Gathering of Tweakers

Quicksearch
blijft baggeren

77.249.204 ede, werkt zonder problemen

Windows Vista: nutteloos en overbodig.
Officiële Telfort forum

80.57.125.XX

amsterdam werkt niet. al sinds voor kerst.
UPC 3mbit.naam abbo weet ik niet.

zojuist tor geinstalleerd en dat werkt wel. alleen best traag.

Vraagje: kan je met Tor ook makkelijker downloaden via rapidshare omdat je dan van ip kan veranderen????

Dell D8300 - P4 3Ghz H/T , 2GB RAM, 800MHz, Ati 9800PRO, 120GB SATA, XP Home, SP2

Zit je met je PC rechtstreeks op de UPC lijn of zit er een router tussen? Het klinkt als het eerste. Met een beetje netwerk kaart kan je softwarematig het MAC adres veranderen (waardoor je vast een ander IP al krijgt), en veel routers lukt je dat ook. Is wat sneller dan netwerkkaart eruit en erin stoppen.

No production networks were harmed during this posting

ip: 80.56.41.x
Lokatie: 6811 Arnhem
Abbo: Power
Sinds: half december

P2P en Usenet lijkt alleen 's nachts te werken

BubbelUrp wijzigde dit bericht 05-01-2008 18:54 (8%)
Reden: p2p doet het niet...

Het zal UPC weer niet zijn he >.<

ipadres: 213.93.122.17 <-- oud ip. (niet meer in gebruik)
postcode: 3205

Nieuwsgroepen enzo niks werkte meer ik ben nu echt heel pissig op UPC aangezien ik allemaal servers draaiende heb en nu moet ik iedereen die er gebruik van maakte uitleggen dat ik nieuw ip heb >.<

(Ik draai cod2 servers :P)
En zoals gewoonlijk houden de meeste gamers niet van DDNS namen dus voegen ze gewoon ip toe he -,-"

:)

quote:
Jeffroiscool schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 19:03:
Het zal UPC weer niet zijn he >.<

ipadres: 213.93.122.17 <-- oud ip. (niet meer in gebruik)
postcode: 3205

Nieuwsgroepen enzo niks werkte meer ik ben nu echt heel pissig op UPC aangezien ik allemaal servers draaiende heb en nu moet ik iedereen die er gebruik van maakte uitleggen dat ik nieuw ip heb >.<

(Ik draai cod2 servers :P)
En zoals gewoonlijk houden de meeste gamers niet van DDNS namen dus voegen ze gewoon ip toe he -,-"
offtopic:
registreer dan gewoon een domeintje ofzo, kost geen drol |:(

Ik frut, dus ik epibreer

subnet: 77.251.206
PC 7201
Abonnemt Classic
emule, azureus, uTorrent werken niet, limewire weer wel.
Begin december is het begonnen, half december even weer wel eind december t/m nu niets meer.

MarkB wijzigde dit bericht 05-01-2008 20:26 (30%)

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Reg. datum: 28 december 2007

Klopt Paella, geen router maar directe verbinding.

Reg. datum: 19 november 2003

quote:
MarkB schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 20:15:
subnet: 77.251.206
PC 7201
Abonnemt Classic
emule, azureus, uTorrent werken niet, limewire weer wel.
Begin december is het begonnen, half december even weer wel eind december t/m nu niets meer.
Helpt het als je in E Mule protocol verduistering (protocol obfuscation) gebruikt?

ASUS A7V600-X - Athlon XP 2600 Barton - Sapphire Radeon 9500 Pro - WD 2500 JB - Twinmos 2*512 MB - Dual boot XP SP3 en Vista Ultimate SP1 - Opera browser altijd de laatste weekly - Comodo 3.0.25.378 firewall

Reg. datum: 21 oktober 2004

77.249.61.x
3132 vlaardingen
Classic
Geen opvallende problemen het laatste jaar (ik gebruik p2p-diensten en hitnews)

Is trouwens het modem al uitgesloten?
Volgens mij zijn er verschillende modems in omloop. Het kan natuurlijk zijn dat 1 bepaald type problemen heeft en de rest niet.

Als je router hebt met mac adres ondersteuning , maak gewoon een mac adrss refresh je ip ;) probleem opgelost.

:)

Misschien dat andere redenen oorzaak zijn dat in regio's geen verkeer word doorgegeven, zoals voorbereiding naar upgrade Docsis 3.0 en of verbetering van het digtale/HD pakket van UPC.

Gebruik zelf uTorrent en alles komt met de gewoonlijke snelheden binnen. Verder begrijp ik niet dat je iets in kaart wil brengen zonder duidelijke motivatie daarvoor ter grondslag te hebben. Chelloo underground is met name de info bron voor "problemen", daar al eens gekeken wat er aan de hand is of een topic gestart, aangezien er ook netwerkbeheerders zitten die "redelijk" eerlijk zijn betreffende dit soort zaken.

http://www.chelloo.com/

Er staat genoeg omtrend je probleem. En het knijp verhaal is al langer bekend aangezien ze gewoonweg nog lang niet up to date zijn met hun hardware in het land om alle diensten van een behoorlijke bandbreedte te voorzien, internet/telefonie/digitaal/on demand. Verder komt daarbij dat ze met de voorbereiding zijn gestart van Docsis 3.0 Verder weet ik dat destijds, nu alweer zo een 2 jaar geleden UPC het grote deel van NOC personeel van de hand heeft gedaan waardoor er heel veel netwerk kennis verloren is gegaan en dat breekt ze nu nog steeds op.

UPC gebruik ik nu al sinds 6 jaar, more or less en het blijft een obstakel voor ze om gewoon een netwerk goed te runnen. Onlangs was weer mijn digitale tuner gereset en kon ik weer de helpdesk bellen + dat de decoders nog steeds niet naar behoren functioneren. Let wel dat je lekker vaak de helpdesk moet bellen a 10cent per minuut want als iedereen geen problemen meer had hoefde niemand meer te bellen en blijven de callcenters gewoon duur voor ze ;) En of je het gelooft of niet, dat is gewoon standaard USA bedrijfsvoering ;)

Persoonlijk zal ik blij zijn als glasvezel in Amsterdam en randgemeente's eenmaal in bedrijf is, dan stap ik direct over en mag UPC het uitzoeken, want door de jaren heen heeft UPC nog nooit een vlekkeloos jaar kunnen presteren zonder problemen, maar je mag ze wel dik betalen. En als ADSL geen optie is, aangezien veel mensen van de wijkstations verwijderd zitten dan ben je aangewezen op ze. Dus je problemen kun je beter denk ik in kaart zetten op de Chelloo site, word je meer wijzer van dan hier denk ik :)

Reg. datum: 19 november 2003

quote:
Parabellum schreef op zondag 06 januari 2008 @ 00:53:
Let wel dat je lekker vaak de helpdesk moet bellen a 10cent per minuut want als iedereen geen problemen meer had hoefde niemand meer te bellen en blijven de callcenters gewoon duur voor ze ;) En of je het gelooft of niet, dat is gewoon standaard USA bedrijfsvoering ;)
Amerikanen snappen hier geen bal van weet ik van twee Amerikanen. Zij redeneren dat het belachelijk is dat je moet betalen om een dienst of een product gefixed te krijgen die zou moeten werken. Het gaat stuk buiten jou om en waarom zou je daarvoor moeten betalen?

Dat klinkt meer als ons bin zuunig management. :Y) O-)

ASUS A7V600-X - Athlon XP 2600 Barton - Sapphire Radeon 9500 Pro - WD 2500 JB - Twinmos 2*512 MB - Dual boot XP SP3 en Vista Ultimate SP1 - Opera browser altijd de laatste weekly - Comodo 3.0.25.378 firewall

Reg. datum: 26 november 2000

quote:
Verder begrijp ik niet dat je iets in kaart wil brengen zonder duidelijke motivatie daarvoor ter grondslag te hebben. Chelloo underground is met name de info bron voor "problemen", daar al eens gekeken wat er aan de hand is of een topic gestart, aangezien er ook netwerkbeheerders zitten die "redelijk" eerlijk zijn betreffende dit soort zaken.

Er staat genoeg omtrend je probleem. En het knijp verhaal is al langer bekend aangezien ze gewoonweg nog lang niet up to date zijn met hun hardware in het land om alle diensten van een behoorlijke bandbreedte te voorzien, internet/telefonie/digitaal/on demand. Verder komt daarbij dat ze met de voorbereiding zijn gestart van Docsis 3.0 Verder weet ik dat destijds, nu alweer zo een 2 jaar geleden UPC het grote deel van NOC personeel van de hand heeft gedaan waardoor er heel veel netwerk kennis verloren is gegaan en dat breekt ze nu nog steeds op.
Heb je de openinspost wel helemaal gelezen? Ik ben wel degelijk bekend met chelloo.com, en heb ook een gedeelte van mijn informatie daar vergaard. Ik had alleen niet echt de indruk dat het topic wat er daar over liep ergens heen ging, en had ook eigenlijk geen zin om daar lid te worden. Hier speelden ook al meerdere topics erover (en is in het algemeen het niveau wat hoger) en daarom had ik meer behoefte om het op GoT te organiseren.
Wat ik ook maar niet erg genoeg kan benadrukken is dat het hier niet over het standaard knijpverhaal gaat wat al een jaar of langer aan de gang is. Het gaat hier om het moedwillig blokkeren van communicatie met P2P services, met als beste voorbeeld dus Bittorent trackers waarvan ook een duidelijk idee is hoe dit geblokkeerd wordt.
Wat ik hier mee wil bereiken; goeie vraag, ik zat ziek thuis en had niets beters te doen :*) Nee ff serieus, ik hoopte dat als we duidelijk konden aantonen dat er een patroon in de blokkade zat dat bepaalde netwerken gewooon 'afgesloten' waren door UPC dat we met dat bewijs sterk in de schoenen zouden staan om eens een keer goed verhaal te gaan halen bij UPC. Dat het dan niet afgedaan kan worden als 'een storing', want daar geloof ik werkelijk helemaal niets van. Ik vind dat we dit soort vorm van internetcensuur niet zomaar over ons heen mogen laten komen en zomaar moeten accepteren!

Please do not contact me telepathically.

Reg. datum: 26 november 2000

quote:
Quacka schreef op zondag 06 januari 2008 @ 00:23:
Is trouwens het modem al uitgesloten?
Volgens mij zijn er verschillende modems in omloop. Het kan natuurlijk zijn dat 1 bepaald type problemen heeft en de rest niet.
quote:
Misschien dat andere redenen oorzaak zijn dat in regio's geen verkeer word doorgegeven, zoals voorbereiding naar upgrade Docsis 3.0 en of verbetering van het digtale/HD pakket van UPC.
De invloed van verschillende modems en regio's lijken mij in principe uitgesloten, omdat mensen die hun MAC veranderen en dan een ander IP in een andere range weten te krijgen vaak wel weer gewoon volledige verbinding hebben.

Please do not contact me telepathically.

Reg. datum: 22 februari 2003

werkt het ook als je eerst dan direct met de UPC modem verbind, via andere netwerkkaart verbinding maakt. Hopen dat je IP wijzigd, en dan weer terug naar de router opstelling??

Heeft iemand een how-to hoe je de MAC moet wijzigen van je netwerkkaart? Of moet het wisselen van netwerkkaart al voldoende zijn. Zo heeft mijn moederbord 2 Eternet aansluitingen, 1 van nvidia dacht ik en die andere van realtek. Zou het wisselen tussen die voldoende zijn??

quote:

Gebruik zelf uTorrent en alles komt met de gewoonlijke snelheden binnen. Verder begrijp ik niet dat je iets in kaart wil brengen zonder duidelijke motivatie daarvoor ter grondslag te hebben. Chelloo underground is met name de info bron voor "problemen", daar al eens gekeken wat er aan de hand is of een topic gestart, aangezien er ook netwerkbeheerders zitten die "redelijk" eerlijk zijn betreffende dit soort zaken.

Overduidelijk dat je het verhaal en de voorgaande topics niet gelezen hebt.
quote:
UPC gebruik ik nu al sinds 6 jaar, more or less en het blijft een obstakel voor ze om gewoon een netwerk goed te runnen. Onlangs was weer mijn digitale tuner gereset en kon ik weer de helpdesk bellen + dat de decoders nog steeds niet naar behoren functioneren. Let wel dat je lekker vaak de helpdesk moet bellen a 10cent per minuut want als iedereen geen problemen meer had hoefde niemand meer te bellen en blijven de callcenters gewoon duur voor ze ;) En of je het gelooft of niet, dat is gewoon standaard USA bedrijfsvoering ;)
Denk jij nou echt dat een ISP WILT dat je belt? Callcentres worden doorgaans per call betaalt (meestal liggen deze bedragen tussen de 6 en de 15 euro per call). Overigens kost een gemiddelde support agent (zelfs bij een goedkoop callcentre) een veelvoud van de 10 cent per minuut wat een belletje naar een helpdesk kost. De reden dat veel bedrijven ervoor kiezen om hen helpdesk 10 cent per minuut te laten kosten is om zogenaamde "prank callers" tegen te gaan en ook om de drempel voor klanten iets hoger te leggen, anders belt men voor elk "simpel" probleempje meteen op ipv zelf een oplossing te zoeken.

Ik heb btw het MAC adres van mijn PC gecloned ipv het MAC adres van mijn router te gebruiken en ik heb nu een IP adres in een range welke wel werkt : 77.249.14.x

IP-Range: 24.132.134.x
Postcode: 7141VL
P2P werkt: nee. Wel via tor.

Sinds: half december.
Abbonement: Classic

Modem: Thomson

tuinkaboutertje wijzigde dit bericht 06-01-2008 16:10 (17%)

Water is een feest als het bij de brouwerij is geweest

Reg. datum: 28 december 2007

neem aan dat je maar 1 van de 2 netwerkpoorten in gebruik hebt. Volgens mij is het dan niet veel meer dan de netwerkaansluiting die je nu gebruikt 'disabelen' , stekkertje in de poort die je nu niet gebruikt en poort ' enabelen' , even de upc modem een minuutje uit en als alles naar wens is gegegaan heb je een ander IP nummer.

Succes

Reg. datum: 22 februari 2003

ja klopt zo zit het inderdaad. oke ga ik doen, ben beniewd. je hoort als ik het geprobeerd hebt.

quote:
EricJH schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 23:46:
[...]
Helpt het als je in E Mule protocol verduistering (protocol obfuscation) gebruikt?
Nee helpt niet. Het vreemde is dat ik gisternacht wel via azureus heb kunnen downloaden. 20 kB/s dat wel maar goed het is beter dan niets.

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties: [view]

Door: Cloud Moderator TMF / T.net Powermod
Subnet: 77.248.70.x
Abo: Power? (8mbit / 1,5mbit)
Modem: Iets met "Arris" op de zijkant
Postcode: 9205
P2P: Alles werkt, nooit problemen.
Usenet: Met Eweka nooit problemen. Eén keer niet de maximale snelheid gehaald (500 kb/sec i.p.v. 750 kb/sec) maar dat kan net zo goed bij Eweka gelegen hebben.
URLs: Elke URL is te openen, geen problemen met info_hash e.d.

Kortom hier geen problemen :)

Trouwens, erg goed initiatief dit! Ik hoop dat er een goed overzicht komt en vooral dat er een oplossing komt voor de getroffenen.

Cloud wijzigde dit bericht 06-01-2008 19:33 (14%)

Steun de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting via de Sponsoractie 2008!

quote:
wolkje schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:33:
Subnet: 77.248.70.x
Abo: Power? (8mbit / 1,5mbit)
Modem: Iets met "Arris" op de zijkant
Postcode: 9205
P2P: Alles werkt, nooit problemen.
Usenet: Met Eweka nooit problemen. Eén keer niet de maximale snelheid gehaald (500 kb/sec i.p.v. 750 kb/sec) maar dat kan net zo goed bij Eweka gelegen hebben.
URLs: Elke URL is te openen, geen problemen met info_hash e.d.

Kortom hier geen problemen :)

Trouwens, erg goed initiatief dit! Ik hoop dat er een goed overzicht komt en vooral dat er een oplossing komt voor de getroffenen.
Je hebt of power dat is dan 6/1,5 of je hebt classic dat is 8/1. De door jou genoemde combinatie (8/1,5) kan niet.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws