkt me wel een aardige cursus, maar mensen met ervaringen idd?
Ik heb em ook (vorige week vrijdag) bij de MM (Heerlen) gehaald,
en daar zat inderdaad ook geen coupon bij....

Reg. datum: 12 februari 2006

quote:
patrieckske schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 15:14:
[...]

Ik heb em ook (vorige week vrijdag) bij de MM (Heerlen) gehaald,
en daar zat inderdaad ook geen coupon bij....
Heb vandaag de coupon opgehaald bij de MM (utrecht), ze hebben hem liggen bij de foto/video afdeling... dus als je wilt, nog even met je factuur/bon langs gaan.

Nog een vraag aan jullie.. gebruiken jullie alleen orginele Canon accu's of ook van een ander merk? En als het een ander merk is, nog voorkeuren voor een bepaald merk of heb je een willekeurige E-bay accu met hoge capaciteit? Wil zelf nog 1 of 2 accu's kopen, weet alleen niet of een 'E-Bay' chinese accu of gewoon ergens in een winkel halen... scheelt wel een bak met geld... maar ja... twijfels over de kwaliteit / levensduur accu-> camera. Of maakt dat niets meer uit?

anthonycd wijzigde dit bericht 20-06-2009 21:50 (37%)
Reden: vraag accu

Hail the scriptsausage!

Er is altijd een voorbehoud met die dingen, maar inmiddels zijn de namaakaccu's zo goed als even goed voor zover ik er ervaring mee heb, of beter gezegd: voor zover ik mensen heb gehoord met ervaring. Algemeen heb ik vrij veel ervaring met namaak-accu's, en met slechts één uitzondering kan ik zeggen dat ik betere ervaringen met de namaak had dan met the real deal. Ik koop dan ook meestal niet het absoluut goedkoopste crappy uitziendste ding, als de contactjes allemaal al scheef zitten weet je meteen al wel wat je voor je hebt.

Bijvoorbeeld de accu's die bij een BG-E5 namaakexemplaar worden geleverd zijn heel goed, je trekt daadwerkelijk 1000+ foto's uit de twee accu's bij elkaar (en grip+accu's zijn 60e)

edit: ohja, mijn mindere ervaringen zijn met een ebay accu van 4 dollar voor mijn telefoon. Hij werkt wel, maar hij gaat van 100 naar 80% in 1,5 uur, en daarna doet hij 4 dagen over ontladen naar 30%. Toen hij net nieuw was ging 100->80% een stuk langzamer...

ssj3gohan wijzigde dit bericht 20-06-2009 22:13 (15%)

Body - lens - lens - lens - lens - lens - lens - flitser - filter - tas - behoorlijk duur kaartje.

Reg. datum: 02 januari 2005

quote:
anthonycd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 21:08:
[...]

Heb vandaag de coupon opgehaald bij de MM (utrecht), ze hebben hem liggen bij de foto/video afdeling... dus als je wilt, nog even met je factuur/bon langs gaan.

Nog een vraag aan jullie.. gebruiken jullie alleen orginele Canon accu's of ook van een ander merk? En als het een ander merk is, nog voorkeuren voor een bepaald merk of heb je een willekeurige E-bay accu met hoge capaciteit? Wil zelf nog 1 of 2 accu's kopen, weet alleen niet of een 'E-Bay' chinese accu of gewoon ergens in een winkel halen... scheelt wel een bak met geld... maar ja... twijfels over de kwaliteit / levensduur accu-> camera. Of maakt dat niets meer uit?
Gebruik zelf ook zo nu en dan een reserve 'namaak' accu. Op het gebied van third party staat Phottix goed aangeschreven. Bevalt mij tot op heden prima, merk geen verschil met de originele en dat is best vernoemenswaardig want ik ben ontzettend tevreden over de accuduur! Het duurt zo ontzettend lang voordat ik er ook maar een streepje vanaf krijg... Nog nooit een accu helemaal leeg kunnen trekken... Voor de aankomende vakantie neem ik voor de zekerheid drie accu's mee (1x origineel 2x Phottix Titan) zodat het wel heel raar moet lopen wil ik zonder stroom eindigen :+

quote:
Banjy schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 22:31:
[...]
Gebruik zelf ook zo nu en dan een reserve 'namaak' accu. Op het gebied van third party staat Phottix goed aangeschreven. Bevalt mij tot op heden prima, merk geen verschil met de originele en dat is best vernoemenswaardig want ik ben ontzettend tevreden over de accuduur! Het duurt zo ontzettend lang voordat ik er ook maar een streepje vanaf krijg... Nog nooit een accu helemaal leeg kunnen trekken... Voor de aankomende vakantie neem ik voor de zekerheid drie accu's mee (1x origineel 2x Phottix Titan) zodat het wel heel raar moet lopen wil ik zonder stroom eindigen :+
Okeej, 16 dollar voor 2 phottix titan ga ik dan denk ik maar :) 1080 mAh zag ik, had er ook al gezien met 2000 mAh, ik zeg meer is beter, maar als dit 'merk' goed aangeschreven is

En die namaakexemplaar BG-E5, is dat toevallig deze: http://usih.merchantrunglobal.com/ImageHosting/ViewImage.aspx?GlobalID=1003&MerchantID=1341&ImageID=215&DisplaySize=-1?

Zit er nog over te twijfelen of ik een grip echt nodig heb. Voorlopig gaat het zo goed. Misschien dat ik na verloop van tijd er wel achter kom dat ik iets mis en dan kan ik em altijd nog aanschaffen... voorlopig dus maar die 2 phottix titans bestellen denk ik :) Thanks voor de tips...!

Hail the scriptsausage!

Jep, die bedoelde ik. Ik sta op het punt hem ook te kopen, een vriend heeft hem al en vindt hem niet verschillend van de originele.

Body - lens - lens - lens - lens - lens - lens - flitser - filter - tas - behoorlijk duur kaartje.

hey there =]
Reg. datum: 20 juli 2002

Ik heb zelf ook de Phottix Grip + 2 Phottix accus zoals hierboven, ik ben zeer tevreden over de grip en accu: doet niet onder aan de orginele. Ben een maand op vakantie geweest, had 1 Phottix en de originele accu bij me, heb uiteindelijk maar 1 batterij opnieuw moeten opladen, heb iets van 1700 foto's in totaal (RAW+JPEG, dus in totaal 3400 foto's) gemaakt zonder flits. Wel veel met Liveview (leren) werken, landscapes in het donker is ideaal daarvoor, maar dat gebruikt natuurlijk veel meer accu met je LCD scherm aan.

Terryb47 wijzigde dit bericht 21-06-2009 00:02 (23%)

Reg. datum: 28 maart 2006

Iets meer dan een half jaar geleden heb ik een 450D gekocht. Twee weken geleden ben ik op vakantie gegaan en ik heb er een week lang prima foto's mee kunnen maken. Op enig moment sta ik te fotograferen en zie ik het "focusing screen" (de exacte Nederlandse term ken ik niet, houd het maar op het matglas met de scherpstelpunten) naar beneden zakken. Vervolgens objectief van camera gehaald en wat bleek: het focusing screen en twee houders lagen los in de camera. Bij thuiskomst camera daarom maar meteen naar winkel gebracht waar ik 'm heb aangeschaft en vervolgens is de camera opgestuurd voor reparatie?

Hebben meer mensen dit wel eens meegemaakt en, zo ja, kan iemand vertellen hoe lang de reparatie ongeveer duurde?

Be yourself, no matter what they say ...

T.net=OC^2
Reg. datum: 21 januari 2000

Niet meegemaakt, maar ik heb hem zelf een tijdje terug vervangen door een matglas (met prisma-cirkel en splitscreen erin). Dat kostte mij als leek ongeveer 10 minuten en dan had ik ook nog eerst dat ding verkeerd om liggen.

Flickr
Canon: EOS 450D | 70-200 f/4L IS | EX-430-II
Sigma: EX 50mm f/1,4 DG | EX 18-50 mm f/2,8 Macro | EX 50-150 mm f/2,8
Minolta Rokkor: 58mm f/1.2 | 45mm f/2

Reg. datum: 26 oktober 2008

Afgelopen week de Eos 450D met 18-55 lens aangeschaft.Met een 8Gb kaartje,extra accu,uv filter,gratis tas bij Apollo in Almere voor 582 euries.Het is mijn eerste spiegelreflex camera en heb er nu al erg veel plezier van.Moet nog wel een hoop uitzoeken,maar van de eerste 200 foto's die ik gemaakt heb,zitten er zeker 75 leuke tussen.Nu hard sparen voor een 70-300 lens.

Idol Fan #1

Ik heb mijn camera nu al zo'n half jaar en heb nu naast de 18-55 kitlens een canon 50mm 1.8f II en een tamron 18-270vc bij met cpl en nd filter.
Ben er zeer tervreden mee, alleen de 18-270mm lens maakt het fotograferen wel minder leuk, omdat die zo zwaar is. Met de kitlens en 50mm kan ik naar mijn gevoel beter foto's maken die in mijn stijl passen, nl zoomen met je voeten.

Enige nadeel dat ik kan bedenken over deze camera is mijn gebrek aan ervaring om betere foto's te maken, maar ja. Kan ook niet alles hebben, aangezien dit pas mijn eerste dslr is.

Crashcat @ PSN. にほんごのがくせいです。

T.net=OC^2

Dus de tamron wordt ingeruild voor een 55-250IS, of niet?

Flickr

Van de mensen die de fotocursus gaan doen, wie heeft zijn coupon bij de MM vandaan van afgelopen actie? Kwam er net achter, nadat ik em speciaal ben gaan ophalen nog weer, dat deze coupon een datum heeft tot 30 maart ipv 30 juni... maakt dat nog iets uit verder of kijkt Canon daar niet naar?

En waarom zijn die cursussen op door de weekse dagen :S er zijn ook mensen die moeten afstuderen / werken :P Of moet ik het zien dat een 450D door een gepensioneerde gekocht wordt?

anthonycd wijzigde dit bericht 22-06-2009 20:16 (8%)

hey there =]
Reg. datum: 20 juli 2002

quote:
universal creations schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:29:
Dus de tamron wordt ingeruild voor een 55-250IS, of niet?
een lens inruilen vanwege gewicht? als je het over een baksteen als de 24-70 hebt kan ik me nog wat voorstellen...maar dat terzijde. Ik vind zelf de plastic fantastic veel te licht.

@crashcat: wat ik je zeker kan aanraden is een grip, zorgt voor veel beter balans (vooral met zwaardere glas), maar goed ik vind 500gram niet echt zwaar. Ik hebzelf ook de Tamron, puur gekocht als vakantielens omdat ik niets anders mee wilde zeulen. Maar ik denk dat ik em nu ga houden, ben er zeer tevreden over.

T.net=OC^2

Als ik zijn verhaal zo lees, gebruikt hij het superzoom gebeuren niet echt. Dus kun je beter een lichte 18-55 erop als walkaround en die specialere gevallen de 55-250 erop schroeven.

Flickr

Reg. datum: 02 april 2004

@ Crashcat: Ja, "stijl", dat is natuurlijk uniek, maar ik wil jou nog wel eens zien rennen over de middencirkel van een voetbalveld bijvoorbeeld, of door de verblijfsruimte van de leeuwen in de dierentuin? Soms kom je gewoon niet dichtgenoeg bij met de benenzoom en dan ben je blij dat er protheses bestaan zoals de lens die je nu hebt...

Reg. datum: 02 juli 2001

quote:
anthonycd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:15:
Van de mensen die de fotocursus gaan doen, wie heeft zijn coupon bij de MM vandaan van afgelopen actie? Kwam er net achter, nadat ik em speciaal ben gaan ophalen nog weer, dat deze coupon een datum heeft tot 30 maart ipv 30 juni... maakt dat nog iets uit verder of kijkt Canon daar niet naar?

En waarom zijn die cursussen op door de weekse dagen :S er zijn ook mensen die moeten afstuderen / werken :P Of moet ik het zien dat een 450D door een gepensioneerde gekocht wordt?
volgens mij was het verlengt naar 30 juni, dat is tijd om je in te schrijven

de cursussen worden gegeven op verschillende werkdagen en de zaterdagen zitten gewoon snel vol :P

Van het kastje naar de muur lopen...

Niet goed, geld toch kwijt!
Reg. datum: 28 november 2004

ff een vraagje, sinds afgelopen weekeind de trotse eigenaar van een 450D met 18-200 Canon EF-S IS lens. Alleen nu vandaag eens ff goed testen merk ik dat er over het gehele bereik een donkere, zwarte waas in alle 4 de hoeken zit. Niet merkbaar bij een normale compositie, maar als ik een foto maak van een A4 of witte muur is het duidelijk en storend aanwezig.

Hoort dit, lijkt mij niet en is er nog niets wat ik moet/kan checken voor ik concludeer dat mijn lens niet ok is? If so, dan moet ik binnenkort weer ff op en neer naar Singapore :o

Reg. datum: 05 januari 2002

Dit verschijnsel heeft "vignetting" en komt bij elke lens voor. De mate waarin het voorkomt hangt af van de kwaliteit van de lens, de brandpuntsafstand en het diafragma-getal. Probeer eens een foto te maken waar bij je het diafragma getal omhoog gooit naar f/8 of iets in die richting. Als het goed is valt het effect dan voor het grootste gedeelte weg.

I want to be the minority! - Olympus E-3, 9-18, 14-45, 40-150, 70-300

Niet goed, geld toch kwijt!
Reg. datum: 28 november 2004

Zelfs op f/22 is het nog (duidelijk) zichtbaar. Zal kijken of ik zo even wat voorbeelden online kan gooien. Een kleine afwijking is imo acceptabel, ik weet niet hoe dit zicht verhoud tot andere lenzen...

Al is het in geval van een compositie minder opvallend, ik heb toch het idee dat dit redelijk overduidelijk aanwezig is en kan zijn...

Foto genomen op f/8

deWit wijzigde dit bericht 23-06-2009 14:54 (12%)
Reden: Foto erbij

a.k.a Nilz
Reg. datum: 22 december 2000

even ter check, heb je een (rare) zonnekap of filter erop zitten? En is het ook bij >18 mm?

Pagina: 1 2 3 4 ... 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: